Twee simpele redenen: partijleider Yeşilgöz en het feit dat VVD verliest aan de PVV, niet aan een CDA oid.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom zouden ze daar op migratie niet uitkomen?
Dat is wel een bijzonder uitspraak, inderdaad.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:12 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen verbiedt het Hof even de verdere export van F35 onderdelen naar Israël op grond van ernstige vrees voor oorlogsmisdaden. Dat gaat ook nog wel gevolgen hebben zeg.
Als je de beelden van Gaza ziet dan lijkt mij dat volkomen terecht.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:12 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen verbiedt het Hof even de verdere export van F35 onderdelen naar Israël op grond van ernstige vrees voor oorlogsmisdaden. Dat gaat ook nog wel gevolgen hebben zeg.
Wordt het Hof al uitgemaakt voor antisemitisch?quote:Op maandag 12 februari 2024 11:12 schreef trein2000 het volgende:
Met de PVV in zee gaan stopt dat bloeden niet, met de middenpartijen in zee gaan en migratie aanpakken wel, denk ik. Dan kan je als VVD stellen "Wij doen wat de PVV niet kan", maar goed, hoe lang Yesilgoz nog in functie blijft is ook wel een vraag die we gerust kunnen stellen, denk ik.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Twee simpele redenen: partijleider Yeşilgöz en het feit dat VVD verliest aan de PVV, niet aan een CDA oid.
Helemaal eens, maar dit gaat dus om de uitvoer van Amerikaanse onderdelen die hier liggen opgeslagen. Dat de rechter nu Amerika verbiedt om de eigen onderdelen naar Israël te brengen is wel een bijzondere uitspraak.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je de beelden van Gaza ziet dan lijkt mij dat volkomen terecht.
Ik zie het echt niet gebeuren, in elk geval niet de komende maanden.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Met de PVV in zee gaan stopt dat bloeden niet, met de middenpartijen in zee gaan en migratie aanpakken wel, denk ik. Dan kan je als VVD stellen "Wij doen wat de PVV niet kan", maar goed, hoe lang Yesilgoz nog in functie blijft is ook wel een vraag die we gerust kunnen stellen, denk ik.
De uitvoer en opslag word door Nederland gedaan, wie eigenaar is van de onderdelen is daarin niet relevant, dacht ik.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Helemaal eens, maar dit gaat dus om de uitvoer van Amerikaanse onderdelen die hier liggen opgeslagen. Dat de rechter nu Amerika verbiedt om de eigen onderdelen naar Israël te brengen is wel een bijzondere uitspraak.
Ik zeg ook niet dat het morgen rond is, he?quote:Op maandag 12 februari 2024 11:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zie het echt niet gebeuren, in elk geval niet de komende maanden.
Inhoudelijk een te volgen oordeel inderdaad. Maar de vraag is wel of je als rechter je op dit terrein moet begeven. In Amerika heb je bijvoorbeeld een zogenaamde political question doctrine. die komt er op neer dat in geval van defensie en buitenlandse zaken de President extreem veel ruimte heeft en de rechter in beginsel niet ingrijpt. Ook daar is iets voor te zeggen.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je de beelden van Gaza ziet dan lijkt mij dat volkomen terecht.
Klopt. Er is een Nederlandse exportvergunning nodig.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De uitvoer en opslag word door Nederland gedaan, wie eigenaar is van de onderdelen is daarin niet relevant, dacht ik.
Tja, dan kan Rutte de linkse rechters in Nederland de schuld geven, net als Wildersquote:Op maandag 12 februari 2024 11:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Inhoudelijk een te volgen oordeel inderdaad. Maar de vraag is wel of je als rechter je op dit terrein moet begeven. In Amerika heb je bijvoorbeeld een zogenaamde political question doctrine. die komt er op neer dat in geval van defensie en buitenlandse zaken de President extreem veel ruimte heeft en de rechter in beginsel niet ingrijpt. Ook daar is iets voor te zeggen.
Maar de gevolgen hier van kunnen best wel eens groot zijn, voor Rutte’s nato ambitie. Voor de positie van Nederland binnen de westerse wereld.
Het gaat er vooral om dat er een vergunning moet zijn om militaire onderdelen naar het buitenland te brengen en die vergunning houdt het Hof nu dus tegen.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De uitvoer en opslag word door Nederland gedaan, wie eigenaar is van de onderdelen is daarin niet relevant, dacht ik.
Kloptquote:Op maandag 12 februari 2024 10:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Helaas lijkt kwart Nederland spontane jeuk te krijgen als GL/PvdA genoemd wordt want dan is alles guurlinks. Maar lijkt me inderdaad aardig stabiel met groot draagvlak.
Al denk ik dat meeste partijen PVV nog even willen laten aanmodderen met huidige gezeik.
Natuurlijk kan dat. Het is een signaal en niet meer dan dat. De VS kan ook die onderdelen naar Ramstein overvliegen en van daaruit naar Israel.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het gaat er vooral om dat er een vergunning moet zijn om militaire onderdelen naar het buitenland te brengen en die vergunning houdt het Hof nu dus tegen.
Ik vind dat ook terecht, trouwens. Ik denk dat Amerika het via een omweg trouwens nu alsnog wel kan doen: vraag hier een vergunning aan om naar een ander land dan Israël te verschepen en vanaf dat andere land naar Israël. Desnoods gewoon via de VS zelf.
En in de toekomst niet via Nederland gok ik?quote:Op maandag 12 februari 2024 11:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het gaat er vooral om dat er een vergunning moet zijn om militaire onderdelen naar het buitenland te brengen en die vergunning houdt het Hof nu dus tegen.
Ik vind dat ook terecht, trouwens. Ik denk dat Amerika het via een omweg trouwens nu alsnog wel kan doen: vraag hier een vergunning aan om naar een ander land dan Israël te verschepen en vanaf dat andere land naar Israël. Desnoods gewoon via de VS zelf.
Dat is heel goed mogelijk, ja. De VS is er geen fan van dat andere landen zich met hun defensie en wapenexport bemoeien.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:24 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
En in de toekomst niet via Nederland gok ik?
Dat zou kunnen, geen idee hoe belangrijk de opslag in Nederland voor de VS is. En hoe lang die contracten nog lopen.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:24 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
En in de toekomst niet via Nederland gok ik?
Het punt is: D66 en Pvda/GL willen wel arbeidsmigratie aanpakken, maar aan asielmigratie en veiligelanders weinig doen.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Met de PVV in zee gaan stopt dat bloeden niet, met de middenpartijen in zee gaan en migratie aanpakken wel, denk ik. Dan kan je als VVD stellen "Wij doen wat de PVV niet kan", maar goed, hoe lang Yesilgoz nog in functie blijft is ook wel een vraag die we gerust kunnen stellen, denk ik.
Waar baseer je dat verhaal op? D66 en PvdA/GL willen dat Nederland zich aan de afspraken die het overeengekomen is houd en waar het gelul over veiligelanders vandaan komt is mij een raadsel.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:33 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Het punt is: D66 en Pvda/GL willen wel arbeidsmigratie aanpakken, maar aan asielmigratie en veiligelanders weinig doen.
Misschien zéggen ze wel dat ze dat willen, maar bij de eerste mediagenieke Lili en Howick-achtige gevallen zullen ze alweer uitzonderingen eisen.
Het plan wat er lag wat Rutte af schoot ging anders behoorlijk ver. Ik geef toe: dat was zonder PvdAGL, maar als CU daarmee akkoord ging (alleen met beperking gezinshereniging niet, maar dat zijn een paar honderd gevallen per jaar), dan zal PvdAGL waarschijnlijk er ook wel mee akkoord gaan.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:33 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Het punt is: D66 en Pvda/GL willen wel arbeidsmigratie aanpakken, maar aan asielmigratie en veiligelanders weinig doen.
Misschien zéggen ze wel dat ze dat willen, maar bij de eerste mediagenieke Lili en Howick-achtige gevallen zullen ze alweer uitzonderingen eisen.
Lijkt me terecht.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:12 schreef trein2000 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |