Ojee 2 problemen inderdaad. Dan wordt het nog wat ingewikkelder. Wel van dat het nu goed gaat dan.quote:Op woensdag 28 februari 2024 17:42 schreef Shii het volgende:
[..]
Nee daar heb ik nog wel naar gekeken, maar dat ze dan helemaal niets anders mogen eten, dat vond ik lastig en daarom gekozen voor de pillen. Maar daarna moest mijn kat dus op een nierdieet. Ik heb Royal Canin Veterinary Feline Renal.
Maar als je dat voer voor de schildklier geeft dan hoeven de pillen niet meer toch? Wil je dat langzaam invoeren en als het lukt de pillen niet meer doen? Ik ben heel erg benieuwd of het lukt met het voer.
Met voer is het inderdaad het makkelijkste als er een keer iemand anders voor haar moet zorgen. En als je strikt kan zijn om niets anders te geven. Dat lijkt me lastig. Maar wat kosten betreft valt het misschien mee, omdat ze toch moet eten. Maar prijzig is het allemaal wel ja.quote:Op woensdag 28 februari 2024 18:18 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Ojee 2 problemen inderdaad. Dan wordt het nog wat ingewikkelder. Wel van dat het nu goed gaat dan.
Ben ik ook bang voor. Maar goed nog maar even geen beren op de weg zien.
Als ik niet alle medicatie er in krijg, dan kan dat voer goed werken.
Dus vandaar dat dat ook geprobeerd gaat worden.
Maar ik vind het ook lastig dat ze dan niets anders meer mag.
Toch ga ik het wel proberen om haar heel geleidelijk over te zetten. Want het is ook wel lastig als ik een keer iemand zou moeten vragen om haar te verzorgen en dan met die pillen ellende. Dat gaat het niet worden, dan is dat voer weer gemakkelijker.
Dat voer schijnt sowieso goed voer te zijn. Dus ik verlies er niets mee (behalve geld natuurlijk).
Daarom houd ik nog steeds de radioactief behandeling open er is een wachtlijst van 4 maanden.quote:Op woensdag 28 februari 2024 19:51 schreef Shii het volgende:
[..]
Met voer is het inderdaad het makkelijkste als er een keer iemand anders voor haar moet zorgen. En als je strikt kan zijn om niets anders te geven. Dat lijkt me lastig. Maar wat kosten betreft valt het misschien mee, omdat ze toch moet eten. Maar prijzig is het allemaal wel ja.
Dank je voor het opzoeken.quote:Op woensdag 28 februari 2024 21:35 schreef Koettie het volgende:
Zit even te kijken naar facturen hier. Kan de prijs van de 2,5 mg pillen even niet vinden. Ze had 7,5mg per dag.
Thiafeline 5 mg per 120 1 ¤ 57,66 ¤
Dank jequote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een rollercoaster voor poes en jou. Sterkte
Ik had je post gelezen. En was een reactie aan het tikken, maar het werd me zo te veel, dat ik het snel afslootquote:Op dinsdag 12 maart 2024 12:28 schreef Salina het volgende:
Veel sterkte @:Ebinas
Ik weet helaas hoe enorm zwaar het is om te balanceren tussen hoop en vrees. Drie weken lang was het hier hetzelfde. Wachten op het telefoontje met de (hopelijk) positieve bloedwaarden, wachten op het telefoontje of ze mee naar huis mocht na een overnachting. Het is fysiek zwaar, en mentaal.
Helaas heeft mijn beste maatje het niet mogen overleven (ik heb haar laten inslapen), maar als je er alles aan gedaan hebt mag je er vrede mee hebben. En jij doet er zo te zien ook meer dan alles aan!
Dank je wel.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 12:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat een tegenslag
Sterkte voor jou en poes.
Heeft ze dit met krabben gedaan? Ik heb dit ooit bij mijn kat opgelost met kunststof plak nagelkapjes. Die zijn zacht en rond en plak je dus op de nagels van het pootje waarmee ze aan de wond krabben. In he begin bij verse wonden moet dan alsnog een kap of kraag om, maar bij wonden die redelijk genezen zijn maar wel nog kwetsbaar voor scherpe nagels zijn die dingen ideaal.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 07:22 schreef Ebinas het volgende:
Ze had ook nog de wond nog open getrokken, dus fiksen en weer antibiotica, pijnstilling en ontstekingsremmers.
Haar nagels zijn door de da tijdens de operatie heel kort geknipt.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 07:50 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Heeft ze dit met krabben gedaan? Ik heb dit ooit bij mijn kat opgelost met kunststof plak nagelkapjes. Die zijn zacht en rond en plak je dus op de nagels van het pootje waarmee ze aan de wond krabben. In he begin bij verse wonden moet dan alsnog een kap of kraag om, maar bij wonden die redelijk genezen zijn maar wel nog kwetsbaar voor scherpe nagels zijn die dingen ideaal.
Ik heb er nog een hele zak vol van liggen met lijm en al... Mijn kat is kort na de aanschaf van die dingen overleden aan nierfalen. Heb maar 10 van de 100 dacht is gebruikt. Werkte erg goed voor hem, maar was helaas te laat. Hij heeft dan wel zijn laatste weken zonder kraag kunnen leven en veilig aan zijn gevoelige plek kunnen krabben zonder zich open te trekken.
Afijn als je kat er mee geholpen is mag je ze van mij hebben, voor nop. Moet je dat dan even op de pm zetten en stuur ik ze op.
https://nationalcatgroomers.com/nail-cap-myths/
Ik heb dan wel de zwarte gekocht...Heb aan roze zitten denken maar ging me toch net stap te ver...
Toch ben ik blij dat je het even gelezen en gereageerd hebt.quote:Op dinsdag 23 april 2024 16:06 schreef Iceage het volgende:
Hallo ,
In het kort
Hier schildpadpoes van 16, Vorig jaar alle waardes nog goed maar in januari TT4 (schildklierwaarde) van 34 naar 68.
Kattenkliniek Groningen vond Thiamacare druppels eerst de beste oplossing.
Kan gewoon door of over natvoer. Ik doe altijd Vitacraft liquid snack over theelepel Hills of Carni. af en toe sheba of gourmet.Daar de druppels op. Is echt maar heel weinig. Gaat zo op terwijl ze lastige eetster is. Begonnen met 0.25 ml bleek teveel TT4 gezakt naar 9 dus nu 0.2ml. Zijn maar 3 druppels Doe dus eerst klein beetje theelepel natvoer met de thiamacare als dat erin zit de volledige hoeveelheid 80 a 100 gram per dag verdeeld over 3x daags of 2x daags.
2 weken geleden TT4 waarde 13.
As Donderdag weer controle.
Tot nu toe gaat het echt prima, zie geen gedragswijzigingen ook niet in eetlust en ontlasting.
Ps te hoge tt4 waarde (schildklier) geeft hoge bloeddruk, te snelle hartslag en ze had het vaak warm (uitgestrekt op bv wat koudere tegels liggen)
Ik heb niet alles gelezen en volg dit forum gedeelte ook niet (er komt me teveel ellende voorbij in dit subforum af en toe.)
Take Care!
Goed nieuws hoor. Stabiel. Netjes!quote:Op donderdag 25 april 2024 16:27 schreef Iceage het volgende:
@:Ebinas
Bij de da alles in orde (gebitscontrole zijn 2 kiezen getrokken eerder op 4 april) 15 mei terug en weer bloed controle op tt4. Gebit zou eigenlijk 10 januari gedaan worden maar ze vonden het te link ivm narcose en haar tt4 waarde (alle anderen waardes waren echt keurig! blij mee)
Ze vonden het nu vandaag te snel en niet nodig na de vorige keer.(controle tt4) dus 15 mei weer.
Wordt inmiddels dure dame.![]()
Ik ben echt super tevreden over De Kattenkliniek.
Jij ook succes he en sterkte met jouw tt4 kat.
https://kattenkliniekgroningen.nl/
Ben je dan niet bang dat ze daar ook weer zo heftig op reageert?quote:Op woensdag 1 mei 2024 10:22 schreef Ebinas het volgende:
Pas als laatste redmiddel weer aan de medicatie (druppels of oorzalf).
Druppels is dezelfde werkzame stof. Alleen beter te doseren en te vermengen met voer.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:11 schreef Elpis het volgende:
Hier ook een kat met een te snelle schildklier.
Pillen geven werd een steeds groter drama. Na 1,5 week kreeg ik haar niet meer te pakken en gaf ik het op.
Toen over willen gaan op zalf maar dat moest op bestelling en om het te overbruggen kreeg ik dieetvoer mee. Nou is het een zeer kieskeurige eter dus ik verwachtte er niet teveel van en dat kwam ook uit. De brokjes gingen er absoluut niet in en hoewel het blikvoer er in 1e instantie wel inging bleef het bij de ene keer.
Vervolgens heb ik toch weer pogingen ondernomen door een pil te verpulveren en door kattenpudding te doen. Dat werkte als een tierelier.
Helaas bleek ze alsnog allergisch voor de medicijnen en kreeg ze uitslag boven haar ogen en in haar oren.
Kreeg overigens op mijn donder van de dierenartsassistente omdat die pillen niet gebroken mogen worden want het zou invloed op je eigen schildklier kunnen hebben.
Hierna hebben we toch maar besloten voor radioactief jodium te gaan.
Ik schrok me eerst wezenloos dat op de site een wachttijd van 6 maanden stond, maar na het eerste contact bleek dat het nog maar ongeveer 2 maanden was. En omdat ze nu geen alternatieven heeft tot die tijd kwam ze op de spoedlijst.
Tot mijn verbazing werd ik vorige week al gebeld dat ze volgende week al zou mogen.
En gelukkig maar want uit de bloedtest van vanmorgen bleek dat ze van een waarde van 100 vorige keer naar 155 vanochtend was gegaan.Gelukkig lijken de rest van de waardes nog oke.
[..]
Ben je dan niet bang dat ze daar ook weer zo heftig op reageert?
Om die reden wilde ik al niet meer de zalf proberen, want ik had gelezen dat dat voor irritatie/ontsteking kon zorgen.Druppels wist ik toen nog niks van.
Heel fijn dat je me op de hoogte wilt houden, want iets zegt me dat het toch daar bij mij op ook wel op uit gaat komen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:04 schreef Elpis het volgende:
Ik vergat erbij te zeggen dat onze kat felimazole kreeg (2x 2,5mg) ipv thiafeline. Dus dat is denk ik toch wel een andere werkzame stof. Nou zou het me niks verbazen als ik ook geen druppels bij haar naar binnen zou hebben gekregen. Soms lijkt ze het al van een kilometer afstand te ruiken als ik met iets aan kom wat mevrouw niet blieft.Ik ga dan ook haar eigen eten meegeven, want we kunnen niet hebben dat ze daar niks wil eten.
En ja ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat. Gisteren kregen we 10 minuten lang een concert in de auto, maar volgende week zijn we een uur onderweg. Ze is ook helemaal niks gewend want ze heeft al bijna 10 jaar lang geen dierenarts meer gezien (braaf ooit begonnen met vaccinaties, maar na een paar jaar chronisch verzuimd), en ook met vakanties werd ze thuis verzorgd.
Logisch dat je het eerst aankijkt. Ik ga proberen je op de hoogte te houden hoe het hier gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |