Voor christelijke feestdagen wordt F1 ook niet verplaatst. Er is in het verleden gewoon geracet met pasen, en pinksteren.quote:Op woensdag 28 februari 2024 11:05 schreef Sally het volgende:
[..]
Dat gehaat op een Ramadan,bedoel ik.
Wij kenden hier toch ook wel religieuze feestdagen? Die iig nog niet zolang door de goegemeente als voor heilig werden gezien?
De zondagsrust is in sommige delen van Nederland inderdaad nog "heilig"
Ik heb het liever op zondag maar ga deze ook gewoon kijken, SA wordt wel een bord op schoot race, Australie ben ik nog niet uit, vroeg opstaan of laat naar bed gaan.quote:Op woensdag 28 februari 2024 11:11 schreef DjVero het volgende:
Racen op zaterdag, mogen ze vaker doen. Zondagen tijd voor het gezinnetje, lekker man!
Ik respecteer de mensenrechtenquote:Op woensdag 28 februari 2024 11:15 schreef Sally het volgende:
[..]
Maar moet daar dan elke keer hier melding van gemaakt worden?
En ook over de Sprintraces dat die niet leuk zijn?
Ik mag wel blond zijn, maar ik mankeer toch nog niet veel aan mn geheugen![]()
Ja, het zal heus dat mensenrechten niet worden gerespecteerd, maar ik respecteer wel andermans religie (en des lands gebruiken als ik in dat land ben). Zolang ze ook mij respecteren verdienen ze dat.
🤨quote:Zo. Nou wil ik het er niet meer over hebben, maar gewoon over de Formule 1. De auto's. Het racen.
Ontopic.
En dat is dus het punt, dat gebeurt institutioneel niet binnen de Islam en de Islamitische wereld en eigenlijk binnen geen enkele religie.quote:Op woensdag 28 februari 2024 11:15 schreef Sally het volgende:
Zolang ze ook mij respecteren verdienen ze dat.
quote:Op woensdag 28 februari 2024 11:25 schreef Dauthi het volgende:
[..]
En dat is dus het punt, dat gebeurt institutioneel niet binnen de Islam en de Islamitische wereld en eigenlijk binnen geen enkele religie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 28-02-2024 15:13:56 ]Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
quote:Op woensdag 28 februari 2024 11:27 schreef Sally het volgende:
[..]Dat stenen werpen nemen ze daar nog wel wat letterlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar alle grandstands in Bahrein zijn uitverkocht, stukje fact free framen.quote:Op woensdag 28 februari 2024 11:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het blijven natuurlijk wel redelijk ondemocratische landen met een hoop oliegeld zonder echte sportcultuur met lege tribunes, in de zandbak.
Met circuits met een onaantrekkelijk ontwerp, lage regenkans en weinig binding voor de coureurs.
Al met al een beetje een moetje, een stukje sportswashing en een sfeerloos geheel.
Lieten ze niet een deel van de tribunes bewust leeg? Al is dat overal een probleem.quote:Op woensdag 28 februari 2024 11:36 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Maar alle grandstands in Bahrein zijn uitverkocht, stukje fact free framen.
Abu Dhabi is vaak hetzelfde verhaal, net als Qatar vorig jaar. Ook zijn de ticketkosten lager dan bij de meeste GP en zijn ze dus een stuk toegankelijker dan de altijd financieel discrimerende VS.
Het 'historie' verhaal is deels waar, een stukje traditie op de kalender is mooi. Maar qua toeschouwerervaring, veiligheid en werkomstandigheden voor de teams hebben de Tilkedromes helaas ook veel vooroordelen. Vier van de 24 GP in het Midden-Oosten is wel teveel, geografisch gezien. Die 4 zouden wel kunnen roteren om de 2 jaar, met bijv. een India dat terugkeert voor de regio.
De algehele toeschouwersaantallen liggen lager, er staan geen grandstands voor 80-100k man, maar eerder 30-50k. In Bahrein zijn er 45.000 grandstand plekken die zijn uitverkocht.quote:Op woensdag 28 februari 2024 11:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lieten ze niet een deel van de tribunes bewust leeg? Al is dat overal een probleem.
Dat ze de kaartprijzen wat lager houden klopt wel. Garageruimte en toeschouwersposities zijn op zich wel een plus bij de nieuwere circuits.
Eerst zien dan geloven. Ik heb het daar nog nooit vol zien zitten.quote:Op woensdag 28 februari 2024 11:36 schreef DeeBee het volgende:
Maar alle grandstands in Bahrein zijn uitverkocht
Is het al raceweek?quote:Op woensdag 28 februari 2024 12:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
We zijn nu lekker op elkaar aan het katten en over het circuit en alle andere onzin wat erbij hoort.
Het wordt tijd dat de vrije trainingen gaat beginnen
quote:
quote:Op woensdag 28 februari 2024 12:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
We zijn nu lekker op elkaar aan het katten en over het circuit en alle andere onzin wat erbij hoort.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Je ziet bij de FIA/Liberty toch hetzelfde als bij de FIFA: hoe kan er zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld verdiend worden met een product. Dat grote geld zit niet meer in Europa, dat zit bij de oliesjeiks in het Midden-Oosten. Dat er dan aan de lopende band mensenrechten worden geschonden, ach dan kijken we toch gewoon even de andere kant op die paar dagen. Gewoon een leuk persbericht opstellen dat de faciliteiten goed zijn, dat de lokale emir de sport ook omarmt en weer door!quote:Op woensdag 28 februari 2024 11:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het blijven natuurlijk wel redelijk ondemocratische landen met een hoop oliegeld zonder echte sportcultuur met lege tribunes, in de zandbak.
Met circuits met een onaantrekkelijk ontwerp, lage regenkans en weinig binding voor de coureurs.
Al met al een beetje een moetje, een stukje sportswashing en een sfeerloos geheel.
Waarom zouden we dit soort dingen niet mogen bespreken, het gaat toch over de sport in z'n geheel?quote:Op woensdag 28 februari 2024 12:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik vind het bij de FIFA wat extremer, die zou de belangen van de nationale bonden moeten behartigen maar zijn ondertussen druk bezig hun (prive) zakken te vullen, dat is bij de FIA niet zo, Liberty moet je daar dan ook los van zien.quote:Op woensdag 28 februari 2024 12:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je ziet bij de FIA/Liberty toch hetzelfde als bij de FIFA: hoe kan er zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld verdiend worden met een product. Dat grote geld zit niet meer in Europa, dat zit bij de oliesjeiks in het Midden-Oosten. Dat er dan aan de lopende band mensenrechten worden geschonden, ach dan kijken we toch gewoon even de andere kant op die paar dagen. Gewoon een leuk persbericht opstellen dat de faciliteiten goed zijn, dat de lokale emir de sport ook omarmt en weer door!
FIFA is inderdaad helemaal genant. Maar Liberty gaat imo ook de verkeerde kant op. Veel te veel bezig met de 'show', dat mag wel een tandje minder af en toe.quote:Op woensdag 28 februari 2024 12:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het bij de FIFA wat extremer, die zou de belangen van de nationale bonden moeten behartigen maar zijn ondertussen druk bezig hun (prive) zakken te vullen, dat is bij de FIA niet zo, Liberty moet je daar dan ook los van zien.
Eens ja, in principe zou een sportbond de sport moeten bewaken.quote:Op woensdag 28 februari 2024 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
FIFA is inderdaad helemaal genant. Maar Liberty gaat imo ook de verkeerde kant op. Veel te veel bezig met de 'show', dat mag wel een tandje minder af en toe.
Nyck de Vries.quote:Op woensdag 28 februari 2024 13:03 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
Wie zou dat zijn met die hand op de beker?
Horner, die ligt wel vaker zijn hand op wat niet van hem isquote:Op woensdag 28 februari 2024 13:03 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
Meer straatnachtraces voor jouquote:Op woensdag 28 februari 2024 12:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Abu Dhabi is vrijwel altijd een zaadrace. Het is dat er af en toe een WK beslist wordt, verder is het niet veel.
Maximaal 2 avondraces is wat mij betreft trouwens ook meer dan genoeg. Het bijzondere is er inmiddels wel af met zoveel van die wedstrijden.
Geïnspireerd op Lollipopmabquote:Op woensdag 28 februari 2024 13:03 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
Lando = Zorro.quote:Op woensdag 28 februari 2024 13:03 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is ook letterlijk wat er bedoeld werd met deze zin. Ze doelen juist op stenigen.quote:Op woensdag 28 februari 2024 11:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat stenen werpen nemen ze daar nog wel wat letterlijk.
F1 vind ik ook wel een showsportquote:Op woensdag 28 februari 2024 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
FIFA is inderdaad helemaal genant. Maar Liberty gaat imo ook de verkeerde kant op. Veel te veel bezig met de 'show', dat mag wel een tandje minder af en toe.
Eensch.quote:Op woensdag 28 februari 2024 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
een showsport zijn de harlem globetrotters. Het is geen spelletje driften. Het is een spelletje zo hard mogelijk rijden en daar gaan soms dingen fout die spectaculair zijn. Spectaculair is ook als iemand 0,001 sneller is als de ander of in de laatste sector van de kwali 2 tienden omdraait in een halve tiende winst.quote:Op woensdag 28 februari 2024 15:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
F1 vind ik ook wel een showsport
De sport is show omdat het gevormd is op het maken van tv. Het is groot geworden omdat het een vermarkt iets is.quote:Op woensdag 28 februari 2024 15:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
een showsport zijn de harlem globetrotters. Het is geen spelletje driften. Het is een spelletje zo hard mogelijk rijden en daar gaan soms dingen fout die spectaculair zijn. Spectaculair is ook als iemand 0,001 sneller is als de ander of in de laatste sector van de kwali 2 tienden omdraait in een halve tiende winst.
Dat is de entertainment en showfactor van de F1. Geen fanboost, attackmode, boxshowdartsopkomst
Er is al even geen fanboost meer..quote:Op woensdag 28 februari 2024 15:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eensch.
Show elementen mag je lekker laten bij de FE met hun fanboost en attackmode.
Mario kart is er niks bij.
Vrijspreken en toch er uit trappen.quote:
Nu ze dit op haar CV heeft zal ze vast in aanmerking komen voor een baan bij Toto.quote:Op woensdag 28 februari 2024 16:25 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Direct onderzoeken of die werkneemster niet een pion is van Ferrari of Mercedes
Lijkt me niet hè, gewoon even wachten op officieel statement van Red Bull en/of Horner.quote:Op woensdag 28 februari 2024 16:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vrijspreken en toch er uit trappen.
Dat zou raar zijn.
Televaag is opeens wel heel stil. Gerucht is al een tijdje uit.quote:Op woensdag 28 februari 2024 16:32 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Dismissed.
Nu even het rituele gejank van Toto en Lewis afwachten en over tot de orde van de dag.
https://www.telegraaf.nl/(...)hristian-horner-vrijquote:Op woensdag 28 februari 2024 16:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Televaag is opeens wel heel stil. Gerucht is al een tijdje uit.
Negatief verhaal over horner was altijd veel eerder bekend dan bij de rest.
Dit was van een uur geledenquote:Op woensdag 28 februari 2024 16:32 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Dismissed.
Nu even het rituele gejank van Toto en Lewis afwachten en over tot de orde van de dag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |