Per kerncentrale moet de overheid tussen de 5-10 miljard bijleggen dacht ik? En nu beginnen is na 2035 opleverenquote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Kerncentrales, lees ik. Wel jammer dat er geen financiële onderbouwing is.
Kerncentrales zijn vaak alleen rendabel als je ook kernwapens wil maken. Beetje een publiek geheim.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Kerncentrales, lees ik. Wel jammer dat er geen financiële onderbouwing is.
Gewoon, extra kosten in het leven roepen. Die kosten waren sowieso al een reactie op dat het hen te lang duurde voordat die salderingsregel werd afgeschaft, en nu die blijft én ze weten dat ze extra kosten in rekening mogen brengen gaat dat gebeuren denk ik.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:31 schreef capricia het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe de energiemaatschappijen hier op gaan reageren. Nu we eindeloos door mogen blijven salderen.
quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:33 schreef MadMaster het volgende:
Zoals het er al naar uit zag, kunnen we nog even doorgaan met salderen:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)oor-afbouw~a6ea2650/
Wel jammer dan. Dat deze extra baten bij de energieboeren terecht komt, en niet bij de staat. Die nu een nieuwe dekking voor die miljarden moet vinden.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Gewoon, extra kosten in het leven roepen. Die kosten waren sowieso al een reactie op dat het hen te lang duurde voordat die salderingsregel werd afgeschaft, en nu die blijft én ze weten dat ze extra kosten in rekening mogen brengen gaat dat gebeuren denk ik.
Ik zat net even te kijken bij Budget energie en daar moet je rekening houden met ongeveer 10ct per gesaldeerde kWh. Geeft je ook een beetje beeld wat de terugverdientijd van een thuisaccu kan zijn, nog steeds niet heel vlot in elk geval.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Gewoon, extra kosten in het leven roepen. Die kosten waren sowieso al een reactie op dat het hen te lang duurde voordat die salderingsregel werd afgeschaft, en nu die blijft én ze weten dat ze extra kosten in rekening mogen brengen gaat dat gebeuren denk ik.
Je gaat straks gewoon een vergoeding betalen of iets in die vorm.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:31 schreef capricia het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe de energiemaatschappijen hier op gaan reageren. Nu we eindeloos door mogen blijven salderen.
Ja dat is iets wat elke leverancier zal gaan doen, op termijn. Een aantal doen dat nu al, een aantal doen dat nog niet, maar dat is denk ik een kwestie van tijd.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik zat net even te kijken bij Budget energie en daar moet je rekening houden met ongeveer 10ct per gesaldeerde kWh. Geeft je ook een beetje beeld wat de terugverdientijd van een thuisaccu kan zijn, nog steeds niet heel vlot in elk geval.
Oh maar jij hebt de illusie dat als het wél zou zijn afgeschaft, een partij als VanDeBron nu hun 'boete' zou terug trekken? Nee natuurlijk niet, want die boete is gewoon ordinair extra inkomen. Dit is gewoon een cash grab, en dat wordt verkocht als 'oneerlijk voor de niet-paneel-bezitters', maar in realiteit is gewoon ordinair geld harken.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Wel jammer dan. Dat deze extra baten bij de energieboeren terecht komt, en niet bij de staat. Die nu een nieuwe dekking voor die miljarden moet vinden.
Daar heb ik eerlijk gezegd nog de grootste moeite mee. Alsof ze zich ooit 1 seconde druk hebben gemaakt om de niet-zonnepanelen bezitter. Als dat daadwerkelijk zo was zouden zelf geen enorme zonneparken aan leggen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh maar jij hebt de illusie dat als het wél zou zijn afgeschaft, een partij als VanDeBron nu hun 'boete' zou terug trekken? Nee natuurlijk niet, want die boete is gewoon ordinair extra inkomen. Dit is gewoon een cash grab, en dat wordt verkocht als 'oneerlijk voor de niet-paneel-bezitters', maar in realiteit is gewoon ordinair geld harken.
Is op zich niks mis mee, die kosten in rekening brengen is toegestaan, maar noem het beestje dan bij de naam, maar daar hebben ze de ballen niet voor.
Ik las gisteren dat Eneco toestemming heeft voor een zonnepark van 88.000(!) panelen. Dan is er ineens geen netcongestie blijkbaar, maar als die panelen op daken liggen dan is er een probleem.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Daar heb ik eerlijk gezegd nog de grootste moeite mee. Alsof ze zich ooit 1 seconde druk hebben gemaakt om de niet-zonnepanelen bezitter. Als dat daadwerkelijk zo was zouden zelf geen enorme zonneparken aan leggen.
De hypocrisie druipt er vanaf. Ik betaal nog liever een tientje per maand extra dan dat ik met dergelijke bedrijven in zee zou gaan. Ik weet dondersgoed hoe het werkt maar benoem het gewoon zoals het is.
Eens.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik las gisteren dat Eneco toestemming heeft voor een zonnepark van 88.000(!) panelen. Dan is er ineens geen netcongestie blijkbaar, maar als die panelen op daken liggen dan is er een probleem.
Natuurlijk maken ze zich daar niet druk om. Ze maken zich maar druk om 1 ding en dat is hun eigen winst. En dat is logisch, daar zijn het bedrijven voor, maar kom daar dan gewoon voor uit.
Ze verzinnen vast wel iets anders waar ze je weer op kunnen pakken.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik las gisteren dat Eneco toestemming heeft voor een zonnepark van 88.000(!) panelen. Dan is er ineens geen netcongestie blijkbaar, maar als die panelen op daken liggen dan is er een probleem.
Natuurlijk maken ze zich daar niet druk om. Ze maken zich maar druk om 1 ding en dat is hun eigen winst. En dat is logisch, daar zijn het bedrijven voor, maar kom daar dan gewoon voor uit.
Natuurlijk doen ze dat. En ze riepen in het begin wel dat ze die extra kosten zouden afschaffen als de salderings-afschaffing er door zou komen, maar VDB krabbelde alweer terug.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:46 schreef Kiid het volgende:
[..]
Ze verzinnen vast wel iets anders waar ze je weer op kunnen pakken.
Idd, als er zonneparken en windmolenparken moeten worden aangelegd dan gaat het ineens niet meer over netcongestie, maar jouw en mijn paneeltjes, die veroorzaken al die ellende op het net.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is omdat het niet gaat om die netcongestie. Dat is het excuus. Het gaat ook niet om dat zogenaamde kosten van de mensen die geen panelen hebben. Dat is het verhaaltje dat verteld wordt om het te verkopen, en hoe beter dan de mensen zonder panelen voor te houden dat ze het voor hun doen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Idd, als er zonneparken en windmolenparken moeten worden aangelegd dan gaat het ineens niet meer over netcongestie, maar jouw en mijn paneeltjes, die veroorzaken al die ellende op het net.
Je snapt er weinig van.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Netcongestie heeft echt helemaal niets te maken met zonnepanelen op woonhuizen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Idd, als er zonneparken en windmolenparken moeten worden aangelegd dan gaat het ineens niet meer over netcongestie, maar jouw en mijn paneeltjes, die veroorzaken al die ellende op het net.
Dit is waarschijnlijk inderdaad de hoofdreden.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:14 schreef leolinedance het volgende:
Als iedereen een slimme meter had gehad was de salderingsregeling waarschijnlijk wel afgebouwd per 2025. Het is gewoon niet haalbaar om 1000 meters per dag te vervangen. Sterker nog, je mag deze nog altijd weigeren.
En ook iets wat je wel had kunnen zien aankomen. Behalve de enkele users in dit topic die het behouden van de draaischijfmeter jaren geleden al als onzin bestempelden en bij hoog en laag volhielden dat het geen invloed ging hebben op de salderingsregeling. Maar het blijkt toch iets anders te liggen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 20:16 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dit is waarschijnlijk inderdaad de hoofdreden.
Zolang er mensen zijn met zonnepanelen en een oude terugdraaiende draaischijfmeter, kan de salderingsregeling juridisch waarschijnlijk niet afgeschaft worden. Het nog aanwezig zijn van draaischijfmeters en niet tijdig kunnen vervangen van alle oude meters is ook bij eerdere beslissingen over uitstel van het afschaffen van de salderingsregeling een belangrijk argument geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |