Meestal? Hoe vaak doe jij een officiële iq-test?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:27 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik hoop het wel ik heb meestal rond de 120.
Nou ook weer niet heel vaak of zo.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:41 schreef kuolema het volgende:
[..]
Meestal? Hoe vaak doe jij een officiële iq-test?
Oké laat maar, nu geloof ik niet meer in IQ-tests eigenlijk.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:46 schreef sturmpie het volgende:
ik had hele hoge iq score, ergens in de 200
maar, ben 'n groot gedeelte verloren door hersenschade door contact met mavo
domme mensen zijn gevaarlijk, de meerderheid is dom, en daarom is leven in deze maatschappij geen makkie als je intelligent bent want de meeste zijn dom en snappen niet veel dus ben je vaak eenzaam en als ze weten dat je slim bent gaan ze je vaak pesten en testen
Soort Dunning-Kruger. Als ze altijd rond de 85-90 uitkomen, denk je dan echt dat die allemaal fout zijn?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:19 schreef Masberum het volgende:
Ik heb vandaag en vroeger ook wel IQ tests gedaan, ze komen altijd uit op rond de 85 a 90 maar volgens mij is dat flauwekul. Ik voel me veel inteligenter dan dat en het gaat puur over blokjes en triangles en wat cijfers waarin je dan moet herkennen wat het volgende cijfer zou moeten zijn. Dat is toch geen manier om iemands inteligentie te meten? Doe iets wat meer met de praktijk te maken heeft, het echte leven in plaats van zoiets waarmee je nooit echt op die manier te maken hebt..
Drank maakt meer kapot dan je lief is...quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:19 schreef Masberum het volgende:
Ik heb vandaag en vroeger ook wel IQ tests gedaan, ze komen altijd uit op rond de 85 a 90 maar volgens mij is dat flauwekul. Ik voel me veel inteligenter dan dat en het gaat puur over blokjes en triangles en wat cijfers waarin je dan moet herkennen wat het volgende cijfer zou moeten zijn. Dat is toch geen manier om iemands inteligentie te meten? Doe iets wat meer met de praktijk te maken heeft, het echte leven in plaats van zoiets waarmee je nooit echt op die manier te maken hebt..
Wat is het verschil tussen die dan?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Soort Dunning-Kruger. Als ze altijd rond de 85-90 uitkomen, denk je dan echt dat die allemaal fout zijn?
Maar een algemene IQ-test zegt ook niet alles. En een IQ-test meet algemene intelligentie, niet praktische, toepasbare intelligentie relevant voor de dagelijkse bezigheden van degene die de test doet.
Je bent erg volhoudend, daar hou ik vanquote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:55 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Drank maakt keer kapot dan je lief is...
verstandig, 't beste is om onder de radar te blijven, dat niemand weet dat je intelligent, dan kunnen ze je niks maken.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:53 schreef kuolema het volgende:
[..]
Oké laat maar, nu geloof ik niet meer in IQ-tests eigenlijk.
Tussen welke?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:55 schreef Masberum het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen die dan?
Algemene niet praktische en toepasbare. Als je in het algemeen intelligent bent dan heb je toch die alle 3 te pakken?quote:
Mijn dagelijkse bezigheden gaan moeizaam dus ik heb dan liever een IQ-test die het meetquote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Soort Dunning-Kruger. Als ze altijd rond de 85-90 uitkomen, denk je dan echt dat die allemaal fout zijn?
Maar een algemene IQ-test zegt ook niet alles. En een IQ-test meet algemene intelligentie, niet praktische, toepasbare intelligentie relevant voor de dagelijkse bezigheden van degene die de test doet.
Niet echt. Je kunt geen test maken met voor iedereen praktische toepasbare vrage voor het dagelijkse leven.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:57 schreef Masberum het volgende:
[..]
Algemene niet praktische en toepasbare. Als je in het algemeen intelligent bent dan heb je toch die alle 3 te pakken?
Welke dan?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:45 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou ook weer niet heel vaak of zo.
En hoe kom je erbij dat deze officieel is? Nooit de WAIS (Wechsler) gedaan die iemand bij jou heeft afgenomen?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 22:14 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
https://www.iqtestacademy(...)HSrywuxoCp0YQAvD_BwE
Ik schreef niet officiele dat maak jij ervan juffiequote:Op zaterdag 10 februari 2024 22:17 schreef kuolema het volgende:
[..]
En hoe kom je erbij dat deze officieel is? Nooit de WAIS (Wechsler) gedaan die iemand bij jou heeft afgenomen?
quote:Op zaterdag 10 februari 2024 22:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik schreef niet officiele dat maak jij ervan juffie
quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:41 schreef kuolema het volgende:
[..]
Meestal? Hoe vaak doe jij een officiële iq-test?
quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:45 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou ook weer niet heel vaak of zo.
Ja dat schrijf jij dusquote:
En jij antwoordt erop zonder te zeggen dat het niet om officiële gaat terwijl ik dat wel benoem, dus mag ik ervan uitgaan dat je direct anwoordt op mijn vraag.quote:
Nouja ik hou je niet tegen of zo verder.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 22:25 schreef kuolema het volgende:
[..]
En jij antwoordt erop zonder te zeggen dat het niet om officiële gaat terwijl ik dat wel benoem, dus mag ik ervan uitgaan dat je direct anwoordt op mijn vraag.
Waar kun je die nog terugvinden als je hem niet meer weet?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 22:27 schreef Evangelion het volgende:
IQ testen zijn overrated, CITO score is de echte shit.
Klopt, mij hebben ze ook vermoord.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 22:00 schreef sturmpie het volgende:
't is echt levensgevaarlijk om slim te zijn, als de mavo weet dat je slim bent gaan ze je proberen kapot maken en soms zelfs vermoorden
gecondoleerd.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:16 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Klopt, mij hebben ze ook vermoord.
Thx, was wel een domper.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:22 schreef sturmpie het volgende:
[..]
gecondoleerd.
heb je er iets van geleerd?
Vanwege mn iq kan ik wel aardig inschatten hoe het op aarde zou zijn geweest als ik niet geboren was. En dan is het wel de moeite waard; vooral voor de rest van de bevolking. De aarde zou er niet best aan toe zijn zonder mij.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:32 schreef sturmpie het volgende:
[..]
oké broeder
moedig van je dat je nog op Fok! actief bent
hou je taai
take care
nu nog 'n vraag: hoe kijk jij terug op 't feit dat je geboren bent op aarde ? is 't de moeite waard ?
Mijn vader was leraar en had een aantal oefencito's, tot mijn verbazing kwam 90 procent van de vragen terug. Ik had een hele hoge scorequote:Op zaterdag 10 februari 2024 22:27 schreef Evangelion het volgende:
IQ testen zijn overrated, CITO score is de echte shit.
Krijg je niet een leeftijdstoeslag met een IQ-test?, een soort 65-plusquote:Op zaterdag 10 februari 2024 22:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Er zitten beperkingen aan IQ-tests, maar ze geven wel een indicatie van bepaalde cognitieve vaardigheden.
Verder is IQ een quotient met in de noemer je leeftijd. Dus hoe ouder je wordt, hoe lager je IQ wordt. Terwijl je niet per se minder intelligent bent geworden. Ik scoor meestal rond de 133, hoogbegaafd. Dat merk je op zich wel. Heb nooit veel voor school hoeven doen, gymnasium, brede interesses, enz. Maar er zitten ook nadelige kanten aan.
Ja, dat is het Dunning-Krugereffect: https://nl.wikipedia.org/wiki/Dunning-krugereffectquote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:19 schreef Masberum het volgende:
Ik heb vandaag en vroeger ook wel IQ tests gedaan, ze komen altijd uit op rond de 85 a 90 maar volgens mij is dat flauwekul. Ik voel me veel inteligenter dan dat
Deden de oude Romeinen al. Die maakten er zelfs een heel spektakel van!quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:56 schreef sturmpie het volgende:
[..]
verstandig, 't beste is om onder de radar te blijven, dat niemand weet dat je intelligent, dan kunnen ze je niks maken.
het is 'n stuk veiliger als ze niet weten dat je slim bent, is ook goed om je dommer voor te doen dan je bent zodat je niet opvalt.
als je slim doet dan steek je als 't ware je hoofd boven 't maaiveld en als ze dat zien dan gaan ze letterlijk & figuurlijk proberen je hoofd af te maaien
Betalen voor de uitslag, beuhhh.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 22:14 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
https://www.iqtestacademy(...)HSrywuxoCp0YQAvD_BwE
Ja, maar evolutionair gezien geldt: hoe intelligenter, hoe beter. Slim zijn is altijd beter dan minder slim zijn (tenzij je er bijvoorbeeld te veel kracht voor moet inleveren).quote:Op maandag 12 februari 2024 22:33 schreef Managarm het volgende:
IQ-testen zijn leuk, maar als je in een woestijn verdwaalt en je weet niet waar je water kan vinden dan ga je gewoon dood met een IQ van 180.
Een IQ test klopt wanneer je het relateert aan de taken die je met de gegeven opdrachten eventueel zou kunnen uitvoeren.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:12 schreef Libertarisch het volgende:
Ik weet niet of de IQ test echt klopt.
Of het zegt meer over zijn karakter dan over zijn IQ.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:37 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Een IQ test klopt wanneer je het relateert aan de taken die je met de gegeven opdrachten eventueel zou kunnen uitvoeren.![]()
Maar ook over een hamer vasthouden en een spijker inslaan daar zou je logisch over na kunnen denken en daarna goed kunnen uitvoeren. Dit is op zich totaal simpel, meer als de hamer en spijker bekijken en het daarbij behorende ideale bewegingspatroon te analiseren is op zich geen rocket science. Niet voor niets is timmerman etc altijd een zogenaamd lagere opleiding geweest die men volgde bij de toenmalige LTS.
Maar ik wil ze de kost niet geven en heb het met eigen ogen gezien. Geef een hoogleraar in whatever een hamer en spijker met de opdracht 'Sla de spijker in de muur' en je ziet ze dan klunzen dan kun je afvragen hoe het mogelijk is dat wel zonder verwondingen op te lopen met mes en vork kunnen eten.
Onlangs een maat van mij, docent scheikunde, hoogste schaal, lid OR en afgestuurd HBO chemie, zijn toch geen domme jongens met zulke functies. Komt bij mij op bezoek met zijn draadloze stofzuiger (zón ding zonder slang) omdat ik techneut ben en hij niet bepaald. Afijn klacht was de stofzuiger gaat wel aan maar zuigt niet meer, in zijn beleving dus defect, of ik daar even naar wil kijken. Een hele intelligente man die niet voor een gaatje te vangen is, zou je zeggen. Maar het probleem was voor hem geen aanleiding om aan met verstopping te associëren. Er zit een schuifje naast de borstel, schuifje naar links en dan komt de borstel eruit daarachter zat een prop stof die de zuigmond geheel blokeerde.Probleem opgelost Docent scheikunde weer blij naar huis en zuigen maar.
Dat is nu net zo'n vraag die je niet bij een IQ test zult tegenkomen. Veel te simpel toch?
Denk inderdaad niet dat ze kloppen. Afgaande op de topics die ik van jou tegenkom schat ik dat ze een punt of 10 te hoog zitten. Of je doet meer je best tijdens zo'n test dan op bij topics die je opent, dat kan natuurlijk ook.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:19 schreef Masberum het volgende:
Dus zoals ik eerder aanhaalde 'Selectief intelligent'? Theoretisch wil ik intelligent uitblinken en praktisch interesseert me niet daar wil ik dan wel weer dom in zijn?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:39 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Of het zegt meer over zijn karakter dan over zijn IQ.
Nou ja ik weet zelf wel dat het gewoon niet klopt, ik voel me niet dom en weet wel dat ik dat ook niet ben, zo'n testje gaat daar geen verandering in brengen, maar voelt wel aan als oplichting, ze willen je naar beneden halen met lage scores maar waarom weet ik niet, ik raak ze niet meer aan in ieder gevalquote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Denk inderdaad niet dat ze kloppen. Afgaande op de topics die ik van jou tegenkom schat ik dat ze een punt of 10 te hoog zitten. Of je doet meer je best tijdens zo'n test dan op bij topics die je opent, dat kan natuurlijk ook.
Dat zegt natuurlijk exact niets.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:46 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou ja ik weet zelf wel dat het gewoon niet klopt, ik voel me niet dom en weet wel dat ik dat ook niet ben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |