abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212653408

Nederland w/
Deelnemer: Joost Klein
Leeftijd: 26 jaar
Social media: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Europapa
Taal inzending: Nederlands
Genre inzending: Gabberpop
Schrijvers muziek: Joost, Donnie, Tantu Beats, Paul Elstak, Thijmen Melissant
Schrijvers tekst: Joost, Donnie, Tantu Beats, Tim Haars
Loting: Tweede semi, tweede helft
Selectie methode: Interne selectie op 11 december, nummer presentatie op 29 februari.
quote:
Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024

On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:

‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’

The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.

The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.

Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:

‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’

Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.

Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).

Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.

Het gekozen nummer Europapa:
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_212653415
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 21:42 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Denk wel dat dit wat hoger gaat eindigen dan 21e hoor. Eigenlijk ongeacht het liedje, die Joost is een hele goede performer.
Zeker, maar er zitten wel wat lastige punten aan het liedje om het vanaf de eerste keer enorm te omarmen en er ook massaal op te stemmen als buitenlander. Met name dat het zo langzaam op gang komt. Dan moet Joost dat wel heel sterk compenseren met zijn live-optreden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_212653559
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 21:50 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Zeker, maar er zitten wel wat lastige punten aan het liedje om het vanaf de eerste keer enorm te omarmen en er ook massaal op te stemmen als buitenlander. Met name dat het zo langzaam op gang komt. Dan moet Joost dat wel heel sterk compenseren met zijn live-optreden.
Maar dat doet hij bij al z'n nummers, de meeste vind ik op plaat eigenlijk weinig aan maar live schakelt hij twee versnellingen hoger. En dit nummer is ook weer geen Grow ofzo :)
pi_212653726
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 21:50 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat dat een probleem zou zijn merk je trouwens helemaal niet in de reactievideo's van buitenlanders.
pi_212653741
Die tafelscene lijkt wel een beetje op het laatste avondmaal met Joost zo in het midden als Jezus :D

Gaan Froger en consorten ook mee naar Malmo ? :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
  roze vrijdag 1 maart 2024 @ 22:17:44 #6
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_212653773
Denk dat ik binnenkort een Joost songfestival shirt heb. _O-
Your beauty never ever scared me.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 22:18:46 #7
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_212653790
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 22:15 schreef TLC het volgende:
Die tafelscene lijkt wel een beetje op het laatste avondmaal met Joost zo in het midden als Jezus :D

Gaan Froger en consorten ook mee naar Malmo ? :P
hoeveel mogen er on-stage?
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  vrijdag 1 maart 2024 @ 22:18:54 #8
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212653794
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 22:18 schreef chufi het volgende:

[..]
hoeveel mogen er on-stage?
6
pi_212653883
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 22:15 schreef TLC het volgende:
Dat is ook de bedoeling volgens mij.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_212653915
twitter

_O-
  vrijdag 1 maart 2024 @ 22:30:33 #11
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212653942
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 22:28 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
_O-
_O- Genieten hoor die reacties van zure bejaarden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_212653996
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 22:28 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
_O-
Kunnen we Gerrie van New Kids nog vervangen door deze vrouw? Geniaal.
pi_212654027
Met die brand dat dat hele Europa gebouw in de brand staat en begint af te brokkelen, in deze tijden hoop ik niet dat het een slecht voorteken is :{ :X
  roze vrijdag 1 maart 2024 @ 22:38:24 #15
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_212654038
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 22:25 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Dat is ook de bedoeling volgens mij.
Klopt
pi_212654046
De bookmakers mogen dan nog wel niet onder de induk zijn, op Eurovision scoreboard zijn ze dat ook niet. Momenteel op 13 en het VK en Oostenrijk zijn daar al voorbij. Ook Zwitserland staat hoger. Allemaal rond dezelfde tijd bekend gemaakt.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 22:39:20 #17
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212654047
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 22:34 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Zou ook wel iets voor Joost zijn om dit soort samples ooit te gebruiken in muziek
pi_212654051
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 22:34 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ze lijkt wel wat op 1 van die kak vrouwen uit Flodder. Van Putten, mag ik die kwarkpunten :D
  roze vrijdag 1 maart 2024 @ 22:40:09 #19
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_212654055
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 22:39 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
De bookmakers mogen dan nog wel niet onder de induk zijn, op Eurovision scoreboard zijn ze dat ook niet. Momenteel op 13 en het VK en Oostenrijk zijn daar al voorbij. Ook Zwitserland staat hoger. Allemaal rond dezelfde tijd bekend gemaakt.
Ik denk dat hij wel publiekslieveling kan worden. Jury niet vrees ik.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 22:40:11 #20
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212654058
quote:
Oe die mevrouw kan een aardig potje hakken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_212654084
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 22:40 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik kan het niet inschatten. Soms denk ik wel eens dat die miljoenen streams allemaal van die gekke Joost fans uit België en Nederland afkomstig zijn die het de hele dag door zitten te kijken _O-

Eurovision scoreboard is toch ook een fan app, maar daar lusten ze het blijkbaar niet. Italië op 1 is ook niet echt realistisch trouwens.
pi_212654111
Ik pis echt in mijn broek om de reacties van buitenlandse YouTubers wanneer het gabber gedeelte aan bod komt. Die gezichten _O- _O-
  vrijdag 1 maart 2024 @ 22:47:24 #24
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_212654122
Dat laatste stukje van het Elstak-deel geeft mij heel erg Nakatomi-vibes. :D

Vooral als hij zo op die auto zit en de camera in kijkt (rond 2:30 ofzo) lijkt heel veel op hoe die gast in deze clip steeds in de camera kijkt:

pi_212654139
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 22:40 schreef Ama het volgende:

[..]
Als je hoog kunt scoren bij de televoting doe je het automatisch erg goed in de eindstand _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')