SPOILER: Dagprogramma's met Nederlandse tijdenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Selectie Vrouwen
500 meter: Femke Kok, Jutta Leerdam, Marrit Fledderus. Reserve: Isabel Grevelt.
1000 meter: Jutta Leerdam, Antoinette Rijpma-De Jong, Isabel Grevelt. Reserve: Femke Kok.
1500 meter: Joy Beune, Marijke Groenewoud, Antoinette Rijpma-De Jong. Reserve: Melissa Wijfje.
3000 meter: Irene Schouten, Marijke Groenewoud, Elisa Dul. Reserve: Joy Beune.
5000 meter: Irene Schouten, Joy Beune. Reserve: Sanne in ’t Hof.
De ploegenonderdelen volgen
Selectie Mannen
500 meter: Jenning de Boo, Janno Botman, Stefan Westenbroek. Reserve: Merijn Scheperkamp.
1000 meter: Jenning de Boo, Tim Prins, Kjeld Nuis. Reserve: Joep Wennemars.
1500 meter: Kjeld Nuis, Patrick Roest, Wesly Dijs. Reserve: Tim Prins.
5000 meter: Patrick Roest, Chris Huizinga, Marcel Bosker. Reserve: Marwin Talsma.
10000 meter: Patrick Roest, Jorrit Bergsma. Reserve: Marwin Talsma.
De ploegenonderdelen volgen
Vorig jaar zeven wereldtitels voor Oranje. Vijf vrouwen, Roest en de TP heren. Wat wordt de score nu?
Game On.![]()
Had geen zeemijl moeten zijnquote:Op zondag 18 februari 2024 23:46 schreef wimderon het volgende:
Dit had geen 100 meter langer moeten duren voor Miho.
Ik vond haar altijd zo'n eeuwige net-niet schaatster, maar ze heeft het de laatste maanden wel echt laten zienquote:Op zondag 18 februari 2024 23:49 schreef RipCity het volgende:
Ken haar niet maar die Beune ziet er lief en sympathiek uit dus ik gun het haar.
Die had anders mee kunnen doen om goud op de 1500quote:Op zondag 18 februari 2024 23:48 schreef GotenSSJ het volgende:
Wie weet wat het zonder die 5km had geweest, lekker schema
Geweldig gewoonquote:Op zondag 18 februari 2024 23:49 schreef Pino112 het volgende:
Van jarenlang 0 naar opeens 2 titels voor Takagi
quote:Op zondag 18 februari 2024 23:49 schreef RipCity het volgende:
Ken haar niet maar die Beune ziet er lief en sympathiek uit dus ik gun het haar.
Dat geldt ook voor het WK en EK allround, WK/EK sprint en EK afstanden, maar daar houden ze zich nooit aan.quote:
Dit is wel de dag van sympathieke schaatsers die winnen, met Beune, Ghiiotto en Miho. Dus ik voorspel een overwinning van Conor Howe.quote:Op zondag 18 februari 2024 23:49 schreef Pino112 het volgende:
Van jarenlang 0 naar opeens 2 titels voor Takagi
Boeien, ze is toch al wereldkampioenquote:Op zondag 18 februari 2024 23:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die had anders mee kunnen doen om goud op de 1500
En Kjeld schakelt dan weer door naar Femke Kok, de ouwe viespeukquote:Op zondag 18 februari 2024 23:50 schreef Peterselieman het volgende:
Beune is al klaar voordat Kjeld komt
Dan gaat ze nog harder piepen.quote:Op zondag 18 februari 2024 23:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En Kjeld schakelt dan weer door naar Femke Kok, de ouwe viespeuk
We krijgen zo een interviewquote:Op zondag 18 februari 2024 23:52 schreef DeLuna het volgende:
Ik miste het zure gezicht van Antoinette na Beune haar race
Die is ook zo niet op zijn plekquote:
Slaat sowieso nergens op dat dat daar op het middenterrein moet. Kan prima in de studio in Hilversum.quote:Op zondag 18 februari 2024 23:56 schreef TheVulture het volgende:
Wie heeft bedacht dat die analyses en presentatie staand moeten
We missen Herman de Scherman.quote:Op zondag 18 februari 2024 23:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die is ook zo niet op zijn plek
Lekker nonchalant zullen ze wel gedacht hebben.quote:Op zondag 18 februari 2024 23:56 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het sowieso al geen toegevoegde waarde hebben dat de NOS ook helemaal naar Calgary gaat.quote:Op zondag 18 februari 2024 23:56 schreef TheVulture het volgende:
Ze moeten wat met Wesley Dijs.quote:Op zondag 18 februari 2024 23:58 schreef TheVulture het volgende:
Een worldcupzege is een item waard ja?
Robbert de Rijk moeten ze ook wel subsidie voor krijgen of hij loopt stage. Dat is echt puur weggegooid geld.quote:Op zondag 18 februari 2024 23:57 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso al geen toegevoegde waarde hebben dat de NOS ook helemaal naar Calgary gaat.
Net zoals toen opeens in de kelderkantine in het NOS-gebouw. Ook zo random.quote:Op zondag 18 februari 2024 23:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Lekker nonchalant zullen ze wel gedacht hebben.
quote:Op maandag 19 februari 2024 00:00 schreef Bill_Hillie het volgende:
Benieuwd of ze nu niet blunderen met het Japanse volkslied
Ze probeerden nog weg te schakelen, maar ze waren net te laat. Amerikaanse volkslied komt waarschijnlijk na de Japanse op hun cd.quote:
Calgary is hopeloos ouwe meuk, daar gebruiken ze nog cassettebandjes.quote:Op maandag 19 februari 2024 00:01 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ze probeerden nog weg te schakelen, maar ze waren net te laat. Amerikaanse volkslied komt waarschijnlijk na de Japanse op hun cd.
Zoiets zal het geweest zijn ja. Gelukkig kon Miho er wel om lachenquote:Op maandag 19 februari 2024 00:01 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ze probeerden nog weg te schakelen, maar ze waren net te laat. Amerikaanse volkslied komt waarschijnlijk na de Japanse op hun cd.
LP's!quote:Op maandag 19 februari 2024 00:03 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Calgary is hopeloos ouwe meuk, daar gebruiken ze nog cassettebandjes.
Ik vind Tuitert fijner als ie zijn mond houdtquote:Op maandag 19 februari 2024 00:03 schreef Jason22 het volgende:
Tuitert de woordkunstenaar!Jeroen doet het hem niet na.
CD's zijn de casettebandjes anno 2024.quote:Op maandag 19 februari 2024 00:03 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Calgary is hopeloos ouwe meuk, daar gebruiken ze nog cassettebandjes.
Dat is weer inquote:
Je bent niet de enigequote:Op maandag 19 februari 2024 00:07 schreef AllesKaputt het volgende:
Sympathieke Belg
IS DIE DUITSER DAN NIET SYMPHATIEK OFZO?!?!?!!11!
-edit- Oostenrijker, ik zie ze altijd als één volkje.
Het is inderdaad net vier uur geweest in Calgary.quote:Op maandag 19 februari 2024 00:07 schreef WAvanBuren het volgende:
Ik heb er even een Cup-a-Soup bij gepakt.
Beune heeft nu naam gemaakt, die dumpt vanavond Kjeld.quote:Op maandag 19 februari 2024 00:07 schreef TheVulture het volgende:
Kjeld trekt Joy hoe dan ook helemaal uit elkaar straks
Moet hij toch weten?quote:Op maandag 19 februari 2024 00:09 schreef TheVulture het volgende:
Peter Mueller wordt gewoon 70 dit jaar
Ja, denk ook altijd doe dan nog een slag meerquote:
Dat is toch praktisch gelijk (op tienden)?quote:Op maandag 19 februari 2024 00:21 schreef DeLuna het volgende:
NOS: Opening gelijk aan Nuis
Tijdwaarneming: +0.06
Dit vindt Korstanje geen leuke opmerkingquote:Op maandag 19 februari 2024 00:21 schreef Gremen het volgende:
[..]
Ja, denk ook altijd doe dan nog een slag meer
Zouden ze zelf niet weten wat het meest efficiënte is?quote:Op maandag 19 februari 2024 00:21 schreef Gremen het volgende:
[..]
Ja, denk ook altijd doe dan nog een slag meer
Gewoon nog twee ritten te gaan.quote:Op maandag 19 februari 2024 00:37 schreef Dutch_view het volgende:
Nuis zilver
Oh we zijn er nog niet
Doping of gewoon echt goed?quote:Op maandag 19 februari 2024 00:37 schreef Bill_Hillie het volgende:
Dit is toch elke keer machtig mooi om te zien hè![]()
Stolz
Piotr Tokarski, een Pool.quote:
Ja, dus niet, hij kan nog vierde worden.quote:Op maandag 19 februari 2024 00:41 schreef Peterselieman het volgende:
Nuis weet dat hij een medaille heeft
Dan moet Roest wel uit zijn slof schietenquote:Op maandag 19 februari 2024 00:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, dus niet, hij kan nog vierde worden.
Het lijkt er niet opquote:Op maandag 19 februari 2024 00:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan moet Roest wel uit zijn slof schieten
Mooie 13e plek.quote:
Dat is wel een ergernis inderdaadquote:Op maandag 19 februari 2024 00:44 schreef Aguero het volgende:
Elke rit de helft van de tijd Nuis in beeld
In 2002 was Van Velde opvallend vaak in beeldquote:Op maandag 19 februari 2024 00:44 schreef Aguero het volgende:
Wel veel die niet stilstaan danquote:Op maandag 19 februari 2024 00:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze kunnen ook gewoon stil staan bij de start
Ook van die rare tics.quote:Op maandag 19 februari 2024 01:00 schreef Pino112 het volgende:
Is Stolz autistisch? Totaal geen emotie in deze jongen.
Heeft iets weg van Jillert.quote:Op maandag 19 februari 2024 01:00 schreef Pino112 het volgende:
Is Stolz autistisch? Totaal geen emotie in deze jongen.
Kotsenswaardig.quote:Op maandag 19 februari 2024 00:44 schreef Aguero het volgende:
Wat ik dus dan ook heb zitten doen sinds gisterenavondquote:
Zullen we die bijnaam gewoon niet erkennen?quote:Op maandag 19 februari 2024 00:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Zilver is gewoon winnen in het tijdperk van Ice Jordan
Een cocktail van Erik van Dijk, Jeroen Stomphorst, Antoinette Rijpma-De Jong, Irene Schouten, Robbert de Rijk, Steven Dalebout en NOS-regie kan dodelijk zijn. Mogen ze best voorafgaand aan de uitzending voor waarschuwen.quote:Op maandag 19 februari 2024 02:16 schreef franklop het volgende:
[..]
Wat ik dus dan ook heb zitten doen sinds gisterenavond
Slechte loting, tegenstander van niks!quote:Op maandag 19 februari 2024 00:57 schreef Pino112 het volgende:
In de training ging alles goed
Antwanet van Barneveld
quote:Op zaterdag 6 januari 2024 17:40 schreef AllesKaputt het volgende:
Internationale mudalje voor Beune!
Toch mooi. De aanhouder (Beune) wint.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 17:43 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Als juniore was ze er aan gewend.
Deze 1500 was niet top; toch blijf ik hoop houden dat ze zich doorontwikkeld.
Typische periode van wisseling van de wach in NL , zeker op de kortere afstanden (van Krol, Verbij, Otterspeer etc naar De Boo, Prins en Wennemars). Alleen is er helaas in de VS nu een supertalent opgestaan waardoor het extra pijnlijk wordt.quote:Op maandag 19 februari 2024 06:33 schreef PippenScottie het volgende:
Uurtje liggen na de 5000 werd een hele nacht slapen.
Patrick Roest en Kjeld Nuis kunnen nog net verhullen dat het Nederlandse mannenschaatsen in een diepe crisis zit
Op de lange afstanden lijkt er echter niemand aan te komen, terwijl je na Roest niks hebt in de breedte, deze keer was de bejaarde Bergsma de beste na Roest..quote:Op maandag 19 februari 2024 08:35 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Typische periode van wisseling van de wach in NL , zeker op de kortere afstanden (van Krol, Verbij, Otterspeer etc naar De Boo, Prins en Wennemars). Alleen is er helaas in de VS nu een supertalent opgestaan waardoor het extra pijnlijk wordt.
Op de lange afstanden is er wel een structureel probleem qua aanwas, maar dat kan ook zo weer anders zijn.
Maar ja, Sato zat in de rit voor haar, dat was een veel betere loting geweest.. maar vaker meedoen helpt wel voor een goede loting jaquote:Op maandag 19 februari 2024 02:22 schreef wimderon het volgende:
[..]
Slechte loting, tegenstander van niks!
(Dat dit haar eigen schuld is doordat ze World Cups overgeslagen heeft vergeten we dan maar even.)
Ik ben vooral benieuwd waarom de NOS denkt dat kijkers dat interessant vinden..quote:Op maandag 19 februari 2024 08:59 schreef Slobeend het volgende:
Ik wil die akelige tussenshots tijdens ritten nooit meer zien.
Het verhaal.quote:Op maandag 19 februari 2024 09:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd waarom de NOS denkt dat kijkers dat interessant vinden..
Ik zat net de resultaten bij junioren te kijken, daar was Stolz natuurlijk ook op de korte afstanden de baas, maar op de 5000m zag ik Remco Stam staan met zilver, tussen de Noor Sigurd Henriksen en Stolz... misschien is dat nog watquote:Op maandag 19 februari 2024 08:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Op de lange afstanden lijkt er echter niemand aan te komen, terwijl je na Roest niks hebt in de breedte, deze keer was de bejaarde Bergsma de beste na Roest..
Dan moet er wel heel snel iemand opstaan
Goede zaak. Voor Nederland niet natuurlijk maar die hegemonie en zeker bij WK werd wel een beetje saai. Meer dan de helft van het goud ging bij de mannen naar een Nederlander sinds het WK Afstanden bestaatquote:Op maandag 19 februari 2024 06:33 schreef PippenScottie het volgende:
Uurtje liggen na de 5000 werd een hele nacht slapen.
Patrick Roest en Kjeld Nuis kunnen nog net verhullen dat het Nederlandse mannenschaatsen in een diepe crisis zit
Bij de dames hebben we nu ook wel de beste generatie ooit bij de Nederlanders.quote:Op maandag 19 februari 2024 09:54 schreef Ericr het volgende:
[..]
Goede zaak. Voor Nederland niet natuurlijk maar die hegemonie en zeker bij WK werd wel een beetje saai. Meer dan de helft van het goud ging bij de mannen naar een Nederlander sinds het WK Afstanden bestaat
Bij de dames is het veel minder scheef. Dat gaat wel schever worden omdat Duitsland al lang geen rol meer speelt en Canada het vooral van de teamonderdelen moet hebben.
En met Daleman ook iemand die alweer klaar staatquote:Op maandag 19 februari 2024 10:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Bij de dames hebben we nu ook wel de beste generatie ooit bij de Nederlanders.
Net zoals die doos bij het voetballen in Studio Sportquote:Op maandag 19 februari 2024 09:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd waarom de NOS denkt dat kijkers dat interessant vinden..
Schaatsers zijn op een allroundtoernooi wel gewend aan inspanningen zo kort achter elkaar (alleen dan vaak andersom), dus helemaal nieuw is het niet.quote:Op maandag 19 februari 2024 11:21 schreef Mansjester het volgende:
Ik blijf me verbazen dat de negatieve invloed van een inspanning voor een race zo beperkt is. Beune had 2/3 uur voor de 1500 nog haar 5km afgewerkt. Ergens verwacht ik dan dat ze vanwege die inspanning echt niet van bijvoorbeeld Groenewoud zou winnen op de 1500.
Op allround toernooi heb je als vrouw zelfs minder tijd om bij te komen, aangezien dan eerst de 1500m isquote:Op maandag 19 februari 2024 11:31 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Schaatsers zijn op een allroundtoernooi wel gewend aan inspanningen zo kort achter elkaar (alleen dan vaak andersom), dus helemaal nieuw is het niet.
En misschien was Beune wel dichtbij Takagi gekomen zonder 5 km ervoor
Maar een allroundtoernooi win je uiteindelijk ook door je krachten te verdelen zodat je op de laatste afstand nog wat over hebt. Op een afstandenkampioenschap kan dat nou net niet. En schaats je afstanden tegen mensen die níet net daarvoor nog iets anders gereden hebben, terwijl op een allround toernooi iedereen hetzelfde programma afwerkt.quote:Op maandag 19 februari 2024 11:31 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Schaatsers zijn op een allroundtoernooi wel gewend aan inspanningen zo kort achter elkaar (alleen dan vaak andersom), dus helemaal nieuw is het niet.
En misschien was Beune wel dichtbij Takagi gekomen zonder 5 km ervoor
Ja, het is ook niet ideaal en slecht gepland, maar het ging erom dat er verbazing was dat de prestaties niet veel slechter werden na een flinke inspanning daarvoor.quote:Op maandag 19 februari 2024 12:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar een allroundtoernooi win je uiteindelijk ook door je krachten te verdelen zodat je op de laatste afstand nog wat over hebt. Op een afstandenkampioenschap kan dat nou net niet. En schaats je afstanden tegen mensen die níet net daarvoor nog iets anders gereden hebben, terwijl op een allround toernooi iedereen hetzelfde programma afwerkt.
Maar dan doet iedereen die beide afstanden. Nu was Takagi niet op de 5km en Beune wel.quote:Op maandag 19 februari 2024 11:33 schreef franklop het volgende:
[..]
Op allround toernooi heb je als vrouw zelfs minder tijd om bij te komen, aangezien dan eerst de 1500m is
Sven Kramer zou een stoel door de tv gooien na het horen van deze uitspraak van Kjeld Nuisquote:Op maandag 19 februari 2024 00:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Zilver is gewoon winnen in het tijdperk van Ice Jordan
Kjeld Nuis zelf niet zo lang geleden ookquote:Op maandag 19 februari 2024 12:38 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Sven Kramer zou een stoel door de tv gooien na het horen van deze uitspraak van Kjeld Nuis
Volgevreten pseudo-vedetten. Nederlandse schaatsers worden teveel verwendquote:Op maandag 19 februari 2024 12:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kjeld Nuis zelf niet zo lang geleden ook
Leg deze eens uitquote:Op maandag 19 februari 2024 12:50 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Volgevreten pseudo-vedetten. Nederlandse schaatsers worden teveel verwend
Als je wint zit je nog vol met adrenaline (en ben je ook in topvorm). Je zag aan de andere dubbelaars (Maltais, Wiklund, Eitrem, Roest) dat die eigenlijk allemaal tegenvielen.quote:Op maandag 19 februari 2024 11:21 schreef Mansjester het volgende:
Ik blijf me verbazen dat de negatieve invloed van een inspanning voor een race zo beperkt is. Beune had 2/3 uur voor de 1500 nog haar 5km afgewerkt. Ergens verwacht ik dan dat ze vanwege die inspanning echt niet van bijvoorbeeld Groenewoud zou winnen op de 1500.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |