heb ik ook gedaan. Risico valt misschien mee maar er zijn tegenwoordig meer dan genoeg betere alternatievenquote:Op vrijdag 22 maart 2024 18:33 schreef Groepfunder het volgende:
Zijn er andere mensen die, vanwege de dreiging met Rusland, hun spaargeld uit Estland terugtrekken? Ik heb getwijfeld, maar nu toch spaargeld van BigBank teruggehaald.
Netjes!quote:Op maandag 25 maart 2024 19:51 schreef KrekelJapie het volgende:
1 jaar Yapi Kredi naar 3,6%
http://www.yapikredi.nl/
NL depositogarantie
Ik denk niet dat je als overheid daar echt rekening mee moet gaan houden. Gewoon vaststellen en wanneer er later in de tijd een uitspraak komt - kan je altijd nog iets met terugwerkende kracht repareren.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:28 schreef zeeland6 het volgende:
De Hoge Raad stelt de uitspraak Box 3 uit van maart 2024 naar augustus 2024.
Betekent dat ook de aanslag 2022 nog niet definitief kan worden vastgesteld,
(Bron: FD)
Iedereen krijgt nog 12 maanden de tijd om dit te implementeren. Ook interessant voor raisin gebruikers.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 14:40 schreef koffiekoekjes het volgende:
Verordening die instantbetalingen verplicht is ingegaan
Met name leuk voor mensen bij OpenBank volgens mij. Het is mij alleen nu nog niet helemaal duidelijk of ze nu nog 12 maanden de tijd krijgt voor implementatie of niet.
Ik heb me er nog niet heel diep in verdiept, maar volgens mij gaat dit alleen over betalingen tussen betaalrekeningen, niet over betalingen tussen spaarrekeningen. Met andere woorden de techniek is wel beschikbaar (die is er al een tijdje), maar men is niet verplicht dat hier toe te passen.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 14:48 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Iedereen krijgt nog 12 maanden de tijd om dit te implementeren. Ook interessant voor raisin gebruikers.
Inderdaad bij OpenBank is dit wel nuttig. In werkelijkheid liggen de datums een stuk complexer. Er wordt namelijk een onderscheid gemaakt tussen de landen waar de euro gevoerd wordt en waar de euro niet gevoerd wordt. Ook wordt er nog een verschil gemaakt tussen banken. In werkelijkheid ligt het daarom allemaal tussen de 6 en 30 maanden vanaf het moment dat het "into force" komt. Zie hiervoor https://eur-lex.europa.eu(...)=celex%3A52022PC0546 en doe een CTRL F-je op "insert the date" om alle details te kunnen lezen.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 14:40 schreef koffiekoekjes het volgende:
Verordening die instantbetalingen verplicht is ingegaan
Met name leuk voor mensen bij OpenBank volgens mij. Het is mij alleen nu nog niet helemaal duidelijk of ze nu nog 12 maanden de tijd krijgt voor implementatie of niet.
als je rentebedrag deelt op je saldo weet je het.quote:Op maandag 1 april 2024 15:19 schreef DX11 het volgende:
Weten jullie hoeveel rente TradeRepublic exact uitbetaald per maand?
Waarom ik zit wil weten: ik heb 2 losse bedragen er op staan en wil de rente van deze 2 losse (niet gelijke) bedragen apart berekenen / opschrijven waar het bij hoort. Is het gewoon 4% gedeeld door 12 dus 0,3333% per maand?
Nee niet echt want ik heb midden in de maand nog geld over gemaakt dus weet het ff niet.quote:Op maandag 1 april 2024 16:15 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
als je rentebedrag deelt op je saldo weet je het.
Als het goed is niet want dan zou je effectief hoger uitkomen door het rente op rente effect.quote:Op maandag 1 april 2024 15:19 schreef DX11 het volgende:
Weten jullie hoeveel rente TradeRepublic exact uitbetaald per maand?
Waarom ik zit wil weten: ik heb 2 losse bedragen er op staan en wil de rente van deze 2 losse (niet gelijke) bedragen apart berekenen / opschrijven waar het bij hoort. Is het gewoon 4% gedeeld door 12 dus 0,3333% per maand?
Op de homepage staat nog steeds Maandelijkse rentebetaling.. dus daar zou ik vanuit gaan.quote:Op maandag 1 april 2024 23:31 schreef GlenSpey het volgende:
Voor degenen die bij Santander consumer bank zitten (3,6%). Het uitbetalingsmoment van rente lijkt opeens stilzwijgend te zijn verlengd van 1 maand naar 3 maandenJuist die ene maand is waar ik het enige tijd geleden op uit heb gekozen. Iemand die er meer vanaf weet? Denk dat ik maar weer op zoek ga naar een fatsoenlijk alternatief....
Klopt, maar zodra ik de rentesimulering doe staat er dat de volgende uitbetaling op 1 juli plaatsvindquote:Op maandag 1 april 2024 23:33 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Op de homepage staat nog steeds Maandelijkse rentebetaling.. dus daar zou ik vanuit gaan.
Kijk van de week nog eens, grote kans dat de app niet klopt of dit is een Spaanse 1 april grapquote:Op maandag 1 april 2024 23:35 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Klopt, maar zodra ik de rentesimulering doe staat er dat de volgende uitbetaling op 1 juli plaatsvind
Ik heb het zelf uitgerekend. Ja, het is toch 0,333333% pm, dus 4% per jaar, maar maandelijkse rente uitbetaling (dus rente op rente), dus indirect inderdaad meer dan 4% per jaar, heel blij mee dankzij dit topic!quote:Op maandag 1 april 2024 20:42 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Als het goed is niet want dan zou je effectief hoger uitkomen door het rente op rente effect.
Nee. Maar wellicht even de nachtwacht doen en morgen evt. bellen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 18:34 schreef black-soldier het volgende:
In de raisin app krijg ik de volgende foutmelding als ik wil overboeken van raisin naar de partner bank: uw raisin rekening heeft onvoldoende saldo (0 euro), terwijl er wel geld op de raisin rekening staat en ook daar zichtbaar is. Hebben jullie hetzelfde probleem?
Status helaas nog onveranderd: de app geeft aan dat ik pas op 1 juli weer rente krijg. Website van de Nederlandse afdeling blijft echter ongewijzigd zeggen dat ik maandelijks rente ontvang. Heb de vraag gisteren al bij de klantenservice neergelegd maar nog geen reactiequote:Op maandag 1 april 2024 23:49 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Kijk van de week nog eens, grote kans dat de app niet klopt of dit is een Spaanse 1 april grap. Maar anders zijn ze sowieso te laat met informeren. Persoonlijk zou ik er geen moeite mee hebben als de rente dan gewoon hoog blijft. Toevallig had ik mijn rente 28 maart gehad ipv 1 april zie ik nu, dat klopt ook al niet, al worden die 3 dagen vast ingehaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |