Prima prijsquote:Op vrijdag 16 februari 2024 14:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Offerte is ¤7360 voor 18X435Wp, plm ¤950/kWp
Ja, dacht ik ook... Nou wel de S500B optimizers erin peuterenquote:
Zover ik weet zit je bij GreenChoice nog goed al heb ik het al even niet meer bijgehouden.quote:Op maandag 19 februari 2024 12:53 schreef zoz het volgende:
Wij zitten nu bij budget energie. Ze hebben ons laten weten 20 euro per maand in kosten te brengen omdat we zonnepanelen hebben.
Zijn er op dit moment energiemaatschappijen die deze kosten niet in rekening brengen? Tips qua keuze?
Engie heeft het vooralsnog niet. Daar zat ik bij, en daar zit ik sinds deze maand wéér bij.quote:Op maandag 19 februari 2024 12:53 schreef zoz het volgende:
Wij zitten nu bij budget energie. Ze hebben ons laten weten 20 euro per maand in kosten te brengen omdat we zonnepanelen hebben.
Zijn er op dit moment energiemaatschappijen die deze kosten niet in rekening brengen? Tips qua keuze?
Oxxioquote:Op maandag 19 februari 2024 12:53 schreef zoz het volgende:
Dat heb ik ook gedaan, maar betekent dat dat ze dan niet ineens alsnog kosten doorberekenen?quote:Op maandag 19 februari 2024 13:23 schreef Isdatzo het volgende:
Precies om dit soort gezeik te voorkomen heb ik in het najaar een vast contract voor 3 jaar afgesloten.
Heb je een vast of variabel contract?quote:Op maandag 19 februari 2024 12:53 schreef zoz het volgende:
Greenchoice is inmiddels ook gestopt met contracten van 3 jaar voor eigenaren van zonnepanelen. Wie biedt deze nog wel aan? Ik moet in september weer verlengen.quote:Op maandag 19 februari 2024 13:23 schreef Isdatzo het volgende:
Precies om dit soort gezeik te voorkomen heb ik in het najaar een vast contract voor 3 jaar afgesloten.
September duurt nog een half jaar, dus info van nu heeft geen zin voor over een half jaar, want als er nu nog bedrijven zijn die 3 jaar aanbieden is het dikke kans dat die over een half jaar, als jij aan de beurt bent, er niet meer zijn.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 15:40 schreef archito het volgende:
[..]
Greenchoice is inmiddels ook gestopt met contracten van 3 jaar voor eigenaren van zonnepanelen. Wie biedt deze nog wel aan? Ik moet in september weer verlengen.
Eneco doet dit stiekem al sinds vorig jaar mei. het viel mij op dat in de afgelopen wintermaanden dat we nauwelijks opbrengst hangen overige kosten ¤5 waren maar in de maanden met goede opbrengst daarvoor was het ineens ¤22.quote:Op maandag 19 februari 2024 12:53 schreef zoz het volgende:
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Is dit iets wat in jouw energiecontract met Eneco staat?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:19 schreef Sabata het volgende:
[..]
Eneco doet dit stiekem al sinds vorig jaar mei. het viel mij op dat in de afgelopen wintermaanden dat we nauwelijks opbrengst hangen overige kosten ¤5 waren maar in de maanden met goede opbrengst daarvoor was het ineens ¤22.
Ik heb variabel van budget energie en ga naar 2jr vast van Mega.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 14:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Heb je een vast of variabel contract?
Over wat voor overige kosten hebben we het dan? Je kan toch niet zomaar overige kosten rekenen zonder het ergens te specificeren.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:19 schreef Sabata het volgende:
[..]
Eneco doet dit stiekem al sinds vorig jaar mei. het viel mij op dat in de afgelopen wintermaanden dat we nauwelijks opbrengst hangen overige kosten ¤5 waren maar in de maanden met goede opbrengst daarvoor was het ineens ¤22.
Ik heb daar bij Eneco geen last van.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:19 schreef Sabata het volgende:
[..]
Never mind.quote:Op maandag 19 februari 2024 12:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zover ik weet zit je bij GreenChoice nog goed al heb ik het al even niet meer bijgehouden.
Je kan ook met alleen stroom overstappen, als je nog gas hebt.
Dat omdraaien van dag en nacht tarief is wel een stap vooruit.quote:
Of niet. Want nu is het grijs en breng ik dus niets op. Dan laad ik mijn auto in de nacht, dat is goedkoper. Bovendien staat die auto overdag niet thuis, dus ik red het niet eens om hem te laden in het normale tarief. Ik gebruik 2/3 van mijn afname in het daltarief, niet in het gewone. Dus ik ga er op achteruit.quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat omdraaien van dag en nacht tarief is wel een stap vooruit.
Dat jij erop achteruitgaat betekent niet dat het geen goede/logische stap is. Het lijkt me bijzonder zinvol om mensen te stimuleren hun verbruik af te stemmen op de productie.quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:38 schreef d.k. het volgende:
[..]
Of niet. Want nu is het grijs en breng ik dus niets op. Dan laad ik mijn auto in de nacht, dat is goedkoper...Ik gebruik 2/3 van mijn afname in het daltarief, niet in het gewone. Dus ik ga er op achteruit
Wie is er in staat om als particulier overdag heel veel stroom af te nemen? Een groot deel van Nederland werkt overdag, dat maakt het lastig om bijvoorbeeld de was te doen (je wil die natte was geen uren in de machine), de auto is niet thuis dus die kan je niet laden, je zet geen airco aan voor koelen of verwarmen als je niet thuis bent etc. Ja, fijn als je thuiswerkt oid maar dat is echt niet het grootste deel van Nederland. Het is wel handig voor de energiemaatschappijen want dan is er aanbod genoeg dus ondanks dat ze een minder hoog tarief vragen maken die echt nog wel winst.quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat jij erop achteruitgaat betekent niet dat het geen goede/logische stap is.
Hartstikke logisch dus dat energie duurder is wanneer de vraag hoger én het aanbod lager is.quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:48 schreef d.k. het volgende:
[..]
Wie is er in staat om als particulier overdag heel veel stroom af te nemen? Een groot deel van Nederland werkt overdag, dat maakt het lastig om bijvoorbeeld de was te doen (je wil die natte was geen uren in de machine), de auto is niet thuis dus die kan je niet laden, je zet geen airco aan voor koelen of verwarmen als je niet thuis bent etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |