abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212427589
quote:
3s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:28 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Het zou dom zijn om de focus op NSC te blijven houden, daarmee sluit je alternatieven uit.
Er zijn voor de PVV geen alternatieven.
pi_212427611
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Paars
58 zetels, wie moeten daar nog bij?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_212427613
quote:

[..]
Een middenkabinet is nog steeds mogelijk met een meerderheid.
Dat klopt en totdat het volkomen duidelijk is dat Wilders geen regering kan vormen die een meerderheid krijgt branden de partijen die nu niet aan tafel zitten hun vingers daar niet aan.
pi_212427620
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:32 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
58 zetels, wie moeten daar nog bij?
VVD-NSC-D66 en PvdA/GL is een meerderheid volgens mij.
pi_212427624
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Er zijn voor de PVV geen alternatieven.
Voor de PVV niet, maar dat zei ik ook niet. Ik zei dat een opdracht zou moeten open staan voor alternatieven vormen waarbij NSC niet of niet volledig meedoet. Daar is de opdracht op geschreven.
speak only if it improves the silence.
  woensdag 14 februari 2024 @ 19:35:17 #256
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212427658
quote:

[..]
Een middenkabinet is nog steeds mogelijk met een meerderheid.
Zeker, maar daar is niet aan de orde tot dat de PVV zich echt onmogelijk heeft gemaakt als regeringspartner. Zolang de schaduw van de slachtofferrol-PVV erover hangt kun je niet fatsoenlijk werken.
  woensdag 14 februari 2024 @ 19:35:40 #257
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212427664
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zou het alleen geen paars meer willen noemen, met een conservatieve katholiek d'rbij.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_212427669
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hou op zeg de VVD gaat nooit met de PvdA gl en d66 samen. Dat was onder Rutte al geen optie en nu zeker niet, de leden hebben juist opgeroepen tot een rechts koers ipv de allemansvriend koers die rutte vaarde.
  woensdag 14 februari 2024 @ 19:36:22 #259
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_212427682
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:08 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Omdat ze het te tijdrovend vinden. En daar geef ik ze wel gelijk in. Want hoewel Putters nu is benoemd als informateur, is het officieus gewoon ronde twee van de verkenning. Lachwekkend.
Nou ja, men wil wellicht naar een bredere samenwerking gaan kijken. Het is jammer dat mastodonten als Timmermans zo vastgeroest zitten in de oude politiek en de gedateerde links-rechts verhoudingen dat men hier niet eens over wil praten.
Laffe huichelaar
pi_212427707
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik zou het alleen geen paars meer willen noemen, met een conservatieve katholiek d'rbij.
Ik noemde het ook geen Paars ;)
pi_212427730
quote:
3s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:35 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Hou op zeg de VVD gaat nooit met de PvdA gl en d66 samen. Dat was onder Rutte al geen optie en nu zeker niet, de leden hebben juist opgeroepen tot een rechts koers ipv de allemansvriend koers die rutte vaarde.
Maar de kiezers verlaten de VVD voor de PVV en hoe de VVD zich in een regering met de PVV als rechts moet onderscheiden is mij een raadsel. Maar godzijdank is dat mijn probleem niet :D
  woensdag 14 februari 2024 @ 19:39:52 #262
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212427744
quote:
3s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:35 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Oh dat gaat de VVD echt wel doen als blijkt dat er met de PVV echt niks aan te vangen valt.
pi_212427760
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar de kiezers verlaten de VVD voor de PVV en hoe de VVD zich in een regering met de PVV als rechts moet onderscheiden is mij een raadsel. Maar godzijdank is dat mijn probleem niet :D
De kiezers verlaten de VVD omdat afgelopen kabinetten een linkse koers hadden.

De meest links VVD ooit.
pi_212427779
quote:
3s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:40 schreef TjjWester het volgende:

[..]
De kiezers verlaten de VVD omdat afgelopen kabinetten een linkse koers hadden.

De meest links VVD ooit.
Oh, ok, een linkse koers. Dus nu stemmen ze op een partij die 30 miljard aan gratis bier wil weggeven want dat is echt rechts enzo. _O-
  woensdag 14 februari 2024 @ 19:42:39 #265
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212427790
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik noemde het ook geen Paars ;)
Nee, maar degene op wie je reageerde wel. Het mooie van Paars was nou net dat we eindelijk een keer van die confessionele bemoeienis verlost waren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 14 februari 2024 @ 19:43:10 #266
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212427799
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oh, ok, een linkse koers. Dus nu stemmen ze op een partij die 30 miljard aan gratis bier wil weggeven want dat is echt rechts enzo. _O-
Rechts is tegenwoordig alles dat enkel in het eigen belang van de persoon in kwestie is.
pi_212427809
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 18:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij Den Uyl noemde de helft het kabinet extraparlementair, de andere helft niet. Dat was dus de tussenweg :D
Tsja :P.

Toch kan ik me niet voorstellen dat Omtzigt akkoord gaat met de vier partijen plus wat partijloze mensen. Dat gaat gewoon gezien worden als een kabinet PVV, VVD, NSC, BBB, en terecht. Zoals ik Omtzigt beluisterde wil hij er gewoon ook linkse bewindslieden bij (wat ik dus niet zie gebeuren).

PvdA levert dan wel de informateurs maar ik verwacht wel dat er een memo uitgaat dat iedereen die in een kabinet Wilders gaat zitten geroyeerd worden :')
pi_212427816
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, maar degene op wie je reageerde wel. Het mooie van Paars was nou net dat we eindelijk een keer van die confessionele bemoeienis verlost waren.
Nee, die ook niet. Paars kwam van Nattekat maar daar reageerde ik niet op ;)

Ja, ik weet nog dat we allemaal dolblij waren om van de CDA regenten af te zijn, ah, mooie tijden waren dat. Nu mag je al blij zijn als een veroordeelde haatzaaier geen MP word.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2024 19:44:56 ]
pi_212427844
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ze kunnen voornamelijk de immigratie standpunten waarderen, die waren bij Rutte niet echt veilig.

Ik zou zeggen zoek het verslag van de laatste ledenraad op, zou vast wel online te vinden zijn, en de massale steun die het pamflet " vvd moet weer VVD worden" heeft gekregen.
pi_212427882
Vraag mij nog steeds af of Wilders met de opdracht aan de informateur niet gewoon wil voldoen aan Omtzigts brief naar verkenner Plasterk:

quote:
Dhr. Omtzigt pleit ervoor om als volgende stap twee informateurs aan te stellen om met alle fracties
inhoudelijk het gesprek te voeren over de hoofdpunten van het te voeren beleid. Voor NSC zijn dit
prioritair: goed bestuur, bestaanszekerheid, wooncrisis, migratie en stikstof. Doel hiervan is onder
andere om al op voorhand na te gaan hoe het draagvlak voor een door een nieuwe regering te
voeren beleid kan worden verbreed. Een reden hiervoor is dat de door de PVV beoogde coalitie
slechts 30 zetels heeft in de senaat. Het aantal partijen dat verder steun lijkt te willen geven brengt
een meerderheid nog niet in zicht. Een tweede reden voor NSC is dat er na de polarisatie enige vorm
van begrip en samenwerking moet ontstaan.
  Trouwste user 2022 woensdag 14 februari 2024 @ 19:53:51 #271
7889 tong80
Spleenheup
pi_212427991
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 14 februari 2024 @ 19:57:44 #272
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212428061
quote:
Geweldig twee van die onuitstaanbare ego's
  Trouwste user 2022 woensdag 14 februari 2024 @ 19:59:20 #273
7889 tong80
Spleenheup
pi_212428089
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Geweldig twee van die onuitstaanbare ego's
Gelukkig heeft Wilders de ironie uitgevonden. Succes verder.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_212428379
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:23 schreef Nattekat het volgende:
Die linkse partijen vallen gewoon door de mand hier. Die zien liever rechts spartelen dan dat ze zelf de handen uit de mouwen steken.
Wat zou de basis moeten zijn om handen uit de mouwen te steken, bedoel je dat ze mee moeten denken in mogelijke akkoorden van dit extra parlementair kabinet of dat ze nu moeten proberen een normale Nederlandse meerderheidcoalitie te vormen?

Want wat het laatste betreft is er natuurlijk niks mogelijk zolang Yesilgoz met de PVV, BBB en NSC verder wil.
Een coalitie met PvdA/GL, D66, Volt, PvdD, CDA, CU, Denk en NSC heeft slechts 75 zetels, dus weet niet wat ze hiermee op zouden schieten.

Wat ik wel onorthodox zou vinden is wanneer (een deel) van deze partijen een soort basislijn maken over:
Migratie
Bestaanszekerheid (zorg, koopkracht, vaste banen en voldoende woningen)
Goed bestuur, veiligheid en stabiele overheidsfinanciën
Internationaal beleid en gezond ondernemersklimaat
Klimaat, stikstof, land- en tuinbouw en visserij.

Dat je eigenlijk overhandigt deze partijen zouden hier wel over willen praten en deze partijen hebben dit als ideaal. Dan kan daar extra parlementaire mooi uit geshopt worden, toon jij goede intenties en wordt het voor de te vormen coalitie volgens mij niet meteen gemakkelijker.

Disclaimer ik vind politiek volgen leuk, maar snap er echt niks van…
pi_212428448
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:15 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Wat zou de basis moeten zijn om handen uit de mouwen te steken, bedoel je dat ze mee moeten denken in mogelijke akkoorden van dit extra parlementair kabinet of dat ze nu moeten proberen een normale Nederlandse meerderheidcoalitie te vormen?

Want wat het laatste betreft is er natuurlijk niks mogelijk zolang Yesilgoz met de PVV, BBB en NSC verder wil.
Een coalitie met PvdA/GL, D66, Volt, PvdD, CDA, CU, Denk en NSC heeft slechts 75 zetels, dus weet niet wat ze hiermee op zouden schieten.

Wat ik wel onorthodox zou vinden is wanneer (een deel) van deze partijen een soort basislijn maken over:
Migratie
Bestaanszekerheid (zorg, koopkracht, vaste banen en voldoende woningen)
Goed bestuur, veiligheid en stabiele overheidsfinanciën
Internationaal beleid en gezond ondernemersklimaat
Klimaat, stikstof, land- en tuinbouw en visserij.

Dat je eigenlijk overhandigt deze partijen zouden hier wel over willen praten en deze partijen hebben dit als ideaal. Dan kan daar extra parlementaire mooi uit geshopt worden, toon jij goede intenties en wordt het voor de te vormen coalitie volgens mij niet meteen gemakkelijker.

Disclaimer ik vind politiek volgen leuk, maar snap er echt niks van…
Dan is migratie meteen een probleem, als je de VVD wilt paaien dan moet je een migratie voorstel doen waar de linkse partijen van gruwelen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')