Gisteren gevallen toch? Dus misschien niet helemaal in orde nog daardoor. Of gewoon niet goed nogquote:Op zaterdag 10 februari 2024 12:47 schreef Dale__Cooper het volgende:
Jakobsen kwam er niet aan te pas. DSM leek het nog wel aardig op de rit te hebben.
Ploeg zei dat er niets aan de hand was en dat hij niets meer te winnen had met doorrijden.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 12:50 schreef franklop het volgende:
[..]
Gisteren gevallen toch? Dus misschien niet helemaal in orde nog daardoor. Of gewoon niet goed nog
Serranoquote:Op zaterdag 10 februari 2024 15:05 schreef wimderon het volgende:
Voor wie of voor wat is Movistar zoveel verantwoordelijkheid aan het nemen?
Hopelijk mag Lund lekker voor zichzelf.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 14:59 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ploeg zei dat er niets aan de hand was en dat hij niets meer te winnen had met doorrijden.
Gewoon weer ouderwets het wiel van Lund kwijtgeraakt en vanuit 15e positie ofzo aan de sprint begonnen.
Romo of Serrano, zeg het maar.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 15:05 schreef wimderon het volgende:
Voor wie of voor wat is Movistar zoveel verantwoordelijkheid aan het nemen?
Vakkundig stoorgezendert door Decathlon.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 15:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Groep 2 heeft zich maar laten terugzakken?
Echt veel dichterbij komen ze niet en voorin kunnen ze ook goed klimmenquote:Op zaterdag 10 februari 2024 15:09 schreef The_Undertone het volgende:
Zou leuk zijn mocht Movistar ze terugbrengen om dan De Lie of zo in de sprint te zien winnen.
Ja, dat klinkt redelijk aannemelijk. Al was Lapeira op een gegeven moment wel gelost toch?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 15:10 schreef wimderon het volgende:
[..]
Vakkundig stoorgezendert door Decathlon.
Sweep in Omloopquote:Op zaterdag 10 februari 2024 15:26 schreef Pistolero het volgende:
Tratnik heeft al vroeg in het seizoen wonderbenen.
Dan ziet hij vast weinig interessants.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 15:36 schreef wimderon het volgende:
Brian Smith is al drie dagen bezig met een microwatch van Sem Bennett.
Nu al zin in de Giro en de Tour waarin Tratnik lachend op kop rijdt met nog maar 10 man in zijn wiel.quote:
En zonder ploeggenootquote:Op zaterdag 10 februari 2024 15:44 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Nu al zin in de Giro en de Tour waarin Tratnik lachend op kop rijdt met nog maar 10 man in zijn wiel.
Kwiatek is gewoon 4e geworden.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 15:49 schreef Pistolero het volgende:
Wij bedanken Movistar en Ineos voor, tja, niks.
Tsja, Marcootje staat niet verquote:
Er zaten minimaal drie ploeggenoten in het peloton, waar hij na de tussensprint zelf uit weg dacht te moeten rijden.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, Marcootje staat niet ver
Tactisch erg dom ja. Al konden ze mogelijk niet beter?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 15:59 schreef wimderon het volgende:
[..]
Er zaten minimaal drie ploeggenoten in het peloton, waar hij na de tussensprint zelf uit weg dacht te moeten rijden.
Dit ja, leuk parcours (al zitten er een paar kutpassages in), maar grafisch is dit echt ruk.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 17:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind de graphics echt helemaal kut
Herregodts volgens de commentator met iemand van een Portugees team (Velasco)quote:Op zaterdag 10 februari 2024 18:12 schreef The_Undertone het volgende:
Vito Braet, dat is ook weer zo'n heerlijke naam toch
Is dat nog ergens te zien?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 18:20 schreef Koffieplanter het volgende:
De mythische Alto del Vino staat op punt van beginnen allen.
Niks gezien, niks gemist.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 18:10 schreef Koffieplanter het volgende:
Fijn dat we getuige mochten zijn van dit meesterwerkje, dit stukje kunst, deze pure poëzie. Het seizoen is nu écht begonnen. Ook zo genoten? @:Mani89
Die viel ook al hard bij zijn (enige?) Veldrit van dit jaarquote:Op zaterdag 10 februari 2024 18:44 schreef The_Undertone het volgende:
Florian Vermeersch blijkbaar z'n dijbeen gebroken![]()
https://www.hln.be/wielre(...)jbeenbreuk~a3ea3bba/
Leuk muziekje eronderquote:Op zondag 11 februari 2024 11:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
المرØÙ„Ø© الثانية من â§â€«#طواÙ_عمان‬⩠للدراجات الهوائية 2024Ù… | Ø§Ù„Ø£ØØ¯ 11 ÙØ¨Ø±Ø§ÙŠØ± 2024Ù…
Het regent in woestijn jeetje
We worden beflikkerd.quote:Op zondag 11 februari 2024 12:11 schreef Pino112 het volgende:
Geen livebeelden blijkbaar, chat is ziedend.
Was Oman niet wat natter/groener dan de rest daar?quote:Op zondag 11 februari 2024 12:15 schreef Dale__Cooper het volgende:
Is dit soort regenval een keer per jaar @:Deebee ?
Wel een paar keer per jaar, maar als het eenmaal gaat dan stroomt het ook direct over. Helemaal in Oman, met die bergen, droogstaande wadis zijn dan direct diepe rivieren, vrij gevaarlijk.quote:Op zondag 11 februari 2024 12:15 schreef Dale__Cooper het volgende:
Is dit soort regenval een keer per jaar @:Deebee ?
Die rijdt overal vooraan ineensquote:Op zondag 11 februari 2024 12:24 schreef The_Undertone het volgende:
Als Jenno Berckmoes of all places 9e wordt, moeten we het misschien ook wel een beetje relativeren
Zes volgens mij gewoon. De namen uit de live.quote:Op zondag 11 februari 2024 12:25 schreef franklop het volgende:
Blijkbaar 60 man vooruit in Turkije? Of worden we beflikkerd door Steef?
Ergens een typo geweest dus. Komt een plekje vrij bij PCSquote:Op zondag 11 februari 2024 12:27 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Zes volgens mij gewoon. De namen uit de live.
Ja die rijdt zo ongeveer overal top -10quote:Op zondag 11 februari 2024 12:25 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Die rijdt overal vooraan ineens
Motief aanwezig iigquote:Op zondag 11 februari 2024 12:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nieuwe wonderbenzine bij PatLef
Steef maakt de laatste tijd veel van dit soort fouten.quote:Op zondag 11 februari 2024 12:28 schreef franklop het volgende:
[..]
Ergens een typo geweest dus. Komt een plekje vrij bij PCS
Het staat er ook gewoon nog steedsquote:Op zondag 11 februari 2024 12:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
Steef maakt de laatste tijd veel van dit soort fouten.
Nu niet meer, hij leest mee!quote:Op zondag 11 februari 2024 13:00 schreef franklop het volgende:
[..]
Het staat er ook gewoon nog steeds
Een zegequote:
https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-france/2023/stage-1quote:Op zondag 11 februari 2024 14:44 schreef Koffieplanter het volgende:
Zit een beetje in m'n geheugen te graven en volgens mij is dit pas de eerste keer dat Van Aert een wegkoers rijdt in Spanje, opvallend.
Lijkt mij een verstandige beslissing als je kijkt hoe de gravelstroken erbij liggen.quote:Op zondag 11 februari 2024 12:13 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ twitter ]
Geen halve veldrit helaas morgen, altijd tegen Wout.
Ik ben een groot voorstander van Once-roze in de Tour.quote:Op zondag 11 februari 2024 17:14 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het lijkt van boven wel het Once-geel.
Venga, Venga, Vengaquote:Op zondag 11 februari 2024 17:15 schreef Aguero het volgende:
[..]
Ik ben een groot voorstander van Once-roze in de Tour.
Bij elke ploeg wel trouwensquote:Op zondag 11 februari 2024 17:19 schreef franklop het volgende:
Olav en Wout waren elkaarop 600 meter helemaal kwijt volgens mij
Zeker met als extra element willekeurige Polti-renners die alles en iedereen aan de kant beukten.quote:Op zondag 11 februari 2024 17:19 schreef Bill_Hillie het volgende:
Dit was wel een enorm chaotische en technische finale zeg
quote:Op zondag 11 februari 2024 18:38 schreef The_Undertone het volgende:
Tom van Asbroeck die een koers wint, wat gaan we hier nog beleven
Dat is toch ook een stom toeval, net op het moment dat de contractonderhandelingen aan de horizon opdoemen.quote:Met een aflopend contract hoopt Tom Van Asbroeck de goede resultaten aaneen te rijgen: “Het vuur is nog steeds niet geblust”
Tom Van Asbroeck (33) begint donderdag in Marseille met een proloog aan de Tour de la Provence. Later dan gewoonlijk komt de Ledenaar van Team Israel-Premier Tech in competitie. Van Asbroeck liet vorig jaar een sterk seizoenslot optekenen en wil in 2024 deze positieve lijn doortrekken in een jaar dat zijn contract afloopt.
Het is een opgewekte Tom Van Asbroeck die we in Frankrijk aan de telefoon krijgen. “Dit moet mijn beste winter geweest zijn sinds ik prof ben”, lacht de ervaren prof. “Ik heb het slechte weer in België gedribbeld. Toen ik thuis was, kon ik in droge omstandigheden trainen. Toen de hemelsluizen opengingen, zat ik twee weken in Girona. Daarna werkte ik nog een stage af op Gran Canaria en was er ook nog de ploegstage in Marbella. Later aan het seizoen beginnen is een trend die zich bij veel ploegen doorzet. Ook wij zijn die weg ingeslagen. Vorig jaar heb ik me een hoogtetent aangeschaft op aanraden van Wim De Wolf. Het is een geslaagd experiment, ik hield er niets dan goede ervaringen aan over.”
Zelf voor zeges knokken
“Op training trap ik in de boter, maar de bevestiging van het goede gevoel moet je in koers krijgen”, beseft Van Asbroeck. “Iedereen start het seizoen met vraagtekens. Ik hunker naar competitie. Op 33-jarige leeftijd is het vuur nog niet geblust. Leeftijd zegt niets, dat is maar een cijfer. De voorbije jaren heb ik me vooral uitgesloofd in dienst van de kopmannen. In 2019 won ik in Binche de Memorial Frank Vandenbroucke voor Oliver Naesen en de Nederlander Jos Van Emden. In 2022 was ik de beste in Heusdenkoers. Dit jaar hoop ik op wat meer kansen om zelf voor overwinningen te knokken. In Parijs-Tours eindigde ik vorig jaar zevende. Het podium zat erin, maar de wedstrijdomstandigheden (een vijftal bleef buiten schot, red.) zaten tegen.”
Van Asbroeck is einde contract, maar rekent op een contractverlenging. “Aan tafel gaan zitten met een waslijst aan goede resultaten helpt bij de onderhandelingen. In de Tour de la Provence ruik ik al kansen”, is Van Asbroeck ambitieus. Na de Franse vierdaagse, met nogal wat hoogtemeters, wenkt voor Van Asbroeck de Omloop het Nieuwsblad en Le Samyn. “Goed aan het seizoen beginnen is goed voor het vertrouwen. We hopen door de andere aanpak top te zijn in de periode van de klassiekers. Of er dit jaar voor mij een grote ronde inzit? Ik sta er niet voor te springen. Werk je het volledige voorjaar af, dan lijkt de Giro me geen goed idee. In de periode van de Vuelta zijn er veel mooie ééndagskoersen waar ik kan scoren. Blijft de Tour de France over, maar voor mij is dat geen must”, besluit Van Asbroeck het gesprek.
Klopt, en vervolgens zelf via de boarding ondersteboven kukelen.quote:Op zondag 11 februari 2024 22:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zeker met als extra element willekeurige Polti-renners die alles en iedereen aan de kant beukten.
quote:Rigoberto Urán, die twee keer op het podium stond in de Giro d'Italia en één keer in de Tour de France, beëindigt na dit seizoen zijn carrière. De 37-jarige Colombiaan kondigde zijn afscheid aan via zijn ploeg EF Education-Easypost.
'De stier van Urrao' werd tweede in de Giro in 2013 en 2014 en eveneens tweede in de Tour van 2017. Hij won etappes in alle drie de grote rondes en zilver in de olympische wegrace in Londen (2012).
"Ik lang en hard nagedacht over deze beslissing", zegt Urán. "Want stoppen is ook eng. Fietsen heeft mij alles gegeven in het leven. Mijn dagen bestonden bijna 23 jaar lang uit opstaan, ontbijten en fietsen."
quote:Op maandag 12 februari 2024 08:58 schreef Steven184 het volgende:
Magnier en Lamperti komen wel binnen met een boom!
quote:Op maandag 12 februari 2024 09:05 schreef franklop het volgende:
[..]
[ [url=https://r.testifier.nl/Acbs8526SDKI/resizing_type:fill/watermark:Alyssa+van+Dooren/width:1200/height:800/plain/https%3A%2F%2Fs3-newsifier.ams3.digitaloceanspaces.com%2Fwww.indeleiderstrui.nl%2Fimages%2F2022-03%2Flars-boom-2-62235c092c2a4.jpeg]afbeelding[/url] ]
?
7 PRT en en 2 CT teams ook nog.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:10 schreef franklop het volgende:
Clásica Jaén is met minder dan 100 renners vanmiddag. Is wel wat weinig.
Kopgroepquote:Arrietta, Covi, Wellens, Hagenes, Tratnik, Turner, Labrosse, Prodhomme, Serrano, Lazkano, Faguendez, Brambilla, Molenaar, Labrosse, Cepeda, Conca
Stijn Steels, vorig jaar gaf die ook al commentaar op Eurosport.quote:Op maandag 12 februari 2024 15:09 schreef Pino112 het volgende:
Is deze Belg bij ES nieuw? En wie is het?
De babbelzieke Stijn Steels.quote:Op maandag 12 februari 2024 15:09 schreef Pino112 het volgende:
Andere kant van het klimmetje dat ze in de Muscat Classic doen volgens mij.quote:Op maandag 12 februari 2024 08:57 schreef franklop het volgende:
O de slotklim zelf was ook ingekort zo te zien?
Magnier wint voor Lamperti, Soudal heeft het goede bakpoeder geviden
Was ook niet voorzien om hier te starten, denk ik. Maar een toekomstige P-R winnaar zie ik er niet in.quote:
Ik neem aan S. Steels, aangezien ik daar al meermaals wat minder positieve berichten over las.quote:Op maandag 12 februari 2024 15:09 schreef Pino112 het volgende:
Altijd tegen mijn FPCL teamquote:Op maandag 12 februari 2024 17:36 schreef franklop het volgende:
Van Aert laatste blijkbaar. 44 finishers volgens Steef
Of reed Femke Van den Driessche ook op een fiets van de Decathlon toevallig?quote:Op maandag 12 februari 2024 15:57 schreef Koffieplanter het volgende:
Kunnen we al spreken van een Decathlon bonus?
Je hebt het profiel van de slotkilometers nog niet gezien?quote:Op maandag 12 februari 2024 19:09 schreef Dale__Cooper het volgende:
Jakobsen dus alweer niet aan sprinten toegekomen. Wel zijn start gemist.
Stukje populisme.quote:Op maandag 12 februari 2024 19:10 schreef franklop het volgende:
[..]
Je hebt het profiel van de slotkilometers nog niet gezien?
Ik heb inderdaad alleen de uitslag gezien, met voldoende sprinters die er wel bijzaten, vandaar.quote:Op maandag 12 februari 2024 19:10 schreef franklop het volgende:
[..]
Je hebt het profiel van de slotkilometers nog niet gezien?
Sterker nog, hij wist alleen twee excuus-Emiraatjes achter zich te houdenquote:Op dinsdag 13 februari 2024 09:00 schreef franklop het volgende:
Ach, Vlasov.quote:Aleksandr Vlasov: “Ik ga in de Tour de France niet meteen knechten voor Primoz Roglic”
BORA-hansgrohe haalde deze winter een grote nieuwe kopman binnen met Primoz Roglic. De Duitse ploeg heeft echter meer klassementsmannen aan boord, die ook hun eigen ambities koesteren. Zo is Aleksandr Vlasov niet van plan om zich in de Tour de France vanaf de start volledig in dienst te stellen van Roglic. Dat heeft hij gezegd in gesprek met Bici.pro.
“We gaan dit jaar naar de Tour de France met onze beste renners”, aldus Vlasov, die in juli het gezelschap zal hebben van onder meer Jai Hindley, Daniel Felipe Martínez en dus Roglic. “Visma | Lease a Bike en UAE Emirates brengen zelfs vijf kopmannen aan het vertrek. Maar dit betekent niet dat ik vanaf kilometer één ga knechten voor Roglic en het klassement zelf meteen laat vallen. We moeten eerst zien hoe de wedstrijd gaat.”
Vlasov heeft nog weinig contact gehad met Roglic, lezen we in het interview. Ze waren wel beiden bij een trainingskamp van de ploeg, maar trainden daar in verschillende groepen. Veel gepraat hebben de twee dus nog niet. Maar in maart staan ze wel samen aan de start van Parijs-Nice. Hoe zal de rolverdeling daar zijn? “We zullen zien wie beter in vorm is en ons daar op aanpassen”, aldus de Rus.
Op de vraag of de komst van een sterke leider als Roglic ook voor wrijving kan zorgen, antwoordt Vlasov dat dit mogelijk is. “Hij is zelf weggegaan bij zijn voormalige ploeg omdat er geen plek in de Tour en hij de enige kopman wilde zijn”, legt de 27-jarige renner uit.
Volksmenner.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 10:40 schreef IbanMayo het volgende:
Ik weet dat er hier mensen zijn die dit zeer kunnen waarderen:
[ twitter ]
Maar serieus, wederom heb ik niets gezien, maar dit is niet best toch?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 09:00 schreef franklop het volgende:
Aan profiel te zien was het weer geen etappe voor Jakobsen. Dat hij op 13 minuten binnenkomt tja geen idee wat dat zegt.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:17 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Maar serieus, wederom heb ik niets gezien, maar dit is niet best toch?
Gewoon rustig aan gedaan dan? Als het toch geen etappe is voor hem en hij toch niet voor het klassement gaat...quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Aan profiel te zien was het weer geen etappe voor Jakobsen. Dat hij op 13 minuten binnenkomt tja geen idee wat dat zegt.
Vlasov moet godverdomme z'n plek kennenquote:Op dinsdag 13 februari 2024 10:31 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ach, Vlasov.
Cian vindt dit leuk.
Goed dat ze het in ieder geval serieus nemen, wordt in veel sporten veel te licht gedacht over hersenschuddingen. Vorige week nog Slot die blij was dat Timber 'maar' een vermoedelijke zware hersenschudding had.quote:
Bauke gaat de Tour winnen. U las het hier als eerstequote:Bauke Mollema loopt toptijd in Monaco
De Nederlandse wielrenner, momenteel actief voor Team Lidl-Trek, heeft recent deelgenomen aan een tien kilometer loopwedstrijd in Monaco, waar hij vriend en vijand verbaasde met een verbluffende prestatie.
Mollema voltooide de afstand in een verbijsterende tijd van 31 minuten en 48 seconden, wat neerkomt op een gemiddelde snelheid van bijna twintig kilometer per uur. Deze prestatie plaatste hem op de vierde plaats in het algemeen klassement, maar verdiende hem de eerste plaats in zijn leeftijdscategorie van 35 tot 39 jaar. Het was zijn eerste podiumplaats van het seizoen, een prestatie die hij trots deelde op zijn sociale media.
Stuk beter dan die laffe tijd van A Robben op de marathon.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:56 schreef TommyL0204 het volgende:
[..]
Bauke gaat de Tour winnen. U las het hier als eerste
Ik hoop maar dat dit gewoon conservatieve babbels zijn, want dit kan toch niet man. Die hele spaarstand is Wout naar zijn hoofd gestegen. Zelfs een inspanning van een paar minuten op Malhao is uit den boze. Foia is ook dit jaar weer een veredelde massasprint door de tegenwind.quote:"Op Portugees grondgebied zal ik mijn dagen uitkiezen. Er zijn een aantal mooie etappes en een tijdrit. Ambities voor het algemeen klassement heb ik niet. Ik hoop vooral met goede benen en fijne ervaringen huiswaarts te keren.”
Ik moet just niks wordt inderdaad wel erg letterlijk genomenquote:Op dinsdag 13 februari 2024 18:55 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat dit gewoon conservatieve babbels zijn, want dit kan toch niet man. Die hele spaarstand is Wout naar zijn hoofd gestegen. Zelfs een inspanning van een paar minuten op Malhao is uit den boze. Foia is ook dit jaar weer een veredelde massasprint door de tegenwind.
Finn FisherFlack?quote:Op woensdag 14 februari 2024 08:00 schreef Steven184 het volgende:
Gaat de stoomtrein van FFF verder vandaag?
Gemiste kans vandaag!quote:Op woensdag 14 februari 2024 09:10 schreef Steven184 het volgende:
@:dale_cooper
Fabio op 12 min, moeten we ons zorgen maken?
quote:Op woensdag 14 februari 2024 10:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De eerste etappe van de Ruta del Sol gaat niet door.
quote:The organizers will decide this afternoon if the race will take place at all
Hij gaat geen rit in de UAE Tour winnen!quote:Op woensdag 14 februari 2024 09:10 schreef Steven184 het volgende:
@:dale_cooper
Fabio op 12 min, moeten we ons zorgen maken?
Huftersquote:
quote:Op woensdag 14 februari 2024 10:36 schreef Pistolero het volgende:
Waarom worden deze maatschappij-ontwrichtende terroristen niet behandeld zoals je terroristen hoort te behandelen?
Vanwege de boeren. graag een reactie.quote:Op woensdag 14 februari 2024 10:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De eerste etappe van de Ruta del Sol gaat niet door.
quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:28 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Vanwege de boeren. graag een reactie.
VISMA-EDquote:Op woensdag 14 februari 2024 12:18 schreef The_Undertone het volgende:
https://www.hln.be/wielre(...)eet-bollen~a513efa3/
Wat een strandjanet is Van Aert geworden. Alles opsparen voor drie koersen waarin Vanderpoel je klopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |