abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212917037
Zijn er andere mensen die, vanwege de dreiging met Rusland, hun spaargeld uit Estland terugtrekken? Ik heb getwijfeld, maar nu toch spaargeld van BigBank teruggehaald.
pi_212918490
Nee, Estland is al vele jaren lid van de EU en van de NAVO. Met een aanval op Estland zou de hele westerse wereld de oorlog aan Rusland verklaren, daarnaast zie ik geen enkele reden voor Rusland om Estland aan te vallen.
Wel is Estland maar een klein, dunbevolkt land waardoor de waarde van de bankgarantie in tijden van een financiële crisis weleens tegen zou kunnen vallen (denk Icesave in IJsland). Wat dat betreft kan het verstandig zijn niet al je spaargeld in één land te parkeren.
pi_212924856
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 18:33 schreef Groepfunder het volgende:
Zijn er andere mensen die, vanwege de dreiging met Rusland, hun spaargeld uit Estland terugtrekken? Ik heb getwijfeld, maar nu toch spaargeld van BigBank teruggehaald.
heb ik ook gedaan. Risico valt misschien mee maar er zijn tegenwoordig meer dan genoeg betere alternatieven
pi_212958079
1 jaar Yapi Kredi naar 3,6%
http://www.yapikredi.nl/

NL depositogarantie
pi_212960361
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 19:51 schreef KrekelJapie het volgende:
1 jaar Yapi Kredi naar 3,6%
http://www.yapikredi.nl/

NL depositogarantie
Netjes!
Had ik dat geweten, dan had ik niet een duitse deposito afgesloten. Volgende keer beter.
pi_212968980
De Hoge Raad stelt de uitspraak Box 3 uit van maart 2024 naar augustus 2024.

Betekent dat ook de aanslag 2022 nog niet definitief kan worden vastgesteld,

(Bron: FD)
pi_212969940
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 19:28 schreef zeeland6 het volgende:
De Hoge Raad stelt de uitspraak Box 3 uit van maart 2024 naar augustus 2024.

Betekent dat ook de aanslag 2022 nog niet definitief kan worden vastgesteld,

(Bron: FD)
Ik denk niet dat je als overheid daar echt rekening mee moet gaan houden. Gewoon vaststellen en wanneer er later in de tijd een uitspraak komt - kan je altijd nog iets met terugwerkende kracht repareren.
Op dit moment ziet het er misschien uit als dat de periode te overbruggen is, maar wellicht wordt het daarna weer uitgesteld.
pi_212977842
From 01.04.2024 we will increase the standard interest rate for your Advanzia Deposit account to 2.12% eff. p.a.
pi_213007167
Verordening die instantbetalingen verplicht is ingegaan

Met name leuk voor mensen bij OpenBank volgens mij. Het is mij alleen nu nog niet helemaal duidelijk of ze nu nog 12 maanden de tijd krijgt voor implementatie of niet.
pi_213007262
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 14:40 schreef koffiekoekjes het volgende:

Met name leuk voor mensen bij OpenBank volgens mij. Het is mij alleen nu nog niet helemaal duidelijk of ze nu nog 12 maanden de tijd krijgt voor implementatie of niet.
Iedereen krijgt nog 12 maanden de tijd om dit te implementeren. Ook interessant voor raisin gebruikers.
  Moderator zaterdag 30 maart 2024 @ 00:40:32 #61
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_213014377
Ah top. Dat was mn ergernis met Raisin
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_213015523
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 14:48 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Iedereen krijgt nog 12 maanden de tijd om dit te implementeren. Ook interessant voor raisin gebruikers.
Ik heb me er nog niet heel diep in verdiept, maar volgens mij gaat dit alleen over betalingen tussen betaalrekeningen, niet over betalingen tussen spaarrekeningen. Met andere woorden de techniek is wel beschikbaar (die is er al een tijdje), maar men is niet verplicht dat hier toe te passen.

-edit-
Meer bijgelezen. Het gaat inderdaad om een aanpassing aan de verordeningen van cross-border payments en de PSD2. Deze gaan over betaalrekeningen, waardoor je betaling naar Raisin vanaf je betaalrekening wel instant zal gaan, maar het inleggen op een spaarrekening met een partnerbank niet verplicht via instant payments verloopt (maar ze kunnen het natuurlijk wel als ze dat zelf willen).

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 14:40 schreef koffiekoekjes het volgende:

Inderdaad bij OpenBank is dit wel nuttig. In werkelijkheid liggen de datums een stuk complexer. Er wordt namelijk een onderscheid gemaakt tussen de landen waar de euro gevoerd wordt en waar de euro niet gevoerd wordt. Ook wordt er nog een verschil gemaakt tussen banken. In werkelijkheid ligt het daarom allemaal tussen de 6 en 30 maanden vanaf het moment dat het "into force" komt. Zie hiervoor https://eur-lex.europa.eu(...)=celex%3A52022PC0546 en doe een CTRL F-je op "insert the date" om alle details te kunnen lezen.

[ Bericht 20% gewijzigd door snabbi op 30-03-2024 09:23:54 ]
pi_213049104
Weten jullie hoeveel rente TradeRepublic exact uitbetaald per maand?

Waarom ik zit wil weten: ik heb 2 losse bedragen er op staan en wil de rente van deze 2 losse (niet gelijke) bedragen apart berekenen / opschrijven waar het bij hoort. Is het gewoon 4% gedeeld door 12 dus 0,3333% per maand?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_213049747
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 15:19 schreef DX11 het volgende:

Waarom ik zit wil weten: ik heb 2 losse bedragen er op staan en wil de rente van deze 2 losse (niet gelijke) bedragen apart berekenen / opschrijven waar het bij hoort. Is het gewoon 4% gedeeld door 12 dus 0,3333% per maand?
als je rentebedrag deelt op je saldo weet je het.
pi_213050083
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 16:15 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
als je rentebedrag deelt op je saldo weet je het.
Nee niet echt want ik heb midden in de maand nog geld over gemaakt dus weet het ff niet.
pi_213053370
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 15:19 schreef DX11 het volgende:

Als het goed is niet want dan zou je effectief hoger uitkomen door het rente op rente effect.
pi_213055590
Voor degenen die bij Santander consumer bank zitten (3,6%). Het uitbetalingsmoment van rente lijkt opeens stilzwijgend te zijn verlengd van 1 maand naar 3 maanden :') Juist die ene maand is waar ik het enige tijd geleden op uit heb gekozen. Iemand die er meer vanaf weet? Denk dat ik maar weer op zoek ga naar een fatsoenlijk alternatief.... :N Op de website spreekt men nog steeds over een maandelijkse uitbetaling...
pi_213055609
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 23:31 schreef GlenSpey het volgende:
Voor degenen die bij Santander consumer bank zitten (3,6%). Het uitbetalingsmoment van rente lijkt opeens stilzwijgend te zijn verlengd van 1 maand naar 3 maanden :') Juist die ene maand is waar ik het enige tijd geleden op uit heb gekozen. Iemand die er meer vanaf weet? Denk dat ik maar weer op zoek ga naar een fatsoenlijk alternatief.... :N
Op de homepage staat nog steeds Maandelijkse rentebetaling.. dus daar zou ik vanuit gaan.
pi_213055624
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 23:33 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Op de homepage staat nog steeds Maandelijkse rentebetaling.. dus daar zou ik vanuit gaan.
Klopt, maar zodra ik de rentesimulering doe staat er dat de volgende uitbetaling op 1 juli plaatsvind :')
pi_213055681
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 23:35 schreef GlenSpey het volgende:

[..]
Klopt, maar zodra ik de rentesimulering doe staat er dat de volgende uitbetaling op 1 juli plaatsvind :')
Kijk van de week nog eens, grote kans dat de app niet klopt of dit is een Spaanse 1 april grap :'). Maar anders zijn ze sowieso te laat met informeren. Persoonlijk zou ik er geen moeite mee hebben als de rente dan gewoon hoog blijft. Toevallig had ik mijn rente 28 maart gehad ipv 1 april zie ik nu, dat klopt ook al niet, al worden die 3 dagen vast ingehaald.
pi_213060043
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2024 20:42 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Als het goed is niet want dan zou je effectief hoger uitkomen door het rente op rente effect.
Ik heb het zelf uitgerekend. Ja, het is toch 0,333333% pm, dus 4% per jaar, maar maandelijkse rente uitbetaling (dus rente op rente), dus indirect inderdaad meer dan 4% per jaar, heel blij mee dankzij dit topic!
pi_213061586
BigBank
Graag brengen wij u op de hoogte van een wijziging in ons aanbod voor termijndeposito's. We hebben ons termijndeposito aanbod uitgebreid met kortere looptijden. Naast onze vertrouwde jaarlijkse periodes, kunt u nu ook kiezen voor periodes van 3, 6 en 9 maanden.

Voor een looptijd van 3 maanden ontvangt u een rente van 3,50% op jaarbasis, en voor 6 en 9 maanden is de rente 3,60% op jaarbasis. Deze kortere termijnopties bieden u meer flexibiliteit en hogere rentetarieven, terwijl u toch kunt profiteren van de zekerheid van vaste rentetarieven gedurende de gekozen periode.
pi_213063747
In de raisin app krijg ik de volgende foutmelding als ik wil overboeken van raisin naar de partner bank: uw raisin rekening heeft onvoldoende saldo (0 euro), terwijl er wel geld op de raisin rekening staat en ook daar zichtbaar is. Hebben jullie hetzelfde probleem?
pi_213065178
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 18:34 schreef black-soldier het volgende:
In de raisin app krijg ik de volgende foutmelding als ik wil overboeken van raisin naar de partner bank: uw raisin rekening heeft onvoldoende saldo (0 euro), terwijl er wel geld op de raisin rekening staat en ook daar zichtbaar is. Hebben jullie hetzelfde probleem?
Nee. Maar wellicht even de nachtwacht doen en morgen evt. bellen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_213070034
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 23:49 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Kijk van de week nog eens, grote kans dat de app niet klopt of dit is een Spaanse 1 april grap :'). Maar anders zijn ze sowieso te laat met informeren. Persoonlijk zou ik er geen moeite mee hebben als de rente dan gewoon hoog blijft. Toevallig had ik mijn rente 28 maart gehad ipv 1 april zie ik nu, dat klopt ook al niet, al worden die 3 dagen vast ingehaald.
Status helaas nog onveranderd: de app geeft aan dat ik pas op 1 juli weer rente krijg. Website van de Nederlandse afdeling blijft echter ongewijzigd zeggen dat ik maandelijks rente ontvang. Heb de vraag gisteren al bij de klantenservice neergelegd maar nog geen reactie :')
pi_213070159
Kleven er eigenlijk nadelen aan het gebruik van Trade republic? Heb begrepen dat het geen echte spaarrekening is, maar een beleggersrekening. Heeft dit gevolgen voor het dagelijkse gebruik ervan of voor bijvoorbeeld de belastingdienst? :@
pi_213070874
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 18:34 schreef black-soldier het volgende:
ja heb ik ook regelmatig en nu ook weer. Meestal duurt het enkele uren maar deze keer wel erg lang
pi_213086741
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 11:50 schreef GlenSpey het volgende:
Kleven er eigenlijk nadelen aan het gebruik van Trade republic? Heb begrepen dat het geen echte spaarrekening is, maar een beleggersrekening. Heeft dit gevolgen voor het dagelijkse gebruik ervan of voor bijvoorbeeld de belastingdienst? :@
de discussie over tegoeden bij crowdfundingplatforms heeft op een ander forum plaatsgehad. De fiscus beschouwt dit niet als spaargeld omdat deze platforms geen banken zijn. Ik denk dat voor een broker als Trade republic hetzelfde geldt
pi_213095618
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 13:02 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
ja heb ik ook regelmatig en nu ook weer. Meestal duurt het enkele uren maar deze keer wel erg lang
De vorige keer was het de ochtend erna opgelost. Kreeg nog wel een soort foutmelding dat ik het bedrag moet moest overmaken om de rekening te kunnen openen, terwijl ik de rekening al had. Was snel daarna opgelost en waren er geen problemen meer.

Gisteravond kreeg ik nogmaals die error dat ik onvoldoende saldo had. Vanochtend kon ik het prima overmaken zonder problemen, maar dan wel weer een melding dat ik het geld moet overmaken. Ik verwacht dat dit ook snel wordt opgelost.

Wel irritant op zich. Nooit problemen gehad met de app.
pi_213095731
Zijn er spaarrekeningen waarbij je periodiek een bedrag kunt laten vrijvallen? Dat je dat bv een jaar vooruit al kunt instellen?

#dtv
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  vrijdag 5 april 2024 @ 11:33:51 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213095738
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 11:33 schreef Essebes het volgende:
Zijn er spaarrekeningen waarbij je periodiek een bedrag kunt laten vrijvallen? Dat je dat bv een jaar vooruit al kunt instellen?

#dtv
Een deposito voor een jaar?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213095752
Het liefst willen ze (gaat om mn ouders) dat er elke maand een bedrag vrijvalt. Dan zou ik eerst voor hen een depositoladder moeten opzetten. Kan, maar ik hoop op een simpelere oplossing.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_213095770
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 11:35 schreef Essebes het volgende:
Het liefst willen ze (gaat om mn ouders) dat er elke maand een bedrag vrijvalt. Dan zou ik eerst voor hen een depositoladder moeten opzetten. Kan, maar ik hoop op een simpelere oplossing.
Enige wat ik zou weten is regelmatig (maandelijks) een deposito openen (paar muisklikken), inleggen en afwachten. Is niet al te ingewikkeld.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_213095799
Dank, we gaan zondag eens ff met ze om tafel zitten en kijken wat ze het fijnst (ern niet zo ingewikkeld) zouden vinden.
(Roos Vonk)
pi_213095807
ik zou dan eerder zoeken in de lijfrente varianten. Die heb je in verschillende vormen.
pi_213096748
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 11:41 schreef snabbi het volgende:
ik zou dan eerder zoeken in de lijfrente varianten. Die heb je in verschillende vormen.
:

quote:
Kan, maar ik hoop op een simpelere oplossing.
pi_213096784
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 12:59 schreef blomke het volgende:

[..]
:
[..]

Lijfrente is wel echt heel simpel. Enige nadeel is datzelfde het niet flexibel is, maar het is wel erg overzichtelijk als het eenmaal loopt.
pi_213096793
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 13:02 schreef HiZ het volgende:

[..]
Lijfrente is wel echt heel simpel. Enige nadeel is datzelfde het niet flexibel is, maar het is wel erg overzichtelijk als het eenmaal loopt.
En de bijkomende kosten?
pi_213096905
Ja niet flexibel, kosten zijn hoger en zeker omdat ik vermoed dat de ouders al op leeftijd zijn kan je niet echt profiteren van de sterftetabel kansberekening. Maar als je prijs stelt op simpel - dan is het het overwegen waard.
pi_213098155
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 13:11 schreef snabbi het volgende:
Ja niet flexibel, kosten zijn hoger en zeker omdat ik vermoed dat de ouders al op leeftijd zijn kan je niet echt profiteren van de sterftetabel kansberekening. Maar als je prijs stelt op simpel - dan is het het overwegen waard.
ouders op leeftijd idd. Koophuis verkocht, nu in huurhuis. De lifespan voor een lijfrente is, denk ik, te kort.
(Roos Vonk)
pi_213100938
Vraagje, waarom zit niet iedereen hier bij Trade Republic? 4% vrij opneembaar is het beste toch?
pi_213101056
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 19:13 schreef DX11 het volgende:
Vraagje, waarom zit niet iedereen hier bij Trade Republic? 4% vrij opneembaar is het beste toch?
- Je hebt geen eigen rekeningnummer.
- Je weet vooraf niet vanuit welk land het depositogarantie geldt.
- Het is geen standaard bank
- Je krijgt reclame om bij TR te gaan beleggen.

Iedereen moet zelf weten. Ik heb zelf kort een account gehad en had snel geen goed gevoel en alles weer opgezegd.
pi_213101201
quote:
Volgens mij ook maar geldig tot 50.000 dus niet voor iedereen interessant.
pi_213102175
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 15:01 schreef Essebes het volgende:

[..]
ouders op leeftijd idd. Koophuis verkocht, nu in huurhuis. De lifespan voor een lijfrente is, denk ik, te kort.
Je kunt ook voor 5 of 10 jaar een lijfrente afsluiten. En het geld is sowieso niet weg hè?
pi_213104362
quote:
CE Bank heeft depositos met maandelijkse rente

"Bij een looptijd van 7 of 10 jaar en een inleg van ¤20.000 of meer, kan je ook kiezen voor een maandelijkse rentebetaling."

https://www.crediteurope.(...)ope-termijndeposito/

Of nog simpeler een spaarrekening ( evt. met maandelijkse rente). En van het spaarbedrag kan je een periodieke maandelijkse overboeking doen. Eenmalig instellen.

[ Bericht 11% gewijzigd door zeeland6 op 06-04-2024 10:49:19 ]
pi_213104387
Iemand ervaring met Yapi Kredi?
Wil daar mogelijk een deposito openen.
pi_213104456
quote:
Ik kan niet inschatten of mijn geld uberhaupt veilig is bij die toko. Zij plaatsen geld in Ierland en Duitsland maar zijn zelf een financiele instelling. Ze kunnen mooi een sheet op hun website plaatsen hoe het DGS werkt wanneer er een deposito bij een bank in die landen geplaatst wordt, maar zoals ik het lees is het DGS niet van toepassing tussen financiele instellingen onderling.
Ik heb geen zin in al dit gedoe.

Als ik een obligatie koop krijg ik ook "rente" maar het risicoprofiel is niet vergelijkbaar met een bank. Dus van mij mag die toko helemaal verbannen worden uit het spaartopic.
pi_213104478
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 01:22 schreef snabbi het volgende:
Zij plaatsen geld in Ierland en Duitsland maar zijn zelf een financiele instelling.
Ik maak het geld over naar een IBAN bankrekening, op mijn naam, inderdaad in Duitsland. Maar ze zijn geen bank? Dus als ze omvallen is er geen 100k gedekt?
pi_213106967
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 01:39 schreef DX11 het volgende:

[..]
Ik maak het geld over naar een IBAN bankrekening, op mijn naam, inderdaad in Duitsland. Maar ze zijn geen bank? Dus als ze omvallen is er geen 100k gedekt?
Ja, 100K gedekt, Maar, kijk eens hier. Dan weet je genoeg.
https://nl.trustpilot.com/review/www.traderepublic.com
pi_213107019
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 00:38 schreef Cilantro het volgende:
Iemand ervaring met Yapi Kredi?
Wil daar mogelijk een deposito openen.
Prima bank, al 30 jaar tevreden klant, een van de eerste aan mijn klantnr te zien.
Ouderwets per telefoon bereikbaar, snel geholpen, geen chat boxen.
De App is niet echt je van het. Werkt wel, maar een mailtje voor een overboeking werkt ook prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')