abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212420576
https://www.telegraaf.nl/(...)artikelen-voor-joden

quote:
DAVOS - Een skiwinkel in het Zwitserse Davos heeft een besluit dat het geen ski’s en sleeën meer zou verhuren aan Joodse klanten teruggedraaid. De politie heeft een onderzoek ingesteld naar het voorval.

Op inmiddels verwijderde borden en posters in de etalage stond in het Hebreeuws dat de winkel niet langer sportartikelen zou verhuren aan ’onze Joodse broeders’. De winkel gaf verschillende incidenten als reden voor de borden. Zo zouden producten vaak niet worden geretourneerd en moest het personeel met enige regelmaat berghellingen afstruinen op zoek naar achtergelaten sleeën.

Velen vonden de zaak een schending van wetten tegen discriminatie en het aanzetten tot raciale of religieuze haat. Na een storm van protest werden de borden uiteindelijk weggehaald. De burgemeester van Davos, Philipp Weilhelm, zei volgens de BBC: „Alle vormen van antisemitisme, racisme en discriminatie moeten worden veroordeeld. Dit hoort niet thuis in Davos.”

De manager van de skiwinkel heeft zijn excuses aangeboden en zei dat Joodse klanten ’met onmiddellijke ingang’ weer welkom waren. Hij vond zijn boodschap ’slecht geformuleerd’. Zwitserse antiracismegroepen wijzen erop dat ’dergelijke aanvallen’ op bepaalde groepen ernstiger zijn dan ’onhandige bewoordingen’ en een ’klassiek teken’ is van discriminatie.

Het is niet de eerste keer dat Davos, de thuisbasis van het jaarlijkse World Economic Forum, in opspraak raakt door moeilijkheden met Joodse bezoekers. De badplaats annex ski-oord is populair bij de Joodse gemeenschap van Israël, maar het hoofd van een toeristenbureau zei dat er gevallen zijn geweest waarin bezoekers respectloos gedrag vertoonden tegen personeel. Er is een werkgroep opgericht om de spanningen aan te pakken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jippie op 15-02-2024 00:34:29 ]
U MAD?
  Moderator woensdag 14 februari 2024 @ 10:09:49 #2
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212420610
vindt u*
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 14 februari 2024 @ 10:10:41 #3
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212420623
De Duitsers waren ook geen lieverdjes }:|
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 14 februari 2024 @ 10:10:56 #4
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212420628
quote:
Zwitserse antiracismegroepen wijzen erop dat ’dergelijke aanvallen’ op bepaalde groepen ernstiger zijn dan ’onhandige bewoordingen’ en een ’klassiek teken’ is van discriminatie.
Wat een bullshit. :')

En verder, als een ondernemer herhaaldelijk problemen ondervind met een bepaalde groep mensen, dan mag die wmb besluiten deze groep niet meer te bedienen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_212420647
Stelletje klootzakken.

En wie zijn die ja stemmers hier?
Goorlappen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212420657
quote:
16s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Wat een bullshit. :')

En verder, als een ondernemer herhaaldelijk problemen ondervind met een bepaalde groep mensen, dan mag die wmb besluiten deze groep niet meer te bedienen.
Prima.
Maar dan ook je bekkie dicht als hier een bordje op deuren staat: geen moslims! oid.

Wil je serieus in zo'n samenleving wonen? Of wil je in een samenleving wonen waarin iedereen tolerant en vrij is?
1947-2016
  Moderator woensdag 14 februari 2024 @ 10:13:08 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212420658
Lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 14 februari 2024 @ 10:13:32 #8
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212420665
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Prima.
Maar dan ook je bekkie dicht als hier een bordje op deuren staat: geen moslims! oid.
Moslims, Christenen, blanke mannen, zeehonden, allemaal geen uitzondering.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_212420669
En nu zijn de ski's telkens op als er met Hebreeuws accent om gevraagd wordt?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_212420758
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:11 schreef Red_85 het volgende:
Goorlappen.
Waarom reageer je zo overtrokken?
U MAD?
pi_212420760
Israëlische toeristen zijn vaak wel verschrikkelijk. Die denken dat de wereld om hen draait. Asociaal en arrogant.

Moet je ze dan expliciet allemaal als klant gaan weigeren? Mwah, ik denk dat je dat ook anders op kunt lossen. Reken maar een flinke borgsom bij de verhuur van die spullen.
pi_212420785
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:19 schreef Sodemieters het volgende:
Israëlische toeristen zijn vaak wel verschrikkelijk. Die denken dat de wereld om hen draait. Asociaal en arrogant.

Moet je ze dan expliciet allemaal als klant gaan weigeren? Mwah, ik denk dat je dat ook anders op kunt lossen. Reken maar een flinke borgsom bij de verhuur van die spullen.
Ach dat is toch overal zo. In Turkije zijn het de Russen, in Spanje de Hollanders, in Nederland de Friezen etc.
U MAD?
pi_212420796
quote:
Stelletje klootzakken.

Goorlappen.
Mensen die vinden dat je mag discrimineren op basis van godsdienst.

Schrik je daar zo van, dat die mensen er zijn?
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator woensdag 14 februari 2024 @ 10:22:55 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212420805
quote:
Stelletje klootzakken.

Goorlappen.
Ik
  woensdag 14 februari 2024 @ 10:23:16 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_212420810
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:19 schreef Sodemieters het volgende:
...
Russen.
Indianen.
Chinezen.
Arabieren.
Fransen.
Engelsen.
Alle Amerikanen N en Z behalve Canadezen.
Friezen.

Allemaal goed voor een verpeste vakantie. :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_212420812
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:22 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik
Waarom?
1947-2016
pi_212420819
quote:
11s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:23 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Russen.
Indianen.
Chinezen.
Arabieren.
Fransen.
Engelsen.
Friezen.

Beter blijf je thuis.
1947-2016
pi_212420828
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:22 schreef probeer het volgende:

[..]
Mensen die vinden dat je mag discrimineren op basis van godsdienst.

Schrik je daar zo van, dat die mensen er zijn?
Van moslimkant naar joden verbaasd het me niks. Van de rest naar joden weer wel.
1947-2016
  Moderator woensdag 14 februari 2024 @ 10:24:50 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212420831
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Waarom?
Omdat ik het er ergens wel mee eens ben
  woensdag 14 februari 2024 @ 10:24:55 #20
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_212420833
Doet me aan dit absurde verhaal denken;

quote:
Zwitsers hotel vraagt joodse gasten om te douchen voor het zwemmen
In Israël is een polemiek losgebarsten over een Zwitsers hotel dat expliciet aan joodse gasten vraagt om eerst een douche te nemen alvorens het zwembad te betreden.
Het Aparthaus Paradies in de Zwitserse Alpen had aan de inkom van het zwembad een affiche opgehangen die zich specifiek richtte tot joodse mannen, vrouwen en kinderen. De directie nam dat initiatief nadat ze een klacht had ontvangen over twee joodse meisjes die zonder voorafgaande douche in het water waren gesprongen.

Koosjere diepvriezer
Daarnaast had de directie ook een affiche met een boodschap voor de joodse gasten bevestigd aan de diepvriezer van het hotel. Joodse gasten mogen de diepvriezer gebruiken om koosjer voedsel te bewaren, maar via de affiche wordt hen gevraagd enkel op welbepaalde momenten de diepvriezer te betreden.

"Hotel van de haat"
Een gast nam foto's van de affiches en plaatste ze op sociale media, waar het hotel meteen in het oog van de storm kwam te liggen. Viceminister van Buitenlandse Zaken Tzipi Hotolevy eiste meteen officiële excuses voor deze "antisemitische daad" en het Centrum Simon Wiesenthal vroeg aan de Zwitserse minister van Justitie om over te gaan tot sluiting van "het hotel van de haat".

"Beetje naïef"
Het hotel heeft de affiches inmiddels verwijderd. De directrice zit verveeld met de zaak, maar ontkent antisemitische sympathieën. "We hebben momenteel heel veel joodse klanten en ik merk op dat sommigen niet eerst een douche nemen voor het zwemmen. Aangezien andere gasten me vroegen iets te doen, heb ik een beetje op een naïeve manier deze affiche gemaakt. Ik had me beter gericht tot alle klanten van het hotel", erkende ze in de krant Blick.

Het Zwitserse ministerie van Buitenlandse Zaken deelde vandaag alvast mee dat Zwitserland tegenover de Israëlische ambassadeur heeft bevestigd dat het land "racisme, antisemitisme en alle vormen van discriminatie veroordeelt".
https://www.hln.be/buiten(...)%2Fwww.google.com%2F

Tja, het lijkt mij toch fatsoenlijker om gewoon alle mensen dan aan te spreken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_212420852
quote:
11s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:23 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Russen.
Indianen.
Chinezen.
Arabieren.
Fransen.
Engelsen.
Friezen.

Indianen?
pi_212420854
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Van moslimkant naar joden verbaasd het me niks. Van de rest naar joden weer wel.
Nouja ... Een groot deel van de Nederlandse bevolking (en volgens mij relatief gezien een nog groter deel van FoK!) heeft in november nog aangegeven dat ze discriminatie op basis van godsdienst prima vinden.

Blijkbaar boeit het de handjevol ja-stemmers in deze poll dan dus niets welke godsdienst dat is.
pi_212420871
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:24 schreef sp3c het volgende:

[..]
Omdat ik het er ergens wel mee eens ben
Kan je ook even uitgebreider verklaren waarom?
1947-2016
pi_212420888
Triest genoeg, had ik die winkel een betere kans gegeven met 'omdat Palestina' als motivatie.
  Moderator woensdag 14 februari 2024 @ 10:31:31 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212420911
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Kan je ook even uitgebreider verklaren waarom?
Het lijkt me nogal voor de hand liggen tbh

Als een bepaalde groep constant voor dezelfde problemen zorgt dan snap ik dat die groep op een gegeven moment niet meer zo welkom is

Snap ook dat het qua wetgeving niet kan en ik snap qua geschiedenis ook dat bordjes met verboden voor Joden wat gevoelig liggen

Maar toch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')