abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212334845
Mooie analyse trouwens in de Volkskrant. Deze observatie vind ik interessant:

“Een Haagse wijsheid wil dat onervaren politici luisteren naar ieder woord dat wordt gezegd; doorgewinterde politici luisteren naar wat er niet wordt gezegd. En wat er woensdag niet werd gezegd: we hebben geen vertrouwen meer in Omtzigt, we willen niks meer met hem te maken hebben, hij kan het karakterologisch niet aan. Journalisten gaven genoeg voorzetjes om af te rekenen met Omtzigt: geen van de drie leiders ging erop in.”
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 7 februari 2024 @ 17:53:42 #242
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212334869
Van Ranst _O_

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212334943
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 17:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Wat voor grote uitgaves wilden zij doen die niet realistisch bleken? Eigen risico en tandarts kan ik opnoemen, maar wat nog meer ?
Uitgaven (en dit is niet eens volledig):

- 10k politieagenten
- Loonsverhoging in de zorg
- Meer handen aan het bed
- Meer verpleeghuisplekken
- Aow naar 65
- Meer huurtoeslag
- Kleinere klassen (dus meer leraren)
- Extra investeringen in wegen

Maar ook aan de inkomsten:
- Afschaffen BTW op voeding
- Afschaffen Vliegtax
- Verlagen brandstofaccijns, energiebelasting, BTW op energie
- Forse lastenverlichting voor huishoudens

Oftewel zeer fors meer eruit en veel minder inkomsten, dat gaat vast goed :')

En ja ze doen dingen als minder publieke omroep en ontwikkelingssamenwerking, maar dat is op de totale begroting kleingeld en zorg en sociale zekerheid zijn dat zeker niet.
pi_212334947
Timmermans is natuurlijk 100% hopium, zou niet weten wie er met hem in zee wil gaan.
pi_212334954

Ze hebben het onderwerp 'Grondwet' na een tijdje maar opzij geschoven _O-
  woensdag 7 februari 2024 @ 17:59:49 #246
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_212334967
quote:
84s.gif Op woensdag 7 februari 2024 17:53 schreef Starhopper het volgende:
Van Ranst _O_

[ twitter ]
Het doet recht aan de verkiezingsuitslag, maar geen recht, volgens de opiniepeilingen althans, aan wat de meerderheid van de Nederlanders voor kabinet wenst.

Met name voor de VVD wordt het zo een lastig verhaal. Die worden gemarginaliseerd bij én een deelname aan een kabinet over links en bij nieuwe verkiezingen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_212334980
quote:
84s.gif Op woensdag 7 februari 2024 17:53 schreef Starhopper het volgende:
Van Ranst _O_

[ twitter ]
Een frustratie van veel stemmers is dat politici na de verkiezingen iets anders doen dan ze beloven of voor doen komen. Technisch gezien is het democratisch om een meerderheid te zoeken, maar het is natuurlijk niet in de geest van de democratie als je dat doen met partijen die erg ver van je afstaan en als je coalities smeedt die je stemmers liever niet zien.

Dit geldt niet zozeer voor Omtzigt, maar de VVD moet bijvoorbeeld voorzichtig zijn als het gaat om samenwerking met links.
  woensdag 7 februari 2024 @ 18:01:50 #248
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212334997
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 18:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Een frustratie van veel stemmers is dat politici na de verkiezingen iets anders doen dan ze beloven of voor doen komen. Technisch gezien is het democratisch om een meerderheid te zoeken, maar het is natuurlijk niet in de geest van de democratie als je dat doen met partijen die erg ver van je afstaan en als je coalities smeedt die je stemmers liever niet zien.

Dit geldt niet zozeer voor Omtzigt, maar de VVD moet bijvoorbeeld voorzichtig zijn als het gaat om samenwerking met links.
Er is dan een meerderheid dus dit is wat de meerderheid van de stemmers wil zien.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212335008
quote:

[..]

Rechtse stemmers moeten maar eens beseffen dat ze geen rechts kabinet krijgen omdat een groot deel van de rechtse stem naar dorpsidioten gaat waar niet mee te regeren valt.
  woensdag 7 februari 2024 @ 18:03:19 #250
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_212335022
quote:

[..]

Ja, daarom heeft Yesilgöz voor de verkiezingen natuurlijk ook zo ondubbelzinnig afstand genomen van de PVV.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_212335046
quote:
84s.gif Op woensdag 7 februari 2024 18:01 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Er is dan een meerderheid dus dit is wat de meerderheid van de stemmers wil zien.
Nee, dat maak ik je net duidelijk…
pi_212335086
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 18:02 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Rechtse stemmers moeten maar eens beseffen dat ze geen rechts kabinet krijgen omdat een groot deel van de rechtse stem naar dorpsidioten gaat waar niet mee te regeren valt.
Politici moeten maar eens begrijpen dat het niet handig is een substantiële minderheid te negeren en isoleren. Ik ga zelf in ieder geval een ruk naar rechts maken als er nieuwe verkiezingen komen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 februari 2024 @ 18:12:16 #253
426493 crew  PippenScottie
pi_212335114
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 18:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Politici moeten maar eens begrijpen dat het niet handig is een substantiële minderheid te negeren en isoleren. Ik ga zelf in ieder geval een ruk naar rechts maken als er nieuwe verkiezingen komen.
Volgens mij zit een substantiële minderheid niet aan de formatietafel
My friends all drive horses
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 februari 2024 @ 18:13:49 #254
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212335128
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 17:52 schreef Claudia_x het volgende:
Mooie analyse trouwens in de Volkskrant. Deze observatie vind ik interessant:

“Een Haagse wijsheid wil dat onervaren politici luisteren naar ieder woord dat wordt gezegd; doorgewinterde politici luisteren naar wat er niet wordt gezegd. En wat er woensdag niet werd gezegd: we hebben geen vertrouwen meer in Omtzigt, we willen niks meer met hem te maken hebben, hij kan het karakterologisch niet aan. Journalisten gaven genoeg voorzetjes om af te rekenen met Omtzigt: geen van de drie leiders ging erop in.”
De Volkskrant en Omtzigt is sowieso wel een leuk verhaal. Als je neutraal nieuws wil omtrent Omtzigt, moet je vooral niet de VK erbij pakken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_212335258
Moe zijn na een paar weekjes praten :') Mensen die Pietertje als redder van dit land zien :')

Meneer weet alles beter maar heeft zelf vervolgens niet de ballen om beslissingen te nemen. Totaal ongeschikt voor de politiek deze slapjanus.
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
  woensdag 7 februari 2024 @ 18:22:56 #256
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212335276
Doen of je moe/ziek bent is gewoon standaard manipulatie
  woensdag 7 februari 2024 @ 18:23:21 #257
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_212335283
Ik krijg steeds meer de indruk dat Omtzigt ongeschikt is voor een zware politieke functie.
Wanneer de druk toeneemt raakt hij of overspannen, of neemt onbegrijpelijke beslissingen.
Dit gaat hoe dan ook NSC forse klappen opleveren bij volgende verkiezingen zolang hij daar aan het roer staat.
Pieter moet gewoon kamerlid blijven.
  woensdag 7 februari 2024 @ 18:24:11 #258
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_212335301
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 18:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat doe je dan wel op vreemde gronden, want er wordt niet geisoleerd en niet genegeerd. En 'nieuwe bestuurscultuur' is van Rutte, niet van Omtzigt. De PVV heeft nog zat kansen om andere partijen te betrekken; alsof NSC moét formeren om PVV aan een coalitiemeerderheid te helpen. Dat is gewoon kul, en daar een persoonlijke 'ruk naar rechts' mee rechtvaardigen niet meer dan een gezocht excuus.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_212335313
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 17:59 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het doet recht aan de verkiezingsuitslag, maar geen recht, volgens de opiniepeilingen althans, aan wat de meerderheid van de Nederlanders voor kabinet wenst.

Met name voor de VVD wordt het zo een lastig verhaal. Die worden gemarginaliseerd bij én een deelname aan een kabinet over links en bij nieuwe verkiezingen.
Als je recht wil gaan doen aan de opiniepeilingen heb je elke anderhalve week een nieuwe regering nodig :P

Wat de VVD betreft: waarom denk je dat ze die gedoogrol wilden? Lekker pijltjes gooien op de andere 3 partijen zonder bestuurservaring. De kans dat daar dingen misgaan door gebrek aan ervaring is vrij groot, vervolgens hebben ze wel de rechtse kiezer bediend en kunnen ze in een oppositierol alle teleurgestelde afhakers opzuigen.

Als het al te bont wordt trekken ze de stekker er uit en voilà, VVD weer op 35 zetels.
  woensdag 7 februari 2024 @ 18:26:46 #260
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_212335340
Snap niet waarom OMtzigt een reputatie wil opbouwen om bij alles en niets overspannen en ziek te worden. Tis een zwakkeling.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_212335349
Lange tijd dacht ik dat Pieter zeer onbehoorlijk was behandeld binnen het CDA. Maar als hij daar 21 jaar lang met enige regelmaat dergelijke fratsen heeft uitgehaald dan kan ik mij wel voorstellen dat ze hem een positie elders wensten.

Daarnaast sluit ik nog altijd niet uit dat de uitslag van de lijstrekkersverkiezing bij het CDA niet overeenkwam met de stemming. Maar degene die de uitslag mogelijk hebben gemanipuleerd, hadden het fiasco dat wij nu zien mogelijk al zien aankomen.
  woensdag 7 februari 2024 @ 18:29:00 #262
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_212335376
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 18:27 schreef maan_man het volgende:
Lange tijd dacht ik dat Pieter zeer onbehoorlijk was behandeld binnen het CDA. Maar als hij daar 21 jaar lang met enige regelmaat dergelijke fratsen heeft uitgehaald dan kan ik mij wel voorstellen dat ze hem een positie elders wensten.

Daarnaast sluit ik nog altijd niet uit dat de uitslag van de lijstrekkersverkiezing bij het CDA niet overeenkwam met de stemming. Maar degene die de uitslag mogelijk hebben gemanipuleerd, hadden het fiasco dat wij nu zien mogelijk al zien aankomen.
Reken erop dat ze bij het CDA met het raam dicht lachen _O-

Alleen wel zuur dat ze al hun zetels aan hem zijn verloren :D
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 7 februari 2024 @ 18:31:23 #263
65846 Bocaj
47th President.
pi_212335408
Maak er maar een zakenkabinet van. (Mensen die met de poten in de samenleving staan.)

Links mag van mij wel meedoen, maar streng asielbeleid en geen onzinnige linkse klimaathobby's. (Consumentje pesten!)
Een beetje linkse partij kijkt ook naar mensen die het moeilijk hebben, al is Wilders daar zeker ook links in.
pi_212335458
Nou dit is dan einde NSC. Wie breekt, betaalt :lijstje:
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 7 februari 2024 @ 18:34:08 #265
65846 Bocaj
47th President.
pi_212335466
quote:
7s.gif Op woensdag 7 februari 2024 18:26 schreef phpmystyle het volgende:
Snap niet waarom OMtzigt een reputatie wil opbouwen om bij alles en niets overspannen en ziek te worden. Tis een zwakkeling.
Laat hem alleen kamerwerk doen en verder niets. Daar is hij het beste in. :Y
pi_212335488
Lange tijd dacht ik dat Pieter zeer onbehoorlijk was behandeld binnen het CDA. Maar als hij daar 21 jaar met enige regelmaat dergelijke fratsen heeft uitgehaald dan kan ik mij wel voorstellen dat ze hem een positie elders wensten.

Daarnaast sluit ik nog altijd niet uit dat de uitslag van de lijstrekkersverkiezing bij het CDA niet overeenkwam met de stemming. Maar degene die de uitslag mogelijk hebben gemanupuleerd, hadden het fiasco dat wij nu zien mogelijk al zien aankomen.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 18:24 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Dat doe je dan wel op vreemde gronden, want er wordt niet geisoleerd en niet genegeerd. En 'nieuwe bestuurscultuur' is van Rutte, niet van Omtzigt. De PVV heeft nog zat kansen om andere partijen te betrekken; alsof NSC moét formeren om PVV aan een coalitiemeerderheid te helpen. Dat is gewoon kul, en daar een persoonlijke 'ruk naar rechts' mee rechtvaardigen niet meer dan een gezocht excuus.
NSC hoeft helemaal niks, maar er zijn een paar basisbeginsel van fatsoen die zij en met name Omtzigt hier niet naleven. Eerst de media bellen dan je gesprekspartners, het vanavond niet netjes afsluiten, het op een kul reden laten klappen (begin dan niet aan die gesprekken.

Zou mij niks verbazen als Omtzigt nog altijd ziek is als straks over het verslag van de formateur wordt gedebatteerd.
pi_212335572
Verstandig besluit van Pieter Omtzigt. Het afbraakrisico met PVV en BBB is te groot danwel een zekerheid met hen in een kabinet te gaan zitten.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  woensdag 7 februari 2024 @ 18:42:32 #268
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_212335608
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 18:25 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Als je recht wil gaan doen aan de opiniepeilingen heb je elke anderhalve week een nieuwe regering nodig :P

Wat de VVD betreft: waarom denk je dat ze die gedoogrol wilden? Lekker pijltjes gooien op de andere 3 partijen zonder bestuurservaring. De kans dat daar dingen misgaan door gebrek aan ervaring is vrij groot, vervolgens hebben ze wel de rechtse kiezer bediend en kunnen ze in een oppositierol alle teleurgestelde afhakers opzuigen.

Als het al te bont wordt trekken ze de stekker er uit en voilà, VVD weer op 35 zetels.
Er was een opiniepeiling waarin 80+% van de VVD kiezers een coalitie met de PVV wilde, dat lijkt me vrij duidelijk. Maar je punt dat ook dergelijke opiniepeilingen regelmatig veranderen is zeker geldig.

Verder eens.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_212335735
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 17:59 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Maar die worden nu ook gemarginaliseerd. Een kabinet met een PVV-stempel op migratie is voor hen namelijk ook onpraktisch, die kunnen ze in tegenstelling tot partijen als CDA of D66 nooit overtoepen op dat thema. Profileren op dat thema is veel simpeler als je de meest rechtse partij bent in een coalitie…

Overigens is de verkiezingsuitslag wat mij betreft de enige opiniepeiling met enige serieuze waarde.
pi_212335769
quote:

[..]

Wil je werkelijk beweren dat de VVD inhoudelijk dichter op de vrij extreme PVV staat dan op de partijen rond het politieke midden waar ze altijd constructief mee hebben samengewerkt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')