abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212428086
En het advies om als je er 1 hebt ze niet te gebruiken

quote:
NVWA verbiedt verkoop Babboe-bakfietsen na breken frames
Bakfietsfabrikant Babboe moet voorlopig stoppen met het verkopen van bakfietsen, op last van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA). Ook moet Babboe een aantal modellen bakfietsen terugroepen.

Het besluit volgt na eerdere berichtgeving over bakfietsen die niet veilig zijn. De NVWA heeft honderden meldingen gekregen over frames die gebroken zijn tijdens het fietsen. Babboe zou geen goed onderzoek hebben gedaan naar de oorzaken en geen maatregelen hebben genomen, zegt de NVWA.

Volgens de toezichthouder had Babboe de defecten zelf moeten melden, maar deed het bedrijf dat niet. "Daarmee hebben ze de wet overtreden", zegt een woordvoerder. "Mogelijk volgt daarom nog een strafrechtelijk deel."

'Gebreken hadden tot zware ongevallen kunnen leiden'
De Babboe-bakfietsen mogen pas weer worden verkocht als het bedrijf heeft aangetoond dat de fietsen veilig zijn. "Er zijn bij ons geen ernstige ongelukken bekend", zegt de woordvoerder, "maar ze hebben de veiligheid van volwassenen en ook kinderen op het spel gezet. Deze bakfietsen worden vaak in drukke steden gebruikt."

De gebreken hadden volgens de NVWA tot zware ongevallen kunnen leiden.

Het fietsmerk, onderdeel van het concern Accell, schrijft in een verklaring op de website dat het in overleg is met de NVWA "om te zorgen dat de gevraagde informatie alsnog zo snel mogelijk wordt aangeleverd, zodat de verkoop hervat kan worden".

De terugroepactie voor bepaalde Babboe-modellen is in voorbereiding. Eigenaren van de bakfietsen worden zo spoedig mogelijk geīnformeerd, schrijft het bedrijf.
Je moet je als bedrijf jezelf compleet kapot schamen

Weten dat je een prut product hebt , klachten jaren lang negeren en wegwuiven, mensen doelbewust de weg op sturen met kans op ongelukken of erger en het verzwijgen van dit alles voor de nvwa

Wat een kut bedrijf
  woensdag 14 februari 2024 @ 20:06:54 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212428230
quote:
Babboe is in 2005 opgericht door een groep ouders die een alternatief wilden voor dure bakfietsen. Samen met een ingenieursbureau hebben zij de Babboe bakfiets ontwikkeld. Dit eerste model, de Babboe Big, kwam in 2007 op de markt.
Goedkoop is duurkoop
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 14 februari 2024 @ 20:07:47 #3
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212428244
Wat een smerige hufters!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_212428271
Alvast gecondoleerd met het aanstaande faillissement van Babboe
pi_212428295
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:06 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Goedkoop is duurkoop
Die dingen zijn nog steeds duur en nog gewoon te koop via hun eigen webshop.
pi_212428332
quote:
Volgens de toezichthouder had Babboe de defecten zelf moeten melden, maar deed het bedrijf dat niet. "Daarmee hebben ze de wet overtreden", zegt een woordvoerder. "Mogelijk volgt daarom nog een strafrechtelijk deel."
Uiteindelijk hebben ze toch bakzeil moeten halen met een vertrouwensbreuk met de consument als gevolg. Wat een slechte bak zeg.
pi_212428373
Ik zie ze wel eens bij m'n zoontje op school! :') Ben benieuwd of die mensen er mee blijven fietsen dan. :P

Maar goed, het is tenminste niet zo erg als die dingen die zichzelf spontaan een spoorwegovergang op reden als er een trein naderde! :')
  woensdag 14 februari 2024 @ 20:52:24 #8
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_212428889
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:12 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Uiteindelijk hebben ze toch bakzeil moeten halen met een vertrouwensbreuk met de consument als gevolg. Wat een slechte bak zeg.
De directeur gaat de bak in en zijn bedrijf doet een Van Moofje.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_212429343
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:15 schreef ToT het volgende:
Ik zie ze wel eens bij m'n zoontje op school! :') Ben benieuwd of die mensen er mee blijven fietsen dan. :P

Maar goed, het is tenminste niet zo erg als die dingen die zichzelf spontaan een spoorwegovergang op reden als er een trein naderde! :')
Het kan natuurlijk wel de laatste druppel worden

helling omhoog, wat extra druk op het frame, dan over de spoorrails wat extra trilling geeft

en dan midden op de overgang als de boompjes net naar beneden gaan eerst jezelf oprapen van onder het frame je pijnlijke knie etc en dan vanaf het moment van rinkelen 16 seconde de tijd, de paniek slaat toe, de gespjes van de riem van de kleine gaat niet open door de blinde paniek, de rest mag je zelf invullen

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2024 21:27:14 ]
pi_212429350
quote:

Tuurlijk blijven ze fietsen. Wat moet je anders? Even 3-4000¤ voor een andere neerleggen?
pi_212429357
Met de stint op pad dan maar weer
pi_212429369
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 21:24 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
Het kan natuurlijk wel de laatste druppel worden

helling omhoog, wat extra druk op het frame, dan over de spoorrails wat extra trilling geeft

en dan midden op de overgang als de boompjes net naar beneden gaan, vanaf het moment van rinkelen 13 seconde de tijd, de paniek slaat toe, de gespjes van de riem van de kleine gaat niet open door de blinde paniek, de rest mag je zelf invullen
Ja nee ik refereerde naar elektrische bakfietsen met gebrekkige remmen en absoluut geen afscherming tegen magnetische invloeden op het elektrische systeem.
pi_212429373
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 21:25 schreef Raw85 het volgende:
Met de stint op pad dan maar weer
Ja die dus! Ik kon ff niet op de naam komen.
pi_212429659
quote:
10s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:52 schreef ACT-F het volgende:

[..]
De directeur gaat de bak in en zijn bedrijf doet een Van Moofje.
Kat in 't bakkie voor justitie. Daarover hoeven we niet te bakkeleien.
pi_212430229
Randstadproblematieken.
U MAD?
pi_212430275
quote:

Babboebakfietsers zijn gewoon wielrenners met kinderen, doorrijders verdienen een darwin-award :6
pi_212431157
Byebye-Bakfietsen
.
pi_212450286
quote:
Babboe wilde problemen bakfietsen onder de pet houden: personeel moest klanten voorliegen
De Nederlandse bakfietsfabrikant Babboe wilde de problemen van de gevaarlijke bakfietsen onder de pet houden. Dit blijkt uit gesprekken die onze onderzoeksredactie had met 12 medewerkers en oud-medewerkers van Babboe. Meerdere personeelsleden trokken aan de bel, maar er werd niet naar ze geluisterd. Sterker nog, ze moesten klanten voorliegen.

"We moesten altijd liegen", zegt een personeelslid in dienst van Babboe BV tegen RTL Nieuws. "Ik maakte een verhaaltje tegen de klant: 'dit gebeurt nooit', en gaf ze een gratis regententje en gratis kussentje." Een ander vult aan: "Er kwam een nieuwe jongen bij ons werken. Hij vertelde tegen een klant: 'dit gebeurt elke dag.' Toen zeiden ze: 'Dat mag je echt nooit zeggen.'"

Ook stelt iemand: "Managers en directeuren zeiden altijd dat ik mijn mond moest houden, of er werd stom gelachen."

Uit de gesprekken die de onderzoeksredactie van RTL Nieuws voerde, rijst het beeld op dat de problematiek van de frames ook bij de top van het bedrijf bekend was. Zo verklaren elf van de twaalf medewerkers dat de directie op de hoogte was van de framebreuken. Binnen het bedrijf leek de problematiek de normaalste zaak van de wereld, zo beschrijven bronnen. Wekelijks kwam er bijvoorbeeld een oud-ijzerboer de kapotte frames ophalen. "Ik had in mijn rol toegang tot dossiers en heb gezien dat een medewerker dit al jaren meldt", vertelt een ex-medewerker.

Babboe gaat desgevraagd niet in op wat het personeel met RTL Nieuws heeft gedeeld, maar laat weten: "We nemen de situatie zeer serieus en alle aspecten maken deel uit van ons lopende onderzoek."

Geheimhoudingsplicht
Van alle medewerkers is de naam bekend op de redactie van RTL Nieuws, maar zij willen alleen op voorwaarde van anonimiteit met ons praten. In de arbeidsovereenkomsten van de medewerkers staat een geheimhoudingsclausule, zo blijkt uit meerdere contracten die RTL Nieuws heeft ingezien. "Het is werknemer verboden zich negatief jegens derden over Babboe uit te laten", zo staat er te lezen. Die clausule geldt zowel gedurende als na afloop van de arbeidsovereenkomst. De werkgever dreigt met een boete van 5000 euro per overtreding en 500 euro voor iedere dag dat de overtreding voortduurt.

Verschillende huidige en voormalige personeelsleden geven aan dat ze wel eens een bloemetje bij een klant hebben gebracht omdat die gewond waren geraakt na een val veroorzaakt door een probleem met de Babboe-bakfiets. Op zulke momenten gaven zij niet toe dat dergelijke problemen vaker voorkwamen. "Nee, nee, dat zei ik niet, je inkomen hangt er vanaf, je huur, je kinderen moeten eten. Je zit eigenlijk in een gesloten kringetje met je geheim", betreurt een ex-medewerker die vertrok vanwege de kwaliteit van het product. "Ik mocht niet vertellen of het aan ons of aan de klant lag, dat bleef geheim."

'Tranen op het gezicht'
Gefrustreerd meldde de medewerker zich daarna naar eigen zeggen 'heel erg boos' bij zijn leidinggevende. Ik stond voor mijn gevoel te liegen, omdat ik niet mocht zeggen waardoor het gebeurd was. Dan heb je wel iemand voor je staan met het hele gezicht beschadigd, tranen op het gezicht, maar het is wel je baan."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)soneel-moest-klanten
Hopelijk word het management van Babboe strafrechtelijk veroordeeld.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_212450809
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Een NDA moeten tekenen bij een fucking bakfietsfabrikant... :') _!
Dat is niet echt een NDA als het om negatief uitlaten gaat. NDA's zijn voor bedrijfsgeheimen en ontwikkelingen en zo.

quote:
Het is werknemer verboden zich negatief jegens derden over Babboe uit te laten", zo staat er te lezen. Die clausule geldt zowel gedurende als na afloop van de arbeidsovereenkomst. De werkgever dreigt met een boete van 5000 euro per overtreding en 500 euro voor iedere dag dat de overtreding voortduurt.
Ik kan me vergissen, maar ook dat mag niet van de wet, volgens mij.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_212450862
Gelijk opheffen die tent.
zie email 27 oktober
pi_212451388
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:53 schreef trein2000 het volgende:
Gelijk opheffen die tent.
Dit soort bedrijven veranderen gewoon van naam en gaan dan door met prutproducten verkopen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 16 februari 2024 @ 16:24:00 #23
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_212452738
quote:
Het fietsmerk, onderdeel van het concern Accell, schrijft in een verklaring op de website dat het in overleg is met de NVWA "om te zorgen dat de gevraagde informatie alsnog zo snel mogelijk wordt aangeleverd, zodat de verkoop hervat kan worden".
Ik denk dat de afdeling PR had willen zeggen, zodat ouders en kinderen weer met een gerust hart de weg op kunnen.. maar goed. Verkoop is ook belangrijk.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_212453638
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:49 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Dat is niet echt een NDA als het om negatief uitlaten gaat. NDA's zijn voor bedrijfsgeheimen en ontwikkelingen en zo.
Dat is mij bekend, ik heb er meerdere moeten ondertekenen maar als dit er staat:

quote:
In de arbeidsovereenkomsten van de medewerkers staat een geheimhoudingsclausule, zo blijkt uit meerdere contracten die RTL Nieuws heeft ingezien.
Dan is het in mijn wereld een NDA.
pi_212453714
Heel GL/PvdA in Amsterdam in paniek natuurlijk.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')