Er wonen nauwelijks Japanners buiten Japan, dan weet ik al dat ik met iemand praat die ergens op uit is.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:14 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh fijn is dat, jij roept zonder onderbouwing (behalve een creatief kaartje van Afrika) allemaal dingen die niet geheel waarschijnlijk zijn en dan moet ik aantonen dat je poep praat?
Het zou sterker zijn wanneer je zelf onderbouwt dat uit geen enkel land van buiten de EU de migranten hier voor meer dan de helft aan het werk zijn. Ben zelf bijzonder benieuwd naar bijvoorbeeld de cijfers over Zwitserland, Japan en Zuid Afrika om maar eens drie landen van verschillende continenten te nemen.
Waarbij het aardig zou zijn als je ook de aantallen per land aan kan leveren zodat we zaken ook op die manier in perspectief kunnen plaatsen.
In het bijzonder de landbouw, maar je ziet wat er gebeurt wanneer je die sector in probeert te perken. Mooiste voorbeeld van de hypocrisie in deze sector is wel dat in het Westland de PVV de grootste is geworden, terwijl daar het leeuwendeel van het werk in de kassen door arbeidsmigranten wordt gedaan.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 11:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt, maar je mag je afvragen of een branche/onderneming wel levensvatbaar (in Nederland)is als het afhankelijk is van goedkope arbeiders uit het buitenland met alle mogelijke excessen van dien.
Pakweg 10.000 wonen er in Nederland. Daarvan zouden er volgens jou minder dan 5.000 werk hebben. Zou aardig zijn als je dat aan zou kunnen tonen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Er wonen nauwelijks Japanners buiten Japan, dan weet ik al dat ik met iemand praat die ergens op uit is.
Japan zelf is een erg gesloten maatschappij, die hoeven hier geen hol om te geven, dat moeten zij zelf weten.
“Niet heel waarschijnlijk”, de werkelijkheid geeft daar niet om.
Werkloosheidscijfers zijn er gewoon hoor, net als bijstandsgerechtigden op basis van afkomst.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Pakweg 10.000 wonen er in Nederland. Daarvan zouden er volgens jou minder dan 5.000 werk hebben. Zou aardig zijn als je dat aan zou kunnen tonen.
Of over bijvoorbeeld de pakweg 50.000 Amerikanen. Of de 430.000 Turken.
Als ze er zijn en je weet ze te vinden, dan ben ik wel benieuwd naar je linkje.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Werkloosheidscijfers zijn er gewoon hoor, net als bijstandsgerechtigden op basis van afkomst.
Veel plezier er mee.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)groepen?onepage=truequote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:14 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als ze er zijn en je weet ze te vinden, dan ben ik wel benieuwd naar je linkje.
Vooralsnog vermoed ik namelijk dat je je een tikje verslikt hebt in je stelling…
Dank, dat bevestigt in elk geval niet je oorspronkelijke stelling, dat was.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)groepen?onepage=true
Dat gaat volgens deze link enkel op voor de specifieke groep Syriėrs die hier korter dan zes verblijven. Maar voor de totale groep Syriėrs lijkt het al niet meer op te gaan.quote:De helft tot 90% werkt niet.
42% is werkloos, dan heb je nog wat “studenten” die blijkbaar al jaren en jaren student zijn.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:03 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dank, dat bevestigt in elk geval niet je oorspronkelijke stelling, dat was.
[..]
Dat gaat volgens deze link enkel op voor de specifieke groep Syriėrs die hier korter dan zes verblijven. Maar voor de totale groep Syriėrs lijkt het al niet meer op te gaan.
Althans als we er van uit gaan dat je het vooral over bijstandsgerechtigden hebt, kinderen of bejaarden die niet werken of waar er één kostwinner is die voldoende verdient lijken me niet zo spannend om je druk over te maken.
Dank voor de verheldering, hopelijk beperk je je niet te bewijzen stellingen voortaan een beetje.
Japan is overigens een goed voorbeeld van waarom xenofobie juist iets positiefs is. Zij hebben geen last van het derdewereldvolk dat hun gastland veranderd in eenzelfde shithole als waar ze vandaan komen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Er wonen nauwelijks Japanners buiten Japan, dan weet ik al dat ik met iemand praat die ergens op uit is.
Japan zelf is een erg gesloten maatschappij, die hoeven hier geen hol om te geven, dat moeten zij zelf weten.
“Niet heel waarschijnlijk”, de werkelijkheid geeft daar niet om.
Een derde van de bevolking is met pensioen. Er worden weinig kinderen geboren, omdat hun vooruitzichten slecht zijn. De jongste helft van de werkende bevolking heeft allemaal een tijdelijk contract, dat minder oplevert dan ze nodig hebben om in hun levensonderhoud te kunnen voorzien. Appartementen zijn minuscuul. Maar zo is er wel genoeg geld om al die pensioenen te kunnen betalen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:54 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Japan is overigens een goed voorbeeld van waarom xenofobie juist iets positiefs is. Zij hebben geen last van het derdewereldvolk dat hun gastland veranderd in eenzelfde shithole als waar ze vandaan komen.
Ja inderdaad maar die problematiek los je niet op met het importeren van Afrikanen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 15:06 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Een derde van de bevolking is met pensioen. Er worden weinig kinderen geboren, omdat hun vooruitzichten slecht zijn. De jongste helft van de werkende bevolking heeft allemaal een tijdelijk contract, dat minder oplevert dan ze nodig hebben om in hun levensonderhoud te kunnen voorzien. Appartementen zijn minuscuul. Maar zo is er wel genoeg geld om al die pensioenen te kunnen betalen.
Als genoeg ouderen sterven, dat gebeurt uiteindelijk vanzelf hč en hier schreeuwen ze al sinds begin jaren 90 over de vergrijzing maar huizen bouwen ho maar, heb je ook weer ruimte voor groei.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 15:06 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Een derde van de bevolking is met pensioen. Er worden weinig kinderen geboren, omdat hun vooruitzichten slecht zijn. De jongste helft van de werkende bevolking heeft allemaal een tijdelijk contract, dat minder oplevert dan ze nodig hebben om in hun levensonderhoud te kunnen voorzien. Appartementen zijn minuscuul. Maar zo is er wel genoeg geld om al die pensioenen te kunnen betalen.
We kunnen natuurlijk hier het minimumloon halveren, dan hebben we die buitenlandse werknemers niet nodig.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 15:09 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Ja inderdaad maar die problematiek los je niet op met het importeren van Afrikanen.
We hebben allemaal geleerd, dat succes in het leven betekent dat je snel heel rijk wordt. Ok, we doen hier al ruim 30 jaar aan loonmatiging, maar dat geldt alleen voor de onderkant van de bevolking. Als je tevreden bent met minder, doe je het fout. Je wilt meer.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 15:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als genoeg ouderen sterven, dat gebeurt uiteindelijk vanzelf hč en hier schreeuwen ze al sinds begin jaren 90 over de vergrijzing maar huizen bouwen ho maar, heb je ook weer ruimte voor groei.
De massa import toestaan, is er niet om de autochtone bevolking en land een plezier te doen, maar om aan de waanzin proberen te blijven voldoen van “eeuwige economische groei”.
Je zou het maar eens met een 100 miljoen minder moeten doen het jaar op, waar je voorheen op de miljard zat zeg maar.
Haha, heb je hier ook over nagedacht voor je dit opschreef? Nee, zorgt in het algemeen niet voor een terugval in welvaart (per capita).quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Aangezien dat zorgt voor een terugval in welvaart die ook niemand wil.
Immigranten zijn niet enkel Eritreeėrs. En Alpha0 wil geen enkele immigrant, nooit niet.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 17:07 schreef Alov het volgende:
[..]
Haha, heb je hier ook over nagedacht voor je dit opschreef? Nee, zorgt in het algemeen niet voor een terugval in welvaart (per capita).
Ook over die werkloosheidscijfers: Het gaat niet alleen om wel of niet baan hebben, van Eritreeėrs is bijvoorbeeld bekend dat ze relatief vaak een baan hebben, maar kijk je wat dieper in de cijfers zul je vinden dat het heel vaak 16 uur p. week bij de Appie of thuisbezorgd is, kortom belasting wordt nog steeds niet betaald en toeslagen vol ontvangen. (ben vergeten waar ik de bron kan vinden, maar zoek en gij zult vinden)
Kortom, het totale belastingplaatje moet door een steeds kleiner deel van fulltime hoogverdieners opgebracht worden.
In het geval van oude arbeidsmigranten kan je hier weinig uit opmaken. Die hebben vaak geen volledige aow of pensioen opgebouwd en worden dan vanuit bijstand aangevuld omdat ze anders onder het minimum komen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)groepen?onepage=true
en men geeft asielzoekers voorrang bij een woningquote:Op donderdag 22 februari 2024 10:41 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
https://decorrespondent.n(...)3a-1af7-5c10772f5b1c
Dat is natuurlijk niet waar. Dat je een vacature niet kunt vervullen zorgt niet voor een teurgval in welvaart. Ik kan morgen een vacature uitzetten, daar komt niemand op af, hoe zijn wij dan armer geworden!?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Aangezien dat zorgt voor een terugval in welvaart die ook niemand wil.
Ik zag laatst een video uit Casablanca, en je had gelijk, vrijwel alle straatverkopers zijn daar Sub-Sahara migranten uit Mali en Senegal, Marokko houd de meeste tegen migranten tegen in ruil voor waarschijnlijk Spaans geld?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 17:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In het geval van oude arbeidsmigranten kan je hier weinig uit opmaken. Die hebben vaak geen volledige aow of pensioen opgebouwd en worden dan vanuit bijstand aangevuld omdat ze anders onder het minimum komen.
Ik zag vandaag 7 Eritrese vrouwen met witte hoofddoekjes bij de bushalte staan, dat waren geen moslims maar orthodoxe christenen, maar toch voelde deze scene voor mij mede als de teloorgang van Nederland.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 23:14 schreef HSG het volgende:
Mensen hebben in het algemeen geen moeite met migratie. Dat is van alle tijden. Mensen hebben moeite met nietsnutten die op andermans geld willen teren en ondertussen hun middelvinger omhoog steken naar het land waar ze te gast zijn.
Nee dat kun jij niet aangezien je geen werk te bieden hebt waarvoor je iemand kan betalen. Anderen daarentegen wel. En om eens een voorbeeld te nemen. De zorgvraag groeit de komende jaren alleen maar bijvoorbeeld. Als daar geen mensen voor zijn dan gaat dat ten koste van zaken.quote:Op zondag 25 februari 2024 00:46 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet waar. Dat je een vacature niet kunt vervullen zorgt niet voor een teurgval in welvaart. Ik kan morgen een vacature uitzetten, daar komt niemand op af, hoe zijn wij dan armer geworden!?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |