Misschien volstaat deze videocursus?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:39 schreef Morgane89 het volgende:
Dat lijkt me zo leuk, heftruck rijden
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:37 schreef AnneX het volgende:
Licht! Zon! Blauwe luchten!
Uit de polder: achterbuurman 150 m verderop heeft al jaren 2 nesten op een twee meter afstand.
Op alle twee zag ik een ooievaar.
Wat zijn trusspennen?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:23 schreef Lonaa het volgende:
Lijstje:
aankleden,
doucheputje schoonmaken
toilet schoonmaken.
wassen
opruimen
werklaarzen bestellen
werkbroeken bestellen
nadenken over tuinplan
op zoek naar snelcursus heftruck en afspraak voor maken
trusspennen schoonmaken
20 kratten uit de opslag halen
mogelijk matras uit de opslag halen want ik ben helemaal zat van het matras van W.
en dan whatever comes along.
Ja mij ook!quote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:39 schreef Morgane89 het volgende:
Dat lijkt me zo leuk, heftruck rijden
Oh wat fijnquote:Op dinsdag 27 februari 2024 11:59 schreef Blues het volgende:
As we speak in het AVL en radiotherapeut vertelde net dat de hormoontherapie niet meer nodig isEn pas (na de 5e bestraling 5 maart) over 3 maanden terug bij haar
![]()
Elk goed nieuwtje is er 1
Zusjeeesquote:
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 11:59 schreef Blues het volgende:
As we speak in het AVL en radiotherapeut vertelde net dat de hormoontherapie niet meer nodig isEn pas (na de 5e bestraling 5 maart) over 3 maanden terug bij haar
![]()
Meh.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn hartkloppingen zijn weer terug. Ik mag om 16.30 naar de huisarts
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ken je die ijzeren constructies om bijvoorbeeld lampen in te hangen? Daar moeten pennen en veertjes in om ze vast te zetten aan elkaar. Die roesten, afhankelijk van waar je ze gebruikt. Roest = bad news als ze weer los moeten. Ik verwijder roest. Of naja, azijn doet dat.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat zijn trusspennen?
Wat is er mis met zijn matras?
En helaas is er geen STAP budget meer, want mijn nneefje heeft via het STAP budget een heftruckcursus gedaan (en geslaagd) en werkt in de winter in het magazijn van het schildersbedrijf waar hij werkt omdat hij een heftruckdiploma heeft(zijn er toch nog nuttige dingen gedaan met dat budget).
Pffff, wat ontzettend vervelend. Goed dat je het laat nakijken.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zeker. Ze plakt me achter haar spreekuur. Ik zou het liefst gelijk gaan. Dan kan ze me vertellen wat het is en me even snel beter maken ook als ik er toch benquote:
Succes met het roest verwijderen dan.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:16 schreef Lonaa het volgende:
Ken je die ijzeren constructies om bijvoorbeeld lampen in te hangen? Daar moeten pennen en veertjes in om ze vast te zetten aan elkaar. Die roesten, afhankelijk van waar je ze gebruikt. Roest = bad news als ze weer los moeten. Ik verwijder roest. Of naja, azijn doet dat.
Zijn matras is te hard dus ik word meestal wakker met rugpijn in de ochtend. Rechts onderin. En vaak een aantal keer per nacht omdat ik geen gevoel meer in mn handen heb omdat ik zij/buikslaper ben en mijn schouders niet wegzakken in het matras en er dan iets afknelt.
Ik flikker ze in een bak azijn, wacht een paar uur en dan veeg ik het er zo af.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Succes met het roest verwijderen dan.
En harde matrassen zijn akelig. Echt martelwerktuigen. Mijn oma had een steen als matras en ik wilde als kind nooit bij oma in bed slapen. Maar dan mocht ik op een stretcher en dat was echt veel beter.
Gatsiequote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoewel het een Parodie is in de stijl van de scholingsfilmtjes van de Berufsgenossenschaften (Een kruising tussen verzekeraar en arbeidsinspectie voor oa veiligheid op het werk) wordt hij gebruikt als zodanigquote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Misschien volstaat deze videocursus?
Ik ben ooit achter aan het spreekuur geplakt en het enorme voordeel was dat de huisarts nu alle tijd voor mij nam. Ik heb daar minstens een uur gezeten!quote:
Zelf doen is meestal een stuk goedkoper dan het laten doenquote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:42 schreef AnneX het volgende:
Wat naar @:Lucky dat de klachten aanhouden.
Fijn toch wel, dat je niet naar de hap hoeft en nog bij eigen ha terechtkunt.
En goeie berichten voor @:golfer en Blues.
Succes voor @:vanyel
Ondertussen ‘brandt’ mijn linkerschouder lekker door.
Ook een leuk bericht: mnX heeft alle 4 de eetkamerstoelen gefikst door afgebroken boutjes eruit te peuren en ook de goeie alsnog te vervangen.![]()
![]()
Het kostte kruim en er werd vrolijk bij gezongen.
En dat voor ¤ 0,09 per boutje bij Hornbach.
Er was nog één stoel om op te zitten. En eentje, die is in gebruik als ‘stoel archief’ 😢quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zelf doen is meestal een stuk goedkoper dan het laten doenFijn dat hij dat kan.
Wat fijnquote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:35 schreef AnneX het volgende:
[..]
Er was nog één stoel om op te zitten. En eentje, die is in gebruik als ‘stoel archief’ 😢
En twee écht niet. En dat al weken, maanden.
Daarom had ik al 2 mails verstuurd naar de fabriek = retour Harderwijk en nog een optie.
Wat slapeloze nachten voor hem - en in gedachten al gedaan - en ziet.
Goed nieuwsquote:Op dinsdag 27 februari 2024 11:59 schreef Blues het volgende:
![]()
Meh, fijn dat je vandaag nog terecht kan.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Handy Manquote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:35 schreef AnneX het volgende:
[..]
Er was nog één stoel om op te zitten. En eentje, die is in gebruik als ‘stoel archief’ 😢
En twee écht niet. En dat al weken, maanden.
Daarom had ik al 2 mails verstuurd naar de fabriek = retour Harderwijk en nog een optie.
Wat slapeloze nachten voor hem - en in gedachten al gedaan - en ziet.
Dat is idd fijn!quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:40 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben ooit achter aan het spreekuur geplakt en het enorme voordeel was dat de huisarts nu alle tijd voor mij nam. Ik heb daar minstens een uur gezeten!
Nee, dat schiet nog niet op, ik heb meer uur nodigquote:De duur van de zonnedag op Mars (vaak sol genoemd) is 24 uur, 39 minuten en 35,24409 seconden. Op Aarde is dit respectievelijk 23 uur, 56 04.2s en 24h 00m 00.002. Dit geeft een omrekeningsfactor van 1,027491 dagen per sol. Een Marsdag (een sol) is dus 2,7% langer dan een dag op Aarde.
Toch alweer 5 uur extra per weekquote:Op dinsdag 27 februari 2024 15:12 schreef flipsen het volgende:
Lijstjes... ik ga geen lijstje plaatsen, dan word ik depressief. Hoeveel uren zitten er in een dag op Mars? Misschien dat ik me als vrijwilliger aanbied.
Oh shit, al gevonden:
[..]
Nee, dat schiet nog niet op, ik heb meer uur nodigAls ik nou eens op ANONIEM ga hier, dat zal ook weer schelen natuurlijk
Pluto een optie? Daar duurt een dag 153 uurquote:Op dinsdag 27 februari 2024 15:12 schreef flipsen het volgende:
Lijstjes... ik ga geen lijstje plaatsen, dan word ik depressief. Hoeveel uren zitten er in een dag op Mars? Misschien dat ik me als vrijwilliger aanbied.
Oh shit, al gevonden:
[..]
Nee, dat schiet nog niet op, ik heb meer uur nodigAls ik nou eens op ANONIEM ga hier, dat zal ook weer schelen natuurlijk
Ik weet wat Dekra isquote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hoewel het een Parodie is in de stijl van de scholingsfilmtjes van de Berufsgenossenschaften (Een kruising tussen verzekeraar en arbeidsinspectie voor oa veiligheid op het werk) wordt hij gebruikt als zodanig
De korte film wordt vaak vertoond als onderbreking van de lessen tijdens de training in het veilig omgaan met vorkheftrucks. De DEKRA Academy (DEKRA is een certificeringsbedrijf die oa ook trainingen geeft op dit gebied), wees er in 2005 op verzoek van een tv-redactie op dat de film geen deel uitmaakte van de training.
ChatGPT spelt alles graag uit.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 15:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik weet wat Dekra isDie maken altijd lijstjes met dingen die onveilig zijn aan een machine.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit ken ik niet, maar google laat me zien dat ik dit binnenkort ook een keer wil maken. Thanks, die komt op mijn to-make-lijstjequote:
Smal?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:21 schreef Lonaa het volgende:
opslag, van mij. Dat is alleen 20 cm te korter in de breedte dan de boxspring.
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 15:55 schreef Tuindier het volgende:
Gesprek met recruiter ook weer gehad. Eens kijken of dit bedrijf wel haar afspraken na komt.Lang geleden? Ruim 6 weken na een gesprek kreeg ik ooit eens een tweede uitnodiging. Niet via een recruiter trouwens maar een HR medewerker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig zijn er nog drie werkdagen
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Het was de eerste keer dat wij het aten, maar het was erg lekker.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 15:58 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dit ken ik niet, maar google laat me zien dat ik dit binnenkort ook een keer wil maken. Thanks, die komt op mijn to-make-lijstje
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 16:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Haha, ik dacht deze werkweek zonder tranen (vooral van collega’s, tikje frustratie gejank van mij) op de werkvloer door te komen….SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig zijn er nog drie werkdagenHopelijk komt er een redelijke oplossing
Keuren autos, checken lasnaden, geven trainingen, certificeren apparatuur (wat vroeger KEMA was)quote:Op dinsdag 27 februari 2024 15:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik weet wat Dekra isDie maken altijd lijstjes met dingen die onveilig zijn aan een machine.
Ik heb het vermoeden dat de recruiter er niet lang meer werkt.. gesprek is inmiddels 4 weken geleden.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 16:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Lang geleden? Ruim 6 weken na een gesprek kreeg ik ooit eens een tweede uitnodiging. Niet via een recruiter trouwens maar een HR medewerker.
Verklaart 't wel.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 17:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Terug van de huisarts. Bloeddruk 3 keer gemeten en is voorbeeldig. Longen klinken goed. Hart klinkt regelmatig en met een goed tempo. Ze vond het alleen ook echt hard bonzen.
Ze vermoedt te snelle schildklier. Ik inmiddels ook wel. Wat heel, heel kut is want medicatie aanpassen houdt me een paar maanden zoet en ik voel me uitstekend momenteel. En dat komt niet heel vaak voor. Te snelle schildklier kan darmklachten en hartbonzingen/kloppingen veroorzaken. Aangezien ik een kilo of 10 ben afgevallen, is de hoeveelheid schildklierhormoon niet meer in balans met mijn gewicht. Dat wist ik wel, maar ik heb dus niet mijn normale klachten.
Morgenochtend bloedprikken, ook op bloedarmoede.
Lastig ja, ik heb die gedachte ook moeten 'afschudden' dat je altijd iets moet 'doen'.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 17:44 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat de recruiter er niet lang meer werkt.. gesprek is inmiddels 4 weken geleden.
@:AnneX het ‘vrij zijn’ is behoorlijk wennen. Vanuit opvoeding ook nooit meegekregen hoe je moet ontspannen. ‘Niets doen is zonde van je tijd’, dus daar zit ik mezelf nog een beetje in de weg.
Oops. Opnieuw instellen is ook weer zoiets. Hoewel noodzakelijk.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 17:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Terug van de huisarts. Bloeddruk 3 keer gemeten en is voorbeeldig. Longen klinken goed. Hart klinkt regelmatig en met een goed tempo. Ze vond het alleen ook echt hard bonzen.
Ze vermoedt te snelle schildklier. Ik inmiddels ook wel. Wat heel, heel kut is want medicatie aanpassen houdt me een paar maanden zoet en ik voel me uitstekend momenteel. En dat komt niet heel vaak voor. Te snelle schildklier kan darmklachten en hartbonzingen/kloppingen veroorzaken. Aangezien ik een kilo of 10 ben afgevallen, is de hoeveelheid schildklierhormoon niet meer in balans met mijn gewicht. Dat wist ik wel, maar ik heb dus niet mijn normale klachten.
Oh dat laatste is zó herkenbaar. Nog steeds.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 17:44 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat de recruiter er niet lang meer werkt.. gesprek is inmiddels 4 weken geleden.
@:AnneX het ‘vrij zijn’ is behoorlijk wennen. Vanuit opvoeding ook nooit meegekregen hoe je moet ontspannen. ‘Niets doen is zonde van je tijd’, dus daar zit ik mezelf nog een beetje in de weg.
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 16:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Haha, ik dacht deze werkweek zonder tranen (vooral van collega’s, tikje frustratie gejank van mij) op de werkvloer door te komen….Hopelijk een spontane goeie actie van een collSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig zijn er nog drie werkdagen![]()
De zwemband?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 16:22 schreef AnneX het volgende:
Geen brand meer t.h.v. het schouderblad en geen uitstraling richting arm en hand. Het is nu warm.
En iets meer mobiliteit in de linkerarm. En heel veel AU! van heel veel knopen in specifieke spieren zoals de Infraspinatus en Trapezius.
Leuk om weer even de namen van spieren terug te horen.
Affijn, met oefenstof naar huis. Volgende week weer.
Met hulp van you tube filmpjes een onhandelbaar pakket mooi ingepakt voor het Bruidspaar.
Dubbelzijdig plakband is wel leuk om te hebben.![]()
Jullie zijn hobbybrouwers! Voor de leut! Voor de lol! Voor je klanten die jullie bier geweldig vinden en die best willen wachten.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 17:03 schreef Sarabi het volgende:
Drie op een rij?
Ik zit even in de stress.
Het festivalseizoen begint over een paar weken weer maar het blijft erg lastig plannen met de suikerkat. Zeker met festivals die verder weg zijn. Nu is het vorig jaar altijd goed gekomen dus dat zal nu ook wel weer, zeker met hulp van vrienden. Maar ik kan het even niet overzien...
Het 'probleem' is alleen dat we de festivals wel erg leuk vindenquote:Op dinsdag 27 februari 2024 17:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Jullie zijn hobbybrouwers! Voor de leut! Voor de lol! Voor je klanten die jullie bier geweldig vinden en die best willen wachten.
Ga naar festivals als dat leuk is. Maar ga vooral niet naar festivals als dat niet leuk is. Als een festival niet leuk is vanwege de kat z'n viool dan is het festival niet leuk en hoef je er vooral niet naartoe.
Volgend jaar is er weer een festivalseizoen. En het jaar daarna ook. Jullie kat misschien niet...
Ja de stok achter de deur want “werk” is weg. Dus of je iets nu doet of over een uur maakt niet uit.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:12 schreef Tuindier het volgende:
Oh er is genoeg te doen in de (aanleg van de) tuin, en ik heb vandaag ook drie kwartier met een kop thee in de zon gezeten. De sportschool is ook geweldig, want als ik daar ‘s ochtends heen ga heb ik de rest van de dag een voldaan gevoel. Maar het is nog wel even zoeken naar wat balans.
Nope, ik ben de iniminie. Wat de beslissing voor mensen met grotere contracten ook lastiger maakt. Die laten meer achter.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 16:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Lastig @:cat-astrophe Zijn er meer met zo’n klein aantal uren dat jullie met z’n allen overgaan?
Adem in… adem uit… Jullie vinden vast wel een oplossing. Vorig jaar ook gelukt, toch?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 17:03 schreef Sarabi het volgende:
Drie op een rij?
Ik zit even in de stress.
Het festivalseizoen begint over een paar weken weer maar het blijft erg lastig plannen met de suikerkat. Zeker met festivals die verder weg zijn. Nu is het vorig jaar altijd goed gekomen dus dat zal nu ook wel weer, zeker met hulp van vrienden. Maar ik kan het even niet overzien...
Gelukkig niks aant hartje maar logisch dat je opkijkt tegen evt aanpassing van medicatie. Hopelijk gaat het alsnog niet nodig zijn.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 17:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:33 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik dacht 'huh wat is er met je Linzen Salade?'.
Ja, dat is ook wel zoquote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Adem in… adem uit… Jullie vinden vast wel een oplossing. Vorig jaar ook gelukt, toch?
[..]
Blij dat mijn hart enzo ok zijn inderdaad. Ik vermoedde dat wel maar toch fijn om het zeker te weten.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
[..]
Gelukkig niks aant hartje maar logisch dat je opkijkt tegen evt aanpassing van medicatie. Hopelijk gaat het alsnog niet nodig zijn.
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:33 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik dacht 'huh wat is er met je Linzen Salade?'.
Kun je zoveel stabieler en gezonder zijn dat disbalans minder kut uitpakt?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 17:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Groepje kleine contracters overzetten?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nope, ik ben de iniminie. Wat de beslissing voor mensen met grotere contracten ook lastiger maakt. Die laten meer achter.
And something else came along. Natuurlijk.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:23 schreef Lonaa het volgende:
Lijstje:
aankleden,
doucheputje schoonmaken
toilet schoonmaken.
wassen
opruimen
werklaarzen bestellen
werkbroeken bestellen
nadenken over tuinplan
op zoek naar snelcursus heftruck en afspraak voor maken
trusspennen schoonmaken
20 kratten uit de opslag halen
mogelijk matras uit de opslag halen want ik ben helemaal zat van het matras van W.
en dan whatever comes along.
Er was een MANquote:
Veel last van bijwerkingen?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:07 schreef Vanyel het volgende:
Er was een MAN![]()
Nu heb ik een blauwe hand.
En twee soorten pillen erbij in ruil voor maar 1 eraf. Netto goeie score vind ik.
Nog niet als eerderquote:
quote:
Goed voor jezelf zorgen komt op nr 1quote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:16 schreef Tele6 het volgende:
Verder was ik vanmiddag wéér hangry, nu wat minder mentaal en wat meer trillende armpjes![]()
Kortom misschien dat m'n nieuwe werk meer energie kost?
Het helpt ook niet dat het zo stil is op kantoor, ik durf niet goed te eten als iedereen zo hard aan het werk is.
Ja en misschien.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kun je zoveel stabieler en gezonder zijn dat disbalans minder kut uitpakt?
Druk. Veel aan m'n hoofd. Weet niet goed hoe ik rust voor mezelf kan vinden. Gelukkig morgen een dagje vrijquote:
Les 1.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:16 schreef Tele6 het volgende:
Verder was ik vanmiddag wéér hangry, nu wat minder mentaal en wat meer trillende armpjes![]()
Kortom misschien dat m'n nieuwe werk meer energie kost?
Het helpt ook niet dat het zo stil is op kantoor, ik durf niet goed te eten als iedereen zo hard aan het werk is.
Nou joh idd Tele!quote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:tele6, wat een grote cultuurshock
Ja, dat was ik denk ik maar deze is wel vrij fors, opvallend en niet zo genuanceerd. Voor hoeveel staat zoiets bij jullie in de winkel?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:58 schreef Karzai het volgende:
Hebbes!,West Germany vaas, wie zocht daar ook alweer naar?
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:15 schreef Tele6 het volgende:
@:Sarabi het in elkaar zetten van die machine in je eentje... je zou 'm natuurlijk een keer in je eentje in elkaar kunnen zetten als je man wel ergens in de buurt is, dan heb je een hulplijn. En kom je er waarschijnlijk achter dat het prima lukt en dat je hulplijn niet nodig was.
Heb ik inderdaad al een paar keer gedaanquote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:15 schreef Tele6 het volgende:
@:Sarabi het in elkaar zetten van die machine in je eentje... je zou 'm natuurlijk een keer in je eentje in elkaar kunnen zetten als je man wel ergens in de buurt is, dan heb je een hulplijn. En kom je er waarschijnlijk achter dat het prima lukt en dat je hulplijn niet nodig was.
Of er is een kantoor policy dat je niet eet aan je bureau, dan is het een beetje gek als je dat als nieuweling als enige wel gaat doen.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:44 schreef z80 het volgende:
[..]
Les 1.
Eet wanneer je trek hebt.
Les 2.
Laat aan iedereen zien dat je eet.
Les 3.
Wordt de gft bak van de afdeling.
Geen gezeur meer als je iets eet. En als er ergens iets eetbaars overblijft komt het vanzelf jou kant op.
Ik twijfel er niet aan dat jij dit op de sigme manier gaat oplossen.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:24 schreef sigme het volgende:
Pffffffffffff mijn bouwer heeft de boel echt helemaal volgepropt met paaseieren.
Zo krijg ik mijn klus niet af voordat ik naar Spanje vertrek...
Wanneer ga je ook alweer?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:24 schreef sigme het volgende:
Pffffffffffff mijn bouwer heeft de boel echt helemaal volgepropt met paaseieren.
Zo krijg ik mijn klus niet af voordat ik naar Spanje vertrek...
Dit weekendquote:
Heb jij een goed recept? Is mij nog nooit gelukt een daging smoor te maken die naar daging smoor smaaktquote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb gewoon een lijstje voor de komende dagen. Afhankelijk hoe het lijf het blijft doen komen dingen wel of niet af.
Vanavond een broek deels gespeld dus die kan morgen af komen (hoop ik)
Stoffen, zuigen, wc en badkamer schoon
Iets met een pensioenfonds regelen
Daging smoor maken
Boodschappen doen
Wanneer de naaimachines zijn opgehaald dan die kamer eens flink opruimen
Balkon leeghalen van dooie planten
Bij een toko k&k kopen, minder moeite en authentieke smaakquote:Op dinsdag 27 februari 2024 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb jij een goed recept? Is mij nog nooit gelukt een daging smoor te maken die naar daging smoor smaakt
Het is het recept voor de instant pot van Flying foodie maar qua ingrediënten kan je het natuurlijk gebruiken. Ik heb het best vaak gegeten maar nooit hetzelfde, zelfs niet wanneer het door dezelfde persoon was gemaaktquote:Op dinsdag 27 februari 2024 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb jij een goed recept? Is mij nog nooit gelukt een daging smoor te maken die naar daging smoor smaakt
Daar zijn we inderdaad nog niet aan toequote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:36 schreef _flore het volgende:
@:Sarabi zou een vaste oppas met ook medische kennis voor jullie kat iets kunnen zijn? Er bestaan huisdierenoppassers aan huis, met ervaring met dieren met medische dingen. Al kan ik me ook wel weer heel goed voorstellen dat je het liever zelf wil doen. (En dat de kat dat misschien een bijzonder slecht idee vindt.)
Dank!quote:Op dinsdag 27 februari 2024 23:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het is het recept voor de instant pot van Flying foodie maar qua ingrediënten kan je het natuurlijk gebruiken. Ik heb het best vaak gegeten maar nooit hetzelfde, zelfs niet wanneer het door dezelfde persoon was gemaakt
Die ik volgens dit recept heb gemaakt was echt smullen. Haar recepten zijn altijd wel erg lekker. Voor haar boek had ze ook via fb mensen gevraagd om te testenquote:Op dinsdag 27 februari 2024 23:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank!![]()
Nee, klopt. Is bij mijn hachee ook niet. Maar die smaakt in ieder geval wel altijd naar hachee. Mijn pogingen tot daging smoor smaakten echter niet naar daging smoor. Waren ook niet lekker. Erg zonde vh dure rundvlees
5 euroquote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:49 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ja, dat was ik denk ik maar deze is wel vrij fors, opvallend en niet zo genuanceerd. Voor hoeveel staat zoiets bij jullie in de winkel?
Kronsele met sjoëmquote:Op woensdag 28 februari 2024 08:40 schreef Yinny het volgende:
Goedemorgen!
Ik leef nog! Gisteren werd kind 8 jaar (ook gefeliciteerd nog @:blues) en dat werd gevierd met taart thuis, uur spelletjes spelen in zo'n gaming hall en daarna nog spelen en eten bij Happy Italy. Pfff, planning was niet optimaal, dus we waren pas na 19 uur thuis. Met 8 genodigden was het een dolle bende en nu maar even puin ruimen en voorbereiden voor familie/vrienden feest op zondag.
Gisteren had ik ook gesprek met bedrijfsarts. Het reïntegratie traject maar even pauzeren tot ik er echt aan toe ben ipv het werk erom vraagt.
Vriend heeft meer last van niersteen uit urineleider halen dan verwacht. Hij werkt dus maar thuis (scheelt autorijden, dat is een niet fijne houding) en niet de gehele dag (maandag gedaan, en dat was niet goed). Snap ik, maar ik mis wel even het huis voor mij alleen. En dat al bijna twee weken.
Het weekendje Vaals in voorjaarsvakantie was leuk.
[ afbeelding ]
@:cat-astrophe
[ afbeelding ]
Ik was gefascineerd door de maretakken en ik wist echt niet dat het een onderdeel van de gastplant werd.
Dubbel, want mijn insteek was als het 2x niet goed gaat, dan gaat het de volgende keer misschien wel beter...en dan zelf niet stil staan bij het feit dat ik de energie beter aan gehele herstel kan besteden ipv bijkomen van het op werk zijn.quote:Op woensdag 28 februari 2024 09:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Kronsele met sjoëm![]()
Leuk dat de maretakken je opvielen. Echt een parasiet die je veel in het zuiden ziet.
Fijn dat je bedrijfsarts meedenkt. Hoe sta jij erin?
Felies met kind en sterkte met de steen van vriend!
Dat bedenk natuurlijk niet zelf, zou ik in ieder geval ook niet doen. Wel de stapjes vooruit zien maar die achteruit pas wanneer het te laat is.quote:Op woensdag 28 februari 2024 09:25 schreef Yinny het volgende:
[..]
Dubbel, want mijn insteek was als het 2x niet goed gaat, dan gaat het de volgende keer misschien wel beter...en dan zelf niet stil staan bij het feit dat ik de energie beter aan gehele herstel kan besteden ipv bijkomen van het op werk zijn.
Maar goed dat andere mensen met je meedenken, lijkt me. Zulke zaken zijn vaak lastig om voor jezelf te zien en (h)erkennen.quote:Op woensdag 28 februari 2024 09:25 schreef Yinny het volgende:
[..]
Dubbel, want mijn insteek was als het 2x niet goed gaat, dan gaat het de volgende keer misschien wel beter...en dan zelf niet stil staan bij het feit dat ik de energie beter aan gehele herstel kan besteden ipv bijkomen van het op werk zijn.
Voelt als 23409812 dagen geleden.quote:Op woensdag 28 februari 2024 10:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je bent net terug van een paar weken Portugal
Hebben die mensen geen agenda?quote:Op woensdag 28 februari 2024 10:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Top…
Vanmiddag een kei interessante werkafspraak waar we met een groep heen zouden gaan (VR presentatie-achtig iets).
Maanden geleden gepland, het bleef daarna best stil. Maja.. ik ging leren dingen los te laten dus ging ook niet checken of iedereen hem in de agenda had staan.
Vooraf heb ik nog een andere afspraak die ik heb moeten schuiven om het passend te maken. Allemaal geregeld, collega’s van mijn andere werk geïnformeerd dat ik wat uurtjes vrij pakte en elders ging inhalen![]()
En vandaag kwamen de ‘o jee, was vandaag die afspraak… ik ben hem vergeten’ berichtjes binnen.
Inclusief de lieve ‘ik had er wel aan gedacht, maar vind verzetten echt niet erg hoor!’
Zo lief ben ik dan niet… ik had er wél rekening mee gehouden, verzetten is wél erg (moet wel, want de groep is nu te klein geworden) en de volgende keer kan ik er misschien niet bij zijn. Dus mijn collega’s hebben iets in die strekking van me vernomen.
Het hielp ook niet dat iemand gisteren zijn teleurstelling uitsprak over een andere afspraak, waar zo weinig mensen op waren verschenen.
Ja, als je die ruim vooraf maakt, last minute afzegt, een nieuwe datum prikt die je TWEE DAGEN VOORAF doorgeeft aan een stel parttimers… wat denk je nu zelfIk las hem ook pas de avond nadat de afspraak was geweest. En ook daar had ik echt graag bij willen zijn.
Maar hey, de zon schijnt hier, dat scheelt.
Wat een werkverschaffingquote:Op woensdag 28 februari 2024 10:47 schreef Lonaa het volgende:
Goed, ik ga genoeg jumbo's af op zoek naar 16 flessen kinderchampagne.
Dit. Zoiets bestel je toch gewoon online drie dagen vantevoren ofzo?quote:
Dat had ik ook jaren. En zelfs nu heb ik zicht op de afspraken bij ons op de locatie. Geloof niet dat ik ze kan aanpassen, maar weet wel wie wanneer komt en bij wie (of eigenlijk wie op een afspraak zou moeten komen, want agenda’s zijn een onbekend begrip bij onze doelgroep, op tijd komen is helemaalquote:Op woensdag 28 februari 2024 11:27 schreef Vanyel het volgende:
Zelfde met die agendavraag. Wat een boomers/zorgverleners/onderwijspersoneel is dat zeg. Mensen met wie ik werk hebben gewoon een agenda. Waar ik in kan kijken als ik ze niet vertrouw ook nog.
Wat ik niet doe want ik heb wel wat beters te doen, maar dat terzijde.
Proest.quote:Op woensdag 28 februari 2024 10:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je bent net terug van een paar weken Portugal
Tenzij het voor een vrij specifieke uitvaartwens is voor een jochie van 11.quote:Op woensdag 28 februari 2024 11:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit. Zoiets bestel je toch gewoon online drie dagen vantevoren ofzo?
Gofferdomme.quote:Op woensdag 28 februari 2024 12:05 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Tenzij het voor een vrij specifieke uitvaartwens is voor een jochie van 11.
Ochquote:Op woensdag 28 februari 2024 12:05 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Vlak de sociale/welzijnssector niet uit… daar mopper ik het vaakste overquote:Op woensdag 28 februari 2024 11:27 schreef Vanyel het volgende:
Zelfde met die agendavraag. Wat een boomers/zorgverleners/onderwijspersoneel is dat zeg. Mensen met wie ik werk hebben gewoon een agenda. Waar ik in kan kijken als ik ze niet vertrouw ook nog.
Wat ik niet doe want ik heb wel wat beters te doen, maar dat terzijde.
Ik zou het wat dat betreft zoooo slecht doen als vrijwilliger bij jou.quote:Op woensdag 28 februari 2024 11:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat had ik ook jaren. En zelfs nu heb ik zicht op de afspraken bij ons op de locatie. Geloof niet dat ik ze kan aanpassen, maar weet wel wie wanneer komt en bij wie (of eigenlijk wie op een afspraak zou moeten komen, want agenda’s zijn een onbekend begrip bij onze doelgroep, op tijd komen is helemaal![]()
![]()
)
Valt bij mij onder zorg. Misschien discutabelquote:Op woensdag 28 februari 2024 12:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Vlak de sociale/welzijnssector niet uit… daar mopper ik het vaakste over![]()
En daar kan ik wel in agenda’s kijken. Wat ik dan ook weleens doe
Als iedereen het doet kan ik er vast aan wennen. Dan kom ik gewoon het laatst van iedereen.quote:Op woensdag 28 februari 2024 12:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik zou het wat dat betreft zoooo slecht doen als vrijwilliger bij jou.
Ook al weet ik dat het een cultureel ding is en leven zonder agenda stress best fijn kan zijn… *erger*
Zou daarom ook niet emigreren naar ‘zo’n’ land. Dat afsprakengedoe daar kan ik mentaal vast niet aan
Afgelopen zondag zou ik een eter krijgen, maar de afspraak was al een paar weken eerder gemaakt. Voordat ik vrijdag het vlees uit de vriezer haalde heb ik nog even geappt en inderdaad, vergeten, andere afspraak. Dus komt hij as zondag, ik heb een foto gekregen van zijn agenda. Op mijn vraag “ kijk je daar ook in” kwam de reactie “da’s een ander verhaal “quote:Op woensdag 28 februari 2024 12:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik zou het wat dat betreft zoooo slecht doen als vrijwilliger bij jou.
Ook al weet ik dat het een cultureel ding is en leven zonder agenda stress best fijn kan zijn… *erger*
Zou daarom ook niet emigreren naar ‘zo’n’ land. Dat afsprakengedoe daar kan ik mentaal vast niet aan
Ik zou vandaag lunchloopje doen met vriendin die wel een agenda heeft, maar meestal van voren niet weet wat ze van achteren aan het doen is. Dus gisteren haar geappt "zie ik je morgen 12:00?" - ja leuk! .... vanochtend 10:00 appt ze dat ze toch niet blijkt te kunnen. Fijn dat ze daar nog voor 12:00 achter is gekomen iigquote:Op woensdag 28 februari 2024 12:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Afgelopen zondag zou ik een eter krijgen, maar de afspraak was al een paar weken eerder gemaakt. Voordat ik vrijdag het vlees uit de vriezer haalde heb ik nog even geappt en inderdaad, vergeten, andere afspraak. Dus komt hij as zondag, ik heb een foto gekregen van zijn agenda. Op mijn vraag “ kijk je daar ook in” kwam de reactie “da’s een ander verhaal “Ik weet het van hem dus ik app vrijdag nog een keer voor de zekerheid
Oeh woestmakend ditquote:Op woensdag 28 februari 2024 13:41 schreef Tele6 het volgende:
Ik had onderweg wel een hond eerst bijna in mijn wielen en daarna bijna in mijn been
Baasje stond een pad verderop naar het beest te gillen, maar dat kwam totaal niet aan
Dan denk ik, laat 't beest dan niet loslopen als hij er meteen vandoor gaat zodra er wat beweegt in het bos?!
Uh. Opgelost. Mijn Bluetooth toetsenbord dat boven lag was aangesloten en daar lag iets op de bquote:Op woensdag 28 februari 2024 12:30 schreef Tuindier het volgende:
Damn @:Lonaa
En een stuk minder heftig @:cat-astrophe, maar wel gewoon heel irritant.
Wat ook irritant is, is het toetsenbord vanbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbjbhbbbbbebbbbbfbbbbbtbbbbbbb]bbbbbbbbbbbbbbbbbbbb mijn nieuwe laptop. Er is 1 letter die steeds denkt dat ie ingedrukt wordt. Jullie mogen raden welke.
Eens kijken of dat op te lossen is zonder de twee weken oude laptop op te moeten sturen, want die heb ik natuurlijk nodig voor werkzoeken en tuinplannen maken.
quote:Op woensdag 28 februari 2024 15:29 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Uh. Opgelost. Mijn Bluetooth toetsenbord dat boven lag was aangesloten en daar lag iets op de b.
Whahaaaaquote:Op woensdag 28 februari 2024 15:29 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Uh. Opgelost. Mijn Bluetooth toetsenbord dat boven lag was aangesloten en daar lag iets op de b.
Stomme honden(bazen)quote:Op woensdag 28 februari 2024 13:41 schreef Tele6 het volgende:
Ik had onderweg wel een hond eerst bijna in mijn wielen en daarna bijna in mijn been
Baasje stond een pad verderop naar het beest te gillen, maar dat kwam totaal niet aan
Dan denk ik, laat 't beest dan niet loslopen als hij er meteen vandoor gaat zodra er wat beweegt in het bos?!
Hier houd ik vanquote:Op woensdag 28 februari 2024 15:29 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Vreselijkquote:Op woensdag 28 februari 2024 12:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Afgelopen zondag zou ik een eter krijgen, maar de afspraak was al een paar weken eerder gemaakt. Voordat ik vrijdag het vlees uit de vriezer haalde heb ik nog even geappt en inderdaad, vergeten, andere afspraak. Dus komt hij as zondag, ik heb een foto gekregen van zijn agenda. Op mijn vraag “ kijk je daar ook in” kwam de reactie “da’s een ander verhaal “Ik weet het van hem dus ik app vrijdag nog een keer voor de zekerheid
Hahaha you just totally made my dayquote:Op woensdag 28 februari 2024 15:29 schreef Tuindier het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 28 februari 2024 15:29 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Et tuquote:Op woensdag 28 februari 2024 16:01 schreef Vanyel het volgende:
En dan een tikfout.
Grom
@:cat-astrophe
Is het nog gelukt?quote:Op woensdag 28 februari 2024 10:47 schreef Lonaa het volgende:
Goed, ik ga genoeg jumbo's af op zoek naar 16 flessen kinderchampagne.
Men gaat je missen! De broden, de pizza en de handigheidjes. 😢quote:Op woensdag 28 februari 2024 17:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
De lockpickset nuttig gemaakt bij een buurvrouw met een (in het slot) afgebroken sleutel
quote:Op woensdag 28 februari 2024 12:05 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Zonder lezen dacht ik dat dit de sleuteloverdracht was van je verkochte huisquote:Op woensdag 28 februari 2024 17:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
De lockpickset nuttig gemaakt bij een buurvrouw met een (in het slot) afgebroken sleutel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 28-02-2024 17:52:21 ]
He ?? Hoe kan datquote:Op woensdag 28 februari 2024 17:35 schreef Kaatje1 het volgende:
En wat kom ik op linkedin tegen?“Mijn” vorige baan en nog een andere vacature die al meerdere keren daar stond
Ben de tel kwijt, denk dat, wanneer ik nú binnenloop 8 mensen zou kennen van de 16-17. De technische en financiële functies staan nooit op linkedin de administratieve wel (en die vallen onder de office manager)quote:
quote:Op woensdag 28 februari 2024 17:42 schreef Blues het volgende:
4 maanden.Nou ja zeg, niet veel voor nodig. Ik weet best wel wat van adm werk maar dat van jpu doe je echt niet met 2 vingers in de neus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel sneu voor haar, maar voor jullie is dit ook geen doenWe have far more in common than that which devides us..
Helemaal waar.quote:Op woensdag 28 februari 2024 18:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Nou ja zeg, niet veel voor nodig. Ik weet best wel wat van adm werk maar dat van jpu doe je echt niet met 2 vingers in de neus.
Wel sneu voor haar, maar voor jullie is dit ook geen doen
Het kostte me 3 supermarkten, maar ja.quote:
Sommige mensen zijn gewoon ongeschikt voor een functie, maar komen daar dan wegens redenen, zoals jij schetst, toch terecht. Ze zijn dan meer een last dan een aanwinst…quote:
Jaquote:Op woensdag 28 februari 2024 20:26 schreef Blues het volgende:
Nou inmiddels vind ik bij onze coll ook dat er teveel zachte heelmeesters met haar bezig zijn geweest.
Niet geschikt idd.
Ben jij bot of direct?
quote:Op woensdag 28 februari 2024 17:42 schreef Blues het volgende:
4 maanden.Herkenbaar en erg lastig om de minst pijnlijke weg in te vinden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijna 25 jaar…SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Goed verhaal, lekker duidelijk.quote:
Ga toch weg, mijn overkoepelende prio is ook altijd thuis en mijn telefoon staat altijd aan, ik laat alles uit mijn tengels vallen als het nodig is, maar als er even geen crisis is thuis en er is iets te doen, dan moet het gewoon want die zak geld die ze je elke maand afleveren op je bankrekening die krijg je toch met een reden (zei ze vanaf de bank). Dus dan let je gewoon maar even op.quote:
Ik ben sowieso qua mondelinge communicatie direct, heb het hart op de tong en ben recht voor z'n raap.quote:Op woensdag 28 februari 2024 20:26 schreef Blues het volgende:
Nou inmiddels vind ik bij onze coll ook dat er teveel zachte heelmeesters met haar bezig zijn geweest.
Niet geschikt idd.
Ben jij bot of direct?
Routine vs. niet reguliere tijdsbesteding?quote:Op woensdag 28 februari 2024 20:51 schreef Clubsoda het volgende:
Waarom zijn 'vrije' dagen toch altijd zoveel vermoeiende dan werkdagen?![]()
quote:Op woensdag 28 februari 2024 20:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Herkenbaar en erg lastig om de minst pijnlijke weg in te vinden.
Bijna 25 jaar…Ik moet dan altijd (beetje schuldbewust) denken aan een collega die ook niet mee kon komen met digitale zaken en vasthield aan papieren agenda etc.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze ging met een mooie regeling weg (als ik net zo koppig was geweest had ik dezelfde regeling gehad), maar eigenlijk direct na haar afscheid bleek dat ze, op ca 58 jarige leeftijd dementeerde. Het was dus geen onwil (wat wij dachten) maar ze kon het nietWe have far more in common than that which devides us..
Ze let wel op.quote:Op woensdag 28 februari 2024 20:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ga toch weg, mijn overkoepelende prio is ook altijd thuis en mijn telefoon staat altijd aan, ik laat alles uit mijn tengels vallen als het nodig is, maar als er even geen crisis is thuis en er is iets te doen, dan moet het gewoon want die zak geld die ze je elke maand afleveren op je bankrekening die krijg je toch met een reden (zei ze vanaf de bank). Dus dan let je gewoon maar even op.
En het is continu. Tenzij je continuje wil zeggen, dan is het continue. Of ga door, maar dan spreek je Engels.
Ik heb zo'n vrouw verzorgd in het vphuis. Heel jong dementerend, dat achteraf al jaren aan de gang wasquote:Op woensdag 28 februari 2024 20:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik moet dan altijd (beetje schuldbewust) denken aan een collega die ook niet mee kon komen met digitale zaken en vasthield aan papieren agenda etc.
Ze ging met een mooie regeling weg (als ik net zo koppig was geweest had ik dezelfde regeling gehad), maar eigenlijk direct na haar afscheid bleek dat ze, op ca 58 jarige leeftijd dementeerde. Het was dus geen onwil (wat wij dachten) maar ze kon het niet
Oh zo'n cynisch mailtje heb ik vanmiddag nog gestuurd.quote:Op woensdag 28 februari 2024 20:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ben sowieso qua mondelinge communicatie direct, heb het hart op de tong en ben recht voor z'n raap.
Anderen vatten dat soms op als bot.
Zakelijk kan ik schriftelijk iets meer ingetogen zijn, maar aan politieke correctheid heb ik een hekel.
Een cynische/cryptische steek onder water komt dan ook regelmatig in mijn epistels voor…
Schelden via een zakelijke mail lijkt me nooit een goed plan, hoe erg je ook opgenaaid wordt. Je hebt je zwakte getoond.quote:Op woensdag 28 februari 2024 19:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn gewoon ongeschikt voor een functie, maar komen daar dan wegens redenen, zoals jij schetst, toch terecht. Ze zijn dan meer een last dan een aanwinst…
De afgelopen weken heb ik ook te maken gehad met incompetente/incapabele figuren bij een leverancier, waarvoor ik 1 van de aanspreekpunten ben.
Al maanden leveren ze spullen op die niet juist zijn, die wij dan weer moeten afkeuren, beargumenteren waarom het niet juist is en het hele spel daarna dus weer opnieuw begint. Met vaak weer fouten in de heraanlevering, tot soms wel 5 keer aan toe.
Ik heb onlangs gesteld dat ik niet hun kwaliteitsmedewerker ben en dat ik vanaf dat moment dus bij ook maar 1 fout alles afkeur en geen argumentatie meer geef daarvoor. Ik communiceer ook alleen maar met de zgn. Project Coördinatoren aan hun kant, niet meer met al die medewerkers die toch geen idee hebben dat ze het fout doen.
Afgelopen weken keurde ik op die manier een 4e heraanlevering af bij de Project Coördinator, nadat een Project Manager (van wie ik niks meer accepteer, want niet de functionaris met wie ik nog communiceer) de boel weer fout aangeleverd had. Vergezeld van een klacht.
Krijg ik gisteren toch de vraag van de Project Coördinator wat er mis is met de laatste heraanlevering.
In iets beschaafdere woorden heb ik hem, met zijn hele management en dat van mij in de CC, 'Read The Fucking Manual' als antwoord gegeven.
Hoewel ik had verwacht dat mijn manager, die ik 1 keer per maand een half uur spreek, daar iets van zou vinden, had ik niet verwacht dat ik vandaag van hem de complimenten kreeg voor mijn verwoording in de mail…![]()
Volgende week krijgen we nu wel een vredespijp gesprek met het opperhoofd van de leverancier, maar zolang ze de boel niet op orde hebben, blijf ik mijn 'botte' afkeuringsmethode hanteren. Dan maar 'the hard way'…
quote:Op woensdag 28 februari 2024 21:19 schreef Blues het volgende:
.
En dat continu
![]()
![]()
In mijn hoofd staat dit raar goed zonder e
Dank voor de feedback op de voor jou typerende wijze, maar begrijpend lezen kan je kennelijk niet.quote:Op woensdag 28 februari 2024 21:29 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Schelden via een zakelijke mail lijkt me nooit een goed plan, hoe erg je ook opgenaaid wordt. Je hebt je zwakte getoond.
Verdrietigquote:Op woensdag 28 februari 2024 20:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik moet dan altijd (beetje schuldbewust) denken aan een collega die ook niet mee kon komen met digitale zaken en vasthield aan papieren agenda etc.
Ze ging met een mooie regeling weg (als ik net zo koppig was geweest had ik dezelfde regeling gehad), maar eigenlijk direct na haar afscheid bleek dat ze, op ca 58 jarige leeftijd dementeerde. Het was dus geen onwil (wat wij dachten) maar ze kon het niet
Kut, je hebt gelijk. -onnodig-quote:Op woensdag 28 februari 2024 22:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dank voor de feedback op de voor jou typerende wijze, maar begrijpend lezen kan je kennelijk niet.
RTFPC…
Ik verzamelde ook altijd nietmachines want iedereen maakte ze kwijt of stuk. Dus kwamen ze bij mij om ze te laten maken of te halenquote:Op woensdag 28 februari 2024 23:06 schreef Blues het volgende:
Ik heb een coll die 3 boekjes met aantekeningen heeft, 2 daarvan puilen uit met briefjes er in, ze heeft 534 ongelezen mails in haar postvak in, overal post-its, 2 volle lades met (vr-)eten, vies bestek, bekers, 3 nietmachines, 6 doosjes paperclips én ze doet de bestellingen.
Ik win![]()
5 euro voor een kringloop is niet duur, misschien is de hype voorbijquote:Op woensdag 28 februari 2024 04:31 schreef Karzai het volgende:
[..]
5 euro, ik heb deze vaas toevallig zelf geprijsd, zag dat ze op internet tussen de 7,50 en 50 euro kosten
quote:Op woensdag 28 februari 2024 23:06 schreef Blues het volgende:
Ik heb een coll die 3 boekjes met aantekeningen heeft, 2 daarvan puilen uit met briefjes er in, ze heeft 534 ongelezen mails in haar postvak in, overal post-its, 2 volle lades met (vr-)eten, vies bestek, bekers, 3 nietmachines, 6 doosjes paperclips én ze doet de bestellingen.
Ik win![]()
Dat is/was een drukke dagquote:Op woensdag 28 februari 2024 23:40 schreef sigme het volgende:
alle losse eindjes aftesten + verslag maken
minus dat wat nog niet goed is natuurlijk
honden uitlaten (x4)
honden voeren (x2)
beverbedotter bestuderen
vergaderen
koffie drinken met moeder
motherfucking dikke afwas
rundvlees ontdooien (ai, dat had gister gemoeten)
kachel stoken
rundvlees stoven in kachel
stoofperen maken
spruiten kuisen
rare yoghurt wegwerken in gebakken kwarktaart
dorp 1:
bij welkoop schapebrok kopen & logeerhond wegen ( 1 kilo eraf!)
dorp 2:
bij action verloopsnoertje kopen
bij biosuper super bio sponsjes kopen
bij slijter 2 flessen wijn kopen
nog een keer kachel stoken
2 wassen draaien + ophangen
stofzuigen
schapen voeren (x3)
Ik vond het een drukke dag.
quote:Op woensdag 28 februari 2024 23:40 schreef sigme het volgende:
alle losse eindjes aftesten + verslag maken
minus dat wat nog niet goed is natuurlijk
honden uitlaten (x4)
honden voeren (x2)
beverbedotter bestuderen
vergaderen
koffie drinken met moeder
motherfucking dikke afwas
rundvlees ontdooien (ai, dat had gister gemoeten)
kachel stoken
rundvlees stoven in kachel
stoofperen maken
spruiten kuisen
rare yoghurt wegwerken in gebakken kwarktaart
dorp 1:
bij welkoop schapebrok kopen & logeerhond wegen ( 1 kilo eraf!)
dorp 2:
bij action verloopsnoertje kopen
bij biosuper super bio sponsjes kopen
bij slijter 2 flessen wijn kopen
nog een keer kachel stoken
2 wassen draaien + ophangen
stofzuigen
schapen voeren (x3)
Ik vond het een drukke dag.
De beverbedotter is het spannendst.quote:Op woensdag 28 februari 2024 23:57 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
![]()
Wat vond je het leukst
Wat vond je het minst leuk
En wat was er raar aan de yoghurt?
Turkse yoghurt gaat aan het beginstadium van de fermentatie, warm, naar de supermarkt in de vrachtwagen. Het idee is dat de fermentatie voltooid is als het in de super de koeling in gaat. Bij yoghurt heb ik dit zelf nooit mis zien gaan, maar wel vaak bij creme fraiche; cheese cake-dik, of slagroom-dun.quote:Op donderdag 29 februari 2024 00:12 schreef sigme het volgende:
[..]
De beverbedotter is het spannendst.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De Turkse yoghurt van de Jumbo, hier veruit de favoriet, doet al een tijdje raar. Ruim voor THT-datum. Het... leeft.
Deze emmer stond in de winkel al bol. Yoghurt was veel zuurder dan normaal en licht tintelend
Nu is het een taart.
Dan toch alleen echte Turkse, nietquote:Op donderdag 29 februari 2024 01:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Turkse yoghurt gaat aan het beginstadium van de fermentatie, warm, naar de supermarkt in de vrachtwagen. Het idee is dat de fermentatie voltooid is als het in de super de koeling in gaat. Bij yoghurt heb ik dit zelf nooit mis zien gaan, maar wel vaak bij creme fraiche; cheese cake-dik, of slagroom-dun.
Er kan ook contaminatie zijn met mesofiele melkzuurbacteriën (gebruikt voor desembrood, de meeste kazen). Yoghurt is normaal van thermofiele melkzuurbacteriën (net als parmezaan en gruyere). Of de melk is al zuurder geweest, dan maakt'ie later ook meer koolzuur.
Sinds een paar maanden doet die yoghurt 'anders' dan voorheen. Meer leven. Veel meer leven. Ruim voor THT kazig meestal, en deze pot dus zuur.quote:Op donderdag 29 februari 2024 01:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Turkse yoghurt gaat aan het beginstadium van de fermentatie, warm, naar de supermarkt in de vrachtwagen. Het idee is dat de fermentatie voltooid is als het in de super de koeling in gaat. Bij yoghurt heb ik dit zelf nooit mis zien gaan, maar wel vaak bij creme fraiche; cheese cake-dik, of slagroom-dun.
Er kan ook contaminatie zijn met mesofiele melkzuurbacteriën (gebruikt voor desembrood, de meeste kazen). Yoghurt is normaal van thermofiele melkzuurbacteriën (net als parmezaan en gruyere). Of de melk is al zuurder geweest, dan maakt'ie later ook meer koolzuur.
Ja steps las ik, die spierpijn komt me akelig bekend voor. YouTube-tip: Dovydas Veiverys heeft leuke Zumba step dansjes vind ik.quote:Op donderdag 29 februari 2024 08:28 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen![]()
Gisteren voor het eerst in jaren gesport (in de tussentijd alleen veel gewandeld) en nu heb ik flink spierpijn
Hoe was gesprek mogelijk nieuwe huisarts?quote:Op donderdag 29 februari 2024 08:56 schreef vlindertje89 het volgende:
Mijn lijst vandaag..
Grofvuil aan straat zetten
Kennismakingsgesprek mogelijke nieuwe huisarts
Bloedprikken
Katten naar dierenarts voor gratis gebitscontrole
Stageverslag lezen en beoordelen
Voorbereiden eindgesprek stage
Eindgesprek stage incl beoordeling
Datasets uit mail trekken
Datasets combineren (incl uitzoeken welke meting van welk kind gebruikt en welke weg moet voor alle vijf de losse bestanden)
Gecombineerde dataset combineren met andere dataset
Zou fijn zijn als alles af komt, anders heb ik morgen nog paar uur voor die laatste twee taken. En evt begin volgende week, maar liever deze week, want dan kan ik volgende week gewoon focussen op de 6 sets collegesheets bijwerken etc voor de twee weken erna.
Bedankt voor de tip!quote:Op donderdag 29 februari 2024 08:46 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ja steps las ik, die spierpijn komt me akelig bekend voor. YouTube-tip: Dovydas Veiverys heeft leuke Zumba step dansjes vind ik.
Leuk en goed!quote:Op donderdag 29 februari 2024 11:00 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip!
Vroeger veel Zumba gedaan dus dat klinkt ook leuk
Ik had nu een workout van Christina Dorner gedaan, lekker op jaren 80 muziek
Hopelijk gaat het goed met je rug. Zwemmen is een heerlijke manier van sporten.quote:Op donderdag 29 februari 2024 11:01 schreef Blues het volgende:
[..]
Leuk en goed!
Ik ga zo paar banen zwemmen, als ik niet al teveel last van mijn rug krijg (rustig opbouwen + rustig met goede houding uit en aankleden) koop ik na de vakantie een 10-badenkaart.
Ik heb het jaren gedaan, maar altijd rugpijn met zwemmen. Mensendieck heeft me jaren later uitgelegd waarom, maar dat kwam weer omdat ik eerder niet wist waarom en hoe het beter te krijgen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 11:11 schreef Sarabi het volgende:
Hopelijk gaat het goed met je rug. Zwemmen is een heerlijke manier van sporten.
Wauw, wat een planning. Het is dat ik zelf projectmanager ben, maar veel mensen zouden toch moeite hebben met zo'n ingewikkeld werkschema denk ik. Knap hoorquote:Op donderdag 29 februari 2024 11:40 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb luie langzame opstartochtend. Gisteren gewerkt van 11 tot 11. Vandaag begin ik om 15:00 en hoop dan om 1 uur vannacht naar huis te crossen.Ik doe oa de hapjes voor een whiskyproeverij en een 12,5 jarige bruiloft.
W. is al weg voor de kinderuitvaart en ik denk dat we naar elkaar kunnen toeteren ergens onderweg rond 14:45
Morgen is de Grote Mensen Uitvaart van/voor het jochie en nog een andere uitvaart. Ik ben bij allebei half, wat ik altijd ergens wel uh ingewikkeld vind. Tussendoor nog 3 kleine klusjes en dan doen we morgenavond een Hele Dikke Borrel.
Het scheelt dat het in pieken en dalen gaat. Het is niet altijd zo druk als deze 3 dagen. Maar het is inderdaad soms wel een uitdaging, op allerlei manierenquote:Op donderdag 29 februari 2024 11:46 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Wauw, wat een planning. Het is dat ik zelf projectmanager ben, maar veel mensen zouden toch moeite hebben met zo'n ingewikkeld werkschema denk ik. Knap hoor
Die Hele Dikke Borrel is overigens wel priveborrel, geen werkborrel. Hier in huis.quote:Op donderdag 29 februari 2024 11:46 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Wauw, wat een planning. Het is dat ik zelf projectmanager ben, maar veel mensen zouden toch moeite hebben met zo'n ingewikkeld werkschema denk ik. Knap hoor
House warming for twoquote:Op donderdag 29 februari 2024 12:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Die Hele Dikke Borrel is overigens wel priveborrel, geen werkborrel. Hier in huis.
De baas komt ookquote:Op donderdag 29 februari 2024 12:09 schreef AnneX het volgende:
[..]
House warming for two![]()
Je klinkt in al je opsommingen dat je helemaal in je element bent.😎
Vertel!quote:Op donderdag 29 februari 2024 11:40 schreef Lonaa het volgende:
Ik doe oa de hapjes voor een whiskyproeverij....
Moest even googlen voor je. Ik weet alleen maar dat het bij Slijterij Berendsen is. De Diageo Special Releases van 2022 worden geproefd, lees ik.quote:Op donderdag 29 februari 2024 12:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vertel!
Whisky Weekend Twente in Almelo, wat komend weekend plaatsvindt en waar ik ook vele jaren achter een stand heb gestaan?
Bij/door wie wordt die proeverij gegeven?
Edit: Whisky Weekend Twente is pas volgende week...
https://www.whiskyweekendtwente.nl/
Ah, doe de groeten aan eigenaar Robin en, ik gok, Herman v/d Meij van Diageo...quote:Op donderdag 29 februari 2024 12:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Moest even googlen voor je. Ik weet alleen maar dat het bij Slijterij Berendsen is. De Diageo Special Releases van 2022 worden geproefd, lees ik.
Wow wat heb je mooi werk loonquote:Op donderdag 29 februari 2024 11:40 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb luie langzame opstartochtend. Gisteren gewerkt van 11 tot 11. Vandaag begin ik om 15:00 en hoop dan om 1 uur vannacht naar huis te crossen.Ik doe oa de hapjes voor een whiskyproeverij en een 12,5 jarige bruiloft.
W. is al weg voor de kinderuitvaart en ik denk dat we naar elkaar kunnen toeteren ergens onderweg rond 14:45
Morgen is de Grote Mensen Uitvaart van/voor het jochie en nog een andere uitvaart. Ik ben bij allebei half, wat ik altijd ergens wel uh ingewikkeld vind. Tussendoor nog 3 kleine klusjes en dan doen we morgenavond een Hele Dikke Borrel.
Jeetjequote:Op donderdag 29 februari 2024 13:19 schreef Cuendillar het volgende:
Dave Myers (The Hairy Bikers) is niet meer.
Whuttt? Waarom leveren ze die doekjes uitgerekend mee met stoma materiaal? Als je ergens van weet dat er meteen weer iets op geplakt moet wordenquote:Op donderdag 29 februari 2024 10:59 schreef Blues het volgende:
Wij gooiden zojuist 2 stomazakjes weg met plakken omdat ze niet plakten.
Fabricagefout dachten we.... maar het lag aan de verkeerde stomalijmafhaaldoekjes die een anti-plaklaag op de huid aanbrengen![]()
2 dure zakkies weg moeten gooien.
Sowieso vind ik die hele stomazorg een enorm afvalbergverhaal.
+ dat 1 zakje om en nabij de 10 euro kost.![]()
We hebben nu een voorraadje gekregen van 3 dozen van 10 zakken die het eindelijkgoed doen
dat is dan ong. 300 euro
Je gebruikt er 2 per dag.
Het zijn wel hele inventieve dingen met bijzondere verschillende materialen.
Succes in je nieuwe auto!quote:Op donderdag 29 februari 2024 12:11 schreef AnneX het volgende:
Vanmiddag / straks ga ik op expeditie en wel een uur over de A12. In mijn nieuwe autootje.
Helemaal allenig. 😂![]()
“Water verplaatsen” noemde een docent ooit zwemmen.
Mij lijkt het een prima work out. @:Blues
Hij heeft een heel diepliggend, onhandig aangebracht stoma. En 2delig wordt bijna niet meer gebruikt.quote:Op donderdag 29 februari 2024 13:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Whuttt? Waarom leveren ze die doekjes uitgerekend mee met stoma materiaal? Als je ergens van weet dat er meteen weer iets op geplakt moet worden![]()
En jullie hebben vast uitgebreid overlegd met de stoma vpk overleg en hele goede redenen, maar waarom een eendelig systeem? Minder wisselingen zijn vaak zoveel rustiger voor de huid. Kosten minder tijd. Zijn goedkoper. /geen oordeel, wel nieuwsgierig.
44?quote:Op donderdag 29 februari 2024 13:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vanavond verjaardagsfeestjeDe knul viert zijn 11e verjaardagsdag en wilde het graag op de dag zelf vieren.
Ben benieuwd welke leeftijd hij heeft gebruikt als startpunt voor de feestelijke aankleding van zijn appartement
Tray bake?quote:Op donderdag 29 februari 2024 13:47 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb nog een broccoli zonder doel, waar ik morgenavond wel een doel voor wil hebben. Of zaterdag. Wie helpt mijn broccoli aan zijn eindbestemming?
Er is ook nog een puntpaprika en wat worteltjes zonder doel.
Leuk zijn de kleurenquote:
Check!quote:Op donderdag 29 februari 2024 12:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Moest even googlen voor je. Ik weet alleen maar dat het bij Slijterij Berendsen is. De Diageo Special Releases van 2022 worden geproefd, lees ik.
quote:We hadden nog een mooie proeverij tegoed, dus daarom pakken we op donderdag 29 februari uit met een enorme traktatie. Onder begeleiding van Keeper of the Quaich Herman van der Meij gaan we de Diageo Special Releases van 2022 proeven. Dit is een proeverij die je niet wilt missen!
Dat is mijn priveleven. Mijn werkbaas vraagt bij P gesprekken soms eerst hoe het met mijn echte baan is.quote:Op donderdag 29 februari 2024 11:55 schreef Lonaa het volgende:
W en ik noemen onze breinen wel eens gekscherend "huurmoordenaarsbrein" omdat we altijd overal aan moeten denken, alle kleine dingetjes, alles moeten coveren, soms voor anderen moeten denken, logische planningen en combinaties moeten maken en alles moet altijd goedkomen.
Tuurlijk hartelijke groet @minilot! En haar prachtige mini.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zo uit eten met Mini![]()
En morgen loop van de middag eerste etappe naar Spanje. Het wordt grafweer, ik hoop dat we geen volledige ijsklontjes worden zoals de vorige keer
De vorige keer deden we het in twee dagen. Ik trek er nu 3.5 voor uit, zodat we alle ruimte hebben en als het grafweer is gewoon de snelweg af gaan (zeker in België).quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:25 schreef AnneX het volgende:
Tuurlijk hartelijke groet @minilot! En haar prachtige mini.
Begreep eerst dat je ging lopen 😂
Bijtijds stoppen dan om op te warmen. Hoeveel dagen trekken jullie daarvoor uit?
Ja, was fijn. In 10 minuten kom je natuurlijk niet een heel eind, maar het was een prettige vrouw, die goed luisterde, en ook vroeg of ik dingen die ik vind of me afvraag ook durf te zeggen, want ze staan allemaal open voor feedback en input maar als ik iets niet zeg, kunnen zij het ook niet weten. Dus dat het wel belangrijk is dat ik dingen aan kan geven als die spelen. En dat ze een redelijk volle praktijk zijn dus dat bij spoed het kan zijn dat je niet altijd bij dezelfde huisarts kan en als je bij een specifieke wil, je soms even moet wachten. Dus daarin heel reëel en eerlijk. En dat vind ik prettig.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:52 schreef Blues het volgende:
[..]
Hoe was gesprek mogelijk nieuwe huisarts?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En in plaats van een 'oh speelt de angst weer op, is vast vooral stress daardoor dus geen zorgen hoor' oid kreeg ik een 'kan zijn dat je iets onder de leden hebt wat zich nog niet zo uit verder, maar ook goed om even je schildklier te prikken, en ik zie dat algemeen bloedonderzoek ook alweer tijd geleden is, dus ik heb dat allebei even aangevraagd, zit in je mail, en dan kun je na een paar dagen weer even contact opnemen om de uitslagen te bespreken'. Gewoon, even meedenken, voor de hand liggende lichamelijke dingen laten prikken en daarna verder kijken.
Dus dat maakt het wel ietsjes lastiger, want deze zit daar dus ook in de praktijk. Het is 20min rijden ipv 5min fietsen, maar wel op chat van 8-21u open en in weekend 9-13u. Maargoed, zo vaak gebruik ik dat niet, en ik heb dus wel best even gewacht met dit vragen omdat ik dacht ze zien me aankomen, is de blaas onder controle, verzint ze weer wat nieuws. En dat is natuurlijk niet de bedoeling, dat zoiets je weerhoudt van een vraag bij de ha neerleggen. Dus ik denk dat ik als dit onderzoek terug is en uitslag overlegd enzo, dat ik dan erna toch wel overstap.
Sorry, kort is niet mijn dingmaar dat weten jullie inmiddels wel.
[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 29-02-2024 18:21:22 ]
Ah al gevondenquote:Op donderdag 29 februari 2024 18:19 schreef Sarabi het volgende:
Hoe ging het zwemmen @:Blues?
Goede reis alvast LHO & sigme
Best lastig als je een halve minuut lang dit probeert te begrijpen als een Nederlands woord en je af blijft vragen waar het een typo van kan zijnquote:
Aaaah nu begrijp ik het ook (pas) 😉quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:31 schreef mjan het volgende:
[..]
Best lastig als je een halve minuut lang dit probeert te begrijpen als een Nederlands woord en je af blijft vragen waar het een typo van kan zijnIk hoop dat het een genoeglijk samenzijn was
Zie hierboven ergensquote:Op donderdag 29 februari 2024 18:19 schreef Sarabi het volgende:
Hoe ging het zwemmen @:Blues?
Goede reis alvast LHO & sigme
Ow, ik dacht dat je pas in mei zou gaan.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zo uit eten met Mini![]()
En morgen loop van de middag eerste etappe naar Spanje. Het wordt grafweer, ik hoop dat we geen volledige ijsklontjes worden zoals de vorige keer
quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:05 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, was fijn. In 10 minuten kom je natuurlijk niet een heel eind, maar het was een prettige vrouw, die goed luisterde, en ook vroeg of ik dingen die ik vind of me afvraag ook durf te zeggen, want ze staan allemaal open voor feedback en input maar als ik iets niet zeg, kunnen zij het ook niet weten. Dus dat het wel belangrijk is dat ik dingen aan kan geven als die spelen. En dat ze een redelijk volle praktijk zijn dus dat bij spoed het kan zijn dat je niet altijd bij dezelfde huisarts kan en als je bij een specifieke wil, je soms even moet wachten. Dus daarin heel reëel en eerlijk. En dat vind ik prettig.
Ik had gisteren wel weer een positieve ervaring met huidige praktijk op de chat (met een huisarts die ook in de praktijk zit).
Ik moest even een bloeduitslag navragen, en toen ik toch haar op de chat had, ook nog wat gevraagd. Niet omdat ik me veel zorgen maak, maar omdat ik zag dat een prettige uit de praktijk op de chat zat en ik vond dat handiger was om even professional te laten bedenken of ik er iets mee moet of niet ipv ikzelf.In groepspraktijken zit altijd wel een favoriet is mijn ervaringSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En in plaats van een 'oh speelt de angst weer op, is vast vooral stress daardoor dus geen zorgen hoor' oid kreeg ik een 'kan zijn dat je iets onder de leden hebt wat zich nog niet zo uit verder, maar ook goed om even je schildklier te prikken, en ik zie dat algemeen bloedonderzoek ook alweer tijd geleden is, dus ik heb dat allebei even aangevraagd, zit in je mail, en dan kun je na een paar dagen weer even contact opnemen om de uitslagen te bespreken'. Gewoon, even meedenken, voor de hand liggende lichamelijke dingen laten prikken en daarna verder kijken.
Dus dat maakt het wel ietsjes lastiger, want deze zit daar dus ook in de praktijk. Het is 20min rijden ipv 5min fietsen, maar wel op chat van 8-21u open en in weekend 9-13u. Maargoed, zo vaak gebruik ik dat niet, en ik heb dus wel best even gewacht met dit vragen omdat ik dacht ze zien me aankomen, is de blaas onder controle, verzint ze weer wat nieuws. En dat is natuurlijk niet de bedoeling, dat zoiets je weerhoudt van een vraag bij de ha neerleggen. Dus ik denk dat ik als dit onderzoek terug is en uitslag overlegd enzo, dat ik dan erna toch wel overstap.
![]()
En probeer niet voor zorgverleners te denken... dat je lastig bent of zo.. 'we' zijn ervoor he!
quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:05 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, was fijn. In 10 minuten kom je natuurlijk niet een heel eind, maar het was een prettige vrouw, die goed luisterde, en ook vroeg of ik dingen die ik vind of me afvraag ook durf te zeggen, want ze staan allemaal open voor feedback en input maar als ik iets niet zeg, kunnen zij het ook niet weten. Dus dat het wel belangrijk is dat ik dingen aan kan geven als die spelen. En dat ze een redelijk volle praktijk zijn dus dat bij spoed het kan zijn dat je niet altijd bij dezelfde huisarts kan en als je bij een specifieke wil, je soms even moet wachten. Dus daarin heel reëel en eerlijk. En dat vind ik prettig.
Ik had gisteren wel weer een positieve ervaring met huidige praktijk op de chat (met een huisarts die ook in de praktijk zit).
Ik moest even een bloeduitslag navragen, en toen ik toch haar op de chat had, ook nog wat gevraagd. Niet omdat ik me veel zorgen maak, maar omdat ik zag dat een prettige uit de praktijk op de chat zat en ik vond dat handiger was om even professional te laten bedenken of ik er iets mee moet of niet ipv ikzelf.@spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En in plaats van een 'oh speelt de angst weer op, is vast vooral stress daardoor dus geen zorgen hoor' oid kreeg ik een 'kan zijn dat je iets onder de leden hebt wat zich nog niet zo uit verder, maar ook goed om even je schildklier te prikken, en ik zie dat algemeen bloedonderzoek ook alweer tijd geleden is, dus ik heb dat allebei even aangevraagd, zit in je mail, en dan kun je na een paar dagen weer even contact opnemen om de uitslagen te bespreken'. Gewoon, even meedenken, voor de hand liggende lichamelijke dingen laten prikken en daarna verder kijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Probeer ik idd niet te doen, maar sinds het gedoe met die ene voelt het wel meer zo. Helaas.quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:53 schreef Blues het volgende:
[..]
In groepspraktijken zit altijd wel een favoriet is mijn ervaring![]()
En probeer niet voor zorgverleners te denken... dat je lastig bent of zo.. 'we' zijn ervoor he!
quote:Op donderdag 29 februari 2024 19:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
@:spoilerNee, daarom had ik er ook bij gezet dat ik me niet veel zorgen maakte. Snap dat het juist aardig bedoeld is hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Die waardes zijn metingen van stress op basis van hartslag variabiliteit. Ik vond het opvallend, want duidelijk verschil met eerder (en ik draag dit horloge al anderhalf jaar elke dag en nacht dus heb wel goede baseline zegmaar), en samen met de andere klachten leek het me verstandig om een keer gewoon de ha te vragen of ik er iets mee moet of niet, ipv weer zelf proberen medische afwegingen te maken zonder medische achtergrond.
[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 29-02-2024 20:47:30 ]
Dat is bij ons prive ook niet anders. En dan is werk en prive ook nog heel heel erg sterk met elkaar verweven.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat is mijn priveleven. Mijn werkbaas vraagt bij P gesprekken soms eerst hoe het met mijn echte baan is.
Garmin stress? Ik zit deze week tussen een daggemiddelde van 17 en 66, de hoge dagen heb ik ook veel bewogen dus ik koppel het daar maar aan. En je zat verder keurig in de lage stress zone bij 26-50. Ik zou er niet teveel ziektes aan koppelen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 20:23 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Probeer ik idd niet te doen, maar sinds het gedoe met die ene voelt het wel meer zo. Helaas.
[..]
Nee, daarom had ik er ook bij gezet dat ik me niet veel zorgen maakte. Snap dat het juist aardig bedoeld is hoor. Die waardes zijn metingen van stress op basis van hartslag variabiliteit. Ik vond het opvallend, want duidelijk verschil met eerder (en ik draag dit horloge al anderhalf jaar elke dag en nacht dus heb wel goede baseline zegmaar), en samen met de andere klachten leek het me verstandig om een keer gewoon de ha te vragen of ik er iets mee moet of niet, ipv weer zelf proberen medische afwegingen te maken zonder medische achtergrond.
Ik heb vandaag nergens last van gehad. Gisteren nauwelijks. Het zal wel goed zijn dan.quote:Op donderdag 29 februari 2024 20:57 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat klinkt best wel positief allemaal @:Lucky_Strikeis het inmiddels wel helemaal weg (geweest)? Hopelijk wel en zo niet hopelijk snel alsnog! En dat het dan een eenmalig iets was.
Pfffft@schildklier. Het klonk even heel aannemelijk.quote:Op donderdag 29 februari 2024 21:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb vandaag nergens last van gehad. Gisteren nauwelijks. Het zal wel goed zijn dan.
Garmin inderdaad.quote:Op donderdag 29 februari 2024 20:59 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Garmin stress? Ik zit deze week tussen een daggemiddelde van 17 en 66, de hoge dagen heb ik ook veel bewogen dus ik koppel het daar maar aan. En je zat verder keurig in de lage stress zone bij 26-50. Ik zou er niet teveel ziektes aan koppelen.
Oh, ik heb geen problemen met ontspannen ofzo hoor. En ook voor/tijdens/na de hartkloppingen adem ik voornamelijk laag.quote:Op donderdag 29 februari 2024 21:12 schreef AnneX het volgende:
[..]
Pfffft@schildklier. Het klonk even heel aannemelijk.
Dan maar yoga en letten op rustmomenten en doorademen tijdens de bezigheden.
Excuus voor ongevraagd advies.
Zo was het niet bedoeld uiteraard, ik sta zelf niet zoveel stil bij wat mijn Garmin zegt ondanks dat ik dingen zoals rusthartslag best wel eens door de week heen op en neer zie gaan.quote:Op donderdag 29 februari 2024 21:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Misschien moet ik me ook niet zo 'verdedigen' of 'aangevallen' voelen en is het ook niet zo bedoeld. Maar is het nou echt zo raar dat als je het al een maand elke nacht stikheet hebt met minder dekens en kleren dan waar je het normaal koud mee hebt (en je daar last van hebt, want er ook regelmatig van wakker wordt), en je sinds twee weken daarnaast ook regelmatig pijn in borst/borstbeen hebt, en daar dan bij komt dat je ineens een duidelijk hogere rusthartslag en meer stress incl op momenten dat je niks doet zoals op bank ligt of slaapt, je even checkt of dat iets is waar je wat mee moet? Ik krijg dit dit soort reacties weer all over het idee van dat het vast wel tussen mn oren zal zitten, terwijl de huisarts het dus wel reden vond om even wat dingen te prikken![]()
Fijn @:Lucky_Strike dat je vandaag nergens last van had en gister ook niet! Laat dat maar zo blijven![]()
@:AnneX ach, verdrietig inderdaad. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het probeer te vermijden. Ik kan er niks aan doen of in veranderen, en ik raak er vooral heel verdrietig en van slag van.
Het blijft wel lekker in je hoofd hangenquote:Op donderdag 29 februari 2024 21:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat nummer van Joost Klein is echt geweldig overigensIk voorspel een top 5
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |