ja heb ik ook regelmatig en nu ook weer. Meestal duurt het enkele uren maar deze keer wel erg langquote:Op dinsdag 2 april 2024 18:34 schreef black-soldier het volgende:
In de raisin app krijg ik de volgende foutmelding als ik wil overboeken van raisin naar de partner bank: uw raisin rekening heeft onvoldoende saldo (0 euro), terwijl er wel geld op de raisin rekening staat en ook daar zichtbaar is. Hebben jullie hetzelfde probleem?
de discussie over tegoeden bij crowdfundingplatforms heeft op een ander forum plaatsgehad. De fiscus beschouwt dit niet als spaargeld omdat deze platforms geen banken zijn. Ik denk dat voor een broker als Trade republic hetzelfde geldtquote:Op woensdag 3 april 2024 11:50 schreef GlenSpey het volgende:
Kleven er eigenlijk nadelen aan het gebruik van Trade republic? Heb begrepen dat het geen echte spaarrekening is, maar een beleggersrekening. Heeft dit gevolgen voor het dagelijkse gebruik ervan of voor bijvoorbeeld de belastingdienst?
De vorige keer was het de ochtend erna opgelost. Kreeg nog wel een soort foutmelding dat ik het bedrag moet moest overmaken om de rekening te kunnen openen, terwijl ik de rekening al had. Was snel daarna opgelost en waren er geen problemen meer.quote:Op woensdag 3 april 2024 13:02 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
ja heb ik ook regelmatig en nu ook weer. Meestal duurt het enkele uren maar deze keer wel erg lang
Een deposito voor een jaar?quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:33 schreef Essebes het volgende:
Zijn er spaarrekeningen waarbij je periodiek een bedrag kunt laten vrijvallen? Dat je dat bv een jaar vooruit al kunt instellen?
#dtv
Enige wat ik zou weten is regelmatig (maandelijks) een deposito openen (paar muisklikken), inleggen en afwachten. Is niet al te ingewikkeld.quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:35 schreef Essebes het volgende:
Het liefst willen ze (gaat om mn ouders) dat er elke maand een bedrag vrijvalt. Dan zou ik eerst voor hen een depositoladder moeten opzetten. Kan, maar ik hoop op een simpelere oplossing.
:quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:41 schreef snabbi het volgende:
ik zou dan eerder zoeken in de lijfrente varianten. Die heb je in verschillende vormen.
quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:35 schreef Essebes het volgende:
Kan, maar ik hoop op een simpelere oplossing.
Lijfrente is wel echt heel simpel. Enige nadeel is datzelfde het niet flexibel is, maar het is wel erg overzichtelijk als het eenmaal loopt.quote:
En de bijkomende kosten?quote:Op vrijdag 5 april 2024 13:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
Lijfrente is wel echt heel simpel. Enige nadeel is datzelfde het niet flexibel is, maar het is wel erg overzichtelijk als het eenmaal loopt.
ouders op leeftijd idd. Koophuis verkocht, nu in huurhuis. De lifespan voor een lijfrente is, denk ik, te kort.quote:Op vrijdag 5 april 2024 13:11 schreef snabbi het volgende:
Ja niet flexibel, kosten zijn hoger en zeker omdat ik vermoed dat de ouders al op leeftijd zijn kan je niet echt profiteren van de sterftetabel kansberekening. Maar als je prijs stelt op simpel - dan is het het overwegen waard.
- Je hebt geen eigen rekeningnummer.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:13 schreef DX11 het volgende:
Vraagje, waarom zit niet iedereen hier bij Trade Republic? 4% vrij opneembaar is het beste toch?
Volgens mij ook maar geldig tot 50.000 dus niet voor iedereen interessant.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:13 schreef DX11 het volgende:
Vraagje, waarom zit niet iedereen hier bij Trade Republic? 4% vrij opneembaar is het beste toch?
Je kunt ook voor 5 of 10 jaar een lijfrente afsluiten. En het geld is sowieso niet weg hè?quote:Op vrijdag 5 april 2024 15:01 schreef Essebes het volgende:
[..]
ouders op leeftijd idd. Koophuis verkocht, nu in huurhuis. De lifespan voor een lijfrente is, denk ik, te kort.
CE Bank heeft depositos met maandelijkse rentequote:Op vrijdag 5 april 2024 11:35 schreef Essebes het volgende:
Het liefst willen ze (gaat om mn ouders) dat er elke maand een bedrag vrijvalt. Dan zou ik eerst voor hen een depositoladder moeten opzetten. Kan, maar ik hoop op een simpelere oplossing.
Ik kan niet inschatten of mijn geld uberhaupt veilig is bij die toko. Zij plaatsen geld in Ierland en Duitsland maar zijn zelf een financiele instelling. Ze kunnen mooi een sheet op hun website plaatsen hoe het DGS werkt wanneer er een deposito bij een bank in die landen geplaatst wordt, maar zoals ik het lees is het DGS niet van toepassing tussen financiele instellingen onderling.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:13 schreef DX11 het volgende:
Ik maak het geld over naar een IBAN bankrekening, op mijn naam, inderdaad in Duitsland. Maar ze zijn geen bank? Dus als ze omvallen is er geen 100k gedekt?quote:Op zaterdag 6 april 2024 01:22 schreef snabbi het volgende:
Zij plaatsen geld in Ierland en Duitsland maar zijn zelf een financiele instelling.
Ja, 100K gedekt, Maar, kijk eens hier. Dan weet je genoeg.quote:Op zaterdag 6 april 2024 01:39 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ik maak het geld over naar een IBAN bankrekening, op mijn naam, inderdaad in Duitsland. Maar ze zijn geen bank? Dus als ze omvallen is er geen 100k gedekt?
Prima bank, al 30 jaar tevreden klant, een van de eerste aan mijn klantnr te zien.quote:Op zaterdag 6 april 2024 00:38 schreef Cilantro het volgende:
Iemand ervaring met Yapi Kredi?
Wil daar mogelijk een deposito openen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |