Ik denk dat het probleem van TS is dat de kat zich niet laat vangen.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:35 schreef maily het volgende:
Qua pillen; de bek van de kat opendoen, je vinger ertussen zodat ze haar bek niet dicht kan doen, de pil erin en dan over haar keel aaien zodat ze de pil inslikt.
Sterkte!
Dit en krachtige pootjes. Mijn oude Britse korthaar was ook nog eens heel gewiekst. Gaf je het idee dat hij zijn pil doorgeslikt had, sloop dan weg en kokte het ding alsnog onder een stoel uit. Dat was bij zijn allereerste antibiotica kuur, die daardoor ook faaldequote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik denk dat het probleem van TS is dat de kat zich niet laat vangen.
En als dat toch lukt, dat ontzettend traumatisch voor haar is. En ze steeds slimmer wordt in handen ontwijken. Waarbij het beetje in de loop der tijd opgebouwd vertrouwen verdwijnt.
Ze is inderdaad niet of nauwelijks te vangen.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik denk dat het probleem van TS is dat de kat zich niet laat vangen.
En als dat toch lukt, dat ontzettend traumatisch voor haar is. En ze steeds slimmer wordt in handen ontwijken. Waarbij het beetje in de loop der tijd opgebouwd vertrouwen verdwijnt.
Ik herken het van mijn bange opvangmoeders. Die gelukkig zelden levenslang pillen hoefden en die ik vaak wel kon foppen met gemalen pil door voer.
Dus geen ervaring op de langere termijn en ook geen ervaring met hypertheryreoïdie. Hopelijk krijg je van anderen wel tips.
Vandaag overleg met de dierenarts gehad.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:57 schreef mvdejong het volgende:
Ik heb 2 Burmezen gehad die dit probleem rond 14-15 jaar kregen, ongeveer gelijktijdig met afnemende nier-functie, dus dat was dieet en pillen. Maar in mijn geval waren pillen geen probleem, ze lieten alles met zich doen, en de dierenarts vonden ze leuk. Ik kon vaak aan het gedrag al zien of de dosis aangepast moest worden (te rustig : minder, te druk : meer). Geniepig is dat ze dezelfde pillen zouden kunnen krijgen als mensen, maar dat is verboden, en de pillen voor katten zijn ongeveer 10 keer zo duur (alleen de laagste dosis mogen ze in mensen-versie krijgen omdat die niet in dieren-versie bestond).
Uiteindelijk is de ene 17,5 en de andere 20,5 jaar geworden.
Er zijn nog 2 andere behandelingen : operatief en bestraling.
Een schildklier bestaat uit 2 lobben, en gewoonlijk is maar 1 van de lobben aangetast door een goedaardig gezwel, en die kan operatief verwijderd worden (gedaan bij een kater die we lang geleden thuis hadden). Het probleem is dat een paar jaar later vaak de andere lob toch ook aangetast wordt, en dan is opereren geen optie meer, maar mogelijk ben je dan in staat geweest het beestje nog wat meer zelfvertrouwen te geven en is medicatie makkelijker toe te dienen. Voor een relatief jonge kat is dit dus lastig.
Met name voor jonge katten is bestraling een optie, maar ik denk dat dat voor een al getraumatiseerd beestje geen oplossing is. Ze moeten dan namelijk opgenomen worden in een kliniek, krijgen een week lang behandelingen met bestraling, en moeten dan nog een week lang blijven om de straling weer uit het lichaam te krijgen.
Easypill krijg ik morgen binnen.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 16:19 schreef Morgane89 het volgende:
Heb je al eens Easypill geprobeerd? Dit is een groot succes bij mijn pillenhatende kat. Bij sommige dierenwinkels (bijv. Pets Place) schijnen ze losse zakjes te verkopen om een keer uit te proberen. Ik heb ze zelf per grote pot online gekocht.
Sterkte daarmeequote:Op dinsdag 27 februari 2024 17:28 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Vandaag overleg met de dierenarts gehad.
Er wordt een verwijsbrief geschreven voor bestraling.
Dat is inderdaad weer stress bovenop de al aanwezige trauma's.
Maar dat zijn toch haar beste kansen.
90 tot 95% kans van slagen. En dat betekent ervan zijn.
Anders wordt het niet behandelen en wachten tot andere organen het niet meer aankunnen.
Dit kan lang duren maar is de enige echte andere optie.
Het blijft een loodzware beslissing.
Het nadeel is dat ik alleen woon.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 15:01 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dit en krachtige pootjes. Mijn oude Britse korthaar was ook nog eens heel gewiekst. Gaf je het idee dat hij zijn pil doorgeslikt had, sloop dan weg en kokte het ding alsnog onder een stoel uit. Dat was bij zijn allereerste antibiotica kuur, die daardoor ook faalde.
Ik heb nu een kitten die sinds eind januari dagelijks een pil krijgt. Daar hebben we minstens 2 man voor nodig. De een bakert het kitten in een fleecedekentje om de pootjes en lijfje heen en houdt het kopje omhoog, de ander steekt eerst een spuitje water in het keeltje, daarna de pil erin en dan nog een beetje water. Ze moeten dan wel slikken. Dit is ook een voormalig angstkatje, maar hij komt toch meestal na 10 minuten weer om aaitjes vragen en is alles dan weer vergeten.
Zelfs mijn grote dikke kater, die me echt wel vertrouwt, kwam na zijn 3e antibiotica-pil niet meer onder handbereik.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 17:31 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Het nadeel is dat ik alleen woon.
Maar ik denk ook dat als ik dat steeds doet (het moet ook nog 2x per dag) dat ze uiteindelijk niet meer onder het bed vandaan komt.
Het voordeel is dat ze alle ellende die ze gaat ervaren in die twee weken niet met jouw persoon associeert, ze krijgt juist de associatie met het einde van de behandeling en weer onder jouw beheer komen.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 17:28 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Vandaag overleg met de dierenarts gehad.
Er wordt een verwijsbrief geschreven voor bestraling.
Dat is inderdaad weer stress bovenop de al aanwezige trauma's.
Maar dat zijn toch haar beste kansen.
90 tot 95% kans van slagen. En dat betekent ervan zijn.
Anders wordt het niet behandelen en wachten tot andere organen het niet meer aankunnen.
Dit kan lang duren maar is de enige echte andere optie.
Het blijft een loodzware beslissing.
Dat is dan ook nog wel beter dat ik haar tussentijds toch niet mag zien (ivm radioactief zijn).quote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:16 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Het voordeel is dat ze alle ellende die ze gaat ervaren in die twee weken niet met jouw persoon associeert, ze krijgt juist de associatie met het einde van de behandeling en weer onder jouw beheer komen.
En dan veilig thuis samen schelden op die stomme logeerpartij en die stomme mensen daarquote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:21 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Dat is dan ook nog wel beter dat ik haar tussentijds toch niet mag zien (ivm radioactief zijn).
Dat is wel een goede en fijn dat je dat meldt.
Niet aan gedacht maar zal zeker zo werken.
Voor mij weer een wat meer geruststellende gedachte
Oh zeker wetenquote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En dan veilig thuis samen schelden op die stomme logeerpartij en die stomme mensen daar
Voor mijn Burmezen was het geen optie, omdat die veel te veel aan mensen, en specifiek mij hingen; gelukkig was pillen geven ongeveer net zo makkelijk als een propje in de prullenbak gooien (de ene heb een week lang zalf op zijn oogbal moeten smeren, en hij bleef gewoon in zijn mand liggen).quote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:21 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Dat is dan ook nog wel beter dat ik haar tussentijds toch niet mag zien (ivm radioactief zijn).
Dat is wel een goede en fijn dat je dat meldt.
Niet aan gedacht maar zal zeker zo werken.
Voor mij weer een wat meer geruststellende gedachte
Fijn dat ze zo makkelijk zijn.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:49 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Voor mijn Burmezen was het geen optie, omdat die veel te veel aan mensen, en specifiek mij hingen; gelukkig was pillen geven ongeveer net zo makkelijk als een propje in de prullenbak gooien (de ene heb een week lang zalf op zijn oogbal moeten smeren, en hij bleef gewoon in zijn mand liggen).
Dit heb ik vanavond ook gedaan.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:00 schreef Koettie het volgende:
Ik gaf het met een lik smeerkaas van mn vinger. Kleeft goed dus als ze de smeerkaas wilde ging de pil mee. Met dwang lukte niet, dat won ze altijd van me.
Bestralen hebben we overwogen maar je mag hey kattengrind niet weggooien en ze mag niet veel geaaid enzo. Het was een kroelpoes dus vond ik echt te zielig en heb meer katten in huis dus onhandig.
Kattengrind is een dingetje idd. Maar na 4 weken bewaren mag het wel weg. Dan heeft het de straling verloren.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:00 schreef Koettie het volgende:
Ik gaf het met een lik smeerkaas van mn vinger. Kleeft goed dus als ze de smeerkaas wilde ging de pil mee. Met dwang lukte niet, dat won ze altijd van me.
Bestralen hebben we overwogen maar je mag hey kattengrind niet weggooien en ze mag niet veel geaaid enzo. Het was een kroelpoes dus vond ik echt te zielig en heb meer katten in huis dus onhandig.
Oh en dan niet op je vinger die smeerkaas.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:11 schreef Salina het volgende:
[..]
Dit heb ik vanavond ook gedaan.
Werkt perfect.![]()
Mijn kat is sinds kort ook aan de medicijnen. Ik gebruik wel eens een Easypill ook. Verstop die tussen het natvoer of paté en hoop dat die opgegeten wordt (Easypill ruikt wat lekkerder, beetje als voedsel, en ziet ook een beetje uit als iets eetbaars).
Vandaag ging alles op behalve de Easypill.
Dus maar even ingesmeerd met smeerkaas.
Lekker smakelijk én goed klevend inderdaad.
En weg was de pil.
Mijn kat, en ik denk de meeste katten wel, beginnen instinctief te likken aan zoiets als smeerkaas. (eten doen ze op 2 manieren: likken en happen).quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:12 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Oh en dan niet op je vinger die smeerkaas.
Want daar stinkt deze hier niet in.
Maar gewoon smeerkaas om die pil?
Ik heb smeerkaas dus morgenochtend toch ff proberen dan
Ik ben benieuwd. Ik laat het zeker nog even weten of ze er in stinktquote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:18 schreef Salina het volgende:
[..]
Mijn kat, en ik denk de meeste katten wel, beginnen instinctief te likken aan zoiets als smeerkaas. (eten doen ze op 2 manieren: likken en happen).
Gewoon die pil ergens neerleggen, bv etensbakje, en wat smeerkaas opsmeren
Als de kat dan likt gaat de pil die aan de smeerkaas kleeft zo naar binnen.
Op de hand/vinger hoeft geeneens. Dat kan misschien zelfs wat argwaan opwekken (als katten daar al gevoelig voor zijn).![]()
Ik heb afgelopen dagen van alles geprobeerd: makreel in tomatensaus, natvoer, paté.
Succes met je kat in ieder geval.
Als de waarden stabiel blijven met de pilletjes en de pilletjes blijven makkelijk geven dan maakt dat de keuze idd wel lastiger.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:42 schreef Shii het volgende:
Hier ook een kat met schildklierproblemen. Ik geef nu ongeveer een jaar de pilletjes. Wat mij betreft op dit moment de makkelijkste manier, omdat ik een makkelijke kat heb. Qua kosten vind ik het een lastige inschatting. Ik zie zelf tegen de radioactieve behandeling op dus daarom voor de behandeling met het pilletje gekozen. Pilletje is echter in een jaar tijd wel een stuk duurder geworden en ik begin me bijna af te vragen wat de beste oplossing zou zijn. Nu is bij mij dus amper een strijd met de pil dus dat is fijn. Af en toe moet ik nog wel een tweede keer de pil erin stoppen als die toch via slinkse wijze is uitgespuugd, maar dat is niet zo'n probleem. Maar ik moet nog eens uitrekenen wat het me gaat kosten op de lange termijn en of dan een behandeling met radioactief jodium uiteindelijk voordeliger kan zijn.
Ik betaal nu voor 120 tabletten (2,5 mg) 40 euro en dat is de goedkopere variant. Deze is wel bijna 10 euro duurder geworden sinds vorig jaar.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:06 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Als de waarden stabiel blijven met de pilletjes en de pilletjes blijven makkelijk geven dan maakt dat de keuze idd wel lastiger.
Qua kosten zou ik op termijn met pillen ook duurder uit zijn.
De pilletjes vallen relatief gezien dan nog mee 120 pilletjes = ongeveer 13,50 = 60 dagen.
De kosten gaan hem voornamelijk zitten in de ong. 4 x per jaar controle consult met bloedafname.
Dat gaat best wel wat kosten.
Als ze gemakkelijk(er) te pillen zou zijn en ze blijft er stabiel op, dan zou ik haar wellicht nu nog niet radioactief behandelen.
Het duurt wel even voordat de kosten tegen elkaar wegvallen.
En de kans is natuurlijk altijd aanwezig dat er nog een aandoening bij komt (net als iedere andere kat die kans loopt). En dan zit je waarschijnlijk weer met medicatie.
Doemdenken, maar het kan.
Aan de andere kant zo lang de overige bloedwaarden en dus organen goed functioneren zijn ze nog gemakkelijk radioactief te behandelen . Gaat dat achteruit (wat heel reëel is bij te snelle schildklier) dan doen ze het niet meer.
Zoiets doe ik inderdaad ook.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:35 schreef maily het volgende:
Qua pillen; de bek van de kat opendoen, je vinger ertussen zodat ze haar bek niet dicht kan doen, de pil erin en dan over haar keel aaien zodat ze de pil inslikt.
Sterkte!
Afvallen, veel drinken en hyperactief.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 23:24 schreef classpc het volgende:
Maar is het eigenlijk alleen dat ze afvallen erdoor of zijn er ook andere problemen?
Want onze kat kwam heel erg aan van Royal Canin Urinary.
Acuut nierfalen is echt afgrijselijk, dan sta je sowieso machteloos.Naar dat je dat moet meemaken.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 23:28 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb hier afgelopen jaar ook veel mee gedeald, die van mij had ook een te snelle schildklier en erg getraumatiseerd.
Wat uiteindelijk het beste werkte was het een leuk moment maken.
Ik kocht bij de slager goede tartaar, plette dat in een zakje en vroor het in. Dan elke dag een beetje eruit halen, balletjes maken en dan de grote truck.
Het eerste balletje doe je de pil in, is een beetje hannesen, bij te groot balletje kauwen ze teveel en bij een te klein balletje vinden ze het pilletje zo. Dus na een tijdje weet je de grootte die je moet hebben
Maar dan! Zodra ze de eerste bal met pil in haar bek heeft ga je een groter stukje tartaar boven haar dengelen en dan heel erg aanprijzen zoals 'ooooh kijk eens, nog een stukje! Wat lekker ooh"
Beetje het neusje mee aanduwen, dan krijgen ze haast en slikken ze het eerste stukje heel door om het tweede stukje te krijgen.
En zo heb ik het een jaar gedaan tot hij acute nierfalen kreeg
Oh en nog een tip, koop een baby weegschaal, die kan je op de grond zetten en staat erg stabiel terwijl je je kat erop laat lopen met een snoepje. Schrijf elke week haar gewicht op. Zo hou je het goed in de gaten.
Succes
Ik heb de factuur er even bij gepakt, dan kan ik preciezer zijn.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 23:18 schreef Shii het volgende:
[..]
Ik betaal nu voor 120 tabletten (2,5 mg) 40 euro en dat is de goedkopere variant. Deze is wel bijna 10 euro duurder geworden sinds vorig jaar.
Dit klinkt verstandig!quote:Op woensdag 28 februari 2024 07:05 schreef Ebinas het volgende:
Zojuist nog geen smeerkaas geprobeerd.
Had gisterenmiddag gourmet met stukjes (klinkt vies zo) gekocht.
In het schaaltje met natvoer waar ze eerder de pil uitviste had ik een beetje gourmet gedaan met de pil erin, naast haar oude vertrouwde voer.
Op![]()
Maar ik denk wel dat ik een scala aan fopwaren moet bedenken en afwisselen als ik zou willen blijven pillen.
Dit doet me nu wel weer twijfelen aan de behandeling met radiaoactief jodium.
Maar ik heb nog even er is een wachtlijst van 4 maanden, dus ik zet het in 1e instantie maar in. Dan loopt het in ieder geval.
En in die tijd kan ik nog eens goed nadenken en alle tips proberen.
Ik heb dat ook geprobeerd met de kater die nu dagelijks medicijnen krijgt (zie F&F / FIP bij katten ), maar die trapte er zelfs met zijn favoriete Vitakraft Liquid snack niet in. Hij rook de pil er zo doorheen en haalde zijn neus ervoor op. Ontwormingsmiddel krijg ik er nog wel doorheen gemengd, want dat ruikt ook naar kattenvoer, maar een pil echt niet.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:00 schreef Koettie het volgende:
Het gaat er inderdaad om dat 'alles' uiteindelijk naar binnen gaat. Of dat in twee delen of vier delen is, is dan verder niet zo boeiend volgens mij.quote:Op woensdag 28 februari 2024 10:21 schreef machtpen het volgende:
Dat de pil heel moet blijven is onzin.
Door de vergruizer en mengen in het natvoer.
Zo doe ik dat ook, neem ze in de babyhouding in mijn arm, bekje openen, pil erin mikken achterop de tong, bek dicht en op ademsappeltje wrijven tot ze gaan slikken. Ik heb verschillende katten gehad, ik heb er nog steeds 2. Nog nooit problemen gehad met medicatie toedienen.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:35 schreef maily het volgende:
Sterkte!
oh met Vitakraft Liquid gehaald. en tig anderen dingen.quote:Op woensdag 28 februari 2024 10:03 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb dat ook geprobeerd met de kater die nu dagelijks medicijnen krijgt (zie F&F / FIP bij katten ), maar die trapte er zelfs met zijn favoriete Vitakraft Liquid snack niet in. Hij rook de pil er zo doorheen en haalde zijn neus ervoor op. Ontwormingsmiddel krijg ik er nog wel doorheen gemengd, want dat ruikt ook naar kattenvoer, maar een pil echt niet.
Er schijnen trouwens ook pillenschieters te zijn. Ik weet niet hoe en waar.
Het is natuurlijk beter iets dan niets. Dat is ook weer zo.quote:Op woensdag 28 februari 2024 10:21 schreef machtpen het volgende:
Dat de pil heel moet blijven is onzin.
Door de vergruizer en mengen in het natvoer.
Mijn factuur van januari 2024:quote:Op woensdag 28 februari 2024 07:10 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Ik heb de factuur er even bij gepakt, dan kan ik preciezer zijn.
pillen:
Thiafeline van AST Farma 2,5 mg
120 tabletten (2 tablet p/dag): ¤ 13,75
Bloedonderzoek (min. 4x p/jr):
Bloedafname: 12,50
Bloedonderzoek CP/T4: 86,90
Bloedonderzoek Haematologie: ¤ 23,30
De pillen is dus een fors verschil.
Nee dit is echt schrikbarend, bijna 3x zoveel. Hoe dan?quote:Op woensdag 28 februari 2024 16:15 schreef Shii het volgende:
[..]
Mijn factuur van januari 2024:
Thiafeline 2,5 mg 120 tabletten ¤ 39,96
Ik vind dit echt niet normaal dat prijsverschil.
Vorig jaar was het bijna 10 euro goedkoper. Misschien had jouw dierenarts nog een oudere batch? Geen idee hoe dat werkt. Maar ik kwam er eigenlijk thuis pas achter dat het zoveel duurder was geworden. Je zou er bijna de dierenartsen voor gaan afbellen wie het goedkoper aanbiedt. Dit bedrag komt iedere twee maanden weer terug. Tikt toch behoorlijk aan zo.quote:Op woensdag 28 februari 2024 17:19 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Nee dit is echt schrikbarend, bijna 3x zoveel. Hoe dan?![]()
En mijn factuur is dus van afgelopen vrijdag. Zullen ze bij mij dan een fout gemaakt hebben ofzo.
Ga het bijna denken
Was al blij dat dit niet zo heel duur was, zeg maar goedkoop.quote:Op woensdag 28 februari 2024 17:22 schreef Shii het volgende:
[..]
Vorig jaar was het bijna 10 euro goedkoper. Misschien had jouw dierenarts nog een oudere batch? Geen idee hoe dat werkt. Maar ik kwam er eigenlijk thuis pas achter dat het zoveel duurder was geworden. Je zou er bijna de dierenartsen voor gaan afbellen wie het goedkoper aanbiedt. Dit bedrag komt iedere twee maanden weer terug. Tikt toch behoorlijk aan zo.
Die van mij kreeg er daarna nog nierproblemen bij. Moest weer door de molen met onderzoeken. Maar na antibiotica voor nierbekkenontsteking en speciaal voer, kan ik wel zeggen dat hij nu pas weer de oude is. Het nieuwe voer vindt hij heerlijk, hij zit weer lekker in z'n vacht, terwijl hij eerst plukkerig was. Het was best een lange weg, maar aan zijn doen en laten zie ik dat hij zich nu weer een stuk prettiger voelt.quote:Op woensdag 28 februari 2024 17:25 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Was al blij dat dit niet zo heel duur was, zeg maar goedkoop.
Maar ik ben nu voorbereid, dat het vast ook duurder wordt.
Mocht ik er nog aan denken als ik nieuwe nodig heb (zou op zich positief zijn, want dan krijg ik ze naar binnen) dan geef ik nog wel een keer de prijs door
Is dat nieuwe voer van Hill's voor schildklier?quote:Op woensdag 28 februari 2024 17:30 schreef Shii het volgende:
[..]
Die van mij kreeg er daarna nog nierproblemen bij. Moest weer door de molen met onderzoeken. Maar na antibiotica voor nierbekkenontsteking en speciaal voer, kan ik wel zeggen dat hij nu pas weer de oude is. Het nieuwe voer vindt hij heerlijk, hij zit weer lekker in z'n vacht, terwijl hij eerst plukkerig was. Het was best een lange weg, maar aan zijn doen en laten zie ik dat hij zich nu weer een stuk prettiger voelt.
Veel sterkte in ieder geval met jouw kat.
Nee daar heb ik nog wel naar gekeken, maar dat ze dan helemaal niets anders mogen eten, dat vond ik lastig en daarom gekozen voor de pillen. Maar daarna moest mijn kat dus op een nierdieet. Ik heb Royal Canin Veterinary Feline Renal.quote:Op woensdag 28 februari 2024 17:36 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Is dat nieuwe voer van Hill's voor schildklier?
Ben ik nu ook mee bezig om aan te laten wennen nl.
En sws jij ook veel sterkte met jouw kat. Ik duim dat het heel lang stabiel mag blijven voor jullie
Ojee 2 problemen inderdaad. Dan wordt het nog wat ingewikkelder. Wel van dat het nu goed gaat dan.quote:Op woensdag 28 februari 2024 17:42 schreef Shii het volgende:
[..]
Nee daar heb ik nog wel naar gekeken, maar dat ze dan helemaal niets anders mogen eten, dat vond ik lastig en daarom gekozen voor de pillen. Maar daarna moest mijn kat dus op een nierdieet. Ik heb Royal Canin Veterinary Feline Renal.
Maar als je dat voer voor de schildklier geeft dan hoeven de pillen niet meer toch? Wil je dat langzaam invoeren en als het lukt de pillen niet meer doen? Ik ben heel erg benieuwd of het lukt met het voer.
Met voer is het inderdaad het makkelijkste als er een keer iemand anders voor haar moet zorgen. En als je strikt kan zijn om niets anders te geven. Dat lijkt me lastig. Maar wat kosten betreft valt het misschien mee, omdat ze toch moet eten. Maar prijzig is het allemaal wel ja.quote:Op woensdag 28 februari 2024 18:18 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Ojee 2 problemen inderdaad. Dan wordt het nog wat ingewikkelder. Wel van dat het nu goed gaat dan.
Ben ik ook bang voor. Maar goed nog maar even geen beren op de weg zien.
Als ik niet alle medicatie er in krijg, dan kan dat voer goed werken.
Dus vandaar dat dat ook geprobeerd gaat worden.
Maar ik vind het ook lastig dat ze dan niets anders meer mag.
Toch ga ik het wel proberen om haar heel geleidelijk over te zetten. Want het is ook wel lastig als ik een keer iemand zou moeten vragen om haar te verzorgen en dan met die pillen ellende. Dat gaat het niet worden, dan is dat voer weer gemakkelijker.
Dat voer schijnt sowieso goed voer te zijn. Dus ik verlies er niets mee (behalve geld natuurlijk).
Daarom houd ik nog steeds de radioactief behandeling open er is een wachtlijst van 4 maanden.quote:Op woensdag 28 februari 2024 19:51 schreef Shii het volgende:
[..]
Met voer is het inderdaad het makkelijkste als er een keer iemand anders voor haar moet zorgen. En als je strikt kan zijn om niets anders te geven. Dat lijkt me lastig. Maar wat kosten betreft valt het misschien mee, omdat ze toch moet eten. Maar prijzig is het allemaal wel ja.
Dank je voor het opzoeken.quote:Op woensdag 28 februari 2024 21:35 schreef Koettie het volgende:
Zit even te kijken naar facturen hier. Kan de prijs van de 2,5 mg pillen even niet vinden. Ze had 7,5mg per dag.
Thiafeline 5 mg per 120 1 ¤ 57,66 ¤
Dank jequote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een rollercoaster voor poes en jou. Sterkte
Ik had je post gelezen. En was een reactie aan het tikken, maar het werd me zo te veel, dat ik het snel afslootquote:Op dinsdag 12 maart 2024 12:28 schreef Salina het volgende:
Veel sterkte @:Ebinas
Ik weet helaas hoe enorm zwaar het is om te balanceren tussen hoop en vrees. Drie weken lang was het hier hetzelfde. Wachten op het telefoontje met de (hopelijk) positieve bloedwaarden, wachten op het telefoontje of ze mee naar huis mocht na een overnachting. Het is fysiek zwaar, en mentaal.
Helaas heeft mijn beste maatje het niet mogen overleven (ik heb haar laten inslapen), maar als je er alles aan gedaan hebt mag je er vrede mee hebben. En jij doet er zo te zien ook meer dan alles aan!
Dank je wel.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 12:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat een tegenslag
Sterkte voor jou en poes.
Heeft ze dit met krabben gedaan? Ik heb dit ooit bij mijn kat opgelost met kunststof plak nagelkapjes. Die zijn zacht en rond en plak je dus op de nagels van het pootje waarmee ze aan de wond krabben. In he begin bij verse wonden moet dan alsnog een kap of kraag om, maar bij wonden die redelijk genezen zijn maar wel nog kwetsbaar voor scherpe nagels zijn die dingen ideaal.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 07:22 schreef Ebinas het volgende:
Ze had ook nog de wond nog open getrokken, dus fiksen en weer antibiotica, pijnstilling en ontstekingsremmers.
Haar nagels zijn door de da tijdens de operatie heel kort geknipt.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 07:50 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Heeft ze dit met krabben gedaan? Ik heb dit ooit bij mijn kat opgelost met kunststof plak nagelkapjes. Die zijn zacht en rond en plak je dus op de nagels van het pootje waarmee ze aan de wond krabben. In he begin bij verse wonden moet dan alsnog een kap of kraag om, maar bij wonden die redelijk genezen zijn maar wel nog kwetsbaar voor scherpe nagels zijn die dingen ideaal.
Ik heb er nog een hele zak vol van liggen met lijm en al... Mijn kat is kort na de aanschaf van die dingen overleden aan nierfalen. Heb maar 10 van de 100 dacht is gebruikt. Werkte erg goed voor hem, maar was helaas te laat. Hij heeft dan wel zijn laatste weken zonder kraag kunnen leven en veilig aan zijn gevoelige plek kunnen krabben zonder zich open te trekken.
Afijn als je kat er mee geholpen is mag je ze van mij hebben, voor nop. Moet je dat dan even op de pm zetten en stuur ik ze op.
https://nationalcatgroomers.com/nail-cap-myths/
Ik heb dan wel de zwarte gekocht...Heb aan roze zitten denken maar ging me toch net stap te ver...
Toch ben ik blij dat je het even gelezen en gereageerd hebt.quote:Op dinsdag 23 april 2024 16:06 schreef Iceage het volgende:
Hallo ,
In het kort
Hier schildpadpoes van 16, Vorig jaar alle waardes nog goed maar in januari TT4 (schildklierwaarde) van 34 naar 68.
Kattenkliniek Groningen vond Thiamacare druppels eerst de beste oplossing.
Kan gewoon door of over natvoer. Ik doe altijd Vitacraft liquid snack over theelepel Hills of Carni. af en toe sheba of gourmet.Daar de druppels op. Is echt maar heel weinig. Gaat zo op terwijl ze lastige eetster is. Begonnen met 0.25 ml bleek teveel TT4 gezakt naar 9 dus nu 0.2ml. Zijn maar 3 druppels Doe dus eerst klein beetje theelepel natvoer met de thiamacare als dat erin zit de volledige hoeveelheid 80 a 100 gram per dag verdeeld over 3x daags of 2x daags.
2 weken geleden TT4 waarde 13.
As Donderdag weer controle.
Tot nu toe gaat het echt prima, zie geen gedragswijzigingen ook niet in eetlust en ontlasting.
Ps te hoge tt4 waarde (schildklier) geeft hoge bloeddruk, te snelle hartslag en ze had het vaak warm (uitgestrekt op bv wat koudere tegels liggen)
Ik heb niet alles gelezen en volg dit forum gedeelte ook niet (er komt me teveel ellende voorbij in dit subforum af en toe.)
Take Care!
Goed nieuws hoor. Stabiel. Netjes!quote:Op donderdag 25 april 2024 16:27 schreef Iceage het volgende:
@:Ebinas
Bij de da alles in orde (gebitscontrole zijn 2 kiezen getrokken eerder op 4 april) 15 mei terug en weer bloed controle op tt4. Gebit zou eigenlijk 10 januari gedaan worden maar ze vonden het te link ivm narcose en haar tt4 waarde (alle anderen waardes waren echt keurig! blij mee)
Ze vonden het nu vandaag te snel en niet nodig na de vorige keer.(controle tt4) dus 15 mei weer.
Wordt inmiddels dure dame.![]()
Ik ben echt super tevreden over De Kattenkliniek.
Jij ook succes he en sterkte met jouw tt4 kat.
https://kattenkliniekgroningen.nl/
Ben je dan niet bang dat ze daar ook weer zo heftig op reageert?quote:Op woensdag 1 mei 2024 10:22 schreef Ebinas het volgende:
Pas als laatste redmiddel weer aan de medicatie (druppels of oorzalf).
Druppels is dezelfde werkzame stof. Alleen beter te doseren en te vermengen met voer.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:11 schreef Elpis het volgende:
Hier ook een kat met een te snelle schildklier.
Pillen geven werd een steeds groter drama. Na 1,5 week kreeg ik haar niet meer te pakken en gaf ik het op.
Toen over willen gaan op zalf maar dat moest op bestelling en om het te overbruggen kreeg ik dieetvoer mee. Nou is het een zeer kieskeurige eter dus ik verwachtte er niet teveel van en dat kwam ook uit. De brokjes gingen er absoluut niet in en hoewel het blikvoer er in 1e instantie wel inging bleef het bij de ene keer.
Vervolgens heb ik toch weer pogingen ondernomen door een pil te verpulveren en door kattenpudding te doen. Dat werkte als een tierelier.
Helaas bleek ze alsnog allergisch voor de medicijnen en kreeg ze uitslag boven haar ogen en in haar oren.
Kreeg overigens op mijn donder van de dierenartsassistente omdat die pillen niet gebroken mogen worden want het zou invloed op je eigen schildklier kunnen hebben.
Hierna hebben we toch maar besloten voor radioactief jodium te gaan.
Ik schrok me eerst wezenloos dat op de site een wachttijd van 6 maanden stond, maar na het eerste contact bleek dat het nog maar ongeveer 2 maanden was. En omdat ze nu geen alternatieven heeft tot die tijd kwam ze op de spoedlijst.
Tot mijn verbazing werd ik vorige week al gebeld dat ze volgende week al zou mogen.
En gelukkig maar want uit de bloedtest van vanmorgen bleek dat ze van een waarde van 100 vorige keer naar 155 vanochtend was gegaan.Gelukkig lijken de rest van de waardes nog oke.
[..]
Ben je dan niet bang dat ze daar ook weer zo heftig op reageert?
Om die reden wilde ik al niet meer de zalf proberen, want ik had gelezen dat dat voor irritatie/ontsteking kon zorgen.Druppels wist ik toen nog niks van.
Heel fijn dat je me op de hoogte wilt houden, want iets zegt me dat het toch daar bij mij op ook wel op uit gaat komen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:04 schreef Elpis het volgende:
Ik vergat erbij te zeggen dat onze kat felimazole kreeg (2x 2,5mg) ipv thiafeline. Dus dat is denk ik toch wel een andere werkzame stof. Nou zou het me niks verbazen als ik ook geen druppels bij haar naar binnen zou hebben gekregen. Soms lijkt ze het al van een kilometer afstand te ruiken als ik met iets aan kom wat mevrouw niet blieft.Ik ga dan ook haar eigen eten meegeven, want we kunnen niet hebben dat ze daar niks wil eten.
En ja ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat. Gisteren kregen we 10 minuten lang een concert in de auto, maar volgende week zijn we een uur onderweg. Ze is ook helemaal niks gewend want ze heeft al bijna 10 jaar lang geen dierenarts meer gezien (braaf ooit begonnen met vaccinaties, maar na een paar jaar chronisch verzuimd), en ook met vakanties werd ze thuis verzorgd.
Logisch dat je het eerst aankijkt. Ik ga proberen je op de hoogte te houden hoe het hier gaat.
Als het goed is heeft ze de behandeling er daar nu op zitten. Althans de injectie etc. en mag je haar maandag halen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:11 schreef Elpis het volgende:
Tot mijn verbazing werd ik vorige week al gebeld dat ze volgende week al zou mogen.
O ik had dit bericht gemist. Fok refreshte kennelijk even niet.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:04 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Als het goed is heeft ze de behandeling er daar nu op zitten. Althans de injectie etc. en mag je haar maandag halen.
Het aftellen is voor jou begonnen hoop ik.
Dinsdag gaat mijn katje definitief voor de radioactieve behandeling. Gaat nl toch weer niet zo goed.
Dus opgelucht en erg spannend tegelijk.
Mijn huidige dierenarts is niet helemaal duidelijk geweest, of ik heb haar niet goed begrepen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:58 schreef Elpis het volgende:
[..]
O ik had dit bericht gemist. Fok refreshte kennelijk even niet.
O jee valt ze weer af ofzo?
Fijn in ieder geval dat je alsnog snel terecht kan. Financieel gezien wel een dubbele aderlating.
Wie weet zien we elkaar dinsdag wel want de maandag dat ik haar eigenlijk had mogen ophalen zijn ze dicht.
Een operatie kan ook goed gaan. Maarrrrr 80% kans dat het in het andere deel ook terug gaat komen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:56 schreef Elpis het volgende:
O ik dacht juist, uit alles wat ik gelezen heb, te hebben begrepen dat het wel goed kan gaan na een operatie.
Wel met een aantal mitsen en maren natuurlijk.
Maar als ze zegt dat er nog actief weefsel is en ze zich al hijgend en uitgeteld erbij ligt snap ik dat je dat niet gaat afwachten.
Onze kat lag de laatste tijd ook heul vaak op een koele stenen vensterbank te slapen. Je merkt dan toch dat de interne kachel een stuk hoger staat dan normaal.
Komende week wordt het wat koeler en hopelijk knapt je kat daar ook weer even van op.
Ik heb er nog een hier rondhangen (zus van d'r) dus ik heb nog wat te kroelen.
Gelukkig zijn ze niet erg dikke mik samen. Waarschijnlijk valt het de ander pas op dat ze weg was als ze weer terug is met nieuwe geuren om haar heen.
Ja dat bedoelde ik met de mitsen en maren, hoewel ik geen idee had dat die kans op 80% lag.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:21 schreef Ebinas het volgende:
Een operatie kan ook goed gaan. Maarrrrr 80% kans dat het in het andere deel ook terug gaat komen.
En bij mijn kat is geen scan gemaakt. Het zou ook zo maar zijn dat van het weggehaalde gedeelte, ook nog in de borstholte zit en daar kom je operatief niet bij. Ik ben ook heel benieuwd naar de scan straks.
En dan te bedenken dat de onze inmiddels op 155 zat.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:21 schreef Ebinas het volgende:
Die mevrouw uit Lienden zei ook dat T4 65 niet extreem hoog is, maar dat normaal tussen de 10 en 30 is.
En dat ze dus met 65 al behoorlijk op volle toeren draait.
Nou als ze net terug is ga ik haar toch even flink knuffelen hoor.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:26 schreef Ebinas het volgende:
Hoe ga jij dat doen met al die voorschriften straks.
Niet knuffelen enz.?
Wat dat betreft zijn het ook nog meesters in verbloemen, wat ze laten zien is nog niets bij hoe ze zich voelenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:36 schreef Elpis het volgende:
En dan te bedenken dat de onze inmiddels op 155 zat.
Daar heb je een goed punt nog niet aan gedacht. Helpt wel mee als het zo is in afstand houden.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:36 schreef Elpis het volgende:
Daarna hoop ik dat ze moe is van het hyper zijn en het hele gebeuren dat ze aardig wat slaap in gaat halen.
Die van mij zit alleen in een afgeschermde tuin, en vaak ligt ze daar ook te slapen. Beetje duimen bij redelijk weer, dan is ze daar ook in de nacht en wil ze niet naar binnen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:36 schreef Elpis het volgende:
[..]
Ja dat bedoelde ik met de mitsen en maren, hoewel ik geen idee had dat die kans op 80% lag.
[..]
En dan te bedenken dat de onze inmiddels op 155 zat.
[..]
Nou als ze net terug is ga ik haar toch even flink knuffelen hoor.
Wel uitkijken voor speeksel enzo en daarna netjes handen wassen.
Daarna hoop ik dat ze moe is van het hyper zijn en het hele gebeuren dat ze aardig wat slaap in gaat halen.
Ik zit er nog wel even mee waar ik haar s nachts ga laten. Ze heeft fases dat ze op bepaalde plekken ligt en op het ogenblik is dat vrij gunstig, bij dochter op haar kamer in een boekenkast. Maar mocht de fase ineens veranderen naar op bed wordt dat toch een probleem en gaat die kamer s nachts dicht. Bij mezelf vind ik het al iets minder een probleem. Ben ouder en ik moet toch ergens dood aan gaan.
Als ik haar nergens toe laat weet ik zeker dat niemand s nachts een oog dicht doet.
Maar even zien hoe dat loopt.
Dat ze 3 weken niet naar buiten mag gaat ook een uitdaging worden. Ze vindt het heerlijk in de tuin en het was vanmorgen al een hoop gezeur toen ik haar niet naar buiten liet.Ik hoop nu op heeeeel veel regen (sorry mensen).
Opslag van kattengrit is het enige waar ik geen enkel probleem mee voorzie. Ruimte genoeg in de garage.
Heb je een binnenkat of gaat dat bij jou ook een dingetje worden?
Ook hierin zijn het rare wezens, toch net weer even anders reageren dan je inschat.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:10 schreef Elpis het volgende:
Nou zus merkt toch wel dat er nog wat ontbreekt. Ze had wat aanmoediging nodig om te gaan eten. Ze bleef eerst wachten kijkend naar buiten of de ander ook kwam om samen te gaan eten.
Nou inmiddels denk ik dat gewoon thuis zijn al een hele dikke pre is.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:05 schreef Ebinas het volgende:
Maar eens zien hoe ik een alternatief verzin, waarbij ze zich toch welkom voelt.
Ach jee, dit is niet waar je voor duimtquote:Op woensdag 15 mei 2024 21:41 schreef Elpis het volgende:
[..]
Nou inmiddels denk ik dat gewoon thuis zijn al een hele dikke pre is.
Ik kreeg rond het middaguur een foto waarop ze nog erg gespannen eruit zag. Ze had op dat moment alleen nog wat gedronken maar nog niet gegeten. Ze zouden haar uiteraard in de gaten, maar ik heb dus nog geen idee of ze inmiddels wel gegeten heeft.
Ik denk dat ze dat zelf ook wel zullen hebben want het is echt een hele grote tent zeg. Lijkt wel of je bij de groothandel binnen stapt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:41 schreef Ebinas het volgende:
Die van mij heb ik eerder aan het eten gekregen met liquidsnack. Is het een idee om heen en weer te rijden?
O dat is ook goed om te weten. Dank je.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:41 schreef Ebinas het volgende:
En ik heb ergens gelezen dat het keeltje een beetje op de hoogte van de schildklier wat pijn kan doen.
Volgens mij in informatie van Gent ik ga het even opzoeken.
En inmiddels een berichtje gehad?quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:58 schreef Elpis het volgende:
Ik ga maar even duimen dat de update van vandaag wat positiever gaat zijn
Ja eind van de middag kwam het verlossende bericht dat ze vannacht redelijk gegeten had.quote:
Enerzijds denk ik ja goed idee en anderzijds vraag ik me af of we niet te moeilijk denken. Ik zat daarnet de leefregels bij mensen te lezen en daar staat zelfs: Direct lichamelijk contact zoals knuffelen en seksueel contact moeten beperkt blijven tot maximaal 30 minuten per dag. (UMC Utrecht)quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:59 schreef Ebinas het volgende:
Ik zit trouwens te denken op dit https://www.bol.com/nl/nl(...)F-Q.2.3.ProductImage soort dingen te kopen. Voor op mijn schoot of in bed.
Wow dat is al een stap in de goede richting! En weer wat eten. In ieder geval blijft dat molentje dan een beetje draaien.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:34 schreef Elpis het volgende:
Ze hadden ook extra (en zonder extra kosten) haar leverwaarde nog eens gecheckt omdat die voor de behandeling licht verhoogd waren. Eigen DA had ook al aangegeven dat dat door de snelle schildklier kon komen. En dat lijkt te kloppen want die waren vandaag verbeterd.
Ik ga heel, heel erg hard duimen voor nog meer positieve berichten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:34 schreef Elpis het volgende:
Morgen nog de reguliere bloedtest voor de schildklier en dan zit dat prikken er hopelijk ook weer op.
Nou daar komt hij dan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:44 schreef Ebinas het volgende:
Ik ga heel, heel erg hard duimen voor nog meer positieve berichten.
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:14 schreef Elpis het volgende:
[..]
Nou daar komt hij dan.
Schildklier zat vandaag binnen de normaalwaardes.Is wel een moment opname omdat het nog een half jaar kan schommelen maar dit ziet er al heel goed uit. Nu aftellen naar dinsdag.
Ach shit zeg.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 18:51 schreef Ebinas het volgende:
Helaas heb ik minder goed nieuws. Lingehoeve heeft afgebeld. RJ is op.
Ze proberen met spoed wat te krijgen voor 28 mei of 4 juni.
Maar niets is zeker.
Gent en Utrecht kunnen ook niet. Mijn dierenarts is gaan bellen, maar helaas.
Soms denk ik wel eens, het mag niet zo zijn bij mijn katje.
Ik weet het niet, ze gaat hard achteruit nu.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:06 schreef Elpis het volgende:
[..]
Ach shit zeg.![]()
![]()
![]()
Hoe is ze er aan toe? Gaat ze dat wel halen?
Ze eet het nauwelijks en ze komt buiten waar ze gras en insecten eet.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:19 schreef Elpis het volgende:
O sorry had net mijn vraag aangepast en dieetvoer geopperd.
Ze staat al vanaf 23 feb op de wachtlijst.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:19 schreef Elpis het volgende:
Maar als ze dinsdag kon komen stond ze op de spoedlijst hoor. Anders was de onze pas in juni aan de beurt geweest. Zonder spoed dus.
Ik kan me vergissen, maar ik kan me niet voorstellen dat daar jodium in zit. Dit lijkt me echt geen probleem voor een jodium arm dieet ter overbrugging. Het gaat er meer om dat ze niet bij bakjes van buurkatten kan meesnaaien.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:32 schreef Ebinas het volgende:
Ze eet het nauwelijks en ze komt buiten waar ze gras en insecten eet.
Ik heb inmiddels al het gras verwijderd en ik houd iedere spriet die wil groeien in de gatenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:02 schreef Elpis het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen, maar ik kan me niet voorstellen dat daar jodium in zit. Dit lijkt me echt geen probleem voor een jodium arm dieet ter overbrugging. Het gaat er meer om dat ze niet bij bakjes van buurkatten kan meesnaaien.
Ik snap je boosheid hoor. Die laatste lijkt niet echt uit te blinken in communicatie.
Ze had beter kunnen zeggen dat die operatie weggegooid geld is gebleken.
Dat laten wennen aan bijwerkingen na zo'n reactie klonk mij best raar in de oren eerste gezegd.
Allemaal leuk en aardig bij mensen met een allergie zonder serieuze aandoeningen maar toch niet in dit geval?
Waren/zijn haar nier en leverwaarden nog wel goed (of lichtjes verhoogd door die schildklier zoals de onze had bij haar lever) ?
Haarquote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:02 schreef Elpis het volgende:
Waren/zijn haar nier en leverwaarden nog wel goed (of lichtjes verhoogd door die schildklier zoals de onze had bij haar lever) ?
O dat is balen. Hier moest ze het voer absoluut niet.quote:Op zondag 19 mei 2024 10:25 schreef Ebinas het volgende:
Het gaat niet van harte met de voeding. Blik hoeft ze sowieso niet. Ik blijf het wel 2x daags aanbieden zonder aandringen.
Brokjes gaan mondjesmaat ik hoop voldoende om niet af te vallen.
Hopelijk houdt ze dit vol.
Wat fijn dat ze het goed doet. Niet dat ze er lol in heeft, maar ze doorstaat hetquote:Op zondag 19 mei 2024 20:07 schreef Elpis het volgende:
[..]
O dat is balen. Hier moest ze het voer absoluut niet.
Goed dat de overige waarden nog goed waren. Dat was mijn lichtpuntje dat we waarschijnlijk nog op tijd zouden zijn met de wachtlijst.
De foto's die ik vandaag en gisteren kreeg tonen wel een gespannen koppie, maar geen lichaamshouding meer die roept: ik wil het liefst in de muur van dit hok kruipen. Dat is dus ook verbeterd.
Het belangrijkste is dat ze haar bakjes leeg eet.
Nog 1,5 dag en dan kunnen we haar weer ophalen.Ik tel nog net niet de uren/minuten/seconden.
Bij het maken van de afspraak zei ik enthousiast zo vroeg mogelijk. Nou dat ging lukken want het enige plekje dat ze nog had in de ochtend was om 8u.quote:
Jeetje balen zeg dat ze dat voer niet lekker weten te maken. De dierenarts assistente zei het toen ook al.quote:Op maandag 20 mei 2024 09:21 schreef Ebinas het volgende:
Hier wordt het voer al weer volledig sinds gistermiddag geweigerd.
Hebben ze enig idee of ze het spul binnen 6 weken weer binnen hebben? Niet dat je het voor de kat zijn viool laat doen.quote:Op maandag 20 mei 2024 09:21 schreef Ebinas het volgende:
Misschien toch van de week maar even een tussentijdse bloedtest doen, ondanks de stress.
De geldigheid voor die van Lienden is nu ook verlopen.
Ze weet vast dat ze bijna naar huis magquote:Op maandag 20 mei 2024 11:46 schreef Elpis het volgende:
Foto van vandaag toonde een iets minder gespannen koppie en liggend op haar knietjes.
Oh dat is wel erg vroegquote:Op maandag 20 mei 2024 11:46 schreef Elpis het volgende:
8u.Dat wordt dus een vroegertje, want het is voor ons ook nog een uur rijden.
Ik durf dat nu niet meer te proberen. Overzetten naar BARF is ook weer een heel ding. Dat mag nl binnen zoveel uur met brok. Kan maag niet aan geloof ik.quote:Op maandag 20 mei 2024 11:46 schreef Elpis het volgende:
Foto van vandaag toonde een iets minder gespannen koppie en liggend op haar knietjes.
[..]
Bij het maken van de afspraak zei ik enthousiast zo vroeg mogelijk. Nou dat ging lukken want het enige plekje dat ze nog had in de ochtend was om 8u.Dat wordt dus een vroegertje, want het is voor ons ook nog een uur rijden.
[..]
Jeetje balen zeg dat ze dat voer niet lekker weten te maken. De dierenarts assistente zei het toen ook al.
Jammer ook dat ze alleen brokjes eet. Voor een blikvoer-eter was dit misschien nog een idee geweest.
https://vriesvoer.nl/nl/k(...)schildklier-420.html
Heb ik zelf ook naar zitten kijken vlak voordat ik het groene licht voor de opname kreeg.
[..]
Hebben ze enig idee of ze het spul binnen 6 weken weer binnen hebben? Niet dat je het voor de kat zijn viool laat doen.
Ze wilde een nieuwe afspraak inplannen voor 4 juni. Ik gaf aan dat ze echt niet goed gaat.quote:Op maandag 20 mei 2024 11:46 schreef Elpis het volgende:
Hebben ze enig idee of ze het spul binnen 6 weken weer binnen hebben? Niet dat je het voor de kat zijn viool laat doen.
Ik zal ook heel hard voor je duimen dat het er dan wel is. Hij vermeldde het nog dat het op was en helaas weten ze zelf ook niet altijd waar de vertraging in zit. Het schijnt uit Polen te moeten komen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 10:16 schreef Ebinas het volgende:
Pfffff nieuwe datum staat nu op 4 juni 11:00.
Nu maar duimen dat dat wel doorgaat.
En morgen bij nieuwe DA bloedonderzoek, duimen dat haar waarden nog goed genoeg zijn om behandeld te mogen worden.
Zenuwslopend deze maanden
Wat heerlijk dat ze het zo goed doet en weer de draad oppakt thuis.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:28 schreef Elpis het volgende:
Ze is weer thuis.
Onderweg kreeg ze weer praatjes en gaf weer een uur lang een concert.
Eenmaal thuis moest alles gelijk weer ontdekt en gekroeld worden.
En binnen 5 minuten stond ze alweer bij de achterdeur te schreeuwen.
Dat is het het hele traject al hoor he.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:28 schreef Elpis het volgende:
Het is als een cursus loslaten voor gevorderden
Het is me redelijk gelukt tot nu toe. Als ik een break nam zette ik mijn laptop op de bar en ging ik staand lezen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:02 schreef Ebinas het volgende:
Het zal nog wel een dingetje worden om haar te "ontwijken" nu.
Ben ook heel benieuwd wat daar uit komt ja. We wachten het af.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:02 schreef Ebinas het volgende:
Vandaag moet ik bv echt mijn zinnen weer verzetten om nu al niet bezig te zijn met de bloeduitslagen van morgen.
Hoe is het gegaan?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:28 schreef Elpis het volgende:
De grootste uitdaging komt vannacht. Hoe houden we haar uit de slaapkamers en kunnen we tegelijk slapen. Zoveel oordopjes heb ik geloof ik niet.
Bovenverwachting goed.quote:
Ach getver. Daar hoopten we niet op. Maar het kan dus wel zijn dat het verhoogd is door de schilklier en weer zakt als ze behandeld is zoals hier met de leverwaarden?quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:38 schreef Ebinas het volgende:
Ik heb de uitslagen binnen. SDMA is wat verhoogd, dus vroegaankondiging nieren.
Het staat de behandeling niet in de weg, maar de kans is wel dat het na de behandeling een nierkatje wordt/is.
Ik krijg een paar dagen om na te denken.
Nou streng voor haar zijn valt me best zwaar hoor.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:42 schreef [quote]
[b]Op donderdag 23 mei 2024 14:42 schreef Ebinas het volgende:
Hopelijk gaat alles nog steeds goed met haar en vallen de aanpassingen mee.
Jeetje wat lastig zeg.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:42 schreef Ebinas het volgende:
Mijn eigen da zegt. Niet doen. Kans is groot dat je een nierkat terugkrijgt en dat moet je niet willen.
Het blijft goed nieuws hoor he. Wat fijn!quote:Op maandag 27 mei 2024 09:31 schreef Elpis het volgende:
Hier gaat het inmiddels een stuk relaxter. Vandaag is het dag 14 vanaf behandeling en we merken dat ze een stuk minder hyper is. Gisteren op de weegschaal met haar gaan staan en ze lijkt 2 ons aangekomen sinds we haar hebben opgehaald. Nou kan daar natuurlijk verschil in zitten, want andere weegschaal. En ik heb ook maar 1 cijfer achter de komma itt die babyweegschalen.
's Avonds gaat ze braaf op de gang liggen slapen en hebben we relatief weinig last van gezeur.
Oh dat is fijn te weten. Wel voorzichtig maar in de kramp vliegen is ook weer niet nodig.quote:Op maandag 27 mei 2024 09:31 schreef Elpis het volgende:
Mijn man heeft zich helemaal verdiept in jodium 131 en technetium IV om te zien hoe schadelijk ze nou eigenlijk is, maar dat valt inmiddels wel mee. Het ergst was in het begin kort na de behandeling daar zat de meeste gamma straling. De beta straling komt niet zo ver. Nu passen we alleen nog op haar speeksel en urine want daar kan dat nog wel in zitten.
Pffff weer de hele boel overhoop.quote:Op maandag 27 mei 2024 09:31 schreef Elpis het volgende:
En ben er al uit hoe het aan te vliegen? Ben je al begonnen met de medicatie en hoe gaat dat?
Ja als ik jouw struggles lees voel ik me een gezegend mens.quote:
Miscommunicatie denk ik. En daarom ben ik wel heel blij dat de artsen onderling met elkaar gesproken hebben.quote:Op maandag 27 mei 2024 22:17 schreef Elpis het volgende:
Opmerkelijk dat je eigen DA zo overtuigd leek
quote:Op woensdag 29 mei 2024 15:39 schreef Ebinas het volgende:
Yes![]()
![]()
![]()
Urine is helemaal goed.
Heel klein beetje eiwit, maar eik zien ze dat vaker.
Kan nieren zijn, maar kan ook vervuiling zijn verkregen tijdens het opvangen.
Lienden is al gemaild door de DA en uiteraard heb ik ook gelijk gebeld![]()
Moet nog teruggebeld worden en mijn geduld is helemaal op
-edit- Dat wordt vrijdag pas
Nee, alles is goed voor de behandeling in Lienden.quote:Op woensdag 29 mei 2024 20:39 schreef Elpis het volgende:
Of moet je dat vrijdag nog te horen krijgen?
O dan gooi ik er nog een paar cheers tegenaan.quote:Op donderdag 30 mei 2024 12:46 schreef Ebinas het volgende:
Nee, alles is goed voor de behandeling in Lienden.
quote:Op donderdag 30 mei 2024 13:14 schreef Elpis het volgende:
O dan gooi ik er nog een paar cheers tegenaan.![]()
![]()
Nou zo snel gaat de tijd ook weer niet helaas. De leefregels gelden tot 3 weken nadat ze weer thuis is. Dus nog ruim 1,5 week te gaan. En dat van de kattenbak nog langer dacht ik.quote:Op donderdag 30 mei 2024 13:42 schreef Ebinas het volgende:
En nu weer over die van jou.
Jij bent bijna verlost van de "beperkingen"?
Oh dat is wel heel fijn dat ze dat doet. En een uurtje op bed zal haar ook een vertrouwt gevoel geven. Helemaal niet is ook zo wat na alles wat ze heeft "doorstaan".quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:34 schreef Elpis het volgende:
's Nachts gaat ze netjes op de gang slapen,
Ah daar zou ik ook niet zo 1,2,3 aan denken. Mogen ze er eigenlijk wel bijzettenquote:Op donderdag 30 mei 2024 20:34 schreef Elpis het volgende:
k moest er onlangs wel aan denken dat we een uitgebraakte haarbal niet zomaar het toilet in zouden mikken
Nou de eerste dag liet ze zich haast niet tegenhouden hoor. Het leek wel een koe bij haar eerste weidegang.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 08:06 schreef Ebinas het volgende:
Oh dat is wel heel fijn dat ze dat doet. En een uurtje op bed zal haar ook een vertrouwt gevoel geven. Helemaal niet is ook zo wat na alles wat ze heeft "doorstaan".
Dat was een afgeschermde tuin waar ze niet uit kan toch? Dat zou dan moeten kunnen. Dat niet naar buiten mogen is ter voorkoming dat ze buiten met andere mensen in aanraking kan komen heb ik begrepen.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 08:06 schreef Ebinas het volgende:
Ik denk dat ik 's nachts de tuindeur (afgezet voor katten) open laat in de hoop dat ze daar gaat slapen. Ze heeft daar wel 2 favo ingerichte plekjes.
Owww dat is wel even balen ja. Terwijl het zo dicht binnen handbereik lag.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:04 schreef Ebinas het volgende:
Weer een tegenvaller. 2 juli pas (mits jodium leverbaar).
Kleine optie op 18 juni, maar dan moet er iemand uitvallen die event. met vakantie gaat
quote:Op vrijdag 31 mei 2024 22:26 schreef Elpis het volgende:
Het leek wel een koe bij haar eerste weidegang.
Klopt en anderen er ook niet in.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 22:26 schreef Elpis het volgende:
Dat was een afgeschermde tuin waar ze niet uit kan toch?
Dat weten ze pas een paar dagen van te voren. De vorige keer werd ik die vrijdagmiddag ervoor om 16:00 afgebeldquote:
Ik heb eigenlijk geen idee hoe vaak ze normaal gesproken leveringen krijgen maar gezien de halfwaarde tijd zal het dan wel wekelijks zijn vermoed ik.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 10:49 schreef Ebinas het volgende:
Dat weten ze pas een paar dagen van te voren. De vorige keer werd ik die vrijdagmiddag ervoor om 16:00 afgebeld
Inmiddels ook uitgebreid verdiept en stuk duidelijker allemaal over hoe en wat.quote:Op maandag 27 mei 2024 09:31 schreef Elpis het volgende:
Mijn man heeft zich helemaal verdiept in jodium 131 en technetium IV om te zien hoe schadelijk ze nou eigenlijk is, maar dat valt inmiddels wel mee. Het ergst was in het begin kort na de behandeling daar zat de meeste gamma straling. De beta straling komt niet zo ver. Nu passen we alleen nog op haar speeksel en urine want daar kan dat nog wel in zitten.
Volgens mij levering echt die vrijdag. Dus dat blijft spannend.quote:Op maandag 3 juni 2024 21:47 schreef Elpis het volgende:
Ik heb eigenlijk geen idee hoe vaak ze normaal gesproken leveringen krijgen maar gezien de halfwaarde tijd zal het dan wel wekelijks zijn vermoed ik.
Zo goed als helemaal, dit keer gelukkig snel ingegrepen.quote:Op maandag 3 juni 2024 21:47 schreef Elpis het volgende:
Is je kat inmiddels een beetje hersteld van de reactie?
Dat is weer goed nieuws. Zo sneu dat magere. En dan kunnen ze ook minder hebben, denk ik dan.quote:Op maandag 3 juni 2024 21:47 schreef Elpis het volgende:
want je voelt op haar rug de wervels heel veel minder
Dat begrijp ik. Kans is wel heel erg groot. Maar meten is pas weten.quote:Op maandag 3 juni 2024 21:47 schreef Elpis het volgende:
maar ik zal nog blijer zijn als we over 4 weken haar bloedruk kunnen laten meten en dat ook goed is.
O jeetje dat is morgen al.quote:Op zondag 16 juni 2024 07:47 schreef Ebinas het volgende:
Pfff duimen hier. Ze staat voor aankomende dinsdag gepland in Lienden.
Alleen maandag kan er nog afgebeld worden (leveringsproblemen kleine kans).
Zo dichtbij zijn we nog nooit geweest.
Klopt. Werd ook ineens heel erg zenuwachtig van toen ze belden.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:35 schreef Elpis het volgende:
Twee weken vroeger dan de vorige planning toch?
Voor de behandeling was ze ietwat een stuiterbal ja. Ik wijttte een groot deel daarvan aan haar karakter, maar nu na de behandeling is ze heeeeeel veel rustiger. Ze slaapt nu net zo'n gat in de dag als haar zus.quote:Op maandag 17 juni 2024 18:18 schreef Ebinas het volgende:
En hoe is haar gedrag? (of was zij niet onrustiger/drukker)?
Nadat haar linkerkant vd schildklier was weggehaald was ze ook een stuk rustiger. Dat herken ik wel.quote:
Owkee die had ik nog niet gezien. Nu dus welquote:
Huh dus de grootste plek is de al geopereerde kant? Ik zou het eerder andersom verwachten.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:39 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Owkee die had ik nog niet gezien. Nu dus wel![]()
En wat vond ik het lastig en nog om haar daar te laten![]()
![]()
Maar niet voor niets.
[ afbeelding ]
Rechterkant op de foto is de al geopereerde kant
Nee het is echt de geopereerde kant. Ik was ook meer dan verbaasd.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:48 schreef Elpis het volgende:
[..]
Huh dus de grootste plek is de al geopereerde kant? Ik zou het eerder andersom verwachten.
Kan het niet zo zijn dat de foto van bovenaf is genomen zodat de geopereerde kant aan links zit? (o nee dat doen ze vanaf onderen).
Nou ja hoe dan ook zie je dat de eerste operatie sowieso niet afdoende was geweest omdat de andere kant ook aangedaan is. Nu wordt in ieder geval alles aangepakt.
Nu wordt het zaak afleiding te zoeken om er niet constant aan te denken.
Tijdens de behandeling was ze erg gespannen en aangedaan.quote:Op woensdag 19 juni 2024 21:07 schreef Elpis het volgende:
En hoe is ze de eerste dag en nacht doorgekomen?
Ahhh wat heerlijk. Zo te zien doet ze het een stuk beter als de onze.quote:Op donderdag 20 juni 2024 07:11 schreef Ebinas het volgende:
De volgende dag krijg ik een foto met de tekst dat ze al heerlijk op haar troon (kattenmand) zit en al goed heeft gegeten en gedronken. Ze zag er ook niet gespannen uit of zo.
Die staat alvast. En nu maar weer duimen dat het gedaald is.quote:Op donderdag 20 juni 2024 14:51 schreef Elpis het volgende:
[..]
Ahhh wat heerlijk. Zo te zien doet ze het een stuk beter als de onze.
Ongeveer 2 juli moet die bloeddrukmeting. Heb een reminder in mijn kalender staan om dan een afspraak te maken anders vergeet ik het weer.
Edit: zag net via de online afspraken tool dat ze behoorlijk vol zitten dus alvast maar een afspraak voor 3-7 ingepland.
quote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:46 schreef Ebinas het volgende:
Yeahhhhh!
Schildklier binnen normale waarden, maar kan nog schommelen het komende halfjaar.
Nierwaarden (incl. SDMA) helemaal goed
Haha klinkt bekend.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:46 schreef Ebinas het volgende:
Bloeddruk iets verhoogd, maar omdat ze zo gestrest is kan dat het zijn.
Advies over 6 weken opnieuw bij eigen DA
En dan volgt de volgende uitdaging.quote:
En nachtje is voorbij, eindelijkquote:
En hoe gaat het nu na de reis en hoe was het gesprek?quote:
Zoals jij al ervaren had een goed gesprek, alle tijd en uitleg.quote:Op maandag 24 juni 2024 12:31 schreef Elpis het volgende:
[..]
En hoe gaat het nu na de reis en hoe was het gesprek?
Het valt niet mee. Ze wil meer knuffelen en bij me zijn dan voorheen lijkt wel.quote:Op maandag 24 juni 2024 20:49 schreef Elpis het volgende:
Fijn dat je ervaringen met hun net zo positief zijn als de onze.
Haha wat een herkenning. Hier werd het na 1 of 2 dagen minder hoor. Ik moest tot dat moment even druk bezig zijn zodat ze geen moment had waarbij ze kon denken: he daar is een schoot waar ik kan liggen kroelen.
Sterkte gewenst voor komende nacht.
Nope het wordt alleen maar erger.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:38 schreef Elpis het volgende:
Is het inmiddels wat rustiger met haar geworden?
Da's heel watquote:
quote:
Ja de bodemloze put heeft een bodem gekregen. Dat ze nu een stuk minder eet zal er ook voor zorgen dat ze minder snel aankomt, maar ik denk ook niet dat ze meer aan hoeft te komen hoor. Haar rug voelt goed nu.quote:
Ik red het nu tot 3 uur in de ochtend. Vanochtend heb ik haar maar even een tijdje bij me laten liggen.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 21:56 schreef Elpis het volgende:
Heb je haar al in de tuin laten slapen? Dat had ze toch een fijn plekje, of is niks meer goed genoeg tov jouw schoot?
Dat vond ik zo sneu gezicht hier. Ik bleef het erin gooien (bij wijze van).quote:Op zaterdag 29 juni 2024 21:56 schreef Elpis het volgende:
Ja de bodemloze put heeft een bodem gekregen
Vandaag geweest. Bloeddruk was weer verhoogd, maar wel in een range die kan passen bij de situatie.quote:
Jammer wel verhoogd, maar het lijkt mij logisch dat het allemaal wat te veel is. En dat dat de oorzaak is.quote:Op woensdag 3 juli 2024 21:14 schreef Elpis het volgende:
[..]
Vandaag geweest. Bloeddruk was weer verhoogd, maar wel in een range die kan passen bij de situatie.
Dit keer was het in de draagmand doen een stuk minder relaxt. Ze weet nu dat dat ding foute boel is.
En de boodschap dat ze dit keer wel gelijk mee naar huis zou gaan kwam niet aan.
Ik heb de optie over 2 maanden weer te meten, maar ik twijfel of ik dat wel doe. Volgens mij heeft ze dan evengoed dikke stress met een zelfde resultaat.
Wat ontzettend leuk dat je daar aan gedacht hebt.quote:Op maandag 15 juli 2024 11:44 schreef Elpis het volgende:
De 3 weken zijn voorbij.
Hoe is het verder gegaan?
Leuk je reactie!quote:Op maandag 15 juli 2024 15:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat fijn @:Ebinas!![]()
Ik heb zelf geen schildklierkat, maar wel katten, dus heb tot nu toe alleen meegelezen (want wel twee katten en benieuwd naar jullie ervaringen). Denk super nuttig topic voor anderen met schildklierkatjes, mochten die hier ooit terecht komen via google oid!
Nog steeds prima. Veel slapen ja (voelt nog steeds raar, maar goed haar zus doet dat ook dus het zal wel), maar als ze wakker is voelt ze zich zichtbaar goed.quote:
Leuk om te zien dat er meegelezen werd, want het voelde inmiddels een een-op-een gesprek ipv een forum topic. Ook gezellig hoor daar niet van.quote:Op maandag 15 juli 2024 15:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat fijn @:Ebinas!![]()
Ik heb zelf geen schildklierkat, maar wel katten, dus heb tot nu toe alleen meegelezen (want wel twee katten en benieuwd naar jullie ervaringen). Denk super nuttig topic voor anderen met schildklierkatjes, mochten die hier ooit terecht komen via google oid!
quote:Op maandag 15 juli 2024 21:08 schreef Elpis het volgende:
Wij zijn inmiddels zover dat het kattengrit bij het normale afval kan. Yay.
Ja, gelukkig wel. Maar ben naast de Zylkene een soort van "gedragstraining" gaan doen.quote:Op maandag 15 juli 2024 21:08 schreef Elpis het volgende:
Ah fijn zo. En dat oude gedragsprobleempje? Is dat weer weggeebt?
Heerlijk hoor he. Dan weet je waarvoor je het gedaan hebtquote:Op maandag 15 juli 2024 21:08 schreef Elpis het volgende:
maar als ze wakker is voelt ze zich zichtbaar goed.
Leuk, nou ja het probleem is dan wel niet zo leuk.quote:Op maandag 15 juli 2024 22:03 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb niet eens katten maar volgde dit topic ook redelijk trouw hoor. Gewoon puur uit belangstelling voor een interessant onderwerp.
Mja als ze zeggen dat het pas na een half jaar stabiel zou moeten zijn dan hou ik me daar maar aan. Heb liever niet dat ik nog een keer extra moet laten meten. Het grapje was al duur genoeg (maar het wel waard hoorquote:Op woensdag 17 juli 2024 13:54 schreef Ebinas het volgende:
Ben je echt van al die handelingen af
Blijft nu nog de waarden: bloeddruk en bloedwaarden.
Half jaar is best lang wachten.
Zelf denk ik wel iets eerder een keer een bloedafname te doen.
Ben zo benieuwd of de nierwaarden normaal blijven.
Ah fijn zo dat dat weer beter gaat.quote:Op woensdag 17 juli 2024 13:54 schreef Ebinas het volgende:
Ja, gelukkig wel. Maar ben naast de Zylkene een soort van "gedragstraining" gaan doen.
Ze lijkt het spel ervan heel leuk te vinden (positieve afleiding). Uiteindelijk hoop ik haar over bepaalde "angsten" heen te kunnen helpen, of iig sterk te verminderen.
Is ook zo zeker zo.quote:Op woensdag 17 juli 2024 16:38 schreef Elpis het volgende:
Mja als ze zeggen dat het pas na een half jaar stabiel zou moeten zijn dan hou ik me daar maar aan. Heb liever niet dat ik nog een keer extra moet laten meten. Het grapje was al duur genoeg (maar het wel waard hoor).
quote:Op maandag 5 augustus 2024 11:38 schreef Ebinas het volgende:
Bloeddruk en hartslag helemaal binnen de norm.
Opgelucht
Niet echt denk ikquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:49 schreef Elpis het volgende:
Die is waarschijnlijk meer gewend aan de dierenarts dan de onze.
Da's belangrijk en een heel goed teken dat de schildklier onder controle isquote:
Wat een enorm goed nieuws. Gefeliciteerdquote:
Lees je even heel goed in in die injecties (solensia), zijn niet zo onschuldig als ze dachten Voor katten met een bepaalde fase nier problemen lijkt het zelfs een slechte optie te zijn.. Als laatste optie zou ik het zeker doen en heb ik ook gedaan maar als er nog andere opties zijn dan zou ik die eerst overwegen. Pea en traumeel hoor ik ook hele goede verhalen over, zeker als het nog in de beginfase is.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:12 schreef Elpis het volgende:
Ik heb daar nog geen afspraak voor gemaakt. Zou er eerst een offerte voor krijgen.
Het blijkt ongeveer 550 euro terwijl er nog maar 3 tanden ofzo inzitten.Maar goed het moet wel onder narcose.
En het kan nog erger. Er is een vermoeden dat ze artrose heeft en pijnstilling nodig heeft. Oftewel iedere maand een injectie (a 136 euro per 2 mnd) want het alternatief is risicovoller voor lever en nieren enzo.
Eerst maar even aankijken hoe de huidige medicatie voor haar kaak effect heeft op haar huidige gedrag. Er zit namelijk een pijnstiller in die ook artrose pijn kan verhelpen.
quote:Op zaterdag 9 november 2024 23:08 schreef Elpis het volgende:
om een kat met diabetes te redden van aftakeling.Dat kon ik niet negeren(
Even inhaken op het artroseverhaal: hier ook zo’n lijjer. Met ook tandproblemen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:12 schreef Elpis het volgende:
Ik heb daar nog geen afspraak voor gemaakt. Zou er eerst een offerte voor krijgen.
Het blijkt ongeveer 550 euro terwijl er nog maar 3 tanden ofzo inzitten.Maar goed het moet wel onder narcose.
En het kan nog erger. Er is een vermoeden dat ze artrose heeft en pijnstilling nodig heeft. Oftewel iedere maand een injectie (a 136 euro per 2 mnd) want het alternatief is risicovoller voor lever en nieren enzo.
Eerst maar even aankijken hoe de huidige medicatie voor haar kaak effect heeft op haar huidige gedrag. Er zit namelijk een pijnstiller in die ook artrose pijn kan verhelpen.
(van boven naar onder reageren heeft zijn nadelen)quote:Op zondag 10 november 2024 11:17 schreef senesta het volgende:
[..]
Lees je even heel goed in in die injecties (solensia), zijn niet zo onschuldig als ze dachten Voor katten met een bepaalde fase nier problemen lijkt het zelfs een slechte optie te zijn.. Als laatste optie zou ik het zeker doen en heb ik ook gedaan maar als er nog andere opties zijn dan zou ik die eerst overwegen. Pea en traumeel hoor ik ook hele goede verhalen over, zeker als het nog in de beginfase is.
Dank voor de tip en ervaringsverhalen. Het gaat om Solensia inderdaad. Ik zal me eerst gaan inlezen mocht het nodig zijn.quote:Op zondag 10 november 2024 11:17 schreef senesta het volgende:
Lees je even heel goed in in die injecties (solensia), zijn niet zo onschuldig als ze dachten
Ik ben in het negatieve rabbit hole van Solensia gebruikers gevallen…quote:Op maandag 11 november 2024 21:44 schreef Elpis het volgende:
[..]
Dank voor de tip en ervaringsverhalen. Het gaat om Solensia inderdaad. Ik zal me eerst gaan inlezen mocht het nodig zijn.
Mochten we toch voor de injectie gaan dan denk ik wel dat we uiteindelijk zelf mogen gaan prikken. Ervaring genoeg.
Voorlopig zijn de nieren nog prima en hopelijk blijft dat zo want het zijn kieskeurige eters en eten in etappes dus een nierdieet voor 1 van de 2 gaat een ramp worden.
Zo'n 3 weken verder. Hoe gaat het nu met de pijnstiller voor de artrose (en kaak)?quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:12 schreef Elpis het volgende:
Mja ik weet het niet zo goed. Als ik in haar bek kijk zie ik volgens mij nog steeds die zwelling.quote:Op donderdag 28 november 2024 17:42 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Zo'n 3 weken verder. Hoe gaat het nu met de pijnstiller voor de artrose (en kaak)?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Terwijl ze vroeger het hele huis doorscharrelde blijft ze nu alleen op de benedenetage (waardoor ik dacht dat traplopen wellicht niet meer ging maar ze doet dat nog steeds) en volgt me daar behoorlijk al dan niet mauwend. Het enige waar ze redelijk stil is is als ze op schoot kan liggen, maar ja ik heb wel wat meer te doen.
Ik heb haar al een paar keer mee naar boven op bed genomen, want daar lag ze vroeger altijd graag, en dan blijft ze wel bij me liggen. Zelfs eens gehad dat ze dan even beneden wat gaat eten/drinken en weer zelf terugkomt, maar dat was dan ook de enige keer dat ze zelf omhoog liep. Nadeel is wel dat ze zelden normaal op bed komt liggen. Dat moet altijd op mijn buik.Omdat ik ook wel eens normaal wil slapen neem ik haar maar zelden mee.
Ik vraag me soms af of het een soort verlatingsangst is ofzo.Ze is niet gewend dat we de slaapkamerdeur dichtdoen en na de behandeling hebben we natuurlijk ook zoveel mogelijk afstand moeten houden. Maar dat verklaart het beneden blijven niet. Tenzij ze denkt dat we haar toch niet binnen laten... Ik heb een Google Translate for Cats nodig.
Nou ja ik moet toch komende week maar weer een contact opnemen met de dierenarts, want bij de laatste meting zijn ze de andere waarden vergeten te meten die Lingehoeve ook nodig had.Katsjing. Zelf helaas ook niet in de gaten gehad.
[ Bericht 3% gewijzigd door Elpis op 30-11-2024 23:22:44 ]I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
quote:Op zaterdag 30 november 2024 23:08 schreef Elpis het volgende:
[..]
Mja ik weet het niet zo goed. Als ik in haar bek kijk zie ik volgens mij nog steeds die zwelling.
Ze loopt volgens mij wel redelijk goed. Soms ook in een drafje als ze haast heeft naar mijn schoot te komen.
Overigens eet ze prima en wast ze zich geregeld, maar haar gedrag blijf ik toch raar vinden.
Ze is sinds ongeveer 1,5 maand zeer vocaal zeg maar.Vreemd. Haar houding oogt relaxed op schoot, maar zit idd te praten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Terwijl ze vroeger het hele huis doorscharrelde blijft ze nu alleen op de benedenetage (waardoor ik dacht dat traplopen wellicht niet meer ging maar ze doet dat nog steeds) en volgt me daar behoorlijk al dan niet mauwend. Het enige waar ze redelijk stil is is als ze op schoot kan liggen, maar ja ik heb wel wat meer te doen.
Ik heb haar al een paar keer mee naar boven op bed genomen, want daar lag ze vroeger altijd graag, en dan blijft ze wel bij me liggen. Zelfs eens gehad dat ze dan even beneden wat gaat eten/drinken en weer zelf terugkomt, maar dat was dan ook de enige keer dat ze zelf omhoog liep. Nadeel is wel dat ze zelden normaal op bed komt liggen. Dat moet altijd op mijn buik.Omdat ik ook wel eens normaal wil slapen neem ik haar maar zelden mee.
Ik vraag me soms af of het een soort verlatingsangst is ofzo.Ze is niet gewend dat we de slaapkamerdeur dichtdoen en na de behandeling hebben we natuurlijk ook zoveel mogelijk afstand moeten houden. Maar dat verklaart het beneden blijven niet. Tenzij ze denkt dat we haar toch niet binnen laten... Ik heb een Google Translate for Cats nodig.
Nou ja ik moet toch komende week maar weer een contact opnemen met de dierenarts, want bij de laatste meting zijn ze de andere waarden vergeten te meten die Lingehoeve ook nodig had.Katsjing. Zelf helaas ook niet in de gaten gehad.
Ik moet zeggen dat die van mij pas nu weer een beetje op zich zelf kan zijn.
Ik denk hier door 2 redenen:
De verlatingsangst (laat ik het zo maar noemen) door het hele gedoe rondom die schildklier.
Want ook thuis was het toch voor haar anders. En als ze ergens een hekel aan hebben is het iedere verandering hoe klein dan ook.
Maar ook de intrede van de wintermaanden. Niet meer zoveel lekker buiten liggen zonnebaden, tot diep in de nacht. muisjes gluren etc. Die overgang maakt haar ook altijd een tijdje onrustig. En dat moet ik dan weer bekopen met een enorme drang naar aandacht.
Bij beide kiest ze soms een tijdje vreemde plekken om te slapen en niet bij mij in bed.
(Deed ze dat maar toen ze nog radioactief was).
Misschien speelt dat bij haar ook?
Pijn is wellicht zo goed als uitgesloten door de pijnstilling, denk ik?
Welke waarden zijn vergeten? Dan kan ik ze niet vergeten![]()
En moeten ze naar Lienden gestuurd?
Ik moet de 16e
Daar ga ik wel vanuit ja.quote:Op zondag 1 december 2024 12:21 schreef Ebinas het volgende:
Pijn is wellicht zo goed als uitgesloten door de pijnstilling, denk ik?
Gewoon alle nierwaarden (ureum, het creatinine en het SDMA) . De arts las waarschijnlijk 'schildklier' en dacht dat het daarmee genoeg was.quote:Welke waarden zijn vergeten? Dan kan ik ze niet vergeten
En moeten ze naar Lienden gestuurd?
Ik moet de 16e
Dat is balen zeg. Je mag toch verwachten dat een da weet dat een te snelle schildklier nierproblemen kan maskeren.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:19 schreef Elpis het volgende:
De arts las waarschijnlijk 'schildklier' en dacht dat het daarmee genoeg was.
De hele geschiedenis helpt ook niet mee ook. Iedere keer wat helpt niet mee in je gemoedsrust.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:19 schreef Elpis het volgende:
Toch ben ik ben lichtelijk in paniek nu
Hoe is het gegaan?quote:Op woensdag 4 december 2024 12:19 schreef Elpis het volgende:
Vrijdag mag ze langskomen en gaan we het te horen krijgen.
Sorry zat gisteren vol met afspraken, maar het bezoek ging goed alleen ben ik niet teruggebeld met de uitslag.quote:
Balen dat je nog niets weet over de nieren, maar wel heel fijn en netjes dat ze bloedonderzoek hiervoor niet in rekening brengen. En dan maar duimen dat het goed is, dan kan haar gebit gedaan worden.quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:56 schreef Elpis het volgende:
[..]
Sorry zat gisteren vol met afspraken, maar het bezoek ging goed alleen ben ik niet teruggebeld met de uitslag.
Dus ik weet nog steeds niets over de nieren.
Vwb artrose wekte voelen aan de ruggengraat een bijtreflex op dus dat doet wel zeer. Volgens de arts zou de orale medicatie wel kwaad kunnen en de injecties ( die we zelf mogen zetten) niet. Maar goed met alles wat ik gelezen heb hou ik toch wel een slag om de arm. Supplementen als glucosamine vond ze ook prima.
Zweer in de mond vermoedt ze toch eerder door het slechte gebit dus als de nieren oke zijn laten we toch maar het gebit reinigen.
Het gemauw en gekleef aan mij lijkt op verlatingsangst en dat kan spontaan opkomen. Hoeft geen link te zijn Met de opname.
Vanavond even kijken welke supplementen ik wil proberen en ze maandag maar even zelf bellen voor de uitslag.
Ze waren overigens wel zo netjes de bloedafname zelf niet in rekening te brengen.
Een woensdag.quote:
Woensdag ga ik weer duimen, krijg je weer zo'n wiebelend pluizenbolletje terug.quote:Op dinsdag 10 december 2024 16:49 schreef Elpis het volgende:
[..]
Een woensdag.
Ik was trouwen ook vergeten te melden dat ze sinds ergens vorige week zelf weer spontaan naar boven komt om op bed (of op mij) te liggen. Geen idee of het pijn geeft maar traplopen kan ze dus op zich wel. Haar een paar keer mee naar boven nemen heeft daarbij wellicht een zetje gegeven.
Jemig zeg het houdt niet op voor haar (en voor jullie ook niet natuurlijk).quote:Op woensdag 18 december 2024 23:00 schreef Elpis het volgende:
De onze ligt inmiddels in het dierenziekenhuis.
Dat heb ik gemerkt tijdens de FIP-behandelingen van 1 van mijn katertjes. Bloedonderzoek op veel varianten tikte aardig aan, een echo, punctie, narcose, dat zijn allemaal dure behandelingen.quote:Op donderdag 19 december 2024 13:31 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Jemig zeg het houdt niet op voor haar (en voor jullie ook niet natuurlijk).
Die drommel krijgt ook wat te verstouwen hoor he.
Wat een onzekerheid weer.
Ik blijf weer hard duimen hoor en hoop dat ze de draad weer op weet te pakken.
En dat geld het is ook zo vreselijk duur allemaal geworden.
Maandag mocht ik 350 aftikken.
Bloed (wel wat uitgebreider met ook sdma), bloeddruk en nog een punctie van een vreemd bultje op haar lip.
katsjing
Ik hoop ook echt volgend jaar een beter jaar te hebben.quote:Op donderdag 19 december 2024 14:55 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat heb ik gemerkt tijdens de FIP-behandelingen van 1 van mijn katertjes. Bloedonderzoek op veel varianten tikte aardig aan, een echo, punctie, narcose, dat zijn allemaal dure behandelingen.
Ik vrees het ergste. Bij het aanbrengen van een voedingssonde zagen ze allemaal ontstoken weefsel en troep.quote:Op donderdag 19 december 2024 13:31 schreef Ebinas het volgende:
Ik blijf weer hard duimen hoor en hoop dat ze de draad weer op weet te pakken.
Wat een verdrietig nieuws te lezen.quote:Op donderdag 19 december 2024 21:16 schreef Elpis het volgende:
[..]
Ik vrees het ergste. Bij het aanbrengen van een voedingssonde zagen ze allemaal ontstoken weefsel en troep.
Dat moet al langer gaande zijn geweest. Mogelijk kwam het rare gedrag daar dan toch vandaan.
Nu als laatse optie antibiotica en pijnstillers. Er kwamen nog meer mogelijke tests voorbij met bijbehorende prijskaartjes maar daar hebben we maar van af gezien. Ik heb het idee dat we in het casino aan het spelen zijn.
En nee wij hebben geen verzekering.
Ik durf het nog nauwelijks te geloven maar het duimen heeft gewerkt.quote:Op vrijdag 20 december 2024 12:34 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Wat een verdrietig nieuws te lezen.
Ik weet ook even niet zo goed meer wat te schrijven![]()
En kan jullie alleen maar heel, heel erg veel sterkte wensen en blijven duimen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anyway ze is thuis en loopt weer zo happy als maar kan zijn het huis te verkennen.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
Nou hier is nogal wat gebeurd sinds mijn laatste reactie hier.quote:Op donderdag 20 februari 2025 08:20 schreef Ebinas het volgende:
Maar hoe is het bij jullie, gaat het nog steeds goed allemaal?
Incl trekken van 6 elementen was het hier 600 euro.quote:Op donderdag 20 februari 2025 08:20 schreef Ebinas het volgende:
Kuch nu mag die van mij voor haar gebit op 1 april (geen grap )
Kosten afhankelijk van wat ze aantreffen .
Foto's goed is tussen 300 en 400
Foto's niet goed tussen 600 en 800.
Het is een drama, een horrorverhaal wat jullie is overkomen. En ook al hebben ze het netjes afgehandeld, daar moet je toch ook hier over kunnen vertellen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 22:59 schreef Elpis het volgende:
Nou hier is nogal wat gebeurd sinds mijn laatste reactie hier.
Ik durf er nu wel meer over uit te wijden omdat het allemaal verder wel goed is afgehandeld.
Nou ja ik wist op dat moment ook niet goed hoe het verder afgehandeld zou worden. Het werd wel erkend maar we moesten het horen via het ziekenhuis op vrijdagochtend en de eigen praktijk heeft niks daarover naar ons laten horen. Pas maandagmiddag toen ik ter plekke even om opheldering ben gaan vragen kwam het ter sprake.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 14:41 schreef Ebinas het volgende:
Het is een drama, een horrorverhaal wat jullie is overkomen. En ook al hebben ze het netjes afgehandeld, daar moet je toch ook hier over kunnen vertellen.
Vanwege de Gabapetine?quote:
Heeft dat te maken met die zenuwpijn?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 14:41 schreef Ebinas het volgende:
Weekend ben ik thuis en kan ik goed observeren of ze nog naar die plek gaat en gaat bijten/likken.
Haha klinkt alsof de Gabapetine haar al chill heeft gekregen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 14:41 schreef Ebinas het volgende:
Maar ze is wel ineens heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lief, kan haar optillen en ze protesteert niet eens.
Volgens mij zou ik haar ook nog kunnen pillen, temperaturen en ik weet niet wat.
Iets wat ik nooooooooooooit zou kunnen zonder dat goedje.
Oww dat is minder, beduidend minder. Zeg maar schandaligquote:Op vrijdag 21 februari 2025 22:20 schreef Elpis het volgende:
Pas maandagmiddag toen ik ter plekke even om opheldering ben gaan vragen kwam het ter sprake.
Bij de laatste check was alles nagenoeg geheeld en ook van de week was in de bek gekeken en werd er niks raars opgemerkt anders dan 'o geen tanden meer'.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 13:54 schreef Ebinas het volgende:
Is alles wel helemaal geheeld, of is er blijvende schade aangericht?
O dat FH ken ik niet dat moest ik even googlen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 13:54 schreef Ebinas het volgende:
Vermoeden is sinds het ongeluk dat er een gevoelszenuw beknelt zit.
Ze likte daar wel veel, heeft daar ook een kale plek. Maar nu wordt het fors erger.
Of dat ze een lichte vorm van Feline Hyperesthesie heeft.
Met de huid rollen op de rug doet ze en het happen/likken er naar is duidelijk aanwezig.
In beide gevallen is starten met Gabapetine een goede keuze.
Een afkeer van eten zou kunnen.quote:
Pijn kan overmatig wassen veroorzaken, maar ook stress. Er is nog al niet wat gebeurd met de dame.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:29 schreef Elpis het volgende:
Hier ook 2 bijna kale plekken van het overmatig wassen maar verder geen herkenning gelukkig.
Daar heb ik ook aan zitten denken en toen gevraagd, maar volgens een van de artsen wordt bij zo'n behandeling rond de slang van de beademing de boel afgedicht dus zou het niet richting neus moeten zijn gekomen.quote:Op zondag 23 februari 2025 10:25 schreef Ebinas het volgende:
Zou haar reuk ook niet iets kunnen zijn aangedaan? Staat toch min of meer met elkaar in verbinding.
En als madam daar als te gewoon gaat vinden, haar neus er voor op gaat trekken ben je ook je hulpmiddel voor medicatie kwijt.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 00:29 schreef Elpis het volgende:
Het gewone voer gaat gelijk mee. Maar ook die tactiek heeft zijn grenzen.
Wat fijn dat ze weer eet. Een hele opluchting. Ze zijn daarin ook vaak zo lastigquote:Op dinsdag 11 maart 2025 22:16 schreef Elpis het volgende:
Nou sinds vandaag zit er ook een injectie solensia in.
Met de metacam ging het al iets beter, het wassen leek minder, maar eten bleef maar zozo.
Ik bleef het maar zoeken in de mousseblikjes en de blikjes Pro Plan Convalescense (wat ze krijgen om aan te sterken) begon ze ook weer te eten, maar iedere keer at ze alleen in de ochtend en s avond niet meer.
Ook niet met puree er overheen.
Eind vorige week moest ik een restje uit een blik kwijt omdat zus ook de balen had van het oude voer en had ik het toch maar voorgezet. En waarempel ze begon weer te eten ook al was het avond. En het gebrek aan tanden was ook ineens geen hindernis meer.
Sindsdien krijgt ze weer haar oude voer en eet ze met smaak meerdere porties over de hele dag .
Nou ja tot het moment dat alles weer verandert natuurlijk.
Nu 4 weken de solensia aankijken. De eerste 2 weken mag het samen met de metacam.
@:Ebinas
En hoe gaat het daar met de Gabapetine?
Ai ja zo wil je ze niet zien natuurlijk. Je wilt het nog wel katwaardig houden.quote:Op donderdag 13 maart 2025 10:34 schreef Ebinas het volgende:
Gabapetine ging niet goed, ze bleef stoned.
Terug naar 0 geweest en nog langzamer opbouwen.
Nog een paar dagen en dan zit ze op de startdosis. Deze opbouw gaat (vooralsnog) goed.
Het lijkt te helpen voor het probleem op haar flank (zenuwpijn en/of FHS)
Ik hoop maar dat ze weer snel normaal zal kunnen eten mochten ze elementen moeten trekken.quote:Op donderdag 13 maart 2025 10:34 schreef Ebinas het volgende:
Haar gebitsbehandeling (1 april) zal hopelijk niet te veel de boel weer ontregelen.
Maar angst zal weer een aanjager kunnen zijn.
Ik betwijfel of dat hier gaat helpen. Ik zag haar gisteravond door de tuin in het gras op 5 verschillende plekken gaan zitten en na 5 seconden opstaan en verder lopen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Piep kan hier trouwens kiezen uit een bak met kap en een zonder. Met rugpijn is het voor een kat soms wel lastig om te poepen natuurlijk. Nu kan ze kiezen wat haar blieft.
Hoe lang duurde het bij Piep voor het (goed) werkte? Ik las iets vanaf 6 dagen, maar ook dat het weken kon duren.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga overigens eens in de 6 weken voor een injectie met Piep. Ze doet het er spectaculair op met haar bijna 17 jaar. En dat te bedenken dat we haar bijna hadden laten inslapen
Ach, arm dingquote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:47 schreef Elpis het volgende:
[..]
Ik betwijfel of dat hier gaat helpen. Ik zag haar gisteravond door de tuin in het gras op 5 verschillende plekken gaan zitten en na 5 seconden opstaan en verder lopen.
[..]
Hoe lang duurde het bij Piep voor het (goed) werkte? Ik las iets vanaf 6 dagen, maar ook dat het weken kon duren.
Ja gaat hartstikke goed nu. Ze zit op de startdosis (kan ook de juiste al zijn). De symptomen zijn nog heel licht aanwezig. Maar tegen uitwerkingstijd aan. Ze is niet meer stoned, speelt weer als van ouds. Eerst gebitje en dan kijken of dosis omhoog of omlaag moet.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:37 schreef Elpis het volgende:
Ai ja zo wil je ze niet zien natuurlijk. Je wilt het nog wel katwaardig houden.
Gaat het inmiddels nog steeds goed met de opbouw?
Meer vocht zal helpen, maar je kan ook vragen of ze AA laxulon of zo mag hebben. Bij mij gaat dat door het voer en ze eet het gewoon op. Volgens mij is dat zoet en proeven katten geen zoet (?)quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:37 schreef Elpis het volgende:
Ik verdenk haar ook van wat obstipatie wat ook een bijwerking kan zijn.
Ik moet denk ik net als jij wat meer vocht door het voer mengen.
quote:
Haha wat een lekkere eigenwijze beesten kunnen het toch zijn.quote:Op zondag 23 maart 2025 12:37 schreef Ebinas het volgende:
Sinds ik meerdere keren per dag kleinere porties geef (6x), waarbij nat aangelengd met water gaat dat ook goed.
Ik heb daarvoor wel een voerautomaat gekocht, die gekoeld kan met elementen.
Pureer in de ochtend de hele mikmak en vul zo haar bakjes.
Maar dat was overigens wel lang wennen hoor, ze vrat natuurlijk niet uit vreemde bakjes .
Nou hopen dat het tijdelijk was en dat het weer goed blijft gaan.quote:Op zondag 23 maart 2025 23:05 schreef Elpis het volgende:
Vanochtend zag ik haar naar de bak gaan en gelukkig zonder apart gedrag gewoon gepoept.
quote:
quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:11 schreef mvdejong het volgende:
We zijn nu overgestapt op vloeibare felimazole,
Wat fijn dat dit werkt zeg! Het is en blijft zoeken, maar nu gelukkig met positief resultaatquote:
Hmmm ik heb het idee dat ze iets minder duf is. Wellicht doordat de metacam er sinds dinsdag af is.quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:19 schreef Ebinas het volgende:
Bij jou iets meer verbetering te zien (toch weer een paar daagjes verder)?
Ah mooi dat dat een optie was en dat het zo goed gaat.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:11 schreef mvdejong het volgende:
We zijn nu overgestapt op vloeibare felimazole
Nog even afwachten dus, duimen dat ze er gewoon wat langer over doet.quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:18 schreef Elpis het volgende:
Met ons geluk hebben wij er een die pas na 2 injecties wat merkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |