Klopt niet, want de ICE105/ICE104 gaan straks naar Hamburg en worden gereden door een ICE4. Waarschijnlijk worden in de toekomst de huidige ICE915/ICE914 doorgetrokken naar Amsterdam krijgen ze een nummer onder de 500.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 09:06 schreef derLudolf het volgende:
Gerucht uit de commentaarsectie van Julien:
ICE105 gaat in de toekomst naar München, oa omdat ICE3neo niet is toegelaten in Zwitserland
Maakt toch allemaal geen flikker uit want hij rijdt toch niet vanwege stakingen.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 09:06 schreef derLudolf het volgende:
Gerucht uit de commentaarsectie van Julien:
ICE105 gaat in de toekomst naar München, oa omdat ICE3neo niet is toegelaten in Zwitserland
Of men vliegt naar Scandinavië of Centraal-Europa. De directie van WizzAir, RyanAir en Norwegian dansen op tafel met al die stakingen.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 09:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maakt toch allemaal geen flikker uit want hij rijdt toch niet vanwege stakingen.
En reizigers zijn er ook wel een keertje klaar mee, op termijn heeft gewoon iedereen een auto en wil niemand meer een trein
Opzich boeien de nummers ook niet zo veel, feit is dus wel een mogelijke dagtrein Amsterdam-Münchenquote:Op dinsdag 12 maart 2024 09:11 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Klopt niet, want de ICE105/ICE104 gaan straks naar Hamburg en worden gereden door een ICE4. Waarschijnlijk worden in de toekomst de huidige ICE915/ICE914 doorgetrokken naar Amsterdam krijgen ze een nummer onder de 500.
Wat natuurlijk dikke prima isquote:Op dinsdag 12 maart 2024 10:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Opzich boeien de nummers ook niet zo veel, feit is dus wel een mogelijke dagtrein Amsterdam-München
Zeker. Vanuit München gaan best wel wat leuke (nacht)treinenquote:
En in Nederland niet?quote:Op maandag 11 maart 2024 17:22 schreef derLudolf het volgende:
https://www.treinenweb.nl(...)l-300-rijtuigen.html
In Polen blijft je voorlopig nog wel even getrokken treinen zien
Die aanrijding is echt al jaren geleden.... betekent dat niet effectief dat er niets meer mee gaat gebeuren?quote:Op dinsdag 12 maart 2024 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva schijnt wat problemen met de Lintjes te hebben op het traject Zutphen - Oldenzaal. Mogelijk gaan er nog drie GTW's uit het noorden die kant op.
Het noorden heeft nog wel wat materieel over ondanks dat er al 4 GTW's weg zijn, een vijfde nog steeds in Duitsland is en er eentje na de botsing met een wagen vol melkpoeder terzijde gesteld is.
Het rangeren met getrokken treinen bij voornamelijk kopstations zie je echt nauwelijks meer in Nederland. In Duitsland zeer beperkt.quote:
Ja een paar nachttreinen. ICE L is geen klassieke getrokken trein, je haalt door de Jacobs draaistellen er niet zomaar even een paar rijtuigen uit.quote:
Het ging niet over rangeren, er stond iets over getrokken treinen. Daar hebben we best leuke diversiteit in met de nachttreinen, de pimpel en de seizoenstreinen die er rijden.quote:Op woensdag 13 maart 2024 06:12 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het rangeren met getrokken treinen bij voornamelijk kopstations zie je echt nauwelijks meer in Nederland. In Duitsland zeer beperkt.
Klopt. In de Arrivaloods in Meppel staan een kopbak en een motorbak. De andere kopbak is geslooptquote:Op woensdag 13 maart 2024 05:58 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Die aanrijding is echt al jaren geleden.... betekent dat niet effectief dat er niets meer mee gaat gebeuren?
Klopt, maar dat zijn dan weer geen reguliere (binnenlandse) treinen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 19:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ochja, in Nederland blijven er nog genoeg echte treinen. Zo zal komend weekend Mullertours weer een rit naar Alkmaar maken, om nog meer feestende Duitsers naar Egmond aan Zee te brengen.
Iets zegt mij dat Mullertours ook naar Zandvoort aan Zee gereden heeft. Dat zal dan wel met twee locs gebeurd zijn.
Die heeft geeneens Jacobsdraaistellen maar een set wielen aan een rijtuigeinde waarbij dat rijtuigeinde ook het aangesloten rijtuig weer voor de helft draagt. Een Jacobsdraaistel is daar een wonder aan simpelheid bij omdat de bakken daarop zijn opgelegd.quote:Op woensdag 13 maart 2024 09:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja een paar nachttreinen. ICE L is geen klassieke getrokken trein, je haalt door de Jacobs draaistellen er niet zomaar even een paar rijtuigen uit.
Het lijkt erop dat morgen en aanstaand weekend niet wordt gestaakt, dus je kunt gewoon op reis.quote:
Waar heb je die info vandaan? Dan kan ik het voor m'n terugreis ook even in de gaten houdenquote:Op donderdag 14 maart 2024 19:16 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat morgen en aanstaand weekend niet wordt gestaakt, dus je kunt gewoon op reis.
Ik had ergens gelezen op het internet gelezen dat GDL Deutsche Bahn een ultimatum heeft gesteld die zondag 17 maart afloopt. Komt Deutsche Bahn dan niet met een nieuw aanbod waarbij een 35-urige werkweek het uitgangspunt is volgt er maandag 18 maart opnieuw een staking. Of het een 24-urige staking is of een langere staking is nog niet bekend.
Stond op www.merkur.dequote:Op donderdag 14 maart 2024 21:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waar heb je die info vandaan? Dan kan ik het voor m'n terugreis ook even in de gaten houden
Voorzichtig hoopvolquote:Op zaterdag 16 maart 2024 11:21 schreef Erno-BE het volgende:
https://www.tagesschau.de(...)en/bahn-gdl-132.html
Geen stakingen komende week. Heb ik mooi mazzel.
De EVG heeft gelukkig nog een vredesplicht tot ergens volgend jaar. Alleen het stads- en streekvervoer in Duitsland ligt helaas de komende tijd weleens plat vanwege stakingen door Ver.di, behalve in Bayern, Saarland, Hamburg en Mecklenburg-Vorpommern, want bij de laatste drie deelstaten is er een akkoord bereikt.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 19:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Daarna gaan de verkeersleiders vast weer
En wat is er in Bayern?quote:Op zondag 17 maart 2024 06:22 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De EVG heeft gelukkig nog een vredesplicht tot ergens volgend jaar. Alleen het stads- en streekvervoer in Duitsland ligt helaas de komende tijd weleens plat vanwege stakingen door Ver.di, behalve in Bayern, Saarland, Hamburg en Mecklenburg-Vorpommern, want bij de laatste drie deelstaten is er een akkoord bereikt.
Jah, daar vallen sommige S-Bahnen onder.quote:Op zondag 17 maart 2024 08:26 schreef derLudolf het volgende:
Stad en streekvervoer klinkt als bus, tram en metro? Of valt S-bahn er ook onder?
S-Bahn valt meestal onder spoorvervoer, ook in Berlin en Hamburg. In Karlsruhe verschilt het per lijn of het onder streekvervoer of onder spoorvervoer valt. De S1, S11 en S2 vallen onder streekvervoer, de S8 onder spoorvervoer.quote:Op zondag 17 maart 2024 08:26 schreef derLudolf het volgende:
Stad en streekvervoer klinkt als bus, tram en metro? Of valt S-bahn er ook onder?
Wel grappig om te zien.quote:Op maandag 18 maart 2024 16:41 schreef derLudolf het volgende:
Karlsruhe is sowieso raar, met de trams die op het gewone spoor komen
Ik heb een paar keer in een Giruno gezeten op weg naar Noord-Italië en ik ben niet heel enthousiast over de treinstellen: rare indeling, kleine ramen, schuine vloeren om alles maar gelijkvloers te houden. Ik had liever gezien dat SBB een aantal 200 km/h Flirts had besteld voor het spoorvervoer van en naar Italië. Harder dan 200 km/h rijdt men toch niet in Zwitserland.quote:Op maandag 18 maart 2024 16:45 schreef derLudolf het volgende:
Ik zit nu in een Stadler Smile (SBB RABe 501)
Ik krijg een smile van de ruimte, het is een 1+1 opstelling met naast me een handig tafeltje, maar wat maakt dat ding een lawaai.
Vmax is 250 maar volgens mij hebben we de 130km/u nog niet aangetikt.
Die dingen heeft NS toch ook?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:27 schreef James1988 het volgende:
De nieuwe treinen voor de MerwedeLingelijn komen van CAF.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |