Dank, we hebben wat om over te praten, morgen bij de koffie 😎quote:Op zaterdag 6 april 2024 00:31 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
CE Bank heeft depositos met maandelijkse rente
"Bij een looptijd van 7 of 10 jaar en een inleg van ¤20.000 of meer, kan je ook kiezen voor een maandelijkse rentebetaling."
https://www.crediteurope.(...)ope-termijndeposito/
Of nog simpeler een spaarrekening ( evt. met maandelijkse rente). En van het spaarbedrag kan je een periodieke maandelijkse overboeking doen. Eenmalig instellen.
Ik maak een correctie, toen we eerder het over deze partij hadden waren ze dat niet. Zo te zien hebben ze in december een bankvergunning gehad - https://www.dnb.nl/openba(...)lationNumber=R187693quote:Op zaterdag 6 april 2024 01:39 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ik maak het geld over naar een IBAN bankrekening, op mijn naam, inderdaad in Duitsland. Maar ze zijn geen bank? Dus als ze omvallen is er geen 100k gedekt?
Ongelofelijk, je geld kan gewoon foetsie raken...quote:Op zaterdag 6 april 2024 10:45 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Ja, 100K gedekt, Maar, kijk eens hier. Dan weet je genoeg.
https://nl.trustpilot.com/review/www.traderepublic.com
Geld niet meer uit te boeken!quote:Op zondag 7 april 2024 11:03 schreef blomke het volgende:
[..]
Ongelofelijk, je geld kan gewoon foetsie raken...
Red Flag dus!quote:Op dinsdag 9 april 2024 00:01 schreef snabbi het volgende:
Vandaag toch eens gekeken hoe het nu verwoord staat wanneer je je aanmeldt, maar in de klantovereenkomst bij Trade Republic wordt alleen nog beleggingsframework genoemd. Hoe de gelden op een DGS vallen ofwel onder een moneymarket product kan ik niet vinden.
Maar eens terug geboekt. Dat proces met SMS-code is ook aardig brak. Codes komen binnen als ze al verlopen zijn maar gelukkig de zevende code was wel op tijd.quote:Op zondag 7 april 2024 11:03 schreef blomke het volgende:
[..]
Ongelofelijk, je geld kan gewoon foetsie raken...
van mij is er al een maand 15k zoek ook met sepa overgeboekt.quote:Op woensdag 10 april 2024 09:54 schreef Ericr het volgende:
Geld van Trade Republic stond binnen dag op mijn rekening. Denk dat met SEPA ook weinig mis kan gaan maar met andere manieren van funden het wel eens lastiger kan zijn om geld terug te halen.
Ai. Duitse of Iers tegenrekening? Ik heb Citibank rekening.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:00 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
van mij is er al een maand 15k zoek ook met sepa overgeboekt.
DeGiro reageert redelijk snel: < 2 dagenquote:Op woensdag 10 april 2024 15:04 schreef Ericr het volgende:
Support is naadje maar daar hebben veel van die internet brokers last van.
Duits.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:04 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ai. Duitse of Iers tegenrekening? Ik heb Citibank rekening.
Heb er nu alleen nog wat ETF's staan maar ga dat niet verder uitbreiden en later wel transferen.
Support is naadje maar daar hebben veel van die internet brokers last van.
Succes. SEPA zou niet mogen hangen op naam als je geverifieerd bent en dat ben je al als je geld hebt gestort. Je bank al benaderd?quote:Op woensdag 10 april 2024 15:25 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Duits.
Groot probleem is dat ze niet telefonisch bereikbaar zijn. Alleen via een ellendig ticket systeem waar je geen antwoord krijgt op je vragen, behalve nutteloze kreten.
Bovendien zijn ze niet aangesloten bij Nederlandse toezichthouders.
Ik heb rechtsbijstand erop gezet.
CEB?quote:Op dinsdag 9 april 2024 19:45 schreef Cilantro het volgende:
Deposito van 1 jaar geopend bij Yapi Kredi tegen 3,6% en een vrij opneembare spaarrekening bij CEB met de actierente van 3,75% voor 6 maanden. Beide Nederlandse DGS.
Ik zit voorlopig weer even goed.
Santander 3,60%quote:Op dinsdag 16 april 2024 21:02 schreef Arthur1983 het volgende:
Ben nog steeds erg tevreden over Revolut met 3,09%. Via een premium account kun je een nog wel hogere rente krijgen, maar die heb ik (nog) niet aangezet.
Je krijgt de rente elke dag bij geschreven. De Wtihdrawals kun je ook gewoon per direct uitvoeren en die staan dan ook echt een seconde later op je tegenrekening.
Tips voor hogere rentepercentages blijven natuurlijk altijd welkom.
Deze onderschrijf ik:quote:Op dinsdag 16 april 2024 21:02 schreef Arthur1983 het volgende:
Ben nog steeds erg tevreden over Revolut met 3,09%. Via een premium account kun je een nog wel hogere rente krijgen, maar die heb ik (nog) niet aangezet.
Je krijgt de rente elke dag bij geschreven. De Wtihdrawals kun je ook gewoon per direct uitvoeren en die staan dan ook echt een seconde later op je tegenrekening.
Revolut biedt met haar Standaard-plan een gratis betaalrekening met beperkte functies (zoals maximaal 5x gratis pinnen bij een geldautomaat tot totaal maximum 200 euro per maand, normale transacties naar andere rekeningen etc). Wanneer je kiest voor de Flexibele rekening dan beleg je je geld in een geldmarktfonds. Dit is niet hetzelfde als een spaarrekening.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat ik verder irritant vind aan de betaalrekening:
- van elke transactie krijg je een mailbevestiging en dit is niet uit te zetten (dus maar een mailrule aangemaakt)
- geen iDeal ondersteuning
- ze hebben een betaalverzoek methode ala Tikkie, maar de betaler kan alleen via credit card betalen - niet via een normale overboeking.
[ Bericht 1% gewijzigd door snabbi op 17-04-2024 07:08:04 ]
Bij/via Raisin heb ik wat weggezet bij Alisabank: 3,15% en ze keren per kwartaal de rente uit. Zonder bronbelasting en gewoon vrij opneembaar.quote:Op dinsdag 16 april 2024 21:02 schreef Arthur1983 het volgende:
prima bankjequote:Op woensdag 17 april 2024 11:24 schreef Miniem het volgende:
Jullie ervaringen met garantibank?
Is de beveiliging beter dan Bunq?
Wil een spaarrekening open met Nederlands garantiestelsel en die staat tijdelijk tot 31 mei op 3,6% daar.
Maar als het net zo gaar is als Bunq... nvm
Ok, dankje.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:45 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
prima bankje
snelle afboekingen en bijboekingen
goeie App.
Goed telefonisch contact, persoonlijk, snel.
Vergelijkbaar met YKB en CE.
Maandelijks oa leaseplan bank.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:05 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ok, dankje.
Weet er iemand een spaarrekening met hoog rentepercentage waar wekelijks of evt maandelijks uitbetaald wordt met Nederlands garantiestelsel?
Santander ken ik wel van kredieten maar hoe zit het met sparen? Loopt via Belgische dochter dus bronheffing waarvan je ontheffing kan vragen. Gaat dat wel naar wens?quote:Op dinsdag 16 april 2024 23:10 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Santander 3,60%Revolut is eigenlijk een belegging voor spaarrente.
Bij aanmelding onderteken je automatisch een document waardoor je geen bronheffing hoeft af te dragen.quote:Op woensdag 17 april 2024 15:44 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Santander ken ik wel van kredieten maar hoe zit het met sparen? Loopt via Belgische dochter dus bronheffing waarvan je ontheffing kan vragen. Gaat dat wel naar wens?
quote:
Je hebt 15k in 1x van trade Republic naar je Nederlandse bank gestort en het komt niet aan?quote:Op woensdag 10 april 2024 15:25 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Duits.
Groot probleem is dat ze niet telefonisch bereikbaar zijn. Alleen via een ellendig ticket systeem waar je geen antwoord krijgt op je vragen, behalve nutteloze kreten.
Bovendien zijn ze niet aangesloten bij Nederlandse toezichthouders.
Ik heb rechtsbijstand erop gezet.
Ik heb bij TR beide kanten op succesvolle bedragen over gemaakt. Dan zit ik dus goed? Ik heb ook eerst geld opnemen getest voordat ik er grote bedragen heen heb gestort.quote:Op maandag 8 april 2024 13:08 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Geld niet meer uit te boeken!
Blijkbaar heel strakke controle op tenaamstelling bankrekening, bankrekening met initialen ipv hele voornamen is NIET te gebruiken om geld over te boeken, daardoor geld dat via Creditcard gestort is ook niet meer terug te boeken.
Mislukte bankbetalingen na dagen ook niet teruggestort.
Helpdesk krijg je standaard antwoorden die nergens op slaan of helemaal geen reactie.
Blijf hier weg als je zekerheid wilt dat je je geld ooit nog terugkrijgt.
Datum van ervaring: 15 maart 2024
Bij handmatig overgeboekte bedragen heb je wel een probleem dan maar deze meneer/mevrouw zou het via de cc-maatschappij kunnen oplossen.
Geen idee, dit kwam ik tegen toen ik reviews ging googlen van TR.quote:Op maandag 22 april 2024 21:48 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ik heb bij TR beide kanten op succesvolle bedragen over gemaakt. Dan zit ik dus goed? Ik heb ook eerst geld opnemen getest voordat ik er grote bedragen heen heb gestort.
Zo dan, als ik dit hoor ben ik blij dat ik klantenservice zwaarder heb laten wegen dan de hoogte van de rente en zelfs of ze onder het DGS van NL vallen. Het voelde ook al heel fout toen ik zocht naar een bank met meer rente dan de Nederlandse grootbanken.quote:Op dinsdag 16 april 2024 11:24 schreef 111210 het volgende:
Blijft natuurlijk eigen verantwoordelijkheid, maar dat Bunq zo waardeloos is qua klantenservice zegt toch wel weer wat
Ik blijf het toch vreemd vinden dat je bijvoorbeeld onder het Ierse stelsel zou vallen (Citi) - aangezien je een overeenkomst aangaat met Trade Republic. Dat zij dingen interbancair bij andere banken stalt moet jij als klant niets mee te maken hebben.quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:02 schreef Stokkie_ het volgende:
Ik heb nooit problemen met Trade Republc gehad, overboekingen naar de rekening toe staan er <30min op en terug naar eigen rekening 1-2 werkdagen.
Alles valt gewoon onder DGS https://traderepublic.com/en-nl?openModal=legal& en in de app kan je zien onder welke je valt a.d.h.v. het BIC van het rekeningnummer als je geld wilt storten.
Ik begrijp wel dat het voornamelijk mis gaat met mensen die geld overboeken naar het rekeningnummer dat 0,01¤ naar je over maakt bij het aanmaken van je account. Dat komt namelijk niet vanaf je eigen rekeningnummer. Het kan dan enige tijd (soms wel een maand als ik de reviews mag geloven) duren voordat je je geld weer terug hebt. Niet netjes maar wel eigen schuld.
Wat ik her en der lees is dat de klantenservice waardeloos is. Als er onverhoopt iets misgaat wil je niet maandenlang hoeven wachten op een ticket.quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:02 schreef Stokkie_ het volgende:
Ik heb nooit problemen met Trade Republc gehad
Als je doel slechts is te profiteren van een hogere rente is dit een slecht idee. Het renteverschil is te klein om dit een goede casus te laten worden. Als we je voorbeeld nemen van de wisselkoers van 0,93 -> dan hoeft dit maar te zakken tot 0,91 voor je 1 jaar vast heb je geen effectieve rente van 5% maar van 2,7%.quote:Op maandag 6 mei 2024 05:06 schreef ThijsTH het volgende:
Mensen ik heb advies nodig.
Ik wil (omdat dat hogere rente geeft) maar eens wat geld in USD vastzetten.
Ik kan voor 1 jaar 5% rente krijgen, voor 2 jaar 4,6%, voor 3 jaar 4,6% of voor 5 jaar 4,75%.
Ik zit te twijfelen tussen 1 jaar en 5 jaar.
Want na dat jaar staan de rentes zeer waarschijnlijk een stuk lager en als ik het dan daarna voor 4 jaar opnieuw vast zou zetten zou ik gemiddeld waarschijnlijk lager uitkomen dan 4,75%. Daarentegen is het valuta risico over een periode van 5 jaar natuurlijk wel veel hoger dan 1 jaar. Met heel veel pech kan de USD dan van 0,93 naar 0,75 zijn gegaan. Of juist andersom, van 0,93 naar misschien wel 1,05 etc.
Wat adviseren jullie?
Ik vind het totaal niet interessant. Ik ga er even vanuit dat je daarvoor EUR naar USD moet omzetten en weer van USD terug naar EUR uiteindelijk en in beide stappen verlies je mogelijk al dusdanig veel geld dat je die 5% eigenlijk al volledig kwijt bent. Ik kan er iets naast zitten hoor want ben niet helemaal bij met koop/verkoop verschillen tussen valuta maar normaal verlies je zonder comissie al veel doordat je ze duurder koopt dan verkoopt.quote:Op maandag 6 mei 2024 05:06 schreef ThijsTH het volgende:
Mensen ik heb advies nodig.
Ik wil (omdat dat hogere rente geeft) maar eens wat geld in USD vastzetten.
Ik kan voor 1 jaar 5% rente krijgen, voor 2 jaar 4,6%, voor 3 jaar 4,6% of voor 5 jaar 4,75%.
Ik zit te twijfelen tussen 1 jaar en 5 jaar.
Want na dat jaar staan de rentes zeer waarschijnlijk een stuk lager en als ik het dan daarna voor 4 jaar opnieuw vast zou zetten zou ik gemiddeld waarschijnlijk lager uitkomen dan 4,75%. Daarentegen is het valuta risico over een periode van 5 jaar natuurlijk wel veel hoger dan 1 jaar. Met heel veel pech kan de USD dan van 0,93 naar 0,75 zijn gegaan. Of juist andersom, van 0,93 naar misschien wel 1,05 etc.
Wat adviseren jullie?
Je hebt niet alleen met kosten te maken maar ook met de koers van dat moment. Dit is niet alleen sparen. Dit is tevens ook speculeren in valuta.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:45 schreef ThijsTH het volgende:
Ja, ik weet dat er kosten verbonden zijn aan het omzetten van EUR naar USD.
Ja, dat weet ik ook. Kan beide kanten uitgaan, ik kan ook en meer rente krijgen en nog een koerswinst maken ook. Maar kan ook zijn dat ik meer koersverlies maak dan dat ik aan rente inkomsten krijg, en dat het zelfs een netto verlies wordt.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:53 schreef alpeko het volgende:
[..]
Je hebt niet alleen met kosten te maken maar ook met de koers van dat moment. Dit is niet alleen sparen. Dit is tevens ook speculeren in valuta.
Dat is waar maar daar staat tegenover dat je tevens aan risicospreiding doet.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:53 schreef alpeko het volgende:
[..]
Je hebt niet alleen met kosten te maken maar ook met de koers van dat moment. Dit is niet alleen sparen. Dit is tevens ook speculeren in valuta.
Blijft kansloos dat ze niet gewoon wat instelbare veiligheid opties in hun app stoppen en je gewoon op een redelijk fatsoenlijke manier hulp kan zoekenquote:Jouw veiligheid is en blijft onze topprioriteit. Daarom houden we de laatste fraudetrends constant voor je in de gaten, zodat we jou en je geld veilig kunnen houden.
We sturen je deze e-mail om je te wijzen op AnyDesk, een platform dat de laatste tijd vaak voor frauduleuze doeleinden wordt gebruikt. Hieronder staan een paar eenvoudige tips waarmee je veilig en zorgeloos van bunq gebruik kan blijven maken.
AnyDesk: wat is het en hoe gebruiken fraudeurs het
AnyDesk is een tool die mensen op afstand toegang geeft tot persoonlijke computers en andere apparaten. Fraudeurs kunnen zich voordoen als bunq medewerkers, om je vervolgens over te halen AnyDesk software te installeren. Hierdoor krijgen zij volledige toegang tot je computer, je e-mails, al je foto's, én je bankzaken.
Wat kan je doen?
Heel eenvoudig: download NOOIT AnyDesk software van iemand die je niet kent. Onthoud bovendien dat:
WIJ JE NOOIT ZULLEN BELLEN
Wanneer we contact met je opnemen, doen we dit altijd via de beveiligde chatfunctie in de app.
Wij je NOOIT vragen om software te installeren
Bij bunq bepaal je zelf wat er met je geld en je account gebeurt. We vragen je dus nooit om geld over te boeken of software te downloaden.
We raden je aan om je bunq app regelmatig te updaten via App Store. Alles wat je nodig hebt staat in de bunq app en op bunq Web.
Ontvang je een telefoontje, sms of e-mail van iemand die zich voordoet als bunq employee, meld dit dan hier. Meer informatie vind je op Together.
Cheers,
bunq
bank of The Free
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |