Inhoudelijk weinig tot niks. Shakedown, beetje checken of alles werkt. Vooral leuk voor de foto's, auto's op de baan in daglicht is een stuk fraaier dan al die renders en studio-plaatjes.quote:
Niets voor mij, nee. Het zegt ook helemaal niks over de onderlinge verhoudingen. Dezelfde reden waarom ik de vrije trainingen niet kijk bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Inhoudelijk weinig tot niks. Shakedown, beetje checken of alles werkt. Vooral leuk voor de foto's, auto's op de baan in daglicht is een stuk fraaier dan al die renders en studio-plaatjes.
Toch vind ik het fijn de auto's weer te zien rijden. Alles beter dan speculaties of het tonen van livery's..quote:Op dinsdag 13 februari 2024 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Inhoudelijk weinig tot niks. Shakedown, beetje checken of alles werkt. Vooral leuk voor de foto's, auto's op de baan in daglicht is een stuk fraaier dan al die renders en studio-plaatjes.
Als je serieus wilt testen heb je veel meer nodig dan 3 dagen. Sowieso 'testen' op een circuit waar een week later de eerste race is, is eigenlijk al vrij vreemd.
O, dat laatste zeker.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:02 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Toch vind ik het fijn de auto's weer te zien rijden. Alles beter dan speculaties of het tonen van livery's..
Ik vind dat wel interessant, kijken wie wat gedaan heeft in de winter, de tijden op zich zeggen niet zoveel maar het gaat meer om de concepten en oplossingen per team.quote:
Ik denk dat ze dat wel willen, maar tegelijkertijd willen ze ook dat de kosten binnen de perken blijven. Dat was toch de initiële reden voor het beperken van testdagen? Althans, vanwege dat ongelimiteerde testen van Ferrari destijds.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
O, dat laatste zeker.
Maar een serieus off-season met echt testwerk zou imo gewoon weer ingevoerd moeten worden. Willen ze nou dat andere teams de kans krijgen om het gat naar Red Bull te dichten of niet? Sowieso mag de racekalender van mij wel terug naar 20 races, meer dan zat. En doe b.v. 12 testdagen in de winter verdeeld over 4 blokken van 3 dagen (of 3 blokken van 4 dagen).
O ja en geen sprintraces meer, maar dat is een andere discussie.
Kosten binnen de perken houden maar wel elk jaar de racekalender uitbreiden. Ik heb vooral de indruk dat Liberty die kosten helemaal niet zo interessant vindt, maar er vooral van wil profiteren. En een raceweekend brengt veel geld in het laatje, dit in tegenstelling tot testen in februari voor drie man en een paardenkop op de tribune.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:31 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat wel willen, maar tegelijkertijd willen ze ook dat de kosten binnen de perken blijven. Dat was toch de initiële reden voor het beperken van testdagen? Althans, dat ongelimiteerde testen van Ferrari destijds.
Racen levert geld op en testen niet, ik had ook liever meer tests gezien hoor maar minder testen is in het voordeel van de kleinere teams want die hebben meestal de resources niet om verschillende richtingen op te ontwikkelen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kosten binnen de perken houden maar wel elk jaar de racekalender uitbreiden.
Het rijmt allemaal gewoon niet. Je kunt overigens best een beperking zetten op het aantal testdagen, maar dit is gewoon vrij absurd.
Zie mijn post erbovenquote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Racen levert geld op en testen niet, ik had ook liever meer tests gezien hoor maar minder testen is in het voordeel van de kleinere teams want die hebben meestal de resources niet om verschillende richtingen op te ontwikkelen.
Daarbij komt nog dat testen ervoor zorgt dat jonge coureurs kilometers kunnen maken. Zo’n Mick Schumacher of Nyck de Vries zouden dan veel beter beslagen ten ijs komen. Nu moet je na anderhalve dag testen je gaan meten met een coureur met heb ervaring en kom je er vrijwel zeker lullig uit en je bent al afgebrand voordat je in een ritme komtquote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Racen levert geld op en testen niet, ik had ook liever meer tests gezien hoor maar minder testen is in het voordeel van de kleinere teams want die hebben meestal de resources niet om verschillende richtingen op te ontwikkelen.
Het budgetcap is denk ik een grotere factor, zonder dat had Mercedes bijvoorbeeld in 22 parallel een nieuwe auto ontwikkeld, nu kon dat niet.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zie mijn post erboven
Helaas krijgen de teams die achter - in dit geval Red Bull - de koploper aanzitten ook veel minder kans om het gat snel te dichten. Die backmarkers zoals Haas en Sauber zijn sowieso kansloos, of je nu veel test of niet.
Ik ben ook geen groot fan van de budgetcap om de redenen die jij noemt, al snap ik de redenering erachter nog wel enigszins.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het budgetcap is denk ik een grotere factor, zonder dat had Mercedes bijvoorbeeld in 22 parallel een nieuwe auto ontwikkeld, nu kon dat niet.
De budget cap zorgt ervoor dat dat al binnen de perken blijft. Met die budget cap kunnen ze nu weer een hoop dingen vrijgegeven die juist om kosten te besparen gelimiteerd waren, zoals de hoeveelheid testdagen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:31 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat wel willen, maar tegelijkertijd willen ze ook dat de kosten binnen de perken blijven. Dat was toch de initiële reden voor het beperken van testdagen? Althans, vanwege dat ongelimiteerde testen van Ferrari destijds.
Mick Schumacher of Nyck de Vries waren niet goed genoeg en moesten wieberen. Ik vind dat als je de F1 haalt je meteen snel moet zijn of op z'n minst een steile leercurve moet hebben. Bij deze twee was dat blijkbaar niet het geval. Als je (veel) moet testen om beter beslagen ten ijs te komen, heb je mijns inziens niks te zoeken in deze sport.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:42 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Daarbij komt nog dat testen ervoor zorgt dat jonge coureurs kilometers kunnen maken. Zo’n Mick Schumacher of Nyck de Vries zouden dan veel beter beslagen ten ijs komen. Nu moet je na anderhalve dag testen je gaan meten met een coureur met heb ervaring en kom je er vrijwel zeker lullig uit en je bent al afgebrand voordat je in een ritme komt
Gewoon een dynamische budgetcap invoeren op basis van je plek in het constructeurskampioenscap van het vorige jaar. Dan geef je teams iets meer mogelijkheden om het gat naar de top te dichten.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het budgetcap is denk ik een grotere factor, zonder dat had Mercedes bijvoorbeeld in 22 parallel een nieuwe auto ontwikkeld, nu kon dat niet.
Tot 2025 dan maar?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:14 schreef Black-Death het volgende:
Max heeft de RB20 inmiddels een shakedown gegeven in de regen op Silverstone.
En Horner was erbij schijnt dus die zullen we donderdag ook wel zien dan.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:14 schreef Black-Death het volgende:
Max heeft de RB20 inmiddels een shakedown gegeven in de regen op Silverstone.
Het zou voor de F1 wel goed zijn als Verstappen en Red Bull dit jaar tegen wat meer problemen aanlopen. Hij mag best weer kampioen worden maar sinds zomer 2022 is het wel relatief saai geweest.quote:
Wel eens maar of dat gaat gebeuren is de vraag, RBR heeft een half jaar niets aan de RB19 gedaan zowat en waren nog niet in te halen door de anderen, dus een uitdager zal iets van een seconde moeten vinden tov vorig jaar.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het zou voor de F1 wel goed zijn als Verstappen en Red Bull dit jaar tegen wat meer problemen aanlopen. Hij mag best weer kampioen worden maar sinds zomer 2022 is het wel relatief saai geweest.
Concurrentie moet ook stabieler worden. Bij Ferrari maken ze nog steeds teveel fouten (zowel coureurs als strategisch). Russell moet zich verbeteren bij Mercedes. Bij McLaren moeten ze nu vanaf race 1 snel proberen te zijn.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wel eens maar of dat gaat gebeuren is de vraag, RBR heeft een half jaar niets aan de RB19 gedaan zowat en waren nog niet in te halen door de anderen, dus een uitdager zal iets van een seconde moeten vinden tov vorig jaar.
Mocht dit concept qua ontwikkeling aan z'n plafond zitten dan wel wat minder en dat weten we snel genoeg.
Als ik dan lees dat Ferrari de nieuwe auto stabieler heeft gemaakt vrees ik alweer het ergste, stabiel is meestal niet snel, mijn hoop is wel een beetje op McLaren gevestigd als het om de uitdager gaat.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Concurrentie moet ook stabieler worden. Bij Ferrari maken ze nog steeds teveel fouten (zowel coureurs als strategisch). Russell moet zich verbeteren bij Mercedes. Bij McLaren moeten ze nu vanaf race 1 snel proberen te zijn.
Dat vind jij. Ik vind dat De Vries helemaal niet zo ver achter Tsunoda zat en met een betere voorbereiding denk ik dat hij van begin af aan nog dichter bij had gezeten.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:11 schreef DjVero het volgende:
[..]
Mick Schumacher of Nyck de Vries waren niet goed genoeg en moesten wieberen. Ik vind dat als je de F1 haalt je meteen snel moet zijn of op z'n minst een steile leercurve moet hebben. Bij deze twee was dat blijkbaar niet het geval. Als je (veel) moet testen om beter beslagen ten ijs te komen, heb je mijns inziens niks te zoeken in deze sport.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |