Als de NS bij tegenvallende resultaten niet komt aankloppen bij de staat mag dat zeker. Zolang ze overeind gehouden worden met belastinggeld mogen ze echter wel wat meer rekening houden hun klanten.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:14 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ja en dus? Dan is NS nog steeds diegene die de voorwaarden van het product mag bepalen. Je hoeft geen samenreiskorting af te nemen om met de trein te gaan. Sterker nog je hoeft helemaal niet met de trein te gaan als je het niet eens bent met de voorwaarden.
Of ben jij ook iemand die gaat janken dat je geen korting krijgt bij AH omdat je een bonuskaart moet scannen?
Ik kan het vet omslachtig vinden en niet eerlijk, maar NS levert korting aan als een product en mag voorwaarden bepalen dat is nu eenmaal het recht van een bedrijf. NS mag bij wijze van spreken aan je vragen of je een dansje wilt doen voordat je de trein in mag.
De supermarkt mag eisen dat je alleen maar sokken draagt die een maatje te groot zijn.
Niet realistische voorbeelden, maar toch.
Het moet wel klantvriendelijk blijven en niet enorm omslachtig of zelfs onhaalbaar voor een deel van je klandizie.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:17 schreef ieniminimuis het volgende:
Hoe je aan het geldige kaartje komt, moet jij weten.
Dan zou ik als zwerver veel in het OV rondhangen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:20 schreef dudewhereismycar het volgende:
Nooit begrepen dat we OV niet gewoon gratis maken. We roepen alles over het mileu en de kosten voor het onderhouden en verbreden van de wegen. Dat kost ook miljarden..
Tal van plekken waar je een gewoon kaartje kunt kopen dus voldoen ze in theorie aan hun plicht.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De staats is 100% aandeelhouder zelfs. Dan ben je dus gewoon een staatsbedrijf. Daar mag je echt wel wat van verwachten.
Ik denk dat het aandeel klanten dat geen telefoon heeft of geen app kan installeren en gebruik wil maken van de samenreiskorting klein is en eerder een uitzondering is dan de regel.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het moet wel klantvriendelijk blijven en niet enorm omslachtig of zelfs onhaalbaar voor een deel van je klandizie.
Van welk bouwjaar ben je?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zeg je nou dat bejaarden imbeciel zijn ?
NS is een door staat bepaalde monopolist, daar horen ook verwachtingen bij.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:44 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dan neem je zelf een kortingsabo.
Samenreiskorting is een service van de NS dus mag NS de voorwaarden bepalen dus.
Is de groep fraudeurs niet gewoon de uitzondering in deze? Ik bedoel, 500k samenreiskorting reizigers per maand, laat daar 1-2% van frauderen? Dat zijn 10.000 mensen per maand die tegen een gereduceerd tarief een kaartje kopen. Eerlijk is eerlijk: de NS heeft dit zelf ook ergens in de hand gewerkt door steeds minder te controleren op toegangsbewijzen in de trein.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:26 schreef ieniminimuis het volgende:
Je kan niet alles zo maken voor de uitzonderingen.
Omdat er mensen zijn die het product samenreiskorting op hun kaart zetten, gaan reizen en dus niet samenreizen. Dan in de trein bij controle opzoek gaan naar een andere reiziger die wel een abo heeft. Bij controle komen er door allerlei gevallen discussies.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:23 schreef KaheemSaid het volgende:
Waarom moet dit met een app? Als ik op het station wil samenreizen (partner heeft abbonement, alleen reis ik nooit met de trein). Dan loop ik naar de automaat, houd mijn kaart ervoor en zet samenreiskorting aan.
Je zou dan nu toch verwachten dat je dezelfde handeling doet maar dat je ook de pas van degeen met wie je reist voor d paslezwr moet houden?
Misschien wel, maar het zorgt schijnbaar voor genoeg veiligheidsproblemen om dit anders in te gaan richten.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is de groep fraudeurs niet gewoon de uitzondering?
Ben jij de NS-webcare of wat is de reden dat je deze achterlijkheid zo fel verdedigt?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:24 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Tal van plekken waar je een gewoon kaartje kunt kopen dus voldoen ze in theorie aan hun plicht.
Korting is geen recht ofzo, samenreiskorting ook niet. Is het omslachtig om het te krijgen? Ja dat geef ik eerlijk toe, maar ik vind ook dat NS niet elke reiziger aan het handje hoeft vast te houden omdat ze een bepaald product niet kunnen krijgen.
Daarnaast weegt de veiligheid van het treinpersoneel en zelfs overige reizigers in deze zwaarder. Daarbij denk ik dat er wel verschillende opties bedacht zijn.
Ja want je kunt op drukke trajecten ook altijd zo lekker ruim zitten en ook nog altijd bij elkaar..quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:27 schreef Gia het volgende:
Dus eerst kon je iemand die toevallig ook die kant op ging aan een goedkoper kaartje helpen, nu moet je er ook naast zitten. Wat me ook de bedoeling lijkt van samenreizen.
Ik vind het terecht dat er wat aan gedaan wordt, maar ze hadden ook alleen de plicht in kunnen voeren om bij elkaar te zitten. Geen discussie, niet bij elkaar, boete! Dan is al deze moeilijke poespas niet nodig.
Ik geef gewoon een andere invalshoek.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ben jij de NS-webcare of wat is de reden dat je deze achterlijkheid zo fel verdedigt?
Aha. Is dit de nieuwe "ik stel alleen maar vragen"?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:30 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik geef gewoon een andere invalshoek.
Mooie stropop hoor. Helemaal zelf opgetuigd?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:24 schreef ieniminimuis het volgende:
maar ik vind ook dat NS niet elke reiziger aan het handje hoeft vast te houden omdat ze een bepaald product niet kunnen krijgen.
Ik snap het probleem wat ze op willen lossen, snap alleen niet dat het ook niet kan via de hardware op het station (en dat het dus met de app moet).quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:27 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Omdat er mensen zijn die het product samenreiskorting op hun kaart zetten, gaan reizen en dus niet samenreizen. Dan in de trein bij controle opzoek gaan naar een andere reiziger die wel een abo heeft. Bij controle komen er door allerlei gevallen discussies.
Ik ben ooit op het hoofdkantoor van NS geweest in Utrecht voor een sollicitatiegesprek (toen was ik nog dom en naïef). De sfeer en omgang onder het personeel sprak voor mij boekdelen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:43 schreef MichaelScott het volgende:
Hoe pesten we nog meer betalende klanten de trein uit?
Ze lijken bij NS niet te snappen dat hun probleem zit in veel te korte treinen en zwartrijders.
Natuurlijk! Als mensen met een probleem je niet kunnen bereiken dan hoef je ook geen problemen op te lossen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 18:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nergens meer balie's en nergens meer een mens aan de andere kant van de telefoon.
Zoekt u het maar uit, digitaal.
Wilt u informatie over de nieuwe dienstregeling, toets 1quote:Op dinsdag 20 februari 2024 19:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Natuurlijk! Als mensen met een probleem je niet kunnen bereiken dan hoef je ook geen problemen op te lossen.
Talloze bedrijven met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid zijn inmiddels tot dit geniale inzicht gekomen.
Nog leuker: een chatbot die louter in staat is tot het oplepelen van antwoorden uit de FAQ. Als je geluk hebt en de chatbot is je gunstig gezind, dan mag je daarna aansluiten achter 300 wachtenden die ook hopen een mens (veelal werkzaam in één of ander Spaans callcenter, want laag minimumloon hè) van vlees en bloed te spreken. In de praktijk kunnen die ook niks voor je betekenen wanneer iets op een onvoorziene manier fout gaat, want alle processen zijn dichtgetimmerd. Efficiëntie noemen ze dat.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 19:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wilt u informatie over de nieuwe dienstregeling, toets 1
Wilt u informatie over stationfaciliteiten, toets 2
Wilt u informatie over reizen met korting, toets 3
....
....
....
...
...
...
...
...
...
Wilt u informatie over de ontstaansgeschiedenis van de NS en de wijze waarop het spoorwegennetwerk door de tijd heen is aangelegd, toets #349*&^^
Wilt u peroonlijk iemand spreken, toets #349*&^^^
Je maakt producten voor de Nederlandse bevolking... meerderheden, minderheden.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:26 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik denk dat het aandeel klanten dat geen telefoon heeft of geen app kan installeren en gebruik wil maken van de samenreiskorting klein is en eerder een uitzondering is dan de regel.
Je kan niet alles zo maken voor de uitzonderingen. Je maakt producten voor de meerderheid.
Dit.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:35 schreef GerryDV het volgende:
Anders ga je gewoon met je tijd mee. Bestaan er anno 2024 uberhaupt nog bejaarden zonder smartphone? Volgens mij is die generatie al overleden toch?
Kan wel. Je moet contact opnemen met de NS hiervoor, gezien zij het probleem zijn.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:19 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik hoor niemand over de reeks aan vage kortingsabo's voor bussen. Die overigens niet op dezelfde chipkaart kunnen als het NS abo. En deze abo's zijn ook alleen maar verkrijgbaar via sites.
Krijg ik wel korting in bepaalde regio's met weer een paar uitzonderingen van lijnen.
Is ook korting waar ik moeite voor moet doen.
Echt niet moeilijk nee, als je gewend bent met apps te werken en het aanschaffen van een e-ticket etc.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 19:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit.
Hier is echt niets moeilijks aan.
Verwend gedrag om hier over te gaan klagen.
Het door jou zo bekritiseerde openbaar vervoer is wel superieur aan Duitslandquote:Op woensdag 21 februari 2024 02:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het OV is hier bizar duur. Een maandabonnement voor een enkel traject is al snel een paar honderd Euro. In Duitsland kun je voor 49 Euro per maand onbeperkt reizen. En dat is bij lange na niet de goedkoopste van de EU.
Het wordt ook steeds verder uitgekleed. Met de privatisering moet het allemaal veel geld opbrengen, dus onrendabele verbindingen worden opgeheven of in frequentie verminderd. Met als resultaat, dat het OV steeds minder een optie is en je vaak toch echt een auto moet kopen, ook als je dat niet kunt betalen.
Want ja, er moet overal wel geld aan verdiend worden. De burger is melkkoe en staat puur in dienst van het bedrijfsleven om de winsten te verhogen. En aan auto's kun je nu eenmaal veel meer geld verdienen.
De NS moet een grote boete betalen en de reizigers hun geld terug geven als een trein meer dan een kwartier vertraging heeft. Dus als dat dreigt te gebeuren, laten ze de trein uitvallen. Hij rijd dan gewoon niet verder en is daardoor niet te laat.quote:Op woensdag 21 februari 2024 11:04 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het door jou zo bekritiseerde openbaar vervoer is wel superieur aan Duitsland
1 op de 3 Duitse langeafstand treinen vertraagd
In 2022 vielen 4,7% van de treinen uit, bijna 10% reed niet optijd. Al met al is 14,7 toch nog heel wat anders dan één op de drie.quote:Op donderdag 22 februari 2024 15:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De NS moet een grote boete betalen en de reizigers hun geld terug geven als een trein meer dan een kwartier vertraging heeft. Dus als dat dreigt te gebeuren, laten ze de trein uitvallen. Hij rijd dan gewoon niet verder en is daardoor niet te laat.
In Duitsland doen ze moeite om de reizigers naar hun plaats van bestemming te brengen, in plaats van ze gewoon op een station te dumpen of te laten staan.
Maar inderdaad, er was vast een politicus in Den Haag heel trots dat hij er voor heeft gezorgd, dat de treinen hier op tijd rijden. Alleen rijden ze nu een stuk minder vaak.
Als de trein uitvalt, is hij op alle volgende stations niet te laat. Dat is het hele idee.quote:Op donderdag 22 februari 2024 15:12 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
In 2022 vielen 4,7% van de treinen uit, bijna 10% reed niet optijd. Al met al is 14,7 toch nog heel wat anders dan één op de drie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |