abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 maart 2024 @ 11:46:09 #61
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_212739417
Klopt. Dat is verkeer waarvoor de brug regulier geopend moet worden, als die vrachtschepen niet onder de gesloten brug door kunnen.

Brug er uit tillen (voor een bredere doorvaart) was alleen nodig als die werf een cruiseschip afleverde.
pi_212739552
quote:
8s.gif Op donderdag 7 maart 2024 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Zet die neukwerf gewoon een paar km verderop neer anders. Probleemdenken dit.
Ben je wel eens op die werf geweest? Vind het echt een Fles uitje. Maar die is zo groot, die verplaats je niet even.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 23:40:29 #63
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_212749466
Koppel: "Zeg GWR, treinen spelen een belangrijke rol in ons leven, hebben jullie misschien een leuke centrepiece voor tijdens onze bruiloft?"
GWR: "Waarom houden jullie de plechtigheid niet bij ons aan boord?"

En zo geschiedde



Het was ook geen gewone trein, deze was speciaal ingelegd :o
pi_212753342
5 minuten engineering allowance, que pasa?
  zaterdag 9 maart 2024 @ 14:04:58 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_212754636
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 11:57 schreef b2py het volgende:
5 minuten engineering allowance, que pasa?
Engineering allowance is buffertijd die wordt toegevoegd voor een tijdelijke snelheidsbeperking. Daarvan zijn er een aantal op de Western Route.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 maart 2024 @ 14:17:08 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_212754763
Rijdt er vandaag helemaal geen ICNG rond?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_212756379
Werkzaamheden. Het enige dat er rijdt is 3 stammen ICR tussen Rotterdam en Breda v.v.. Meer is er niet nodig.

Tenzij één van die stammen uitvalt en er in Rotterdam nog een ICNG staat is de kans klein dat dit weekend ICNG te zien is.
pi_212756451
er staan er 3 reserve en 8 stuk* op de wgm :+


*in diverse staten van onderhoud, wachten op onderdelen en bestemd voor opleiding

[ Bericht 27% gewijzigd door Maegrim op 09-03-2024 17:22:56 ]
pi_212756512
Hebben die Amsterdammers alles weer weten te slopen? :+
Gisteren reed de overgrote meerderheid nog prima rond. Zelf ook zonder enig probleem al mijn geplande ritten gereden (buiten dan dat men het een goed plan vond om mij met een ICNG-8je als enige trein in het uur van Schiphol naar Amsterdam te laten rijden... dat was iets minder geslaagd en het kostte drie pogingen voor de deuren echt gesloten konden worden omdat mensen bleven proberen om binnen te komen :X ).
pi_212772807
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 10 maart 2024 @ 18:08:15 #71
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_212774039
quote:
Ja, moet je er van vinden :{ Het is allemaal waar, maar het is al zo lang waar. Eigenlijk sinds WO2 loopt het OV achter de auto aan. Niemand die er over gaat, wil echt. De auto is ook een te goeie melkkoe denk ik.

Ook leuk dat de VPRO in de aftiteling het logo van Transavia gebruikt _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_212774251
In het verleden vond ik het perron van Hoogkarspel smal, maar na mijn recente vakantie moet ik mijn mening bijstellen:



Vind de inrichting van dit station maar bijzonder - ze hadden het eilandperron net zo goed links van het spoor kunnen aanleggen.
pi_212775016
quote:
15s.gif Op zondag 10 maart 2024 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja, moet je er van vinden :{ Het is allemaal waar, maar het is al zo lang waar. Eigenlijk sinds WO2 loopt het OV achter de auto aan. Niemand die er over gaat, wil echt. De auto is ook een te goeie melkkoe denk ik.

Ook leuk dat de VPRO in de aftiteling het logo van Transavia gebruikt _O-
Ik vond het een vermakelijke en heldere uiteenzetting! En inderdaad, de samenhang is ver te zoeken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_212775037
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 18:22 schreef exelletor het volgende:
In het verleden vond ik het perron van Hoogkarspel smal, maar na mijn recente vakantie moet ik mijn mening bijstellen:

[ afbeelding ]

Vind de inrichting van dit station maar bijzonder - ze hadden het eilandperron net zo goed links van het spoor kunnen aanleggen.
Dubbele rijdraad dus 1500 of 3000V; Frankrijk?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 maart 2024 @ 19:15:13 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_212775088
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 19:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Dubbele rijdraad dus 1500 of 3000V; Frankrijk?
Doet Italiaans aan
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zondag 10 maart 2024 @ 19:21:34 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212775170
Wat betreft Tegenlicht, ik snap ook wel dat een NS het risico niet wil lopen door een doorgaand ticket Amsterdam-Boekarest wil verkopen, als de boel in D mis gaat mogen ze voor een hotelovernachting of vervangend vervoersbewijs opdraaien waar ze geen schuld aan hebben.

Maar daar zou wetgeving ook wat aan kunnen doen, op het gebied van luchtvaart zijn er ook Europese regels voor dacht ik.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 10 maart 2024 @ 19:24:36 #77
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_212775207
Moet de NS dat ook wel doen? Of zijn daar commerciële partijen beter voor?
Laat de NS eerst het trein vervoer in NL maar eens goed regelen :X
stupidity has become as common as common sense was before
  Moderator zondag 10 maart 2024 @ 19:32:12 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212775276
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 19:24 schreef marcb1974 het volgende:
Moet de NS dat ook wel doen? Of zijn daar commerciële partijen beter voor?
Laat de NS eerst het trein vervoer in NL maar eens goed regelen :X
Commerciële partijen die tickets gaan verkopen, ja dat klinkt goed... KLM verkoopt toch ook tickets ookal vlieg je deels met AF

Jaja ik weet het dat ze samenwerken in Skyteam, maar ja zoiets moet er dan ook maar komen voor spoorwegen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 10 maart 2024 @ 19:37:46 #79
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_212775353
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2024 19:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Commerciële partijen die tickets gaan verkopen, ja dat klinkt goed... KLM verkoopt toch ook tickets ookal vlieg je deels met AF

Jaja ik weet het dat ze samenwerken in Skyteam, maar ja zoiets moet er dan ook maar komen voor spoorwegen.
Alleen is de rol van de KLM wel iets anders als die van de NS.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_212775694
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2024 19:21 schreef derLudolf het volgende:
Wat betreft Tegenlicht, ik snap ook wel dat een NS het risico niet wil lopen door een doorgaand ticket Amsterdam-Boekarest wil verkopen, als de boel in D mis gaat mogen ze voor een hotelovernachting of vervangend vervoersbewijs opdraaien waar ze geen schuld aan hebben.
Oh de verkoper is verantwoordelijk? Grappig. Tjah, zoiets zou je kunnen oplossen op meerdere manieren; verantwoordelijkheid verschuiven op de partij waaronder het mis gaat, alhoewel dat ook soortgelijke nadelen kan hebben, of het oprichten van een fonds voor deelnemende partijen waar zoiets uit geregeld kan worden.

Er gebeurt nu gewoon heel weinig op het vlak van dingen als tariefintegratie. Ook al is het lang geleden, nog tijdens mijn leven kon je een treinkaartje kopen in Roodeschool naar Vladivostok.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_212775807
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2024 19:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Commerciële partijen die tickets gaan verkopen, ja dat klinkt goed... KLM verkoopt toch ook tickets ookal vlieg je deels met AF

Jaja ik weet het dat ze samenwerken in Skyteam, maar ja zoiets moet er dan ook maar komen voor spoorwegen.
Die allianties zijn soms ook bloedirritant. Ik heb weleens heel hard moeten rennen op schiphol om m'n koffer op te halen en weer opnieuw door security te gaan omdat ik met de ene maatschappij de ene reis had en direct door met de andere maatschappij de andere en dat kon dus niet in één boeking.

Air France en KLM zijn trouwens één bedrijf, naast skyteam partner. Ze hebben één beursnotering. Delta zit in dezelfde alliantie, net als Air Fungus uit Ierland.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator zondag 10 maart 2024 @ 20:10:43 #82
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212775904
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 19:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Oh de verkoper is verantwoordelijk? Grappig.
De verkoper is wel de partij waarmee ik zaken doe natuurlijk

quote:
of het oprichten van een fonds voor deelnemende partijen waar zoiets uit geregeld kan worden.
Ja zoiets dacht ik ook aan ja :)

KLM en AF was misschien geen goed voorbeeld. Laten we zeggen KLM en Alitalia destijds.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 10 maart 2024 @ 20:14:54 #83
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_212775979
Dinsdag middag begint WEER een staking in Duitsland, duurt 24 uur.
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 10 maart 2024 @ 20:17:45 #84
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_212776032
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 20:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Air Fungus
Champignon of the Skies! _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 10 maart 2024 @ 20:20:03 #85
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212776079
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 20:14 schreef marcb1974 het volgende:
Dinsdag middag begint WEER een staking in Duitsland, duurt 24 uur.
Ja, dat is ook wel een goede manier om de mensen uit de trein te jagen. Daar heb je de slechte prestaties op het Duitse spoor als het wel rijdt niet eens voor nodig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_212776109
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2024 20:10 schreef derLudolf het volgende:

[..]
De verkoper is wel de partij waarmee ik zaken doe natuurlijk
Okay dus het is een aanname en je weet niet hoe het nu daadwerkelijk werkt? Want ik denk namelijk dat de partij waaronder het gebeurt verantwoordelijk is als er onderweg iets voorvalt.

Voorafgaand aan de reis is de verkoper je aanspreekpunt inderdaad, maar veel verkoopkanalen zijn in het geval van langeafstandstreinreizen niet zonder meer bereikbaar als de poep de ventilator raakt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 10 maart 2024 @ 20:22:23 #87
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212776135
Ik vind het wel vrij onbegrijpelijk dat men het op Europees niveau niet voor elkaar krijgt om internationaal treinvervoer te stroomlijnen en te stimuleren. Met de uitgebreide groene agenda die er nu ligt zou dat echt een no-brainer moeten zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 10 maart 2024 @ 21:13:29 #88
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_212777861
quote:
Voor iets met ons belastinggeld is het best kritisch.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 10 maart 2024 @ 22:48:54 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_212780240
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 20:14 schreef marcb1974 het volgende:
Dinsdag middag begint WEER een staking in Duitsland, duurt 24 uur.
Voor de terugreis van ons nieuwjaarsrondje (24 maart) heb ik inmiddels een plan B uitgewerkt :')

Daar zit wel een krappe overstap van 6 minuten in Straatsburg in, maar goed. De Fransen zijn vast wel ponctuelle. :s)
  zondag 10 maart 2024 @ 22:52:16 #90
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_212780283
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 22:48 schreef James1988 het volgende:

[..]
Voor de terugreis van ons nieuwjaarsrondje (24 maart) heb ik inmiddels een plan B uitgewerkt :')

Daar zit wel een krappe overstap van 6 minuten in Straatsburg in, maar goed. De Fransen zijn vast wel ponctuelle. :s)
Ik wil begin april de EC naar Interlaken nemen,
durf alleen niet meer te boeken zo ........ :')
stupidity has become as common as common sense was before
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')