| Jor_Dii | dinsdag 20 februari 2024 @ 08:33 |
https://nos.nl/artikel/25(...)-samenreiskorting-ns ![]() De NS zegt dat digibeten terecht kunnen bij servicebalies op de stations om zo alsnog op de ouderwetse manier een samenreis ticket te kunnen kopen, alleen is de (terechte) kritiek dat die servicebalies lang niet overal zitten. Het wordt volgens velen onnodig ingewikkeld gemaakt. | |
| GerryDV | dinsdag 20 februari 2024 @ 08:35 |
| Anders ga je gewoon met je tijd mee. Bestaan er anno 2024 uberhaupt nog bejaarden zonder smartphone? Volgens mij is die generatie al overleden toch? | |
| heywoodu | dinsdag 20 februari 2024 @ 08:37 |
Dit is geen serieuze vraag, lijkt me? Niemand zal toch zo wereldvreemd zijn dat je oprecht denkt dat er mensen zonder smartphone bestaan? | |
| MisterFox | dinsdag 20 februari 2024 @ 08:38 |
| Verkapte truc om meer te kunnen verdienen. Want samen reizen met vreemden is nu lastiger. OV moet trouwens laagdrempelig en openbaar zijn: dat betekent makkelijk een kaartje kopen aan de balie of automaat met cash. NS | |
| Evangelion | dinsdag 20 februari 2024 @ 08:39 |
Mooi. Paupers die je lastigvallen omdat ze samen willen reizen voor korting. | |
| Jor_Dii | dinsdag 20 februari 2024 @ 08:43 |
Dat percentage zal inderdaad laag zijn, maar ik ken genoeg 60 plussers die echt niet om kunnen gaan met dit soort ingewikkelde manieren van codes, apps en het aanschaffen van een e-ticket via een app. | |
| PiyeReloaded | dinsdag 20 februari 2024 @ 08:44 |
| Tja bedrijven proberen je graag hun app aan te smeren voor wat voordeeltjes. Daar doe ik niet aan mee. Dan maar geen samenreiskorting. | |
| Farenji | dinsdag 20 februari 2024 @ 08:46 |
Heb ik echt nog nooit gehad. Wat ik erger vind: paupers die denken dat ze met een tweede klas kaartje in de eerste klas kunnen zitten en dan alleen een vriendelijke vermaning krijgen van de conducteur. | |
| PiyeReloaded | dinsdag 20 februari 2024 @ 08:47 |
Als je echt een vlotte babbel hebt mag je gewoon blijven zitten. | |
| herverwijderd | dinsdag 20 februari 2024 @ 08:47 |
| Jongens, als jullie niet met paupers geconfronteerd willen worden kan je beter niet met het OV gaan. Groetjes van een OV-pauper. | |
| KreKkeR | dinsdag 20 februari 2024 @ 08:48 |
Een smartphone hebben betekent niet dat je ook internetvaardig bent. Ze maken het een stuk gebruikersonvriendelijker op deze manier. Voor iedereen, maar de impact op hele oude mensen en/of mensen die niet echt handig zijn met dit soort zaken is het grootst. En ik ken wel een aantal mensen zonder smartphone maar meestal wel 80+ en in een enkel geval jonger maar anti smartphone. | |
| De_Hertog | dinsdag 20 februari 2024 @ 08:48 |
| Ik heb die regeling eigenlijk altijd verrassend ruim gevonden.. voor (momenteel) 30 euro per jaar kun je met vier mensen tegelijk met 40% korting reizen buiten de spits. Ik vind het bijzonderder dat dit überhaupt bestaat dan dat er nu extra voorwaarden aan komen | |
| KreKkeR | dinsdag 20 februari 2024 @ 08:48 |
Die bestaan. Ik ken er een paar. | |
| Notorious_Roy | dinsdag 20 februari 2024 @ 08:49 |
| Misschien moeten ze de samenreiskorting helemaal afschaffen en reguliere kaartjes goedkoper maken met het geld dat er bespaard wordt. De ontwikkeling van dit systeem was ook niet gratis namelijk. | |
| Jor_Dii | dinsdag 20 februari 2024 @ 08:57 |
| De NS zegt in het NOS artikel dat iedere maand 500.000 mensen met samenreiskorting reizen (op +/- 30 miljoen reizigers per maand). Ik vraag me echt af hoe groot die groep dan is die fraudeert door zo'n 40% kortingskaartje te kopen terwijl ze met niemand meereizen. | |
| icecreamfarmer_NL | dinsdag 20 februari 2024 @ 09:05 |
Het ziet er idd nogal omslachtig uit. En die servicebalie is zelfs gesloten op Den Bosch, toch 1 van de drukkere knooppunten. | |
| heywoodu | dinsdag 20 februari 2024 @ 09:05 |
Ja, precies. Als je serieus denkt dat er níemand meer is zonder smartphone, dan ben je toch gewoon wereldvreemd? | |
| MisterFox | dinsdag 20 februari 2024 @ 09:06 |
Is het wenselijk? | |
| heywoodu | dinsdag 20 februari 2024 @ 09:07 |
Is wat wenselijk? | |
| Jor_Dii | dinsdag 20 februari 2024 @ 09:08 |
Serieus? | |
| Aether | dinsdag 20 februari 2024 @ 09:08 |
Daar gaat dit toch ook over? Iemand met een abonnement die anderen met korting kan laten reizen. | |
| #ANONIEM | dinsdag 20 februari 2024 @ 09:14 |
uiteraard sarcasme, en uiteraard bestaan die en die gaan vast ook met het OV de vraag is hoeveel mensen zijn er zonder smartphone die samen reizen met 40% korting, die niet geholpen kunnen worden door iemand die wel een smartphone kan bedienen, dat aantal is verwaarloosbaar [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2024 09:14:45 ] | |
| damsco | dinsdag 20 februari 2024 @ 09:21 |
| We kunnen niet constant rekening houden met bejaarden en andere imbecielen. Dan betalen ze maar de volle mep, of gaan ze maar met een mongolenbusje op pad. | |
| Chandler | dinsdag 20 februari 2024 @ 09:22 |
| Ik zie het nut voor de NS wel hoor, mensen hebben geen zin in al die extra onzin en betalen dus gewoon voor een extra kaartje.... maar de NS lijkt de belastingdienst wel, ze zouden dezelfde slogan moeten hanteren. "Leuker kunnen we het niet maken maar natuurlijk ook niet gemakkelijker?" | |
| nattermann | dinsdag 20 februari 2024 @ 09:28 |
Het OV is al lang niet meer laagdrempelig. Voor velen onbetaalbaar. | |
| PiyeReloaded | dinsdag 20 februari 2024 @ 09:30 |
De regeling is waarschijnlijk zo ruim vanuit het idee dat er toch praktisch niemand gebruik van maakt. Nu hebben ze waarschijnlijk geconcludeerd dat iets te veel slimme grijsrijders dat wel doen en willen ze dat aanpakken. | |
| Isdatzo | dinsdag 20 februari 2024 @ 09:55 |
Er zijn ook niet-bejaarden zonder smartphone hè, slimmerik. Ik ken er in elk geval een aantal. | |
| Jor_Dii | dinsdag 20 februari 2024 @ 09:57 |
Minder dan 2% van de reizigers gebruikt samenreiskorting. | |
| trein2000 | dinsdag 20 februari 2024 @ 10:00 |
| Wat een ontiegelijk complex systeem. | |
| Jor_Dii | dinsdag 20 februari 2024 @ 10:03 |
* Jor_Dii checkt username | |
| icecreamfarmer_NL | dinsdag 20 februari 2024 @ 10:10 |
Ja, niet dat ik hem zelf nodig heb maar volgens mij zijn er in heel Nederland nog maar iets van 11 servicebalies open. Niet eens 1 per provincie. Waren er trouwens wel meer dan ik dacht. | |
| ems. | dinsdag 20 februari 2024 @ 10:10 |
| Dit soort shitty design zie ik steeds vaker. De boel zo "moeilijk" mogelijk maken waardoor er altijd wel weer een groep zou zijn die het dan wel niet begrijpt, dan wel de moeite niet waard vindt waardoor ze weer lekker wat centjes kunnen maken/besparen. Enige verschil is dat die bedrijven normaal een of andere 'nobele' reden verzinnen. NS zegt vrij eerlijk dat het ze het vooral voor zichzelf doen. Wel hadden ze natuurlijk ook gewoon kunnen zorgen dat dit via de kaartjesautomaten kon. | |
| ieniminimuis | dinsdag 20 februari 2024 @ 10:20 |
| Samenreiskorting is natuurlijk bedoeld voor gezinnen of bekenden die met elkaar mee reizen. Dan zit er vast wel iemand tussen die dit snapt. Overigens als je met ov-chipkaart reist ook gewoon het samenreisproduct op je chipkaart laden dus het is sowieso omslachtig. Maarja je wil die 40% korting of je wilt het niet. En voor de losers die met korting willen reizen en dan gaan bedelen om een samenreiskortingscode: neem een NS flex abo en dan kun je voor 2 euro per maand in het weekend met korting of voor 5 euro de hele week buiten de spits. Kun je zelfs nog elke maand opzeggen. Lijkt mij die eventuele boete en gedoe van smeken helemaal niet waard. | |
| Fleischmeister | dinsdag 20 februari 2024 @ 10:38 |
En iedereen moet dus een smartphone met die kut app hebben. | |
| Eightyone | dinsdag 20 februari 2024 @ 10:41 |
Ja, ze bestaan. Binnen m'n familie sowieso een aantal. | |
| MichaelScott | dinsdag 20 februari 2024 @ 10:43 |
| Hoe pesten we nog meer betalende klanten de trein uit? Ze lijken bij NS niet te snappen dat hun probleem zit in veel te korte treinen en zwartrijders. | |
| Jor_Dii | dinsdag 20 februari 2024 @ 10:44 |
Handig wel voor bijvoorbeeld een gezin met kinderen. | |
| ieniminimuis | dinsdag 20 februari 2024 @ 10:44 |
Dan neem je zelf een kortingsabo. Samenreiskorting is een service van de NS dus mag NS de voorwaarden bepalen dus. | |
| Bluesdude | dinsdag 20 februari 2024 @ 10:49 |
Zeg je nou dat bejaarden imbeciel zijn ? | |
| MichaelScott | dinsdag 20 februari 2024 @ 11:06 |
Samenreiskorting is een onderdeel van het reisproduct wat ze aanbieden, daar betaal je ook gewoon voor en ze adverteren er mee. Niks "extra service" aan. | |
| GerryDV | dinsdag 20 februari 2024 @ 11:08 |
Het is ook niet zo dat je niet 25+ jaar hebt kunnen wennen aan de opkomst van mobiele telefonie en internet. :’) | |
| capricia | dinsdag 20 februari 2024 @ 11:11 |
| Mss al die rare kortingen en online codes gewoon eens afschaffen. En de prijs van een treinkaartje verlagen? Is maar een ideetje hoor. | |
| ems. | dinsdag 20 februari 2024 @ 11:11 |
Dat zal voor de een makkelijker gaan dan voor de ander. Neemt niet weg dat dergelijke technologie best gecompliceerd kunnen zijn voor ouderen. Nieuwere generaties zullen minder moeite hebben met het digitale leven en innovaties die daarbij horen. | |
| ieniminimuis | dinsdag 20 februari 2024 @ 11:14 |
Ja en dus? Dan is NS nog steeds diegene die de voorwaarden van het product mag bepalen. Je hoeft geen samenreiskorting af te nemen om met de trein te gaan. Sterker nog je hoeft helemaal niet met de trein te gaan als je het niet eens bent met de voorwaarden. Of ben jij ook iemand die gaat janken dat je geen korting krijgt bij AH omdat je een bonuskaart moet scannen? Ik kan het vet omslachtig vinden en niet eerlijk, maar NS levert korting aan als een product en mag voorwaarden bepalen dat is nu eenmaal het recht van een bedrijf. NS mag bij wijze van spreken aan je vragen of je een dansje wilt doen voordat je de trein in mag. De supermarkt mag eisen dat je alleen maar sokken draagt die een maatje te groot zijn. Niet realistische voorbeelden, maar toch. | |
| Jor_Dii | dinsdag 20 februari 2024 @ 11:14 |
Mijn ouders (65 en 69) hebben zich nooit geïnteresseerd in de omslag naar het digitale tijdperk. Kunnen met moeite een whatsapp berichtje sturen sinds enkele jaren en de iPad gebruiken. Er wordt heel makkelijk gedaan over de oudere generatie "en dat ze zich maar aan moeten passen", maar de grootste vergrijzingsgolf komt er nog aan en de mate waarin technologische ontwikkelingen zich opstapelen en versnellen is voor die groep echt onnavolgbaar (het is zelfs voor mij persoonlijk als 37 jarige soms al niet meer bij te houden). | |
| capricia | dinsdag 20 februari 2024 @ 11:14 |
Geldt ook voor kinderen (boven de 11). Die moeten dan verplicht een mobiel hebben ofzo? | |
| trein2000 | dinsdag 20 februari 2024 @ 11:15 |
Dat is natuurlijk wel vrij kort door de bocht voor openbaar vervoer door een staatsbedrijf. Daar mag je van verwachten dat het algemeen belang meespeelt in de overwegingen. | |
| ieniminimuis | dinsdag 20 februari 2024 @ 11:17 |
NS is geen staatsbedrijf, de staat is wel de grootste aandeelhouder. Ergo NS moet aan bepaalde voorbeelden voldoen en voor iedereen toegankelijk zijn. Volgens mij kun je nog steeds een kaartje kopen en reizen zonder een samenreiskortingscode en zonder app. Dus NS is openbaar toegankelijk. Nogmaals: korting krijgen geen voorwaarde om met de trein te reizen, een geldig kaartje is. Hoe je aan het geldige kaartje komt, moet jij weten. | |
| ieniminimuis | dinsdag 20 februari 2024 @ 11:19 |
| Ik hoor niemand over de reeks aan vage kortingsabo's voor bussen. Die overigens niet op dezelfde chipkaart kunnen als het NS abo. En deze abo's zijn ook alleen maar verkrijgbaar via sites. Krijg ik wel korting in bepaalde regio's met weer een paar uitzonderingen van lijnen. Is ook korting waar ik moeite voor moet doen. | |
| trein2000 | dinsdag 20 februari 2024 @ 11:20 |
De staats is 100% aandeelhouder zelfs. Dan ben je dus gewoon een staatsbedrijf. Daar mag je echt wel wat van verwachten. | |
| dudewhereismycar | dinsdag 20 februari 2024 @ 11:20 |
| Nooit begrepen dat we OV niet gewoon gratis maken. We roepen alles over het mileu en de kosten voor het onderhouden en verbreden van de wegen. Dat kost ook miljarden.. | |
| MichaelScott | dinsdag 20 februari 2024 @ 11:20 |
Als de NS bij tegenvallende resultaten niet komt aankloppen bij de staat mag dat zeker. Zolang ze overeind gehouden worden met belastinggeld mogen ze echter wel wat meer rekening houden hun klanten. | |
| Jor_Dii | dinsdag 20 februari 2024 @ 11:22 |
Het moet wel klantvriendelijk blijven en niet enorm omslachtig of zelfs onhaalbaar voor een deel van je klandizie. | |
| KaheemSaid | dinsdag 20 februari 2024 @ 11:23 |
| Waarom moet dit met een app? Als ik op het station wil samenreizen (partner heeft abbonement, alleen reis ik nooit met de trein). Dan loop ik naar de automaat, houd mijn kaart ervoor en zet samenreiskorting aan. Je zou dan nu toch verwachten dat je dezelfde handeling doet maar dat je ook de pas van degeen met wie je reist voor d paslezwr moet houden? | |
| KaheemSaid | dinsdag 20 februari 2024 @ 11:24 |
Dan zou ik als zwerver veel in het OV rondhangen. | |
| ieniminimuis | dinsdag 20 februari 2024 @ 11:24 |
Tal van plekken waar je een gewoon kaartje kunt kopen dus voldoen ze in theorie aan hun plicht. Korting is geen recht ofzo, samenreiskorting ook niet. Is het omslachtig om het te krijgen? Ja dat geef ik eerlijk toe, maar ik vind ook dat NS niet elke reiziger aan het handje hoeft vast te houden omdat ze een bepaald product niet kunnen krijgen. Daarnaast weegt de veiligheid van het treinpersoneel en zelfs overige reizigers in deze zwaarder. Daarbij denk ik dat er wel verschillende opties bedacht zijn. | |
| ieniminimuis | dinsdag 20 februari 2024 @ 11:26 |
Ik denk dat het aandeel klanten dat geen telefoon heeft of geen app kan installeren en gebruik wil maken van de samenreiskorting klein is en eerder een uitzondering is dan de regel. Je kan niet alles zo maken voor de uitzonderingen. Je maakt producten voor de meerderheid. | |
| damsco | dinsdag 20 februari 2024 @ 11:26 |
Van welk bouwjaar ben je? | |
| KaheemSaid | dinsdag 20 februari 2024 @ 11:26 |
NS is een door staat bepaalde monopolist, daar horen ook verwachtingen bij. | |
| Jor_Dii | dinsdag 20 februari 2024 @ 11:27 |
Is de groep fraudeurs niet gewoon de uitzondering in deze? Ik bedoel, 500k samenreiskorting reizigers per maand, laat daar 1-2% van frauderen? Dat zijn 10.000 mensen per maand die tegen een gereduceerd tarief een kaartje kopen. Eerlijk is eerlijk: de NS heeft dit zelf ook ergens in de hand gewerkt door steeds minder te controleren op toegangsbewijzen in de trein. | |
| ieniminimuis | dinsdag 20 februari 2024 @ 11:27 |
Omdat er mensen zijn die het product samenreiskorting op hun kaart zetten, gaan reizen en dus niet samenreizen. Dan in de trein bij controle opzoek gaan naar een andere reiziger die wel een abo heeft. Bij controle komen er door allerlei gevallen discussies. | |
| Gia | dinsdag 20 februari 2024 @ 11:27 |
| Dus eerst kon je iemand die toevallig ook die kant op ging aan een goedkoper kaartje helpen, nu moet je er ook naast zitten. Wat me ook de bedoeling lijkt van samenreizen. Ik vind het terecht dat er wat aan gedaan wordt, maar ze hadden ook alleen de plicht in kunnen voeren om bij elkaar te zitten. Geen discussie, niet bij elkaar, boete! Dan is al deze moeilijke poespas niet nodig. | |
| ieniminimuis | dinsdag 20 februari 2024 @ 11:28 |
Misschien wel, maar het zorgt schijnbaar voor genoeg veiligheidsproblemen om dit anders in te gaan richten. | |
| trein2000 | dinsdag 20 februari 2024 @ 11:29 |
Ben jij de NS-webcare of wat is de reden dat je deze achterlijkheid zo fel verdedigt? | |
| Jor_Dii | dinsdag 20 februari 2024 @ 11:29 |
Ja want je kunt op drukke trajecten ook altijd zo lekker ruim zitten en ook nog altijd bij elkaar.. | |
| ieniminimuis | dinsdag 20 februari 2024 @ 11:30 |
Ik geef gewoon een andere invalshoek. | |
| Isdatzo | dinsdag 20 februari 2024 @ 11:39 |
Aha. Is dit de nieuwe "ik stel alleen maar vragen"? | |
| Isdatzo | dinsdag 20 februari 2024 @ 11:42 |
Mooie stropop hoor. Helemaal zelf opgetuigd? De privatisering van de spoorwegen betekent niet dat de NS geen maatschappelijke verantwoordelijkheid heeft. | |
| KaheemSaid | dinsdag 20 februari 2024 @ 12:43 |
Ik snap het probleem wat ze op willen lossen, snap alleen niet dat het ook niet kan via de hardware op het station (en dat het dus met de app moet). | |
| George_of_the_Jungle | dinsdag 20 februari 2024 @ 13:01 |
| Vroeger kon je ook nog met iemand meereizen met korten als die een OV-studentenkaart had. Ik was er een jaartje tussenuit, dus ik had zelf geen OV kaart. Keertje op bezoek geweest in studentenstad, daarna met iemand meegereden met de trein, maar bij de overstap moest die de andere kant op. In de nieuwe trein aan een meid gevraagd die aan de andere kant van het gangpad zat of ik met haar mee kon rijden. Geen probleem. Na een poosje kwam er een conducteur. Dus ik laat mijn kaartje zien, en zeg dat ik met haar mee rijdt. Hij checkt haar OV-kaart, en alles is goed, hij wilt al verder. En ineens begint ze een heel verhaal dat we ruzie hebben, en dat ik niet naast haar wilde zitten, en dat dit de eerste keer was dat ik haar ouders zou ga zien | |
| MisterFox | dinsdag 20 februari 2024 @ 16:55 |
Ik ben ooit op het hoofdkantoor van NS geweest in Utrecht voor een sollicitatiegesprek (toen was ik nog dom en naïef). De sfeer en omgang onder het personeel sprak voor mij boekdelen. Een vies, corporate rattenhol vol carriéretijgers is het. | |
| xzaz | dinsdag 20 februari 2024 @ 17:11 |
| De trein De metro De bus De tram Paupers Laatst gekeken hoe ik met mijn zoon van 6 in de metro kon. Dat gaat dus niet; donder dan maar op ga ik wel met de auto. | |
| EttovanBelgie | dinsdag 20 februari 2024 @ 18:47 |
| Nergens meer balie's en nergens meer een mens aan de andere kant van de telefoon. Zoekt u het maar uit, digitaal. | |
| EttovanBelgie | dinsdag 20 februari 2024 @ 18:50 |
| Ook leuk: die bordjes: Het is uw verantwoordelijkheid een opgeladen telefoon te hebben om uw vervoersbewijs te tonen. Want daar gaat het wel heen natuurlijk. Geen kaartjes meer of andere tastbare stukken zoals OV-kaart of businesscard, maar alles op je mobiel. Nee, dát lokt zéker geen discussies en vervelende situaties uit "Telefoon is net stuk gegaan" "Telefoon wil niet aan" "Telefoon is gehacked" "Telefoon heeft geen internet" "Telefoon heeft wel internet, maar nu even niet" "Telefoon kan geen verbinding met wifi maken" "Telefoon wil vervoersbewijs niet downloaden" "Telefoon is nét verloren" "Telefoon is nét gejat" ... gevolgd met de standaard "bewijsmaardathetnietzoisenschandaligdatiknietwordgeloofd" riedel. | |
| stavromulabeta | dinsdag 20 februari 2024 @ 18:53 |
| Ondanks dat ik meerdere keren per week buiten de spits in de trein zit, heb ik echt nog nooit meegemaakt dat een vreemde met mijn (of iemand anders) abonnement wilde meereizen. Wat een nodeloos complexe oplossing voor een non-issue | |
| Isdatzo | dinsdag 20 februari 2024 @ 19:02 |
Natuurlijk! Als mensen met een probleem je niet kunnen bereiken dan hoef je ook geen problemen op te lossen. Talloze bedrijven met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid en geen tot weinig concurrentie zijn inmiddels tot dit geniale inzicht gekomen. | |
| EttovanBelgie | dinsdag 20 februari 2024 @ 19:07 |
Wilt u informatie over de nieuwe dienstregeling, toets 1 Wilt u informatie over stationfaciliteiten, toets 2 Wilt u informatie over reizen met korting, toets 3 .... .... .... ... ... ... ... ... ... Wilt u informatie over de ontstaansgeschiedenis van de NS en de wijze waarop het spoorwegennetwerk door de tijd heen is aangelegd, toets #349*&^^ Wilt u peroonlijk iemand spreken, toets #349*&^^^ | |
| Isdatzo | dinsdag 20 februari 2024 @ 19:11 |
Nog leuker: een chatbot die louter in staat is tot het oplepelen van antwoorden uit de FAQ. Als je geluk hebt en de chatbot is je gunstig gezind, dan mag je daarna aansluiten achter 300 wachtenden die ook hopen een mens (veelal werkzaam in één of ander Spaans callcenter, want laag minimumloon hè) van vlees en bloed te spreken. In de praktijk kunnen die ook niks voor je betekenen wanneer iets op een onvoorziene manier fout gaat, want alle processen zijn dichtgetimmerd. Efficiëntie noemen ze dat. | |
| Bluesdude | dinsdag 20 februari 2024 @ 19:16 |
bejaard.... en je minacht mij dus... Hoe oud ben jij? | |
| Bluesdude | dinsdag 20 februari 2024 @ 19:21 |
Je maakt producten voor de Nederlandse bevolking... meerderheden, minderheden. Dat is de taak van de overheid... Nu dacht ik altijd dat de conducteurs een meereiziger moeten controleren met de ov-kaart bijv en dat de hoofdreiziger daarnaast moet zitten, zodat de conducteur direct kan checken of die een abonnement heeft. Kennelijk zijn er zgn meereizigers die niet naast de hoofdreiziger zitten, maar wel in de ticketautomaat zich opgaven als meereiziger. Misschien beter zo'n frauderende meereiziger direct 40 euro boete te geven, die men kan inhouden op bijv de ov-kaart | |
| Harvest89 | dinsdag 20 februari 2024 @ 19:24 |
Dit. Hier is echt niets moeilijks aan. Verwend gedrag om hier over te gaan klagen. | |
| PiyeReloaded | dinsdag 20 februari 2024 @ 19:45 |
Kan wel. Je moet contact opnemen met de NS hiervoor, gezien zij het probleem zijn. | |
| FlippingCoin | dinsdag 20 februari 2024 @ 19:48 |
| Lol welke servicebalie dan. Hufters. | |
| SymbolicFrank | woensdag 21 februari 2024 @ 02:13 |
| Het OV is hier bizar duur. Een maandabonnement voor een enkel traject is al snel een paar honderd Euro. In Duitsland kun je voor 49 Euro per maand onbeperkt reizen. En dat is bij lange na niet de goedkoopste van de EU. Het wordt ook steeds verder uitgekleed. Met de privatisering moet het allemaal veel geld opbrengen, dus onrendabele verbindingen worden opgeheven of in frequentie verminderd. Met als resultaat, dat het OV steeds minder een optie is en je vaak toch echt een auto moet kopen, ook als je dat niet kunt betalen. Want ja, er moet overal wel geld aan verdiend worden. De burger is melkkoe en staat puur in dienst van het bedrijfsleven om de winsten te verhogen. En aan auto's kun je nu eenmaal veel meer geld verdienen. | |
| Jor_Dii | woensdag 21 februari 2024 @ 10:47 |
Echt niet moeilijk nee, als je gewend bent met apps te werken en het aanschaffen van een e-ticket etc. | |
| KaheemSaid | woensdag 21 februari 2024 @ 11:04 |
Het door jou zo bekritiseerde openbaar vervoer is wel superieur aan Duitsland 1 op de 3 Duitse langeafstand treinen vertraagd | |
| SymbolicFrank | donderdag 22 februari 2024 @ 15:08 |
De NS moet een grote boete betalen en de reizigers hun geld terug geven als een trein meer dan een kwartier vertraging heeft. Dus als dat dreigt te gebeuren, laten ze de trein uitvallen. Hij rijd dan gewoon niet verder en is daardoor niet te laat. In Duitsland doen ze moeite om de reizigers naar hun plaats van bestemming te brengen, in plaats van ze gewoon op een station te dumpen of te laten staan. Maar inderdaad, er was vast een politicus in Den Haag heel trots dat hij er voor heeft gezorgd, dat de treinen hier op tijd rijden. Alleen rijden ze nu een stuk minder vaak. | |
| KaheemSaid | donderdag 22 februari 2024 @ 15:12 |
In 2022 vielen 4,7% van de treinen uit, bijna 10% reed niet optijd. Al met al is 14,7 toch nog heel wat anders dan één op de drie. In België is 19% vertraagd. | |
| SymbolicFrank | donderdag 22 februari 2024 @ 15:18 |
Als de trein uitvalt, is hij op alle volgende stations niet te laat. Dat is het hele idee. Zeg, je stapt in Maastricht op de trein naar Alkmaar. Maar bij Echt liggen er bladeren op het spoor en moet de trein langzaam rijden, waardoor hij in Roermond te laat is. En in Weert, Eindhoven, Utrecht, enz. Dus als hij niet verder rijd dan Sittard, dan reed hij gewoon mooi op tijd. Of als je hem laat staan in Roermond, is hij slechts 1 keer te laat. Maar als je naar Amsterdam moest, heb je wel een probleem. |