Uh ja nou en? Ik begin zo vaak met 26. Of 24.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:06 schreef GwaiLow het volgende:
Het is niet te geloven, Barney begint direct met 24 score tegen Simon.
Die nu ook minder willekeurig zullen zijn nu zestien spelers die per definitie bij de grootste kanshebbers zouden horen niet meer mee doen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 20:46 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Meer dan prima debuut voor Baetens. Over zeven wedstrijden 97,62 (en 106,70 scorend) is meer dan prima de eerste twee dagen. Al zijn morgen de immer willekeurige Euro Tour-qualifiers.
Dit wordt mijn jaar.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 20:33 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Een klassieke Stack Attack-glibberdag met 88 gemiddeld over de dag. @:Mani89
Die had altijd van die op de originele van Ray/ton machine's lijkende ja.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 23:19 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ben ik op mijn hoofd gevallen of heeft Jeffrey nieuwe berrels? @:wimderon
En Ricky hep zijn haar geblondeerd.
Het heeft zo moeten zijn.quote:Op maandag 19 februari 2024 15:18 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Nijman stond 3-5 voor, had kans op 56 maar mist. Dobey gooit in de 10e leg 170 uit, breekt Nijman en Dobey wint in 11 darts.
Nijman speelt sterk, maar zit nog steeds aan de verkeerde zijde van de medalje, zonde @:mani89
De ondergrens van Rydz 3.0 is ook best aardig. Opmerkelijk wel.quote:Op maandag 19 februari 2024 17:26 schreef wimderon het volgende:
Pieter is langzaam uit het dal aan het kruipen.
Wat is jouw mening over een wegzakkende hupjesworp?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 14:17 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Stief Lennen gooit 111 gemiddeld. Leg maar uit!
Clemens ook een moeizaam jaar vooralsnog.
quote:Op dinsdag 20 februari 2024 15:36 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Kijk vooral niet naar de worp en pijlstand van Grundy. @:mani89
Al besproken. Op de beelden van vorig jaar landen ze nog wel redelijk gelijk in het bord, vorige week stonden ze ineens schots en scheef in het bord.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 02:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ze staan wel redelijk in het bord. In tegenstelling tot pakweg de rommel van Robert Grundy.
Ik zal het mezelf besparenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 15:36 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Kijk vooral niet naar de worp en pijlstand van Grundy. @:mani89
Ik denk dat Aspinall zichzelf, om er een understatement in te gooien, in de weg zit. Dat darteritushupje is er niet zomaar ingekomen, terwijl hij na de nederlaag tegen Evans op het WK ook al ziedend was en zijn pijlen weg wilde geven? Toch opmerkelijk, want op de Grand Slam gooide hij een geweldige pot ondanks de verstikkende Cross-trein.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:44 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wat is jouw mening over een wegzakkende hupjesworp?
Dirk toont gisteren en vandaag tekenen van verbetering, zowaar.
Daarentegen is de seizoensstart van Zonneveld erg vervelend te noemen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:47 schreef wimderon het volgende:
Puha, Perez en Ronny winnen een paar potjes. Leuk voor die jongens
In de eerste en tweede ronde gooit hij 96 en 104 gemiddeld. Even kalm aan.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 17:45 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ray glibbert net als gisteren ver door met schijtgemiddeldes
Ik had mijzelf al gecorrigeerd maat.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 17:45 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
In de eerste en tweede ronde gooit hij 96 en 104 gemiddeld. Even kalm aan.
Maar verbaas je je daarover, dan? Algemeen bekend dat Ree niet van de ultralange dagen in een zaaltje houdt.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 17:53 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik had mijzelf al gecorrigeerd maat
Nee t verbaast me niet, gewoon constatering dat ie ermee wegkomt (ook niet t moeilijkste parkoers)quote:Op dinsdag 20 februari 2024 17:54 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Maar verbaas je je daarover, dan? Algemeen bekend dat Ree niet van de ultralange dagen in een zaaltje houdt.
Insert tram gifjequote:Op dinsdag 20 februari 2024 18:27 schreef GwaiLow het volgende:
Wat een drama. Lekker naar huis toe dan
Eerste overwinning van het jaar pas…quote:Op maandag 18 maart 2024 13:56 schreef GwaiLow het volgende:
Wauw baas Jelle...
Jelle knokt terug naar 5-5. Taylor Dom begint zijn eigen leg 11e met 180 180 94, en toch break Jelle hem naar 6-5. Krankzinniggggg !
Hij heeft een eigen bedrijf dat hij prioriteit moet geven.quote:Op maandag 18 maart 2024 12:25 schreef Scorpion_17 het volgende:
We gaan vanaf vandaag 2 dagen darten in Duitsland. En heel verrassend: Jim Williams laat weer eens lopen. Tis een prima speler maar als je zo vaak past voor iets in t buitenland is t moeilijk m echt serieus te nemen
Dat zal best, maar wil je volwaardig meedraaien kun je dit soort trips niet missen. Vorig jaar ook 2x gepast voor een euro tourquote:Op maandag 18 maart 2024 17:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hij heeft een eigen bedrijf dat hij prioriteit moet geven.
Hij wil niet volwaardig meedraaien.quote:Op maandag 18 maart 2024 17:55 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Dat zal best, maar wil je volwaardig meedraaien kun je dit soort trips niet missen. Vorig jaar ook 2x gepast voor een euro tour
Is dat zo? Dat zou dan zeer zonder zijn want zou top 32speler kunnen zijnquote:Op maandag 18 maart 2024 17:56 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hij wil niet volwaardig meedraaien.
quote:Op vrijdag 22 december 2023 23:22 schreef Alaphilippe_ het volgende:
"Met deze setup voorspel ik mooie dingen, komend jaar". @:wimderon
Het is al minder sinds dat gedoe op de Grand Slam.quote:Op maandag 18 maart 2024 23:18 schreef Alaphilippe_ het volgende:
@:Wimderon Weten we al wat er met Pietreczko aan de hand is? Die gemiddelden kunnen echt niet.
Hopelijk houdt dit bij Pikachu lang aan. Heel lang.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 01:51 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het is al minder sinds dat gedoe op de Grand Slam.
Misschien iets mentaals (wat ook weer tot uiting kwam met zijn kritiek op Littler), meer druk om te moeten presteren of de typische terugval waar ook bijvoorbeeld Rock en Van Veen mee te kampen hebben op dit moment?
Polonaise naar buiten natuurlijkquote:Op dinsdag 19 maart 2024 17:00 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Geen vlaggetjespolonaise bij de laatste 32.
quote:DEN HAAG - Raymond van Barneveld won maandag voor het eerst in drie jaar een professioneel dartstoernooi. Voor de Haagse dartsicoon viel met de eindzege in het Duitse Hildesheim een last van zijn schouders. 'Het kon niet zo zijn dat ik al tijden zó goed en constant gooide en deze dag nooit kwam.'
Na drie lange jaren zonder titel was het maandag eindelijk weer raak voor Van Barneveld. Hij schreef het Player Championship 5 op zijn naam. Bij het vloertoernooi (zonder publiek) deden 128 spelers mee. 'Barney' won alle zeven partijen die hij afwerkte. Hij versloeg onder meer de voormalig wereldkampioenen Michael Smith en Gary Anderson om vervolgens in de finale geen spaan heel te laten van Stephen Bunting (8-1).
Van Barneveld klinkt twee dagen later aan de andere kant van de lijn zichtbaar opgelucht. 'Het zijn zeven wedstrijden die je op één dag moet gooien én moet winnen. Er deden allemaal toppers mee en die liet ik allemaal achter me. Tot aan de halve finale ben ik niet in de problemen gekomen. Dit geeft ontzettend veel vertrouwen. Elke kans op een dubbel zat er bijna in.'
'Dit zegt ook alles over mijn vorm. Ik speel niet tegen de tegenstander, maar tegen het dartbord. Ik moet wel nog echt heel erg werken aan m'n fitness, zodat ik dit meerdere dagen kan doen. Ik moet meer wandelen en sporten en beter op m'n voeding letten.'
'Na m'n overwinning kreeg ik wel 150 appjes. Ik sliep er slecht van, alle adrenaline kwam er denk ik uit. Dit maak je nu eenmaal niet meer wekelijks mee, zoals vroeger. Het kon niet zo zijn dat ik al tijden zó goed en constant gooide en deze dag nooit kwam. Ik heb de overtuiging dat er nog iets moois aankomt in de komende twee jaar, hoewel de concurrentie moordend is.'
'Barney' lijkt ideale dartsset gevonden te hebben
De vijfvoudig wereldkampioen kende de afgelopen jaren een worsteling met zijn pijlen, maar lijkt nu eindelijk zijn ideale setje gevonden te hebben. 'Ik was er al een tijdje naar op zoek. De aanpassingen die ik wilde waren eerst niet voorhanden. Ik ben in gewicht van 25 gram naar 23 gram teruggegaan en bij deze pijlen zijn de shaft en flight uit één stuk gemaakt.'
'Ik kreeg dit setje pas vlak voor dit toernooi. Tegen Jermaine Wattimena gooide ik tijdens trainingen al 100 gemiddeld. Ik had er dus ontzettend veel zin in. Tot aan de halve finale ben ik helemaal niet in de problemen gekomen. Anderson miste twee matchpijlen, daar mocht ik van geluk over spreken.'
Prijzengeld meer dan welkom
Door de toernooiwinst in Duitsland mag 'Barney' 15.000 pond aan prijzengeld bijschrijven. 'Ik had dat hard nodig en daarmee maak ik ongelofelijk goede stappen binnen het rankingssysteem', vervolgt de huidige nummer 30 van de wereld. 'Als Anderson in de halve finale die matchdarts wel had uitgegooid, had ik maar 6000 pond gehad.'
Met de winst van het toernooi in Hildesheim is Van Barneveld vrijwel zeker van deelname aan de World Matchplay en de World Grand Prix. 'Bij dat soort majors moet je er staan.' De druk om te presteren is dan ook aanwezig. 'In november moet ik namelijk ruim 53.000 pond verdedigen op de Grand Slam. In november gaat dat bedrag van mijn prijzengeld af en ik wil natuurlijk graag in de top 32 van de wereld blijven staan'
Eerder dit jaar kreeg Van Barneveld al met de nodige tegenslagen te maken. Tegen Michael van Gerwen (Dutch Darts Masters), Luke Woodhouse (UK Open) en James Wade (European Tour 1) verloor hij telkens met minimaal verschil al vroeg in de toernooien. 'Dat waren steeds weer wat bokshandschoentjes op je kin. Je moet dat steeds weer verwerken. De volgende dag moet je er gewoon weer staan, want er is geen alternatief.'
Van Barneveld heeft het profcircuit sterk zien veranderen in de afgelopen jaren. 'Als je gaat kijken wat er rondloopt tegenwoordig. Ik verlies op het WK van Luke Littler, die vervolgens ook de finale haalt. Zoiets heb ik nog nooit gezien. Het is ongelofelijk en gaat nergens over. Spelers van dat kaliber komen maar eens in de zoveel tijd voor. Van Gerwen en ik waren dat in onze tijd in Nederland en Taylor is zo'n speler in Engeland.'
https://www.omroepwest.nl(...)rs-achter-me-gelaten
Nu is het de vraag of geit van Barneveld ook daadwerkelijk wat aan z'n fitness gaat doen.quote:Op donderdag 21 maart 2024 09:08 schreef Nober het volgende:
Opgeluchte Van Barneveld na eerste toernooiwinst in drie jaar: 'Alle toppers achter me gelaten'
[..]
Alle satire voorbij, prachtig.quote:De vijfvoudig wereldkampioen kende de afgelopen jaren een worsteling met zijn pijlen, maar lijkt nu eindelijk zijn ideale setje gevonden te hebben. 'Ik was er al een tijdje naar op zoek.
Die Adam Smith zal wel geschorst zijn omdat hij een klap had uitgedeeld laatst tijdens een potje darts.quote:Op woensdag 3 april 2024 12:45 schreef Alaphilippe_ het volgende:
De entries voor de Player Championships op maandag en dinsdag zijn uit.
Tour Card Holders Absent: Adrian Lewis, Adam Smith-Neale.
Non-Tour Card Holders Competing: Andy Boulton, Aden Kirk.
Rule 3.10:quote:Op woensdag 3 april 2024 14:56 schreef Scorpion_17 het volgende:
Heeft Lewis nog plannen om terug te keren? Zo niet dan is t wel opvallend dat ze de tc van Cadby wel hebben ingetrokken aan t begin vh seizoen maar die van Lewis niet. Die zal wel iets hebben gezegd als: ik weet het nog niet
Lewis heeft zijn tourkaart sinds 2011, dus op basis van deze regel kan die die niet verliezen. Einde van het jaar zal die hem wel kwijt zijn.quote:"The PDC may remove a Tour Card from any player who does not participate in a ProTour event during the first 12 months of their Tour Card unless a bona-fide, independently verified medical certificate can be provided."
Geen Humphries (die zoals bekend op de rem trapt), Littler en Searle.quote:Tour Card Holders Absent:
Nathan Aspinall, Rob Cross, Luke Humphries, Boris Krcmar, Jacques Labre, Adrian Lewis, Luke Littler, Robert Owen, Ryan Searle, Adam Smith-Neale.
Non-Tour Card Holders Competing:
Danny Jansen, Andy Boulton, Stefan Bellmont, Oskar Lukasiak, Lee Cocks, Darryl Pilgrim, Noa-Lynn van Leuven, Richie Burnett, Rene Eidams, Kai Gotthardt.
BOULTONquote:Op woensdag 1 mei 2024 12:16 schreef Alaphilippe_ het volgende:
De entries voor de Player Championships van maandag en dinsdag zijn uit.
[..]
Geen Humphries (die zoals bekend op de rem trapt), Littler en Searle.
Laat Noa-Lynn met rust.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:44 schreef spleeh het volgende:
Meneer van Leuven maakt zijn debuut tegen Anderson.
Hoop toch wel op nog een WK'tje voor Beaton. Zou een mooie manier zijn om het verhaal af te sluiten. Maar hij moet wel een dijk van een halfjaar gaan neerzetten daarvoor.quote:
Ja wordt lastig. Ik zet in op de pdpa qualifier.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Hoop toch wel op nog een WK'tje voor Beaton. Zou een mooie manier zijn om het verhaal af te sluiten. Maar hij moet wel een dijk van een halfjaar gaan neerzetten daarvoor.
Joost mag het weten. Leuk is het in elk geval niet.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:53 schreef Slobeend het volgende:
Waarom heeft die Edhouse ineens zo'n opleving?
quote:Op maandag 6 mei 2024 17:35 schreef Mani89 het volgende:
Ga anders eens 100 kilo afvallen vieze smerige ongezonde vethoop.
[ twitter ]
Sow. Meltdown.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:35 schreef Mani89 het volgende:
Ga anders eens 100 kilo afvallen vieze smerige ongezonde vethoop.
[ twitter ]
Wow, worden de top 16 spelers niet beschermd?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:09 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Van Gerwen moet op de komende twee Euro Tours flink aan de bak om zijn geseede status op de Euro Tours te behouden. Eigenlijk moet hij dan een Euro Tour winnen, zelfs.
Burnett blijft n bijzondere vogel. Dit weekend gewoon weer n halve finale op de challenge tour en mag praktisch t hele jaar al deelnemen aan de Pro tour.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:31 schreef GwaiLow het volgende:
Noa-Lynn van Leuven ook niet slecht hoor. Nu aan het vlammen tegen Richie Burnett. Onze Nederlander haalt toch 63 gemiddeld, schoon aan de haak.
Altijd wel in Duitslandquote:Op dinsdag 11 juni 2024 16:17 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Williams, Gurney, Doets, erg mooi.
Wattimena, Edhouse, Soutar. Bibbers.
Vreemde laatste 16, overigens.
Van harte gecondoleerd.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:10 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De enige darter die hem nog kan stoppen is best oké.
Toch niet aan de werphand toch? Zo'n klokje die los om de pols hangt is wel swag.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:28 schreef wimderon het volgende:
Ray heeft een nieuwe setup (spelen met horloge om).
Neen.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 20:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Toch niet aan de werphand toch? Zo'n klokje die los om de pols hangt is wel swag.
Het kan verkeren.quote:
quote:Op maandag 27 november 2023 16:32 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Soutar, de grootste fraud aller tijden. Ongekend om als nummer 3334 van de Order of Merit het WK mis te lopen.
Razma heeft ook weer een week waardoor hij zijn ranking houdt.quote:Op woensdag 12 juni 2024 17:34 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Het kan wel weer eens Danny Noppert-dag worden.
Lekker tegen John Henderson gaan pijlen in de senior tourquote:Op woensdag 12 juni 2024 15:12 schreef Scorpion_17 het volgende:
Vd voort gaat er met 6 0 en n 75 gemiddelde af in ronde 2. Die is wel klaar met z'n carrière bij de pdc
We moesten weer diep graven in de Orakeldatabase voordat zijn seizoensgemiddelde te zien was.quote:Op woensdag 12 juni 2024 17:42 schreef wimderon het volgende:
[..]
Razma heeft ook weer een week waardoor hij zijn ranking houdt.
Gisteren kwartfinale en nu staat hij in de halve finale. Met een niveau van niks.quote:Op woensdag 12 juni 2024 17:43 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
We moesten weer diep graven in de Orakeldatabase voordat zijn seizoensgemiddelde te zien was.
Door te winnen van een gruwelijk slechte Van Gerwen die eerder nog Wessel Nijman geen ademruimte gunde in een partij van hoog niveauquote:Op woensdag 12 juni 2024 17:44 schreef wimderon het volgende:
[..]
Gisteren kwartfinale en nu staat hij in de halve finale. Met een niveau van niks.
quote:Op dinsdag 2 juli 2024 14:33 schreef Sportex het volgende:
The Nuke is klaar voor de matchplay
79 gemiddeld
We halen expert @Poepz0r erbij.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 15:35 schreef de_boswachter het volgende:
En hoe is het met sloopkogel @:zipportal
Plaisier naar de halve finale, dit kan niet meer fout.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 15:22 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Dirk van Duijvenbode zit weer langzaam in de lift qua spel.
En Nijman boemelt verder.
83 gemiddeld, wie had dat kunnen voorspellen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:04 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Owen 115.85 - - -
Searle 105.36
@:mani89
Vandaag wel duidelijk minder dan gisteren. Z'n hoogste gemiddelde vandaag is 93.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
We kunnen Plaisier langzaam maar zeker gaan verwelkomen op de grote toernooien dit najaar. Alhoewel een tour kaart nog ver is.
Een glibberende griezelbus vandaag inderdaad. Maar goed twee finales achter elkaar is een fantastische prestatie. Het blijft vreemd dat hij nog geen tourkaart heeft.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:49 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Vandaag wel duidelijk minder dan gisteren. Z'n hoogste gemiddelde vandaag is 93.
Nieuwe ranking om op te focussen: die van de WGP.quote:Tour Card Holders Absent: Nathan Aspinall, Brett Claydon, Jacques Labre, Adrian Lewis, Haupai Puha, Michael van Gerwen, Adam Smith-Neale.
Non-Tour Card Holders Competing: Christian Kist, Andy Boulton, Connor Scutt, Wesley Plaisier, John Henderson, Darryl Pilgrim, Stefan Bellmont.
Om daarna gelukkig een opeens 103 gemiddeld gooiende Berrie te verslaan, dat had ernstig vervelend kunnen worden.quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:26 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ree ook naar de laatste 32, wat een dag.
Dat had inderdaad vervelend geweest, want Van Peer gooit dit jaar als een blauwe aap.quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:58 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Om daarna gelukkig een opeens 103 gemiddeld gooiende Berrie te verslaan, dat had ernstig vervelend kunnen worden.
Van 84 en 87 naar 103 had een klassieke en terechte Altijd Tegen Mij geweest,quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:59 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Dat had inderdaad vervelend geweest, want Van Peer gooit dit jaar als een blauwe aap.
Kijk vooral niet naar de gemiddelden waarmee Lee Evans naar de laatste zestien vliegt (lol).quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:00 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Van 84 en 87 naar 103 had een klassieke en terechte Altijd Tegen Mij geweest,
Je weet nooit of het een opwaartse lijn of een tijdelijke piek is.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:22 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[ x ]
@:Mani89 De zon gaat weer schijnen in Nederland.
Ja, ja het wordt zon dag.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 15:59 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Anderson verliest van Warner, die in de laatste 64 moet tegen Nijman.
Wordt het weer zo'n dag, @:Mani89 ?
Zou ik niet verrassend vinden maar wel mooiquote:Op donderdag 1 augustus 2024 17:51 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Gaat Menzies stunten met een Grand Prix-plek?
Ik had begin dit jaar niet verwacht dat hij de Grand Prix zou halen, maar met het spel van dit jaar is het inderdaad geen verrassing.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 18:05 schreef Sportex het volgende:
[..]
Zou ik niet verrassend vinden maar wel mooi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |