Dan staat hier op G3quote:Op vrijdag 10 mei 2024 19:53 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dat is de X-ray flux, is voor Zonnevlammen. Dat zijn de letters A, B, C, M en X
Waarbij a de laagste klasse is en X de hoogste.
Bij Geomagnetische stormen wordt G gebruikt, of kp
G1 t/m G5
Hier kan je het terugluisteren, mocht je zin hebbenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:52 schreef Starhopper het volgende:
Een persco? Vanwege de grote hoeveelheid bullshit op de social media neem ik aan? Of is de shit echt aan?
[ x ]
Thnx! Daar was ik al naar op zoekquote:Op vrijdag 10 mei 2024 20:13 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Hier kan je het terugluisteren, mocht je zin hebben
Ik ga morgen ff luisteren denk ikquote:Op vrijdag 10 mei 2024 20:24 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Weet niet wat er gezegd wordt, zelf nog niet naar geluisterd.
Als het onbewolkt is op je locatie en niet teveel lichtvervuiling, waarschijnlijk welquote:Op vrijdag 10 mei 2024 20:35 schreef RiKe het volgende:
Hoe groot is de kans dat midden-Nederland er wat van gaat zien, en wanneer?
Er komen een hoop termen en diagrammen voorbij die ik helaas niet helemaal snap.
Als de waardes van het IMF blijven zoals het nu is (sterk zuidelijk), dan is de kans 99,9% zodra het donker begint te worden. Zoek wel een donkere plek op zonder lichtvervuiling.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 20:35 schreef RiKe het volgende:
Hoe groot is de kans dat midden-Nederland er wat van gaat zien, en wanneer?
Er komen een hoop termen en diagrammen voorbij die ik helaas niet helemaal snap.
Ik woon tussen de weilanden (geen kassen) dus het wordt hier best donker.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 20:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als de waardes van het IMF blijven zoals het nu is (sterk zuidelijk), dan is de kans 99,9% zodra het donker begint te worden. Zoek wel een donkere plek op zonder lichtvervuiling.
[ afbeelding ]
Dan zit je al aardig goed hoor!quote:Op vrijdag 10 mei 2024 20:44 schreef RiKe het volgende:
[..]
Ik woon tussen de weilanden (geen kassen) dus het wordt hier best donker.
Anders rij ik naar een naastgelegen dorp waar zelfs de lantaarnpalen ontbreken.
Zou de eerste keer zijn dat ik het echt eens kan zien, op de foto's is het altijd fantastisch mooi!
Vergeet je zaklamp niet! Altijd fijn om bij te schijnen als het poollicht zwak is.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 20:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik ga op een plek staan met veel lampen anders kan ik niets zien natuurlijk.
Het zijn niet allemaal heldere lichten.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 21:17 schreef Starhopper het volgende:
Even zonder gekheid. Vorig jaar februari met die enorme hype liepen er serieus mensen in het rond te schijnen met zaklampen
Als het donker isquote:
Lol! Ja is nog een beetje vroegquote:Op vrijdag 10 mei 2024 21:37 schreef -CRASH- het volgende:
Nou nou... Er zijn mensen in Nederland, Duitsland. Die melden dat ze het al zien. Ze zullen de mooie lucht van de zonsondergang wel aanzien als noorderlicht.
Ben bang dat er hier in de omgeving de veel luchtvervuiling is.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 20:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als de waardes van het IMF blijven zoals het nu is (sterk zuidelijk), dan is de kans 99,9% zodra het donker begint te worden. Zoek wel een donkere plek op zonder lichtvervuiling.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ben bang dat er hier in de omgeving de veel luchtvervuiling is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |