En voor de toekomst van de kinderen. Er wordt een beetje selectief gepost over de Jelies merk ik. Laten we wel bij het complete blijven en niet alleen de dingen benoemen waardoor we er nog lekker over dingen door kunnen blijven emmeren.quote:Op woensdag 7 februari 2024 07:29 schreef J-net het volgende:
Ik keek gister de eerste aflevering. En het is inderdaad wel zoals verwacht en al besproken; de Jelies lijken vooral voor het lekkere weer en de goedkopere boodschappen te gaan. De Kraantjes lijken meer een plan te hebben. Of dat plan op alle elementen lekker doordacht is (pa die de keuken gaat doen etc). Dat gaan we zien.
Ik ben erg benieuwd.
Van de familie Jelies heb ik wel wat dingetjes al op Insta gezien en heb daardoor ook alweer een mening (als ik weet met hoeveel kinderen ze in 1 kamer moeten slapen enzo).
Dat ben ik met je eens. Ze gaan naar Spanje, maar geen idee hoe of wat op dit punt in de serie. Ik volg ook geen socials van beide families, maar ik las ooit iets dat de Jelies vakantiehuisjes gingen bouwen ofzo?quote:Op woensdag 7 februari 2024 09:36 schreef J-net het volgende:
Ik probeer zo open en eerlijk mogelijk te kijken, maar ik zie wel wat aandachtspunten bij de Jelies. Ook met de taal leren etc.
Als ze tegen Jennie zegt dat ze lerares Engels kan worden is dat een prima plan; alleen is het Engels leren aan Spaanse kinderen merkte mijn man terecht op.
Ik mis bij de Jelies meer een plan dan bij de Kraantjes.
De Kraantjes hebben een plan, ik heb toen wat van hun Youtube vlogs gezien over de voorbereidingen die ze gedaan hebben (dat is het stukje wat je hier mist, de serie stapt hier in vlak voor de verhuizing; terwijl Linda uitgebreid gevlogd heeft over de besluitvorming, de sollicitatie en het uitdenken van de mogelijkheden).
Bij de Jelies mis ik dat; Johan lijkt besloten te hebben in een warm land te willen wonen met lagere boodschappenprijzen. Ok prima, maar inderdaad; wat ga je verdienen, wat heb je aan geld achter de hand, hoe gaat het straks met je kinderen op school en met de taal etc. Hoe is de toekomst van de kinderen qua opleidingen , financieel gezien (werkgelegenheid), hoe makkelijk koop je daar een huis ooit, zijn er huizen te huur etc.
Hoezo over 3 maanden en niet over 12 maanden of 18 maanden. Dat een beetje. En het is natuurlijk een soort mix van Ik Vertrek en Een Huis Vol. En ergens is het voor ons vermaak, maar ik kan mij daar wel enorm over verbazen.
Als je open en eerlijk wil kijken, zou je dat natuurlijk ook kunnen doen zoals het bedoeld is.quote:Op woensdag 7 februari 2024 09:36 schreef J-net het volgende:
Ik probeer zo open en eerlijk mogelijk te kijken, maar ik zie wel wat aandachtspunten bij de Jelies. Ook met de taal leren etc.
Als ze tegen Jennie zegt dat ze lerares Engels kan worden is dat een prima plan; alleen is het Engels leren aan Spaanse kinderen merkte mijn man terecht op.
Ik mis bij de Jelies meer een plan dan bij de Kraantjes.
De Kraantjes hebben een plan, ik heb toen wat van hun Youtube vlogs gezien over de voorbereidingen die ze gedaan hebben (dat is het stukje wat je hier mist, de serie stapt hier in vlak voor de verhuizing; terwijl Linda uitgebreid gevlogd heeft over de besluitvorming, de sollicitatie en het uitdenken van de mogelijkheden).
Bij de Jelies mis ik dat; Johan lijkt besloten te hebben in een warm land te willen wonen met lagere boodschappenprijzen. Ok prima, maar inderdaad; wat ga je verdienen, wat heb je aan geld achter de hand, hoe gaat het straks met je kinderen op school en met de taal etc. Hoe is de toekomst van de kinderen qua opleidingen , financieel gezien (werkgelegenheid), hoe makkelijk koop je daar een huis ooit, zijn er huizen te huur etc.
Hoezo over 3 maanden en niet over 12 maanden of 18 maanden. Dat een beetje. En het is natuurlijk een soort mix van Ik Vertrek en Een Huis Vol. En ergens is het voor ons vermaak, maar ik kan mij daar wel enorm over verbazen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik bleek weer eens vooruit te kijken
[ Bericht 20% gewijzigd door ChildoftheStars op 07-02-2024 11:54:37 ]
Ik snap je niet? De kosten van paspoorten vs identiteitskaarten? Welke ¤ 200 extra?quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
OMG... die prijzen van de paspoorten![]()
Het geld extra (die 200¤) leeft een persoon een maand op(ik minder iig)
Maar goed, wet mevrouw Jellies zegt; hoort bij een groot gezin
Ze zit voooruit te kijken volgens mij. Dit komt later in het seizoen voorbij.quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik snap je niet? De kosten van paspoorten vs identiteitskaarten? Welke ¤ 200 extra?
Ik weet niet of ik vooruit kijk, dus plemp even het in een spoilerquote:Op woensdag 7 februari 2024 11:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik snap je niet? De kosten van paspoorten vs identiteitskaarten? Welke ¤ 200 extra?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik plemp dat ook in een spoiler, had het weer eens niet door dat ik vooruit kijk. Excusesquote:Op woensdag 7 februari 2024 11:53 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Ze zit voooruit te kijken volgens mij. Dit komt later in het seizoen voorbij.
Je krijgt in Spanje niks. Dus dat verlies moeten ze ook nog zien op te vangen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:55 schreef Rianne84 het volgende:
Krijg je in Spanje eigenlijk meer kinderbijslag?
Daarvoor gingen de Buddenbrucks toch ook naar Duitsland?
quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik vooruit kijk, dus plemp even het in een spoilerAh, wel dat verschil dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij een emigratie zou ik ook (ook voor de kinderen) voor paspoorten kiezen.
En ja, voor volwassenen zit er ¤ 8 verschil in de prijs tussen een paspoort en een ID-kaart, en die zijn 10 jaar geldig, maar voor kinderen zit er ¤ 22,50 verschil in de prijs tussen een paspoort en een ID-kaart, en ze zijn 5 jaar geldig, dus voor kinderen maakt het idd behoorlijk wat uit of je voor een ID-kaart of paspoort kiest.
Prijzen voor 2024.
Maar goed, mijn 13-jarige had vorig jaar ook een paspoort nodig omdat hij met opa naar Londen ging, dus soms kun je die keuze amper maken.
Toen was hij nog 12, ik verleng zijn ID-kaart tussendoor nog wel een keer, want zijn paspoort verloopt dus als hij 17½ is, dus ik wacht wel even tot zijn 18de verjaardag voor hij dan een nieuw paspoort krijgt, de zomer van 2028 dus even niet naar buiten de EU reizen![]()
Nou, ik weet dat dat in Spanje vroeger wel zo was.quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oprechte vraag: krijgen zulke grote gezinnen ook groepskorting op telefoon en dergelijke abo's? Anders is het toch niet te betalen
Dat is in België met de trein geloof ik ook al vanaf 3 kinderen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nou, ik weet dat dat in Spanje vroeger wel zo was.
Mijn vriendin kwam uit een gezin van 4 kinderen en daardoor hadden zij korting op de bus. Ze had een speciale pas voor “familia numerosa”
Of dat nu nog is, weet ik niet. En het kan natuurlijk ook provincie gebonden zijn geweest.
En groepstelefoonabbonementen bestaan daar ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahah ja geweldigquote:Op donderdag 8 februari 2024 13:09 schreef IlseMarije het volgende:
Tiësta ipv siësta 🤣 #JohanJelies (zag net een filmpje op fb)
[ Bericht 33% gewijzigd door Dotteke op 10-02-2024 06:42:38 ]
Met zijn gat in zijn broek bij het kruis.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 22:21 schreef golfer het volgende:
Vreselijk mens die moeder Kraan. Nog even het huis schoonmaken als het al half negen is en je weg moet en maar commentaar geven op Ivan.
En dan dus overal te laat komen.
Bijzonder om Janneke glunderend aan de rand van het zwembad te zien staan, waarbij ze zegt:quote:Op vrijdag 9 februari 2024 21:42 schreef FlippingCoin het volgende:
Ziet er ook wel fijn uit dat zwembad.
Haha ja dat is wel mooiquote:Op vrijdag 9 februari 2024 22:34 schreef Brokkel het volgende:
Ik heb al wel zin in volgende week. Een nukkige Ivan. Heerlijke tv!
Oh dat huis is het dus niet geworden? Zonde. Zag er wel goed en groot genoeg uit.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 22:20 schreef Brokkel het volgende:
De Jelies: Waren ze maar in een van die twee huizen gaan wonen. Voldoende plek voor iedereen.
Jammer van die spoiler in de post van Brokkel.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 22:44 schreef Tinos85 het volgende:
Oh dat huis is het dus niet geworden? Zonde. Zag er wel goed en groot genoeg uit.
Die waren kapot en hadden honger.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 22:20 schreef Brokkel het volgende:
Die kinderen zaten echt doodongelukkig in het nieuwe huis
Ja, 50 km van de kust...quote:Op vrijdag 9 februari 2024 22:49 schreef Dutch_view het volgende:
Hilarisch hoe Johan en Janneke door het verlaten El Pinoso lopen en Johan zeker weet dat het over 20 jaar een soort Benidorm is
Ik vind die stem ook gewoon heel vervelendquote:Op vrijdag 9 februari 2024 22:50 schreef Blues het volgende:
[..]
Die waren kapot en hadden honger.
NIET MET JE JAS TEGEN HET PAS GEVERFDE.
NIET DIT NIET DAT, wat een vervelend mens is het toch
Ze hebben in ieder geval ook zo'n headbangend jongentje. Althans toen die kinderen in Boskoop al in de auto zaten te wachten toen die moeder zo nodig nog even de koelkast moest opruimen en leeghalen.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:08 schreef Dutch_view het volgende:
De Kraantjes komen bijna net zo chaotisch over als de Buddenbruckjes
quote:Op vrijdag 9 februari 2024 22:21 schreef golfer het volgende:
Vreselijk mens die moeder Kraan. Nog even het huis schoonmaken als het al half negen is en je weg moet en maar commentaar geven op Ivan.
En dan dus overal te laat komen.
Ik vind juist die Ivan vreselijk en heb het met die moeder te doenquote:Op vrijdag 9 februari 2024 22:22 schreef maily het volgende:
[..]
Met zijn gat in zijn broek bij het kruis.
Met zulke geinige opmerkingen kan de verkeersveiligheid in het gedrang komen.
Is dit echt een spoiler? Ik volg de Jelies op Instagram en met die kennis bekijk ik ook de serie. Het was zeker niet bedoeld als spoiler, maar meer als gegeven. Ik zal er voortaan rekening ook mee houden!quote:Op vrijdag 9 februari 2024 22:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Jammer van die spoiler in de post van Brokkel.
Exact.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 08:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
Ik vind juist die Ivan vreselijk en heb het met die moeder te doen
Ik denk dat het dan eerder een woestijn is gewordenquote:Op vrijdag 9 februari 2024 22:49 schreef Dutch_view het volgende:
Hilarisch hoe Johan en Janneke door het verlaten El Pinoso lopen en Johan zeker weet dat het over 20 jaar een soort Benidorm is
Ja, het is heel simpel: alleen de afleveringen bespreken die op tv zijn geweest. Alles wat daarvan afwijkt in een spoiler. Dus ook dingen die je op insta voorbij ziet komen. Daar zijn andere topics voor.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:08 schreef PinoColada het volgende:
[..]
Is dit echt een spoiler? Ik volg de Jelies op Instagram en met die kennis bekijk ik ook de serie. Het was zeker niet bedoeld als spoiler, maar meer als gegeven. Ik zal er voortaan rekening mee houden!
Je bent Brokkel?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:08 schreef PinoColada het volgende:
[..]
Is dit echt een spoiler? Ik volg de Jelies op Instagram en met die kennis bekijk ik ook de serie. Het was zeker niet bedoeld als spoiler, maar meer als gegeven. Ik zal er voortaan rekening ook mee houden!
Vreselijk, die reactie van Linda op Ivan zijn broek. Ik kan er niks aan doen, maar ik vind Linda tot dan toe vreselijk irritant. Ik heb hem na dit gedeelte uit gezet, kijk vanavond verder. Ivan die in de auto uit een drinkbeker drinkt waar normaal gezien kleine kinderen uit drinken vond ik ook wel vrij apart.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 22:22 schreef maily het volgende:
[..]
Met zijn gat in zijn broek bij het kruis.
Met zulke geinige opmerkingen kan de verkeersveiligheid in het gedrang komen.
Dat ze daar iets van zegt is tot daar aan toe.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 12:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Vreselijk, die reactie van Linda op Ivan zijn broek. Ik kan er niks aan doen, maar ik vind Linda tot dan toe vreselijk irritant. Ik heb hem na dit gedeelte uit gezet, kijk vanavond verder. Ivan die in de auto uit een drinkbeker drinkt waar normaal gezien kleine kinderen uit drinken vond ik ook wel vrij apart.
Ik heb echt het idee dat de Kraan kids worden groot gebracht met een tablet, dat viel me al voorgaande seizoenen op. On de auto ook, zonder dat ze erom vragen krijgen ze alweer een tablet onder hun snuit gedrukt.
Jelies in Spanje vind ik eigenlijk wel leuk, al kan vind ik de omgeving van het eerste huis zo ongezellig en verlaten. Ik zie mezelf daar persoonlijk geen vakantie vieren, maar misschien dat andere mensen daar positiever tegenover staan.
Dat ze het zei ala, maar de manier waarop ze het zei vond ik vrij storend. Het is zo'n Hema drinkbeker waar mijn 3 jarige tot voor kort geleden uit dronkquote:Op zaterdag 10 februari 2024 12:15 schreef maily het volgende:
[..]
Dat ze daar iets van zegt is tot daar aan toe.
Maar hij meteen kijken en oja daar heb ik geknoeid.
In die 2 seconden kun je al een ongeluk krijgen.
En die beker was niet anti-knoei zeker?![]()
En eerst die tablets uit laten delen, en even later (naar mijn idee): "wie wil er een boterham?"
Heerlijk al die plakvingers
Ik vind die vriend van /de klusjesman ook eruit zien alsof hij bij de buddenbruckjes thuis hoort. Het tasje maakte het af.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:08 schreef Dutch_view het volgende:
Ik weet , het is tv, maar de Jelies komen over als een hechte familie. Die kleine die nog even aan het einde van de videocall zegt dat Janneke de allerliefste moeder is enzo. Kusjes en hartjes geven. Ik moet er soms om lachen omdat het er soms wat overdone uitziet, maar ik vind het ook wel mooi.
De Kraantjes komen bijna net zo chaotisch over als de Buddenbruckjes
Nee, maar zo vatte ik het op. Ik lees mee en wil graag meeschrijven, maar ik denk dat ik dat maar niet doe. Ik denk dat ik ook ga spoileren. Niet expres, maar omdat ik ze ook als gezin volg op instagram weet ik gewoon al veel meer.quote:
Volgensmij hoorde ik dat het een gemeentecamping is waar ze dus alleen de beheerders zijn met wellicht een salaris en eventueel zelf de horecaopbrengsten mogen houden ofzo.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 20:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe camping houders rond komen als de camping dicht is? Zou Ivan bijvoorbeeld een aparte baan hebben om die maanden financieel te kunnen overbruggen?
Is mij ook al vaker opgevallen. De oudere kinderen zie je echt altijd met tablet of telefoon.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 12:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Vreselijk, die reactie van Linda op Ivan zijn broek. Ik kan er niks aan doen, maar ik vind Linda tot dan toe vreselijk irritant. Ik heb hem na dit gedeelte uit gezet, kijk vanavond verder. Ivan die in de auto uit een drinkbeker drinkt waar normaal gezien kleine kinderen uit drinken vond ik ook wel vrij apart.
Ik heb echt het idee dat de Kraan kids worden groot gebracht met een tablet, dat viel me al voorgaande seizoenen op. In de auto ook, zonder dat ze erom vragen krijgen ze alweer een tablet onder hun snuit gedrukt.
Wij wachten het afquote:Op zondag 11 februari 2024 11:55 schreef Harper het volgende:
De Jelies en dat enorme pand met tig paardenstallen op een gortdroge vlakte. Een wonderlijk bebouwd zwembad zonder enige vorm van schaduw.
Wie gaat die paardenstallen verbouwen tot smaakvolle appartementen, Johan? En wie gaat de gasten ontvangen, Janneke? En de gasten gaan bij het zwembad chillen dat dagelijks door tig gillende kinderen van de eigenaars wordt gebruikt? En dan hadden ze het ook nog over een camping op het extra stuk land.
Dat is toch totaal niet realistisch??
Johan is wel handig volgens mij, en die heeft al eerder in de bouw gewerkt met Janneke. Dat ze die stallen weten om te bouwen zou mij eigenlijk niet veel verbazen.quote:Op zondag 11 februari 2024 11:55 schreef Harper het volgende:
De Jelies en dat enorme pand met tig paardenstallen op een gortdroge vlakte. Een wonderlijk bebouwd zwembad zonder enige vorm van schaduw.
Wie gaat die paardenstallen verbouwen tot smaakvolle appartementen, Johan? En wie gaat de gasten ontvangen, Janneke? En de gasten gaan bij het zwembad chillen dat dagelijks door tig gillende kinderen van de eigenaars wordt gebruikt? En dan hadden ze het ook nog over een camping op het extra stuk land.
Dat is toch totaal niet realistisch??
Dat. Mijn tante woont in “booming” Salou en dat loopt al jaren terug.quote:Op zondag 11 februari 2024 12:37 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Johan is wel handig volgens mij, en die heeft al eerder in de bouw gewerkt met Janneke. Dat ze die stallen weten om te bouwen zou mij eigenlijk niet veel verbazen.
Over hun inschattingen ove wat toeristisch booming gaat worden zit ik meer in.
Iemand schreef hier al eerder iets over de stijging van de zeespiegel.quote:Op zondag 11 februari 2024 12:39 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat. Mijn tante woont in “booming” Salou en dat loopt al jaren terug.
Waarom zouden mensen Pinoso verkiezen boven een willekeurige kustplaats?
In de toeristische sector moet je het over het algemeen in het seizoen voor het hele jaar verdienen.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 20:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe camping houders rond komen als de camping dicht is? Zou Ivan bijvoorbeeld een aparte baan hebben om die maanden financieel te kunnen overbruggen?
Volgens mij is de bouw gewoon zijn vak, ook in Tollebeek deed hij dat.quote:Op zondag 11 februari 2024 12:37 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Johan is wel handig volgens mij, en die heeft al eerder in de bouw gewerkt met Janneke. Dat ze die stallen weten om te bouwen zou mij eigenlijk niet veel verbazen.
Johan werkt inderdaad in de bouw. Maar ik neem aan dat hij dit niet alleen kan? En het verbouwen zelf is één ding. Er aantrekkelijke vakantiewoningen van maken is iets heel anders. Plus het succesvol runnen ervan, als het na 1-2 jaar eens af is.quote:Op zondag 11 februari 2024 12:37 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Misschien komen er collega's op vakantiequote:Op zondag 11 februari 2024 13:11 schreef Harper het volgende:
[..]
Johan werkt inderdaad in de bouw. Maar ik neem aan dat hij dit niet alleen kan? En het verbouwen zelf is één ding. Er aantrekkelijke vakantiewoningen van maken is iets heel anders. Plus het succesvol runnen ervan, als het na 1-2 jaar eens af is.
Met de hulp "van boven" gaat het wel goed komenquote:Op zondag 11 februari 2024 13:11 schreef Harper het volgende:
[..]
Johan werkt inderdaad in de bouw. Maar ik neem aan dat hij dit niet alleen kan? En het verbouwen zelf is één ding. Er aantrekkelijke vakantiewoningen van maken is iets heel anders. Plus het succesvol runnen ervan, als het na 1-2 jaar eens af is.
Dat zien en bespreken we waarschijnlijk vrijdag.quote:Op zondag 11 februari 2024 14:06 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Maar dat ze nu een hele andere woning hebben gekocht , dan denk ik hebben de investeerders zich terug getrokken ?
Is dit ook op videoland te zien dan of ergens anders waar men vooruit kan kijken? Ik kan er geen topic over ontdekken.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 22:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Jammer van die spoiler in de post van Brokkel.
NLZiet.quote:Op zondag 11 februari 2024 15:03 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Is dit ook op videoland te zien dan of ergens anders waar men vooruit kan kijken? Ik kan er geen topic over ontdekken.
O nooit van gehoord NL Zietquote:Op zondag 11 februari 2024 15:17 schreef Mylene het volgende:
[..]
NLZiet.
Ik heb ze allemaal al gekeken, 5 april de laatste.
Oke thnx , Is er dan nooit een topic voor aangemaakt voor de vooruitkijkers, of was die er wel?quote:
Volgens mij is dat topic er nooit geweest.quote:Op zondag 11 februari 2024 16:21 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Oke thnx , Is er dan nooit een topic voor aangemaakt voor de vooruitkijkers, of was die er wel?
Ik zie hem niet staan.
Dan ga ik er nu een aanmakenquote:Op zondag 11 februari 2024 16:23 schreef lily het volgende:
[..]
Volgens mij is dat topic er nooit geweest.
Oh ja sorryquote:Op zondag 11 februari 2024 14:29 schreef maily het volgende:
[..]
Dat zien en bespreken we waarschijnlijk vrijdag.
Dit is het tv-topic
Hier ook, dit topic.quote:Op zondag 11 februari 2024 16:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Op viva is er een topic zonder spoilers zag ik.
Ja, maar dat is toch niet de bedoeling? Er wordt hier nu opeens over een huis gesproken die we nog niet op tv hebben gezien en blijkbaar is dat het huis wat de Jelies hebben gekocht... Laten we gewoon de regels van dit topic volgen en de mensen die hier posten lekker zelf laten kijkenquote:
Heb net een topic aangemaakt voor de vooruitkijkersquote:Op zondag 11 februari 2024 16:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is toch niet de bedoeling? Er wordt hier nu opeens over een huis gesproken die we nog niet op tv hebben gezien en blijkbaar is dat het huis wat de Jelies hebben gekocht... Laten we gewoon de regels van dit topic volgen en de mensen die hier posten lekker zelf laten kijken
quote:
Dankjewel.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:10 schreef Firuze60 het volgende:
Zelfs al kijk je vooruit (en nooit instagram gevolgd) is dit zo'n bejaard commentaar.
Welja, joh, allemaal de schuld van Ivan, had ie maar niet moeten toegeven aan de wens van zijn vrouw om nog meer kinderen te maken. Geloof jij dat hij het slachtoffer is in deze? Ik zie je er voor aan. "Oh, sorry, dat ik zoveel kinderen op de wereld heb gezet, maar mijn vrouw wilde ze graag."quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:17 schreef golfer het volgende:
Toespraak bij afscheidsfeestje van haar met weer een sneer naar Ivan.
Die was echt heel grappig, zo trots op zijn eigen vallei, kindjes, we hebben een eigen vallei! Je moet wel eerst bijna de afgrond in donderen om erbij te komen, maar enfin.quote:
Met zoveel kinderen zie je dat aandacht verdelen wel een ding is.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:28 schreef maily het volgende:
Die oorbel van Harrie.
Dat ene Kraantje dat met haar vinger tussen de deur had gezeten.
Er gebeurt eerst nog vanalles, plus een potje warmmaken voor de kleinste, en dan komt Linda even iets op die vinger smeren.
Ik ben zeer benieuwd hoe dat straks gaat met de Kraantjes als de camping vol is ......![]()
Gek genoeg maak ik me daar bij de Jelies (nog) niet zo druk om
Volgens mij is dat al bij meer dan twee het geval. Hier iig ooit wel met driequote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:30 schreef Blues het volgende:
[..]
Met zoveel kinderen zie je dat aandacht verdelen wel een ding is.
Vaak wordt je dan genegeerd als je vinger tussen de deur had omdat er een ander net ff wat harder schreeuwt of een flesje mot
Eerlijk is eerlijk, heb een zwak voor mijn jongste kind, dus wel herkenning.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:35 schreef Blues het volgende:
Als kleinste win je dan ook altijd nog door je schattige looks
Vond ik ook, moe Kraan lijkt alsof ze bezig is met een onderneming (kinderen moeten zich aanpassen) en moe Jelies is bezig om haar man eerst te pleasen en daarna haar kinderen.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:36 schreef Blues het volgende:
Een vallei voor Johan. Hoelang gaat die verbouwing duren en waar gaan ze tot die tijd wonen...
Ik vind Moe Jelies zoveel liever en meer aandacht hebben voor de kinderen dan Moe Kraan.
Een lievere moeder dan Janneke Jelies bestaat er volgens mij niet.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:36 schreef Blues het volgende:
Ik vind Moe Jelies zoveel liever en meer aandacht hebben voor de kinderen dan Moe Kraan.
Volgens mij wel, die had haar kinderen nooit zo in het diepe gegooid met een vent met een vallei.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:55 schreef lily het volgende:
[..]
Een lievere moeder dan Janneke Jelies bestaat er volgens mij niet.
Ja mee eens...quote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:19 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Volgens mij wel, die had haar kinderen nooit zo in het diepe gegooid met een vent met een vallei.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mod edit:
Bericht verwijderd, niet persoonlijk worden
En er is een topic vooruitkijken
Dat is pas ranzig!
[ Bericht 28% gewijzigd door Dotteke op 17-02-2024 06:47:06 ]
Lief maar geen ruggengraat. Als ze echt voor haar kinderen of zichzelf had gekozen, waren ze in Nederland gebleven.Dit plan is ondoordacht en Johan smacht naar de fame. Hij dacht een 2e Martien Meiland te kunnen worden.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:55 schreef lily het volgende:
[..]
Een lievere moeder dan Janneke Jelies bestaat er volgens mij niet.
Dat is toch triest!quote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:49 schreef SterreKaatje het volgende:
[..]
Lief maar geen ruggengraat. Als ze echt voor haar kinderen of zichzelf had gekozen, waren ze in Nederland gebleven.Dit plan is ondoordacht en Johan smacht naar de fame. Hij dacht een 2e Martien Meiland te kunnen worden.
De verhalen op social en in de interviews kloppen ook niet met de uitzendingen. Janneke heeft al aangegeven dat Jennie terug gaat/wil.
We kijken allemaal voor het (leed-)vermaak hoor.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:31 schreef Firuze60 het volgende:
En bovendien zat er al een aardige zelfoverschatting in bij VA Jelies sinds deelname aan EHV, die waande zich een BN-er sindsdien en zag zichzelf als een Martien Meiland, een kijkcijfercanon.
Allemaal supertriest dit. En het kan mij geen moer schelen of ik nu zit te spoileren voor die ranzige lui die alleen maar leedvernaak live willen meemaken, en ja. Golfer is daar eentje van om even namen te noemen.
Het is gotnondeju verschrikkelijk dat je als leedvermaak doodsbenauwd bent dat je iets mist wat een ander al gezien heeft?
Kijk eens naar jezelf, zou ik zeggen.
Wat ga je nu doen, Golfer? Weer mekkeren over spoilers?
Dat is pas ranzig!
Eens, maar dat gehaat op spoileren hangt mij driewerf de keel uit en zeker met dit soort uitzendingen, alsof je nondedju het plot verklapt van een super detective, waar hebben we het over? Het leedvermaak uitstellen?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:58 schreef maily het volgende:
[..]
We kijken allemaal voor het (leed-)vermaak hoor.
Dan ga je lekker naar het andere topic.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 00:02 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Eens, maar dat gehaat op spoileren hangt mij driewerf de keel uit en zeker met dit soort uitzendingen, alsof je nondedju het plot verklapt van een super detective, waar hebben we het over? Het leedvermaak uitstellen?
Dit snap ik oprecht even niet. Waarom lees je dan topics die over dat programma gaan?quote:Op zaterdag 17 februari 2024 00:14 schreef lily het volgende:
Spoileren interesseert mij persoonlijk niks, maar deze manier van posten wel.
Ik ken deze mensen niet persoonlijk. Ik ben maar een tv kijker, geen kennis en ook geen social media volger.
Ben wel klaar met dit topic (of dat andere). Ik kijk wel alleen en post niks. Ook goed
Omdat ik niet zo negatief ingesteld ben als jij blijkbaar.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 00:17 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dit snap ik oprecht even niet. Waarom lees je dan topics die over dat programma gaan?
ok, mee eens, wind mij op over wat ik kijk en lees en kan mij dan soms niet inhouden. Maar zal strak op mijn handen gaan zitten hier ivm spoileren van een irl-vlog-instagram toestand.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 00:22 schreef lily het volgende:
[..]
Omdat ik niet zo negatief ingesteld ben als jij blijkbaar.
Omdat jij in mijn ogen heel heftig reageert op alle reacties.
Ik zit daar niet op te wachten iedere keer dus kijk ik liever gewoon verder en post ik verder niks hier. Ook prima voor mij.
Die vader is echt enorm chagrijnig altijd toch. Waarom heeft hij zo veel kinderen als ie er geen plezier uit lijkt te halen. Met zijn vrouw heeft ie ook eerder een verstandhouding dan relatie.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 01:10 schreef Dutch_view het volgende:
Lekker weer zo'n avondje chaos kijken bij de Kraantjes![]()
Klopt, een hechte band zoals bij de Jelies lijkt het niet te zijnquote:Op zaterdag 17 februari 2024 01:17 schreef pfefferkatze het volgende:
[..]
Die vader is echt enorm chagrijnig altijd toch. Waarom heeft hij zo veel kinderen als ie er geen plezier uit lijkt te halen. Met zijn vrouw heeft ie ook eerder een verstandhouding dan relatie.
Maar zaten die Kraan lui nou al eerder in het programma? Ik kijk het pas een jaar of twee.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 01:21 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Klopt, een hechte band zoals bij de Jelies lijkt het niet te zijn
Ja klopt hebben een paar seizoenen meegedaan, daarna zijn ze overgestapt op Youtube. En nu weer op tv.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 01:22 schreef pfefferkatze het volgende:
[..]
Maar zaten die Kraan lui nou al eerder in het programma? Ik kijk het pas een jaar of twee.
Was ie toen minder zuur?
haar tongval alleen is al niet serieus te nemenquote:Op zaterdag 17 februari 2024 01:31 schreef Dutch_view het volgende:
Linda kan ik lastiger typeren, probeert de koters ook in het gareel te houden met woorden die geen effect sorteren.
Nou ja Linda houdt van dikke worst weten we nuquote:Op zaterdag 17 februari 2024 01:17 schreef pfefferkatze het volgende:
[..]
Die vader is echt enorm chagrijnig altijd toch. Waarom heeft hij zo veel kinderen als ie er geen plezier uit lijkt te halen. Met zijn vrouw heeft ie ook eerder een verstandhouding dan relatie.
Ten tijde van Een huis vol kwam hij op mij over alsof hij al tegen een zenuwinzinking/burn out aan zat,quote:Op zaterdag 17 februari 2024 01:22 schreef pfefferkatze het volgende:
[..]
Maar zaten die Kraan lui nou al eerder in het programma? Ik kijk het pas een jaar of twee.
Was ie toen minder zuur?
Omdat dat voor Linda het hoogtepunt van de dag was.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 11:31 schreef timmmmm het volgende:
Ik ben aflevering 2 aan het kijken. Wat bezielt je om na een autorit van meer dan 5 uur, een test waar die kinderen heel gespannen voor zijn, allemaal nieuwe indrukken als aller, allerlaatste naar dat huis te gaan.
Doe dat lekker de volgende dag, dan heb je een keer of 100 meer kans dat het niet eindigt in een huilbui.
Ik heb 0 kinderen, ik vraag me oprecht af waarom ik de spanningsboog van die kinderen beter in kan schatten
Dan wacht je even tot de jongere kinderen slapen en laat je de wat oudere bij de oudste dochter en doe je met zijn tweeën even een rondleiding en doe je morgen een rondleiding met de kinderen.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 11:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Omdat dat voor Linda het hoogtepunt van de dag was.
Ja, maar de kinderen moesten toch direct toen ze aan kwamen die test doen? Oudste dochter kwam toch ook wat later? Dat met die test was ook net kantje boord volgens mij, omdat Linda nog heel de boel moest schoonmaken voordat ze weggingen. Waarom ze dat dan niet de avond ervoor deed, mij een raadsel.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 11:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dan wacht je even tot de jongere kinderen slapen en laat je de wat oudere bij de oudste dochter en doe je met zijn tweeën even een rondleiding en doe je morgen een rondleiding met de kinderen.
Zo ingewikkeld is het allemaal niet
Tot en met gisteravond.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 11:37 schreef timmmmm het volgende:
Tot welke uitzending mag ik er hier over praten?
T/m die van gisteravond. Afl. 3.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 11:37 schreef timmmmm het volgende:
Tot welke uitzending mag ik er hier over praten?
En verder: RLS / [Voortuitkijken] Een Huis Vol #1quote:Op zaterdag 17 februari 2024 11:41 schreef Blues het volgende:
[..]
T/m die van gisteravond. Afl. 3.
Ik vind het leuker kijken als ik niet alles tevoren weet![]()
Ooh wat goed! Wist niet dat dit topic bestondquote:Op zaterdag 17 februari 2024 11:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
En verder: RLS / [Voortuitkijken] Een Huis Vol #1
Volgens mij hadden die kinderen niet eens gegeten voor de test.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 11:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, maar de kinderen moesten toch direct toen ze aan kwamen die test doen? Oudste dochter kwam toch ook wat later? Dat met die test was ook net kantje boord volgens mij, omdat Linda nog heel de boel moest schoonmaken voordat ze weggingen. Waarom ze dat dan niet de avond ervoor deed, mij een raadsel.
Eerst de tablets, toen de boterhammen.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 11:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij hadden die kinderen niet eens gegeten voor de test.
Nou ja, behalve de boterham die ze nagenoeg direct na vertrek in hun handen geduwd kregen.
Goede volgorde van levensbehoeftenquote:Op zaterdag 17 februari 2024 11:57 schreef maily het volgende:
[..]
Eerst de tablets, toen de boterhammen.
Boskoop 😉quote:Op zaterdag 17 februari 2024 12:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar beide volgens mij voor ze NL uit waren (of Bodegraven zelfs).
Jaquote:Op zaterdag 17 februari 2024 12:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar beide volgens mij voor ze NL uit waren (of Bodegraven zelfs).
Ja, zie je wel, ik dacht al, er klopt iets niet aan Bodegraven, maar ik wist wel dat het niet Boxtel of Boxmeer was omdat dat de verkeerde regio isquote:
Vind je het gek met zn 10en in een stacaravan en een chagrijnig hompje man aan je zijde.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 14:32 schreef timmmmm het volgende:
De hoofdvraag is of moeder Kraan het lukt om élke aflevering in tranen uit te barsten, wat een labiel mens
Ze werkte in Nederland niet, dus dat scheelt al een hoop qua druk en gejaagd leven. Dat zit bij haar toch vooral in haar gezin en dat heeft ze dan juist meegenomen naar Luxemburg. Ik zou verwachten dat het voor Linda nu nog hectischer is, met zoveel veranderingen.quote:Op zondag 18 februari 2024 09:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb het vermoeden dat het Luxemburgse leven Linda goed doet. Nederland is druk en gejaagd en daar is dat toch wel (veel) minder. Ik zou het ook absoluut niet trekken met tig kinderen (en daarom blijven het er twee)
True, maar je kan je ook opgejaagd voelen door de omgeving waar je in woont. Ik weet niet of je ooit in Luxemburg geweest bent, maar het is vergeleken met hier rust. Je ziet en hoort hier van alles. Daar zie en hoor je vooral een hoop natuur. Toegegeven, je zal daar ook wel drukke plekken hebben, maar niet vergeleken met hier. Alleen dat kan al heel wat doen voor een mens die een stresskip is.quote:Op zondag 18 februari 2024 09:50 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ze werkte in Nederland niet, dus dat scheelt al een hoop qua druk en gejaagd leven. Dat zit bij haar toch vooral in haar gezin en dat heeft ze dan juist meegenomen naar Luxemburg. Ik zou verwachten dat het voor Linda nu nog hectischer is, met zoveel veranderingen.
Ja dat is waar, in de natuur ervaar je natuurlijk al meer rustquote:Op zondag 18 februari 2024 10:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
True, maar je kan je ook opgejaagd voelen door de omgeving waar je in woont. Ik weet niet of je ooit in Luxemburg geweest bent, maar het is vergeleken met hier rust. Je ziet en hoort hier van alles. Daar zie en hoor je vooral een hoop natuur. Toegegeven, je zal daar ook wel drukke plekken hebben, maar niet vergeleken met hier. Alleen dat kan al heel wat doen voor een mens die een stresskip is.
Volgens mij zijn er over een langere tijd (bijna een jaar ofso) opnames gemaakt, ten tijde van de eerste bezichtigingen van huizen was er nog sprake van een investeerder.quote:Op zondag 18 februari 2024 13:16 schreef SterreKaatje het volgende:
Maar even he...die huizenjacht van de fam Jelies is toch gewoon een grote show?
Heeft een van die andere kinderen hem niet ook een keer aangehad in de reguliere uitzendingen?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 21:48 schreef FlippingCoin het volgende:
Komt de trouwjurk weer eens van stal
Ik vond het een apart stukje met hoe Johan daar op reageerde 😏 maar ik vind dat sowieso een glad mannetje, dus misschien daarom 🫣quote:Op vrijdag 23 februari 2024 21:48 schreef FlippingCoin het volgende:
Komt de trouwjurk weer eens van stal
Yepquote:Op vrijdag 23 februari 2024 22:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Heeft een van die andere kinderen hem niet ook een keer aangehad in de reguliere uitzendingen?
Ja en daarom wist ik dat nog van een vorige keer toen vond ik het ook wat... bijzonder overkomenquote:Op vrijdag 23 februari 2024 22:02 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Ik vond het een apart stukje met hoe Johan daar op reageerde 😏 maar ik vind dat sowieso een glad mannetje, dus misschien daarom 🫣
Bijna wel. Belletje trekken, bedden in elkaar zetten en Linda die alleen maar wil poetsen en schoonmaken.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 22:06 schreef amaranta het volgende:
Bij de fam Kraan is het gewoon een herhaling van de aflevering van vorige week?
En dat ze Quinten en Sam gaat missen.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 22:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Bijna wel. Belletje trekken, bedden in elkaar zetten en Linda die alleen maar wil poetsen en schoonmaken.
En dat niet kan doen met de kinderen erbij, maar Ivan kan kennelijk wel 34 Ikea-pakketten in elkaar zetten met de kinderen erbij...quote:Op vrijdag 23 februari 2024 22:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Bijna wel. Belletje trekken, bedden in elkaar zetten en Linda die alleen maar wil poetsen en schoonmaken.
Ja en volgens mij vervelen die kinderen zich enorm en geen RRR en speelgoed..?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 20:59 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik moest ook wel lachen hoe die kinderen die ouders aan het pesten waren, en ik snap dat heel goed zoals ze reageerden. Lekker veel reactie.
RRR?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 21:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja en volgens mij vervelen die kinderen zich enorm en geen RRR en speelgoed..?
Vind van alle gezinnen in een huis vol de familie Kraan sowieso het meeste doorsnee en herkenbaar. Het is dat ze zoveel kinderen hebben maar ik denk dat dat een afspiegeling is van 50% van de Nederlandse gezinnen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 20:24 schreef Firuze60 het volgende:
"en nou is klaar, Julia Kraan!" Moet er toch om lachen en is ook herkenbaar. Vind de familie Kraan iets authentieker overkomen dan de familie Jelies. De schone schijn zit voornamelijk in die Johan (manoman, hij zal het allemaal best goed bedoelen, maar de dommigheid straalt zijn ogen uit).
Dat vraag ik me bij het programma Ik Vertrek nou ook altijd af. Zijn mensen werkelijk zo naïef?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 22:08 schreef FlippingCoin het volgende:
Beetje raar dat ze nu pas achter die zaken komen bij de kraantjes
Dat zoek je toch uit voor je gaat
Rust Reinheid en Regelmaatquote:Op zaterdag 24 februari 2024 21:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
RRR?
Ze hebben iig broertjes en zusjes zat dat scheelt.
Oh zo, ja zal best wel even een stressvolle periode voor ze zijn, nieuw land, nieuwe school, aardig wat onduidelijkheid op deze manier.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 21:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Rust Reinheid en Regelmaat
Hahahaha ja, lekker samen klieren
Ja zeker, maar alsnog vind ik ze ook voor de situatie erg chaotisch.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 21:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oh zo, ja zal best wel even een stressvolle periode voor ze zijn, nieuw land, nieuwe school, aardig wat onduidelijkheid op deze manier.
Ja precies, meer dan je standaard zou verwachten denk ik. Nog de vraag wanneer die knul nou naar school moet en zo, die twijfel kan je beter weghouden bij zo'n kind als die er al is.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 21:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja zeker, maar alsnog vind ik ze ook voor de situatie erg chaotisch.
En het overal net (niet) op tijd komen, te dicht op elkaar zitten, geen speelgoed (behalve tablet)...quote:Op zaterdag 24 februari 2024 21:10 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja precies, meer dan je standaard zou verwachten denk ik. Nog de vraag wanneer die knul nou naar school moet en zo, die twijfel kan je beter weghouden bij zo'n kind als die er al is.
Gezellig 's morgens al aan de proseccoquote:Op zaterdag 24 februari 2024 21:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
En het overal net (niet) op tijd komen, te dicht op elkaar zitten, geen speelgoed (behalve tablet)...
En ik vind die ouders gewoon ongezellig naar elkaar toe, veel spanning.
maar goed, de beste stuurman staat aan wal natuurlijk
Hij zag potentie in dat huis, en vooral geld.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 20:24 schreef Firuze60 het volgende:
"en nou is klaar, Julia Kraan!" Moet er toch om lachen en is ook herkenbaar. Vind de familie Kraan iets authentieker overkomen dan de familie Jelies. De schone schijn zit voornamelijk in die Johan (manoman, hij zal het allemaal best goed bedoelen, maar de dommigheid straalt zijn ogen uit).
Ja viel mij ook opquote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Linda eerst over het huis: veel te groot huis, veel schoonmaakwerk. Ivan: ik heb nooit wat met dit huis gehad.
Later bij de kopers: We hebben echt met heel veel plezier in dit huis gewoond.
Die Kraan gaat telkens (l)openquote:Op vrijdag 23 februari 2024 22:52 schreef Dutch_view het volgende:
Je ziet ook echt in iedere aflevering Linda huilen![]()
Ik denk dat de Jelies ook wel authentiek zijn, maar ze zijn wel heel anders dan ik en wat ik gewend ben.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 20:24 schreef Firuze60 het volgende:
Ik denk dat Ivan en Linda gewoon geweldige seks hebben. Je krijgt niet zomaar zoveel kinderen. En ik zag bij het afscheidsfeestje nog gegrapt worden hoe Ivan van kaas houdt en Linda van worst, waarop Linda moest lachen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 21:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
En het overal net (niet) op tijd komen, te dicht op elkaar zitten, geen speelgoed (behalve tablet)...
En ik vind die ouders gewoon ongezellig naar elkaar toe, veel spanning.
maar goed, de beste stuurman staat aan wal natuurlijk
Dat ze echt zijn geloof ik ook wel hoorquote:Op zondag 25 februari 2024 15:07 schreef SterreKaatje het volgende:
Wellicht een onpopulaire mening, maar ik vind de Kraantjes echt. (ze hebben het plan goed doordacht, hebben gesolliciteerd enz. - Dan weet je wat je doet want men vraagt naar je -) De emoties zijn onbeholpen maar puur. De krach van dit gezin denk ik.
De Jelies vind ik daarentegen één grote façade.
Wat vind je aan de Jelies één grote façade dan?quote:Op zondag 25 februari 2024 15:07 schreef SterreKaatje het volgende:
Wellicht een onpopulaire mening, maar ik vind de Kraantjes echt. (ze hebben het plan goed doordacht, hebben gesolliciteerd enz. - Dan weet je wat je doet want men vraagt naar je -) De emoties zijn onbeholpen maar puur. De krach van dit gezin denk ik.
De Jelies vind ik daarentegen één grote façade.
Eens... het is eerder oorbel met een Harry eraanquote:Op zondag 25 februari 2024 18:52 schreef StephanL het volgende:
Harrie met zijn oorbel vind ik er niet uitzien, voor de rest vind ik de Jelies wel leuk om te volgen
quote:Op zondag 25 februari 2024 19:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Eens... het is eerder oorbel met een Harry eraan
Och, dat arme jongetje moet dan in het Spaans op school gaan uitleggen waarom hij dat kreng ooit in zijn oor heeft gekregen.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Eens... het is eerder oorbel met een Harry eraan
... ja iddquote:Op zondag 25 februari 2024 19:58 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Och, dat arme jongetje moet dan in het Spaans op school gaan uitleggen waarom hij dat kreng ooit in zijn oor heeft gekregen.
"Ja, va."
Maar als ie maar een klein beetje op va lijkt, trekt ie zich daar geen moer van aan en hangt een heel verhaal op die hem nog meer populair maakt op school.quote:
Ik heb geleerd dat de vissers op Urk in het verleden allemaal een gouden oorbel droegen om, als hun schip verging en ze verdronken, de familie van de overledene dan toch voldoende geld had om de uitvaartkosten te kunnen betalen.quote:Op zondag 25 februari 2024 20:44 schreef Remco het volgende:
Die oorbel betekent iets op Urk. Toevallig was er laatst een Urks jochie in dat taartenbak programma die had ook 1 oorbel.
Het is van oorsprong een vissers/zeeman ding, en op Urk heb je nou eenmaal veel vissers.quote:Op zondag 25 februari 2024 20:44 schreef Remco het volgende:
Die oorbel betekent iets op Urk. Toevallig was er laatst een Urks jochie in dat taartenbak programma die had ook 1 oorbel.
Volgens mij was hij stuk gegaan, dacht dat Janneke dat op fb gezegd had. (Of insta)quote:Op zondag 25 februari 2024 20:31 schreef Leandra het volgende:
Als ik op insta kijk dan lijkt die oorbel bij Harrie een maand geleden (eindelijk) uit te zijn gegaan.
De post van 20 januari had hij hem nog in, de post van 25 januari niet meer.
Maar ze wonen niet op Urk. En Harry heeft daar ook nooit gewoondquote:Op zondag 25 februari 2024 20:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is van oorsprong een vissers/zeeman ding, en op Urk heb je nou eenmaal veel vissers.
En een tattoo om beter geïdentificeerd te kunnen worden.quote:Op zondag 25 februari 2024 20:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb geleerd dat de vissers op Urk in het verleden allemaal een gouden oorbel droegen om, als hun schip verging en ze verdronken, de familie van de overledene dan toch voldoende geld had om de uitvaartkosten te kunnen betalen.
op urk wel. als je op zee de pijp uit gaat dan kunnen ze die oorbel verpatsen voor de kosten van je uitvaart. da's het idee er achter. let je niet op bij vorige seizoenen?quote:
Ik kan me echt geen andere reden bedenken waarom je een huis met twee slaapkamers koopt terwijl je met z’n 11en bent.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 23:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zou dat huis wat de Jelies gekocht hebben een moetje zijn geweest? Ik vraag me dat af, want dit was het laatste huis wat ze konden bezichtigen toch?
Tegenwoordig kosten de kist meer dan de oorbel waard is.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 01:42 schreef pfefferkatze het volgende:
[..]
op urk wel. als je op zee de pijp uit gaat dan kunnen ze die oorbel verpatsen voor de kosten van je uitvaart. da's het idee er achter. let je niet op bij vorige seizoenen?
Hij heeft nog maar een klein kistje nodig en het is een grote oorbelquote:Op zaterdag 2 maart 2024 08:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tegenwoordig kosten de kist meer dan de oorbel waard is.
Tollebeek is een “voorstad”😉 van Urk 😂quote:Op maandag 26 februari 2024 10:10 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Maar ze wonen niet op Urk. En Harry heeft daar ook nooit gewoond
Tollebeek is van Urk wat Almere van Amsterdam is.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 08:41 schreef IlseMarije het volgende:
[..]
Tollebeek is een “voorstad”😉 van Urk 😂
Nouja eerlijk is eerlijk, ik zou ook gil-lend gek worden om dagenlang met tig kinderen hutjemutje in een camper te zitten. Ze kon geen kant op. Ik denk dat meer mensen daar niet echt heel vrolijk van worden.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 23:12 schreef golfer het volgende:
Maar gelukkig kon Linda na haar negatieve gedoe dan toch eindelijk schoonmaken in het nieuwe appartement. Maar dan wel weer klagen over de verkeerde schoonmaakspullen en vindt ze het toch wel allemaal heel veel.
Dat mens is eeuwig aan het klagen.
Ik zou sowieso gillend gek worden met zoveel kinderen .....quote:Op zaterdag 2 maart 2024 09:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nouja eerlijk is eerlijk, ik zou ook gil-lend gek worden om dagenlang met tig kinderen hutjemutje in een camper te zitten. Ze kon geen kant op. Ik denk dat meer mensen daar niet echt heel vrolijk van worden.
Da's een ding wat zeker isquote:Op zaterdag 2 maart 2024 09:44 schreef maily het volgende:
[..]
Ik zou sowieso gillend gek worden met zoveel kinderen .....
Dat stukje waar ze gaat huilen en zegt dat ze even niet zo gezellig is hebben we al 10 keer voorbij zien komen onderhand.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 12:18 schreef Blues het volgende:
Linda maakt op mij een overspannen/burnout indruk. Ze legt zichzelf veel te veel op.
Dat hele schoonmaken.. bedjes waren opgemaakt, trek er een stofzuiger door en klaar.
Rest in etappes, elke dag wat.
Het ís natuurlijk ook allemaal heel veel, maar (of het is eruit geknipt) een beetje blij zijn met wat Ivan allemaal doet en daar ook wat van zeggen horen we niet terwijl hij heel veel rekening met haar houdt.
Vind ik ook. Fam. Jelies is deels nep. Alleen Johan vindt het wat in Spanje.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 13:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat ik wel kan waarderen is dat Linda en Ivan zich niet anders voordoen voor de camera dan dat ze zijn (tenminste, zo komt het op me over). What you see is what you get.
Ik vind het toch knap, al die mensen die blijkbaar kunnen zien wat er in iemands hoofd om gaat.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:46 schreef Beppie12345 het volgende:
[..]
Vind ik ook. Fam. Jelies is deels nep. Alleen Johan vindt het wat in Spanje.
Daar zie ik echt niks van terug op tv. Althans, niet in de afleveringen die reeds uitgezonden zijn.quote:Op zondag 3 maart 2024 10:47 schreef endrome het volgende:
Janneke durft niet tegen Johan in te gaan. Dat is toch overduidelijk. Ze staat totaal niet achter deze stap.
Kan ik me wel in vindenquote:Op zondag 3 maart 2024 10:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Daar zie ik echt niks van terug op tv. Althans, niet in de afleveringen die reeds uitgezonden zijn.
En het begint nou wel een beetje suf te worden, elke keer dat gezeur over Johan is de baas, hij is de enige die naar Spanje wilt, volgend jaar zijn ze terug blabla. Leuk voor het andere forum misschien, maar hier proberen we wat positiever te doen![]()
Kinderen zijn vaak een weerspiegeling van hun ouders en ik vind dat je dat bij de fam Jelies wel ziet. Janneke is de rust zelve. Kinderen zijn ook erg rustig. Janneke is een beetje het tegenovergestelde van Linda wat dat betreftquote:Op zondag 3 maart 2024 11:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind die kinderen van de familie Jelies wel lief
En van dat andere gezin vind ik de kinderen minder. Al komt dat denk ik ook door alle drukte. Wennen. Etc.
Ik ken al die namen ook niet. Ben daar bar slecht in. Ik ken zelfs de namen van WIDM niet, al weet ik wel wie ik verdenk. Dus helemaal primaquote:Op zondag 3 maart 2024 11:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Kinderen zijn vaak een weerspiegeling van hun ouders en ik vind dat je dat bij de fam Jelies wel ziet. Janneke is de rust zelve. Kinderen zijn ook erg rustig. Janneke is een beetje het tegenovergestelde van Linda wat dat betreftAl vond ik het wel mooi om te zien hoe die jongen (namen van de kids ben ik nog steeds erg slecht in) Ivan hielp met het in elkaar zetten van de kasten. Samenwerking was top.
Wat dat betreft hebben de Jelies het wel wat slimmer aangepakt. Johan de eerste week alleen, dingetjes gereed maken en daarna de hele familie.quote:Op zondag 3 maart 2024 11:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ken al die namen ook niet. Ben daar bar slecht in. Ik ken zelfs de namen van WIDM niet, al weet ik wel wie ik verdenk. Dus helemaal prima
Ja en dat was een mooi vader en zoon-moment. Ze hebben wel een goed plan. Ze werken hard. Alleen het geklier van de kinderen vind ik wel sneu. Ze hebben een pittige start
Mee eens. Ik denk dat alle klussen ook sneller zouden zijn gegaan zonder verveelde en hangerige kinderenquote:Op zondag 3 maart 2024 11:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wat dat betreft hebben de Jelies het wel wat slimmer aangepakt. Johan de eerste week alleen, dingetjes gereed maken en daarna de hele familie.
Ik zei tegen mn man; als je die zo hard nodig had had je hem in je handbagage moeten stoppen.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 12:31 schreef lily het volgende:
Ze flipt al als haar favoriete poetsdoek er niet is.
Ik vond het ook voor Linda wel zuur dat Quiten en Caressa kwamen. En dat Quiten zei; ik kom niet helpen, maar ondersteunen waar nodig. Als ik mn moeder zo zou zien zitten zou ik zeggen; hey mam. ga jij ff schoonmaken ga ik met dit zooitje drukke koters die nodig even uitgelaten moeten worden even naar de speeltuin.quote:Op zondag 3 maart 2024 11:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Mee eens. Ik denk dat alle klussen ook sneller zouden zijn gegaan zonder verveelde en hangerige kinderen
Rare situatie inderdaad. Dit is een aanname, maar ik ga er vanuit dat ze gratis onderdak krijgen daar. Dan kun je je best wat meer hulpvaardig opstellen.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:50 schreef J-net het volgende:
[..]
Ik vond het ook voor Linda wel zuur dat Quiten en Caressa kwamen. En dat Quiten zei; ik kom niet helpen, maar ondersteunen waar nodig. Als ik mn moeder zo zou zien zitten zou ik zeggen; hey mam. ga jij ff schoonmaken ga ik met dit zooitje drukke koters die nodig even uitgelaten moeten worden even naar de speeltuin.
maar ja.
Ja dat dus. Je komt als ze nog er middenin zitten. Juist als ze die handjes echt wel even kunnen gebruiken. Voor een knuffel of voor een uurtje met 5 kids naar de speeltuin.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:29 schreef Harper het volgende:
Ik snap Quinten op zich wel, maar dan had hij niet net tijdens de verhuizing moeten komen.
Al zou hij ervoor moeten betalen.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Rare situatie inderdaad. Dit is een aanname, maar ik ga er vanuit dat ze gratis onderdak krijgen daar. Dan kun je je best wat meer hulpvaardig opstellen.
Ik dacht direct, typische politiepraat.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:50 schreef J-net het volgende:
[..]
Ik vond het ook voor Linda wel zuur dat Quiten en Caressa kwamen. En dat Quiten zei; ik kom niet helpen, maar ondersteunen waar nodig. Als ik mn moeder zo zou zien zitten zou ik zeggen; hey mam. ga jij ff schoonmaken ga ik met dit zooitje drukke koters die nodig even uitgelaten moeten worden even naar de speeltuin.
maar ja.
Dat.quote:Op maandag 4 maart 2024 16:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik dacht direct, typische politiepraat.
Tuurlijk wel joh, ze nemen die kinderen toch mee op stap enzo, prima dat hij dat juist nu komt doen.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:29 schreef Harper het volgende:
Ik snap Quinten op zich wel, maar dan had hij niet net tijdens de verhuizing moeten komen.
Mooie oefening voor zijn baan.quote:Op maandag 4 maart 2024 16:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat.
Quinten is permanent de de-escalerende politieagent.
Het is een tactiek die hij geleerd heeft en bij zijn moeder uitstekend kan toepassen, en dat ook doet.
Daar ging het nu net over. Dat hij de kinderen juist niet mee op stap nam, op het moment dat Linda er helemaal doorheen zat.quote:Op maandag 4 maart 2024 16:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tuurlijk wel joh, ze nemen die kinderen toch mee op stap enzo, prima dat hij dat juist nu komt doen.
Ik heb de ouders van Linda verder ook niet gezien, die waren er wel bij aankomst, maar waarom dan? Hadden ook mooi op (een deel van) de kinderen kunnen passen.
Laten we het erop houden dat we signalen anders interpreteren. Mijn waarneming, geen gezeur. We gaan het wel horen als het seizoen is afgelopen.quote:Op zondag 3 maart 2024 10:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Daar zie ik echt niks van terug op tv. Althans, niet in de afleveringen die reeds uitgezonden zijn.
En het begint nou wel een beetje suf te worden, elke keer dat gezeur over Johan is de baas, hij is de enige die naar Spanje wilt, volgend jaar zijn ze terug blabla. Leuk voor het andere forum misschien, maar hier proberen we wat positiever te doen![]()
Janneke zit steeds exact dezelfde toespelingen te maken. Echt hoe werkt dat bij die mensen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:54 schreef maily het volgende:
Nieuwe bus; voor 9 personen.
Linda; dan zou er nog een kindje bij kunnen ....
Echt hèquote:Op vrijdag 8 maart 2024 22:05 schreef Remco het volgende:
Hoe kun je nu denken zo een restaurant te kunnen runnen![]()
Nou, dat zoek je toch op voorhand uit zou je zeggenquote:Op vrijdag 8 maart 2024 22:10 schreef golfer het volgende:
Dat koffie-apparaat. Nooit gebruikt.
En geen idee hoe het werkt.
Inderdaad. Kinderen die rondrennen op de werkplek... Ik weet niet hoe het daar is, maar hier worden ze daar niet blij van.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 22:20 schreef golfer het volgende:
Die kok werkt heel erg onhygiënisch.
En niks staat klaar.
Sowieso, "ik ben ziek, maar ik moet er de eerste dag wel bij zijn anders is het raar".quote:Op vrijdag 8 maart 2024 23:22 schreef maily het volgende:
Linda met buikgriep in het restaurant.
Uiensoep.
Verbrande schnitzel.
Er zijn altijd theedoeken die hoognodig opgevouwen moeten wordenquote:Op vrijdag 8 maart 2024 23:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sowieso, "ik ben ziek, maar ik moet er de eerste dag wel bij zijn anders is het raar".
Nee, het is niet raar als je niet onnodig ziek ergens gaat rondlopen en andere mensen mogelijk besmetten.
Echt... of je bent ziek of je bent niet ziek, maar dat nutteloze met al die kinderen daan rondlopen met al die kinderen werkt niet.
Naja als kok zou je gewoon een vers stukje vlees paneren en dat bakken. Ik had wel de indruk dat dat zijn idee achter een schnitzel was.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 22:32 schreef golfer het volgende:
Die aan de buitenkant verbrande schnitzels die misschien van binnen nog bevroren zijn.
En die Mike noemt zich een kok.
Ik heb het sindskort omdat ik Normal People wilde kijkenquote:Op zaterdag 9 maart 2024 01:18 schreef pfefferkatze het volgende:
Had wel te doen met die kok hoor. Maar goed, kunnen jullie niet even NPO Plus nemen zodat we over het heel seizoen kunnen praten? Is ¤2,95 per maand klaplopers
quote:Op zaterdag 9 maart 2024 01:18 schreef pfefferkatze het volgende:
Had wel te doen met die kok hoor. Maar goed, kunnen jullie niet even NPO Plus nemen zodat we over het heel seizoen kunnen praten? Is ¤2,95 per maand klaplopers
Nee, Johan had dat huis geloof ik al toen ze elkaar leerden kennen.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 09:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maar ik snap het niet, die schnitzels die de camping gasten hadden gekregen zagen er redelijk uit en die Linda erna had gehad was te hard gegaan. Had Ivan die dan gebakken?
Verder viel me op dat Janneke in een kamer van hun oude huis zei dat ze daar Johan voor het eerst heeft gezien. Dan zou je denken dat ze het huis van Janneke haar ouders hebben gekocht? Ik vond het huis er trouwens erg netjes uit zien met zoveel mensen/kinderen in huis en dat jarenlang.
Geen koks-outfit is al een dikke -quote:Op vrijdag 8 maart 2024 22:20 schreef golfer het volgende:
Die kok werkt heel erg onhygiënisch.
En niks staat klaar.
Is er wel een bakplaat?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 09:43 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Geen koks-outfit is al een dikke -
Het leek meer op schnitzel frituren dan op bakken. Druipend van de olie zo op het bord pleuren. Ook een dikke -
Bakken in een pan ipv de bakplaat, ook een - (je bent toch kok met ervaring??)
Saus uit een pakje, -
Rondrennende kinderen, ook een -
Verder te hopen dat ze het restaurant nog wat kunnen opfluffen want het zag er zeer sfeerloos uit.
Nee alleen fornuis zo te zienquote:
Ik vond het een beetje weg hebben van een ruimte waar je koffie en cake nuttigt na een uitvaartquote:Op zaterdag 9 maart 2024 10:40 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Linda...controlfreak next level.
Restaurant zag eruit alsof het geen nieuwe meubels meer gehad heeft sinds begin jaren 90
En moest lachen om die foto van henzelf aan de verder kale muren
De kok niet hè, en Ivan en Linda mogelijk ook niet, gezien zij de eigenaren niet zijn...quote:Op zaterdag 9 maart 2024 10:14 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Nee alleen fornuis zo te zienMaar je kunt gewoon een grillplaat kopen en op 2 branders plaatsen.
Daar verdienen ze een extraatje mee.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 12:18 schreef derLudolf het volgende:
Linda doet ook nog even de was van de camping er bij? Dat besteed je toch uit?
Linda zit zwaar in mijn alergie pfff wat trek ik dat mens slecht, alleen maar klagenquote:Op zaterdag 9 maart 2024 10:40 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Linda...controlfreak next level.
Restaurant zag eruit alsof het geen nieuwe meubels meer gehad heeft sinds begin jaren 90
En moest lachen om die foto van henzelf aan de verder kale muren
Dan hebben ze niet zijn referenties gecheckt denk ik? Omdat hij zei dat hij wel wat ervaring had?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 14:48 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Iemand reageerde op de Facebook van de kraantjes is de kok Mike er nog? Toen zei ivan we zijn zonder hem verder gegaan. Toen zei een ander persoon hij lijkt mij geen kok, en toen zei Ivan daar kwamen wij ook achter🤣
Ik vond het ook bijzonder dat Ivan zonder enige ervaring en enige moeite met het bakken van een eitje ging uitleggen hoe kokkie het moest doen, maar dat is achteraf wel logisch dus.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 14:48 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Iemand reageerde op de Facebook van de kraantjes is de kok Mike er nog? Toen zei ivan we zijn zonder hem verder gegaan. Toen zei een ander persoon hij lijkt mij geen kok, en toen zei Ivan daar kwamen wij ook achter🤣
tikkie per DM?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 01:18 schreef pfefferkatze het volgende:
Had wel te doen met die kok hoor. Maar goed, kunnen jullie niet even NPO Plus nemen zodat we over het heel seizoen kunnen praten? Is ¤2,95 per maand ****
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |