abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212330218
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Welk gezeik precies? Die hebben ook gewoon gezegd dat deze partijen het moeten gaan doen.
Heb jij al iemand vastgehouden en gezegd dat hij heus wel hier mag zijn?
pi_212330220
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Welk gezeik precies? Die hebben ook gewoon gezegd dat deze partijen het moeten gaan doen.
Nee, dat Plasterk zich niet aan de afspraken hield.

Heb je dat nou echt gemist, of heb je last van plaatsvervangende schaamte en ben je het daarom vergeten. ;)
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:40:47 #178
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212330221
quote:
10s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Heb jij al iemand vastgehouden en gezegd dat hij heus wel hier mag zijn?
Heb jij al iemand over de grens geduwd?
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:41:43 #179
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212330234
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, dat Plasterk zich niet aan de afspraken hield.

Heb je dat nou echt gemist, of heb je last van plaatsvervangende schaamte en ben je het daarom vergeten. ;)
Dat is weer wat anders dan of je favoriete coalitie er komt of niet.
pi_212330246
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:36 schreef Hexagon het volgende:
Al dat hersenloze gekrijs om nieuwe verkiezingen bij PVV'ers omdat het niet gaat zoals ze dat willen. :')
Wacht maar tot de informateur met Frans gesproken heeft. Dat wordt hét moment waarop, op een of andere manier, het falen van Geert 1 de schuld van links wordt.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:43:10 #181
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_212330249
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:12 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dit is hoever mijn gedachten zijn:

De informateur Plasterk ging, na de overeenstemming over de grondwet, op zoek naar reeële perspectieven over:
1. Migratie
2. Bestaanszekerheid (zorg, koopkracht, vaste banen, voldoende woningen)
3. Goed bestuur, veiligheid en stabiele overheidsfinanciën
4. Internationaal beleid en gezond ondernemersklimaat
5. Klimaat, stikstof, land en tuinbouw, visserij

Hierover voer je allemaal onderhandelingen waarbij VVD en NSC behoorlijk anders in de wedstrijd zitten als PVV en NSC. Maar toch er komen wat reeële perspectieven en het lukt zelfs om financiële ruimte te vinden voor een, voor de PVV broodnodig punt als, geen eigen bijdrage op de zorg. Helaas komt er vlak voor Plasterks eindrapport allemaal financiële informatie naar boven, waarvan zelfs het aller nieuwste al meer dan een week in Plasterk’s koffertje zit.

Voor NSC betekend deze nieuwe informatie dat de reeële perspectieven anders liggen. Ook de VVD deelt dit, maar die ziet jou liever voorop in de strijd gaan met het gemorrel in de partij in je achterhoofd. In de formatie uit je je zorgen en in plaats van steun lees je de volgende dag in de Telegraaf dat je terugtrekkende bewegingen maakt.

Dan ben je Omtzigt, dan is je vertrouwen in Plasterk behoorlijk weg, dan is je vertrouwen in de andere drie partijen redelijk weg, dan ben je behoorlijk klaar met dat gelek en al die kut tweets, dan is dit toch één van de weinige dingen die je kan doen?

Voor mij voelt dit allemaal best plausibel. Maar wanneer dit het hele verhaal is snap ik niet dat Omtzigt niet met een beter verhaal naar buiten komt. Je zou toch mogen hopen dat NSC haar woordvoering iets beter op orde heeft. Daarom verwacht ik ook dat er binnen de NSC nog iets was als interne verdeeldheid waardoor Omtzigt dit punt statement nu wel moest brengen.

Hoe denken jullie er over?
Volgens mij bedoel je bij eentje BBB. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:44:14 #182
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212330261
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:42 schreef probeer het volgende:

[..]
Wacht maar tot de informateur met Frans gesproken heeft. Dat wordt hét moment waarop, op een of andere manier, het falen van Geert 1 de schuld van links wordt.
Frans gaat gewoon zeggen dat Geert het voorlopig maar even uit moet zoeken hoe die zijn kabinet bij elkaar zoekt. Zo makkelijk komt die er niet vanaf.
pi_212330266
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:43 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Volgens mij bedoel je bij eentje BBB. ;)
Dat viel me ook al op. En ik heb geen flauw idee welke van de twee, BBB moet zijn :D (als in, het is me echt compleet onduidelijk hoe de verhoudingen tussen die 4 momenteel liggen).
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:46:12 #184
182233 thedeedster
pi_212330287
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:22 schreef probeer het volgende:

[..]
Toegegeven .. in die zin is die ondemocratische partijstructuur dan toch wel handig. Hoeven je 50 volgelingen een stuk minder zelf na te kunnen denken. De truc wordt dan toch iets meer om juist de mensen te vinden die heel goed kunnen volgen. Andere selectiecriteria.

Edit .. ah, ja, ministers en stassen, mjah dat wordt lastiger ..
Misschien moet hij het maar aan Rutte vragen. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_212330290
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
PVV gaat richting 50 zetels bij nieuwe verkiezingen.
Nee PVV staat nu op 50 zetels in de peilingen, dat is heel wat anders, kijk maar wat er met de BBB gebeurde tussen maart en november of met de PVV tussen de peilingen op 21-11(27) en 22-11 (37).
pi_212330304
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Heb jij al iemand over de grens geduwd?
Mijn vrouw, telt dat ook.
pi_212330317
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:46 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Misschien moet hij het maar aan Rutte vragen. ;)
Ja maarja .. zijn de mensen die je bij andere partijen weg weet te krijgen om hen achter jou te scharen, nou wel of geen goede volgers?
pi_212330320
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:46 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Nee PVV staat nu op 50 zetels in de peilingen, dat is heel wat anders, kijk maar wat er met de BBB gebeurde tussen maart en november of met de PVV tussen de peilingen op 21-11(27) en 22-11 (37).
Goed punt, maar ik denk dat je vergeet dat de PVV een zeer grote, trouwe achterban heeft die groeiende is. De NSC en BBB zijn nieuwkomers en daar zullen eerder mensen weglopen dan bij het 'vertrouwde' PVV. Yesilgoz bij VVD heeft ook geen goed imago naar buiten toe, dus de VVD kan tevens harde klappen krijgen mocht het tot nieuwe verkiezingen komen. Het zou me niks verbazen wanneer de PVV verder groeit.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_212330347
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:44 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat viel me ook al op. En ik heb geen flauw idee welke van de twee, BBB moet zijn :D (als in, het is me echt compleet onduidelijk hoe de verhoudingen tussen die 4 momenteel liggen).
Echt? Een Yesilguz die op haar congres spreekt over solide overheidsbeleid vs BBB die zegt “schuld mag oplopen om plannen te betalen”. Maar misschien denk ik te economisch.
pi_212330374
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Goed punt, maar ik denk dat je vergeet dat de PVV een zeer grote, trouwe achterban heeft die groeiende is. De NSC en BBB zijn nieuwkomers en daar zullen eerder mensen weglopen dan bij het 'vertrouwde' PVV. Yesilgoz bij VVD heeft ook geen goed imago naar buiten toe, dus de VVD kan tevens harde klappen krijgen mocht het tot nieuwe verkiezingen komen. Het zou me niks verbazen wanneer de PVV verder groeit.
Tegelijk heeft de PVV, met Milders, een campagne in de luwte kunnen voeren. Een campagne waarbij echt weinig naar Wilders gekeken werd en waarbij ze zelf deze uitslag ook niet verwachten (kandidatenlijst).
pi_212330379
quote:

Hopen dat de PVV zo groot wordt dat ze alleen kunnen regeren. Dat zou nog het beste scenario zijn.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_212330418
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:53 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Hopen dat de PVV zo groot wordt dat ze alleen kunnen regeren. Dat zou nog het beste scenario zijn.
Om welke thema’s behalve migratie precies?
pi_212330420
quote:

[..]
Goed punt, maar ik denk dat je vergeet dat de PVV een zeer grote, trouwe achterban heeft die groeiende is. De NSC en BBB zijn nieuwkomers en daar zullen eerder mensen weglopen dan bij het 'vertrouwde' PVV. Yesilgoz bij VVD heeft ook geen goed imago naar buiten toe, dus de VVD kan tevens harde klappen krijgen mocht het ot nieuwe verkiezingen komen.
En dan? Stel nou he ..

Deze formaties lopen helemaal stuk.
Juni 2024 nieuwe verkiezingen.
PVV stijgt naar 45+. VVD, NSC, BBB dalen. PvdGLA krimpt ietsjes. CDA en D66 herstellen 1-3 zetels (terugkrabbelaars van NSC en PvdGLA). Christenen blijven ongeveer gelijk, FvD blijft irrelevant.
Zomerreces.
Nieuwe formatie. PVV mag eerst, en kan eigenlijk alleen maar weer met dezelfde partijen rond de tafel.

Wat is er dan veranderd? Is Geerts onderhandelingspositie aan die tafel dan sterker, wanneer hij nog net zo hard als nu, die andere 3 partijen nodig heeft om uiteindelijk bij de koning zijn krabbeltje te zetten (of hoe dat dan ook gaat) voor Wilders 1?

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 07-02-2024 12:33:23 ]
  woensdag 7 februari 2024 @ 12:00:45 #194
182233 thedeedster
pi_212330451
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:57 schreef probeer het volgende:

[..]
En dan? Stel nou he ..

PVV stijgt naar 45+. VVD, NSC, BBB dalen. CDA en D66 herstellen 1-3 zetels. PvdGLA krimpt ietsjes. Christenen blijven ongeveer gelijk, FvD blijft irrelevant.
Zomerreces.
Nieuwe formatie. PVV mag eerst, en kan eigenlijk alleen maar weer met dezelfde partijen rond de tafel.

Wat is er dan verandert? Is Geerts onderhandelingspositie aan die tafel dan sterker, wanneer hij nog net zo hard als nu, die andere 3 partijen nodig heeft om uiteindelijk bij de koning zijn krabbeltje te zetten (of hoe dat dan ook gaat) voor Wilders 1?
Nieuwe verkiezingen zouden gewoon een eersteklas zwaktebod zijn. Dan gaan we echt op Italië lijken.

Ze zorgen maar dat er iets van een regering komt.
pi_212330487
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 10:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Schaf die hele poppenkast in Den Haag gewoon lekker af.
Direct bestuur uit Brussel en dan Frans Timmermans als stadhouder van Nederland. :D
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_212330500
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 12:00 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Nieuwe verkiezingen zouden gewoon een eersteklas zwaktebod zijn. Dan gaan we echt op Italië lijken.

Ze zorgen maar dat er iets van een regering komt.
Helemaal mee eens hoor.

Ik ging gewoon even mee in de 'nieuwe verkiezingen / PVV 50+' gedachtegang, om eigenlijk het punt te maken dat er aan die nieuwe formatietafel dan vanuit een bepaald aspect geen ene zier verandert.
  woensdag 7 februari 2024 @ 12:04:51 #197
182233 thedeedster
pi_212330508
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 12:03 schreef probeer het volgende:

[..]
Helemaal mee eens hoor.

Ik ging gewoon even mee in de 'nieuwe verkiezingen / PVV 50+' gedachtegang, om eigenlijk het punt te maken dat er aan die nieuwe formatietafel dan vanuit een bepaald aspect geen ene zier verandert.
Het was geen aanval, meer een aanvulling. :)
pi_212330543
quote:

[..]
En dan? Stel nou he ..

PVV stijgt naar 45+. VVD, NSC, BBB dalen. PvdGLA krimpt ietsjes. CDA en D66 herstellen 1-3 zetels (terugkrabbelaars van NSC en PvdGLA). Christenen blijven ongeveer gelijk, FvD blijft irrelevant.
Zomerreces.

Wat is er dan verandert? Is Geerts onderhandelingspositie aan die tafel dan sterker, wanneer hij nog net zo hard als nu, die andere 3 partijen nodig heeft om uiteindelijk bij de koning zijn krabbeltje te zetten (of hoe dat dan ook gaat) voor Wilders 1?
Voor de PVV verandert er niet direct veel qua coalitiepartners inderdaad. Maar hij kan zich best harder opstellen, want een coalitie over links/centrum is dan helemaal geen optie meer. Nu heb je nog de optie VVD/NSC/D66/GLPvdA (hoe onwaarschijnlijk ook), maar als de VVD en NSC minder zetels halen gaat dat ook niet meer lukken.
pi_212330557
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 12:03 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Direct bestuur uit Brussel en dan Frans Timmermans als stadhouder van Nederland. :D
Freert 1, waarin Frans en Geert samen het stokje vasthouden. Met Rob als hun liefdesbaby. En dan voeren ze alle linkse dingen van hun lijstjes samen uit.

"Maar migratie dan?!" hoor ik je denken. Nou .. Frans en Geert gaan dan als powerduo good/bad cop spelen bij de IND verhoren. En dat werkt zó goed dat alle asielaanvragers 100% eerlijk zijn. En dan kunnen we eindelijk eens gaan selecteren op de goeden en de slechten.

In de tussentijd maakt Rob de natuur weer heel, terwijl hij de energierekening laag houdt.

En het zal zó goed gaan dat Freert 2 een coalitie met 100+ zetels heeft.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 07-02-2024 12:32:45 ]
pi_212330646
quote:
En dan? Stel nou he ..
Ik weet het, wat dan inderdaad?

Het "probleem" zit 'm een beetje in het sentiment van de Nederlandse maatschappij anno 2024. Miljoenen mensen willen Wilders dus graag de kans geven om een frisse wind door de politiek te laten waaien, maar in de praktijk lijkt men er dus niet uit te komen. Het is niet zo dat die achterban dan opeens denkt; laten we dan maar over links gaan stemmen.

Al met al krijg je dan een onbestuurbare situatie ja.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')