Ok, ik accepteer je positie. En ik focus me nu even op het dikgedrukte.quote:Op maandag 11 maart 2024 14:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het valt me tegen tot nu toe interessante setting en ziet er goed uit.
Maar de politiek is me nogal plat, tot nu toe in ieder geval weinig inzicht in beweegredenen waardoor de 'teams' niet zo boeien.
Ook is het soms nogal corny, dan gaat Blackthorne met zon boot door de blokkade terwijl hij aan het banteren is met de Spaanse stuurman op een ander schipZon interactie is uiteraard volstrekt onrealistisch maar voegt ook eigenlijk niks toe. Sowieso lijkt het verhaal wel erg gefocussed op cliches.
Boek ken ik niet voorgaande serie ook niet. Ik ga hier met open blik in.quote:Op maandag 11 maart 2024 19:15 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ok, ik accepteer je positie. En ik focus me nu even op het dikgedrukte.
De serie is gebaseerd op een boek.
Het boek zegt A,
de serie zegt A,
Maar jij vind dat onrealistisch, even los staand van het feit of dat correct is of niet.
Vind je dan dat de serie het boek moet volgen of een meer realistische versie moet laten zien, die dan niet in overeenstemming is met het boek?
Het is ook een drama serie, wel met historische achtergronden maar nog steeds een drama.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:50 schreef Bargehassus het volgende:
Ik heb de nieuwe serie niet gezien maar je moet er wel rekening mee houden dat het boek al uit 1975 is. En als je dan een serie gaat maken van dat boek loop je het risico wel dat er wellicht naar huidige maatstaven clichs in zitten.
Gaan ze het anders doen kunnen ze weer het commentaar krijgen dat ze te veel afwijken van het boek. Daar zullen ze wellicht continue keuzes in moeten maken.
Ik vond in ieder geval de oude serie recht doen aan het boek en nergens clich of komisch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
dit is beter dan game of thrones"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
In de originele serie was het Gimli uit Lord of the Ringsquote:Op maandag 11 maart 2024 18:24 schreef superniger het volgende:
Spaanse stuurman is Richard uit Lost.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
quote:Op donderdag 11 april 2024 02:57 schreef cherrycoke het volgende:
deze was weer brutaal,Een sudoku is dan toch een stuk veiliger.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Ik heb dat ook idd. Kijkt pima weg hoor, maar verder iets te overhyped ofzo voor mijn gevoelquote:Op donderdag 11 april 2024 09:57 schreef Tarado het volgende:
2 afleveringen gezien en vind het gezien de hype wel wat tegenvallen eigenlijk, of mag ik dat niet zeggen hier?
Waarom zou je dat niet mogen? Ik heb dat ook gedaan.quote:Op donderdag 11 april 2024 09:57 schreef Tarado het volgende:
2 afleveringen gezien en vind het gezien de hype wel wat tegenvallen eigenlijk, of mag ik dat niet zeggen hier?
Je doet net alsof je in Noord-korea woont.quote:Op donderdag 11 april 2024 09:57 schreef Tarado het volgende:
gezien de lange tenen soms op dit forum snap ik de reactie welquote:Op vrijdag 19 april 2024 12:27 schreef superniger het volgende:
[..]
Je doet net alsof je in Noord-korea woont.
Dat zeker maar ik merk bij mezelf dat ik er toch wat moeite mee begin te krijgen dat de serie in het Japans is gesproken.quote:Op vrijdag 19 april 2024 15:32 schreef Cilantro het volgende:
Fantastische serie. De art direction en costume designs zijn nagenoeg tot in de perfectie uitgevoerd.
Ik vond dan juist de misser dat Portugees door Engels vervangen werd, als je zo je best doet om het Japanse gedeelte goed te doen, waarom dan niet het Portugese deel.quote:Op woensdag 24 april 2024 13:23 schreef Tekaschi het volgende:
Geen stormlooptopic.
Gisteren finale gekeken, vond hem goed. Maar vond die hele serie goed, dat het in het Japans was dat is juist een pluspunt, niets irritanter dan Japanners, of Duitsers die Engels spreken, ook de Japanse cultuur van die tijd mooi weergegeven. Jammer dat het is afgelopen, had er graag nog een seizoen van gezien.
Ja dat is het enige kleine kritiekpuntje wat ik had, was wel jammer maar stoorde mij minder dan dat ze de hele cast Engels hadden laten praten, vond het Japans juist iets toevoegen. Maar je moest wel je aandacht erbij houden, anders miste je weer een dialoog.quote:Op woensdag 24 april 2024 13:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vond dan juist de misser dat Portugees door Engels vervangen werd, als je zo je best doet om het Japanse gedeelte goed te doen, waarom dan niet het Portugese deel.
Eigenlijk had dat van mij niet zo gehoeven, maar hopelijk weten ze de kwaliteit vast te houden.quote:Seasons 2 and 3 for ‘SHOGUN’ are in the works.
Hiroyuki Sanada will return alongside showrunners Justin Marks and Rachel Kondo.
Wow wat hoog zeg. Nu baal ik toch even dat ik geen kinderen en dus geen Disney+ heb.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 01:37 schreef GGMM het volgende:
Shôgun(2024)9.3adventure, drama, history, war0TV-1416Hiroyuki Sanada, Cosmo Jarvis, Anna SawaiWhen a mysterious European ship is found marooned in a nearby fishing village, Lord Yoshii Toranaga discovers secrets that could tip the scales of power and devastate his enemies.Beter dan GOT, zelfs toen GOT nog goed was. (Daarom ben ik er geen fan van dat seizoen 2 & 3 ook komen)
Leuk feitje: de hoofdrolspeler is een gast uit Lost. (eigenlijk is dat niet superleuk, maar ik herkende hem 6 afleveringen lang ergens van en opeens schoot het me te binnen)9.1
@:caland @:maxi-mus @:scrummie @:onlogisch @:sked @:kingroland @:dombohetolifantje1 @:oriente @:coco @:wereldgozer @:yvonne @:PietjePuk2000 @:tong80 @:alpeko zie review
Eens.quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:32 schreef GGMM het volgende:
[..]
Eigenlijk had dat van mij niet zo gehoeven, maar hopelijk weten ze de kwaliteit vast te houden.
Ik heb speciaal voor m'n weekje vrij voor deze serie een maandje Disney genomen. Dopesick schijnt ook nog goed te zijn dus die kijk ik nog en dan zeg ik hem weer op.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 09:33 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Wow wat hoog zeg. Nu baal ik toch even dat ik geen kinderen en dus geen Disney+ heb.
Wel echt een maand deze keer?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:38 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik heb speciaal voor m'n weekje vrij voor deze serie een maandje Disney genomen. Dopesick schijnt ook nog goed te zijn dus die kijk ik nog en dan zeg ik hem weer op.
Waarvan akte
Ik vond de echte Shogun beter.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 01:37 schreef GGMM het volgende:
Shôgun(2024)9.3adventure, drama, history, war0TV-1416Hiroyuki Sanada, Cosmo Jarvis, Anna SawaiWhen a mysterious European ship is found marooned in a nearby fishing village, Lord Yoshii Toranaga discovers secrets that could tip the scales of power and devastate his enemies.Beter dan GOT, zelfs toen GOT nog goed was. (Daarom ben ik er geen fan van dat seizoen 2 & 3 ook komen)
Leuk feitje: de hoofdrolspeler is een gast uit Lost. (eigenlijk is dat niet superleuk, maar ik herkende hem 6 afleveringen lang ergens van en opeens schoot het me te binnen)9.1
@:caland @:maxi-mus @:scrummie @:onlogisch @:sked @:kingroland @:dombohetolifantje1 @:oriente @:coco @:wereldgozer @:yvonne @:PietjePuk2000 @:tong80 @:alpeko zie review
Nee daarom hoeft het van mij ook niet, want er is geen bronmateriaal voor.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 20:35 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik vond de echte Shogun beter.
Maar hoezo 2 en 3? Verder gaat het boek niet hoor, en dat zijn al 9879876876 p
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |