Ook in dit verhaal is het duidelijk dat informateur Plasterk niet over de juiste kwaliteiten beschikt.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:27 schreef KaheemSaid het volgende:
Wat een mooie reconstructie op de NRC site:
Lange discussies, weinig sturing van de informateur: de formatiegesprekken waren langzaam verzand
RECONSTRUCTIE Tot ieders verbazing liep NSC-leider Pieter Omtzigt dinsdag weg bij de formatiegesprekken. Wat is er gebeurd? Over hoe opgebouwd wantrouwen kon exploderen.
Yep.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:36 schreef FYazz het volgende:
Zijn ze nu allemaal werkelijk zo blind daar? Na alles wat we de afgelopen jaren van Omtzigt hebben gezien is het wel duidelijk geworden dat je hem niet moet pushen of moet kleineren.
Omtzigt moet je juist de tijd geven en een arm om de schouder leggen. Hij is een streber met principes, het moet goed zitten qua data en gevoel, hij moet kunnen wikken en wegen en wordt eer of principe aangetast dan zorgt dat direct voor frictie en een wond bij Omtzigt.
Als ik zo teruglees hoe de gesprekken zijn verlopen werd veel druk gelegd bij Omtzigt.
Hij moest zonder inhoudelijke details besluiten nemen, mocht het ook niet teveel over de details hebben, hij moest gecoördineerde tweets sturen. Dat is teveel gepush.
En daar komen de beschamende tweets van partners waarmee hij een toekomstig kabinet probeert te vormen nog bij.
Ook een blinde had kunnen zien aankomen dat het gevoel bij Omtzigt niet goed zat.
Terug naar zijn droombaan als -checks notes- columnist van de telegraafquote:Op donderdag 8 februari 2024 20:31 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Plasterk is gewoon met modder aan het gooien omdat ie zelf premier wilde worden.
Ik denk dat Timmermans wel blij zal zijn dat Roon een nieuw doelwit heeft.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:45 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Terug naar zijn droombaan als -checks notes- columnist van de telegraaf
Die man is wel ver afgegleden
Oh dat komt nooit meer goed.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat Timmermans wel blij zal zijn dat Roon een nieuw doelwit heeft.
Zoveel zei Omzicht al toen hij bij Humberto zat: de financiën waren de laatste druppel. Maar die setting bij Humberto was echt debiel - Lubach vatte dat mooi samen: zit Omzicht aan tafel, laat je eerst 3 man aan het woord over "wat Omzicht er van zou vinden". Toen die obligatie journo's hun verhaal hadden afgedraaid kwam er een zwaar geframede vraag met een kutantwoord. Verder kwam of nam hij nauwelijks het woord.quote:Op donderdag 8 februari 2024 14:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind het argument van de financiën op zich ook niet sterk. Want als de formatiepoging echt strandt, zal de andere kant er ook iets mee moeten. En denkt Omtzigt dan dat Nederland beter af is zonder hem?
Op nu.nl staat een samenvatting van het hele gebeuren. En ik denk dat het toch de hele setting geweest is. Wilders die erop hintte dat Omtzigt een katholieke gluiperd is. Informatie die gelekt is naar de Telegraaf. En dan nu weer informatie die tegenvalt en waarbij Omtzigt het gevoel heeft dat het achtergehouden is. Dan speelt het burn-out gevoel ook weer op.
Schop onder de hol mag ie hebben. Te veel druk, kom nou.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:36 schreef FYazz het volgende:
Zijn ze nu allemaal werkelijk zo blind daar? Na alles wat we de afgelopen jaren van Omtzigt hebben gezien is het wel duidelijk geworden dat je hem niet moet pushen of moet kleineren.
Omtzigt moet je juist de tijd geven en een arm om de schouder leggen. Hij is een streber met principes, het moet goed zitten qua data en gevoel, hij moet kunnen wikken en wegen en wordt eer of principe aangetast dan zorgt dat direct voor frictie en een wond bij Omtzigt.
Als ik zo teruglees hoe de gesprekken zijn verlopen werd veel druk gelegd bij Omtzigt.
Hij moest zonder inhoudelijke details besluiten nemen, mocht het ook niet teveel over de details hebben, hij moest gecoördineerde tweets sturen. Dat is teveel gepush.
En daar komen de beschamende tweets van partners waarmee hij een toekomstig kabinet probeert te vormen nog bij.
Ook een blinde had kunnen zien aankomen dat het gevoel bij Omtzigt niet goed zat.
En wat is daarvan het resultaat? Nu is ie weg.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:50 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Schop onder de hol mag ie hebben. Te veel druk, kom nou.
Hopelijk functie elders voor Pietertje en iemand anders die het mag proberen want deze gozer gijzelt het land nu met zijn tere zieltje. Of gedoog kabinet....quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:53 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
En wat is daarvan het resultaat? Nu is ie weg.![]()
Wie ziet dit nog hersteld worden?
Ieder zijn manier van werken.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:50 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Schop onder de hol mag ie hebben. Te veel druk, kom nou.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d
quote:Op donderdag 8 februari 2024 21:05 schreef Bocaj het volgende:
Nieuwe verkiezingen: Wilders 1000 zetels!Het zal allemaal wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voorlopig zijn er geen nieuwe verkiezingen en is Omtzigt wel een belangrijk persoon voor de formatie.
Goed gewerkt Geert!![]()
quote:Op donderdag 8 februari 2024 21:05 schreef Bocaj het volgende:
Nieuwe verkiezingen: Wilders 1000 zetels!Maar 45 mensen op de kieslijst, moet er minimaal 30 vinden voor de nieuwe verkiezingen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
Wie weet was daar een reden voor. Bovendien is het apart dat de anderen daar geen bezwaar tegen hadden.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je moet het maar durven stellen, nadat je de brieven van ministeries minstens een week achtergehouden hebt
Wat een onzin lees ik toch allemaal. Ik heb het artikel ook gelezen en het bevestigt juist mijn beeld dat de beste man totaal ongeschikt is. Besluiten nemen? Over wat? Het ging in de 1e formatieronde alleen over de basis, om te onderzoeken of er een mogelijkheid was voor een coalitie. Daarna, tijdens de echte formatie, is de tijd om besluiten te nemen. Nu zijn er maanden verspild dankzij die oetlul door nodeloos gezever over grondrechten en de rechtsstaat. Een 'arm om de schouder leggen' van Omtzigt? Een schop onder zijn reet kan hij krijgen.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:36 schreef FYazz het volgende:
Ik vond het eigenlijk wel geinig dat de duiders eerst gingen. Daarna het verhaal van Omtzigt. Was meteen een check hoe goed ze het doen.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:50 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Zoveel zei Omzicht al toen hij bij Humberto zat: de financiën waren de laatste druppel. Maar die setting bij Humberto was echt debiel - Lubach vatte dat mooi samen: zit Omzicht aan tafel, laat je eerst 3 man aan het woord over "wat Omzicht er van zou vinden". Toen die obligatie journo's hun verhaal hadden afgedraaid kwam er een zwaar geframede vraag met een kutantwoord. Verder kwam of nam hij nauwelijks het woord.
En daar wreekt zich vervolgens dat Pieter wel een goed kamerlid maar geen goed bestuurder is. Hij had daar het momentum moeten pakken en dat verhaal klip en klaar neer moeten zetten. Je zit niet voor Jan Lul op prime time in een talkshow: "het proces loopt niet zoals wij willen, sneren over en weer doen afbreuk aan het vertrouwen, we krijgen daags voor de eindstreep cruciale info te laat en we vinden onze coalitiepartners daar te lichtzinnig over. Al met al voor ons de reden om de gesprekken af te ronden en het verslag van de informateur af te wachten."
Klaar. Maar dat verzaakt hij en dus belandt alle shit bij hem ipv de rest, slepen ze die burnout er weer bij, etc.
En hij had niet moeten appen maar bellen.
Nogmaals of Omtzigt geschikt is voor een leidersrol kun je zeker bediscussiëren. Persoonlijk zie ik zijn kracht meer achter de schermen op de inhoud.quote:Op donderdag 8 februari 2024 21:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat een onzin lees ik toch allemaal. Ik heb het artikel ook gelezen en het bevestigt juist mijn beeld dat de beste man totaal ongeschikt is. Besluiten nemen? Over wat? Het ging in de 1e formatieronde alleen over de basis, om te onderzoeken of er een mogelijkheid was voor een coalitie. Daarna, tijdens de echte formatie, is de tijd om besluiten te nemen. Nu zijn er maanden verspild dankzij die oetlul door nodeloos gezever over grondrechten en de rechtsstaat. Een 'arm om de schouder leggen' van Omtzigt? Een schop onder zijn reet kan hij krijgen.
Niet eens met je conclusie. Als Omtzigt in dit stadium al moet worden behandeld als Chinees porselein dan heeft het natuurlijk helemaal geen zin om überhaupt met hem in een coalitie te willen. De wereld draait niet om Omtzigt.quote:Op donderdag 8 februari 2024 21:32 schreef FYazz het volgende:
[..]
Nogmaals of Omtzigt geschikt is voor een leidersrol kun je zeker bediscussiëren. Persoonlijk zie ik zijn kracht meer achter de schermen op de inhoud.
Ik stel alleen dat ik op basis van Omtzigts karakter en handelen eerder deze uitkomst al in de lucht zag hangen en dat ook Wilders/Plasterk hier rekening mee hadden kunnen (moeten) houden als hun doel was om NSC binnenboord te houden.
Laatste keer nogmaalsquote:Op donderdag 8 februari 2024 21:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Niet eens met je conclusie. Als Omtzigt in dit stadium al moet worden behandeld als Chinees porselein dan heeft het natuurlijk helemaal geen zin om überhaupt met hem in een coalitie te willen. De wereld draait niet om Omtzigt.
Hij heeft zelf ook via Twitter gecommuniceerd, laatst nog toen Caroline weigerde om de boeren te veroordelen. Daar had hij wel een punt overigens.quote:Op donderdag 8 februari 2024 21:44 schreef FYazz het volgende:
[..]
Laatste keer nogmaals, of Omtzigt überhaupt geschikt is kun je bediscussiëren.
Ik had vooraf al twijfels, maar Wilders ging voor deze samenstelling en wilde perse NSC erbij. Dan zitten er ook consequenties aan deze keus verbonden en zul je ook met de persoon moeten dealen.
Tja, Chinees porselein.
Tuurlijk Omtzigt is wat gevoelig en principieel, aan de andere kant ga ik ook niet gezellig om de tafel zitten met mijn collega's als deze de avond ervoor negatieve uitspraken hebben gedaan op een of ander online platform.
Timmermans doet dit soort uitlatingen over Omtzigt niet. De rechtstaat zal bij hem ook veel minder een issue zijn.quote:Op donderdag 8 februari 2024 21:44 schreef FYazz het volgende:
[..]
Laatste keer nogmaals, of Omtzigt überhaupt geschikt is kun je bediscussiëren.
Ik had vooraf al twijfels, maar Wilders ging voor deze samenstelling en wilde perse NSC erbij. Dan zitten er ook consequenties aan deze keus verbonden en zul je ook met de persoon moeten dealen.
Tja, Chinees porselein.
Tuurlijk Omtzigt is wat gevoelig en principieel, aan de andere kant ga ik ook niet gezellig om de tafel zitten met mijn collega's als deze de avond ervoor negatieve uitspraken hebben gedaan op een of ander online platform.
Zoals toen ook bij de gedoogsteun van Wilders?quote:Op donderdag 8 februari 2024 21:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Niet eens met je conclusie. Als Omtzigt in dit stadium al moet worden behandeld als Chinees porselein dan heeft het natuurlijk helemaal geen zin om überhaupt met hem in een coalitie te willen. De wereld draait niet om Omtzigt.
https://nieuwrechts.nl/96(...)iezers-teleurgesteldquote:Op donderdag 8 februari 2024 22:21 schreef Vis1980 het volgende:
Ik lees alleen maar wat vooral PVV-stemmers er van vinden en dan komt men niet verder dan 'mooi, dan wordt de PVV groter', maar zijn hier ook NSC-stemmers? Ik wil wel eens weten of ze ook daadwerkelijk nu overstappen of dat ze juist geloven in Omtzicht. Ze hebben daar ook vorige keer op gestemd, misschien vertrouwen zij er wel op dat Omtzicht de juiste keuze heeft gemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |