quote:De oud-Fox News presentator zegt dat het zijn 'plicht' is om Amerikanen te informeren over wat er aan de hand is in Oekrane en om het verhaal van Poetin te delen. Carlson stelt dat Amerikanen eenzijdig nieuws voorgeschoteld krijgen en ongenformeerd zijn, omdat 'niemand hen de waarheid vertelt', zo beweert hij.
Online en op tv verspreidden Russische staatsmedia de afgelopen dagen foto's en video's van het bezoek van Carlson aan Moskou.
Carlson had eerder al eens geprobeerd om naar Moskou af te reizen voor een interview, maar dat werd volgens de presentator toen gedwarsboomd door Washington. De populaire presentator werd in april 2023 ontslagen.
Verspreidt complottheorien
Geruchten bevestigd: Vladimir Poetin laat zich interviewen door omstreden presentator Carlson
Aangepast 6 februari 2024 21:08
Vladimir Poetin en de Amerikaanse presentator Tucker CarlsonBeeld Editorial / AFP
De conservatieve Amerikaanse presentator Tucker Carlson gaat de Russische president Vladimir Poetin interviewen. Daarmee worden geruchten die de afgelopen dagen steeds hardnekkiger werden, bevestigd. Carlson gaat het interview delen via zijn eigen kanaal Tucker on X op het socialmediaplatform X.
De oud-Fox News presentator zegt dat het zijn 'plicht' is om Amerikanen te informeren over wat er aan de hand is in Oekrane en om het verhaal van Poetin te delen. Carlson stelt dat Amerikanen eenzijdig nieuws voorgeschoteld krijgen en ongenformeerd zijn, omdat 'niemand hen de waarheid vertelt', zo beweert hij.
Online en op tv verspreidden Russische staatsmedia de afgelopen dagen foto's en video's van het bezoek van Carlson aan Moskou.
Carlson had eerder al eens geprobeerd om naar Moskou af te reizen voor een interview, maar dat werd volgens de presentator toen gedwarsboomd door Washington. De populaire presentator werd in april 2023 ontslagen.
Carlson deelde steeds vaker complottheorien in zijn goed bekeken tv-programma's, wat de Fox-directie op een gegeven moment te veel werd. Een van de complottheorien die hij veelvuldig verspreidde, is die over omvolking: de samenzweringstheorie die ten onrechte beweert dat niet-witte mensen naar de VS worden gebracht om witte kiezers te vervangen.
Eerder al noemde Amerika-correspondent Erik Mouthaan een dergelijk interview Tuckers grote droom. "Op X heeft hij dan ook gezegd dat hij dit interview al heel lang wil."
Zo'n interview zou hem op dit moment ook goed van pas komen, vervolgt Mouthaan. "Tot voor kort was hij nog een beroemde tv-presentator met dagelijks ruim 3 miljoen kijkers, maar nu is hij afgezakt naar de randen van de complottheorien." Het zou dus kunnen dat hij zich met dit interview weer in de kijker wil spelen.zbronSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is wel een eigen topic waard. Carlson is een premier league leugenaar, maar heeft wel een relatief grote groep fans die alles wat hij zegt voor waarheid aannemen. Zeker met het hoog op de verkiezingen in de VS volgend jaar is dit erg interessant en tevens zorgwekkend om te volgen. Putin krijgt om zijn vergif rechtstreeks in de hoofden van ik vermoed voornamelijk maga figuren te injecteren.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Wat denk jij dat die sancties kunnen gaan zijn?quote:Op donderdag 8 februari 2024 17:50 schreef Starhopper het volgende:
Ik wil niemand de mond snoeren? Sancties tegen Carlson is wat anders dan de mond snoeren.
Ik ben blij dat u daar naar vraagt Mr. Carlson want daar hadden wij dus niets mee te maken.quote:Op donderdag 8 februari 2024 17:51 schreef Lichtloper het volgende:
Zeer benieuwd wat deze journalist gaat vragen over de slachtpartij in Bucha.
Dat kan vanalles zijn.quote:Op donderdag 8 februari 2024 17:53 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Wat denk jij dat die sancties kunnen gaan zijn?
Ik ben benieuwd hoe erg het interview geknipt en geplakt gaat zijn.quote:Op donderdag 8 februari 2024 17:53 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik ben blij dat u daar naar vraagt Mr. Carlson want daar hadden wij dus niets mee te maken.
Nou volgens mij is dat van tevoren wel besproken wat hij wel of niet mag vragen.quote:Op donderdag 8 februari 2024 17:55 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe erg het interview geknipt en geplakt gaat zijn.
Daar kun je vaak al wat uit opmaken.
Ja dat denk ik ook.quote:Op donderdag 8 februari 2024 17:57 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Nou volgens mij is dat van tevoren wel gesproken wat hij wel of niet mag vragen.
Russisch. Want Rusland is superieur. Zal wel met een tolk zijn.quote:Op donderdag 8 februari 2024 17:58 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ja dat denk ik ook.
Weten we ook al of het in het Russisch zal zijn of zal hij Engels spreken.
Hebben we hem wel eens publiekelijk Engels horen spreken?quote:Op donderdag 8 februari 2024 18:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Russisch. Want Rusland is superieur. Zal wel met een tolk zijn.
Nee. Maar hij kan het wel. Vloeiend zelfs.quote:Op donderdag 8 februari 2024 18:01 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Hebben we hem wel eens publiekelijk Engels horen spreken?
Niet dat ik kan heugen eigenlijk.
quote:
Terwijl ie uit het raam kijktquote:Op donderdag 8 februari 2024 18:13 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Of een kopje poloniumthee.
Mijmerend over een Euraziatisch rijk of een multipolaire wereld.quote:Op donderdag 8 februari 2024 18:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Terwijl ie uit het raam kijkt
Hij verstaat en spreekt het. Doet er alleen nooit wat mee. Iets wat ik dan wel weer snap van de man.quote:Op donderdag 8 februari 2024 18:01 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Hebben we hem wel eens publiekelijk Engels horen spreken?
Niet dat ik kan heugen eigenlijk.
In het openbaar spreekt hij Russisch. Dat is een teken van nationale trots en soevereiniteit, vooral op het wereldtoneel waar Engels de dominante taal is. Door Russisch te spreken, benadrukt Poetin de onafhankelijkheid en culturele identiteit van Rusland.quote:Op donderdag 8 februari 2024 18:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hij verstaat en spreekt het. Doet er alleen nooit wat mee. Iets wat ik dan wel weer snap van de man.
Ben wel benieuwd of hij de afgelopen jaren met verschillende Amerikaanse presidenten in n op n gesprekken wel Engels heeft gesproken.quote:Op donderdag 8 februari 2024 18:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hij verstaat en spreekt het. Doet er alleen nooit wat mee. Iets wat ik dan wel weer snap van de man.
Dat oortje is voor Spotify, kan ie Ruzzische hardbass luisterenquote:Op donderdag 8 februari 2024 18:29 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd of hij de afgelopen jaren met verschillende Amerikaanse presidenten in n op n gesprekken wel Engels heeft gesproken.
Of dat dan n van de twee toch een oortje in heeft.
Hoe klinkt die man in het Engels.
Bijna net zo goed Engels als Mark Rutte.quote:
Op zich is dit wel interessant, want er zijn dus echt mensen die denken en anders heel erg hopen, dat Putin eigenlijk een aardige man is en dat het Westen hem onterecht neerzet als een dictator die zijn oppositie vermoord.quote:
Dit is gewoon objectieve journalistiek. Complotdenker!quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:17 schreef Ali_boo het volgende:
Hoop op een soortgelijk interview eerlijk gezegd
[ twitter ]
Dit soort gedrag zal namelijk de paranoia alleen maar verder voeden dat Tucker idd een werknemer van de Kremlin is
Wat heb je vandaag gegeten, broodje met kaas? Omg dat soooo amazing !!!! En dat die dan begint te giechelen als een 14-jarig tienermeisje, op elke antwoord dat die terugkrijgt
En dat die hem de hele avond, net zo liefdevol blijft aankijken als deze dame van het interview
[ afbeelding ]
Mocht dat allemaal uitkomen dan halen we min 50 delen, gegarandeerd
Ik meen het trouwens oprecht, geen cynisme van mijn kant.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:18 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dit is gewoon objectieve journalistiek. Complotdenker!
Eventuele sancties hebben natuurlijk als uiteindelijk doel wel om hem de mond te snoeren, en belangrijker nog, een signaal af te geven naar andere journalisten dit vooral uit hun hoofd te laten. Op voorhand de mond te snoeren dus op straffe van je vrijheid gedeeltelijk verliezen.quote:Op donderdag 8 februari 2024 17:50 schreef Starhopper het volgende:
Ik wil niemand de mond snoeren? Sancties tegen Carlson is wat anders dan de mond snoeren.
Prima maatregel tegen de (pro-)Russische vijfde colonne.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Eventuele sancties hebben natuurlijk als uiteindelijk doel wel om hem de mond te snoeren, en belangrijker nog, een signaal af te geven naar andere journalisten dit vooral uit hun hoofd te laten. Op voorhand de mond te snoeren dus op straffe van je vrijheid gedeeltelijk verliezen.
We staan op het randje van oorlog. Journalisten verliezen wat mij betreft de status van journalist zodra ze opzettelijk valse propaganda van de vijand verspreiden. Er zijn geen 'twee kanten' aan dit verhaal, anders dan dat het goed tegen kwaad is.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Eventuele sancties hebben natuurlijk als uiteindelijk doel wel om hem de mond te snoeren, en belangrijker nog, een signaal af te geven naar andere journalisten dit vooral uit hun hoofd te laten. Op voorhand de mond te snoeren dus op straffe van je vrijheid gedeeltelijk verliezen.
quote:
niemand denkt dat, Carlson is nota bene groot fan van de dictator in kwestie, die gaat echt niet lastig zitten doenquote:Op donderdag 8 februari 2024 20:49 schreef Ludachrist het volgende:
Mensen die echt oprecht denken dat de dictator van Rusland zich kritisch gaat laten bevragen door een Westerse journalist in tijden van oorlog. Dan ben je simpel hoor.
Je kan ook op X kijkenquote:Op donderdag 8 februari 2024 22:31 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Heb je een account op tuckercarlson.com dan?
Heeft Putin zijn benen laten verlengen?quote:Op donderdag 8 februari 2024 22:39 schreef Ali_boo het volgende:
Moest stiekem wel lachen![]()
[ twitter ]
Ik zie geen ramen in de kamer dat ziet er wel veilig uit.quote:Op donderdag 8 februari 2024 22:39 schreef Ali_boo het volgende:
Moest stiekem wel lachen![]()
[ twitter ]
Denk dat die een te kleine broek aan heeft?quote:Op donderdag 8 februari 2024 22:45 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Heeft Putin zijn benen laten verlengen?
Vermoed dat het interview buiten het Kremlin is gehouden. Herken werkelijk niets aan de achtergrondquote:Op donderdag 8 februari 2024 22:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ik zie geen ramen in de kamer dat ziet er wel veilig uit.
Woon je daar in de buurt dan?quote:Op donderdag 8 februari 2024 22:50 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Denk dat die een te kleine broek aan heeft?
Check zijn sokken
[..]
Vermoed dat het interview buiten het Kremlin is gehouden. Herken werkelijk niets aan de achtergrond
De vragen zullen vantevoren besproken worden, er zullen uiteraard geen Rusland-kritische vragen zijn, er zullen wel NAVO-kritische vragen.quote:Op donderdag 8 februari 2024 17:55 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe erg het interview geknipt en geplakt gaat zijn.
Daar kun je vaak al wat uit opmaken.
Heb je een gifje?quote:Op vrijdag 9 februari 2024 00:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
Die kop van Tucker tijdens Vlads geschiedenisles wordt een meme
Ik hield het geen 2 minuten vol.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 00:08 schreef Document1 het volgende:
Na 2 minuten is het wel duidelijk dat hier ontzettend in geknipt is. Jammer.
Voiceover vertalingen zijn soberso waardeloosquote:Op vrijdag 9 februari 2024 00:08 schreef Alpha0 het volgende:
niet leuk dit, 30 minuten geschiedenis les met een engelse voice over
Dat was ook wel de Max. Ben benieuwd wat voor ziektes experts nu weer herkennen in putin zijn manier van doen.quote:
Misschien krijgen we nog een samenvatting de komende dagen.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 00:15 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ja, C-Span is er verkwikkend bij
Ben afgehaakt, was iedereen hier nou zo bang voor
maakt met terugwerkende kracht de paniek van sommige users in dit topic wel erg grappigquote:Op vrijdag 9 februari 2024 00:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik begrijp nu waarom iedereen zo bang was dat Russische propaganda zomaar vrij het westen in zou stromen.
Door dit gort en gortdroge verhaal van Poetin kantelt in het westen massaal de publieke opinie
De paniek was terecht.
geef het even, heb je ze straks op twitter in alle talenquote:Op vrijdag 9 februari 2024 00:17 schreef Origami94 het volgende:
Is er een versie in originele taal met ondertiteling?
Amerikanen kunnen niet lezen of zijn er te lui voor.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 00:14 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Voiceover vertalingen zijn soberso waardeloos![]()
Wat is er mis met gewoon ondertiteling?
van alle dingen is dat wel het belangrijkste jaquote:Op vrijdag 9 februari 2024 00:25 schreef monkyyy het volgende:
Ik ben inmiddels aangekomen bij WOII in de geschiedenisles. Nog steeds niet duidelijk waarom Russen vrouwen in Oekrane moeten verkrachten.
Oh, dan is het goed.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 00:27 schreef aTypisch het volgende:
[..]
van alle dingen is dat wel het belangrijkste ja
spoiler: is helaas aan de orde van de dag in elk conflictgebied, in overgenomen of kapot gemaakte gebieden, gevangenen en ander soorten slachtoffers die dit overkomt door de hand van strijdmachten
Had je anders verwacht?quote:Op vrijdag 9 februari 2024 00:36 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is wel weer classic Putin zullen we maar zeggen.
Natuurlijk niet.quote:
tuurlijkquote:Op vrijdag 9 februari 2024 00:36 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is wel weer classic Putin zullen we maar zeggen.
Dat dan weer wel, en welbespraakter ook als ik de vertaling mag gelovenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |