Ondergetekende moet eind maart een weekendje naar Slovenië en krijgt daarvoor een vaste reiskostenvergoeding en daarnaast een extra bedrag indien niet gevlogen ging worden.
Als ik er wat geld bij deed kon ik een 7 daagse 1e klas Interrail pas kopen. Inmiddels heb al zitplaatsen en hotels gereserveerd en heb ik er echt zin in.
Als voorpret en om tips te krijgen open ik alvast dit topic.
Voorlopig reisplan is
Zaterdag 16 maartRE15 Haren-Münster
EC9 Münster-Zürich (SBB Panoramawagen

)
IC579 Zürich - Chur
Zondag 17 maartWat lokale spoorlijnen, waarschijnlijk richting Andermatt, daar beetje rondwandelen en weer terug. Misschien stap ik op het hoogste punt (Oberalp pas). Eind van de dag weer terug naar m'n hotel in Chur
Maandag 18 maartZelfde als de dag er voor, maar dan de andere kant op. 's avonds weer naar Chur.
Suggesties voor deze dagen zijn suggesties zeker nog welkom. Ik wil mooi traject met de trein doen, wat lopen op een mooie plek. Uiteraard veel fotograferen ook. Ik zie het niet zitten om op deze dagen met m'n koffers te zeilen. Of zijn op Zwitserse stations bagage kluizen wel vrij algemeen, ook de kleinere? Ik wil uiteindelijk dinsdag de 19e om 8:30 op Zürich HB zijn.
Dinsdag 19 maart:
EC163 Zürich-Graz
TransalpinWaarom neem ik deze trein vanaf Zürich en niet vanaf Buchs? Ik ben ook een beetje een treinenfappert, op het traject Zürich-Buchs zitten er twee BoBo's voor deze trein. Dat zijn voor mij dé Zwitserse locs, inmiddels al meer dan 50 jaar op de baan. Kijk dan hoe schattig
![7205.1695838249.jpg]()
Uiteraard zit ik ook hier weer in het panorama rijtuig

Aangezien er een flink stuk met dubbeltractie wordt gereden verwacht ik flinke stijging en mooie uitzichten.
Woensdag 20 maart IC311 Graz-Budapest. Deze trein erg goedkoop, dus ik heb hiervoor een los ticket voor gekocht. Aankomst rond 14u
Donderdag 21 maartBudapest
Vrijdag 22 maartIC246 Budapest-Ljubljana
Helaas alleen maar twee klas rijtuigen in deze trein waarin ik zo'n 8u zit. Ook hier een kaartje voor gekocht, zonde om er een 1e klas Interrail dag aan te spenderen.
Vrijdagavond, zaterdag en zondag m'n verplichtingen in Slovenië
Maandag 25 maartEC212 Ljubljana-Villach
IC793 Villach-Salzburg
EC216 Salzburg-München
ICE782 München-Hannover
Dinsdag 26 maartHannover-Haren (Ems)
Nog geen idee hoe ik dat precies ga doen, allicht met een los ticket of zelfs een NDS ticket. Als ik dat doe, heb ik twee dagen Interrail over en zou ik in april nog een reisje kunnen maken met n overnachting.
Tips en suggesties - vooral voor in Budapest en in Zwitserland zijn welkom, de rest staat wel redelijk vast. Ook tips aangaande Interrail zelf is erg welkom.
Voor mede treinliefhebbers, de meest treinen bestaan uit loc/locs en rijtuigen, op eerst trein na. De ICE van München richting Hannover is een ICE1, daar heb ik nog nooit ingezeten. In feite is deze eerste ICE ook gewoon een aantal rijtuigen rijden twee locs. De IC richting Budapest heeft een locswissel in Graz (komt dan al uit Zagreb) en krijgt dan een dieselloc
Ik heb er zin an en zal zeker beelden delen hier. Houten dat de moffen niet gaan staken.