abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212408788
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 10:01 schreef Sally het volgende:

[..]
Tel je de testdagen niet mee dan? :@
Wat is daar nou interessant aan?
  dinsdag 13 februari 2024 @ 10:36:41 #227
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212409098
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 10:03 schreef DjVero het volgende:

[..]
Wat is daar nou interessant aan?
Inhoudelijk weinig tot niks. Shakedown, beetje checken of alles werkt. Vooral leuk voor de foto's, auto's op de baan in daglicht is een stuk fraaier dan al die renders en studio-plaatjes.

Als je serieus wilt testen heb je veel meer nodig dan 3 dagen. Sowieso 'testen' op een circuit waar een week later de eerste race is, is eigenlijk al vrij vreemd.
pi_212409165
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Inhoudelijk weinig tot niks. Shakedown, beetje checken of alles werkt. Vooral leuk voor de foto's, auto's op de baan in daglicht is een stuk fraaier dan al die renders en studio-plaatjes.

Niets voor mij, nee. Het zegt ook helemaal niks over de onderlinge verhoudingen. Dezelfde reden waarom ik de vrije trainingen niet kijk bijvoorbeeld.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 11:02:11 #229
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_212409330
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Inhoudelijk weinig tot niks. Shakedown, beetje checken of alles werkt. Vooral leuk voor de foto's, auto's op de baan in daglicht is een stuk fraaier dan al die renders en studio-plaatjes.

Als je serieus wilt testen heb je veel meer nodig dan 3 dagen. Sowieso 'testen' op een circuit waar een week later de eerste race is, is eigenlijk al vrij vreemd.
Toch vind ik het fijn de auto's weer te zien rijden. Alles beter dan speculaties of het tonen van livery's..
Rini dankjewel.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 11:18:59 #230
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212409486
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:02 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Toch vind ik het fijn de auto's weer te zien rijden. Alles beter dan speculaties of het tonen van livery's..
O, dat laatste zeker.

Maar een serieus off-season met echt testwerk zou imo gewoon weer ingevoerd moeten worden. Willen ze nou dat andere teams de kans krijgen om het gat naar Red Bull te dichten of niet? Sowieso mag de racekalender van mij wel terug naar 20 races, meer dan zat. En doe b.v. 12 testdagen in de winter verdeeld over 4 blokken van 3 dagen (of 3 blokken van 4 dagen).

O ja en geen sprintraces meer, maar dat is een andere discussie.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 11:29:33 #231
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212409595
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 10:03 schreef DjVero het volgende:

[..]
Wat is daar nou interessant aan?
Ik vind dat wel interessant, kijken wie wat gedaan heeft in de winter, de tijden op zich zeggen niet zoveel maar het gaat meer om de concepten en oplossingen per team.
Ik lees/kijk ook wat de technici van de pers daarover te zeggen hebben, dat vind ik juist leuk aan F1, die auto(r)evolutie.
pi_212409625
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
O, dat laatste zeker.

Maar een serieus off-season met echt testwerk zou imo gewoon weer ingevoerd moeten worden. Willen ze nou dat andere teams de kans krijgen om het gat naar Red Bull te dichten of niet? Sowieso mag de racekalender van mij wel terug naar 20 races, meer dan zat. En doe b.v. 12 testdagen in de winter verdeeld over 4 blokken van 3 dagen (of 3 blokken van 4 dagen).

O ja en geen sprintraces meer, maar dat is een andere discussie.
Ik denk dat ze dat wel willen, maar tegelijkertijd willen ze ook dat de kosten binnen de perken blijven. Dat was toch de initiële reden voor het beperken van testdagen? Althans, vanwege dat ongelimiteerde testen van Ferrari destijds.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 11:32:33 #233
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212409635
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:31 schreef DjVero het volgende:

[..]
Ik denk dat ze dat wel willen, maar tegelijkertijd willen ze ook dat de kosten binnen de perken blijven. Dat was toch de initiële reden voor het beperken van testdagen? Althans, dat ongelimiteerde testen van Ferrari destijds.
Kosten binnen de perken houden maar wel elk jaar de racekalender uitbreiden. Ik heb vooral de indruk dat Liberty die kosten helemaal niet zo interessant vindt, maar er vooral van wil profiteren. En een raceweekend brengt veel geld in het laatje, dit in tegenstelling tot testen in februari voor drie man en een paardenkop op de tribune.

Het rijmt allemaal gewoon niet. Je kunt overigens best een beperking zetten op het aantal testdagen, maar dit is gewoon vrij absurd.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 11:35:49 #234
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212409668
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Kosten binnen de perken houden maar wel elk jaar de racekalender uitbreiden.

Het rijmt allemaal gewoon niet. Je kunt overigens best een beperking zetten op het aantal testdagen, maar dit is gewoon vrij absurd.
Racen levert geld op en testen niet, ik had ook liever meer tests gezien hoor maar minder testen is in het voordeel van de kleinere teams want die hebben meestal de resources niet om verschillende richtingen op te ontwikkelen.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 11:37:14 #235
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212409683
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:35 schreef Tarado het volgende:

[..]
Racen levert geld op en testen niet, ik had ook liever meer tests gezien hoor maar minder testen is in het voordeel van de kleinere teams want die hebben meestal de resources niet om verschillende richtingen op te ontwikkelen.
Zie mijn post erboven ;)

Helaas krijgen de teams die achter - in dit geval Red Bull - de koploper aanzitten ook veel minder kans om het gat snel te dichten. Die backmarkers zoals Haas en Sauber zijn sowieso kansloos, of je nu veel test of niet.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 11:42:33 #236
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_212409739
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:35 schreef Tarado het volgende:

[..]
Racen levert geld op en testen niet, ik had ook liever meer tests gezien hoor maar minder testen is in het voordeel van de kleinere teams want die hebben meestal de resources niet om verschillende richtingen op te ontwikkelen.
Daarbij komt nog dat testen ervoor zorgt dat jonge coureurs kilometers kunnen maken. Zo’n Mick Schumacher of Nyck de Vries zouden dan veel beter beslagen ten ijs komen. Nu moet je na anderhalve dag testen je gaan meten met een coureur met heb ervaring en kom je er vrijwel zeker lullig uit en je bent al afgebrand voordat je in een ritme komt
Rini dankjewel.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 11:42:52 #237
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212409746
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Zie mijn post erboven ;)

Helaas krijgen de teams die achter - in dit geval Red Bull - de koploper aanzitten ook veel minder kans om het gat snel te dichten. Die backmarkers zoals Haas en Sauber zijn sowieso kansloos, of je nu veel test of niet.
Het budgetcap is denk ik een grotere factor, zonder dat had Mercedes bijvoorbeeld in 22 parallel een nieuwe auto ontwikkeld, nu kon dat niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tarado op 13-02-2024 11:48:37 ]
  dinsdag 13 februari 2024 @ 11:54:53 #238
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212409888
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:42 schreef Tarado het volgende:

[..]
Het budgetcap is denk ik een grotere factor, zonder dat had Mercedes bijvoorbeeld in 22 parallel een nieuwe auto ontwikkeld, nu kon dat niet.
Ik ben ook geen groot fan van de budgetcap om de redenen die jij noemt, al snap ik de redenering erachter nog wel enigszins.

Maar uiteindelijk rijden de usual suspects toch wel vooraan en rijden dezelfde usual suspects ook achteraan, met of zonder budgetcap.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 13:01:25 #239
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_212410624
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:31 schreef DjVero het volgende:

[..]
Ik denk dat ze dat wel willen, maar tegelijkertijd willen ze ook dat de kosten binnen de perken blijven. Dat was toch de initiële reden voor het beperken van testdagen? Althans, vanwege dat ongelimiteerde testen van Ferrari destijds.
De budget cap zorgt ervoor dat dat al binnen de perken blijft. Met die budget cap kunnen ze nu weer een hoop dingen vrijgegeven die juist om kosten te besparen gelimiteerd waren, zoals de hoeveelheid testdagen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_212410754
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:42 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Daarbij komt nog dat testen ervoor zorgt dat jonge coureurs kilometers kunnen maken. Zo’n Mick Schumacher of Nyck de Vries zouden dan veel beter beslagen ten ijs komen. Nu moet je na anderhalve dag testen je gaan meten met een coureur met heb ervaring en kom je er vrijwel zeker lullig uit en je bent al afgebrand voordat je in een ritme komt
Mick Schumacher of Nyck de Vries waren niet goed genoeg en moesten wieberen. Ik vind dat als je de F1 haalt je meteen snel moet zijn of op z'n minst een steile leercurve moet hebben. Bij deze twee was dat blijkbaar niet het geval. Als je (veel) moet testen om beter beslagen ten ijs te komen, heb je mijns inziens niks te zoeken in deze sport.
pi_212410779
Max heeft de RB20 inmiddels een shakedown gegeven in de regen op Silverstone. :9
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 13:18:28 #242
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_212410811
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:42 schreef Tarado het volgende:

[..]
Het budgetcap is denk ik een grotere factor, zonder dat had Mercedes bijvoorbeeld in 22 parallel een nieuwe auto ontwikkeld, nu kon dat niet.
Gewoon een dynamische budgetcap invoeren op basis van je plek in het constructeurskampioenscap van het vorige jaar. Dan geef je teams iets meer mogelijkheden om het gat naar de top te dichten.

Een paar miljoen (geen tientallen) extra voor Mercedes/Ferrari/McLaren kan best helpen om het gat naar Red Bull sneller te dichten. Beetje zoals ze dat met windtunneltijd doen.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  Moderator / Redactie FP dinsdag 13 februari 2024 @ 13:18:50 #243
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_212410816
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 13:14 schreef Black-Death het volgende:
Max heeft de RB20 inmiddels een shakedown gegeven in de regen op Silverstone. :9
Tot 2025 dan maar? :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 13 februari 2024 @ 13:30:20 #244
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212410913
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 13:14 schreef Black-Death het volgende:
Max heeft de RB20 inmiddels een shakedown gegeven in de regen op Silverstone. :9
En Horner was erbij schijnt dus die zullen we donderdag ook wel zien dan.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 13:36:24 #245
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212410956
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 13:18 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Tot 2025 dan maar? :P
Het zou voor de F1 wel goed zijn als Verstappen en Red Bull dit jaar tegen wat meer problemen aanlopen. Hij mag best weer kampioen worden maar sinds zomer 2022 is het wel relatief saai geweest.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 13:43:50 #246
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212411010
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 13:36 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het zou voor de F1 wel goed zijn als Verstappen en Red Bull dit jaar tegen wat meer problemen aanlopen. Hij mag best weer kampioen worden maar sinds zomer 2022 is het wel relatief saai geweest.
Wel eens maar of dat gaat gebeuren is de vraag, RBR heeft een half jaar niets aan de RB19 gedaan zowat en waren nog niet in te halen door de anderen, dus een uitdager zal iets van een seconde moeten vinden tov vorig jaar.
Mocht dit concept qua ontwikkeling aan z'n plafond zitten dan wel wat minder en dat weten we snel genoeg.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 13:48:40 #247
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212411045
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 13:43 schreef Tarado het volgende:

[..]
Wel eens maar of dat gaat gebeuren is de vraag, RBR heeft een half jaar niets aan de RB19 gedaan zowat en waren nog niet in te halen door de anderen, dus een uitdager zal iets van een seconde moeten vinden tov vorig jaar.
Mocht dit concept qua ontwikkeling aan z'n plafond zitten dan wel wat minder en dat weten we snel genoeg.
Concurrentie moet ook stabieler worden. Bij Ferrari maken ze nog steeds teveel fouten (zowel coureurs als strategisch). Russell moet zich verbeteren bij Mercedes. Bij McLaren moeten ze nu vanaf race 1 snel proberen te zijn.

Verder is het de vraag in hoeverre het aanstaande vertrek van Hamilton bij Mercedes en van Sainz bij Ferrari nog een rol gaat spelen naarmate het seizoen vordert.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 13:50:35 #248
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212411057
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 13:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Concurrentie moet ook stabieler worden. Bij Ferrari maken ze nog steeds teveel fouten (zowel coureurs als strategisch). Russell moet zich verbeteren bij Mercedes. Bij McLaren moeten ze nu vanaf race 1 snel proberen te zijn.
Als ik dan lees dat Ferrari de nieuwe auto stabieler heeft gemaakt vrees ik alweer het ergste, stabiel is meestal niet snel, mijn hoop is wel een beetje op McLaren gevestigd als het om de uitdager gaat.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 13:53:37 #249
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_212411090
De concurrentie moet zich vooral focussen op hun eigen auto en wat minder op die van Red Bull.

De pogingen om RBR af te remmen door te klagen bij de FIA hebben averechts gewerkt en RBR alleen maar sterker gemaakt (o.a. via TD39)
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  dinsdag 13 februari 2024 @ 14:16:05 #250
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_212411280
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 13:11 schreef DjVero het volgende:

[..]
Mick Schumacher of Nyck de Vries waren niet goed genoeg en moesten wieberen. Ik vind dat als je de F1 haalt je meteen snel moet zijn of op z'n minst een steile leercurve moet hebben. Bij deze twee was dat blijkbaar niet het geval. Als je (veel) moet testen om beter beslagen ten ijs te komen, heb je mijns inziens niks te zoeken in deze sport.
Dat vind jij. Ik vind dat De Vries helemaal niet zo ver achter Tsunoda zat en met een betere voorbereiding denk ik dat hij van begin af aan nog dichter bij had gezeten.
Tsunoda zelf kreeg uiteindelijk 3 jaar de tijd om te groeien. Die zat de eerste twee jaar veel verder van Gasly af dan De Vries van Tsunoda. Alle debutanten geven dat overigens ook aan, F1 is totaal anders dan de klassen daarvoor. Piastri heeft ook geluk gehad dat McLaren in het begin van het seizoen slecht was, daardoor vielen zijn prestaties niet zo op. Hij wordt gezien als het grootste talent in jaren, maar ga eens kijken naar zijn rondetijden in veel races. Die zijn vaak (veel) trager dan Norris. Niet omdat Piastri niet goed genoeg is, maar omdat Formule 1 ook een ervaringsvak is.

Om die reden kiezen teams nu jaar in jaar uit voor dezelfde coureurs die eigenlijk al lang uitgerangeerd zijn. Bottas, Perez, Magnussen, Hülkenberg.. Ik ben er al jaren klaar mee, maar als teams moeten kiezen tussen zo’n coureur of een jongere coureur die fouten maakt of die nog moet wennen aan het omgaan met banden of het afstellen van een auto dan kiezen ze toch maar weer voor de obligate optie.
Rini dankjewel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')