abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212336273
*O*
pi_212336276
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik vond nocebo maar een ingewikkeld iets. Stel, je wilt iemand een injectie geven op een pijnlijke plek. Mensen zeggen dat ze graag van de dokter horen dat het waarschijnlijk pijnlijk zal zijn, als voorbereiding. Maar dan heb je dus kans dat het nocebo effect de sensatie van pijn juist erger maakt. Niets zeggen waarderen mensen ook weer niet. Moeilijk.
In deze lijn is inderdaad ook wat ik bedoelde met ethische afwegingen. Jouw voorbeeld is een mooie. Maar ook nog verder doorgetrokken: je wil patiënten eerlijk voorlichten over mogelijke risico's, complicaties en bijwerkingen van behandelingen/ingrepen, maar puur dat doen maakt de kans dat ze daar iets van gaan krijgen wel groter. Wat doe je dan?
pi_212336302
En als we het dan hebben over het luisterend oor etc: ik had vandaag een heel fijne afspraak bij mijn psycholoog, waarin we uitgebreid hebben besproken hoe het bij de huisarts was gegaan. Ik voelde me zo ontzettend gezien en gehoord en begrepen O+ en gevalideerd in mijn gevoel, waarbij ik ook echt wel begrip heb voor de invalshoek van de ha, maar waarbij de psych ook heel goed begreep waarom ik het gevoel heb dat het nu compleet op psychisch werd geschoven nog voordat daadwerkelijk lichamelijk onderzoek is gedaan, en dat dat niet oké is. En dat ik wel angst héb, maar ook méér ben dan mijn angst. Ik heb ook een rationele kant, ben zelf kritisch en reflectief en check dat ook bij anderen. En dat dat dan zó niet gezien wordt, en juist als het veel beter gaat en de angst veel meer onder controle is je dán in je gezicht gegooid krijgt dat het allemaal angst is en niks aan de hand, dat extra pijnlijk is. En ze vond het heel fijn om te zien dat ik voor mezelf op durf te komen, voor mijn mening en gevoel kan gaan staan, een beetje boos ben, ipv terugtrekken, denken dat het wel aan mij zal liggen en dat ik me vooral verdrietig of onrustig voel.

Had ik al gezegd hoe ongelooflijk blij ik ben met deze psycholoog die me zó gezien en gehoord kan laten voelen, maar tegelijkertijd ook kritisch is en me aan het denken zet. En die me echt al heel erg heeft geholpen om mijn zelfwaardering/vertrouwen groter te maken, want ik schrok er zelf eigenlijk ook wel van hoe ontzettend laag dat eigenlijk was en vooral ook hoe ontzettend diep en lang die gedachten en overtuigingen er al zaten. Echt best wel heel verdrietig eigenlijk ook.

Ik heb er voor het eerst sinds 2009 écht vertrouwen in dat ik echt helemaal van mijn angsten af kan komen, en ik mijn 'oude' spontane, open, sociale zelf kan terugvinden diep daarbinnen :'( O+

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 07-02-2024 19:42:10 ]
pi_212336406
Wat een mooie post, Vlinder O+ En ja, gehoord en gezien voelen is zo ontzettend belangrijk. Elk mens heeft behoefte aan begrip, dat je je serieus genomen voelt. En het is natuurlijk heel goed mogelijk dat de ervaring van bepaalde klachten en symptomen psychosomatisch is, maar ook dan wil je graag begrepen en geholpen worden. Psychosomatisch betekent niet 'je stelt je aan', maar 'we kunnen dit misschien het beste anders benaderen'. Nadat voor de hand liggende somatiek is uitgezocht natuurlijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_212336762
Wat ontzettend fijn @vlindertje89 dat je zo veel hebt aan deze psycholoog en dat je zelf zo'n vertrouwen in hebt dat het goed komt. Dat gun ik je zo.
We have far more in common than that which devides us..
pi_212336805
O+
Precies. Ik ben ook echt niet blind voor dat psyche mee zal spelen, ook bij mijn huidige klachten, maar ik ben daar zelf ook juist al zo open en duidelijk in. En op dit moment is wel vrij duidelijk dat eigenlijk alle artsen die ik gezien heb op één lijn lagen (preventief ab / doorverwijzing uroloog / behandelen op basis v klachten en witte+rode bloedcellen), behalve deze ha. Maar maandag gesprek, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat. Ik ga er wel open in, want ik ging ook niet voor niks eerder juist bij haar.

En het gehoord en gezien voelen heb ik zo ontzettend gemist, eigenlijk vanaf heel jong al. En bij haar (psych) voel ik het me nu elke keer. Dat is zó helend O+ en ik heb nu ook een aantal andere mensen om me heen waar ik dat bij heb. Ook nu ik er zelf meer open over kan zijn - eerder was ik wel open over dat ik angsten had, maar niet over wat dat dan precies voor mij betekent. En ik blijk dus ook gewoon een aantal mensen in mijn omgeving te hebben die met echt wel heel vergelijkbare dingen kampen of hebben gekampt. En me dus écht begrijpen.

En ik vind het zelf ook zo mooi om te merken wat het doet. Ik durf ook bij mijn ouders meer aan te geven waar ik behoefte aan heb of wat ik heb gemist, en krijg daar zeker niet altijd de reactie op die ik hoop, maar cijfer mijn eigen behoefte niet meer bij voorbaat al weg. En zoiets simpels als met de hal: ik wil eigenlijk al jaren daar wat aan doen. Maar dat kost geld, het is maar een huurhuis, het is ook helemaal niet echt nodig ofzo. Dat is toch zonde van het geld. Terwijl ik maandelijks ongeveer twee keer zoveel spaar als wat ik nu heb uitgegeven aan verf voor hal, nichtje-kamer en werkkamer, jaloezieën voor hal en keuken, schoenenkast en kapstok. Dus het geld is echt helemaal geen probleem. Maar ik ben nu pas op een punt waarop ik kan zeggen, nee, het is niet nodig, maar ik word er gewoon heel blij van, en dús is dat het waard. Ben ik dat waard.

En ik ging in de afgelopen maand met een teamgenootje lunchen en dat ging heel goed. Bij de afspraak erna vroeg ze, wat een volgende stap zou kunnen zijn. Dus ik gaf aan: in mn hockeyteam app vragen of er mensen zin hebben om samen te avondeten een keer. Dat vond ze best een stap: én avondeten ipv lunch (langer 'vast'), én geen controle over wie er komen (kan niet diegene(n) kiezen waar ik me het meest vertrouwd bij voel), én geen controle over waar. En ze vroeg: waarom is dit de stap waar je dan als eerst aan denkt? Ipv bijvoorbeeld één van die factoren te variëren (dus bv avondeten maar dan wel gericht zelf iemand uitkiezen met wie en voorstellen waar, of weer lunch maar dan iemand kiezen waar ik minder vertrouwd bij voel). En toen pas realiseerde ik me: omdat ik denk dat ik dat al aankan. :'( O+ Dat vertrouwen heb ik zó lang niet in mezelf gehad, dat ik er echt emotioneel van werd.
En dat kon ik inderdaad ook, want ik heb dat gevraagd in de app en afgelopen vrijdag super gezellig gegeten en gekletst met twee teamgenoten die konden. En ook al een afspraak ingepland voor eten met een andere teamgenoot.

/Liefdagboek sorry haha. Maar na alle keren dat ik deel als ik het lastig heb, ook wel eens leuk om dit soort dingen te delen :)

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 07-02-2024 20:28:15 ]
pi_212336982
Heb het denk ik al vaker gezegd, maar ik leer zoveel van hier. Mensen als jullie heb ik niet in mijn offline vriendenkring. Niet qua achtergrond/opleiding/leuke dingen/vervelende dingen. Het maakt mijn (dus wat) beperkte wereld zoveel groter.
pi_212337117
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 20:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Heb het denk ik al vaker gezegd, maar ik leer zoveel van hier. Mensen als jullie heb ik niet in mijn offline vriendenkring. Niet qua achtergrond/opleiding/leuke dingen/vervelende dingen. Het maakt mijn (dus wat) beperkte wereld zoveel groter.
Dat heb je mooi gezegd :Y.
Geldt ook voor mij; ik heb maar een heel beperkt EchtLeven-kringetje. Hier vind ik breedte en diepte.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_212337155
Datzelfde heb ik ook :) vind het echt een heel fijne plek hier, waar ik mijn eigen ei kwijt kan, maar inderdaad juist ook vanalles over en van anderen kan leren!
pi_212337330
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zit White House Plumbers te kijken, hilarisch!
Zwarte humor over de mensen die de Watergate inbraak deden.

Uitstekende serie :Y
Spoilers!
pi_212337436
Had vandaag nog wel een beetje een vervelende confrontatie met mijn spiegelbeeld. Zat bij de kapper en had die enorme kappersmantel nog niet omgekregen. De broek die ik aanhad tekende best wel enorm af, al die hobbels en bobbels van de lipodeem waren zo goed te zien. Nou had ik dat wel vaker gezien, maar in een rode broek was het een stuk zichtbaarder dan in een donkerblauwe ribbroek. T was best even slikken.
pi_212337790
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 20:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Zeker mooi gezegd en helemaal waar.

Ik ben echt blij voor je Vlindertje. Je hebt grote stappen gemaakt.
Spoilers!
pi_212337827
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 20:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Had vandaag nog wel een beetje een vervelende confrontatie met mijn spiegelbeeld. Zat bij de kapper en had die enorme kappersmantel nog niet omgekregen. De broek die ik aanhad tekende best wel enorm af, al die hobbels en bobbels van de lipodeem waren zo goed te zien. Nou had ik dat wel vaker gezien, maar in een rode broek was het een stuk zichtbaarder dan in een donkerblauwe ribbroek. T was best even slikken.
Oh shit zeg. Dat is balen. Van je eten ook maar dat is een ander niveau van balen.
Spoilers!
pi_212337982
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:55 schreef vlindertje89 het volgende:
O+
Precies. Ik ben ook echt niet blind voor dat psyche mee zal spelen, ook bij mijn huidige klachten, maar ik ben daar zelf ook juist al zo open en duidelijk in. En op dit moment is wel vrij duidelijk dat eigenlijk alle artsen die ik gezien heb op één lijn lagen (preventief ab / doorverwijzing uroloog / behandelen op basis v klachten en witte+rode bloedcellen), behalve deze ha. Maar maandag gesprek, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat. Ik ga er wel open in, want ik ging ook niet voor niks eerder juist bij haar.

En het gehoord en gezien voelen heb ik zo ontzettend gemist, eigenlijk vanaf heel jong al. En bij haar (psych) voel ik het me nu elke keer. Dat is zó helend O+ en ik heb nu ook een aantal andere mensen om me heen waar ik dat bij heb. Ook nu ik er zelf meer open over kan zijn - eerder was ik wel open over dat ik angsten had, maar niet over wat dat dan precies voor mij betekent. En ik blijk dus ook gewoon een aantal mensen in mijn omgeving te hebben die met echt wel heel vergelijkbare dingen kampen of hebben gekampt. En me dus écht begrijpen.

En ik vind het zelf ook zo mooi om te merken wat het doet. Ik durf ook bij mijn ouders meer aan te geven waar ik behoefte aan heb of wat ik heb gemist, en krijg daar zeker niet altijd de reactie op die ik hoop, maar cijfer mijn eigen behoefte niet meer bij voorbaat al weg. En zoiets simpels als met de hal: ik wil eigenlijk al jaren daar wat aan doen. Maar dat kost geld, het is maar een huurhuis, het is ook helemaal niet echt nodig ofzo. Dat is toch zonde van het geld. Terwijl ik maandelijks ongeveer twee keer zoveel spaar als wat ik nu heb uitgegeven aan verf voor hal, nichtje-kamer en werkkamer, jaloezieën voor hal en keuken, schoenenkast en kapstok. Dus het geld is echt helemaal geen probleem. Maar ik ben nu pas op een punt waarop ik kan zeggen, nee, het is niet nodig, maar ik word er gewoon heel blij van, en dús is dat het waard. Ben ik dat waard.

En ik ging in de afgelopen maand met een teamgenootje lunchen en dat ging heel goed. Bij de afspraak erna vroeg ze, wat een volgende stap zou kunnen zijn. Dus ik gaf aan: in mn hockeyteam app vragen of er mensen zin hebben om samen te avondeten een keer. Dat vond ze best een stap: én avondeten ipv lunch (langer 'vast'), én geen controle over wie er komen (kan niet diegene(n) kiezen waar ik me het meest vertrouwd bij voel), én geen controle over waar. En ze vroeg: waarom is dit de stap waar je dan als eerst aan denkt? Ipv bijvoorbeeld één van die factoren te variëren (dus bv avondeten maar dan wel gericht zelf iemand uitkiezen met wie en voorstellen waar, of weer lunch maar dan iemand kiezen waar ik minder vertrouwd bij voel). En toen pas realiseerde ik me: omdat ik denk dat ik dat al aankan. :'( O+ Dat vertrouwen heb ik zó lang niet in mezelf gehad, dat ik er echt emotioneel van werd.
En dat kon ik inderdaad ook, want ik heb dat gevraagd in de app en afgelopen vrijdag super gezellig gegeten en gekletst met twee teamgenoten die konden. En ook al een afspraak ingepland voor eten met een andere teamgenoot.

/Liefdagboek sorry haha. Maar na alle keren dat ik deel als ik het lastig heb, ook wel eens leuk om dit soort dingen te delen :)
Fijn dat je nu weer even een hoogtepunt hebt, je bent een sterke vrouw O+
pi_212338741
Dank allen O+

Ach @Kaatje1 wat verdrietig zo! Kan me voorstellen dat dat even slikken was :* . Hoe staat het daarmee eigenlijk? Je was ervoor naar een arts geweest toch? Zit daar nog een vervolg aan of is het nu vastgesteld maar houdt het daar ook mee op?

@Yinny hoe is het met jou?
pi_212338948
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik vond nocebo maar een ingewikkeld iets. Stel, je wilt iemand een injectie geven op een pijnlijke plek. Mensen zeggen dat ze graag van de dokter horen dat het waarschijnlijk pijnlijk zal zijn, als voorbereiding. Maar dan heb je dus kans dat het nocebo effect de sensatie van pijn juist erger maakt. Niets zeggen waarderen mensen ook weer niet. Moeilijk.
Ken je Comfort Talk (dat is een merk geloof ik maar er zijn meerdere varianten van)? Dat gaat over de kracht van taal in medische handelingen. Steeds meer ziekenhuizen trainen medewerkers in hóe je dingen uitlegt. Boeiende materie wel.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_212339067
Wat fijn, @vlindertje89 *O* ik probeer morgen even terug te komen op je andere post.

En wat rot, @Kaatje1 -O-
pi_212339096
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 21:44 schreef Clubsoda het volgende:

Ken je Comfort Talk (dat is een merk geloof ik maar er zijn meerdere varianten van)? Dat gaat over de kracht van taal in medische handelingen. Steeds meer ziekenhuizen trainen medewerkers in hóe je dingen uitlegt. Boeiende materie wel.
Nee, ik ken het niet, maar het klinkt ontzettend goed en belangrijk :Y Ik vond destijds dat er nog wel het één en ander aan te merken was op het communicatie-onderwijs. Destijds. Ik hoop dat dat verbeterd is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_212339344
Ik heb over 2 weken weer een afspraak in het ziekenhuis. Dan gaat gekeken worden of er nog een onderzoek komt (ben even kwijt wat voor onderzoek, maar in het verlengde van de echo’s) en hoe nu verder, naar arts of verpleegkundige en indien nodig naar arts. Mijn voorkeur heeft verpleegkundige.
Merk ook dat mijn armen “opblazen” (geen idee of dat het goede woord is), worden steeds zwaarder en dikker (zag het ook in de spiegel en toevallig ook op een oude foto, toen gphad ik vast ook de diagnose gekregen wanneer ik naar een arts was gegaan ;)
Maar ik ben zo blij dat ik m’n eigen kleding maak, dus kan m’n mouwen breder maken dan confectie en maak gezellige tunieken die de hobbels en bobbels verbergen
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 februari 2024 @ 22:09:00 #20
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_212339388
:* voor Vlinder.

Wat Kaatje en Sigme zeggen. Hier leer ik nog eens wat. Zowel over jullie als over mezelf. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_212339593
@vlindertje89 wat fijn O+ ben zo blij dat het je lukt om zo te groeien, super krachtig en moedig
pi_212339621
@Kaatje1 voor mijn gevoel is het pas geleden dat je schreef over de naailessen en de struggles met allerlei patronen voor tunieken en alles. Maar dat is al pre coronatijd geweest toch? Inmiddels ben je een pro _O_
pi_212339675
@Isabeau hier in het kinderziekenhuis hebben ze een hele nieuwe manier opgezet voor bloedafname om te voorkomen dat kinderen (vooral bij langdurige ziekte) steeds panischer en panischer worden. Zit ook allerlei psychologie achter. Ben benieuwd of ze het ook uit gaan bouwen naar volwassenen, want denk dat eigenlijk niemand gelukkig wordt van de "dit gaat even pijn doen BAM naald erin".
pi_212339721
Ik ging vanavond training geven. Kostte wat moeite om mezelf erheen te slepen, want qua energie was het wel op na o.a. een mega huilbui op werk :X
Maar er waren meer dan 30 mensen op training, waarvan 10 mensen die nieuw waren en lid willen worden van de club, en iedereen deed super enthousiast mee en nam wat ik zei serieus en kwam op me af voor vragen en alles O+
Toch fijn hoe een avondje gewoon bezig zijn kan helpen O+
pi_212339774
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 22:25 schreef Tele6 het volgende:
Ik ging vanavond training geven. Kostte wat moeite om mezelf erheen te slepen, want qua energie was het wel op na o.a. een mega huilbui op werk :X
Maar er waren meer dan 30 mensen op training, waarvan 10 mensen die nieuw waren en lid willen worden van de club, en iedereen deed super enthousiast mee en nam wat ik zei serieus en kwam op me af voor vragen en alles O+
Toch fijn hoe een avondje gewoon bezig zijn kan helpen O+
Wat fijn O+

Vanwaar de huilbui? Deed er weer een collega te tactloos voor woorden?
Spoilers!
pi_212339815
Oeh wat fijn dat de training zo lekker ging, dat doet de werkellende hopelijk verminderen.

En pro valt vies tegen, leer wel vloeken als een pro _O-
pi_212340105
Mijn zeer godvruchtige en goedgemanierde schoonmoeder vloekte altijd bij het naaien.
Haar nog godvruchtiger moeder vloekte nog veel harder bij het autorijden :D

Ik heb vandaag een lusje van een jas weer aangenaaid. Niet gevloekt *)
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_212340363
Oh ja, ik moet nog een knoop aanzetten }:| :r :{w
Spoilers!
pi_212340380
Zijn er trouwens altijd al twee Kuzu smileys hier?

|:) en |:)
Spoilers!
pi_212340382
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 22:28 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat fijn O+

Vanwaar de huilbui? Deed er weer een collega te tactloos voor woorden?
Nee, ze vroegen simpelweg bij de dagstart "En hoe was de uitvaart?"
Dus ik in tranen met het hele team eromheen. Lekkere dagstart :')
pi_212340391
Lusjes en knopen vind ik ook stom werk.
pi_212340400
Het klittenband aan de mouw van mijn jas is versleten dus dat moet ik vervangen. Wordt denk ik ook een vloek-klusje idd _O-
pi_212340414
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 21:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nee, ik ken het niet, maar het klinkt ontzettend goed en belangrijk :Y Ik vond destijds dat er nog wel het één en ander aan te merken was op het communicatie-onderwijs. Destijds. Ik hoop dat dat verbeterd is.
Ik denk dat naast een algemene hoe leg je uit het afstemmen op de pt ook wel zinnig is.
Ik had er laatst een met ---------- dit gaat er komen, maar ik leg je alleen --- uit, want anders wordt het zo ingewikkeld en veel allemaal.
Ja daar moet je bij mij echt niet mee aankomen, als er xxx te vertellen is wil ik graag xxxxxxxx weten. Context, oorzaken, uitleg van de hele shizzle. Niet omdat ik bij 2627818 verhalen over dramatische bijwerkingen dan kan gaan zitten vrezen voor ze allemaal, maar om een compleet beeld te hebben.

Doe ik vervolgens toch geen drol mee want ik zie wel hoe het loopt, maar dan weet ik wel meteen hoe de normaal loopt en wat aandacht vraagt en kan ik vooral ook fatsoenlijk vooruit mijn leven plannen.

Opknippen voor de arme patiënt want dan is het minder kieseenzwaarwoord :r
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212340422
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 22:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb over 2 weken weer een afspraak in het ziekenhuis. Dan gaat gekeken worden of er nog een onderzoek komt (ben even kwijt wat voor onderzoek, maar in het verlengde van de echo’s) en hoe nu verder, naar arts of verpleegkundige en indien nodig naar arts. Mijn voorkeur heeft verpleegkundige.
Merk ook dat mijn armen “opblazen” (geen idee of dat het goede woord is), worden steeds zwaarder en dikker (zag het ook in de spiegel en toevallig ook op een oude foto, toen gphad ik vast ook de diagnose gekregen wanneer ik naar een arts was gegaan ;)
Maar ik ben zo blij dat ik m’n eigen kleding maak, dus kan m’n mouwen breder maken dan confectie en maak gezellige tunieken die de hobbels en bobbels verbergen
Ah, benieuwd hoe dat gaat en of ze iets voor je kunnen doen ook! En zo knap en inderdaad echt heel fijn dat je je kleding zelf kunt maken, en zo helemaal kan aanpassen op jouw lijf!

quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 22:23 schreef Tele6 het volgende:
@:Isabeau hier in het kinderziekenhuis hebben ze een hele nieuwe manier opgezet voor bloedafname om te voorkomen dat kinderen (vooral bij langdurige ziekte) steeds panischer en panischer worden. Zit ook allerlei psychologie achter. Ben benieuwd of ze het ook uit gaan bouwen naar volwassenen, want denk dat eigenlijk niemand gelukkig wordt van de "dit gaat even pijn doen BAM naald erin".
Een oud teamgenootje van me werkt als pedagogisch medewerker in het Prinses Maxima Centrum voor kinderoncologie hier, en die doen daar inderdaad ook heel actief allerlei dingen in. Lijkt me inderdaad voor volwassenen ook zeker relevant.

Wat fijn dat iedereen zo enthousiast was en goed meedeed bij de training! En dat je je er beter door voelt ^O^ . Oh inmiddels stond je post er, logische aanleiding voor huilbui :*
pi_212340424
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 23:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nee, ze vroegen simpelweg bij de dagstart "En hoe was de uitvaart?"
Dus ik in tranen met het hele team eromheen. Lekkere dagstart :')
Oh ja, de uitvaart natuurlijk. Dat kan een heel goede reden tot huilbui zijn ;(
Spoilers!
pi_212340431
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 22:23 schreef Tele6 het volgende:
@:Isabeau hier in het kinderziekenhuis hebben ze een hele nieuwe manier opgezet voor bloedafname om te voorkomen dat kinderen (vooral bij langdurige ziekte) steeds panischer en panischer worden. Zit ook allerlei psychologie achter. Ben benieuwd of ze het ook uit gaan bouwen naar volwassenen, want denk dat eigenlijk niemand gelukkig wordt van de "dit gaat even pijn doen BAM naald erin".
Hoe zou je het anders willen doen? Ik vind dat eigenlijk wel lekker efficiënt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212340481
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 23:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Volgens de Comfort Talk mensen zeg je dan: 'ik ga nu beginnen'
pi_212340510
Ik heb liever dat ze niet zeggen dat het pijn gaat doen en dan komt ie, 3, 2.. en dan bij 2 er al in jassen :+
Ook hier denk ik stukje afstemming op patiënt belangrijk. Net als bij de uitleg inderdaad. Het kan al zo makkelijk - goh Vanyel, ----- gaat gebeuren. Ik kan je nu alleen --- vertellen en het simpel houden, of ik kan je gewoon alles uitleggen, wat vind je zelf prettig?
pi_212340513
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 23:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
De manier die ze met die kinderen doen, is dat ze zeggen dat ze bloed af gaan nemen, dat ze je vragen om te doen wat daarvoor nodig is bv hoe je moet gaan zitten en hoe je je arm moet gaan houden, en dat ze dan gewoon bloed af gaan nemen en je een beetje aan de praat houden. Zonder iets te zeggen over pijn/spannend/enz. Maar wél wordt gezegd wat ze gaan doen en wat ze van jou nodig hebben dat je doet.
Het is misschien subtiel. Ze hebben in een single-blinded study laten zien dat het werkt: https://link.springer.com/article/10.1007/s00431-023-05036-7 (mooi inhakend op de eerdere discussie vandaag haha)
pi_212340546
Ik hoor wel graag wat wat gebeurt. Uit interesse en dan weet ik wanneer ik wanneer een operatie/uitstrijkje/wortelkanaalbehandeling bijna klaar is.

In het geval van Vanyel zou ik ook van de hoed en de rand willen weten.
Spoilers!
pi_212340588
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 23:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik hoor wel graag wat wat gebeurt. Uit interesse en dan weet ik wanneer ik wanneer een operatie/uitstrijkje/wortelkanaalbehandeling bijna klaar is.

In het geval van Vanyel zou ik ook van de hoed en de rand willen weten.
Ik vind het ook altijd wel interessant wat ze gaan doen. Heb bij plaatsing spiraaltje destijds ook gevraagd of ze kon vertellen wat ze deed en waarom. En toen douwde ze de eendenbek er alsnog zonder toelichting in maar ja :')
pi_212340597
Toen ik klein was, kreeg ik een of andere vaccinatie. Het is een van mijn vroegste herinneringen. We stonden in de rij in het Groene Kruisgebouw. Allemaal bange en jengelende kinderen in die rij. Ik niet, dat viel me op. Niemand had me nog bang gemaakt. Ik was echt een uitzondering.

Dat niet bang maken, lijkt me bij kinderen best belangrijk. En essentieel bij zieke kinderen.
Spoilers!
pi_212340787
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 23:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Toen ik klein was, kreeg ik een of andere vaccinatie. Het is een van mijn vroegste herinneringen. We stonden in de rij in het Groene Kruisgebouw. Allemaal bange en jengelende kinderen in die rij. Ik niet, dat viel me op. Niemand had me nog bang gemaakt. Ik was echt een uitzondering.

Dat niet bang maken, lijkt me bij kinderen best belangrijk. En essentieel bij zieke kinderen.
Zoiets herinner ik me van de bovenbouw van de basisschool. Huilen en bibberen (vriendinnetje had echt haar moeder bij zich). Ging volgens mij om zo’n tbc krasje dus totaal geen pijn
pi_212340956
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 23:19 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik vind het ook altijd wel interessant wat ze gaan doen. Heb bij plaatsing spiraaltje destijds ook gevraagd of ze kon vertellen wat ze deed en waarom. En toen douwde ze de eendenbek er alsnog zonder toelichting in maar ja :')
Omg, wat slecht zeg, na jouw vraag :X :N
pi_212340992
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 23:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik denk dat naast een algemene hoe leg je uit het afstemmen op de pt ook wel zinnig is.
Ik had er laatst een met ---------- dit gaat er komen, maar ik leg je alleen --- uit, want anders wordt het zo ingewikkeld en veel allemaal.
Ja daar moet je bij mij echt niet mee aankomen, als er xxx te vertellen is wil ik graag xxxxxxxx weten. Context, oorzaken, uitleg van de hele shizzle. Niet omdat ik bij 2627818 verhalen over dramatische bijwerkingen dan kan gaan zitten vrezen voor ze allemaal, maar om een compleet beeld te hebben.

Doe ik vervolgens toch geen drol mee want ik zie wel hoe het loopt, maar dan weet ik wel meteen hoe de normaal loopt en wat aandacht vraagt en kan ik vooral ook fatsoenlijk vooruit mijn leven plannen.

Opknippen voor de arme patiënt want dan is het minder kieseenzwaarwoord :r
Ik vind de ervaring die jij beschrijft ook wel wat... betuttelend ofzo? Beter idd vragen wat iemand zelf wil.

Wel interessant om hier te lezen dat er dus blijkbaar wel nagedacht is over wat vertel je wel/niet aan een patiënt. Alleen zou dat wel geupdated mogen worden naar deze tijd imho. Ik wil zelf altijd graag zo informed mogelijk zijn zodat ik ook zo goed mogelijke beslissingen kan maken voor mezelf, en weet wat er komt.
pi_212340996
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:28 schreef vlindertje89 het volgende:
En als we het dan hebben over het luisterend oor etc: ik had vandaag een heel fijne afspraak bij mijn psycholoog, waarin we uitgebreid hebben besproken hoe het bij de huisarts was gegaan. Ik voelde me zo ontzettend gezien en gehoord en begrepen O+ en gevalideerd in mijn gevoel, waarbij ik ook echt wel begrip heb voor de invalshoek van de ha, maar waarbij de psych ook heel goed begreep waarom ik het gevoel heb dat het nu compleet op psychisch werd geschoven nog voordat daadwerkelijk lichamelijk onderzoek is gedaan, en dat dat niet oké is. En dat ik wel angst héb, maar ook méér ben dan mijn angst. Ik heb ook een rationele kant, ben zelf kritisch en reflectief en check dat ook bij anderen. En dat dat dan zó niet gezien wordt, en juist als het veel beter gaat en de angst veel meer onder controle is je dán in je gezicht gegooid krijgt dat het allemaal angst is en niks aan de hand, dat extra pijnlijk is. En ze vond het heel fijn om te zien dat ik voor mezelf op durf te komen, voor mijn mening en gevoel kan gaan staan, een beetje boos ben, ipv terugtrekken, denken dat het wel aan mij zal liggen en dat ik me vooral verdrietig of onrustig voel.

Had ik al gezegd hoe ongelooflijk blij ik ben met deze psycholoog die me zó gezien en gehoord kan laten voelen, maar tegelijkertijd ook kritisch is en me aan het denken zet. En die me echt al heel erg heeft geholpen om mijn zelfwaardering/vertrouwen groter te maken, want ik schrok er zelf eigenlijk ook wel van hoe ontzettend laag dat eigenlijk was en vooral ook hoe ontzettend diep en lang die gedachten en overtuigingen er al zaten. Echt best wel heel verdrietig eigenlijk ook.

Ik heb er voor het eerst sinds 2009 écht vertrouwen in dat ik echt helemaal van mijn angsten af kan komen, en ik mijn 'oude' spontane, open, sociale zelf kan terugvinden diep daarbinnen :'( O+
Wow vlindertje, wat enorm fijn! O+
pi_212341005
Vanavond een paar uur geslapen. Mijn hoofdpijn is weg, mijn slaap nu ook :+

Wel snel internet *)

[ Bericht 0% gewijzigd door _flore op 08-02-2024 00:56:29 ]
pi_212341245
Goedemorgen!

Het is weer echt fris buiten :Y. Het vriest.
Ik klim zo opt de fiets voor een uurtje natuur (en dan een dag kantoor).
pi_212341533
:O
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_212342331
Zeg dat wel :O

Weer slecht geslapen ;(
pi_212343177
Ik dacht dat er een auto van een paardendominee voor de deur stond.
Maar het was dit :D
https://www.paardactief.nl/cranio-sacraal
pi_212343202
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 23:09 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Volgens de Comfort Talk mensen zeg je dan: 'ik ga nu beginnen'
Ik las: ik ga nu naar binnen :')
pi_212343239
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 23:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

Dit vooral.

Net als 'oh wat een vies weer' als het regent.
Het regent gewoon :+ das heul niet vies.
pi_212343269
Ik ga straks lunchen met ex-collega (ze noemde mij haar polimoeder O+) die eerst 2 jaar met veel struggles langdurig ziek was en uiteindelijk toch afscheid heeft genomen, zomer vorig jaar.
Het gaat beter en we gaan hier in een eettentje in het dorp even bijpraten. Al doen we dat al volop op de app _O- Maar toch fijn om haar weer te zien na al die maanden.
We missen haar enorm op de poli.
pi_212343315
En mijn slaap was niet normaal zo goed?
Als ik gewerkt heb slaap ik altijd beter dan na een vrije dag, maar deze was van 23-10 :D (af en toe wakker en geen zin om op te staan) wel heel uitzonderlijk goed *G*
pi_212343331
En voor @Tele6 wat fijn dat je dag dan zo eindigt *G*
En voor @vlindertje89 een ^O^ :*
En voor @Kaatje1 je spiegelbeeld ;( Nare aandoening ook :*
  donderdag 8 februari 2024 @ 11:01:56 #57
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_212343487
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 10:43 schreef Blues het volgende:
Ik dacht dat er een auto van een paardendominee voor de deur stond.
Maar het was dit :D
https://www.paardactief.nl/cranio-sacraal
Is dat zoiets als een chiropractor voor mensen? Ik vraag dit voor een vriend _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_212343544
quote:
10s.gif Op donderdag 8 februari 2024 11:01 schreef flipsen het volgende:

Is dat zoiets als een chiropractor voor mensen? Ik vraag dit voor een vriend _O-
Zoiets als je paard de zegen geven _O-

Dacht ik eerst :P
pi_212343578
Het autootje is van deze mevrouw. zag ik op de achterkant.
En zij zegt er dit over:

quote:
Cranio Sacraal Therapie
Je ruggenmerg is als een hoofd stroomkabel, je organen zijn als je huishoudelijke apparaten, die verbonden zijn met verlengsnoeren. Wanneer er een kink in de kabel zit of een connectie van een verlengsnoer niet goed het stroom kan doorgeven werkt het apparaat niet. Door middel van zachte hands-on technieken spoor ik de kink in de kabel of de verstoring van de stroom toevoer op en haal deze uit de knoop. Zo heeft het apparaat weer alle stroom die het nodig heeft en kan weer optimaal functioneren.
Wel lekker voor het paard. Lekker aaien O+
pi_212344042
Veel voodoo (vaak zelfs letterlijk) rond paarden :')

Van acupunctuur, Bachbloesem tot wichelroedes, het allemaal wel voorbij zien komen.

Gisteren ik vertrek gekeken met de vaginale kruidenstoombaden van Yvonne en Ulrich. Er zal vast geen bewijs zijn dat het niet werkt maar mijn hemel.
pi_212344055
quote:
2s.gif Op donderdag 8 februari 2024 11:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Van acupunctuur, Bachbloesem tot wichelroedes, het allemaal wel voorbij zien komen.

Gisteren ik vertrek gekeken met de vaginale kruidenstoombaden van Yvonne en Ulrich. Er zal vast geen bewijs zijn dat het niet werkt maar mijn hemel.
Het stoomt wel lekker *)

Hoe is het met jullie paard?
pi_212344148
quote:
2s.gif Op donderdag 8 februari 2024 11:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Had ik al gezegd dat me dat door twee afzonderlijke medische professionals werd aangeraden afgelopen maand?
pi_212344225
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 11:38 schreef Blues het volgende:

[..]
Het stoomt wel lekker *)

Hoe is het met jullie paard?
Goed hoor, die hebben we met het oog op verhuizing cadeau gedaan aan de bijrijdster, die sowieso meer tijd heeft dan wij :)
pi_212344253
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 11:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Had ik al gezegd dat me dat door twee afzonderlijke medische professionals werd aangeraden afgelopen maand?
:{

Ik hoop voor hoofdpijn of stress en niet voor kanker.
pi_212344348
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 10:45 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik las: ik ga nu naar binnen :')
Zei de verloskundige wel laatst.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_212344382
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 11:57 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Zei de verloskundige wel laatst.
HAAAA _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_212344465
Tsja, de neurologen waarmee ik werk vervloeken chiropractors vaak (dat komt ook wel omdat er veel bij lopen die zonder MRI de meest exotische diagnoses stellen, en dan via de mail de neuroloog uitkafferen :+ ) maar mijn konijn Cas loopt wel weer dankzij fysiotherapeute die wat chiropractor kennis/kunde toepaste.

Ik weet niet of konijnen het begrip placebo begrijpen, ik had ook niet het idee dat ie zich echt gerustgesteld voelde op de behandeltafel :P

Nu weet ik - na het maken van een CT scan - dat ie een hernia heeft. Misschien was het met conservatieve therapie (rust, fysiotherapie maar niet per se wervels recht duwen) ook wel zo gelopen uiteindelijk. Maar ik denk dat we dat nooit hadden geweten, want dan was ie denk ik al gaan hemelen. (Ik werkte nog niet op de afdeling neurologie, en konijnen zien we sowieso niet zo vaak voor een MRI … dus ik had geen drie weken gewacht op verbetering van een ouder konijn dat zich voort moest slepen. )

Qua bloedprikken van mensen: ik vroeg vaak vooraf wat de mensen liever wilden. ‘Gewoon doen’ of juist echt stap voor stap vertellen. Werkte voor mij prima, en ik denk voor de patiënten ook.

De kunst was wel om te erkennen dat sommige mensen bang waren (of dat het bijzonder kut is om om half 7 wakker gemaakt te worden omdat ik bloed van je wil… :+ ) maar niet in alle drama mee te gaan. En het dan ook weer niet te lang te laten duren want er bouwt toch spanning op.

Maar goed, niks werkt altijd feilloos. En elke patiënt is anders. Dat is bij onze gezelschapsdieren niet anders.
pi_212344546
Over kwakzalverij @Candaasje... CBD olie als alternatief voor Solensia...?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_212344824
Hehe …de maten in de schuur zijn opgenomen. Bedoeling is om na de koffie bij hornbach plaatmateriaal uit te zoeken voor de afwerking.
Tuurlijk zijn er wat mitsen en maren. Leidingwerk, elektra etc.
Wat een project. 😢 En dan selluf doen. 8)7

Op de gastroscopie na - dat was hel - en oh ja 3 x gemorrel aan de neusvleugel voor een biopt. totdat ik zei dat het alleen nog maar onder anaesthesie mocht.
Al het andere onderzoek in- en uitwendig onderga ik lijdzaam en leuterend om de aandacht af te leiden.
Eigenlijk ben ik al zo lang eruit en zijn er zó veel nieuwe dingen, dat ik mij maar als een doorsnee patiënt beschouw. ]

Fijn om te lezen dat @vlindertje89 positieve vorderingen ervaart. _O_

En nondeju wat naar voor jou @Kaatje1 😢
pi_212344916
Berichtje in de mail: te koop:vouchers bij de hema tot 28 februari en in te wisselen tot eind sept: treinreis + 2 nachten naar Parijs, Londen, Berlijn, Antwerpen, Brussel.
Uit te breiden met upgrade in dagen en eerste klas. Vanaf ¤ 225,-
https://tickets.hema.nl/3-daagse-stedentrip-trein-parijs

Hoe verleidelijk.
pi_212345548
Thuis. Ga, gezien de regen nu geen boodschappen doen maar morgen. Duik ik de vriezer of ik de daging smoor kan vinden :D

Vanochtend een mevrouw die heeeel lang moest wachten. Want wilde niet door een van de teamleiders geholpen worden maar door mij (normaal hebben we 3-4 vrijwilligers en 1 teamleider, maar nu 1 vrijwillige, ik dus, en 2 teamleiders _O-). Echt helpen kon ik nu niet, maar daar duik ik maandag wel in.

Gezellige lunch @Blues

Ev vwb alternatief paardengedoe, een vroegere vriendin zit daar middenin. Die is ook helemaal die kant op gegaan dat ze tijdens corona het contact met mij heeft verbroken want ik vond de adviezen van het rivm steekhoudender dan van jomanda achtige figuren. Lees nog af en toe op haar insta en ze draaft :P steeds verder door
pi_212345586
quote:
2s.gif Op donderdag 8 februari 2024 11:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
:{

Ik hoop voor hoofdpijn of stress en niet voor kanker.
Nee nee en niet echt.
Voor neuropathie. Hun praktijkervaring is dat acupunctuur het enige is wat helpt. Ik ben geneigd de ervaring van zulke professionals best serieus te nemen (maar niet direct helemaal voor 100% waar aan te nemen). Geheel toevallig riep daarna ook nog een familielid hetzelfde. Dus zowel van medische als van ptkant positieve verhalen.
  donderdag 8 februari 2024 @ 13:51:36 #73
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_212346169
Wij gaan met onze honden naar acupunctuur :X Maar wat @Candaasje ook al zei over haar konijn, een huisdier heeft echt geen benul van placebo-effect en dergelijke en wij zien wel degelijk een verbetering (eentje voor alergie, andere voor stramme botten gewrichten, andere voor problemen met voeding). Dus tja... zelf ben ik vrij nuchter, maar ik loop dus wel bij een chiropractor :@ Heb geen ernstige problemen trouwens en van mijn nek moet hij vooral afblijven (ik ben een echte schijtlaars), maar voor mijn rug merk ik zeker verschil, ga nu ook nog maar 1x per maand.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_212346231
Ik hou van mijn manueel therapeut, die ook naast allerlei andere dingen knakt en kraakt. Ik weet niet hoe het zit met chiropractors, maar mijne heeft er een master voor moeten halen, ik mag aannemen dat daar wel enigszins evidence based info aan de orde is geweest.
pi_212346398
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:56 schreef Vanyel het volgende:
Ik hou van mijn manueel therapeut, die ook naast allerlei andere dingen knakt en kraakt. Ik weet niet hoe het zit met chiropractors, maar mijne heeft er een master voor moeten halen, ik mag aannemen dat daar wel enigszins evidence based info aan de orde is geweest.
Zo een heb ik ook. Doet heel veel andere dingen maar indien nodig een kraakje
  donderdag 8 februari 2024 @ 14:28:16 #76
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212346638
De master chiropractie is in Nederland niet erkend en kun je hier niet halen omdat discussie

Ik weet eerlijk gezegd niet zo wat ik er van vind, heb veel goede verhalen van patiënten over gehoord, waar m dat in zit kan ik niet onderbouwen maar ook niet weerleggen. Het zij zo :+

Placebo-effect en nocebo-effect bestaat overigens ook bij dieren. Andrea Evers van de universiteit Leiden is expert op dit vlak en kan er fantastisch over vertellen _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_212347314
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 14:28 schreef Molo het volgende:
De master chiropractie is in Nederland niet erkend en kun je hier niet halen omdat discussie

Ik weet eerlijk gezegd niet zo wat ik er van vind, heb veel goede verhalen van patiënten over gehoord, waar m dat in zit kan ik niet onderbouwen maar ook niet weerleggen. Het zij zo :+

Placebo-effect en nocebo-effect bestaat overigens ook bij dieren. Andrea Evers van de universiteit Leiden is expert op dit vlak en kan er fantastisch over vertellen _O_
Dat is inderdaad degene wiens onderzoek ik bedoelde ook eerder op mn tweede uni :) ik heb tegen het einde van mn PhD een artikel van/over haar gelezen in de krant en haar toen gemaild, of ze toevallig een postdoc zocht binnenkort want ik was wel geïnteresseerd en bijna klaar met PhD *) . Heel vlot mailtje terug, helaas niet. Week later nog een mailtje, dat ze wel docent zochten voor 4u per week voor thesis begeleiding en of ik daar misschien ook interesse in had. En the rest is history :D ;) inmiddels alweer ruim vier jaar daar in dienst. Duurde wel twee jaar voor ik haar zelf een keer had ontmoet _O- en doe dus zelf niks met dat onderzoek, maar ze kan er inderdaad fantastisch over vertellen _O_ en ik vind het nog steeds machtig interessant.

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 08-02-2024 15:38:38 ]
pi_212347600
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 14:28 schreef Molo het volgende:
Wellicht niet relevant maar ik had het over de manueel therapeutversie. Wist niet dat er überhaupt ook een voor chirodinges was
pi_212347637
Hornbach door: nu in de auto met spullen.
2,2 kilometer en 2756 stappen 🙃
Oh en ¤110,- en leuke gesprekken.
  donderdag 8 februari 2024 @ 16:10:35 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212347790
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 15:30 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Dat is inderdaad degene wiens onderzoek ik bedoelde ook eerder op mn tweede uni :) ik heb tegen het einde van mn PhD een artikel van/over haar gelezen in de krant en haar toen gemaild, of ze toevallig een postdoc zocht binnenkort want ik was wel geïnteresseerd en bijna klaar met PhD *) . Heel vlot mailtje terug, helaas niet. Week later nog een mailtje, dat ze wel docent zochten voor 4u per week voor thesis begeleiding en of ik daar misschien ook interesse in had. En the rest is history :D ;) inmiddels alweer ruim vier jaar daar in dienst. Duurde wel twee jaar voor ik haar zelf een keer had ontmoet _O- en doe dus zelf niks met dat onderzoek, maar ze kan er inderdaad fantastisch over vertellen _O_ en ik vind het nog steeds machtig interessant.
Oh vet briljant dit :D
  donderdag 8 februari 2024 @ 16:11:46 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212347800
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 15:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wellicht niet relevant maar ik had het over de manueel therapeutversie. Wist niet dat er überhaupt ook een voor chirodinges was
Oh dat is wel wat anders ja :D
Manuele fysio is gewoon regulier, niks mis mee, elke ziekenhuis en revalidatiecentrum heeft die specialisatie rondlopen :)
  donderdag 8 februari 2024 @ 16:49:44 #82
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212348226
Mooie filosofische TT. Zwarte zwanen, witte zwanen.
pi_212348859
Voor de Ottolenghi liefhebbers:
https://www.afaslive.nl/agenda/yotam-ottolenghi

(Ik vind het wel veel geld voor een kaartje.)

Ik leer heel veel hier op het forum en ook dingen vanuit andere hoeken bekijken is interessant.

@Kaatje dikke knuffel. Hopelijk kunnen de artsen je meer duidelijk geven over wat er verder nog kan en helpen bij verminderen van oedeem
pi_212349297
quote:
7s.gif Op donderdag 8 februari 2024 06:59 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!

Het is weer echt fris buiten :Y. Het vriest.
Ik klim zo opt de fiets voor een uurtje natuur (en dan een dag kantoor).

De heenweg
was mooier dan

De terugweg
  donderdag 8 februari 2024 @ 18:21:04 #85
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212349376
quote:
7s.gif Op donderdag 8 februari 2024 18:14 schreef sigme het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
De heenweg
was mooier dan
[ afbeelding ]
De terugweg
Is dat de Berkel?
  donderdag 8 februari 2024 @ 18:24:12 #86
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212349424
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 17:40 schreef Yinny het volgende:

De hype rond deze man nooit zo begrepen, maar goed, ieder zijn meug.
pi_212349456
@Kaatje1: wat Yinny zegt. En wat een betekenisvol werk doe je voor andere mensen.

Ik lunchte met aardappels en bietenburgers vd overblijvers, met zowaar nog groente uit de moestuin. Nu pannenkoeken met plantaardig ei, ook vd overblijvers. Vreemd spul, soort vanille vla :? maar t worden zowaar pannenkoeken. Met oranje soep uit mn vriezer, blijkt zoete aardappelpaprikasoep te zijn O+
pi_212349583
Mmmm beide vriezers leeggehaald en of ik heb een daging smoor dief in huis of ik heb het al opgegeten. Denk zomaar dat het het laatste is _O-

Het werd erwtensoep, ook lekker maar niet waar ik zin in had.

Vandaag al de hele dag geen last gehad van netvlies migraine en de tinnitus is ook een heel stuk stiller dan de afgelopen dagen. Het gaat weer helemaal de goede kant op.

Prachtige 1e foto @sigme ook de 2e is best mooi maar een stuk grauwer.

Vanmiddag nog voor vwn aan het werk geweest. COA had een rare actie en die moest eerst uitgezocht worden. Wij snapten er ook helemaal niets van. En hoe het gegaan is snappen we nog steeds niet, de uitkomst wel (voor een gezin iets minder leuk) en dat mag ik ze maandag gaan vertellen. Beetje buikpijn van hoe ik dat moet aanpakken.
pi_212349723
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 18:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Is dat de Berkel?
Drentsche Aa (strikt genomen is het het Westerdiep)
pi_212349817
quote:
7s.gif Op donderdag 8 februari 2024 18:14 schreef sigme het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
De heenweg
was mooier dan
[ afbeelding ]
De terugweg
1e pic is mooi. Die lucht ook.
2e pic is vanaf ander kant :{w :D
pi_212349838
Is er al een babi bij @Kreator ?

En hoe gaat t met @Myraela 's zwangerschap?
pi_212349870
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 18:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De hype rond deze man nooit zo begrepen, maar goed, ieder zijn meug.
Weinig chefs met een dermate herkenbare stijl qua gerechten, en qua moderne Joodse/Arabische keuken ook wel een pionier.
pi_212349879
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 18:53 schreef Blues het volgende:

[..]
1e pic is mooi. Die lucht ook.
2e pic is vanaf ander kant :{w :D
Dat heb je met heen-en-weerverkeer ;-)
In theorie zou de zon ook aan de andere kant gestaan hebben, als ie er was geweest.

Ik kwam wel op de koude natte terugweg een zwerm distelvinkjes O+ O+ tegen, dat maakte nog wel wat goed.
pi_212350099
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 17:40 schreef Yinny het volgende:
https://www.afaslive.nl/agenda/yotam-ottolenghi

(Ik vind het wel veel geld voor een kaartje.)

Ik leer heel veel hier op het forum en ook dingen vanuit andere hoeken bekijken is interessant.

@:kaatje dikke knuffel. Hopelijk kunnen de artsen je meer duidelijk geven over wat er verder nog kan en helpen bij verminderen van oedeem
We hebben tickets *O*
Spoilers!
pi_212350120
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 19:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
We hebben tickets *O*
En wij willen een verslag! Gaan jullie dineren?
pi_212351223
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 19:12 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En wij willen een verslag! Gaan jullie dineren?
Nee, hij kookt zelf niet dus dan hou ik dat geld wel in mijn zak.
Spoilers!
pi_212351268
@_flore, wat kon je nog uit de moestuin eten vandaag? Ik ga morgen spruiten oogsten. Dan heb ik alleen nog boerenkool en prei staan.
Spoilers!
pi_212351929
quote:
7s.gif Op donderdag 8 februari 2024 18:56 schreef sigme het volgende:

[..]
Dat heb je met heen-en-weerverkeer ;-)
In theorie zou de zon ook aan de andere kant gestaan hebben, als ie er was geweest.

Ik kwam wel op de koude natte terugweg een zwerm distelvinkjes O+ O+ tegen, dat maakte nog wel wat goed.
zwerm distelvinkjes/puttertjes O+ O+
pi_212353637
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 20:39 schreef Blues het volgende:

[..]
zwerm distelvinkjes/puttertjes O+ O+
Niet de beste foto, maar 3 jaar geleden zaten er een stel in de boom voor mijn huis. Nu zit ik iedere dag te kijken of ze er weer zijn.
pi_212353880
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 20:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:_flore, wat kon je nog uit de moestuin eten vandaag? Ik ga morgen spruiten oogsten. Dan heb ik alleen nog boerenkool en prei staan.
Ik had nog bieten en wortels, wel kleintjes want laat gezaaid. (Die hadden er vast voor de winter/vorst uitgemoeten.) Er staat nog meer, snijbiet en winterpostelein, die zijn zelf maar alvast aan de lente begonnen ofzo.
Spruiten en boerenkool zou ik ook wel willen, lekker! Mijn najaars kool is opgegeten }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')