Ik zou hierom dus gewoon de relatie verbrekenquote:Op maandag 19 februari 2024 17:37 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ga de rest van de salsa verde shrimp maar opeten in een wrap denk ik. Mijn vriend vond het ook al niets (ik kook nogal vaak voor de kat z’n viool hier
), dus ik heb sowieso nog wel wat salsa over. Gelukkig ligt er ook nog een zak tortilla chips in de kast
.
Ah tof! En hoe is het buikspek erin?quote:Op maandag 19 februari 2024 18:34 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Het was echt heel lekker. Geserveerd met een limoen koriander rijst.
Het is een soort spinazie alla crème, maar dan heel anders, veel smaakvoller.
Ja, super superlekker ditquote:Op maandag 19 februari 2024 15:53 schreef Molo het volgende:
Vanavond aubergine en orzo rommelbak
https://www.servingdumpli(...)plant-parmesan-orzo/
Voor dochter pasta want die gruwelt hiervan
Oh dat klinkt enorm lekker, voor over paar maandjes in de lente/zomer hierquote:Op maandag 19 februari 2024 20:07 schreef Smart_ass het volgende:
Ik twijfel nog of ik straks white cheddar mac&cheese of boerenkool ga maken. Eigenlijk wel zin in boerenkool, maar ben bang dat ik daar als enige blij van word.
Had gisteren trouwens brazilian lemonade gemaakt. Kende het niet maar vond t heel lekker! Volgende keer doe ik er wel de helft minder suiker in denk ik. Voor de geïnteresseerden:
https://gingerwithspice.com/brazilian-lemonade-recipe-limeade/
Ik heb weleens Almhof Hoekje pistachequote:Op maandag 19 februari 2024 21:36 schreef Karzai het volgende:
Nieuw toetje, wel lekker
[ afbeelding ]
Oh dat biedt hoop. Gek op pistache en ik had laatst die variant van Danio maar die heb ik na één hap in het ronde archief gegooid. Wat een smerig nepspul is datquote:Op maandag 19 februari 2024 21:36 schreef Karzai het volgende:
Nieuw toetje, wel lekker
[ afbeelding ]
Op Sicilië heb ik werkelijk waar echt vanalles met pistache gegeten en ook gedronkenquote:Op maandag 19 februari 2024 22:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh dat biedt hoop. Gek op pistache en ik had laatst die variant van Danio maar die heb ik na één hap in het ronde archief gegooid. Wat een smerig nepspul is dat
Ja Sicilië staat nog op de lijst van 'te bezoeken' bestemmingenquote:Op maandag 19 februari 2024 22:21 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Op Sicilië heb ik werkelijk waar echt vanalles met pistache gegeten en ook gedronken![]()
Is echt hét eiland om pistache te eten
Die is zeker lekkerquote:Op maandag 19 februari 2024 21:36 schreef Karzai het volgende:
Nieuw toetje, wel lekker
[ afbeelding ]
White mac & cheese klinkt ook goed. Anders vandaag het een, morgen het andere.quote:Op maandag 19 februari 2024 20:07 schreef Smart_ass het volgende:
Ik twijfel nog of ik straks white cheddar mac&cheese of boerenkool ga maken. Eigenlijk wel zin in boerenkool, maar ben bang dat ik daar als enige blij van word.
Had gisteren trouwens brazilian lemonade gemaakt. Kende het niet maar vond t heel lekker! Volgende keer doe ik er wel de helft minder suiker in denk ik. Voor de geïnteresseerden:
https://gingerwithspice.com/brazilian-lemonade-recipe-limeade/
Ik heb al heel lang niets met pistachesmaak meer op, maar ik had altijd moeite met het verband leggen tussen de smaak van pistachenoten en pistachesmaak dingen. Ik proefde het gewoon nooit eigenlijk, maar misschien ligt dat aan mij. Heb trouwens hetzelfde met veel dingen met kersensmaak.quote:Op maandag 19 februari 2024 22:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh dat biedt hoop. Gek op pistache en ik had laatst die variant van Danio maar die heb ik na één hap in het ronde archief gegooid. Wat een smerig nepspul is dat
Zit vaak bizar weinig in, want dure ingrediëntenquote:Op maandag 19 februari 2024 23:58 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik heb al heel lang niets met pistachesmaak meer op, maar ik had altijd moeite met het verband leggen tussen de smaak van pistachenoten en pistachesmaak dingen. Ik proefde het gewoon nooit eigenlijk, maar misschien ligt dat aan mij. Heb trouwens hetzelfde met veel dingen met kersensmaak.
Dat past echt geweldig.quote:Op maandag 19 februari 2024 18:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah tof! En hoe is het buikspek erin?
Precies hetzelfde vind ik! Pistacheijs vaak niet lekker (behalve in Amsterdam, daar zit een Italiaan met ijs dat smaakt alsof je een zak pistaches zit weg te werkenquote:Op maandag 19 februari 2024 23:58 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik heb al heel lang niets met pistachesmaak meer op, maar ik had altijd moeite met het verband leggen tussen de smaak van pistachenoten en pistachesmaak dingen. Ik proefde het gewoon nooit eigenlijk, maar misschien ligt dat aan mij. Heb trouwens hetzelfde met veel dingen met kersensmaak.
Kun jij ook verse boerenkool kopen in de States?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 14:41 schreef Smart_ass het volgende:
Ik houd ook echt ontzettend van echte kersen ja! Bij mijn ouders om de hoek staan van die stalletjes met verse kersen als het ‘t seizoen is, dat was echt smullen altijd.
Gisteravond is het boerenkool geworden, yum(keuze van mijn vriend dus de relatie houdt nog eventjes stand
).
Vanavond dan de white cheddar mac&cheese maar nu eerst een iced latte!
Oh heerlijk uiensoep, gisteren nog een paar Julia Child videootjes gekeken n.a.v. het soeptopic hier in Culquote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:04 schreef golfer het volgende:
Nu: verse sushi (special year of the dragon) van Daily sushichef.
Vanavond: zelfgebrouwen uiensoep met gegratineerde gruyèrekaas op gegrild stokbrood.
Dat is door de 'raw kale smoothies' hype van afgelopen jaren vast wel te koop daarquote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:30 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Kun jij ook verse boerenkool kopen in de States?
Ja! Dat is natuurlijk een echte super food hier hequote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:30 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Kun jij ook verse boerenkool kopen in de States?
Lekker vooruitzicht!quote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:48 schreef golfer het volgende:
Nog een tussendoortje om alvast in Portugese stemming te komen (we gaan 12-3 even naar Lissabon):
Vieiras em Caldeirada, oftewel Sint-jacobsschelpen in caldeira-saus:
[ link | afbeelding ]
quote:Op dinsdag 20 februari 2024 14:41 schreef Smart_ass het volgende:
Gisteravond is het boerenkool geworden, yum(keuze van mijn vriend dus de relatie houdt nog eventjes stand
).
Probeer zeker in lissabon een van de restaurants van Jose Avillez hoeft niet zijn 2 sterren maar wij hebben destijds van zijn pizzeria en brasserie ook erg genoten!quote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:48 schreef golfer het volgende:
Nog een tussendoortje om alvast in Portugese stemming te komen (we gaan 12-3 even naar Lissabon):
Vieiras em Caldeirada, oftewel Sint-jacobsschelpen in caldeira-saus:
[ link | afbeelding ]
quote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:04 schreef golfer het volgende:
Vanavond: zelfgebrouwen uiensoep met gegratineerde gruyèrekaas op gegrild stokbrood.
quote:Op woensdag 21 februari 2024 12:13 schreef golfer het volgende:
Vanavond: deze paella met als extra wat gamba's.
Die gehaktballen heb ik ook een keer gemaakt, maar vond ze maar mêhh..quote:Op maandag 19 februari 2024 18:09 schreef Blues het volgende:
[ link | afbeelding ]
Gehaktballen van de librije met een finishing touch van @:golfer erdoor, gebakken aardappelschijfjes en een Italiaanse salade.
Gehaktkruiden.quote:Op woensdag 21 februari 2024 19:34 schreef Papabear het volgende:
Die gehaktballen heb ik ook een keer gemaakt, maar vond ze maar mêhh..
Mja, ik maak ze zelf al ruim 30 jaar op de oldskool manier met h.o.h. gehakt, eitje, Stegeman gehaktkruiden en Panco (broodkruim).
Als je dat al jaren zo gewend bent (ieder op z'n eigen manier), dan smaken de andere ballen gewoon niet zo.
Tsja, ieder z'n ding tochquote:Op woensdag 21 februari 2024 20:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Gehaktkruiden.![]()
Ik gebruik ook h.o.h. gehakt en kruidt ze zelf en doe er naast de ingrediënten van De Librije nog wat uitgebakken uitjes en knoflook en een lepel sambal doorheen.
Varkensgehaktballen wel met uitje erdoor vind ik ook lekker, werd vroeger thuis ook zo gemaakt (half varken werd geleverd of gehaald en daar zat ook aardig wat varkensgehakt bij).quote:Op woensdag 21 februari 2024 20:23 schreef borisz het volgende:
Het liefst zelfs helemaal varkensgehaktballenEn zeker geen kruidenzakje.
Of Lamsgehakt, maar dan krijg je een andere bal en ga ik meer een oosterse/arabische kant op.
OT: Zuurkool. Wrs de één-na-laatste van deze winter. De laatste is de portie die de vriezer in ging
quote:Op donderdag 22 februari 2024 16:07 schreef golfer het volgende:
Nu, als tussendoortje: een halve gegratineerde kreeft van onze visjuwelierwinkel:
[ link | afbeelding ]![]()
Vanavond: op de huid gebakken skreihaasfilets met gegrilde romainesla en gebakken krielaardappeltjes.
Ohh jaloersmakend dit!quote:Op donderdag 22 februari 2024 19:00 schreef Karzai het volgende:
Ik heb het lang uitgesteld, maar vandaag toch echt andijviestamppot
[ afbeelding ]
Ik watertand ook bij jullie maaltijden hoor, a table!quote:Op donderdag 22 februari 2024 19:37 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ohh jaloersmakend dit!
Ik ga vanavond butter chicken maken. Mijn eerste poging dus ben benieuwd.
Ziet er goed uit!quote:Op donderdag 22 februari 2024 20:22 schreef Karzai het volgende:
[..]
Ik watertand ook bij jullie maaltijden hoor, a table!
[ afbeelding ]
Dit ziet er zó lekker kazig uitquote:Op donderdag 22 februari 2024 18:04 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Chicken Parmesan.
Wat zonde!quote:Op donderdag 22 februari 2024 23:51 schreef Smart_ass het volgende:
Nou dit was denk ik de slechtste butter chicken uit de geschiedenis. Vond ‘m vrij smaakloos, had ook helemaal niet de goede kleur en hij bleef te dun.
Mocht iemand een goed recept hebben kom maar door (als ik het nog een keer aandurf).
Ik vind het heerlijk, met kaas, olijven en kappertjes erbijquote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:33 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat zonde!
Er moet wel een goed recept zijn! Het is de meest gegeten curry van iedereen buiten India om.
Ik ga vanavond ansjovis(pizza) proberen @:KarzaiHoop zo dat ik het lekker vind.
Paling is echt goddelijkquote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:32 schreef golfer het volgende:
Heb mijzelf net, na weer een bestraling, bij de viswinkel getrakteerd op een paar stukjes palingfilet.![]()
Vanavond: restant paella van eergisteren warm ik in de oven op en daar doe ik weer wat gebakken grote garnalen bij.
quote:Op donderdag 22 februari 2024 23:51 schreef Smart_ass het volgende:
Nou dit was denk ik de slechtste butter chicken uit de geschiedenis. Vond ‘m vrij smaakloos, had ook helemaal niet de goede kleur en hij bleef te dun.
Mocht iemand een goed recept hebben kom maar door (als ik het nog een keer aandurf).
Heb jij zelf dit recept al uitgeprobeerd en is die echt lekker?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 18:15 schreef Curiosity het volgende:
Butter chicken
-knip-
Recept van https://www.ad.nl/koken-e(...)-universum~aa62e8d4/
Het is mijn foto.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 18:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Heb jij zelf dit recept al uitgeprobeerd en is die echt lekker?
quote:Op vrijdag 23 februari 2024 19:06 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Het is mijn foto.
En dit recept is goddelijk.
Klinkt goed! De mijne had alleen (tomaat,) kaas en knoflook. Lekker! Goed zout. Maar Alla Panna (champignons, room en heel veel knoflook) is nog steeds mijn favo.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:51 schreef Karzai het volgende:
[..]
Ik vind het heerlijk, met kaas, olijven en kappertjes erbij
ze zien er beide heerlijk uit maar dat is niet traditioneel italiaans natuurlijk hequote:Op vrijdag 23 februari 2024 19:20 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Klinkt goed! De mijne had alleen (tomaat,) kaas en knoflook. Lekker! Goed zout. Maar Alla Panna (champignons, room en heel veel knoflook) is nog steeds mijn favo.
Die had tafelgenoot.
[ link | afbeelding ]
En ik dus 'Genovese' maar zie dat veel pizzeria's em 'Napoli' noemen.
[ link | afbeelding ]
Toe special van het huis gedeeld; pistache tiramisu
Haha traditioneel is in Italiëquote:Op vrijdag 23 februari 2024 19:23 schreef Karzai het volgende:
[..]
ze zien er beide heerlijk uit maar dat is niet traditioneel italiaans natuurlijk he
maar je kan op pizza alles gooien wat je lekker vind![]()
Kan het recept niet inzien inderdaad.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 19:10 schreef Smart_ass het volgende:
Ziet er goed uit! Dan probeer ik die de volgende keer. Het recept wat ik heb gebruikt was deze:
https://cooking.nytimes.com/recipes/1016754-butter-chicken (staat wel achter een paywall).
Vraag me vooral af wat ik verkeerd heb gedaan, want met zoveel goede recensies ging ik er toch van uit dat het een lekker recept zou zijn.
Ik had ze laatst ook gemaakt.quote:Op woensdag 21 februari 2024 19:34 schreef Papabear het volgende:
[..]
Die gehaktballen heb ik ook een keer gemaakt, maar vond ze maar mêhh..
Mja, ik maak ze zelf al ruim 30 jaar op de oldskool manier met h.o.h. gehakt, eitje, Stegeman gehaktkruiden en Panco (broodkruim).
Als je dat al jaren zo gewend bent (ieder op z'n eigen manier), dan smaken de andere ballen gewoon niet zo.
Gehaktballen blijven een persoonlijk dingetje volgens mij
Nu heb ik zin in een broodje balquote:Op vrijdag 23 februari 2024 21:30 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ik had ze laatst ook gemaakt.
Ik vond ze wel lekker.
Ook lekker op een broodje inderdaad met mayo.
[ link | afbeelding ]
Goh wat vervelend dat je je al zo lang niet lekker voeltquote:Op zaterdag 24 februari 2024 14:33 schreef Kanaroe het volgende:
Ben goulash aan het maken. Lekker verwarmend troostvoer want ik ben al weken ziekerig en kwam niet aan kokkerellen toe![]()
Met runderriblap, groene en rode paprika's, uien, knoflook, spekblokjes, wortel, karwijzaad, tijm, tomatenblokjes, scheut rode wijn.
Dit eten we met zoete aardappelfrietjes
Ja, das minder inderdaad.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 16:55 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Goh wat vervelend dat je je al zo lang niet lekker voelt![]()
Knap dat je zo lang nu kunt stoven/uitgebreid koken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door golfer op 24-02-2024 18:13:22 (aanvulling) ]There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
De olie is dan te overheersend in dit recept.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 17:55 schreef Molo het volgende:
Tonijn uit olie is wel veel lekkerder toch?
Zoon blij met de macaroni?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 17:56 schreef Morgane89 het volgende:
Simpel, maar zo lekker: macaroni met spekjes, champignons, cherrytomaten en een saus van crème fraiche en rode pesto.
quote:Op zaterdag 24 februari 2024 17:54 schreef golfer het volgende:
Vanmiddag geluncht bij Landgoed Groenendaal in Heemstede. Verslag daarvan is te lezen in het daarvoor bestemde topic.
Vanavond: een Thaise tom kha kai soep met garnalen, gemaakt door onze vishandel.
En toast met door B. zelfgemaakte tonijnsalade volgens dit recept uit De Volkskrant.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Toen ik de champignons eruit had gevist wel jaquote:Op zaterdag 24 februari 2024 18:13 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Zoon blij met de macaroni?
Ik heb net een pastasalade gegeten, vanavond wordt het dirty rice denk ik maar niets is nog zeker.
De tonijnsalade ziet er lekker uit!quote:Op zaterdag 24 februari 2024 18:20 schreef Blues het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
https://thesaltymarshmallow.com/easy-dirty-rice/quote:Op zaterdag 24 februari 2024 18:21 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Toen ik de champignons eruit had gevist wel ja![]()
Van dirty rice heb ik nog nooit gehoord, maar het ziet er lekker uit.
Heb je een recept dat je aan kan raden?
Sterkte ik hoop dat je er weer snel bovenop komt en dat moet met goulash wel lukken!quote:Op zaterdag 24 februari 2024 14:33 schreef Kanaroe het volgende:
Ben goulash aan het maken. Lekker verwarmend troostvoer want ik ben al weken ziekerig en kwam niet aan kokkerellen toe![]()
Met runderriblap, groene en rode paprika's, uien, knoflook, spekblokjes, wortel, karwijzaad, tijm, tomatenblokjes, scheut rode wijn.
Dit eten we met zoete aardappelfrietjes
Dankje, de goulash deed me inderdaad goed!quote:Op zondag 25 februari 2024 11:11 schreef Karzai het volgende:
[..]
Sterkte ik hoop dat je er weer snel bovenop komt en dat moet met goulash wel lukken!
ik begon de dag met koffie en water , yoghurt met een mandarijn en blauwe bessen, volkoren boterham met spek en gebakken eitje
denk dat ik vanmiddag ook tonijnsalade ga maken
voor vanavond roti uit de vriezer gehaald
[ afbeelding ]
Flammkuchenquote:Op zondag 25 februari 2024 17:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier staat een flammenkuchen (hoe schrijf je het) in de ovenmijn favoriet
ah oke! Dankquote:Op zondag 25 februari 2024 17:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Flammkuchen
(Recent in een hotel in Stuttgart stond het ook als Flamecake op het roomservice menu)
Kijk, zo zouden meer mensen hun verjaardag mogen vierenquote:Op zondag 25 februari 2024 22:15 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oom viert verjaardag. Dus rijsttafel. De gerechten in twee foto's.
Zo, dat is iets andere chili dan hoe ik ‘m maak, klinkt lekker!quote:Op maandag 26 februari 2024 20:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Chilli Con Carne gemaakt, snel improvisatie, want er kwamen spontaan mensen eten.
Dikke plakken guanciale gesneden en krokant gebakken, uit de pan genomen en rundergehakt in het vet daarvan aangebraden. Intussen tomaten, gepasseerde tomaten en tomatenpuree met knoflook, Ajvar en specerijen en kruiden opgezet. Lepel cacao erbij, gerookt paprika poeder, chipotles, halapenjos, en ingekookt, gehakt erbij, verder sudderen, kidneybonen gespoeld, kwamen meer gasten, dus ook kikkererwten erbij, Chorizo gebraden, er ook bij.
De bonen en Kikkererwten opgewarmd in de saus.
Salade erbij, was erg lekker en scherp,.
Oe lekkah!quote:Op maandag 26 februari 2024 21:04 schreef Karzai het volgende:
Indiase mixed grill met knoflooknaan en twee pasteitjes
[ afbeelding ]
Doe je dat in een broodbakmachine? Ik zit een beetje te kijken of ik een machine aan wil schaffen en zelf brood wil gaan bakken, gaat hier aardig wat brood doorheen en ik vind het brood hier niet lekker en niet te betalenquote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:59 schreef Kanaroe het volgende:
Als lunch geroosterd speltdesembrood (mijn eigen gebakken brood) met sardines uit blik, kappertjes, likje mayo, drupje tabasco en cherrytomaatjes
Vanavond de rest van de snelle erwtensoep van gisteren met roggebrood en komijnenkaas
Nee, ik bak brood in de oven, in een pan (dutch oven noemen ze dat)quote:Op dinsdag 27 februari 2024 14:31 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Doe je dat in een broodbakmachine? Ik zit een beetje te kijken of ik een machine aan wil schaffen en zelf brood wil gaan bakken, gaat hier aardig wat brood doorheen en ik vind het brood hier niet lekker en niet te betalen.
Ah oke, dat heb ik ook weleens gedaan jaquote:Op dinsdag 27 februari 2024 16:44 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Nee, ik bak brood in de oven, in een pan (dutch oven noemen ze dat)
Ik at al jaren geen brood van de reguliere bakker meer en ben nu een zeer tevreden thuisbakker
Met een eigen desemcultuurtje dat al 1,5 jaar meegaat
Dat Indiaas eten zag er echt goed uit! Lekker zeg, zo aan het begin van de weekquote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:51 schreef Karzai het volgende:
Ontbijt een halve pot koffie, yoghurt en een banaan
Lunch, thee, appel en 2 mandarijnen
2 vk boterhammen met kaas en 2 vk boterhammen met ossenworst en mosterd
Vanavond nog een bordje Indiase mixed grill en een biertje
Oeee lekker!quote:
Ja zin in! Volgende keer wel zelf maken, heb alles erin huis voor.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 17:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat Indiaas eten zag er echt goed uit! Lekker zeg, zo aan het begin van de week
[..]
Oeee lekker!![]()
Ik weet het nog niet vanavond. In ieder geval appels die zijn gevallen onderweg
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 15:16 schreef golfer het volgende:
Vanavond wordt het op de huid gebakken zeebaarsfilet met patat van het Friethoes en een groene rauwkostsalade met komkommersalademix en farmerssalademix.
ik zie dat het koreaanse eten ook veel opkomt in Amsterdamquote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:23 schreef Gibson88 het volgende:
Extra pittige (Koreaanse) Buldak Chicken met gestoomde rijst
Thais is mild als je het vergelijkt met Koreaans. Dat is heet op een heel ander levelquote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:31 schreef Karzai het volgende:
[..]
ik zie dat het koreaanse eten ook veel opkomt in Amsterdam
Die is wel lekker, extra geraspte jonge kaas erbij is ook lekker, hoe gek dat wellicht ook klinktquote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:39 schreef Smart_ass het volgende:
Ik zag laatst die Samyang Buldak noodles liggen in de farmers market (ging het daar hier laatst niet over?). Lag er carbonara smaak bij.. leek me vrij bijzonder.
Ik zag inderdaad dat ‘ie best goed beoordeeld wordt! Ja nu je het zegt, ik zie wel vaker dat mensen geraspte kaas enzo op hun noodles doen dus zo raar zal ‘t niet zijnquote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Die is wel lekker, extra geraspte jonge kaas erbij is ook lekker, hoe gek dat wellicht ook klinkt![]()
Maar nog steeds te pittig voor mij die Buldak![]()
Vlammen uit mijn bakkes man
Ik vind pittig juist lekker, heerlijk zelfs !quote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Die is wel lekker, extra geraspte jonge kaas erbij is ook lekker, hoe gek dat wellicht ook klinkt![]()
Maar nog steeds te pittig voor mij die Buldak![]()
Vlammen uit mijn bakkes man
Die 3x spicy van Buldak al geprobeerd ook?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:04 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Ik vind pittig juist lekker, heerlijk zelfs !
Ik heb een keer gekeken bij de visboer maar tonijn en zalm vind ik niet leukquote:Op dinsdag 27 februari 2024 17:38 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ja zin in! Volgende keer wel zelf maken, heb alles erin huis voor.
Stukken voordeliger dus.
Je kunt appelflappen maken
Koreaans is over het algemeen eerder zoet dan pittig. Je moet echt naar de specifieke gerechten, als buldak, vragen/zoeken.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Thais is mild als je het vergelijkt met Koreaans. Dat is heet op een heel ander level
Rauw ei erdoor roeren en verwarmen op laatste moment kan ook.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:55 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik zag inderdaad dat ‘ie best goed beoordeeld wordt! Ja nu je het zegt, ik zie wel vaker dat mensen geraspte kaas enzo op hun noodles doen dus zo raar zal ‘t niet zijn. Ik kan sowieso niet tegen te pittig
.
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Die 3x spicy van Buldak al geprobeerd ook?
@:futurefairytale we houden deze user in de gaten
Een beetje pittig vind ik lekker, maar van die kapot pittige dingen daar kan ik echt niet van genieten hoor, dat is echt alleen maar afzien voor mijquote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:04 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Ik vind pittig juist lekker, heerlijk zelfs !
Ja, lekker! Doet mijn vriend ook vaakquote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:30 schreef FutureFairytale het volgende:
Rauw ei erdoor roeren en verwarmen op laatste moment kan ook.
[..]
Jazeker, daar doe ik zelf nog verse basilicum en gepocheerd ei bij in en gewokte garnaal.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Die 3x spicy van Buldak al geprobeerd ook?
@:futurefairytale we houden deze user in de gaten
Ja die, die zijn wel heel erg pittig inderdaad !quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:39 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Een beetje pittig vind ik lekker, maar van die kapot pittige dingen daar kan ik echt niet van genieten hoor, dat is echt alleen maar afzien voor mij.
[ afbeelding ]
Deze hebben we ook nog liggen hier, ik vraag me af of die ooit op komt, vond ik ook niet te doen.
[..]
Ja, lekker! Doet mijn vriend ook vaak. Hij houdt trouwens wel enorm van pittig, zie daar nog een voorbeeld van onze niet echt matchende smaken
.
Havermoutmuffins klinken goed!
Smaken ook goed!quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:39 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Een beetje pittig vind ik lekker, maar van die kapot pittige dingen daar kan ik echt niet van genieten hoor, dat is echt alleen maar afzien voor mij.
[ afbeelding ]
Deze hebben we ook nog liggen hier, ik vraag me af of die ooit op komt, vond ik ook niet te doen.
[..]
Ja, lekker! Doet mijn vriend ook vaak. Hij houdt trouwens wel enorm van pittig, zie daar nog een voorbeeld van onze niet echt matchende smaken
.
Havermoutmuffins klinken goed!
Sterktequote:Op woensdag 28 februari 2024 16:23 schreef Kanaroe het volgende:
Heftig dagje gehad en dan vind ik het heerlijk om eten voor te bereiden om weer tot rust te komen.
Een meatloaf met runder-en half-om-halfgehakt gefabriceerd, met salie, rode paprika, uitje en vele andere smaakmakers.
Een mooi 'broodje' van gevormd en omwikkeld met lekker ontbijtspek.
Ik maak er een salade met kropsla en tomaatjes bij (en wat ik nog meer tegenkom in de koelkast) en waarschijnlijk frietjes uit de frituur
Dankje, tis al weer goed. Lekker kokkerellenquote:Op woensdag 28 februari 2024 16:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Sterkte
Je kookt lekker zo te lezen. Goed dat je wat hebt dat je tot rust brengt
Wat fijn dat koken je helptquote:Op woensdag 28 februari 2024 16:23 schreef Kanaroe het volgende:
Heftig dagje gehad en dan vind ik het heerlijk om eten voor te bereiden om weer tot rust te komen.
Een meatloaf met runder-en half-om-halfgehakt gefabriceerd, met salie, rode paprika, uitje en vele andere smaakmakers.
Een mooi 'broodje' van gevormd en omwikkeld met lekker ontbijtspek.
Ik maak er een salade met kropsla en tomaatjes bij (en wat ik nog meer tegenkom in de koelkast) en waarschijnlijk frietjes uit de frituur
Ik had gisteren geen zin om te koken en had toevallig deze pizza nog liggen… wat een deceptie zegquote:Op woensdag 28 februari 2024 16:43 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat fijn dat koken je helpt
Iemand anders (lees: ik) zou na een zware dag pizza willen laten bezorgen.
Sorry... moet lachen om je foto...dat was misleidendquote:Op woensdag 28 februari 2024 17:12 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn dat koken helpt inderdaad, @:kanaroe .Ik vind het ook altijd wel lekker om mijn gedachten te kunnen verzetten, of juist gewoon aan helemaal niets te hoeven denken.
[..]
Ik had gisteren geen zin om te koken en had toevallig deze pizza nog liggen… wat een deceptie zeg![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 28 februari 2024 14:54 schreef golfer het volgende:
Nu: laatste kom kreeftensoep van de viswinkel.
Vanavond: krokant buikspek uit de oven met daarbij nog een restant bami goreng en gewokte paksoi.
Toch knap dat ze 930 Kcal in die ronde schijf hebben weten te stoppenquote:Op woensdag 28 februari 2024 17:12 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn dat koken helpt inderdaad, @:kanaroe .Ik vind het ook altijd wel lekker om mijn gedachten te kunnen verzetten, of juist gewoon aan helemaal niets te hoeven denken.
[..]
Ik had gisteren geen zin om te koken en had toevallig deze pizza nog liggen… wat een deceptie zeg![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 28 februari 2024 17:12 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heerlijk!!quote:Op woensdag 28 februari 2024 21:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Sushi en Sashimi gegeten, zit propvol van de rauwe vis.
Was ook mijn eerste post-baby bezorgmaaltijdquote:Op woensdag 28 februari 2024 22:12 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Heerlijk!!
Wil ik laten bezorgen in het ziekenhuis zodra ik een babyloze buik heb.
@:Molo ga er vanuit dat die pizza van jou van de Italiaan inderdaad succesvoller was.
Laatste tijd ga ik dan uiteindelijk toch eten maken en ben ik achteraf blijer dan als ik die pizza zou laten bezorgen.quote:Op woensdag 28 februari 2024 17:12 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oooh, je bent in verwachtingquote:Op woensdag 28 februari 2024 22:12 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Heerlijk!!
Wil ik laten bezorgen in het ziekenhuis zodra ik een babyloze buik heb.
@:Molo ga er vanuit dat die pizza van jou van de Italiaan inderdaad succesvoller was.
Oeh lekker!quote:Op donderdag 29 februari 2024 13:08 schreef Karzai het volgende:
hachee met rode kool en eerpels maken
Ah wat lief, dankjewelquote:Op donderdag 29 februari 2024 07:37 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Oooh, je bent in verwachting![]()
Wat fijn om te lezen
Straks weer alles eten en drinken is ook fijn, enjoy je zwangerschap zolang het nog duurt
Geen jam?quote:
Zou wel erg zijn als er niks bij zit wat je lekker vind. Of je houdt niet van kaasquote:Op donderdag 29 februari 2024 13:44 schreef junkiesietze het volgende:
Too good to go kaaswinkeltje pakket ophalen vanmiddag, hopen op lekkere kaasjes voor bij een blikkie soep met chiabatta brood.
Zit daar niks lekkers tussen dan word het wss een aviko zak zwitsers met een runderslavink.
Hier een gingerbread latte, mijn favoquote:Op donderdag 29 februari 2024 13:53 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ah wat lief, dankjewel!
Hier beginnen we de dag maar weer met een iced latte.
Vrijwillig?quote:
Nee was er eentje met rozijnen erin (warm afgebakken bij Lidl) en die was door de rozijnen al zoet genoeg vond ikquote:
Nog/al gekke cravings door El Bebe?quote:Op donderdag 29 februari 2024 13:53 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ah wat lief, dankjewel!
Hier beginnen we de dag maar weer met een iced latte.
ben redelijk kieskeurig met kaas ja, hou niet van superbelegen of oude kaas, of van rare dieren zoals geitenkaas bah.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Geen jam?
[..]
Zou wel erg zijn als er niks bij zit wat je lekker vind. Of je houdt niet van kaas
[..]
Hier een gingerbread latte, mijn favo
Ook gefeliciteerd, en ik hoop dat je nergens last van hebt
Oh dat klinkt lekker! Maar ben je zo’n smaak niet snel zat? Ik heb dat met pumpkin spice wel altijd, heerlijk als het er weer is, maar ook prima als ‘t weer weg isquote:Op donderdag 29 februari 2024 14:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hier een gingerbread latte, mijn favo
Ook gefeliciteerd, en ik hoop dat je nergens last van hebt
Weinig eigenlijk! Alleen aardappelsalade af en toequote:Op donderdag 29 februari 2024 14:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Nog/al gekke cravings door El Bebe?
Superbelegen, oud, geit.. je noemt nu even de lekkerste kazen opquote:Op donderdag 29 februari 2024 14:51 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
ben redelijk kieskeurig met kaas ja, hou niet van superbelegen of oude kaas, of van rare dieren zoals geitenkaas bah.
Maar jonge kaas, of borrelkaasjes
Dat dacht ik ookquote:
Oude kaas zo lekker!quote:Op donderdag 29 februari 2024 15:18 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Oh dat klinkt lekker! Maar ben je zo’n smaak niet snel zat? Ik heb dat met pumpkin spice wel altijd, heerlijk als het er weer is, maar ook prima als ‘t weer weg is.
Gaat allemaal z’n gangetje, nog maar een goede 2 maanden!
[..]
Weinig eigenlijk! Alleen aardappelsalade af en toe.
[..]
Superbelegen, oud, geit.. je noemt nu even de lekkerste kazen op.
Beetje boeuf bourguignonnerig, lekker zo'n stoofpruttelpot, laat het je smaken straksquote:Op donderdag 29 februari 2024 14:59 schreef Karzai het volgende:
De boel pruttelt, tis niet echt hachee, maar rundvlees met wat uien, knoflook, pepertjes en een flesje wijn
[ afbeelding ]
Haha 3 dozen!quote:Op donderdag 29 februari 2024 15:22 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, tenzij gepaneerd (en met een broodje) maar dat denk ik niet.
[..]
Oude kaas zo lekker!
Mooi dat alles goed gaatIk ben het nog niet zat, pumpkin spice vind ik ook zo lekker!
Gingerbread was maar 1 maand bij Starbucks (heb het 1x op) maar gelukkig verkocht de Lidl het vorige week dus 3 dozen gekochtVan mij hoeven die koffies niet seizoensgebonden te zijn.
quote:Op donderdag 29 februari 2024 15:20 schreef golfer het volgende:
Nju: als tussendoortje: een portie poffertjes met kaneelsuiker en roomboter.
Vanavond: gegrilde groene asperges met daarbij spaghetti met kastanjechampignon-knoflook-roomsaus en varkenshaasjes uit de sous-vide.
Wow! En je hebt nog ruimte over zelfs, well donequote:Op donderdag 29 februari 2024 19:40 schreef Smart_ass het volgende:
Als lunch hadden we chick fil a. Een spicy chicken deluxe sandwich, friet en een cookies&cream shake. Knap nog net niet uit elkaar.
Ik ben trouwens begonnen met het ordenen van mijn kruidenla. Hier word je toch blij van
[ afbeelding ]
Siu Yuk, Foo nam of Char siu?.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 11:22 schreef golfer het volgende:
Voor vanavond (en morgenavond) voor mij Chinees eten besteld:
Babi Pangang (geroosterd buikspek) met TjapTjoy kip en miehoen goreng.
En voor Blues Indiaas eten besteld:
Onion bhaji, roti kip kerrie en een mango lassi.
Het heet Tjap Yuk en is een combinatiegerecht dat bestaat uit Tjap Tjoy kip en Babi Pangang.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:56 schreef Curiosity het volgende:
Siu Yuk, Foo nam of Char siu?.
Babi Pangang komt uit de frituur.
Huh, babi pangang uit de frituur?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:56 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Allebei lekker, maar ik vind de krokante versie babi pangang van geroosterd buikspek het lekkerste.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:20 schreef Smart_ass het volgende:
Ohh babi pangangbabi ketjap vind ik ook zo heerlijk.
Babi pangang vertaalt geroosterd varkensvlees. Dit vlees komt echt niet uit de frituur. Dan is het niet meer knapperig aan 1 kant en de andere kant sappig.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:56 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Babi Pangang wordt bij de Chinees in hete olie gebakken, oftewel gefrituurd.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 17:14 schreef z80 het volgende:
[..]
Babi pangang vertaalt geroosterd varkensvlees. Dit vlees komt echt niet uit de frituur. Dan is het niet meer knapperig aan 1 kant en de andere kant sappig.
quote:Op vrijdag 1 maart 2024 17:14 schreef z80 het volgende:
[..]
Babi pangang vertaalt geroosterd varkensvlees. Dit vlees komt echt niet uit de frituur. Dan is het niet meer knapperig aan 1 kant en de andere kant sappig.
Ik verlaat me op deze man, aangezien 'de chinees' het recept me nooit verteld heeftquote:Op vrijdag 1 maart 2024 17:21 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Babi Pangang wordt bij de Chinees in hete olie gebakken, oftewel gefrituurd.
3 minuten.
quote:Op vrijdag 1 maart 2024 11:22 schreef golfer het volgende:
Voor vanavond (en morgenavond)
voor Blues Indiaas eten besteld:
Onion bhaji, roti kip kerrie en een mango lassi.
Kan ook iddquote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:38 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Of bedoel je 'saai doch lekker'?![]()
Niks mis met een broodje ei
Zit ie nou met z’n rvs prikvork in zijn anti-aanbakpanquote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:30 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
[..]
Ik verlaat me op deze man, aangezien 'de chinees' het recept me nooit verteld heeft![]()
Dit wil ik zelf ook nog eens in mekaar flanzen
Haha, ja ik zag het ook. Maar hij is wel heel voorzichtigquote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:23 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Zit ie nou met z’n rvs prikvork in zijn anti-aanbakpan?
Ik kan dat altijd heel slecht handelen.
Maar nu heb ik dus wel zin in Chinees door jullie!
Haha klopt! Wel lekker rustgevend om naar te kijken ja, die manquote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:49 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Haha, ja ik zag het ook. Maar hij is wel heel voorzichtig![]()
Ik geniet enorm van deze man en zijn rustige, droge kookvideo's.
En dat ie dat eten dan in zo'n wit plastic bakje doet vind ik geniaal
Oeh, dat klinkt lekker! Welk recept gebruik jij?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 20:34 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
OT: vanavond weer eens lemon chicken orzo soep.
Klinkt goed!quote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:34 schreef Smart_ass het volgende:
@:morgane89 ik gebruik deze en vind ‘m erg lekker!
https://www.smalltownwoman.com/lemon-chicken-orzo-soup/#recipe
In pastasaus die hele dag prutteltquote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:55 schreef Molo het volgende:
Moet van de week nog vier aubergines ergens in verwerken
Bohhhhhh lekker manquote:Op zaterdag 2 maart 2024 12:35 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Paardenworst. Zo vers dat die bijna nog hinnikt. Nomnomnom
Foei, paling! Maar wel rete lekker.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 12:55 schreef Karzai het volgende:
zo even langs de visboer een paar oestertjes en paling halen, flesje cava erbij
Fine de claire oesters
[ afbeelding ]
Lekker manquote:Op zaterdag 2 maart 2024 12:55 schreef Karzai het volgende:
Fine de claire oesters
[ afbeelding ]
Ohhh palingquote:Op zaterdag 2 maart 2024 12:55 schreef Karzai het volgende:
Fine de claire oesters
[ afbeelding ]
Lekker!quote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:12 schreef golfer het volgende:
Nu: weer een kop kreeftensoep van de viswinkel uit ons dorp.
Straks: restanten van de Chinese maaltijd van gisteravond.
Voor een keertje vegan, prima te eten. Maar die NYT-recepten zijn wellicht niet onze Europese standaard.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:12 schreef capricia het volgende:
Ik maak nu #thestew
'The Stew’ van Alison Roman, NYT. Ik ben benieuwd. Vind het erg veel vocht.
Het goede levenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 12:55 schreef Karzai het volgende:
Fine de claire oesters
[ afbeelding ]
Oh dat klinkt echt heerlijk! Sowieso een 12 uurtjequote:Op zaterdag 2 maart 2024 20:05 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik had een late lunch (was gelijk ook diner) met oude vriendinnen van opleiding. Had sommigen al jaaaaarenlang niet meer gezien![]()
Pomodorisoep, 12 uurtje vlees en huisgemaakte passievrucht cheesecake.
12 Uurtje was zo goed!
- Salade met ei
- Een stapel plakjes ribeye die ze zelf gerookt hebben, met truffelmayonaise.
- Een bol huisgemaakte filet americain
- Een Oma Bobs kroket.
Met 2 boterhammen.
Freixenet cava Zwart is heel erg goed te drinken.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 12:55 schreef Karzai het volgende:
Fine de claire oesters
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |