abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 februari 2024 @ 12:50:48 #51
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_212410485
quote:
16s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:27 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik hoop het wel ik heb meestal rond de 120. :@
Lol, wist niet dat je dom was.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_212410490
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
Op basis van je pohi vind ik het nog hoog, eigenlijk.
Dat.
Ik schat TS niet veel hoger in dan iemand die zijn slabbetje onderkwijlend op een triangel zit te rossen :7

Drank maakt meer kapot dan je lief is, deze user is daar het ultieme bewijs voor.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212410536
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:46 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nou ja ik weet zelf wel dat het gewoon niet klopt, ik voel me niet dom en weet wel dat ik dat ook niet ben, zo'n testje gaat daar geen verandering in brengen, maar voelt wel aan als oplichting, ze willen je naar beneden halen met lage scores maar waarom weet ik niet, ik raak ze niet meer aan in ieder geval
Mensen denken nogal vaak dat ze slimmer zijn dat ze daadwerkelijk zijn. Dus dat jij vind dat het niet klopt veranderd er weinig aan :P

De test zelf ligt nog al aan waar jij dit doet. Is het via een vage website die vooral bedoeld is om mensen te laten betalen. Of heb je dit echt laten onderzoeken door iemand die hier voor opgeleid is om dit soort test af te nemen?

Die test dingen via het internet is leuk als je je zit te vervelen. Maar is totaal niet een goede graadmeter van wat nou daadwerkelijk je iq is.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 12:55:52 #54
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212410542
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:50 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Lol, wist niet dat je dom was.
underperformer vooral :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 13 februari 2024 @ 13:00:44 #55
485791 CharlesKinbote
verwijderen a.u.b.
pi_212410615
verwijder dit account.
pi_212410866
Als je een fatsoenlijke test wil doen is de Mensa-test waarschijnlijk een van de betere keuzes.

[ Bericht 23% gewijzigd door Ali_Kannibali op 13-02-2024 13:37:50 ]
pi_212410874
Misschien kunnen we een lijstje maken van de IQ's die mensen hier hebben gedeeld van zichzelf. Op volgorde van hoogte of username?
😉
  dinsdag 13 februari 2024 @ 13:25:48 #58
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_212410885
quote:

[..]
Nou ja ik weet zelf wel dat het gewoon niet klopt, ik voel me niet dom en weet wel dat ik dat ook niet ben, zo'n testje gaat daar geen verandering in brengen, maar voelt wel aan als oplichting, ze willen je naar beneden halen met lage scores maar waarom weet ik niet, ik raak ze niet meer aan in ieder geval
Dat het resultaat jou niet bevalt betekent niet dat er iets mis is met de test. Die testjes zaten bij mij over het algemeen wel in de buurt van wat ik scoorde op een officiële WAIS intelligentietest. Wat je vervolgens hebt aan het resultaat van zo'n test is natuurlijk een andere vraag.
Huilen dan.
pi_212410904
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:53 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
Dus zoals ik eerder aanhaalde 'Selectief intelligent'? Theoretisch wil ik intelligent uitblinken en praktisch interesseert me niet daar wil ik dan wel weer dom in zijn?

Zou het je het dom kunnen noemen om zo eenzijdig te denken en te handelen? Slim is anders, toch?
Is het niet gewoon luiigheid in dit specifieke voorbeeld?

Zoiets van, laat Watuntrik het maar doen ongeacht de oorzaak, lekker makkelijk...
  dinsdag 13 februari 2024 @ 14:10:27 #60
485791 CharlesKinbote
verwijderen a.u.b.
pi_212411237
Het lijkt mij dat die test meet hoe goed je die vragen beantwoord, en op basis daarvan geeft het je een score. De achterliggende filosofische aanname en de sprong die gemaakt wordt is dat het veel meer doet dan dat: het meet het intelligentie quotiënt, en drukt dat uit als een hoeveelheid. Als je dat daadwerkelijk gelooft dat dat is wat er aan de hand is, is er een vrij grote kans dat je crack gerookt hebt. Het is wel symptomatisch voor hoe doorgeslagen het congitieve en kwantitatieve denken is, het heeft haast iets weg van numerologie.

Laat ik nog een keer herhalen: als je daadwerkelijk denkt dat je "intelligentie", als een enkelvoudige eigenschap, ondubbelzinnig uit kunt drukken in een getal ben je echt niet goed bij je harses. Ik zou heel algemeen zeggen dat cognitieve intelligentie draait om hoe snel je je kunt aanpassen aan een probleem, maar er zijn heel veel soorten problemen natuurlijk. Ik ken mensen die hoogbegaafd zijn maar in de meest simpele wiskunde falen, omdat ze schijnbaar een bepaald soort intuïtie of gevoel missen voor problemen van zo'n hoog abstractieniveau. En zoals Watuntrik zegt, er zijn vele andere soorten intelligenties, emotioneel, sociaal, creatief, etc.

Natuurlijk heeft die test wel iets te maken met hoe je je aan problemen aanpast en je intelligentie. Maar er worden magische kwaliteiten aan toegekend die niet aanwezig zijn, en daarnaast is het vanwege de onzinnige naam "misleiding op het etiket", zoals de VVD zei in die periode dat ze in de zak van de vleesindustrie zaten. IQ is toch vooral een soort statussymbool om mee te pochen, of, als het wat meer de sinistere kant op gaat, een middel voor eugenetici.

[ Bericht 1% gewijzigd door CharlesKinbote op 13-02-2024 14:23:16 ]
verwijder dit account.
pi_212411404
quote:

[..]
Je bent dan ook niet dommer en daar gaat het ook niet om, het is geen samenzweringsverband om iemand dom te laten voelen. Er is tijdens zo'n test tijdsdruk, dus het gaat er ook niet alleen maar om of je de vraag begrijpt maar eerder hoe snel begrijp je de vraag.

Intelligentie is een mooi woord voor informatie opslaan x tijd. Intelligence is hoeveelheid informatie en de Quotiënt is dus Tijd.

Ergens meer tijd voor nodig hebben maakt je niet dommer slechts langzamer. Hoog IQ maakt je niet slimmer slechts sneller. En daar draait het om, opleidingen zijn ingedeeld in X informatie in X tijd en wanneer de test aangeeft dat jij dit niet voor elkaar krijgt is de kans kleiner dat je dit gaat lukken in factor T.

Dus voel je niet de dommere denker maar slechts langzamere denker en daar is niets mis mee... Althans wanneer je onvoorbereid en zonder te oefenen een IQ test aangaat dan ben eigenlijk wel dom bezig. ;) En dat is wat veel mensen die hoog scoren niet vertellen dat verpest namelijk het feestje. Je kunt IQ tests brain dumpen en redelijk hoog scoren als je dit wilt en dan kun je hetzelfde doen. Daarover zwijgen en pochen met je score. ^O^ En dan de boel weer vergeten.

Wanneer je iedereen een dubbelte zou moeten geven die zo studeren en hoog scoren ben je een je halve leven elk jaarsalaris kwijt.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 16:46:48 #62
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_212412690
quote:
156 hier.
gr gr
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_212429771
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 14:26 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
Je bent dan ook niet dommer en daar gaat het ook niet om, het is geen samenzweringsverband om iemand dom te laten voelen. Er is tijdens zo'n test tijdsdruk, dus het gaat er ook niet alleen maar om of je de vraag begrijpt maar eerder hoe snel begrijp je de vraag.

Intelligentie is een mooi woord voor informatie opslaan x tijd. Intelligence is hoeveelheid informatie en de Quotiënt is dus Tijd.

Ergens meer tijd voor nodig hebben maakt je niet dommer slechts langzamer. Hoog IQ maakt je niet slimmer slechts sneller. En daar draait het om, opleidingen zijn ingedeeld in X informatie in X tijd en wanneer de test aangeeft dat jij dit niet voor elkaar krijgt is de kans kleiner dat je dit gaat lukken in factor T.

Dus voel je niet de dommere denker maar slechts langzamere denker en daar is niets mis mee... Althans wanneer je onvoorbereid en zonder te oefenen een IQ test aangaat dan ben eigenlijk wel dom bezig. ;) En dat is wat veel mensen die hoog scoren niet vertellen dat verpest namelijk het feestje. Je kunt IQ tests brain dumpen en redelijk hoog scoren als je dit wilt en dan kun je hetzelfde doen. Daarover zwijgen en pochen met je score. ^O^ En dan de boel weer vergeten.

Wanneer je iedereen een dubbelte zou moeten geven die zo studeren en hoog scoren ben je een je halve leven elk jaarsalaris kwijt.
Nou ja er zijn toch sommige mensen zoals Einstein bijvoorbeeld waarbij je een miljard mensen 1.000 jaar kan geven en ze kunnen nog niet bedenken wat hij heeft bedacht.. IQ is wel een stuk meer dan de snelheid waarmee je iets kan bedenken, met een laag IQ kan je nou eenmaal sommige dingen nooit begrijpen omdat hoeveel tijd je ook hebt je de vele verbanden nooit kan leggen (en wellicht onthouden) die nodig zijn voor dat soort zaken..

quote:
Althans wanneer je onvoorbereid en zonder te oefenen een IQ test aangaat dan ben eigenlijk wel dom bezig.
Hier ben ik het zelf ook wel mee oneens. Een IQ test is toch bedoeld om te achterhalen hoe intelligent je bent, je voorbereiden is slechts cheaten.. Als je zonder voorbereiding een IQ test doet maakt dat je niet eigenlijk wel dom, maakt je gewoon eerlijk en zonder de intrinsieke drang om je beter voor te doen dan je bent..
  woensdag 14 februari 2024 @ 22:20:58 #64
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_212429963
Ik had vroeger altijd een rapportcijfer 5 voor Frans. Ik weet zelf wel dat het gewoon niet klopt, ik voel dat ik prima Frans spreek. Ik denk dan eerder nog dat de Franse taal wat schoonheidsfoutjes bevat.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_212432862
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 22:01 schreef Masberum het volgende:
Einstein bijvoorbeeld
Uitzonderingen die de regels bevestigen zijn in het algemeen niet zo'n goede voorbeelden. :)
Maar wel weer leuk om erbij te vermelden dat er een sterk vermoeden bestaat dat als Einstein en ook Newton in de tegenwoordige tijd geleefd hadden beiden waarschijnlijk volgens de DSM criteria uit zouden komen bij ASS en het syndroom van Asperger. Savant dus... :) Hoe zulke breinen functioneren is nog steeds totaal onbekend.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 22:01 schreef Masberum het volgende:
Hier ben ik het zelf ook wel mee oneens. Een IQ test is toch bedoeld om te achterhalen hoe intelligent je bent, je voorbereiden is slechts cheaten..
Alle IQ testen die je kunt bemachtigen en uit je hoofd leren zou je idd foetelen kunnen noemen. Je zou het zo kunnen doen, gebeurd wel veel en vaak bv. bij de Microsoft Certified Professional en Cisco exames. Die zijn allemaal reeds bekend 1 module heeft bv. totaal 300 examenvragen waarvan er random +/- 50 worden geselecteerd per examen. Het gehele pakket met vragen kun je via niet officiële wegen gratis downloaden, leer alle 300 uit je hoofd en ga op examen. Heb je goed geheugen dan herken je de vragen en dan ben je in de helft van de gegeven tijd klaar en slentert naar buiten geslaagd met een score van 100. Op die manier kun je binnen een jaar zogenaamd volleerd MCP zijn zonder ook maar een boek open te slaan. Je kunt er vanuit gaan dat 100% van de deelnemers deze brain dumps toepassen. Meer dan de helft van de geslaagden kunnen nog steeds geen klote na de opleiding. Dus pochen met je MCP certificaten stelt geen reet voor en zegt helemaal niets, laat eerst maar eens zien dat je ook echt gestudeerd hebt en ook wat kunt.

Maar dat is wat anders dan oefenen voor een test... Kom je bv. opdrachten in zo'n test tegen die je nog nooit van je leven gezien hebt dan kost het je mogelijk teveel tijd en dat gaat ten koste van je score. Maar as je denkt dit onvoorbereid goed te kunnen en meteen in het diepe wilt springen houdt niemand je tegen. ^O^

Zo had ik ooit. bij de laatste test van die orde die ik afgelegd heb, waar ze onverwacht met breuken aan kwamen kakken en calculator mocht niet gebruikt worden. En ik had al 25 jaar geen breuk meer gezien en gebruiken we ook nauwelijks in ons metrisch systeem. In de tijddruk was ik het helemaal kwijt, ik weet dat het simpel lagere school materie is maar mijn herinnering liet me in de steek. Heb even peentjes zitten zweten... :D Toen heb ik maar even snel op klad van elke breuk decimalen gemaakt en van de uitkomst weer een breuk. bv. 4/5 = 0.8. En nu ik het voorval herinner realiseer ik me dat ik alweer vergeten ben hoe dat zit met breuken. IQ laat me in de steek even terug op de plaats en weer opzoeken om het geheugen op te frissen.
pi_212440091
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:40 schreef kuolema het volgende:
Opvallend dat vooral mensen met een laag IQ klagen over iq-tests. Accepteer gewoon dat je dommer bent dan gemiddeld. De meeste mensen schatten zichzelf hoger in dan gemiddeld. Iedereen heeft zijn eigen talenten, leg het naast je neer.

Mijn broertje ook, die kreeg een schok te verwerken toen hij uitkwam op 65-70. Zwakbegaafd dus. Is wel te merken hoor. Zijn reactie was 'Ja maar het telt niet echt want ik heb niet echt mijn best gedaan'...Right.

Al moet ik zeggen dat ik kneitererge faalangst had bij de mijne, de Wechsler, dat staat ook in het verslag omdat ik trillende handen had en een versnelde ademhaling, dus dat is mijn excuus :Y . Uitkomst was 116, wat ik vind passen bij hoe ik over mezelf denk.
Bij mij was vooral de trage reactietijd opvallend en dat haalt ook je score omlaag. Maar daar loop ik in het dagelijks leven ook tegenaan, mijn hele leven al.
Als eerstejaars psychologiestudent heb ik als proefpersoon Raven's Progressive Matrices en de Intelligence Structure Test moeten doen en toen scoorde ik 120 en 121. Daarvoor was ik ook wel nerveus maar had ik geen faalangst die me beperkte.
Shit ik zit op 102. Jij bent de slimme in onze relatie. :@
pi_212443123
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 22:20 schreef GrumpyFish het volgende:
Ik had vroeger altijd een rapportcijfer 5 voor Frans. Ik weet zelf wel dat het gewoon niet klopt, ik voel dat ik prima Frans spreek. Ik denk dan eerder nog dat de Franse taal wat schoonheidsfoutjes bevat.
Ik begrijp denk ik wat je hiermee wil zeggen. Maar frans is een taal. daar heb je in de praktijk nog wat aan, praten met anderen uit frankrijk. Maar als je begint over vierkantjes en verschillende vormpjes zoals in een iq test dan wordt de plank volgens mij wel nogal mis geslagen. Het hoort iets te maken hebben met het leven, niet dat soort dingen
pi_212443317
Edit, werkt niet
pi_212443352
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 21:29 schreef Hatseflats22 het volgende:
Edit, werkt niet
He wat bedoel je?
  donderdag 15 februari 2024 @ 21:33:38 #70
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_212443380
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 21:18 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik begrijp denk ik wat je hiermee wil zeggen. Maar frans is een taal. daar heb je in de praktijk nog wat aan, praten met anderen uit frankrijk. Maar als je begint over vierkantjes en verschillende vormpjes zoals in een iq test dan wordt de plank volgens mij wel nogal mis geslagen. Het hoort iets te maken hebben met het leven, niet dat soort dingen
Dat jij de link tussen de test en 'het leven' niet ziet, wil niet zeggen dat de link er ook niet is hè.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_212443401
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 21:31 schreef Masberum het volgende:

[..]
He wat bedoel je?
Ik had een tekening geplaatst met vierkantjes en verschillende vormpjes als reactie op jouw post erboven, maar na het posten was dat plaatje onherkenbaar door de war.

Dat ligt aan dit forum, vanzelfsprekend niet aan het IQ van het plaatje.
pi_213200576
Als je echt zo onzeker bent over je IQ, dan kun jij je het beste laten onderzoeken (testen) door een psycholoog. Alleen een officiële test kan een goede indicatie geven van je IQ. Hecht vooral niet veel waarde aan online testjes; die kun je het beste met een flinke korrel zout nemen.

Alleen: als je die resultaten toch niet gelooft, waarom blijf je dan die tests doen? Pure tijdverspilling lijkt mij dat...

Zelfreflectie lijkt mij ook zinnig. Bijvoorbeeld: hoe weerhoudt die (lage) score zich tot jouw academische prestaties? Ben jij in staat om zaken snel op te pikken en te begrijpen (ook de complexere)? Het vermogen tot abstract redeneren is belangrijk bij het bepalen van IQ. Dat jij dat onzinnig vindt, verandert daar niets aan. Je kunt uiteraard je mening hebben, maar de feiten liggen helaas anders...

Zie de disclaimer voor de online test die hier is gedeeld:
"Het materiaal op deze website is bedoeld voor amusementsdoeleinden en mag niet worden gebruikt om beslissingen te nemen. Elk gebruik van de inhoud van dit platform is geheel op eigen risico en we raden altijd aan om een persoonlijk onderzoek te doen bij een professionele therapeut bij jou in de buurt."
ENTJ SLOEI enneagram 7w8 sx/sp (784)
pi_213280682
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 22:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Er zitten beperkingen aan IQ-tests, maar ze geven wel een indicatie van bepaalde cognitieve vaardigheden.

Verder is IQ een quotient met in de noemer je leeftijd. Dus hoe ouder je wordt, hoe lager je IQ wordt. Terwijl je niet per se minder intelligent bent geworden. Ik scoor meestal rond de 133, hoogbegaafd. Dat merk je op zich wel. Heb nooit veel voor school hoeven doen, gymnasium, brede interesses, enz. Maar er zitten ook nadelige kanten aan.
Zelfdiscipline en doorzettingsvermogen zijn ook heel belangrijk. Ik scoor rond de 135 maar faalde hopeloos op de uni. Als het makkelijk is, dan vind ik het leuk, maar zodra ik moeite moet gaan doen haak ik meestal af. Met als gevolg dat ik vroeger met gemak alle hoofdsteden van de wereld wist (was 5 ofzo), kon schaken op mijn 4e en op het atheneum in de brugklas met 10en begon en uiteindelijk slaagde met 6jes tot 8jes. Nu lui IT baantje na HBO.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_213280780
Het gaat er juist niet om om aangeleerde praktijk
Dingetjes te toetsen.
Juist het ruimtelijke inzicht, rekenvaardigheid en spitsvondigheid meten een IQ. Wat je intelligentie niveau is vergeleken met een groot gemiddelde.
Dus juist geen praktijkweetjes, het is geen pub-quiz
Vakman pur sang
  zondag 21 april 2024 @ 12:57:09 #75
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_213280859
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 21:18 schreef Masberum het volgende:

[..]
Het gaat nou juist niet over het leven. Je moet ook een onderscheid maken tussen intelligentie en slimheid. Intelligentie is een combinatie van analytisch en synthetisch/creatief vermogen, maar er zijn voldoende mensen die dat niet hebben, maar wel slim zijn (op bepaalde gebieden). Of je Frans beheerst heeft weinig of niets met intelligentie te maken, maar wel met bijv. je geheugen.

Het is heel moeilijk om een goede IQ-test te maken, en in het verleden zijn de toendertijd gebruikelijke test losgelaten op niet-Westerse groeperingen, die gruwelijk faalden omdat die toenmalige tests vol zaten met vragen die met de Westerse cultuur te maken hadden, en met kennis die normaal was voor Westerse mensen, maar totaal vreemd aan anderen. Maar de conclusies kwamen wel prettig uit voor de onderzoekers, want ze toonden maar weer eens aan dat de Westerse mens superieur was.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_213281122
quote:

[..]
Ik geloof niet dat ze je naar beneden willen halen met die testen, je bent gewoon slechter in bepaalde dingen, dat betekent niet dat je dom bent. Ik heb er ooit een paar gemaakt, maar kom niet zo laag uit, een stuk hoger zelfs. Het is een kwestie van inzicht hebben in bepaalde zaken.
pi_213287697
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 12:44 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Zelfdiscipline en doorzettingsvermogen zijn ook heel belangrijk. Ik scoor rond de 135 maar faalde hopeloos op de uni. Als het makkelijk is, dan vind ik het leuk, maar zodra ik moeite moet gaan doen haak ik meestal af. Met als gevolg dat ik vroeger met gemak alle hoofdsteden van de wereld wist (was 5 ofzo), kon schaken op mijn 4e en op het atheneum in de brugklas met 10en begon en uiteindelijk slaagde met 6jes tot 8jes. Nu lui IT baantje na HBO.
Ja dit is idd typisch voor hoogbegaafden. Vaak ook aangeleerde luiheid omdat alles makkelijk gaat.
pi_213288444
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 23:12 schreef Libertarisch het volgende:
Ik weet niet of de IQ test echt klopt. Er zijn sowieso veel verschillende soorten intelligentie: fysieke intelligentie,
Is dat niet gewoon de "conditietest" bij gymnastiek? De Coopertest??

quote:
Ik weet niet of de IQ test echt klopt. Er zijn sowieso veel verschillende soorten intelligentie: taal-intelligentie, wiskunde-intelligentie,
Die zitten toch beide in een IQ-test??

quote:
sociale intelligentie....
Dat zit weer in de persoonlijkheidstest toch?? I.d.d. geen IQ, maar wel vaak bij een assessment inbegrepen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_213288512
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 21:43 schreef blomke het volgende:

[..]
Is dat niet gewoon de "conditietest" bij gymnastiek? De Coopertest??
[..]
Die zitten toch beide in een IQ-test??
[..]
Dat zit weer in de persoonlijkheidstest toch?? I.d.d. geen IQ, maar wel vaak bij een assessment inbegrepen.
Je kunt meerdere vormen van intelligentie echt niet meten met een IQ-test. Bijvoorbeeld taal-intelligentie, dan moet je daadwerkelijk spreken.
pi_213337595
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:19 schreef Masberum het volgende:
Ik heb vandaag en vroeger ook wel IQ tests gedaan, ze komen altijd uit op rond de 85 a 90 maar volgens mij is dat flauwekul. Ik voel me veel inteligenter dan dat en het gaat puur over blokjes en triangles en wat cijfers waarin je dan moet herkennen wat het volgende cijfer zou moeten zijn. Dat is toch geen manier om iemands inteligentie te meten? Doe iets wat meer met de praktijk te maken heeft, het echte leven in plaats van zoiets waarmee je nooit echt op die manier te maken hebt..
Het zou ook gek zijn als een dom iemand zou realiseren, hoe dom zijn manier van schrijven en communiceren is.
pi_213348502
Ja voor mij ging vroeger wel ook alles gemakkelijk.. dat is dan ook wel weer zo..
pi_213349403
De slimste mensen weten dat zij eigenlijk zo goed als niks weten.
De domste mensen denken dat zij alles weten.
pi_213349450
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 13:16 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat ze je naar beneden willen halen met die testen, je bent gewoon slechter in bepaalde dingen, dat betekent niet dat je dom bent. Ik heb er ooit een paar gemaakt, maar kom niet zo laag uit, een stuk hoger zelfs. Het is een kwestie van inzicht hebben in bepaalde zaken.
Dat vind ik nou weer mooi gezegd... je hebt idd IQ testen maar er zijn zoveel varianten daarop. Ook heb je EQ testen die weer een heel ander spectrum testen en je daarbij een 'waarde'geven.

Maar aan de TS: Er zijn zat mensen met een hoog IQ die niets bereiken in het leven en er zijn nog veel meer mensen met een laag tot zeer laag IQ die heel veel bereiken in het leven. Ik werk zelf met leerlingen die een langere IQ hebben dan 80 waarvan er heel veel alleen maar productie werk gaan doen in de rest van hun leven maar eerlijk gezegd zitten daar een aantal pareltjes tussen die zeker mijn maandloon x4 gaan verdienen door hun lasvaardigheden of anderen kwaliteiten.

Staat je niet zo vast op het nummertje van je IQ test al ben ik het wel met de meesten eens, de IQ test geeft in het algemeen wel een redelijk beeld van je geestelijk kunnen op dat moment.

Daarnaast, in jou geval... accepteren is denk ik 50% van jou oplossing....
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zondag 28 april 2024 @ 10:40:39 #85
319979 Fok-it
All is well
pi_213350655
Classic Dunning-Kruger geval.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 28 april 2024 @ 10:49:59 #86
319979 Fok-it
All is well
pi_213350787
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 14:10 schreef CharlesKinbote het volgende:
Ik ken mensen die hoogbegaafd zijn maar in de meest simpele wiskunde falen, omdat ze schijnbaar een bepaald soort intuïtie of gevoel missen voor problemen van zo'n hoog abstractieniveau. En zoals Watuntrik zegt, er zijn vele andere soorten intelligenties, emotioneel, sociaal, creatief, etc.
Toch hebben bepaalde vormen van intelligentie wel overduidelijk verband met elkaar. Iemand die muzikaal begaafd is bijvoorbeeld zal niet onder de conventionele IQ-gemiddelden uitkomen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 28 april 2024 @ 10:53:09 #87
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_213350853
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:37 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
Een IQ test klopt wanneer je het relateert aan de taken die je met de gegeven opdrachten eventueel zou kunnen uitvoeren. :)

Maar ook over een hamer vasthouden en een spijker inslaan daar zou je logisch over na kunnen denken en daarna goed kunnen uitvoeren. Dit is op zich totaal simpel, meer als de hamer en spijker bekijken en het daarbij behorende ideale bewegingspatroon te analiseren is op zich geen rocket science. Niet voor niets is timmerman etc altijd een zogenaamd lagere opleiding geweest die men volgde bij de toenmalige LTS.

Maar ik wil ze de kost niet geven en heb het met eigen ogen gezien. Geef een hoogleraar in whatever een hamer en spijker met de opdracht 'Sla de spijker in de muur' en je ziet ze dan klunzen dan kun je afvragen hoe het mogelijk is dat wel zonder verwondingen op te lopen met mes en vork kunnen eten.

Onlangs een maat van mij, docent scheikunde, hoogste schaal, lid OR en afgestuurd HBO chemie, zijn toch geen domme jongens met zulke functies. Komt bij mij op bezoek met zijn draadloze stofzuiger (zón ding zonder slang) omdat ik techneut ben en hij niet bepaald. Afijn klacht was de stofzuiger gaat wel aan maar zuigt niet meer, in zijn beleving dus defect, of ik daar even naar wil kijken. Een hele intelligente man die niet voor een gaatje te vangen is, zou je zeggen. Maar het probleem was voor hem geen aanleiding om met verstopping te associëren. Er zit een schuifje naast de borstel, schuifje naar links en dan komt de borstel eruit daarachter zat een prop stof die de zuigmond geheel blokeerde. :') Probleem opgelost Docent scheikunde weer blij naar huis en zuigen maar.

Dat is nu net zo'n vraag die je niet bij een IQ test zult tegenkomen. Veel te simpel toch?
Perfect voorbeeld van verschil tussen intelligentie en slimheid.
  zondag 28 april 2024 @ 11:05:01 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213351055
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:46 schreef sturmpie het volgende:
ik had hele hoge iq score, ergens in de 200
maar, ben 'n groot gedeelte verloren door hersenschade door contact met mavo
domme mensen zijn gevaarlijk, de meerderheid is dom, en daarom is leven in deze maatschappij geen makkie als je intelligent bent want de meeste zijn dom en snappen niet veel dus ben je vaak eenzaam en als ze weten dat je slim bent gaan ze je vaak pesten en testen
Maar natuurlijk... :D

https://www.alletop10lijstjes.nl/top-tien-slimste-mensen-ooit/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213366782
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 07:00 schreef Delenlill het volgende:
De slimste mensen weten dat zij eigenlijk zo goed als niks weten.
De domste mensen denken dat zij alles weten.
Kan je nog wat meer tegeltjeswijsheid proberen te poneren als intelligente post? Dit is een beetje het niveau van 'Wat is het slimste wat ooit uit een vrouw haar mond kwam? Einstein zijn lul'.
pi_213366946
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 21:52 schreef Masberum het volgende:

[..]
Kan je nog wat meer tegeltjeswijsheid proberen te poneren als intelligente post? Dit is een beetje het niveau van 'Wat is het slimste wat ooit uit een vrouw haar mond kwam? Einstein zijn lul'.
Het is gewoon de waarheid. Meestal zijn het de domme mensen die de grootste mond hebben en denken dat zij alles weten en dus hun intelligentie flink overschatten. Daar zie ik dagelijks voorbeelden van.

Terwijl het de slimmere mensen zijn die van hunzelf in kunnen zien dat zij eigenlijk nauwelijks wat weten. Dat wat zij weten slechts een insignificant percentage is van alle kennis die er is in het universum. Dat er nog zo veel is dat de mensheid niet weet. Maar dat zij ook vaak hunzelf onderschatten.

En een deel hiervan, wat jij tegeltjeswijsheid noemt, was een uitspraak van Socrates, volgens Plato in elk geval. Al zei hij het wel iets anders, maar het komt op hetzelfde neer. "For I was conscious that I knew practically nothing...".

Er is ook een wetenschappelijke naam hieraan gegeven: Het Dunning–Kruger effect
pi_213367252
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 22:10 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Het is gewoon de waarheid. Meestal zijn het de domme mensen die de grootste mond hebben en denken dat zij alles weten en dus hun intelligentie flink overschatten. Daar zie ik dagelijks voorbeelden van.

Terwijl het de slimmere mensen zijn die van hunzelf in kunnen zien dat zij eigenlijk nauwelijks wat weten. Dat wat zij weten slechts een insignificant percentage is van alle kennis die er is in het universum. Dat er nog zo veel is dat de mensheid niet weet. Maar dat zij ook vaak hunzelf onderschatten.

En een deel hiervan, wat jij tegeltjeswijsheid noemt, was een uitspraak van Socrates, volgens Plato in elk geval. Al zei hij het wel iets anders, maar het komt op hetzelfde neer. "For I was conscious that I knew practically nothing...".

Er is ook een wetenschappelijke naam hieraan gegeven: Het Dunning–Kruger effect
Kijk als je dit nou direct zou hebben gepost in plaats van zo'n initiële flutpost dan zou ik wellicht wat respect voor je hebben gehad
  maandag 29 april 2024 @ 22:53:47 #92
319979 Fok-it
All is well
pi_213367292
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 22:46 schreef Masberum het volgende:

[..]
Kijk als je dit nou direct zou hebben gepost in plaats van zo'n initiële flutpost dan zou ik wellicht wat respect voor je hebben gehad
:')
  vrijdag 3 mei 2024 @ 01:08:31 #93
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_213398703
Je kunt de iq test natuurlijk opnieuw doen, het is een moment opname.
En je kunt gaan oefenen en leren over de blokjes, cijfers en triangels. Als je echt slim bent moet je snel vooruitgang zien.
Wie dit leest is een lezer van dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')