Waar moet je heen? Er lijkt wel redelijk wat te rijden in Duitsland, alleen bestaat de kans dat je op de vloer moet zitten omdat alle zitplaatsen bezet zijn.quote:Op maandag 4 maart 2024 16:46 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Go***********, gaan mijn plannen voor vrijdag weer
Ze hebben een best wel efficiënte oplossing bedacht om zoveel mogelijk reizigers van Zwolle naar Utrecht te krijgen zonder dat ze met de bus moeten.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)er-slecht-bereikbaar
Oh ja, NOG meer werkzaamheden
Ik zal even naar je zwaaien, ik ga die dag ook naar Zwitserlandquote:Op maandag 4 maart 2024 20:22 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Waar moet je heen? Er lijkt wel redelijk wat te rijden in Duitsland, alleen bestaat de kans dat je op de vloer moet zitten omdat alle zitplaatsen bezet zijn.
Ik ga 16 maart naar Noord-Italië. Het lijkt erop dat ik bij een stakingsdienstregeling met de ICE515 van Köln naar Mannheim kan reizen en met de ICE277 van Mannheim naar Basel.
Alleen de mogelijke stakingen na aanstaande vrijdag worden mogelijk slechts een paar uur voor de ingang van de staking aangekondigd, zodat Deutsche Bahn dan lastiger een nooddienstregeling in elkaar kan draaien.
De EC9 rijdt toch rechtstreeks van Münster naar Zürich?quote:Op maandag 4 maart 2024 21:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zal even naar je zwaaien, ik ga die dag ook naar ZwitserlandNaar Zürich met EC vanaf Münster waarschijnlijk. Heb ook nog ICE 107 en ICE75, maar ja 23 overstap in Mannheim, is vrij spannend denk ik. Plus nog even genieten van de Panoramawagen
Klopt, in eerste instantie heb ik die ICE's geboekt, maar later besloten de EC te pakken. Heb Interrail dus geen Zugbindung.quote:Op maandag 4 maart 2024 21:14 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De EC9 rijdt toch rechtstreeks van Münster naar Zürich?
Ja, de EC9 wordt er bij een staking wel uitgegooid.
1 april valt vroeg dit jaarquote:Op maandag 4 maart 2024 21:14 schreef MTL het volgende:
Volgens een poster op het grote blote tietenforum krijgt de nieuwe IC Brusselverbinding blijkbaar de naam EuroCity Direct en wordt de trage ingekorte variant gewoon EuroCity genoemd.
Krijgt Almere Buiten eindelijk de EuroCity die het al sinds 1422 verdiend
Edit: oh en voor de verduidelijking, geen idee of het waar is. Ik weet dat men op zoek was naar een nieuwe naam, maar had nog niks gehoord over de uitkomst daarvan.
De ICE107 rijdt ook rechtstreeks van Münster naar Basel. Als de trein tot Karlsruhe rijdt, dan adviseer ik je om pas in Karlsruhe over te stappen en niet in Mannheim. Karlsruhe is wel een stuk minder chaotisch als Mannheim.quote:Op maandag 4 maart 2024 21:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, in eerste instantie heb ik die ICE's geboekt, maar later besloten de EC te pakken. Heb Interrail dus geen Zugbindung.
Goed om die ICE achter de hand te hebben in elk geval
Ik wilde een rondje NRW gaan doen, wordt hem dus niet.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:22 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Waar moet je heen? Er lijkt wel redelijk wat te rijden in Duitsland, alleen bestaat de kans dat je op de vloer moet zitten omdat alle zitplaatsen bezet zijn.
Ik ga 16 maart naar Noord-Italië. Het lijkt erop dat ik bij een stakingsdienstregeling met de ICE515 van Köln naar Mannheim kan reizen en met de ICE277 van Mannheim naar Basel.
Alleen de mogelijke stakingen na aanstaande vrijdag worden mogelijk slechts een paar uur voor de ingang van de staking aangekondigd, zodat Deutsche Bahn dan lastiger een nooddienstregeling in elkaar kan draaien.
Hebben ze een oplossing voor zag ik net op Twitter X:quote:Op maandag 4 maart 2024 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als er tenminste niet WEER gestaakt wordt![]()
https://nos.nl/artikel/25(...)schuwt-voor-gevolgen
Zowel SNCF als DB geven TGV 9583 en ICE 106 gewoon aan als rijdend.quote:Op maandag 4 maart 2024 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kreeg vorige week al bericht dat onze voorgenomen reis Lyon - Mannheim - Köln op 24 maart niet door kan gaan door een Fahrplanänderung. Verder eigenlijk nooit meer wat van gehoord. Ik verwacht wel dat er een alternatief komt.
Ik geloof dit meteenquote:Op maandag 4 maart 2024 21:14 schreef MTL het volgende:
Volgens een poster op het grote blote tietenforum krijgt de nieuwe IC Brusselverbinding blijkbaar de naam EuroCity Direct en wordt de trage ingekorte variant gewoon EuroCity genoemd.
Krijgt Almere Buiten eindelijk de EuroCity die het al sinds 1422 verdiend
Edit: oh en voor de verduidelijking, geen idee of het waar is. Ik weet dat men op zoek was naar een nieuwe naam, maar had nog niks gehoord over de uitkomst daarvan.
Dat rondje NRW kun je nog wel verschuiven. Problematischer is het als je een langere reis met hotelovernachtingen heb geboekt.quote:Op maandag 4 maart 2024 22:54 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik wilde een rondje NRW gaan doen, wordt hem dus niet.
Welke Taurus?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 01:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hebben ze een oplossing voor zag ik net op Twitter X:
[ x ]
Ze vragen ook of je wat bij hebt wat verboden is in Duitsland, en aansluitend een tascontrole(godzijdank wel snel) t.tquote:Op maandag 4 maart 2024 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is het probleem? Laat je je paspoort zien en in een halve minuut uiterlijk mag je weer doorlopen.
De enige verandering die ik kan zien is dat ICE 106 op die dag in Karlsruhe begint i.p.v. in Basel. Misschien is dat een trigger geweest voor de e-mail die je hebt ontvangen, ook al heeft het geen invloed op onze reis.quote:Op maandag 4 maart 2024 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kreeg vorige week al bericht dat onze voorgenomen reis Lyon - Mannheim - Köln op 24 maart niet door kan gaan door een Fahrplanänderung. Verder eigenlijk nooit meer wat van gehoord. Ik verwacht wel dat er een alternatief komt.
Ja prima, maar zij weten niet dat ik bijvoorbeeld hier mee lees. Zij sturen een mailtje "je reis kan niet zoals gepland doorgaan. Je hoeft zelf niks te doen, we komen erop terug."quote:Op dinsdag 5 maart 2024 10:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
De enige verandering die ik kan zien is dat ICE 106 op die dag in Karlsruhe begint i.p.v. in Basel. Misschien is dat een trigger geweest voor de e-mail die je hebt ontvangen, ook al heeft het geen invloed op onze reis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Geen belangrijke verbinding en de snelbus Groningen-Leer is sneller dan de toenmalige stoptrein.quote:Op donderdag 7 maart 2024 07:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus waarom moest die Friesenbrücke dan honderd jaar duren??
Omdat de noodbrug niet open kan, de Ems is een belangrijke waterwegquote:Op donderdag 7 maart 2024 07:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus waarom moest die Friesenbrücke dan honderd jaar duren??
Zet die neukwerf gewoon een paar km verderop neer anders. Probleemdenken dit.quote:Op donderdag 7 maart 2024 09:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Omdat de noodbrug niet open kan, de Ems is een belangrijke waterweg
Ging nog niet eens over de Meyerwerft. Er varen ook nog behoorlijk wat vrachtschepen door de Ems.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zet die neukwerf gewoon een paar km verderop neer anders. Probleemdenken dit.
Helaas 1x per 2 uur, maar die bus is zeker een stukje snellerquote:Op donderdag 7 maart 2024 07:30 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Geen belangrijke verbinding en de snelbus Groningen-Leer is sneller dan de toenmalige stoptrein.
Volgens mij is dat geen verkeer waarvoor de brug er uit moet worden getild toch?quote:Op donderdag 7 maart 2024 12:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ging nog niet eens over de Meyerwerft. Er varen ook nog behoorlijk wat vrachtschepen door de Ems.
Ben je wel eens op die werf geweest? Vind het echt een Fles uitje. Maar die is zo groot, die verplaats je niet even.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zet die neukwerf gewoon een paar km verderop neer anders. Probleemdenken dit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |