Het is meer dat fitbit kwalitatief nogal hard achteruit is gegaan de afgelopen paar jaar. En is opgeslokt door google, dat ook.quote:Op donderdag 7 maart 2024 09:56 schreef Bottoms_up het volgende:
Kan een garmin zoveel meer dan een fitbit?
Wat fijn en goedquote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben meer dan 10 kilo kwijtEn mijn bmi is nu onder de 30
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Respectquote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben meer dan 10 kilo kwijtEn mijn bmi is nu onder de 30
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben zo trots op mezelf. Ben er gewoon een beetje emotioneel van.
Ik was zo lang ziek, wat ook de reden van het overgewicht was. Ik heb zo lang gevochten tegen mijn lijf. Niet eens tegen het gewicht want daar had ik niet ook nog de puf voor. Na het vechten kwam acceptatie. Toch zeker een jaar of 6-8. En door een traject in een revalidatiecentrum ben ik toch nog fit (ish) geworden. Zelfs zo fit dat ik niet meer hoef te vechten, dat mijn kwaliteit van leven met sprongen vooruit is gegaan en dat ik zelfs kan en wil sporten. Daarbij is er ruimte in mijn hoofd gekomen voor aandacht voor eten.
Fuck een beetje emotioneel. Ik zit gewoon een potje te janken
Die 80 km zou je toch wel binnen 6 weken moeten lukken of vind je dat echt zo ver?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:47 schreef UIO_AMS het volgende:
Begin maart, dus hoog tijd voor de goede voornemens!
Tikte van de week 95 kg aan. Dat was toch even schrikken. Dus gelijk een paar uur onderhoud aan mijn racefiets gepleegd en daarna een uurtje gaan fietsen.
Meteen ook een doel gesteld om in juni weer een tocht van 80-100km te gaan fietsen en daarvoor moet ik toch elke week echt wel trainingskilometers maken.
Mijn dagelijkse woon-werkverkeer is in totaal 7 km en dat doe ik weer op de fiets of lopend. In de wintermaanden wilde ik nog wel eens de tram pakken, maar dat is nu ook voorbij.
En ik ben begonnen met maar weer eens mijn suikerinname drastisch te verminderen. Moet maar weer eens gedaan zijn met al die lekkere koeken en zo.
Vanmorgen overigens 94,5 kg. Lichte verbetering maar nog steeds ruim 10 kg te veel. Vijf jaar geleden nog maar was het nog 82,5 kg. Kan nu toch niet meer de corona-periode de schuld blijven geven van het teveel aan gewicht dat ik mee loop te zeulen..
Ik heb een spierziekte, waardoor ik dat langzaam zou moeten opbouwen. Vorig jaar heb ik het ongetraind gedaan (met een fietsende neef van zijn huis in Den Haag naar ons voorouderlijk huis in Velsen Noord op en af door de duinen) en dat lukte wel, maar vervolgens heb ik zeer lang met spierpijn rondgelopen. Dat weerhield mij ervan om daarna weer op de racefiets te stappen. Het idee is in elk geval om dit jaar met een collega van ons kantoor in Amsterdam naar onze oude, inmiddels gepensioneerde, manager in Deventer te fietsen. Dat is zo'n 100 km.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:56 schreef Jeroboam het volgende:
Die 80 km zou je toch wel binnen 6 weken moeten lukken of vind je dat echt zo ver?
Ah ja, dat pad door de duinen gaat ook nog een beetje op en af. Dat is voor een ongetrainde rit net iets anders natuurlijk. Succes met het opbouwen en focus je niet teveel op de afstand!quote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:14 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik heb een spierziekte, waardoor ik dat langzaam zou moeten opbouwen. Vorig jaar heb ik het ongetraind gedaan (met een fietsende neef van zijn huis in Den Haag naar ons voorouderlijk huis in Velsen Noord op en af door de duinen) en dat lukte wel, maar vervolgens heb ik zeer lang met spierpijn rondgelopen. Dat weerhield mij ervan om daarna weer op de racefiets te stappen. Het idee is in elk geval om dit jaar met een collega van ons kantoor in Amsterdam naar onze oude, inmiddels gepensioneerde, manager in Deventer te fietsen. Dat is zo'n 100 km.
Dus nu wat verstandiger aanpakken met meer lange termijn doelen voor ogen houden. Als ik voel dat het me eerder zal lukken zonder daarmee die lange termijn doelen te vernachelen, zal ik het wel eerder doen.
quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben zo trots op mezelf. Ben er gewoon een beetje emotioneel van.
Ik was zo lang ziek, wat ook de reden van het overgewicht was. Ik heb zo lang gevochten tegen mijn lijf. Niet eens tegen het gewicht want daar had ik niet ook nog de puf voor. Na het vechten kwam acceptatie. Toch zeker een jaar of 6-8. En door een traject in een revalidatiecentrum ben ik toch nog fit (ish) geworden. Zelfs zo fit dat ik niet meer hoef te vechten, dat mijn kwaliteit van leven met sprongen vooruit is gegaan en dat ik zelfs kan en wil sporten. Daarbij is er ruimte in mijn hoofd gekomen voor aandacht voor eten.
Fuck een beetje emotioneel. Ik zit gewoon een potje te janken
Ben wel benieuwd naar de stijl waar je op doelt? Heb je een voorbeeld?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 17:34 schreef Barreltje het volgende:
wat een heerlijke positieve sfeer is het hieren goede resultaten..
hier is gezond leven en fitter wrden ook het doel.. de kracht training is ook echt wel zodat ik hopelijk na de zomer weer kan gaan hardlopen en volley spelen.. afgelopen half jaar deed mn knie teveel zeer, en dat lijkt nu ook vooral in krachtverlies in de benen te zitten.. hier zijn de kilos niet perse een doel, maar vooral kleding maat.. ik wil vooral graag de kleding aan doen die bij mijn nieuw ( echte) persoonlijkheid past.. lekker uitbundig
ohh "vroeger" vooral rustige kleuren, nu mogen ze wel wat fellerquote:Op zaterdag 9 maart 2024 17:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar de stijl waar je op doelt? Heb je een voorbeeld?
En wat is de stijl die je nu gewend bent?
Kan ook in wat grotere maten toch? Zonde om shit te kopen als je in een afvalstreak zit, maar zou me door je maat niet tegen laten houden wat dingen uit te proberen die je aanspreken.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 17:42 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ohh "vroeger" vooral rustige kleuren, nu mogen ze wel wat feller
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |