abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 februari 2024 @ 08:25:57 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212447132
quote:
Hengelsportvereniging Den Helder wil af van rondzwemmende zeehonden: "Ze eten onze vis"

Twee zeehonden kapen, volgens hengelsportvereniging (HSV), alle vis weg in de grachten van Den Helder. De moeder zeehond en haar zoon zouden ervoor zorgen dat de hengelwedstrijden in de sloten geen enkele vis meer opleveren: "Kinderen vangen al jaren niets".

In het binnenwater van Den Helder zwemt sinds 2019 een zeehond, die via een sluis in het binnenwater terechtkwam. Het vrouwtje bleek een zeehondpup te dragen, die in 2020 ter wereld kwam. Sindsdien zwemmen de twee door de woonwijk Boatex.

De sporthengelclub organiseert jaarlijks meerdere wedstrijden, waarbij vis uit het binnenwater wordt gehengeld. Daarvoor zet de club ieder jaar voor 3000 à 4000 euro aan vis in het water. Echter worden die vissen door zeehonden gedood en opgegeten.

"Wij hebben al jarenlang het probleem dat ze onze vis opsmikkelen", vertelt Hans Koopman, bestuurslid van HSV. "Kinderen die meedoen aan de wedstrijden vangen niets meer".

Koopman heeft zelf wel een oplossing voor het probleem: "Verplaats de zeehonden gewoon naar de zee", zegt hij. De club heeft al meerdere instanties benaderd om bezwaar te maken tegen de rondzwemmende zeehonden, maar ze kregen niet het antwoord waar ze op hoopten.

Ongewoon, maar niet onmogelijk
Als er iets misgaat met de zeehonden, die in het binnenwater zwemmen, wordt Zeehondencentrum Pieterburen ingeschakeld. "Als de beesten in nood zijn of wij krijgen een formele aanvraag vanuit de gemeente de om ze te verplaatsen, dan komen wij in actie", zegt Pieterburen-medewerker Sander van Dijk.

Dat laatste is nog niet gebeurd. Wel krijgt de organisatie af en toe een belletje met de vraag of de dieren daar wel thuishoren. "Zeehonden zwommen vroeger ook al in binnenwater. Zolang ze er gezond uitzien is er geen reden om ze te verplaatsen."

Van Dijk ziet de discussie vaker terugkomen en weet dat er voor- en tegenstanders zijn, maar benadrukt dat de meeste mensen geen last hebben van de zeehonden. "De verantwoordelijkheid voor het gehele gebied ligt bij de gemeente, die gaan erover. Als het echt nodig is dan zullen we in actie komen."

De gemeente Den Helder heeft nog niet op de klacht van de vereniging of op vragen van NH gereageerd.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)den-ze-eten-onze-vis
------------------------------------------------

Goedzo lief zeehondje! Dankzij jou hebben de visjes geen pijn O+

Zeehonden moeten weg want we kunnen geen vissen mishandelen :') Manmanman.... Mensen :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Starhopper op 16-02-2024 08:48:00 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212447209
De ironie: "Wij hebben al jarenlang het probleem dat ze onze vissen opeten."
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 16 februari 2024 @ 08:33:28 #3
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_212447239
Stuur een duikboot de gracht in.
Dan leren die uitvreters het wel af.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_212447347
Wat is er precies "sport" aan hengelsport?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 februari 2024 @ 08:49:07 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_212447364
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:46 schreef xpompompomx het volgende:
Fish'O'Mania natuurlijk!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_212447377
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Fish'O'Mania natuurlijk!

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik keek vroegah, zeg 20 jaar geleden, naar Rex Hunt fishing adventures. :')
  vrijdag 16 februari 2024 @ 08:51:02 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212447386
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:46 schreef xpompompomx het volgende:
Het bewegen :+ _O-

Hengelsport is een plezierige vorm van lichaamsbeweging. Het vergt geen grote inspanning, de kans op blessures is klein en je kunt er tot op hoge leeftijd mee doorgaan.
https://www.sportvisserij(...)n%20is%20gezond.html
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 16 februari 2024 @ 08:52:06 #8
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_212447398
Een heel zeebanket wordt uitgelegd, en dan zijn de mensen verbaasd dat die zeehonden niet weg gaan.

Gek hè?

Maar ja, dit zie je ook op andere niveaus, mensen zijn hardleers.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_212447399
quote:
84s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:51 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Het bewegen :+

Hengelsport is een plezierige vorm van lichaamsbeweging. Het vergt geen grote inspanning, de kans op blessures is klein en je kunt er tot op hoge leeftijd mee doorgaan.
Beetje zitten, beetje naar het water staren en nog maar een biertje opentrekken is wel een stevige vorm van bewegen ja. :D
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 08:52:58 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212447414
quote:
Daarvoor zet de club ieder jaar voor 3000 à 4000 euro aan vis in het water. Echter worden die vissen door zeehonden gedood en opgegeten.

Stop dan gewoon een jaartje met die beesten te voeren oerdomme lul

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 16-02-2024 08:58:34 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 08:56:10 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212447459
Ben benieuwd wat de voorzitter van de zeehondenvereniging er van te zeggen heeft
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 08:59:45 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212447510
Of de baas van al die vissen die nu steeds levend verslonden worden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212447532
quote:
84s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:51 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Het bewegen :+ _O-

Kans op blessures :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212447541
Gewoon wat orca's uitzetten :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212447562
Orca met uitjes :9~
A murky, forgotten land.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 09:04:34 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212447563
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Kans op blessures :')
De kans op blessures bij vissen is groot.
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 09:05:38 #17
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_212447574
Typisch Nederlands gejankmuil.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_212447585
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:05 schreef ijs_beer het volgende:
Typisch Nederlands gejankmuil.
IJsbeer -> zeehond 😱🤔
A murky, forgotten land.
pi_212447617
Misschien moeten ze op de grote vis gaan vissen.
pi_212447677
Eg he, de natuur?
Zal me niks verbazen als 1 van die klagers houthakker van beroep is en woest tegen een eekhoorntje zit te roepen: "Donder op uit MIJN boom! Zo kan ik hem niet omzagen! En neem dat kutgezin van je mee naar een andere boom toe!"
pi_212447692
quote:
81s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:30 schreef miss_sly het volgende:
De ironie: "Wij hebben al jarenlang het probleem dat ze onze vissen opeten."
Ja het klopt wel een klein beetje aangezien ze die vissen echt kopen en uitzetten om door sportvissers gevangen te laten worden. Zij hebben de vis gekocht dus feitelijk zou het bezit zijn van die hengelvereniging.
Jammer genoeg kunnen zeehonden de kleine lettertjes van het contract niet lezen! _O-
pi_212447701
Iedere andere buurt zou het geweldig vinden als er zeehonden in de gracht zwemmen. Er zijn in de wereld zelfs dorpen die hun toeristische identiteit verbinden met de aanwezigheid van zeezoogdieren. En dan wil een clubje van luie mensen uit Den Helder die beesten wegjagen. Altijd al rare lui die Jutters.
pi_212447746
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:19 schreef qajariaq het volgende:
Iedere andere buurt zou het geweldig vinden als er zeehonden in de gracht zwemmen. Er zijn in de wereld zelfs dorpen die hun toeristische identiteit verbinden met de aanwezigheid van zeezoogdieren. En dan wil een clubje van luie mensen uit Den Helder die beesten wegjagen. Altijd al rare lui die Jutters.
Absoluut ook mijn gedachte, maar iedereen komt voor z'n eigenbelang op en als je een hengelsportvereniging bent die vis uitzet voor z'n leden en ziet dat die vis ter plekke gulzig door zo'n dom stuk natuur opgevroten wordt, baal je natuurlijk wel ff.
Je bent dan wel een kleine minderheid met je mening over die dieren; de meesten zullen het helemaal super vinden dat die beesten daar rond zwemmen en het zal ook wat extra toerisme opleveren wat weer goed is voor de lokale restaurantjes e.d., maar specifiek als hengelsportvereniging kan ik me wel voorstellen dat je het wat jammer vindt dat ze er zijn.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 09:23:10 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212447747
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:18 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja het klopt wel een klein beetje aangezien ze die vissen echt kopen en uitzetten om door sportvissers gevangen te laten worden. Zij hebben de vis gekocht dus feitelijk zou het bezit zijn van die hengelvereniging.
Jammer genoeg kunnen zeehonden de kleine lettertjes van het contract niet lezen! _O-
Heeft de vis een label of naamplaatje? Zo nee, dan weet je niet of de vis gekocht is door de hengelvereniging.
pi_212447763
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:19 schreef qajariaq het volgende:
Nou dat vraag ik mij af, ze zien er schattig uit maar volgens mij zijn het helemaal geen leuke dieren. Blijven wilde beesten natuurlijk.

En ze schijnen ontzetten te meuren naar rotte vis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')