Op een gegeven moment is het heel simpel; wie moedwillig in Rafah is gebleven moet zelf verantwoording nemen voor zijn/haar leven dat op het spel staat. Israel geeft ruimschoots vooraf aan waar men de boel platgooit, omdat er ergens ook Hamasstrijders tussen zitten.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:36 schreef BMW1993 het volgende:
Rafah bezetten en daar de tunnels en hoofdkwartieren van hamas slopen is voor Israël de enige kans om Gaza in zijn geheel onder controle te hebben, maar met de miljoenen vluchtelingen daar is het eigenlijk onmogelijk.
Of je moet het hele zooitje verplaatsen naar het noorden van de Gazastrook, maar gezien vrijwel alle humanitaire hulp via Rafah de grens over moet, is dit eigenlijk een onmogelijk idee.
Ik ben benieuwd of Israël naar Biden gaat luisteren, en het voorlopig laat rusten.
Fouten zijn menselijk natuurlijk. Best lame om Israel hiermee op sneaky wijze proberen af te beelden als onbetrouwbaar.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:09 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/Israel/status/1757341730460885289
Hahaha, toch niet de beste verdediging.
Je gebruikt Engels. Zionisten hebben dapper gevochten tegen de Britten = je gebruik van het Engels is antisemitisch.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:19 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Fouten zijn menselijk natuurlijk. Best lame om Israel hiermee op sneaky wijze proberen af te beelden als onbetrouwbaar.
Omdat het verspreiden van democratie vrijwel altijd gepaard gaat met hedonisme, butsex en vrouwenrechtenquote:
Israel is the goodest of them allquote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:38 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ja maar hallo zie je niet dat partij A veel meer goeder is dan partij B?
Hedonisme moest ik google.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:08 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Omdat het verspreiden van democratie vrijwel altijd gepaard gaat met hedonisme, butsex en vrouwenrechten
Iets wat ik mijn ergste vijand niet toewens
Omdat het negatieve gevolgen heeft voor de rest van de samenleving. Dat is het korte antwoord, kan je verder geen voorbeelden geven zonder de rest van dit topic te derailen dus laat ik het ook hierbijquote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:10 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Hedonisme moest ik google.
"Hedonisme is een term die zowel een bepaalde filosofische leer aanduidt als een bepaalde levenshouding of -visie in verband met genot. De term is afgeleid van de Griekse godin Hèdonè"
Wat is de betekenis van hedonisme?
Het woord hedonisme is afgeleid uit het Grieks. Hèdonè betekent "genot". Hedonisme is een stroming die zegt dat je het meest gelukkig kunt worden, wanneer je alle vervelende dingen uit de weg gaat, en zoveel mogelijk leuke dingen doet.
Wat is hier mis mee?
Owh?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:16 schreef Aloulu het volgende:
Het is daarom ook een lachertje dat men juist Israel van genocide beschuldigd.
Waarom?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Laat ik het anders vragen: hoop jij als inwoner in Nederland, dat het het westen gaat zijn die de hegemonie blijft bepalen?
Want is het antwoord 'ja', dan moet je pro-Israel zijn. Al is het maar op een heel mild niveau. Vanuit individueel opzicht vind ik zowel Israel als Palestina achtergestelde landen/gebieden. Maar Israel is wel onze ogen en oren in het Midden-Oosten.
Westerse waarden zijn in 1 wetsvoorstel de ene genocide steunen en de andere genocide bestrijden.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:44 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Definieer westerse waarden voor mij en ik zal je vraag beantwoorden
Had je liever dat Israel de ratio dodevijand-dodeburgers uit andere oorlogen zou halen? Volgens de VN is de ratio 1:9 sinds wo2.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:45 schreef egayalS het volgende:
Dit standpunt is hip momenteel. In woorden doen alsof je ook maar ene fuck geeft om Palestijnen en Israël op zijn minst bekritiseerd terwijl je wapens, geld blijft leveren voor de Israëli Genocidal forces.
Onze Rutte zegt dan tegen Netanyahu, "don't do it", maar gaat vervolgens door met het leveren van F35 onderdelen.
[ twitter ]
De beheerders van de twitter accounts van Israëlische ministeries en politici zijn echte faalhazen, dit is niet de eerste keer dat ze foute maken en/of fake info posten.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:09 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/Israel/status/1757341730460885289
Hahaha, toch niet de beste verdediging.
https://maps.app.goo.gl/gMVW5tKhf8ZhRmH79quote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waarom?
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Iemand die pro het Westen is zou juist anti-Israel moeten zijn.
En nee niet omdat Palestina nou zo'n typisch Westers gebied is met Westerse waarden, zeker niet.
Maar omdat een Westers persoon NOOIT, maar dan ook nooit de walgelijkheden, de genocide, de oorlogsmisdaden van Israel ook maar in het allerkleinste beetje zou moeten kunnen goedkeuren.
Iemand die pro-Westen is staat in dit verhaal aan niemands kant.
En nee iemand die pro het Westen is steunt ook geen anti-Palestijnen gedoe en ook geen antisemitisme.
Je moet een stapje terug. 7 oktober was geen aanval, het was een aanslag. Normaal gesproken starten landen geen oorlog na een aanslag. Dan kun je wel schouderklopjes geven aan de IDF (onterecht mijn inziens) maar dat er uberhaupt een oorlog wordt gevoerd is al fout.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:16 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Op een gegeven moment is het heel simpel; wie moedwillig in Rafah is gebleven moet zelf verantwoording nemen voor zijn/haar leven dat op het spel staat. Israel geeft ruimschoots vooraf aan waar men de boel platgooit, omdat er ergens ook Hamasstrijders tussen zitten.
Het is daarom ook een lachertje dat men juist Israel van genocide beschuldigd. Er is geen ander Westers leger op het IDF na dat na een aanval zoals 7 Oktober eerst dagenlang flyers gaat zitten rondstrooien om de burgerbevolking te manen weg te komen. Denk aan de bombardementen op Raqqa of nazi-Duitsland.
Dat en genderwaanzin, liberalisme, regenboog ideologie, open grenzen en vrouwenrechtenquote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:48 schreef egayalS het volgende:
[..]
Westerse waarden zijn in 1 wetsvoorstel de ene genocide steunen en de andere genocide bestrijden.
Post hypocrisie
Liever dat Israël helemaal geen oorlog voert.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Had je liever dat Israel de ratio dodevijand-dodeburgers uit andere oorlogen zou halen? Volgens de VN is de ratio 1:9 sinds wo2.
Het is gewoon bijna bewonderingswaardig dat je Hamas en de verantwoordelijkheid die zij hebben voor hun daden en de gevolgen daarvan kundig weet te omzeilen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
En dan vervolgens kun je je vraagtekens zetten bij het handelen van de IDF. Zoveel schade en zoveel burgerslachtoffers bovengronds terwijl de terroristen en gegijzelden in tunnels ondergronds zitten... het is grotendeels met de botte bijl hakken. Waarschuwingen en flyers doen daar weinig aan af, helemaal omdat de Palestijnen nergens naartoe kunnen waar ze veilig zijn omdat het gebied zo klein is en de IDF even later de overige gebieden ook kapot bombardeert.
Egypte wilde ze toch niet hebben?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:07 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Kijk nou....
De burgers moeten gewoon daarheen gaan waar de IDF zegt dat ze heen moeten gaan. Bij voorkeur geven ze direct aan waar Hamas zit zodat ze niet in een kruisvuur komen.
Zuid Afrika zou er beter aan doen zich wat meer te bekommeren over de golf van criminaliteit binnen de eigen landsgrenzen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:04 schreef Mylene het volgende:
Zuid-Afrika is naar het Internationaal Gerechtshof in Den Haag gestapt vanwege het geplande Israëlische offensief in Rafah. De regering van het Afrikaanse land is bang voor grootschalige verwoestingen en veel slachtoffers in de Gazaanse stad.
Nu.nl
Daden van Hamas moeten vergolden worden op de levens van miljoenen Palestijnen?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:18 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Het is gewoon bijna bewonderingswaardig dat je Hamas en de verantwoordelijkheid die zij hebben voor hun daden en de gevolgen daarvan kundig weet te omzeilen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |