abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212421199
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ook op de plekken waar het IDF de burgers adviseert om naar toe te gaan, voert IDF operaties uit. Vlak na de start van het grondoffensief werden de burgers geadviseerd om naar het zuiden te vertrekken. Jij weet ook wel dat er in het zuiden sinds dat moment vanuit de lucht veel militaire operaties zijn uitgevoerd, dus wellicht kan je wat meer voorbehoud nemen als je de slachtoffers gaat verwijten bent dat ze gedood zijn.

Hier een video van de BBC, ook daar wordt gemeld dat er in het zuiden militaire operaties zijn uitgevoerd. Nog voor de opdracht dat alle twee miljoen mensen even naar t noorden moeten gaan (er is nog geen evacuatieplan…)
https://www.bbc.com/news/av/world-middle-east-68280754

Edit2: bij de bevrijding van de twee gijzelaars, zijn als afleiding gebieden in Rafah zwaar gebombardeerd. Daarbij vielen 100 doden.
https://www.cnn.com/2024/(...)intl-hnk?cid=ios_app
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze moeten daarheen waar IDF zeg dat ze heen moeten. Ze hebben geen keuze. Je zag gisteren gewoon beelden van mensen die naar het noorden vertrokken. Dus dat zullen ze wel te horen hebben gekregen.

Maar misschien stelde ik de verkeerde vraag: Waarom staan die hamaslui tussen de burgers te schieten op de IDF?
Er wordt inderdaad gesommeerd om te vertrekken naar aangewezen punten in het noordelijke gebied in de buurt van Khan Younis, in de omringende buurten van Deir al Balah. Wel worden er in de omgeving van Khan Younis nu weer noodhospitalen neergezet en plekken aangewezen voor verblijf.

Ik moet wel zeggen dat dit echt een rot operatie is - hulpverlening organisaties moeten zeilen bij zetten en eigenlijk is er geen plaats voor zoveel verplaatste mensen.

Er is wel een evacuatieplan, alleen is het dus net wat ik zeg wel een ongelooflijk gedoe en geregel. Er komen zometeen het zelfde aantal mensen op één gebied als voor de oorlog, maar nu wel zonder dubbele (illegale) bebouwing. Het sentiment zal er ook niet anders om zijn als dat dat in Rafah was, dan niet erger.

Had ik al verteld over de beschietingen in Rafah en waarom Rafah verlaten onderdeel kan zijn van de wens van Egypte, die ze er juist weg wil hebben? :{

Oh en het punt van de gijzelaars en de bombardementen daarvoor: dat is wél nou echt zo een situatie die nu voorkomen had kunnen worden. - Als je weet hoe dicht mensen hier op elkaar zitten in Rafah en dergelijke, dan kàn het bijna niet anders zijn dat dan de tamtam rond is gegaan over in iedergeval wie, en waarom (deden die mensen dat voor geld, ideologie?) - misschien ook wel waar en voor hoelang al. Dan is het taak als je weet waar ze zitten ze te bevrijden.

Dát is ook de heel kern waarom die medicijnen ook niet zijn gedistribueerd aan ze natuurlijk, tijdens de hele strijd aan oorlog. Dan worden ze te kwetsbaar en de sociale-controle is hoog.

[ Bericht 27% gewijzigd door HannahVrede op 14-02-2024 11:08:05 ]
pi_212421385
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator woensdag 14 februari 2024 @ 11:08:12 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212421449
quote:
lijkt hier niet zoveel mee te maken te hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212421474
quote:
7s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, want hamas strijders, die groeien ergens aan een boom. Die hebben voor de rest niks te maken met de palestijnse bevolking ofzo.
Correctie - de Gazaanse bevolking. Het meerendeel van de Palestijnse bevolking woont buiten Gaza. ;) Hamas is actief in het Gazagebied (oke en het broertje Fatah dan weer ... Maargoed - je snapt het punt :D )
  woensdag 14 februari 2024 @ 11:12:37 #105
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212421531
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:52 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
[..]
Er wordt inderdaad gesommeerd om te vertrekken naar aangewezen punten in het noordelijke gebied in de buurt van Khan Younis, in de omringende buurten van Deir al Balah. Wel worden er in de omgeving van Khan Younis nu weer noodhospitalen neergezet en plekken aangewezen voor verblijf.

Ik moet wel zeggen dat dit echt een rot operatie is - hulpverlening organisaties moeten zeilen bij zetten en eigenlijk is er geen plaats voor zoveel verplaatste mensen.

Er is wel een evacuatieplan, alleen is het dus net wat ik zeg wel een ongelooflijk gedoe en geregel. Er komen zometeen het zelfde aantal mensen op één gebied als voor de oorlog, maar nu wel zonder dubbele (illegale) bebouwing. Het sentiment zal er ook niet anders om zijn als dat dat in Rafah was, dan niet erger.

Had ik al verteld over de beschietingen in Rafah en waarom Rafah verlaten onderdeel kan zijn van de wens van Egypte, die ze er juist weg wil hebben? :{
Deze inspanningen van het Israëlische leger vallen toch wel in het niet bij die van de geallieerden tijdens het bombardement van Dresden natuurlijk.

Iedereen weet ook hoe de Russen kosten noch moeite bespaarden voor de vijandige burgerbevolking tijdens de herovering van Tsjetsjenië.

En ik krijg nog altijd tranen in de ogen bij de beelden van de armada aan humanitaire hulp vanuit de Turken voor de Armeniërs op hun dodenmars richting de Syrische woestijn.

Oftewel: het is mooi dat ze dit doen, mag van mij nog 1000x meer bij maar er moeten wat mensen gaan beseffen dat dit nou precies is waarom mensen oorlog niet zo leuk vinden in hun omgeving.
pi_212421535
quote:
88s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:08 schreef sp3c het volgende:

[..]
Aja, natuurlijk. Dus in Davos kon je nooit eerder als Israëli/Jood skispullen huren?

Nu is mij bekend dat sommige huis verhuurders inderdaad verschillende groepen er weren (Russen, Israëli en ook Alles Noord-Afrikaans) maar zo specifiek ook geen spullen verhuur heeft toch echt ook weer te maken met het oplaaien van deze oorlog - toch? Lijkt mij mooie plaats dus in deze conflict bespreking - net zoveel als als die posts van Slayage et cetera.
  woensdag 14 februari 2024 @ 11:13:39 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212421544
quote:
88s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:08 schreef sp3c het volgende:

[..]
?

Staat er helemaal los van? :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 14 februari 2024 @ 11:14:07 #108
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212421550
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:03 schreef opgebaarde het volgende:
Geen afleiding nodig? Zeg je nu dat de IDF woordvoerder een leugenaar is?! :')

Je vraagt waarom er gijzelaars tussen de burgers zaten? Terroristen wonen ook ergens, die hebben dus ergens een appartement. In dat gebouw wonen ook andere mensen. Of die mensen waren ook terroristen of ik zou zeggen sympathisanten, dat zijn geen onschuldige burgers, het is wel een mooie frame om alle burgers erbij te betrekken

Berichten over de IDF die diversion gebruikte
ny times: Israel says it struck Rafah as diversion to rescue hostages

https://www.deccanherald.(...)cue-hostages-2890804

https://www.theguardian.c(...)-israeli-pm-dwindles

https://www.telegraph.co.(...)escue-hostages-raid/

https://nationalpost.com/(...)40-f3d1716516e4/amp/

https://www.thejc.com/new(...)h-operation-fggaq2ub

https://www.haaretz.com/i(...)2c-a9ed-fff99bbf0000
Ja en wat bombardeerden ze als afleiding? Militaire doelen lijkt me, die helaas tussen de of dicht op de burgers zitten. Doe nou niet alsof ze expres kleuterscholen platgooiden als afleiding.
  Moderator woensdag 14 februari 2024 @ 11:14:44 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212421560
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:12 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Aja, natuurlijk. Dus in Davos kon je nooit eerder als Israëli/Jood skispullen huren?

Kon wel maar blijkbaar brachten ze ze nooit terug
  Moderator woensdag 14 februari 2024 @ 11:15:34 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212421568
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:13 schreef Molo het volgende:

[..]
?

Staat er helemaal los van? :D
:?

Dat is min of meer wat ik zeg? :D
  woensdag 14 februari 2024 @ 11:16:41 #111
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212421582
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
:?

Dat is min of meer wat ik zeg? :D
Ja ik uit wat verbazing over deze uitspraak
pi_212421591
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:52 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
[..]

Oh en het punt van de gijzelaars en de bombardementen daarvoor: dat is wél nou echt zo een situatie die nu voorkomen had kunnen worden. - Als je weet hoe dicht mensen hier op elkaar zitten in Rafah en dergelijke, dan kàn het bijna niet anders zijn dat dan de tamtam rond is gegaan over in iedergeval wie, en waarom (deden die mensen dat voor geld, ideologie?) - misschien ook wel waar en voor hoelang al. Dan is het taak als je weet waar ze zitten ze te bevrijden.

Dát is ook de heel kern waarom die medicijnen ook niet zijn gedistribueerd aan ze natuurlijk, tijdens de hele strijd aan oorlog. Dan worden ze te kwetsbaar en de sociale-controle is hoog.

Israel is zeker weten door een of meerdere Palestijnen getipt. Dat kan niet anders.
pi_212421602
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:14 schreef sp3c het volgende:

[..]
Kon wel maar blijkbaar brachten ze ze nooit terug
:')
  Moderator woensdag 14 februari 2024 @ 11:18:52 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212421614
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:17 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
:')
Dat denkt die eigenaar ook iedere avond als hij zijn shit op de piste terug moet halen
pi_212421625
Israeli's staan niet bekend als fijne toeristen, dus in die zin zou het hout kunnen snijden.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_212421640
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:18 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat denkt die eigenaar ook iedere avond als hij zijn shit op de piste terug moet halen
Davos was van jongs af aan altijd een van onze vaste skigebieden en wat ik al vertelde - er zijn nogal wat mensen daar (in dat land) die erg beschermend naar zichzelf kunnen overkomen (zacht uitgedrukt).

Als deze meneer als reden opvoerde dat hij dat doet omdat hij zijn spullen niet terug krijgt (goede grap..) dan is dat in mijn ogen een hele goede cover. ;)

Net zulk een goede cover omdat Russen de tent zouden afbreken in een huisje en alleen maar luid aan het schreeuwen zijn. Oke, dat laatste... >:) Maar goed..

Het heeft overigens alles te maken met deze uitgelopen oorlog dat deze aanbieder er nu de publiciteit zo voor zoekt en posters op hangt in plaats van persoonlijk mensen de wacht aanzet. :O

[ Bericht 2% gewijzigd door HannahVrede op 14-02-2024 11:47:59 ]
  woensdag 14 februari 2024 @ 11:24:25 #117
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212421668
quote:
7s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:20 schreef ExTec het volgende:
Israeli's staan niet bekend als fijne toeristen, dus in die zin zou het hout kunnen snijden.
Klopt, maar dan kunnen ze het als zodanig verwoorden, namelijk dat Israëlische toeristen niks meer krijgen na incidenten. Nog steeds lomp en ik denk dat het ook niet mag, maar dit is wel heel openlijk.

Ik denk niet dat Sonja Barend, Volodymyr Zelenskyy of Joe Lieberman veel materiële schade aanrichten op skivakantie.
pi_212421670
quote:
7s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:20 schreef ExTec het volgende:
Dan nog kun je persoonlijk de wacht aanzetten en Davos is een gebied dat de velen excessen al jaren zat is. Maar de mensen lijken er niet meer te willen praten erover maar liever over één kam te scheren.

Overigens typisch dan de Russen en de Israëli die daar dan op aangesproken worden - want er komen er zoveel... ^O^

Wacht ja, de Russen trouwens.. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door HannahVrede op 14-02-2024 11:31:56 ]
pi_212421683
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:24 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Klopt, maar dan kunnen ze het als zodanig verwoorden, namelijk dat Israëlische toeristen niks meer krijgen na incidenten. Nog steeds lomp en ik denk dat het ook niet mag, maar dit is wel heel openlijk.

Ik denk niet dat Sonja Barend, Volodymyr Zelenskyy of Joe Lieberman veel materiële schade aanrichten op skivakantie.
Nee ja, die nemen natuurlijk hun eigen long-ski's mee - huren is namelijk voor paupers toch? O-) Dat kunnen deze twee partijen niet zijn. :Y
  Moderator woensdag 14 februari 2024 @ 11:26:34 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212421698
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:21 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Davoa was van jongs af aan altijd een van onze vaste skigebieden en wat ik al vertelde - er zijn nogal wat mensen daar (in dat land) die erg beschermend naar zichzelf kunnen overkomen (zacht uitgedrukt).

Als deze meneer als reden opvoerde dat hij dat doet omdat hij zijn spullen niet terug krijgt (goede grap..) dan is dat in mijn ogen een hele goede cover. ;)

Net zulk een goede cover omdat Russen de tent zouden afbreken in een huisje en alleen maar luis aan het schreeuwen zijn. Oke, dat laatste... >:) Maar goed.

Het heeft overigens alles te maken met deze uitgelopen oorlog dat deze aanbieder er nu de publiciteit zo voor zoekt en posters op hangt in plaats van persoonlijk mensen de wacht aanzet. :O
Ik heb geen idee welk punt je probeert te maken hier :@
  woensdag 14 februari 2024 @ 11:26:37 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212421700
De timing van het bordje is gewoon best wel frappant, in combinatie met expliciet benoemen van Joden
pi_212421709
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:24 schreef HannahVrede het volgende:
Overigens w.typisch dan de Russen en de Israëli die daar dan op aangesproken worden - want er komen er zoveel...

Denk dat daar heel veel overlap tussen zit. Want qua horkerigheid doen (de ergste) israeli's niet onder voor russen. En er zitten natuurlijk meer dan een miljoen mensen in israel die daar vandaan komen.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  woensdag 14 februari 2024 @ 11:28:35 #123
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212421720
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:25 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Nee ja, die nemen natuurlijk hun eigen long-ski's mee - huren is namelijk voor paupers toch? O-) Dat kunnen deze twee partijen niet zijn. :Y
Oh ja natuurlijk, die hebben zichzelf middels diverse complotten grondig verrijkt, dom van me.
Maar wie zijn dan die pauper-Israëli's die ski's jatten? Hoe kan dat? :wtf:
pi_212421778
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik heb geen idee welk punt je probeert te maken hier :@
Dat het aanspreken van mensen dat je niet aan hen wil verhuren gewoon persoonlijk kan en niet via een bordje "Joden verboden". Dat zeg maar.

[ Bericht 2% gewijzigd door HannahVrede op 14-02-2024 13:17:18 ]
pi_212421796
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:28 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Oh ja natuurlijk, die hebben zichzelf middels diverse complotten grondig verrijkt, dom van me.
Maar wie zijn dan die pauper-Israëli's die ski's jatten? Hoe kan dat? :wtf:
Tjah, Davos hè? Dat maakt de gekste dingen in mensen los. Voornamelijk uit de elite klasse. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')