abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213070159
Kleven er eigenlijk nadelen aan het gebruik van Trade republic? Heb begrepen dat het geen echte spaarrekening is, maar een beleggersrekening. Heeft dit gevolgen voor het dagelijkse gebruik ervan of voor bijvoorbeeld de belastingdienst? :@
pi_213070874
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 18:34 schreef black-soldier het volgende:
In de raisin app krijg ik de volgende foutmelding als ik wil overboeken van raisin naar de partner bank: uw raisin rekening heeft onvoldoende saldo (0 euro), terwijl er wel geld op de raisin rekening staat en ook daar zichtbaar is. Hebben jullie hetzelfde probleem?
ja heb ik ook regelmatig en nu ook weer. Meestal duurt het enkele uren maar deze keer wel erg lang
pi_213086741
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 11:50 schreef GlenSpey het volgende:
Kleven er eigenlijk nadelen aan het gebruik van Trade republic? Heb begrepen dat het geen echte spaarrekening is, maar een beleggersrekening. Heeft dit gevolgen voor het dagelijkse gebruik ervan of voor bijvoorbeeld de belastingdienst? :@
de discussie over tegoeden bij crowdfundingplatforms heeft op een ander forum plaatsgehad. De fiscus beschouwt dit niet als spaargeld omdat deze platforms geen banken zijn. Ik denk dat voor een broker als Trade republic hetzelfde geldt
pi_213095618
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 13:02 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
ja heb ik ook regelmatig en nu ook weer. Meestal duurt het enkele uren maar deze keer wel erg lang
De vorige keer was het de ochtend erna opgelost. Kreeg nog wel een soort foutmelding dat ik het bedrag moet moest overmaken om de rekening te kunnen openen, terwijl ik de rekening al had. Was snel daarna opgelost en waren er geen problemen meer.

Gisteravond kreeg ik nogmaals die error dat ik onvoldoende saldo had. Vanochtend kon ik het prima overmaken zonder problemen, maar dan wel weer een melding dat ik het geld moet overmaken. Ik verwacht dat dit ook snel wordt opgelost.

Wel irritant op zich. Nooit problemen gehad met de app.
pi_213095731
Zijn er spaarrekeningen waarbij je periodiek een bedrag kunt laten vrijvallen? Dat je dat bv een jaar vooruit al kunt instellen?

#dtv
de wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar door consistente vasthoudende minderheden…
(Roos Vonk)
  vrijdag 5 april 2024 @ 11:33:51 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213095738
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 11:33 schreef Essebes het volgende:
Zijn er spaarrekeningen waarbij je periodiek een bedrag kunt laten vrijvallen? Dat je dat bv een jaar vooruit al kunt instellen?

#dtv
Een deposito voor een jaar?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213095752
Het liefst willen ze (gaat om mn ouders) dat er elke maand een bedrag vrijvalt. Dan zou ik eerst voor hen een depositoladder moeten opzetten. Kan, maar ik hoop op een simpelere oplossing.
de wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar door consistente vasthoudende minderheden…
(Roos Vonk)
pi_213095770
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 11:35 schreef Essebes het volgende:
Het liefst willen ze (gaat om mn ouders) dat er elke maand een bedrag vrijvalt. Dan zou ik eerst voor hen een depositoladder moeten opzetten. Kan, maar ik hoop op een simpelere oplossing.
Enige wat ik zou weten is regelmatig (maandelijks) een deposito openen (paar muisklikken), inleggen en afwachten. Is niet al te ingewikkeld.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_213095799
Dank, we gaan zondag eens ff met ze om tafel zitten en kijken wat ze het fijnst (ern niet zo ingewikkeld) zouden vinden.
(Roos Vonk)
pi_213095807
ik zou dan eerder zoeken in de lijfrente varianten. Die heb je in verschillende vormen.
pi_213096748
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 11:41 schreef snabbi het volgende:
ik zou dan eerder zoeken in de lijfrente varianten. Die heb je in verschillende vormen.
:

quote:
Kan, maar ik hoop op een simpelere oplossing.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_213096784
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 12:59 schreef blomke het volgende:

[..]
:
[..]

Lijfrente is wel echt heel simpel. Enige nadeel is datzelfde het niet flexibel is, maar het is wel erg overzichtelijk als het eenmaal loopt.
pi_213096793
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 13:02 schreef HiZ het volgende:

[..]
Lijfrente is wel echt heel simpel. Enige nadeel is datzelfde het niet flexibel is, maar het is wel erg overzichtelijk als het eenmaal loopt.
En de bijkomende kosten?
pi_213096905
Ja niet flexibel, kosten zijn hoger en zeker omdat ik vermoed dat de ouders al op leeftijd zijn kan je niet echt profiteren van de sterftetabel kansberekening. Maar als je prijs stelt op simpel - dan is het het overwegen waard.
pi_213098155
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 13:11 schreef snabbi het volgende:
Ja niet flexibel, kosten zijn hoger en zeker omdat ik vermoed dat de ouders al op leeftijd zijn kan je niet echt profiteren van de sterftetabel kansberekening. Maar als je prijs stelt op simpel - dan is het het overwegen waard.
ouders op leeftijd idd. Koophuis verkocht, nu in huurhuis. De lifespan voor een lijfrente is, denk ik, te kort.
(Roos Vonk)
pi_213100938
Vraagje, waarom zit niet iedereen hier bij Trade Republic? 4% vrij opneembaar is het beste toch?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_213101056
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 19:13 schreef DX11 het volgende:
Vraagje, waarom zit niet iedereen hier bij Trade Republic? 4% vrij opneembaar is het beste toch?
- Je hebt geen eigen rekeningnummer.
- Je weet vooraf niet vanuit welk land het depositogarantie geldt.
- Het is geen standaard bank
- Je krijgt reclame om bij TR te gaan beleggen.

Iedereen moet zelf weten. Ik heb zelf kort een account gehad en had snel geen goed gevoel en alles weer opgezegd.
pi_213101201
quote:
Volgens mij ook maar geldig tot 50.000 dus niet voor iedereen interessant.
pi_213102175
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 15:01 schreef Essebes het volgende:

[..]
ouders op leeftijd idd. Koophuis verkocht, nu in huurhuis. De lifespan voor een lijfrente is, denk ik, te kort.
Je kunt ook voor 5 of 10 jaar een lijfrente afsluiten. En het geld is sowieso niet weg hè?
pi_213104362
quote:
CE Bank heeft depositos met maandelijkse rente

"Bij een looptijd van 7 of 10 jaar en een inleg van ¤20.000 of meer, kan je ook kiezen voor een maandelijkse rentebetaling."

https://www.crediteurope.(...)ope-termijndeposito/

Of nog simpeler een spaarrekening ( evt. met maandelijkse rente). En van het spaarbedrag kan je een periodieke maandelijkse overboeking doen. Eenmalig instellen.

[ Bericht 11% gewijzigd door zeeland6 op 06-04-2024 10:49:19 ]
pi_213104387
Iemand ervaring met Yapi Kredi?
Wil daar mogelijk een deposito openen.
pi_213104456
quote:
Ik kan niet inschatten of mijn geld uberhaupt veilig is bij die toko. Zij plaatsen geld in Ierland en Duitsland maar zijn zelf een financiele instelling. Ze kunnen mooi een sheet op hun website plaatsen hoe het DGS werkt wanneer er een deposito bij een bank in die landen geplaatst wordt, maar zoals ik het lees is het DGS niet van toepassing tussen financiele instellingen onderling.
Ik heb geen zin in al dit gedoe.

Als ik een obligatie koop krijg ik ook "rente" maar het risicoprofiel is niet vergelijkbaar met een bank. Dus van mij mag die toko helemaal verbannen worden uit het spaartopic.
pi_213104478
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 01:22 schreef snabbi het volgende:
Zij plaatsen geld in Ierland en Duitsland maar zijn zelf een financiele instelling.
Ik maak het geld over naar een IBAN bankrekening, op mijn naam, inderdaad in Duitsland. Maar ze zijn geen bank? Dus als ze omvallen is er geen 100k gedekt?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_213106967
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 01:39 schreef DX11 het volgende:

[..]
Ik maak het geld over naar een IBAN bankrekening, op mijn naam, inderdaad in Duitsland. Maar ze zijn geen bank? Dus als ze omvallen is er geen 100k gedekt?
Ja, 100K gedekt, Maar, kijk eens hier. Dan weet je genoeg.
https://nl.trustpilot.com/review/www.traderepublic.com
pi_213107019
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 00:38 schreef Cilantro het volgende:
Iemand ervaring met Yapi Kredi?
Wil daar mogelijk een deposito openen.
Prima bank, al 30 jaar tevreden klant, een van de eerste aan mijn klantnr te zien.
Ouderwets per telefoon bereikbaar, snel geholpen, geen chat boxen.
De App is niet echt je van het. Werkt wel, maar een mailtje voor een overboeking werkt ook prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')