Ik zou hierom dus gewoon de relatie verbrekenquote:Op maandag 19 februari 2024 17:37 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ga de rest van de salsa verde shrimp maar opeten in een wrap denk ik. Mijn vriend vond het ook al niets (ik kook nogal vaak voor de kat z’n viool hier
), dus ik heb sowieso nog wel wat salsa over. Gelukkig ligt er ook nog een zak tortilla chips in de kast
.
Ah tof! En hoe is het buikspek erin?quote:Op maandag 19 februari 2024 18:34 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Het was echt heel lekker. Geserveerd met een limoen koriander rijst.
Het is een soort spinazie alla crčme, maar dan heel anders, veel smaakvoller.
Ja, super superlekker ditquote:Op maandag 19 februari 2024 15:53 schreef Molo het volgende:
Vanavond aubergine en orzo rommelbak
https://www.servingdumpli(...)plant-parmesan-orzo/
Voor dochter pasta want die gruwelt hiervan
Oh dat klinkt enorm lekker, voor over paar maandjes in de lente/zomer hierquote:Op maandag 19 februari 2024 20:07 schreef Smart_ass het volgende:
Ik twijfel nog of ik straks white cheddar mac&cheese of boerenkool ga maken. Eigenlijk wel zin in boerenkool, maar ben bang dat ik daar als enige blij van word.
Had gisteren trouwens brazilian lemonade gemaakt. Kende het niet maar vond t heel lekker! Volgende keer doe ik er wel de helft minder suiker in denk ik. Voor de geīnteresseerden:
https://gingerwithspice.com/brazilian-lemonade-recipe-limeade/
Ik heb weleens Almhof Hoekje pistachequote:Op maandag 19 februari 2024 21:36 schreef Karzai het volgende:
Nieuw toetje, wel lekker
[ afbeelding ]
Oh dat biedt hoop. Gek op pistache en ik had laatst die variant van Danio maar die heb ik na één hap in het ronde archief gegooid. Wat een smerig nepspul is datquote:Op maandag 19 februari 2024 21:36 schreef Karzai het volgende:
Nieuw toetje, wel lekker
[ afbeelding ]
Op Sicilië heb ik werkelijk waar echt vanalles met pistache gegeten en ook gedronkenquote:Op maandag 19 februari 2024 22:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh dat biedt hoop. Gek op pistache en ik had laatst die variant van Danio maar die heb ik na één hap in het ronde archief gegooid. Wat een smerig nepspul is dat
Ja Sicilië staat nog op de lijst van 'te bezoeken' bestemmingenquote:Op maandag 19 februari 2024 22:21 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Op Sicilië heb ik werkelijk waar echt vanalles met pistache gegeten en ook gedronken![]()
Is echt hét eiland om pistache te eten
Die is zeker lekkerquote:Op maandag 19 februari 2024 21:36 schreef Karzai het volgende:
Nieuw toetje, wel lekker
[ afbeelding ]
White mac & cheese klinkt ook goed. Anders vandaag het een, morgen het andere.quote:Op maandag 19 februari 2024 20:07 schreef Smart_ass het volgende:
Ik twijfel nog of ik straks white cheddar mac&cheese of boerenkool ga maken. Eigenlijk wel zin in boerenkool, maar ben bang dat ik daar als enige blij van word.
Had gisteren trouwens brazilian lemonade gemaakt. Kende het niet maar vond t heel lekker! Volgende keer doe ik er wel de helft minder suiker in denk ik. Voor de geīnteresseerden:
https://gingerwithspice.com/brazilian-lemonade-recipe-limeade/
Ik heb al heel lang niets met pistachesmaak meer op, maar ik had altijd moeite met het verband leggen tussen de smaak van pistachenoten en pistachesmaak dingen. Ik proefde het gewoon nooit eigenlijk, maar misschien ligt dat aan mij. Heb trouwens hetzelfde met veel dingen met kersensmaak.quote:Op maandag 19 februari 2024 22:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh dat biedt hoop. Gek op pistache en ik had laatst die variant van Danio maar die heb ik na één hap in het ronde archief gegooid. Wat een smerig nepspul is dat
Zit vaak bizar weinig in, want dure ingrediëntenquote:Op maandag 19 februari 2024 23:58 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik heb al heel lang niets met pistachesmaak meer op, maar ik had altijd moeite met het verband leggen tussen de smaak van pistachenoten en pistachesmaak dingen. Ik proefde het gewoon nooit eigenlijk, maar misschien ligt dat aan mij. Heb trouwens hetzelfde met veel dingen met kersensmaak.
Dat past echt geweldig.quote:Op maandag 19 februari 2024 18:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah tof! En hoe is het buikspek erin?
Precies hetzelfde vind ik! Pistacheijs vaak niet lekker (behalve in Amsterdam, daar zit een Italiaan met ijs dat smaakt alsof je een zak pistaches zit weg te werkenquote:Op maandag 19 februari 2024 23:58 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik heb al heel lang niets met pistachesmaak meer op, maar ik had altijd moeite met het verband leggen tussen de smaak van pistachenoten en pistachesmaak dingen. Ik proefde het gewoon nooit eigenlijk, maar misschien ligt dat aan mij. Heb trouwens hetzelfde met veel dingen met kersensmaak.
Kun jij ook verse boerenkool kopen in de States?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 14:41 schreef Smart_ass het volgende:
Ik houd ook echt ontzettend van echte kersen ja! Bij mijn ouders om de hoek staan van die stalletjes met verse kersen als het ‘t seizoen is, dat was echt smullen altijd.
Gisteravond is het boerenkool geworden, yum(keuze van mijn vriend dus de relatie houdt nog eventjes stand
).
Vanavond dan de white cheddar mac&cheese maar nu eerst een iced latte!
Oh heerlijk uiensoep, gisteren nog een paar Julia Child videootjes gekeken n.a.v. het soeptopic hier in Culquote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:04 schreef golfer het volgende:
Nu: verse sushi (special year of the dragon) van Daily sushichef.
Vanavond: zelfgebrouwen uiensoep met gegratineerde gruyčrekaas op gegrild stokbrood.
Dat is door de 'raw kale smoothies' hype van afgelopen jaren vast wel te koop daarquote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:30 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Kun jij ook verse boerenkool kopen in de States?
Ja! Dat is natuurlijk een echte super food hier hequote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:30 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Kun jij ook verse boerenkool kopen in de States?
Lekker vooruitzicht!quote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:48 schreef golfer het volgende:
Nog een tussendoortje om alvast in Portugese stemming te komen (we gaan 12-3 even naar Lissabon):
Vieiras em Caldeirada, oftewel Sint-jacobsschelpen in caldeira-saus:
[ link | afbeelding ]
quote:Op dinsdag 20 februari 2024 14:41 schreef Smart_ass het volgende:
Gisteravond is het boerenkool geworden, yum(keuze van mijn vriend dus de relatie houdt nog eventjes stand
).
Probeer zeker in lissabon een van de restaurants van Jose Avillez hoeft niet zijn 2 sterren maar wij hebben destijds van zijn pizzeria en brasserie ook erg genoten!quote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:48 schreef golfer het volgende:
Nog een tussendoortje om alvast in Portugese stemming te komen (we gaan 12-3 even naar Lissabon):
Vieiras em Caldeirada, oftewel Sint-jacobsschelpen in caldeira-saus:
[ link | afbeelding ]
quote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:04 schreef golfer het volgende:
Vanavond: zelfgebrouwen uiensoep met gegratineerde gruyčrekaas op gegrild stokbrood.
quote:Op woensdag 21 februari 2024 12:13 schreef golfer het volgende:
Vanavond: deze paella met als extra wat gamba's.
Die gehaktballen heb ik ook een keer gemaakt, maar vond ze maar męhh..quote:Op maandag 19 februari 2024 18:09 schreef Blues het volgende:
[ link | afbeelding ]
Gehaktballen van de librije met een finishing touch van @:golfer erdoor, gebakken aardappelschijfjes en een Italiaanse salade.
Gehaktkruiden.quote:Op woensdag 21 februari 2024 19:34 schreef Papabear het volgende:
Die gehaktballen heb ik ook een keer gemaakt, maar vond ze maar męhh..
Mja, ik maak ze zelf al ruim 30 jaar op de oldskool manier met h.o.h. gehakt, eitje, Stegeman gehaktkruiden en Panco (broodkruim).
Als je dat al jaren zo gewend bent (ieder op z'n eigen manier), dan smaken de andere ballen gewoon niet zo.
Tsja, ieder z'n ding tochquote:Op woensdag 21 februari 2024 20:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Gehaktkruiden.![]()
Ik gebruik ook h.o.h. gehakt en kruidt ze zelf en doe er naast de ingrediënten van De Librije nog wat uitgebakken uitjes en knoflook en een lepel sambal doorheen.
Varkensgehaktballen wel met uitje erdoor vind ik ook lekker, werd vroeger thuis ook zo gemaakt (half varken werd geleverd of gehaald en daar zat ook aardig wat varkensgehakt bij).quote:Op woensdag 21 februari 2024 20:23 schreef borisz het volgende:
Het liefst zelfs helemaal varkensgehaktballenEn zeker geen kruidenzakje.
Of Lamsgehakt, maar dan krijg je een andere bal en ga ik meer een oosterse/arabische kant op.
OT: Zuurkool. Wrs de één-na-laatste van deze winter. De laatste is de portie die de vriezer in ging
quote:Op donderdag 22 februari 2024 16:07 schreef golfer het volgende:
Nu, als tussendoortje: een halve gegratineerde kreeft van onze visjuwelierwinkel:
[ link | afbeelding ]![]()
Vanavond: op de huid gebakken skreihaasfilets met gegrilde romainesla en gebakken krielaardappeltjes.
Ohh jaloersmakend dit!quote:Op donderdag 22 februari 2024 19:00 schreef Karzai het volgende:
Ik heb het lang uitgesteld, maar vandaag toch echt andijviestamppot
[ afbeelding ]
Ik watertand ook bij jullie maaltijden hoor, a table!quote:Op donderdag 22 februari 2024 19:37 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ohh jaloersmakend dit!
Ik ga vanavond butter chicken maken. Mijn eerste poging dus ben benieuwd.
Ziet er goed uit!quote:Op donderdag 22 februari 2024 20:22 schreef Karzai het volgende:
[..]
Ik watertand ook bij jullie maaltijden hoor, a table!
[ afbeelding ]
Dit ziet er zķ lekker kazig uitquote:Op donderdag 22 februari 2024 18:04 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Chicken Parmesan.
Wat zonde!quote:Op donderdag 22 februari 2024 23:51 schreef Smart_ass het volgende:
Nou dit was denk ik de slechtste butter chicken uit de geschiedenis. Vond ‘m vrij smaakloos, had ook helemaal niet de goede kleur en hij bleef te dun.
Mocht iemand een goed recept hebben kom maar door (als ik het nog een keer aandurf).
Ik vind het heerlijk, met kaas, olijven en kappertjes erbijquote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:33 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat zonde!
Er moet wel een goed recept zijn! Het is de meest gegeten curry van iedereen buiten India om.
Ik ga vanavond ansjovis(pizza) proberen @:KarzaiHoop zo dat ik het lekker vind.
Paling is echt goddelijkquote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:32 schreef golfer het volgende:
Heb mijzelf net, na weer een bestraling, bij de viswinkel getrakteerd op een paar stukjes palingfilet.![]()
Vanavond: restant paella van eergisteren warm ik in de oven op en daar doe ik weer wat gebakken grote garnalen bij.
quote:Op donderdag 22 februari 2024 23:51 schreef Smart_ass het volgende:
Nou dit was denk ik de slechtste butter chicken uit de geschiedenis. Vond ‘m vrij smaakloos, had ook helemaal niet de goede kleur en hij bleef te dun.
Mocht iemand een goed recept hebben kom maar door (als ik het nog een keer aandurf).
Heb jij zelf dit recept al uitgeprobeerd en is die echt lekker?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 18:15 schreef Curiosity het volgende:
Butter chicken
-knip-
Recept van https://www.ad.nl/koken-e(...)-universum~aa62e8d4/
Het is mijn foto.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 18:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Heb jij zelf dit recept al uitgeprobeerd en is die echt lekker?
quote:Op vrijdag 23 februari 2024 19:06 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Het is mijn foto.
En dit recept is goddelijk.
Klinkt goed! De mijne had alleen (tomaat,) kaas en knoflook. Lekker! Goed zout. Maar Alla Panna (champignons, room en heel veel knoflook) is nog steeds mijn favo.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:51 schreef Karzai het volgende:
[..]
Ik vind het heerlijk, met kaas, olijven en kappertjes erbij
ze zien er beide heerlijk uit maar dat is niet traditioneel italiaans natuurlijk hequote:Op vrijdag 23 februari 2024 19:20 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Klinkt goed! De mijne had alleen (tomaat,) kaas en knoflook. Lekker! Goed zout. Maar Alla Panna (champignons, room en heel veel knoflook) is nog steeds mijn favo.
Die had tafelgenoot.
[ link | afbeelding ]
En ik dus 'Genovese' maar zie dat veel pizzeria's em 'Napoli' noemen.
[ link | afbeelding ]
Toe special van het huis gedeeld; pistache tiramisu
Haha traditioneel is in Italiëquote:Op vrijdag 23 februari 2024 19:23 schreef Karzai het volgende:
[..]
ze zien er beide heerlijk uit maar dat is niet traditioneel italiaans natuurlijk he
maar je kan op pizza alles gooien wat je lekker vind![]()
Kan het recept niet inzien inderdaad.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 19:10 schreef Smart_ass het volgende:
Ziet er goed uit! Dan probeer ik die de volgende keer. Het recept wat ik heb gebruikt was deze:
https://cooking.nytimes.com/recipes/1016754-butter-chicken (staat wel achter een paywall).
Vraag me vooral af wat ik verkeerd heb gedaan, want met zoveel goede recensies ging ik er toch van uit dat het een lekker recept zou zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |