abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212508399
Nooit begrepen dat we OV niet gewoon gratis maken. We roepen alles over het mileu en de kosten voor het onderhouden en verbreden van de wegen. Dat kost ook miljarden..
  dinsdag 20 februari 2024 @ 11:20:59 #52
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_212508406
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 11:14 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Ja en dus? Dan is NS nog steeds diegene die de voorwaarden van het product mag bepalen. Je hoeft geen samenreiskorting af te nemen om met de trein te gaan. Sterker nog je hoeft helemaal niet met de trein te gaan als je het niet eens bent met de voorwaarden.
Of ben jij ook iemand die gaat janken dat je geen korting krijgt bij AH omdat je een bonuskaart moet scannen?

Ik kan het vet omslachtig vinden en niet eerlijk, maar NS levert korting aan als een product en mag voorwaarden bepalen dat is nu eenmaal het recht van een bedrijf. NS mag bij wijze van spreken aan je vragen of je een dansje wilt doen voordat je de trein in mag.
De supermarkt mag eisen dat je alleen maar sokken draagt die een maatje te groot zijn.
Niet realistische voorbeelden, maar toch.
Als de NS bij tegenvallende resultaten niet komt aankloppen bij de staat mag dat zeker. Zolang ze overeind gehouden worden met belastinggeld mogen ze echter wel wat meer rekening houden hun klanten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_212508441
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 11:17 schreef ieniminimuis het volgende:
Hoe je aan het geldige kaartje komt, moet jij weten.
Het moet wel klantvriendelijk blijven en niet enorm omslachtig of zelfs onhaalbaar voor een deel van je klandizie.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_212508446
Waarom moet dit met een app? Als ik op het station wil samenreizen (partner heeft abbonement, alleen reis ik nooit met de trein). Dan loop ik naar de automaat, houd mijn kaart ervoor en zet samenreiskorting aan.

Je zou dan nu toch verwachten dat je dezelfde handeling doet maar dat je ook de pas van degeen met wie je reist voor d paslezwr moet houden?
pi_212508465
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 11:20 schreef dudewhereismycar het volgende:
Nooit begrepen dat we OV niet gewoon gratis maken. We roepen alles over het mileu en de kosten voor het onderhouden en verbreden van de wegen. Dat kost ook miljarden..
Dan zou ik als zwerver veel in het OV rondhangen.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 11:24:08 #56
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_212508467
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 11:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De staats is 100% aandeelhouder zelfs. Dan ben je dus gewoon een staatsbedrijf. Daar mag je echt wel wat van verwachten.
Tal van plekken waar je een gewoon kaartje kunt kopen dus voldoen ze in theorie aan hun plicht.
Korting is geen recht ofzo, samenreiskorting ook niet. Is het omslachtig om het te krijgen? Ja dat geef ik eerlijk toe, maar ik vind ook dat NS niet elke reiziger aan het handje hoeft vast te houden omdat ze een bepaald product niet kunnen krijgen.
Daarnaast weegt de veiligheid van het treinpersoneel en zelfs overige reizigers in deze zwaarder. Daarbij denk ik dat er wel verschillende opties bedacht zijn.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  dinsdag 20 februari 2024 @ 11:26:03 #57
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_212508494
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het moet wel klantvriendelijk blijven en niet enorm omslachtig of zelfs onhaalbaar voor een deel van je klandizie.
Ik denk dat het aandeel klanten dat geen telefoon heeft of geen app kan installeren en gebruik wil maken van de samenreiskorting klein is en eerder een uitzondering is dan de regel.
Je kan niet alles zo maken voor de uitzonderingen. Je maakt producten voor de meerderheid.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  dinsdag 20 februari 2024 @ 11:26:03 #58
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_212508495
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 10:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Zeg je nou dat bejaarden imbeciel zijn ?
Van welk bouwjaar ben je?
pi_212508501
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 10:44 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Dan neem je zelf een kortingsabo.
Samenreiskorting is een service van de NS dus mag NS de voorwaarden bepalen dus.
NS is een door staat bepaalde monopolist, daar horen ook verwachtingen bij.
pi_212508508
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 11:26 schreef ieniminimuis het volgende:
Je kan niet alles zo maken voor de uitzonderingen.
Is de groep fraudeurs niet gewoon de uitzondering in deze? Ik bedoel, 500k samenreiskorting reizigers per maand, laat daar 1-2% van frauderen? Dat zijn 10.000 mensen per maand die tegen een gereduceerd tarief een kaartje kopen. Eerlijk is eerlijk: de NS heeft dit zelf ook ergens in de hand gewerkt door steeds minder te controleren op toegangsbewijzen in de trein.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 20 februari 2024 @ 11:27:42 #61
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_212508519
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 11:23 schreef KaheemSaid het volgende:
Waarom moet dit met een app? Als ik op het station wil samenreizen (partner heeft abbonement, alleen reis ik nooit met de trein). Dan loop ik naar de automaat, houd mijn kaart ervoor en zet samenreiskorting aan.

Je zou dan nu toch verwachten dat je dezelfde handeling doet maar dat je ook de pas van degeen met wie je reist voor d paslezwr moet houden?
Omdat er mensen zijn die het product samenreiskorting op hun kaart zetten, gaan reizen en dus niet samenreizen. Dan in de trein bij controle opzoek gaan naar een andere reiziger die wel een abo heeft. Bij controle komen er door allerlei gevallen discussies.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  dinsdag 20 februari 2024 @ 11:27:50 #62
3542 Gia
User under construction
pi_212508520
Dus eerst kon je iemand die toevallig ook die kant op ging aan een goedkoper kaartje helpen, nu moet je er ook naast zitten. Wat me ook de bedoeling lijkt van samenreizen.

Ik vind het terecht dat er wat aan gedaan wordt, maar ze hadden ook alleen de plicht in kunnen voeren om bij elkaar te zitten. Geen discussie, niet bij elkaar, boete! Dan is al deze moeilijke poespas niet nodig.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 11:28:44 #63
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_212508530
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Is de groep fraudeurs niet gewoon de uitzondering?
Misschien wel, maar het zorgt schijnbaar voor genoeg veiligheidsproblemen om dit anders in te gaan richten.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 20 februari 2024 @ 11:29:21 #64
408813 crew  trein2000
pi_212508542
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 11:24 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Tal van plekken waar je een gewoon kaartje kunt kopen dus voldoen ze in theorie aan hun plicht.
Korting is geen recht ofzo, samenreiskorting ook niet. Is het omslachtig om het te krijgen? Ja dat geef ik eerlijk toe, maar ik vind ook dat NS niet elke reiziger aan het handje hoeft vast te houden omdat ze een bepaald product niet kunnen krijgen.
Daarnaast weegt de veiligheid van het treinpersoneel en zelfs overige reizigers in deze zwaarder. Daarbij denk ik dat er wel verschillende opties bedacht zijn.
Ben jij de NS-webcare of wat is de reden dat je deze achterlijkheid zo fel verdedigt?
zie email 27 oktober
pi_212508544
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 11:27 schreef Gia het volgende:
Dus eerst kon je iemand die toevallig ook die kant op ging aan een goedkoper kaartje helpen, nu moet je er ook naast zitten. Wat me ook de bedoeling lijkt van samenreizen.

Ik vind het terecht dat er wat aan gedaan wordt, maar ze hadden ook alleen de plicht in kunnen voeren om bij elkaar te zitten. Geen discussie, niet bij elkaar, boete! Dan is al deze moeilijke poespas niet nodig.
Ja want je kunt op drukke trajecten ook altijd zo lekker ruim zitten en ook nog altijd bij elkaar..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 20 februari 2024 @ 11:30:47 #66
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_212508560
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 11:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ben jij de NS-webcare of wat is de reden dat je deze achterlijkheid zo fel verdedigt?
Ik geef gewoon een andere invalshoek.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  dinsdag 20 februari 2024 @ 11:39:42 #67
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_212508725
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 11:30 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Ik geef gewoon een andere invalshoek.
Aha. Is dit de nieuwe "ik stel alleen maar vragen"?
Huilen dan.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 11:42:58 #68
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_212508781
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 11:24 schreef ieniminimuis het volgende:

maar ik vind ook dat NS niet elke reiziger aan het handje hoeft vast te houden omdat ze een bepaald product niet kunnen krijgen.
Mooie stropop hoor. Helemaal zelf opgetuigd?

De privatisering van de spoorwegen betekent niet dat de NS geen maatschappelijke verantwoordelijkheid heeft.
Huilen dan.
pi_212509745
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 11:27 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Omdat er mensen zijn die het product samenreiskorting op hun kaart zetten, gaan reizen en dus niet samenreizen. Dan in de trein bij controle opzoek gaan naar een andere reiziger die wel een abo heeft. Bij controle komen er door allerlei gevallen discussies.
Ik snap het probleem wat ze op willen lossen, snap alleen niet dat het ook niet kan via de hardware op het station (en dat het dus met de app moet).
pi_212509951
Vroeger kon je ook nog met iemand meereizen met korten als die een OV-studentenkaart had. Ik was er een jaartje tussenuit, dus ik had zelf geen OV kaart. Keertje op bezoek geweest in studentenstad, daarna met iemand meegereden met de trein, maar bij de overstap moest die de andere kant op. In de nieuwe trein aan een meid gevraagd die aan de andere kant van het gangpad zat of ik met haar mee kon rijden. Geen probleem. Na een poosje kwam er een conducteur. Dus ik laat mijn kaartje zien, en zeg dat ik met haar mee rijdt. Hij checkt haar OV-kaart, en alles is goed, hij wilt al verder. En ineens begint ze een heel verhaal dat we ruzie hebben, en dat ik niet naast haar wilde zitten, en dat dit de eerste keer was dat ik haar ouders zou ga zien _O- . En ik zat eigenlijk alleen maar te denken: Kappen nu, de trein mindert al vaart en ik moet eruit, terwijl jij nog door moet! Vond het eigenlijk wel een topactie van haar, maar had geen tijd meer om daar op in te gaan, want ik moest er inmiddels uit.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 16:55:32 #71
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_212512741
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 10:43 schreef MichaelScott het volgende:
Hoe pesten we nog meer betalende klanten de trein uit?

Ze lijken bij NS niet te snappen dat hun probleem zit in veel te korte treinen en zwartrijders.
Ik ben ooit op het hoofdkantoor van NS geweest in Utrecht voor een sollicitatiegesprek (toen was ik nog dom en naïef). De sfeer en omgang onder het personeel sprak voor mij boekdelen.

Een vies, corporate rattenhol vol carriéretijgers is het.
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
  dinsdag 20 februari 2024 @ 17:11:50 #72
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_212512915
De trein :')
De metro :')
De bus :')
De tram :')
Paupers :')

Laatst gekeken hoe ik met mijn zoon van 6 in de metro kon.

Dat gaat dus niet; donder dan maar op ga ik wel met de auto.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 18:47:51 #73
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212514274
Nergens meer balie's en nergens meer een mens aan de andere kant van de telefoon.

Zoekt u het maar uit, digitaal.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 februari 2024 @ 18:50:06 #74
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212514316
Ook leuk: die bordjes: Het is uw verantwoordelijkheid een opgeladen telefoon te hebben om uw vervoersbewijs te tonen.

Want daar gaat het wel heen natuurlijk. Geen kaartjes meer of andere tastbare stukken zoals OV-kaart of businesscard, maar alles op je mobiel.

Nee, dát lokt zéker geen discussies en vervelende situaties uit :') :') :')

"Telefoon is net stuk gegaan"
"Telefoon wil niet aan"
"Telefoon is gehacked"
"Telefoon heeft geen internet"
"Telefoon heeft wel internet, maar nu even niet"
"Telefoon kan geen verbinding met wifi maken"
"Telefoon wil vervoersbewijs niet downloaden"
"Telefoon is nét verloren"
"Telefoon is nét gejat"

... gevolgd met de standaard "bewijsmaardathetnietzoisenschandaligdatiknietwordgeloofd" riedel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212514359
Ondanks dat ik meerdere keren per week buiten de spits in de trein zit, heb ik echt nog nooit meegemaakt dat een vreemde met mijn (of iemand anders) abonnement wilde meereizen.
Wat een nodeloos complexe oplossing voor een non-issue 8)7
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 20 februari 2024 @ 19:02:54 #76
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_212514501
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 18:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nergens meer balie's en nergens meer een mens aan de andere kant van de telefoon.

Zoekt u het maar uit, digitaal.
Natuurlijk! Als mensen met een probleem je niet kunnen bereiken dan hoef je ook geen problemen op te lossen.

Talloze bedrijven met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid en geen tot weinig concurrentie zijn inmiddels tot dit geniale inzicht gekomen.
Huilen dan.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 19:07:11 #77
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212514549
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 19:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Natuurlijk! Als mensen met een probleem je niet kunnen bereiken dan hoef je ook geen problemen op te lossen.

Talloze bedrijven met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid zijn inmiddels tot dit geniale inzicht gekomen.
Wilt u informatie over de nieuwe dienstregeling, toets 1
Wilt u informatie over stationfaciliteiten, toets 2
Wilt u informatie over reizen met korting, toets 3
....
....
....
...
...
...
...
...
...
Wilt u informatie over de ontstaansgeschiedenis van de NS en de wijze waarop het spoorwegennetwerk door de tijd heen is aangelegd, toets #349*&^^
Wilt u peroonlijk iemand spreken, toets #349*&^^^
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 februari 2024 @ 19:11:32 #78
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_212514613
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 19:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wilt u informatie over de nieuwe dienstregeling, toets 1
Wilt u informatie over stationfaciliteiten, toets 2
Wilt u informatie over reizen met korting, toets 3
....
....
....
...
...
...
...
...
...
Wilt u informatie over de ontstaansgeschiedenis van de NS en de wijze waarop het spoorwegennetwerk door de tijd heen is aangelegd, toets #349*&^^
Wilt u peroonlijk iemand spreken, toets #349*&^^^
Nog leuker: een chatbot die louter in staat is tot het oplepelen van antwoorden uit de FAQ. Als je geluk hebt en de chatbot is je gunstig gezind, dan mag je daarna aansluiten achter 300 wachtenden die ook hopen een mens (veelal werkzaam in één of ander Spaans callcenter, want laag minimumloon hè) van vlees en bloed te spreken. In de praktijk kunnen die ook niks voor je betekenen wanneer iets op een onvoorziene manier fout gaat, want alle processen zijn dichtgetimmerd. Efficiëntie noemen ze dat.
Huilen dan.
pi_212514685
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 11:26 schreef damsco het volgende:

[..]
Van welk bouwjaar ben je?
bejaard.... en je minacht mij dus...
Hoe oud ben jij?
pi_212514748
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 11:26 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Ik denk dat het aandeel klanten dat geen telefoon heeft of geen app kan installeren en gebruik wil maken van de samenreiskorting klein is en eerder een uitzondering is dan de regel.
Je kan niet alles zo maken voor de uitzonderingen. Je maakt producten voor de meerderheid.
Je maakt producten voor de Nederlandse bevolking... meerderheden, minderheden.
Dat is de taak van de overheid...
Nu dacht ik altijd dat de conducteurs een meereiziger moeten controleren met de ov-kaart bijv en dat de hoofdreiziger daarnaast moet zitten, zodat de conducteur direct kan checken of die een abonnement heeft.
Kennelijk zijn er zgn meereizigers die niet naast de hoofdreiziger zitten, maar wel in de ticketautomaat zich opgaven als meereiziger.
Misschien beter zo'n frauderende meereiziger direct 40 euro boete te geven, die men kan inhouden op bijv de ov-kaart
  dinsdag 20 februari 2024 @ 19:24:30 #81
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212514778
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 08:35 schreef GerryDV het volgende:
Anders ga je gewoon met je tijd mee. Bestaan er anno 2024 uberhaupt nog bejaarden zonder smartphone? Volgens mij is die generatie al overleden toch?
Dit.
Hier is echt niets moeilijks aan.

Verwend gedrag om hier over te gaan klagen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 19:45:00 #82
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_212515075
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 11:19 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik hoor niemand over de reeks aan vage kortingsabo's voor bussen. Die overigens niet op dezelfde chipkaart kunnen als het NS abo. En deze abo's zijn ook alleen maar verkrijgbaar via sites.
Krijg ik wel korting in bepaalde regio's met weer een paar uitzonderingen van lijnen.

Is ook korting waar ik moeite voor moet doen.
Kan wel. Je moet contact opnemen met de NS hiervoor, gezien zij het probleem zijn.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 19:48:44 #83
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212515155
Lol welke servicebalie dan. :')


Hufters.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_212519486
Het OV is hier bizar duur. Een maandabonnement voor een enkel traject is al snel een paar honderd Euro. In Duitsland kun je voor 49 Euro per maand onbeperkt reizen. En dat is bij lange na niet de goedkoopste van de EU.

Het wordt ook steeds verder uitgekleed. Met de privatisering moet het allemaal veel geld opbrengen, dus onrendabele verbindingen worden opgeheven of in frequentie verminderd. Met als resultaat, dat het OV steeds minder een optie is en je vaak toch echt een auto moet kopen, ook als je dat niet kunt betalen.

Want ja, er moet overal wel geld aan verdiend worden. De burger is melkkoe en staat puur in dienst van het bedrijfsleven om de winsten te verhogen. En aan auto's kun je nu eenmaal veel meer geld verdienen.
pi_212521157
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 19:24 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dit.
Hier is echt niets moeilijks aan.

Verwend gedrag om hier over te gaan klagen.
Echt niet moeilijk nee, als je gewend bent met apps te werken en het aanschaffen van een e-ticket etc.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_212521387
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 02:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het OV is hier bizar duur. Een maandabonnement voor een enkel traject is al snel een paar honderd Euro. In Duitsland kun je voor 49 Euro per maand onbeperkt reizen. En dat is bij lange na niet de goedkoopste van de EU.

Het wordt ook steeds verder uitgekleed. Met de privatisering moet het allemaal veel geld opbrengen, dus onrendabele verbindingen worden opgeheven of in frequentie verminderd. Met als resultaat, dat het OV steeds minder een optie is en je vaak toch echt een auto moet kopen, ook als je dat niet kunt betalen.

Want ja, er moet overal wel geld aan verdiend worden. De burger is melkkoe en staat puur in dienst van het bedrijfsleven om de winsten te verhogen. En aan auto's kun je nu eenmaal veel meer geld verdienen.
Het door jou zo bekritiseerde openbaar vervoer is wel superieur aan Duitsland

1 op de 3 Duitse langeafstand treinen vertraagd
pi_212537663
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:04 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Het door jou zo bekritiseerde openbaar vervoer is wel superieur aan Duitsland

1 op de 3 Duitse langeafstand treinen vertraagd
De NS moet een grote boete betalen en de reizigers hun geld terug geven als een trein meer dan een kwartier vertraging heeft. Dus als dat dreigt te gebeuren, laten ze de trein uitvallen. Hij rijd dan gewoon niet verder en is daardoor niet te laat.

In Duitsland doen ze moeite om de reizigers naar hun plaats van bestemming te brengen, in plaats van ze gewoon op een station te dumpen of te laten staan.

Maar inderdaad, er was vast een politicus in Den Haag heel trots dat hij er voor heeft gezorgd, dat de treinen hier op tijd rijden. Alleen rijden ze nu een stuk minder vaak.
pi_212537718
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 15:08 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
De NS moet een grote boete betalen en de reizigers hun geld terug geven als een trein meer dan een kwartier vertraging heeft. Dus als dat dreigt te gebeuren, laten ze de trein uitvallen. Hij rijd dan gewoon niet verder en is daardoor niet te laat.

In Duitsland doen ze moeite om de reizigers naar hun plaats van bestemming te brengen, in plaats van ze gewoon op een station te dumpen of te laten staan.

Maar inderdaad, er was vast een politicus in Den Haag heel trots dat hij er voor heeft gezorgd, dat de treinen hier op tijd rijden. Alleen rijden ze nu een stuk minder vaak.
In 2022 vielen 4,7% van de treinen uit, bijna 10% reed niet optijd. Al met al is 14,7 toch nog heel wat anders dan één op de drie.

In België is 19% vertraagd.
pi_212537797
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 15:12 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
In 2022 vielen 4,7% van de treinen uit, bijna 10% reed niet optijd. Al met al is 14,7 toch nog heel wat anders dan één op de drie.
Als de trein uitvalt, is hij op alle volgende stations niet te laat. Dat is het hele idee.

Zeg, je stapt in Maastricht op de trein naar Alkmaar. Maar bij Echt liggen er bladeren op het spoor en moet de trein langzaam rijden, waardoor hij in Roermond te laat is. En in Weert, Eindhoven, Utrecht, enz. Dus als hij niet verder rijd dan Sittard, dan reed hij gewoon mooi op tijd. Of als je hem laat staan in Roermond, is hij slechts 1 keer te laat.

Maar als je naar Amsterdam moest, heb je wel een probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')