Mensen die 'Palestina free van the river to the sea roepen' e.d. kots ik ook van. Daar ga ik echt niet bijlopen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:28 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Nee het gaat er voor mij om dat je wel of niet begrijpt wat er gebeurde 7 oktober.
het was puur terrorisme, dehumaniserend terreur dat uren duurde, waar vrouwen en kinderen werden verkracht en geëxecuteerd, er is geen begrip voor mensen die het kennelijk leuk vinden om borsten af te snijden en dit hysterisch gillend uit te zenden.
Israél zelf, die toestand daar, ik heb Achille lauro gezien, het is altijd ellende. Het probleem zit het met mensen en West europa, in Nederland nota bene, die het geheel legitiem vinden om op straat en weet ik waar te gaan scanderen dat alle joden dood moeten. Dat moeten we niet pikken, niet als het om joden gaat en niet als het om circusartiesten gaat.
Dat heet beschaving, je dient solidair te zijn met simpele regels als ik zal geen tieten afsnijden of hier hossend gebak over gaan uitdelen.
Hele simpele logische regels, wat je verder in je prive leven doet moet jij zien, doekje over je hoofd of in je blote bips door het bos dansen met je bezem, je kijkt maar hoe geschift je wil zijn, mij heb je er niet mee.
Maar met het openlijk scanderen tot uitroeien van bevolkingsgroepen wel, snap je?
Terroristen daarentegen, die mag je van mij dan weer wel compleet doodwensen.
quote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad makkelijk praten met 0 skin in the game maar dat geldt voor ons allemaal in dit topic denk ik. En juist als je geen skin in the game hebt kun je dingen beter overzien omdat je niet gehinderd wordt door haat, wraak en dat soort dingen. Wel skin in the game hebben is daarintegen geen excuus om van alles maar te mogen. Je moet blijven wikken en wegen en men moet zich aan internationale regels blijven houden.
Het is niet onze strijd, je kan een kant kiezen, daar heb je alle vrijheid toe en dat zal ik ook verdedigen, zoals ze dat zeggen, met alles wat ik heb, al heb je ongelijk. Maar elk kind zal veilig naar school kunnen in dit land, elk kind, doekje, keppeltje, Metallica shirtje je kijkt maar.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:31 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Mensen die 'Palestina free van the river to the sea roepen' e.d. kots ik ook van. Daar ga ik echt niet bijlopen.
Gaat niet alleen om mijn wereldbeeld hè. Heel veel mensen en heel veel landen/overheden zijn het met me eens. Zuid Afrika heeft Israël zelfs voor het gerecht gesleept. Je kunt niet alles zomaar flikken onder de noemer "eigen bevolking beschermen". Je kunt niet altijd zomaar je reet afvegen met wat anderen vinden.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan ben je ook niet gehinderd door realisme, blijkbaar.
Want ik kan je op een papiertje geven dat als israel de keuze heeft tussen uitkomst A met 10 IDF doden, of diezelfde uitkomst A met 1000 palestijnse doden, dat ze voor de 2de optie kiezen.
Dat zou letterlijk elke strijdende partij in welke conflict dan ook, kiezen.
Maar het concept dat israel in de race zit om haar eigen bevolking te beschermen, desnoods ten koste van die ander, ipv proberen te voldoen aan het wereldbeeld van een toetsenbord held aan de andere kant van de wereld, snap je niet.
ah ja, Zuid Afrika... met hun racistische Plaasmoorde... nee ja ik snap je man...quote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Gaat niet alleen om mijn wereldbeeld hè. Heel veel mensen en heel veel landen/overheden zijn het met me eens. Zuid Afrika heeft Israël zelfs voor het gerecht gesleept. Je kunt niet alles zomaar flikken onder de noemer "eigen bevolking beschermen". Je kunt niet altijd zomaar je reet afvegen met wat anderen vinden.
Ow, het wordt een gevalletje: meeste stemmen gelden?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Gaat niet alleen om mijn wereldbeeld hè. Heel veel mensen en heel veel landen/overheden zijn het met me eens. Zuid Afrika heeft Israël zelfs voor het gerecht gesleept. Je kunt niet alles zomaar flikken onder de noemer "eigen bevolking beschermen". Je kunt niet altijd zomaar je reet afvegen met wat anderen vinden.
Ik denk dat Israel dat cijfers een stuk negatiever aan het maken is. Veel meer dode burgers dan dode vijanden dan dat ratio.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Had je liever dat Israel de ratio dodevijand-dodeburgers uit andere oorlogen zou halen? Volgens de VN is de ratio 1:9 sinds wo2.
Omdat Hamas een aanslag gepleegd heeft moeten miljoenen mensen vluchten, worden hun huizen kapot gebombardeerd. Worden tienduizenden onschuldige burgers afgeslacht.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:18 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Het is gewoon bijna bewonderingswaardig dat je Hamas en de verantwoordelijkheid die zij hebben voor hun daden en de gevolgen daarvan kundig weet te omzeilen.
Mijn eigen morele kompas. Is uiteraard onmogelijk om in precieze cijfers uit te drukken. Gelukkig zijn een hoop mensen het met me eens. Waarom het wel in verhouding zou staan zou ook niet in cijfers uit te drukken zijn. Dat is iets wat we met z'n allen bepalen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Op welke manier staat het niet in verhouding? Welke metrics gebruik je hier?
Interessant. Geldt dit ook voor andere landen en gebieden of alleen voor Israel? Dus als bijvoorbeeld Luxemburg de dwerg, Frankrijk de reus binnenvalt en verschrikkelijke dingen doet, dan heeft Frankrijk niet het recht om oorlog te voeren tegen Luxemburg?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Juist. Israël is een reus, Palestina een dwerg. Wat Hamas op 7 oktober deed was verschrikkelijk maar staat niet in verhouding met de tegenreactie van Israël. Dat is mijn punt al tijden. Biden is het tegenwoordig ook met me eens.
*goddestquote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:10 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Israel is the goodest of them all
Uiteraard. Als Luxemburgse para-militairen een aanslag plegen met 1000 doden dan geeft dat Frankrijk niet het recht om onnodig 20x zoveel onschuldige Luxemburgse burerslachtoffers te maken en het land volledig kapot te schieten.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:39 schreef oblo het volgende:
[..]
Interessant. Geldt dit ook voor andere landen en gebieden of alleen voor Israel? Dus als bijvoorbeeld Luxemburg de dwerg, Frankrijk de reus binnenvalt en verschrikkelijke dingen doet, dan heeft Frankrijk niet het recht om oorlog te voeren tegen Luxemburg?
Most godless of them allquote:
If you can't stand the heat stay out of the kitchen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Juist. Israël is een reus, Palestina een dwerg. Wat Hamas op 7 oktober deed was verschrikkelijk maar staat niet in verhouding met de tegenreactie van Israël. Dat is mijn punt al tijden. Biden is het tegenwoordig ook met me eens.
Dit is natuurlijk een vaag antwoord, ja jij vindt dat de tegenreactie van Israël niet in verhouding staat. Maar genoeg andere mensen weer van wel of vinden dat Israël nog harder had moeten terugslaan. En nu?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Mijn eigen morele kompas. Is uiteraard onmogelijk om in precieze cijfers uit te drukken. Gelukkig zijn een hoop mensen het met me eens. Waarom het wel in verhouding zou staan zou ook niet in cijfers uit te drukken zijn. Dat is iets wat we met z'n allen bepalen.
Je maakt hier een fout door te denken dat oorlogen een bepaalde evenredigheid moeten hebben, zowel qua de kracht van de strijdende partijen als het aantal slachtoffers dat er valt. Maar dit is gewoon niet hoe oorlog werkt.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:41 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Uiteraard. Als Luxemburgse para-militairen een aanslag plegen met 1000 doden dan geeft dat Frankrijk niet het recht om onnodig 20x zoveel onschuldige Luxemburgse burerslachtoffers te maken en het land volledig kapot te schieten.
Ik zie je nu al een paar keer claimen dat een hoop mensen het met je eens zijn, doe eens een bron in plaats van wat je nu doet, domweg claimen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Mijn eigen morele kompas. Is uiteraard onmogelijk om in precieze cijfers uit te drukken. Gelukkig zijn een hoop mensen het met me eens. Waarom het wel in verhouding zou staan zou ook niet in cijfers uit te drukken zijn. Dat is iets wat we met z'n allen bepalen.
Wel interessant dat je dit zegt. Mijn morele kompas zegt namelijk wat anders. Is er een objectief meest "correct" moreel kompas?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Lekker makkelijk, het is teveel volgens jouw morele kompas dus moeten ze hun gegijzelde landgenoten maar in de steek laten en wint terrorisme.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ze waren wel met -2.000 terroristen in actie, dan is de kwalificatie “aanslag” moeilijk toereikend te noemenquote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik maak onderscheid tussen aanslag en aanval omdat bij een aanval er een serieuze kans is op gebiedsverovering en/of het omver gooien van de overheid en/of het uitroeien van een volk. Hamas is tot geen enkele van deze dingen in staat. Daarnaast zijn Hamas terroristen. Terroristen plegen aanslagen.
Wat een heerlijk selectief twittertje heeft die Younis. Beelden van kindertjes die zeggen dat ze geen bommen willen, IDF soldaten die op fietsjes rondrijden....quote:Op dinsdag 13 februari 2024 18:59 schreef egayalS het volgende:
Israelis be like, self defence![]()
[ twitter ]
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |