Wij hebben dat ook. Best gezellig inderdaadquote:Op maandag 12 februari 2024 09:06 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Plantenplan, daar ben ik ook mee bezig. Het wordt steeds concreteren omdat het de voortuin is heb ik iedere keer aanspraak van buren, die het leuk vinden om te volgen wat wij allemaal aan het doen zijn.
Een windsingel. Ik kende het niet, heb het even opgezocht. Zoiets lijkt me voor mijn tuin ook wel wat, maar zou niet weten hoe ik dat moet realiseren. Ik ga me er eens in verdiepen.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wij hebben dat ook. Best gezellig inderdaad
Ik heb de lijst met wat opties voor de windsingel zijn klaar. Ik ben nu de lijst met wat ik al heb en waar het staat aan het afmaken. Dat blijkt een veel groter project dan ik dacht. Ik wil zo graag terug naar het ontwerp van de windsingel maar dat is echt niet handig als ik niet weet wat ik al heb.
@:sigme, sleedoorn staat zeker op de lijst vanwege de door jou genoemde eigenschappen. En ik heb inmiddels de lijst met fruit hier al staat gevonden.
Zorgpersoneel laten ze wel door tochquote:Op maandag 12 februari 2024 07:59 schreef Blues het volgende:
Boeren op mijn weg naar werk zie ik... hopelijk ben ik toch een beetje op tijd
Ik snap dat been welquote:Op maandag 12 februari 2024 09:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Slechte nacht boks, ik had 1 wiebelbeen. Zaterdag 21 km gerend en zondag 10 km gewandeld en dat been vond er kennelijk wat van![]()
Koffie
Dit is een mooi begin: https://www.eigenwijsblij(...)-insecten-en-voedselquote:Op maandag 12 februari 2024 09:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een windsingel. Ik kende het niet, heb het even opgezocht. Zoiets lijkt me voor mijn tuin ook wel wat, maar zou niet weten hoe ik dat moet realiseren. Ik ga me er eens in verdiepen.
Dan moet je de echte sleedoorn hebben, niet de bosplantsoenvariant.quote:
Wauw wat een werk! Wel tof concept om in te duikenquote:Op maandag 12 februari 2024 09:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit is een mooi begin: https://www.eigenwijsblij(...)-insecten-en-voedsel
De mijne wordt 60 meter lang. Hij moet de wind breken, inkijk verminderen, deels eetbaar zijn en een goede bloeiboog voor vogels en insecten hebben.
Jaquote:Op maandag 12 februari 2024 10:22 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wauw wat een werk! Wel tof concept om in te duiken
Als je je bedrijfslogo erop zet, is het een bedrijfswagen.quote:Op maandag 12 februari 2024 08:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Auto kopen.![]()
Wonen in een dorp met 2 man en 1 grote bedrijfsbus is eigenljk niet te doen.
Haha, Lucky_BBB_Strikequote:Op maandag 12 februari 2024 10:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja![]()
Ik kan me niet voorstellen dat we dit dit jaar af gaan krijgen omdat er ook nog zo veel andere dingen te doen zijn. Maar ik wil in elk geval een heel goed begin maken.
Tijdens (en helaas ver na) de laatste verkiezingen stond er in ons buurweiland een groot spandoek van een van de semi-fascistische partijen. Ik heb daar bijna 3 maanden tegenaan moeten kijkenEn dat terwijl er veel mensen vragen of dat stuk grond ook van ons is
Dat gaf het laatste zetje om met die haag aan de slag te gaan.
Oh jezus, ja dat zou mij ook echt dwars zitten om iedere dag te moeten zien.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja![]()
Ik kan me niet voorstellen dat we dit dit jaar af gaan krijgen omdat er ook nog zo veel andere dingen te doen zijn. Maar ik wil in elk geval een heel goed begin maken.
Tijdens (en helaas ver na) de laatste verkiezingen stond er in ons buurweiland een groot spandoek van een van de semi-fascistische partijen. Ik heb daar bijna 3 maanden tegenaan moeten kijkenEn dat terwijl er veel mensen vragen of dat stuk grond ook van ons is
Gelukkig was het tuinseizoen al een eind over maar ik heb me echt enorm geërgerd. Elke keer als ik het zag was het weer een moment van ergernis. Net als toen de boeren een omgekeerde vlag aan de lantaarnpaal voor ons huis hadden gehangenquote:Op maandag 12 februari 2024 10:59 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Oh jezus, ja dat zou mij ook echt dwars zitten om iedere dag te moeten zien.
Helaas heb ik geen hoogwerker dus ik had weinig keuze. Ik had ook weinig zin in eieren tegen de ramen ofzo. Je weet het niet met die gasten. De gemeente heeft ze binnen een week al weggehaald, dat scheelde veel.quote:
Wow, 60 meter is een flinke afstand. Zoveel hoef ik niet. Maar een manier om de wind wat te breken met groen klinkt interessant. Dus ik ga er zeker naar kijken.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit is een mooi begin: https://www.eigenwijsblij(...)-insecten-en-voedsel
De mijne wordt 60 meter lang. Hij moet de wind breken, inkijk verminderen, deels eetbaar zijn en een goede bloeiboog voor vogels en insecten hebben.
Opiniestuk in het financieel Dagblad over hoe boeren geen OZB betalen omdat ze al zoveel waterschapsbelasting betalen. Alleen betalen ze die ook niet meer, waardoor boeren niets meer bijdrage aan de gemeenschap waar ze wonen, hun geld verdienen en de faciliteiten gebruiken. En boeren zo voor een flink deel verantwoordelijk zijn voor het verdwijnen van faciliteiten op het platteland.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja![]()
Goede reminder dat ik mijn afspraak bij de tandarts af moet zeggen omdat ik geen idee heb waar ik dan woon, maar in elk geval niet meer hierquote:
Behoorlijk simpele redenering toch? Boeren zorgen ook voor natuur- en landschapsbeheer, creëren werkgelegenheid, zorgen voor voedsel en ze zijn lang niet de enige gebruiker van het landelijk gebied.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Opiniestuk in het financieel Dagblad over hoe boeren geen OZB betalen omdat ze al zoveel waterschapsbelasting betalen. Alleen betalen ze die ook niet meer, waardoor boeren niets meer bijdrage aan de gemeenschap waar ze wonen, hun geld verdienen en de faciliteiten gebruiken. En boeren zo voor een flink deel verantwoordelijk zijn voor het verdwijnen van faciliteiten op het platteland.
Als boeren al voor landschapbeheer zorgen dan krijgen ze daar voor betaald (en voeren die werkzaamheden veelal niet of slecht uit - pointer? Zembla? Hadden een aflevering hier over). Het zorgen voor voedsel is hun werk. Ik zorgde ook voor voedsel, mag toch gewoon twee keer ozb en waterschapsbelasting aftikken. Boeren creeeren nauwelijks werkgelegenheid. Ze zijn niet de enige gebruiker in het landelijk gebied, maar wel een zware gebruiker die -ondanks vaak vermogend- niet meebetaald.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:55 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Behoorlijk simpele redenering toch? Boeren zorgen ook voor natuur- en landschapsbeheer, creëren werkgelegenheid, zorgen voor voedsel en ze zijn lang niet de enige gebruiker van het landelijk gebied.
Kies vooral geen heg die je jaarlijks moet snoeien. Dan gaat hij niet bloeien en da's niet goed voor insecten en vogels. Veel hagen zien er lekker groen uit maar de natuur heeft er weinig aan, vooral niet als het een haag van allemaal dezelfde soort is.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wow, 60 meter is een flinke afstand. Zoveel hoef ik niet. Maar een manier om de wind wat te breken met groen klinkt interessant. Dus ik ga er zeker naar kijken.
Wellicht kunnen we de gemeente nog hierop wijzen voor hun beplanting als de nieuwbouwwijk dadelijk aangepant moet worden.
Je moet niet de boeren aanspreken op het slecht uitvoeren van die werkzaamheden, dan zou ik eerder mijn pijlen richten op de instanties die daar op toe moeten zien. Er is nu overigens VVD-beleid waardoor boeren uitgekocht kunnen worden. Volgens mij gaat het Kabinet daar zelfs extra geld voor uittrekken. Als straks al die boeren weg zijn van het platteland gaat het nog net zo kut met de faciliteiten op het platteland, en ook is de klimaatcrisis nog niet opgelost in ons kikkerlandje en de landen om ons heen dus ik snap niet dat je zo de schuld bij 1 groep legt.quote:Op maandag 12 februari 2024 12:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als boeren al voor landschapbeheer zorgen dan krijgen ze daar voor betaald (en voeren die werkzaamheden veelal niet of slecht uit - pointer? Zembla? Hadden een aflevering hier over). Het zorgen voor voedsel is hun werk. Ik zorgde ook voor voedsel, mag toch gewoon twee keer ozb en waterschapsbelasting aftikken. Boeren creeeren nauwelijks werkgelegenheid. Ze zijn niet de enige gebruiker in het landelijk gebied, maar wel een zware gebruiker die -ondanks vaak vermogend- niet meebetaald.
Ik leg de schuld bij die groep omdat de schuld daar ligt. Boeren betalen vrijwel geen lokale belastingen, en dragen dus niet (of nouja, enkel op een negatieve manier) bij aan hun directe omgeving.quote:Op maandag 12 februari 2024 12:26 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Je moet niet de boeren aanspreken op het slecht uitvoeren van die werkzaamheden, dan zou ik eerder mijn pijlen richten op de instanties die daar op toe moeten zien. Er is nu overigens VVD-beleid waardoor boeren uitgekocht kunnen worden. Volgens mij gaat het Kabinet daar zelfs extra geld voor uittrekken. Als straks al die boeren weg zijn van het platteland gaat het nog net zo kut met de faciliteiten op het platteland, en ook is de klimaatcrisis nog niet opgelost in ons kikkerlandje en de landen om ons heen dus ik snap niet dat je zo de schuld bij 1 groep legt.
Ik mag ook eind februari en begin maart nog een keerquote:
Ja, en ik denk niet dat het platteland straks betere faciliteiten krijgt als al die kleine boeren weg zijn.quote:Op maandag 12 februari 2024 12:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik leg de schuld bij die groep omdat de schuld daar ligt. Boeren betalen vrijwel geen lokale belastingen, en dragen dus niet (of nouja, enkel op een negatieve manier) bij aan hun directe omgeving.
Ik ben gewoon niet genoeg doorontwikkeld om dat te begrijpen.quote:Op maandag 12 februari 2024 12:38 schreef Clubsoda het volgende:
Oorzaak en oplossing zijn niet hetzelfde
Dat zal het zijn.quote:Op maandag 12 februari 2024 12:39 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik ben gewoon niet genoeg doorontwikkeld om dat te begrijpen.
In de jaren 50 zagen boerenbedrijven er ook nog heel anders uit natuurlijk.quote:Op maandag 12 februari 2024 12:39 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik ben gewoon niet genoeg doorontwikkeld om dat te begrijpen.
Klopt, ik denk dat ons babymelkpoeder, mooie bloemen en lekkere groente en vlees toen nog niet naar landen zoals China of de VS werden geëxporteerd.quote:Op maandag 12 februari 2024 12:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
In de jaren 50 zagen boerenbedrijven er ook nog heel anders uit natuurlijk.
Verdoven is een keuze Clubsoda.quote:Op maandag 12 februari 2024 12:45 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind zo'n halfverdoofde bakkes overigens vervelend.
Oh god ik hoop echt dat ik over een half jaar pas weer hoef.quote:Op maandag 12 februari 2024 12:36 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik mag ook eind februari en begin maart nog een keer
Ja een etappe per keer. En ik ga op en neer vanuit Haarlem naar het beginpunt.quote:Op maandag 12 februari 2024 08:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dát vind ik leuk
Jij bent dus al begonnen? Hoever ben je al? Doe je met overnachtingen of doe je een enkele route per keer?
Ik vind het een leuk concept. En in een leuke omgeving. Ik hou wel van mariakapelletjesquote:Op maandag 12 februari 2024 13:31 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja een etappe per keer. En ik ga op en neer vanuit Haarlem naar het beginpunt.
Ben vorige week gestart met etappe 1.
Volgende keer Nuland - Veghel.
Dat staat niet op mijn autoquote:Op maandag 12 februari 2024 09:25 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Zorgpersoneel laten ze wel door toch
ik probeer momenteel een SMART uit.. ik weet het nog niet..quote:Op maandag 12 februari 2024 14:38 schreef Lonaa het volgende:
Trotse bezitter van een andere auto, een baby 4x4.
Het lijkt me zo...beklemmend klein.quote:Op maandag 12 februari 2024 15:00 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik probeer momenteel een SMART uit.. ik weet het nog niet..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |