abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212622357
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 17:42 schreef Shii het volgende:

[..]
Nee daar heb ik nog wel naar gekeken, maar dat ze dan helemaal niets anders mogen eten, dat vond ik lastig en daarom gekozen voor de pillen. Maar daarna moest mijn kat dus op een nierdieet. Ik heb Royal Canin Veterinary Feline Renal.

Maar als je dat voer voor de schildklier geeft dan hoeven de pillen niet meer toch? Wil je dat langzaam invoeren en als het lukt de pillen niet meer doen? Ik ben heel erg benieuwd of het lukt met het voer.
Ojee 2 problemen inderdaad. Dan wordt het nog wat ingewikkelder. Wel van dat het nu goed gaat dan.

Ben ik ook bang voor. Maar goed nog maar even geen beren op de weg zien.
Als ik niet alle medicatie er in krijg, dan kan dat voer goed werken.
Dus vandaar dat dat ook geprobeerd gaat worden.
Maar ik vind het ook lastig dat ze dan niets anders meer mag.
Toch ga ik het wel proberen om haar heel geleidelijk over te zetten. Want het is ook wel lastig als ik een keer iemand zou moeten vragen om haar te verzorgen en dan met die pillen ellende. Dat gaat het niet worden, dan is dat voer weer gemakkelijker.

Dat voer schijnt sowieso goed voer te zijn. Dus ik verlies er niets mee (behalve geld natuurlijk -O- ).
pi_212623884
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 18:18 schreef Ebinas het volgende:

[..]
Ojee 2 problemen inderdaad. Dan wordt het nog wat ingewikkelder. Wel van dat het nu goed gaat dan.

Ben ik ook bang voor. Maar goed nog maar even geen beren op de weg zien.
Als ik niet alle medicatie er in krijg, dan kan dat voer goed werken.
Dus vandaar dat dat ook geprobeerd gaat worden.
Maar ik vind het ook lastig dat ze dan niets anders meer mag.
Toch ga ik het wel proberen om haar heel geleidelijk over te zetten. Want het is ook wel lastig als ik een keer iemand zou moeten vragen om haar te verzorgen en dan met die pillen ellende. Dat gaat het niet worden, dan is dat voer weer gemakkelijker.

Dat voer schijnt sowieso goed voer te zijn. Dus ik verlies er niets mee (behalve geld natuurlijk -O- ).
Met voer is het inderdaad het makkelijkste als er een keer iemand anders voor haar moet zorgen. En als je strikt kan zijn om niets anders te geven. Dat lijkt me lastig. Maar wat kosten betreft valt het misschien mee, omdat ze toch moet eten. Maar prijzig is het allemaal wel ja. -O-
pi_212624109
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 19:51 schreef Shii het volgende:

[..]
Met voer is het inderdaad het makkelijkste als er een keer iemand anders voor haar moet zorgen. En als je strikt kan zijn om niets anders te geven. Dat lijkt me lastig. Maar wat kosten betreft valt het misschien mee, omdat ze toch moet eten. Maar prijzig is het allemaal wel ja. -O-
Daarom houd ik nog steeds de radioactief behandeling open er is een wachtlijst van 4 maanden.
Ik heb haar bloedwaarden nu gezien bij de verwijsbrief. En gelukkig zijn alle waarden verder goed, behalve dan rondom haar schildklier. En ook die vallen nog enigszins mee.
Dus ik heb even de tijd om te ontdekken wat het beste voor nu werkt.

En de pil is er vanavond weer in gegaan. Gefopt met de pil in de gourmet direct naast haar eigen voer *O*
pi_212625900
Zit even te kijken naar facturen hier. Kan de prijs van de 2,5 mg pillen even niet vinden. Ze had 7,5mg per dag.

Thiafeline 5 mg per 120 1 ¤ 57,66 ¤
pi_212628102
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 21:35 schreef Koettie het volgende:
Zit even te kijken naar facturen hier. Kan de prijs van de 2,5 mg pillen even niet vinden. Ze had 7,5mg per dag.

Thiafeline 5 mg per 120 1 ¤ 57,66 ¤
Dank je voor het opzoeken.

Voor het gemak (verhouding zal wel iets anders liggen) door 2 = 28,83.
Dus ik denk idd dat ik een oudere "batch" heb gehad.
In ieder geval fijn te weten dat ik waarschijnlijk, 1 van de volgende keren, duurder uit zal zijn.
pi_212796208
De kat bleek niet tegen de medicatie te kunnen.
Ze ging zienderogen achteruit.
De dierenarts greep hier te laat op in.
Uiteindelijk ben ik halsoverkop naar een andere da gegaan.
Ze was zo slecht door de medicatie dat ze niet meer wilde eten.
Dieet kon dus niet meer.
Wachttijd (ong. 4 mnd) voor RJ behandeling zou ze niet halen.
Haar enige kans was nog een schildklieroperatie.
De da schatte in dat ze die nog aan zou moeten kunnen, nog langer wachten dan niet meer.
Diezelfde middag werd ze nog met spoed geopereerd.
Het gaat niet gemakkelijk, want ze begon de operatie met 0-10 achterstand.
Dus het gaat veel downs en soms een klein upje.

Ook weten we niet of de operatie succesvol is geweest.
Heel soms groeit de schildklierweefsel ook door in de borstholte en als daar toevallig ook nog restjes tumor zitten, dan heeft het niet geholpen.

Ze heeft nog heel wat te overwinnen om te bezien of ze nog even mee kan en mag.
Deze nieuwe da is wel geweldig. Zowel voor haar als voor mij.
Maar het is zwaar om ieder moment te balanceren tussen hoop en vrees.
pi_212796451
Wat een rollercoaster voor poes en jou. Sterkte ;(
Spoilers!
pi_212796837
Veel sterkte @Ebinas
Ik weet helaas hoe enorm zwaar het is om te balanceren tussen hoop en vrees. Drie weken lang was het hier hetzelfde. Wachten op het telefoontje met de (hopelijk) positieve bloedwaarden, wachten op het telefoontje of ze mee naar huis mocht na een overnachting. Het is fysiek zwaar, en mentaal.

Helaas heeft mijn beste maatje het niet mogen overleven (ik heb haar laten inslapen), maar als je er alles aan gedaan hebt mag je er vrede mee hebben. En jij doet er zo te zien ook meer dan alles aan! :*
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_212796979
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 11:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een rollercoaster voor poes en jou. Sterkte ;(
Dank je
pi_212797037
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 12:28 schreef Salina het volgende:
Veel sterkte @:Ebinas
Ik weet helaas hoe enorm zwaar het is om te balanceren tussen hoop en vrees. Drie weken lang was het hier hetzelfde. Wachten op het telefoontje met de (hopelijk) positieve bloedwaarden, wachten op het telefoontje of ze mee naar huis mocht na een overnachting. Het is fysiek zwaar, en mentaal.

Helaas heeft mijn beste maatje het niet mogen overleven (ik heb haar laten inslapen), maar als je er alles aan gedaan hebt mag je er vrede mee hebben. En jij doet er zo te zien ook meer dan alles aan! :*
Ik had je post gelezen. En was een reactie aan het tikken, maar het werd me zo te veel, dat ik het snel afsloot :@

Maar er alles aan gedaan hebben helpt wel.
Jullie konden allebei niet meer doen.

Het ligt niet aan haar vechtlust en ik kan ook niet meer doen dan dat ik nu doe.
Dat is een schrale troost en alleen maar hopen dat ze het redt.
pi_212797045
Wat een tegenslag ;(

Sterkte voor jou en poes.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_212797094
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 12:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat een tegenslag ;(

Sterkte voor jou en poes.
Dank je wel.
pi_212886735
Ik had vroeger een dierenarts die was zeer bedreven in katten pilletjes geven... Hij was zeer begaan en zeer zacht en won de kat zijn vertrouwen dan even rustig de bek open maken en mikte de pil gelijk op een gewiekste manier achter naar zijn strot in en maakte zijn bek dicht. Zoals ik het als bijstander kon beoordelen had de kat geen schijn van kans de pil achter in zijn huig en bek dicht wekt blijkbaar een slikreflex op. De kat, had nog geen tijd om door te hebben wat er was gebeurd en pil was binnen... En zo keek de kat de dierenarts ook verrast aan, zo van WTF is dit nu en wist blijkbaar ook niet wat hij er verder mee aan moest.

Ik dacht zelf ook zoiets van "Oh werkt dat zo!" nog niet eerder gezien en ook de laatste keer. Maar ik miste helaas de routine om dit zelf te herhalen. Is me maar één keer zelf gelukt. Die arts die kon pillen mikken als een kampioen.

Misschien kan er iemand iets mee... Het werkte i.i.g. perfect...

Verder sneu verhaal TS, arm beestje... Heel veel sterkte...
pi_212923496
Inmiddels weer een fiks aantal dagen verder.
En heel wat keren op een neer naar de dierenarts.
Ze had ook nog de wond nog open getrokken, dus fiksen en weer antibiotica, pijnstilling en ontstekingsremmers.
En haar organen hadden/hebben het al zo zwaar.
Inmiddels op advies van da daarom ook gestart met probiotica.

Maarrrrr stilletjes aan durf ik echt te geloven dat ze de ellende van de schildkliermedicatie en de operatie achter zich laat. Steeds meer zie ik haar oude gedrag terugkomen, al is ze nog heel snel moe. Maar dat is logisch na al die klappen en enorme stress (is een traumakatje).

Of de schildklierproblemen voorbij zijn is nog niet goed in te schatten.
Want er is er 1'tje verwijderd. Maar die kan ook in de borstholte door zijn gegroeid en dat is niet te verwijderen.
Daarnaast zou het zo kunnen zijn dat de andere (ze hebben er 2) ook........ (ik tik het nog maar even niet "hardop').
Haar eet en drinkgedrag is nog iets anders dan anders. Maar ik zie veel minder drinken en vraatzucht.
Maar goed is maar haar herstel afwachten.
Over een paar weekjes krijgt ze een nieuw bloedonderzoek en die zal duidelijkheid geven.
pi_212923620
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 07:22 schreef Ebinas het volgende:
Ze had ook nog de wond nog open getrokken, dus fiksen en weer antibiotica, pijnstilling en ontstekingsremmers.
Heeft ze dit met krabben gedaan? Ik heb dit ooit bij mijn kat opgelost met kunststof plak nagelkapjes. Die zijn zacht en rond en plak je dus op de nagels van het pootje waarmee ze aan de wond krabben. In he begin bij verse wonden moet dan alsnog een kap of kraag om, maar bij wonden die redelijk genezen zijn maar wel nog kwetsbaar voor scherpe nagels zijn die dingen ideaal.

Ik heb er nog een hele zak vol van liggen met lijm en al... Mijn kat is kort na de aanschaf van die dingen overleden aan nierfalen. Heb maar 10 van de 100 dacht is gebruikt. Werkte erg goed voor hem, maar was helaas te laat. Hij heeft dan wel zijn laatste weken zonder kraag kunnen leven en veilig aan zijn gevoelige plek kunnen krabben zonder zich open te trekken.

Afijn als je kat er mee geholpen is mag je ze van mij hebben, voor nop. Moet je dat dan even op de pm zetten en stuur ik ze op.

https://nationalcatgroomers.com/nail-cap-myths/
Ik heb dan wel de zwarte gekocht... :') Heb aan roze zitten denken maar ging me toch net stap te ver...
pi_212923721
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 07:50 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
Heeft ze dit met krabben gedaan? Ik heb dit ooit bij mijn kat opgelost met kunststof plak nagelkapjes. Die zijn zacht en rond en plak je dus op de nagels van het pootje waarmee ze aan de wond krabben. In he begin bij verse wonden moet dan alsnog een kap of kraag om, maar bij wonden die redelijk genezen zijn maar wel nog kwetsbaar voor scherpe nagels zijn die dingen ideaal.

Ik heb er nog een hele zak vol van liggen met lijm en al... Mijn kat is kort na de aanschaf van die dingen overleden aan nierfalen. Heb maar 10 van de 100 dacht is gebruikt. Werkte erg goed voor hem, maar was helaas te laat. Hij heeft dan wel zijn laatste weken zonder kraag kunnen leven en veilig aan zijn gevoelige plek kunnen krabben zonder zich open te trekken.

Afijn als je kat er mee geholpen is mag je ze van mij hebben, voor nop. Moet je dat dan even op de pm zetten en stuur ik ze op.

https://nationalcatgroomers.com/nail-cap-myths/
Ik heb dan wel de zwarte gekocht... :') Heb aan roze zitten denken maar ging me toch net stap te ver...
Haar nagels zijn door de da tijdens de operatie heel kort geknipt.
Ik weet niet hoe ze het gedaan heeft.
Ze trekt wel vaker met haar tanden aan haar vacht als onderdeel van poetsen.
Wellicht is het zo gebeurd.
Een kraag/kap kan niet, want daar zit precies de wond.
Ze hadden haar wel helemaal ingepakt rondom en kruislings door de voorpoten, maar daar wurmde ze zich steeds weer uit. En precies op zo'n moment toeslaan natuurlijk -O-

Heel tof van je dat ik ze zou mogen overnemen, maar ze laat zulke dingen niet toe (traumakatje, vertrouwt niets).
Inmiddels denk ik wel dat de wond inmiddels sterk genoeg is.
pi_213303197
Hallo ,
In het kort
Hier schildpadpoes van 16, Vorig jaar alle waardes nog goed maar in januari TT4 (schildklierwaarde) van 34 naar 68.
Kattenkliniek Groningen vond Thiamacare druppels eerst de beste oplossing.

Kan gewoon door of over natvoer. Ik doe altijd Vitacraft liquid snack over theelepel Hills of Carni. af en toe sheba of gourmet.Daar de druppels op. Is echt maar heel weinig. Gaat zo op terwijl ze lastige eetster is. Begonnen met 0.25 ml bleek teveel TT4 gezakt naar 9 dus nu 0.2ml. Zijn maar 3 druppels Doe dus eerst klein beetje theelepel natvoer met de thiamacare als dat erin zit de volledige hoeveelheid 80 a 100 gram per dag verdeeld over 3x daags of 2x daags.

2 weken geleden TT4 waarde 13.
As Donderdag weer controle.

Tot nu toe gaat het echt prima, zie geen gedragswijzigingen ook niet in eetlust en ontlasting.

Ps te hoge tt4 waarde (schildklier) geeft hoge bloeddruk, te snelle hartslag en ze had het vaak warm (uitgestrekt op bv wat koudere tegels liggen)

Ik heb niet alles gelezen en volg dit forum gedeelte ook niet (er komt me teveel ellende voorbij in dit subforum af en toe.)

Take Care!

[ Bericht 1% gewijzigd door Iceage op 23-04-2024 16:30:38 ]
pi_213314879
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 16:06 schreef Iceage het volgende:
Hallo ,
In het kort
Hier schildpadpoes van 16, Vorig jaar alle waardes nog goed maar in januari TT4 (schildklierwaarde) van 34 naar 68.
Kattenkliniek Groningen vond Thiamacare druppels eerst de beste oplossing.

Kan gewoon door of over natvoer. Ik doe altijd Vitacraft liquid snack over theelepel Hills of Carni. af en toe sheba of gourmet.Daar de druppels op. Is echt maar heel weinig. Gaat zo op terwijl ze lastige eetster is. Begonnen met 0.25 ml bleek teveel TT4 gezakt naar 9 dus nu 0.2ml. Zijn maar 3 druppels Doe dus eerst klein beetje theelepel natvoer met de thiamacare als dat erin zit de volledige hoeveelheid 80 a 100 gram per dag verdeeld over 3x daags of 2x daags.

2 weken geleden TT4 waarde 13.
As Donderdag weer controle.

Tot nu toe gaat het echt prima, zie geen gedragswijzigingen ook niet in eetlust en ontlasting.

Ps te hoge tt4 waarde (schildklier) geeft hoge bloeddruk, te snelle hartslag en ze had het vaak warm (uitgestrekt op bv wat koudere tegels liggen)

Ik heb niet alles gelezen en volg dit forum gedeelte ook niet (er komt me teveel ellende voorbij in dit subforum af en toe.)

Take Care!
Toch ben ik blij dat je het even gelezen en gereageerd hebt.
Het is nl nog steeds niet goed met haar. Gaat ook niet heel slecht. Maar we zijn er nog niet.

Ik heb dat middel ook geprobeerd, maar in veel hogere dosering (2x daags 0,5).
Ook de de pillen waren hoog gedoseerd, terwijl ze net als bij jou niet ernstig verhoogde waarden had.
Soms had ik ook het idee of ze niet "overgedoseerd'" werd.

Ik zit nu nog in de laatste week van "afwachten" en anders gaan we weer behandelen.
Dan zal ik dit zeker voorstellen.

Dank voor je reactie en jij ook veel sterkte.
Ik hoop dat morgen de uitslagen goed zijn!
pi_213323429
@Ebinas

Bij de da alles in orde (gebitscontrole zijn 2 kiezen getrokken eerder op 4 april) 15 mei terug en weer bloed controle op tt4. Gebit zou eigenlijk 10 januari gedaan worden maar ze vonden het te link ivm narcose en haar tt4 waarde (alle anderen waardes waren echt keurig! blij mee)

Ze vonden het nu vandaag te snel en niet nodig na de vorige keer.(controle tt4) dus 15 mei weer.
Wordt inmiddels dure dame. :s)

Ik ben echt super tevreden over De Kattenkliniek.

Jij ook succes he en sterkte met jouw tt4 kat.

https://kattenkliniekgroningen.nl/

[ Bericht 8% gewijzigd door Iceage op 25-04-2024 17:35:02 ]
pi_213345177
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 16:27 schreef Iceage het volgende:
@:Ebinas

Bij de da alles in orde (gebitscontrole zijn 2 kiezen getrokken eerder op 4 april) 15 mei terug en weer bloed controle op tt4. Gebit zou eigenlijk 10 januari gedaan worden maar ze vonden het te link ivm narcose en haar tt4 waarde (alle anderen waardes waren echt keurig! blij mee)

Ze vonden het nu vandaag te snel en niet nodig na de vorige keer.(controle tt4) dus 15 mei weer.
Wordt inmiddels dure dame. :s)

Ik ben echt super tevreden over De Kattenkliniek.

Jij ook succes he en sterkte met jouw tt4 kat.

https://kattenkliniekgroningen.nl/
Goed nieuws hoor. Stabiel. Netjes!

Dinsdag neem ik weer contact op.
Zie inmiddels wel dat het eten en drinken teveel blijft.
Ik ga voorstellen om geleidelijk te beginnen met een hele lage dosering druppels.
pi_213379883
Gisteren weer overleg gehad.
We kijken het weer 2 weken aan.
Ze doet het (nog) goed naar omstandigheden.
De da denkt niet dat T4 (64) na al die weken na de ingreep nog verder zal dalen.
Maar haar klachten zijn enorm afgenomen en ze is behoorlijk aangekomen.
Wel met meer eten dan een gemiddelde kat nodig zou hebben, maar ze lijkt wel steeds minder nodig te hebben.
De da wil even bekijken of ze voorlopig "stabiel" blijft.
Pas als laatste redmiddel weer aan de medicatie (druppels of oorzalf).
Omdat ze nergens tegen kan en zo moeilijk te behandelen is (traumakatje).

Ik blijf haar monitoren met eten, drinken, gewicht, gedrag, ademhaling. De hele mikmak. Flinke zorgtaak.
Maar zo hopen de da en ik dat we haar zo weinig mogelijk naar de praktijk moeten brengen.

In een ander topic las ik over Gabapentine, daar zal ik de volgende keer eens naar vragen. Wie weet krijg ik het erin en scheelt dat heel veel stress.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 22:11:59 #72
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_213458446
Hier ook een kat met een te snelle schildklier.
Pillen geven werd een steeds groter drama. Na 1,5 week kreeg ik haar niet meer te pakken en gaf ik het op.
Toen over willen gaan op zalf maar dat moest op bestelling en om het te overbruggen kreeg ik dieetvoer mee. Nou is het een zeer kieskeurige eter dus ik verwachtte er niet teveel van en dat kwam ook uit. De brokjes gingen er absoluut niet in en hoewel het blikvoer er in 1e instantie wel inging bleef het bij de ene keer. :{

Vervolgens heb ik toch weer pogingen ondernomen door een pil te verpulveren en door kattenpudding te doen. Dat werkte als een tierelier.
Helaas bleek ze alsnog allergisch voor de medicijnen en kreeg ze uitslag boven haar ogen en in haar oren.
Kreeg overigens op mijn donder van de dierenartsassistente omdat die pillen niet gebroken mogen worden want het zou invloed op je eigen schildklier kunnen hebben.

Hierna hebben we toch maar besloten voor radioactief jodium te gaan.
Ik schrok me eerst wezenloos dat op de site een wachttijd van 6 maanden stond, maar na het eerste contact bleek dat het nog maar ongeveer 2 maanden was. En omdat ze nu geen alternatieven heeft tot die tijd kwam ze op de spoedlijst.
Tot mijn verbazing werd ik vorige week al gebeld dat ze volgende week al zou mogen. *O*
En gelukkig maar want uit de bloedtest van vanmorgen bleek dat ze van een waarde van 100 vorige keer naar 155 vanochtend was gegaan. :{ Gelukkig lijken de rest van de waardes nog oke.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 10:22 schreef Ebinas het volgende:
Pas als laatste redmiddel weer aan de medicatie (druppels of oorzalf).
Ben je dan niet bang dat ze daar ook weer zo heftig op reageert?
Om die reden wilde ik al niet meer de zalf proberen, want ik had gelezen dat dat voor irritatie/ontsteking kon zorgen. :{ Druppels wist ik toen nog niks van.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_213461881
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:11 schreef Elpis het volgende:
Hier ook een kat met een te snelle schildklier.
Pillen geven werd een steeds groter drama. Na 1,5 week kreeg ik haar niet meer te pakken en gaf ik het op.
Toen over willen gaan op zalf maar dat moest op bestelling en om het te overbruggen kreeg ik dieetvoer mee. Nou is het een zeer kieskeurige eter dus ik verwachtte er niet teveel van en dat kwam ook uit. De brokjes gingen er absoluut niet in en hoewel het blikvoer er in 1e instantie wel inging bleef het bij de ene keer. :{

Vervolgens heb ik toch weer pogingen ondernomen door een pil te verpulveren en door kattenpudding te doen. Dat werkte als een tierelier.
Helaas bleek ze alsnog allergisch voor de medicijnen en kreeg ze uitslag boven haar ogen en in haar oren.
Kreeg overigens op mijn donder van de dierenartsassistente omdat die pillen niet gebroken mogen worden want het zou invloed op je eigen schildklier kunnen hebben.

Hierna hebben we toch maar besloten voor radioactief jodium te gaan.
Ik schrok me eerst wezenloos dat op de site een wachttijd van 6 maanden stond, maar na het eerste contact bleek dat het nog maar ongeveer 2 maanden was. En omdat ze nu geen alternatieven heeft tot die tijd kwam ze op de spoedlijst.
Tot mijn verbazing werd ik vorige week al gebeld dat ze volgende week al zou mogen. *O*
En gelukkig maar want uit de bloedtest van vanmorgen bleek dat ze van een waarde van 100 vorige keer naar 155 vanochtend was gegaan. :{ Gelukkig lijken de rest van de waardes nog oke.
[..]
Ben je dan niet bang dat ze daar ook weer zo heftig op reageert?
Om die reden wilde ik al niet meer de zalf proberen, want ik had gelezen dat dat voor irritatie/ontsteking kon zorgen. :{ Druppels wist ik toen nog niks van.
Druppels is dezelfde werkzame stof. Alleen beter te doseren en te vermengen met voer.
Al blijft vermengen niet de meest effectieve wijze. Maar je moet wat.
En ja ik ben dus bang voor dezelfde reactie.
Maar toen ze werd gediagnosticeerd was haar waarde niet heel erg verhoogd en ze is wel gestart met de standaard dosering.
Aangezien ze aan bijwerkingen zouden kunnen wennen is het idee dat beginnen met een lage dosering en dan opbouwen tot een stabiele situatie is bereikt nog een mogelijkheid.
De oorzalf zet zich in het lichaam ook om in het zelfde middel als bij pillen en druppels.
Alleen belast dat de maag dan minder.

Wat tof dat ze al terecht kan!
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat zijn.
Hopelijk wil je wat meer daar over blijven tikken.
Mijn katje staat nl nog wel op de wachtlijst, voor het geval dat.
Maar ik wil iets langer aankijken wat de operatie heeft gedaan.
Uiteraard in nauw overleg met de dierenarts.
  woensdag 8 mei 2024 @ 11:04:00 #74
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_213463840
Ik vergat erbij te zeggen dat onze kat felimazole kreeg (2x 2,5mg) ipv thiafeline. Dus dat is denk ik toch wel een andere werkzame stof. Nou zou het me niks verbazen als ik ook geen druppels bij haar naar binnen zou hebben gekregen. Soms lijkt ze het al van een kilometer afstand te ruiken als ik met iets aan kom wat mevrouw niet blieft. :{ Ik ga dan ook haar eigen eten meegeven, want we kunnen niet hebben dat ze daar niks wil eten.

En ja ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat. Gisteren kregen we 10 minuten lang een concert in de auto, maar volgende week zijn we een uur onderweg. Ze is ook helemaal niks gewend want ze heeft al bijna 10 jaar lang geen dierenarts meer gezien (braaf ooit begonnen met vaccinaties, maar na een paar jaar chronisch verzuimd :@ ), en ook met vakanties werd ze thuis verzorgd.

Logisch dat je het eerst aankijkt. Ik ga proberen je op de hoogte te houden hoe het hier gaat.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_213476413
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:04 schreef Elpis het volgende:
Ik vergat erbij te zeggen dat onze kat felimazole kreeg (2x 2,5mg) ipv thiafeline. Dus dat is denk ik toch wel een andere werkzame stof. Nou zou het me niks verbazen als ik ook geen druppels bij haar naar binnen zou hebben gekregen. Soms lijkt ze het al van een kilometer afstand te ruiken als ik met iets aan kom wat mevrouw niet blieft. :{ Ik ga dan ook haar eigen eten meegeven, want we kunnen niet hebben dat ze daar niks wil eten.

En ja ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat. Gisteren kregen we 10 minuten lang een concert in de auto, maar volgende week zijn we een uur onderweg. Ze is ook helemaal niks gewend want ze heeft al bijna 10 jaar lang geen dierenarts meer gezien (braaf ooit begonnen met vaccinaties, maar na een paar jaar chronisch verzuimd :@ ), en ook met vakanties werd ze thuis verzorgd.

Logisch dat je het eerst aankijkt. Ik ga proberen je op de hoogte te houden hoe het hier gaat.
Heel fijn dat je me op de hoogte wilt houden, want iets zegt me dat het toch daar bij mij op ook wel op uit gaat komen.

Ik wens jullie in ieder geval heel veel succes en ik duim dat ze zo min mogelijk stress ervaart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')