abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212321151

In Een huis vol volgen we de grote gezinnen Blom, Cudogham, Nagelkerke en Wildeman. Hoe gaan zij om met kleine en grote uitdagingen in het leven? Wat bindt hen en hoe zorgen ze voor elkaar?

Een huis vol is vanaf maandag 28 augustus 2023 om 19.00 uur te zien bij KRO-NCRV op NPO 1.

https://kro-ncrv.nl/programmas/een-huis-vol

De familie Blom gaat een beetje meevallen vind ik, 150 kilometer fietsen, rapmuziek waarvan de tekst veel te grof is voor die leeftijd van de kinderen, een weglopertje van 2 die al de klink van de deuren open krijgt. En ze lachen nog steeds. Enige commentaar wat ik nu even heb is de lach van vader soms, die lijkt wat geforceerd hier en daar, maar ja, ik zal ook wel anders overkomen voor een camera.

Nagelkerkjes, waar halen vader en moeder de energie vandaan? Op vakantie, hockey wedstrijden, koffers inpakken, administratie doen, op een dag. Hebben ze achter de schermen niet gewoon een beetje hulp? (Schoonmaker, oppas, kantoorpersoneel?)

Cudogans, wafels maken van mini croissants en ik denk dat 75 procent al opgesnoept was. Lois bleef maar rustig en lief, behulpzaam ook. Leuk dat moeder zo reageerde, dat meisje heeft echt haar best gedaan met die kleine snoepers.

Wildeman. Nu bekend is dat moeder van moeder Italiaans is, begrijp ik de namen. Wordt toch een ander verhaal. Ben nog steeds geen fan, maar vind het ook niet saai om hun scenes te zien. En ze zal dit echt niet lezen, maar die dochter die zich irriteerde aan haar moeder met al die vragen (ze wil altijd alles weten), dat wordt alleen maar erger :D Ik heb ook zo'n moeder, dat houdt niet op haha. Levert wel als je wat ouder bent heel veel handigheidjes op waar je toch wat aan hebt.

Ook wordt hier 'Een huis vol emigreert' besproken waar we de emigratie volgen van de familie Kraan en de familie Jelies. Elke vrijdag te zien op NPO 1 om 21.35

[ Bericht 3% gewijzigd door Sunshine1982 op 06-02-2024 17:47:25 ]
  woensdag 7 februari 2024 @ 07:29:31 #2
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_212328057
Ik keek gister de eerste aflevering. En het is inderdaad wel zoals verwacht en al besproken; de Jelies lijken vooral voor het lekkere weer en de goedkopere boodschappen te gaan. De Kraantjes lijken meer een plan te hebben. Of dat plan op alle elementen lekker doordacht is (pa die de keuken gaat doen etc). Dat gaan we zien.
Ik ben erg benieuwd.
Van de familie Jelies heb ik wel wat dingetjes al op Insta gezien en heb daardoor ook alweer een mening (als ik weet met hoeveel kinderen ze in 1 kamer moeten slapen enzo).
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_212328435
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 07:29 schreef J-net het volgende:
Ik keek gister de eerste aflevering. En het is inderdaad wel zoals verwacht en al besproken; de Jelies lijken vooral voor het lekkere weer en de goedkopere boodschappen te gaan. De Kraantjes lijken meer een plan te hebben. Of dat plan op alle elementen lekker doordacht is (pa die de keuken gaat doen etc). Dat gaan we zien.
Ik ben erg benieuwd.
Van de familie Jelies heb ik wel wat dingetjes al op Insta gezien en heb daardoor ook alweer een mening (als ik weet met hoeveel kinderen ze in 1 kamer moeten slapen enzo).
En voor de toekomst van de kinderen. Er wordt een beetje selectief gepost over de Jelies merk ik. Laten we wel bij het complete blijven en niet alleen de dingen benoemen waardoor we er nog lekker over dingen door kunnen blijven emmeren.

Janneke zei ook voor de toekomst voor de kinderen zodat ze een huis kunnen kopen daar. En dat kan ik ergens wel snappen. De huizenmarkt hier is om te huilen, vooral voor starters. Sociaal huren is ook drama en dat zal over tig jaar nog wel zo zijn.
  woensdag 7 februari 2024 @ 09:36:14 #4
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_212328975
Ik probeer zo open en eerlijk mogelijk te kijken, maar ik zie wel wat aandachtspunten bij de Jelies. Ook met de taal leren etc.
Als ze tegen Jennie zegt dat ze lerares Engels kan worden is dat een prima plan; alleen is het Engels leren aan Spaanse kinderen merkte mijn man terecht op.

Ik mis bij de Jelies meer een plan dan bij de Kraantjes.
De Kraantjes hebben een plan, ik heb toen wat van hun Youtube vlogs gezien over de voorbereidingen die ze gedaan hebben (dat is het stukje wat je hier mist, de serie stapt hier in vlak voor de verhuizing; terwijl Linda uitgebreid gevlogd heeft over de besluitvorming, de sollicitatie en het uitdenken van de mogelijkheden).

Bij de Jelies mis ik dat; Johan lijkt besloten te hebben in een warm land te willen wonen met lagere boodschappenprijzen. Ok prima, maar inderdaad; wat ga je verdienen, wat heb je aan geld achter de hand, hoe gaat het straks met je kinderen op school en met de taal etc. Hoe is de toekomst van de kinderen qua opleidingen , financieel gezien (werkgelegenheid), hoe makkelijk koop je daar een huis ooit, zijn er huizen te huur etc.
Hoezo over 3 maanden en niet over 12 maanden of 18 maanden. Dat een beetje. En het is natuurlijk een soort mix van Ik Vertrek en Een Huis Vol. En ergens is het voor ons vermaak, maar ik kan mij daar wel enorm over verbazen.
pi_212329398
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 09:36 schreef J-net het volgende:
Ik probeer zo open en eerlijk mogelijk te kijken, maar ik zie wel wat aandachtspunten bij de Jelies. Ook met de taal leren etc.
Als ze tegen Jennie zegt dat ze lerares Engels kan worden is dat een prima plan; alleen is het Engels leren aan Spaanse kinderen merkte mijn man terecht op.

De Kraantjes hebben een plan, ik heb toen wat van hun Youtube vlogs gezien over de voorbereidingen die ze gedaan hebben (dat is het stukje wat je hier mist, de serie stapt hier in vlak voor de verhuizing; terwijl Linda uitgebreid gevlogd heeft over de besluitvorming, de sollicitatie en het uitdenken van de mogelijkheden).

Bij de Jelies mis ik dat; Johan lijkt besloten te hebben in een warm land te willen wonen met lagere boodschappenprijzen. Ok prima, maar inderdaad; wat ga je verdienen, wat heb je aan geld achter de hand, hoe gaat het straks met je kinderen op school en met de taal etc. Hoe is de toekomst van de kinderen qua opleidingen , financieel gezien (werkgelegenheid), hoe makkelijk koop je daar een huis ooit, zijn er huizen te huur etc.
Hoezo over 3 maanden en niet over 12 maanden of 18 maanden. Dat een beetje. En het is natuurlijk een soort mix van Ik Vertrek en Een Huis Vol. En ergens is het voor ons vermaak, maar ik kan mij daar wel enorm over verbazen.
Dat ben ik met je eens. Ze gaan naar Spanje, maar geen idee hoe of wat op dit punt in de serie. Ik volg ook geen socials van beide families, maar ik las ooit iets dat de Jelies vakantiehuisjes gingen bouwen ofzo?
  woensdag 7 februari 2024 @ 10:25:00 #6
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_212329445
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 09:36 schreef J-net het volgende:

Als je open en eerlijk wil kijken, zou je dat natuurlijk ook kunnen doen zoals het bedoeld is.

Ter vermaak en niet om te oordelen over hoe een ander zijn leven invult
Laffe huichelaar
  woensdag 7 februari 2024 @ 10:47:33 #7
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_212329662
Ik heb een andere mening over oordelen; want dan had ik gezegd dat ik vind dat ze stom bezig zijn. Maar dat is dan weer mijn mening ;) en daar mag jij weer een mening over hebben.
pi_212330078
Oprechte vraag: krijgen zulke grote gezinnen ook groepskorting op telefoon en dergelijke abo's? Anders is het toch niet te betalen :o
pi_212330187
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik bleek weer eens vooruit te kijken

[ Bericht 20% gewijzigd door ChildoftheStars op 07-02-2024 11:54:37 ]
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:45:35 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212330279
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
OMG... die prijzen van de paspoorten :o
Het geld extra (die 200¤) leeft een persoon een maand op :o (ik minder iig)

Maar goed, wet mevrouw Jellies zegt; hoort bij een groot gezin
Ik snap je niet? De kosten van paspoorten vs identiteitskaarten? Welke ¤ 200 extra?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:53:24 #11
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_212330375
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:45 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik snap je niet? De kosten van paspoorten vs identiteitskaarten? Welke ¤ 200 extra?
Ze zit voooruit te kijken volgens mij. Dit komt later in het seizoen voorbij.
pi_212330377
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:45 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik weet niet of ik vooruit kijk, dus plemp even het in een spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212330387
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:53 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]
Ze zit voooruit te kijken volgens mij. Dit komt later in het seizoen voorbij.
Ik plemp dat ook in een spoiler, had het weer eens niet door dat ik vooruit kijk. Excuses
pi_212330404
Krijg je in Spanje eigenlijk meer kinderbijslag?
Daarvoor gingen de Buddenbrucks toch ook naar Duitsland?
pi_212330480
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:55 schreef Rianne84 het volgende:
Krijg je in Spanje eigenlijk meer kinderbijslag?
Daarvoor gingen de Buddenbrucks toch ook naar Duitsland?
Je krijgt in Spanje niks. Dus dat verlies moeten ze ook nog zien op te vangen.
  woensdag 7 februari 2024 @ 12:12:12 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212330572
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:53 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik weet niet of ik vooruit kijk, dus plemp even het in een spoiler

SPOILER
Ah, wel dat verschil dus.
Bij een emigratie zou ik ook (ook voor de kinderen) voor paspoorten kiezen.

En ja, voor volwassenen zit er ¤ 8 verschil in de prijs tussen een paspoort en een ID-kaart, en die zijn 10 jaar geldig, maar voor kinderen zit er ¤ 22,50 verschil in de prijs tussen een paspoort en een ID-kaart, en ze zijn 5 jaar geldig, dus voor kinderen maakt het idd behoorlijk wat uit of je voor een ID-kaart of paspoort kiest.
Prijzen voor 2024.

Maar goed, mijn 13-jarige had vorig jaar ook een paspoort nodig omdat hij met opa naar Londen ging, dus soms kun je die keuze amper maken.
Toen was hij nog 12, ik verleng zijn ID-kaart tussendoor nog wel een keer, want zijn paspoort verloopt dus als hij 17½ is, dus ik wacht wel even tot zijn 18de verjaardag voor hij dan een nieuw paspoort krijgt, de zomer van 2028 dus even niet naar buiten de EU reizen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212332073
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oprechte vraag: krijgen zulke grote gezinnen ook groepskorting op telefoon en dergelijke abo's? Anders is het toch niet te betalen :o
Nou, ik weet dat dat in Spanje vroeger wel zo was.
Mijn vriendin kwam uit een gezin van 4 kinderen en daardoor hadden zij korting op de bus. Ze had een speciale pas voor “familia numerosa”
Of dat nu nog is, weet ik niet. En het kan natuurlijk ook provincie gebonden zijn geweest.

En groepstelefoonabbonementen bestaan daar ook.
  woensdag 7 februari 2024 @ 14:41:50 #18
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_212332237
Wij hebben hier al een familie abonnement telefonie met zijn 3en en dat scheelt al geld.
pi_212332959
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 14:24 schreef amaranta het volgende:

[..]
Nou, ik weet dat dat in Spanje vroeger wel zo was.
Mijn vriendin kwam uit een gezin van 4 kinderen en daardoor hadden zij korting op de bus. Ze had een speciale pas voor “familia numerosa”
Of dat nu nog is, weet ik niet. En het kan natuurlijk ook provincie gebonden zijn geweest.

En groepstelefoonabbonementen bestaan daar ook.
Dat is in België met de trein geloof ik ook al vanaf 3 kinderen.

Verder snap ik de reden 'kinderen een betaalbaar huis kunnen geven' niet. Ik heb er 2 en ben niet voornemens hen een huis cadeau te doen... 9 kinderen kies je ook niet voor die potentiële kosten neem ik aan?

Heb zelf 6 maanden in Spanje gestudeerd tijdens het HBO en mocht daar naar de universiteit. Dat zegt ook wat over niveau en banenkans/lonen daar.

Als mijn kids later zelf in Spanje willen gaan wonen prima, maar meer dan een vakantiehuis (voor klimaat en kosten) zou ik daar niet willen qua kwaliteit van leven.
pi_212344782
SPOILER
pi_212345500
Tiësta ipv siësta 🤣 #JohanJelies (zag net een filmpje op fb)
pi_212345709
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:09 schreef IlseMarije het volgende:
Tiësta ipv siësta 🤣 #JohanJelies (zag net een filmpje op fb)
Hahah ja geweldig

Al heb ik haal lang fiësta en siësta door elkaar gehaald (al is slaap een feestje;) )
pi_212364188
Ik zit klaar!
  vrijdag 9 februari 2024 @ 21:34:54 #25
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212364223
Wel sneu voor die ene dochter die al een tijd een vriend heeft eigenlijk
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Spellchecker vrijdag 9 februari 2024 @ 21:37:16 #26
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_212364247
Janneke met die zwarte kousen :o
pi_212364337
Janneke vindt alles fantastisch.
  vrijdag 9 februari 2024 @ 21:42:33 #28
459912 FlippingCoin
pi_212364347
Ziet er ook wel fijn uit dat zwembad.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_212364569
Ik krijg dus helemaal plaatsvervangende stress van die kraantjes. We willen om half 9 vertrekken, want test. Vertrekken vervolgens een uur later, om nét op tijd te zijn op de verkeerde locatie. En dus alsnog te laat te zijn voor die test.
pi_212364797
Zo'n klein kamertje met z'n tweeën :X
  Spellchecker vrijdag 9 februari 2024 @ 22:19:32 #31
197773 crew  maily
pi_212364905
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 21:42 schreef Brokkel het volgende:
Janneke vindt alles fantastisch.
En achter dat gordijn .... O-)
Daar is nog plek voor een 9e.
Johan met stomheid geslagen :X
pi_212364912
Die kinderen zaten echt doodongelukkig in het nieuwe huis :Y
pi_212364920
SPOILER

[ Bericht 33% gewijzigd door Dotteke op 10-02-2024 06:42:38 ]
  vrijdag 9 februari 2024 @ 22:21:28 #34
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212364935
Vreselijk mens die moeder Kraan. Nog even het huis schoonmaken als het al half negen is en je weg moet en maar commentaar geven op Ivan.
En dan dus overal te laat komen. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Spellchecker vrijdag 9 februari 2024 @ 22:22:59 #35
197773 crew  maily
pi_212364965
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 22:21 schreef golfer het volgende:
Vreselijk mens die moeder Kraan. Nog even het huis schoonmaken als het al half negen is en je weg moet en maar commentaar geven op Ivan.
Met zijn gat in zijn broek bij het kruis.
Met zulke geinige opmerkingen kan de verkeersveiligheid in het gedrang komen.
pi_212365029
quote:
16s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 21:42 schreef FlippingCoin het volgende:
Ziet er ook wel fijn uit dat zwembad.
Bijzonder om Janneke glunderend aan de rand van het zwembad te zien staan, waarbij ze zegt:
"wonderlijk, hoe dat gemaakt is". Het komt bijna over alsof het een geschenk van de Here is :D
pi_212365042
Linda Kraan: Ik vond het dan wel weer dapper van haar dat ze met een bus bleek én nette kleding aan de slag ging. Dat gaat bij mij altijd mis!
pi_212365159
Ik heb al wel zin in volgende week. Een nukkige Ivan. Heerlijke tv!
  vrijdag 9 februari 2024 @ 22:35:43 #39
459912 FlippingCoin
pi_212365172
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 22:34 schreef Brokkel het volgende:
Ik heb al wel zin in volgende week. Een nukkige Ivan. Heerlijke tv!
Haha ja dat is wel mooi :+
  vrijdag 9 februari 2024 @ 22:37:09 #40
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212365194
Stacaravan-plek naast het toiletgebouw voor dochter Kraan en vriend?
Zij deed toch een goede opleiding, maar gaat op de camping als schoonmaakster aan de slag?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 9 februari 2024 @ 22:44:02 #41
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_212365339
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 22:20 schreef Brokkel het volgende:
De Jelies: Waren ze maar in een van die twee huizen gaan wonen. Voldoende plek voor iedereen.
Oh dat huis is het dus niet geworden? Zonde. Zag er wel goed en groot genoeg uit.
  vrijdag 9 februari 2024 @ 22:49:12 #42
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212365435
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 22:44 schreef Tinos85 het volgende:

Oh dat huis is het dus niet geworden? Zonde. Zag er wel goed en groot genoeg uit.
Jammer van die spoiler in de post van Brokkel.
Poef.....gone! ©golfer
pi_212365445
Hilarisch hoe Johan en Janneke door het verlaten El Pinoso lopen en Johan zeker weet dat het over 20 jaar een soort Benidorm is :D
pi_212365461
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 22:20 schreef Brokkel het volgende:
Die kinderen zaten echt doodongelukkig in het nieuwe huis :Y
Die waren kapot en hadden honger.

NIET MET JE JAS TEGEN HET PAS GEVERFDE.
NIET DIT NIET DAT, wat een vervelend mens is het toch :X
  vrijdag 9 februari 2024 @ 22:52:13 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212365479
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 22:49 schreef Dutch_view het volgende:
Hilarisch hoe Johan en Janneke door het verlaten El Pinoso lopen en Johan zeker weet dat het over 20 jaar een soort Benidorm is :D
Ja, 50 km van de kust...
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 9 februari 2024 @ 22:54:13 #46
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_212365513
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 22:50 schreef Blues het volgende:

[..]
Die waren kapot en hadden honger.

NIET MET JE JAS TEGEN HET PAS GEVERFDE.
NIET DIT NIET DAT, wat een vervelend mens is het toch :X
Ik vind die stem ook gewoon heel vervelend :{
pi_212365766
Ik weet , het is tv, maar de Jelies komen over als een hechte familie. Die kleine die nog even aan het einde van de videocall zegt dat Janneke de allerliefste moeder is enzo. Kusjes en hartjes geven. Ik moet er soms om lachen omdat het er soms wat overdone uitziet, maar ik vind het ook wel mooi.

De Kraantjes komen bijna net zo chaotisch over als de Buddenbruckjes }:|
  vrijdag 9 februari 2024 @ 23:34:14 #48
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212366110
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 23:08 schreef Dutch_view het volgende:

Ze hebben in ieder geval ook zo'n headbangend jongentje. Althans toen die kinderen in Boskoop al in de auto zaten te wachten toen die moeder zo nodig nog even de koelkast moest opruimen en leeghalen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_212367542
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 22:21 schreef golfer het volgende:
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 22:22 schreef maily het volgende:

[..]
Ik vind juist die Ivan vreselijk en heb het met die moeder te doen _O-
  Moderator zaterdag 10 februari 2024 @ 08:24:55 #50
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212367571
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 22:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, 50 km van de kust...
Zeespiegelstijging
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_212367782
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 22:49 schreef golfer het volgende:

[..]
Is dit echt een spoiler? Ik volg de Jelies op Instagram en met die kennis bekijk ik ook de serie. Het was zeker niet bedoeld als spoiler, maar meer als gegeven. Ik zal er voortaan rekening ook mee houden!
pi_212367783
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 08:13 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
[..]
Ik vind juist die Ivan vreselijk en heb het met die moeder te doen _O-
Exact.
pi_212367788
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 22:49 schreef Dutch_view het volgende:
Ik denk dat het dan eerder een woestijn is geworden :')
Shine bright like a diamond.
pi_212367817
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 09:08 schreef PinoColada het volgende:

[..]
Is dit echt een spoiler? Ik volg de Jelies op Instagram en met die kennis bekijk ik ook de serie. Het was zeker niet bedoeld als spoiler, maar meer als gegeven. Ik zal er voortaan rekening mee houden!
Ja, het is heel simpel: alleen de afleveringen bespreken die op tv zijn geweest. Alles wat daarvan afwijkt in een spoiler. Dus ook dingen die je op insta voorbij ziet komen. Daar zijn andere topics voor.
Shine bright like a diamond.
pi_212367829
.

[ Bericht 99% gewijzigd door PinoColada op 10-02-2024 09:12:36 ]
  zaterdag 10 februari 2024 @ 09:47:08 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212368216
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 09:08 schreef PinoColada het volgende:

[..]
Is dit echt een spoiler? Ik volg de Jelies op Instagram en met die kennis bekijk ik ook de serie. Het was zeker niet bedoeld als spoiler, maar meer als gegeven. Ik zal er voortaan rekening ook mee houden!
Je bent Brokkel?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212368895
Pas op de dag van de schooltest naar Luxemburg gaan en dan ook qua planning zo dat je (als alles goed gaat) nét op tijd er zou zijn, zonder dat de kinderen ff kunnen bijkomen van de autoreis. En dan na die test een uitgebreide ronde over de camping doen (leuk voor de tv); vind je het gek dat de kinderen dan over de zeik zijn :') Ga lekker een dag eerder die kant op, veel relaxter ^O^
pi_212369231
Ik snapte ook héél véél niet van die Kraantjes-planning.
Maar ja, vast allemaal 'Ivans schuld' :')
pi_212369867
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 22:22 schreef maily het volgende:

[..]
Vreselijk, die reactie van Linda op Ivan zijn broek. Ik kan er niks aan doen, maar ik vind Linda tot dan toe vreselijk irritant. Ik heb hem na dit gedeelte uit gezet, kijk vanavond verder. Ivan die in de auto uit een drinkbeker drinkt waar normaal gezien kleine kinderen uit drinken vond ik ook wel vrij apart.

Ik heb echt het idee dat de Kraan kids worden groot gebracht met een tablet, dat viel me al voorgaande seizoenen op. In de auto ook, zonder dat ze erom vragen krijgen ze alweer een tablet onder hun snuit gedrukt.

Jelies in Spanje vind ik eigenlijk wel leuk, al vind ik de omgeving van het eerste huis zo ongezellig en verlaten. Ik zie mezelf daar persoonlijk geen vakantie vieren, maar misschien dat andere mensen daar positiever tegenover staan.
  Spellchecker zaterdag 10 februari 2024 @ 12:15:17 #60
197773 crew  maily
pi_212369898
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:12 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Vreselijk, die reactie van Linda op Ivan zijn broek. Ik kan er niks aan doen, maar ik vind Linda tot dan toe vreselijk irritant. Ik heb hem na dit gedeelte uit gezet, kijk vanavond verder. Ivan die in de auto uit een drinkbeker drinkt waar normaal gezien kleine kinderen uit drinken vond ik ook wel vrij apart.

Ik heb echt het idee dat de Kraan kids worden groot gebracht met een tablet, dat viel me al voorgaande seizoenen op. On de auto ook, zonder dat ze erom vragen krijgen ze alweer een tablet onder hun snuit gedrukt.

Jelies in Spanje vind ik eigenlijk wel leuk, al kan vind ik de omgeving van het eerste huis zo ongezellig en verlaten. Ik zie mezelf daar persoonlijk geen vakantie vieren, maar misschien dat andere mensen daar positiever tegenover staan.
Dat ze daar iets van zegt is tot daar aan toe.
Maar hij meteen kijken en oja daar heb ik geknoeid.
In die 2 seconden kun je al een ongeluk krijgen.

En die beker was niet anti-knoei zeker? _O-

En eerst die tablets uit laten delen, en even later (naar mijn idee): "wie wil er een boterham?"
Heerlijk al die plakvingers :P
pi_212369947
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:15 schreef maily het volgende:

[..]
Dat ze daar iets van zegt is tot daar aan toe.
Maar hij meteen kijken en oja daar heb ik geknoeid.
In die 2 seconden kun je al een ongeluk krijgen.

En die beker was niet anti-knoei zeker? _O-

En eerst die tablets uit laten delen, en even later (naar mijn idee): "wie wil er een boterham?"
Heerlijk al die plakvingers :P
Dat ze het zei ala, maar de manier waarop ze het zei vond ik vrij storend. Het is zo'n Hema drinkbeker waar mijn 3 jarige tot voor kort geleden uit dronk :P
pi_212375712
Ik vraag me trouwens af hoe camping houders rond komen als de camping dicht is? Zou Ivan bijvoorbeeld een aparte baan hebben om die maanden financieel te kunnen overbruggen?
pi_212375790
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 23:08 schreef Dutch_view het volgende:
Ik weet , het is tv, maar de Jelies komen over als een hechte familie. Die kleine die nog even aan het einde van de videocall zegt dat Janneke de allerliefste moeder is enzo. Kusjes en hartjes geven. Ik moet er soms om lachen omdat het er soms wat overdone uitziet, maar ik vind het ook wel mooi.

Ik vind die vriend van /de klusjesman ook eruit zien alsof hij bij de buddenbruckjes thuis hoort. Het tasje maakte het af.
pi_212377983
Volgens mij zijn Linda en ik even oud. Ik identificeer me werkelijk op 0 punten met haar.
pi_212383717
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 09:47 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je bent Brokkel?
Nee, maar zo vatte ik het op. Ik lees mee en wil graag meeschrijven, maar ik denk dat ik dat maar niet doe. Ik denk dat ik ook ga spoileren. Niet expres, maar omdat ik ze ook als gezin volg op instagram weet ik gewoon al veel meer.
pi_212383760
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 20:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe camping houders rond komen als de camping dicht is? Zou Ivan bijvoorbeeld een aparte baan hebben om die maanden financieel te kunnen overbruggen?
Volgensmij hoorde ik dat het een gemeentecamping is waar ze dus alleen de beheerders zijn met wellicht een salaris en eventueel zelf de horecaopbrengsten mogen houden ofzo.
pi_212384397
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:12 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb echt het idee dat de Kraan kids worden groot gebracht met een tablet, dat viel me al voorgaande seizoenen op. In de auto ook, zonder dat ze erom vragen krijgen ze alweer een tablet onder hun snuit gedrukt.
Is mij ook al vaker opgevallen. De oudere kinderen zie je echt altijd met tablet of telefoon.
pi_212384757
De Jelies en dat enorme pand met tig paardenstallen op een gortdroge vlakte. Een wonderlijk bebouwd zwembad zonder enige vorm van schaduw.
Wie gaat die paardenstallen verbouwen tot smaakvolle appartementen, Johan? En wie gaat de gasten ontvangen, Janneke? En de gasten gaan bij het zwembad chillen dat dagelijks door tig gillende kinderen van de eigenaars wordt gebruikt? En dan hadden ze het ook nog over een camping op het extra stuk land.
Dat is toch totaal niet realistisch??
  Spellchecker zondag 11 februari 2024 @ 12:08:05 #69
197773 crew  maily
pi_212384938
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 11:55 schreef Harper het volgende:
De Jelies en dat enorme pand met tig paardenstallen op een gortdroge vlakte. Een wonderlijk bebouwd zwembad zonder enige vorm van schaduw.
Wie gaat die paardenstallen verbouwen tot smaakvolle appartementen, Johan? En wie gaat de gasten ontvangen, Janneke? En de gasten gaan bij het zwembad chillen dat dagelijks door tig gillende kinderen van de eigenaars wordt gebruikt? En dan hadden ze het ook nog over een camping op het extra stuk land.
Wij wachten het af :Y _O_
  zondag 11 februari 2024 @ 12:37:13 #70
459912 FlippingCoin
pi_212385340
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 11:55 schreef Harper het volgende:
Johan is wel handig volgens mij, en die heeft al eerder in de bouw gewerkt met Janneke. Dat ze die stallen weten om te bouwen zou mij eigenlijk niet veel verbazen.

Over hun inschattingen ove wat toeristisch booming gaat worden zit ik meer in.
  zondag 11 februari 2024 @ 12:39:47 #71
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212385364
quote:
16s.gif Op zondag 11 februari 2024 12:37 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Johan is wel handig volgens mij, en die heeft al eerder in de bouw gewerkt met Janneke. Dat ze die stallen weten om te bouwen zou mij eigenlijk niet veel verbazen.

Dat. Mijn tante woont in “booming” Salou en dat loopt al jaren terug.
Waarom zouden mensen Pinoso verkiezen boven een willekeurige kustplaats?
  Spellchecker zondag 11 februari 2024 @ 12:45:38 #72
197773 crew  maily
pi_212385406
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 12:39 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dat. Mijn tante woont in “booming” Salou en dat loopt al jaren terug.
Waarom zouden mensen Pinoso verkiezen boven een willekeurige kustplaats?
Iemand schreef hier al eerder iets over de stijging van de zeespiegel. :+
  zondag 11 februari 2024 @ 12:55:47 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212385477
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 20:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
In de toeristische sector moet je het over het algemeen in het seizoen voor het hele jaar verdienen.

Hier op de Veluwe is "het seizoen" van de paasvakantie tot en met de herfstvakantie.
De campings gebruiken de winter voor onderhoud, horeca en winkels zijn in de winter wel open, want locals, maar hun echte omzet moeten ze in het seizoen gemaakt gebben, als de wintermaanden de norm zouden zijn zou het gros van de bedrijven in de sector niet kunnen bestaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 11 februari 2024 @ 12:57:48 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212385487
quote:

[..]

Volgens mij is de bouw gewoon zijn vak, ook in Tollebeek deed hij dat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212385567
quote:

[..]

Johan werkt inderdaad in de bouw. Maar ik neem aan dat hij dit niet alleen kan? En het verbouwen zelf is één ding. Er aantrekkelijke vakantiewoningen van maken is iets heel anders. Plus het succesvol runnen ervan, als het na 1-2 jaar eens af is.
  Spellchecker zondag 11 februari 2024 @ 13:17:54 #76
197773 crew  maily
pi_212385629
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 13:11 schreef Harper het volgende:

[..]
Johan werkt inderdaad in de bouw. Maar ik neem aan dat hij dit niet alleen kan? En het verbouwen zelf is één ding. Er aantrekkelijke vakantiewoningen van maken is iets heel anders. Plus het succesvol runnen ervan, als het na 1-2 jaar eens af is.
Misschien komen er collega's op vakantie :Y)
pi_212385944
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 13:11 schreef Harper het volgende:

[..]
Met de hulp "van boven" gaat het wel goed komen O-)
pi_212386166
Maar dat ze nu een hele andere woning hebben gekocht , dan denk ik hebben de investeerders zich terug getrokken ?
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
  Spellchecker zondag 11 februari 2024 @ 14:29:29 #79
197773 crew  maily
pi_212386410
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 14:06 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Maar dat ze nu een hele andere woning hebben gekocht , dan denk ik hebben de investeerders zich terug getrokken ?
Dat zien en bespreken we waarschijnlijk vrijdag.
Dit is het tv-topic ;)
  Moderator zondag 11 februari 2024 @ 15:03:30 #80
388664 crew  Dotteke
pi_212386815
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 22:49 schreef golfer het volgende:

[..]
Is dit ook op videoland te zien dan of ergens anders waar men vooruit kan kijken? Ik kan er geen topic over ontdekken.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_212387029
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 15:03 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Is dit ook op videoland te zien dan of ergens anders waar men vooruit kan kijken? Ik kan er geen topic over ontdekken.
NLZiet.

Ik heb ze allemaal al gekeken, 5 april de laatste.
  Moderator zondag 11 februari 2024 @ 15:24:25 #82
388664 crew  Dotteke
pi_212387142
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 15:17 schreef Mylene het volgende:

[..]
NLZiet.

Ik heb ze allemaal al gekeken, 5 april de laatste.
O nooit van gehoord NL Ziet :o
pi_212387513
En via NPO start.
  Spellchecker zondag 11 februari 2024 @ 15:45:09 #84
197773 crew  maily
pi_212387521
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 22:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, 50 km van de kust...
De Spaanse kust :muziek:
  Moderator zondag 11 februari 2024 @ 16:21:51 #85
388664 crew  Dotteke
pi_212388115
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 15:44 schreef lily het volgende:
En via NPO start.
Oke thnx , Is er dan nooit een topic voor aangemaakt voor de vooruitkijkers, of was die er wel?
Ik zie hem niet staan.
pi_212388155
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 16:21 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Oke thnx , Is er dan nooit een topic voor aangemaakt voor de vooruitkijkers, of was die er wel?
Ik zie hem niet staan.
Volgens mij is dat topic er nooit geweest.
  Moderator zondag 11 februari 2024 @ 16:24:10 #87
388664 crew  Dotteke
pi_212388165
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 16:23 schreef lily het volgende:

[..]
Volgens mij is dat topic er nooit geweest.
Dan ga ik er nu een aanmaken :D
pi_212388170
Op viva is er een topic zonder spoilers zag ik.
pi_212388322
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 14:29 schreef maily het volgende:

[..]
Dat zien en bespreken we waarschijnlijk vrijdag.
Dit is het tv-topic ;)
Oh ja sorry
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
  zondag 11 februari 2024 @ 16:40:07 #90
459912 FlippingCoin
pi_212388465
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 16:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Op viva is er een topic zonder spoilers zag ik.
Hier ook, dit topic. O-)
pi_212388506
quote:
16s.gif Op zondag 11 februari 2024 16:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Hier ook, dit topic. O-)
Ja, maar dat is toch niet de bedoeling? Er wordt hier nu opeens over een huis gesproken die we nog niet op tv hebben gezien en blijkbaar is dat het huis wat de Jelies hebben gekocht... Laten we gewoon de regels van dit topic volgen en de mensen die hier posten lekker zelf laten kijken :)
  Moderator zondag 11 februari 2024 @ 16:44:40 #92
388664 crew  Dotteke
pi_212388554
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 16:42 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ja, maar dat is toch niet de bedoeling? Er wordt hier nu opeens over een huis gesproken die we nog niet op tv hebben gezien en blijkbaar is dat het huis wat de Jelies hebben gekocht... Laten we gewoon de regels van dit topic volgen en de mensen die hier posten lekker zelf laten kijken :)
Heb net een topic aangemaakt voor de vooruitkijkers
RLS / [Voortuitkijken] Een Huis Vol #1
  zondag 11 februari 2024 @ 17:40:03 #93
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212389476
Volgens mij was/is er tijdens de reguliere afleveringen ook al een spoilertopic gemaakt.
En voor overig geklaag gepost over de deelnemers kan eenieder terecht in de familievloggers topic volgens mij.
pi_212390340
Dat er iets met deze huizen was mis gegaan was te zien in de vooruitblik in de uitzending van afgelopen vrijdag.
pi_212457247
Excuses voor de spoiler. Het was absoluut niet mijn bedoeling om te spoileren. Ik keek met de kennis van Instagram.

Om fouten te voorkomen, ga ik hier dan ook maar niet meer posten. Veel plezier met kijken vanavond (en andere avonden)!
  vrijdag 16 februari 2024 @ 21:52:46 #96
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212458156
Lekker dom om die kleine kinderen alleen te laten bij de Kraantjes.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 16 februari 2024 @ 21:59:39 #97
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212458294
1 en al stress bij die ouders Kraan.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 16 februari 2024 @ 22:09:43 #98
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212458544
Investeerder is afgehaakt bij de Jelies?
Poef.....gone! ©golfer
pi_212458559
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 21:59 schreef golfer het volgende:
1 en al stress bij die ouders Kraan.
:O Zelfs al kijk je vooruit (en nooit instagram gevolgd) is dit zo'n bejaard commentaar.

Ja, ze hebben stress, goh! En dan?
  vrijdag 16 februari 2024 @ 22:17:05 #100
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212458698
Toespraak bij afscheidsfeestje van haar met weer een sneer naar Ivan. :{
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 16 februari 2024 @ 22:17:49 #101
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212458711
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 22:10 schreef Firuze60 het volgende:

:O Zelfs al kijk je vooruit (en nooit instagram gevolgd) is dit zo'n bejaard commentaar.

Dankjewel. O+
Poef.....gone! ©golfer
pi_212458834
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 22:17 schreef golfer het volgende:
Toespraak bij afscheidsfeestje van haar met weer een sneer naar Ivan. :{
Welja, joh, allemaal de schuld van Ivan, had ie maar niet moeten toegeven aan de wens van zijn vrouw om nog meer kinderen te maken. Geloof jij dat hij het slachtoffer is in deze? Ik zie je er voor aan. "Oh, sorry, dat ik zoveel kinderen op de wereld heb gezet, maar mijn vrouw wilde ze graag." :Y 8)7 o|O
  vrijdag 16 februari 2024 @ 22:23:05 #103
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212458841
6x "Je hebt je eigen vallei". :')
Poef.....gone! ©golfer
pi_212458905
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 22:23 schreef golfer het volgende:
6x "Je hebt je eigen vallei". :')
Die was echt heel grappig, zo trots op zijn eigen vallei, kindjes, we hebben een eigen vallei! Je moet wel eerst bijna de afgrond in donderen om erbij te komen, maar enfin.
  Spellchecker vrijdag 16 februari 2024 @ 22:28:19 #105
197773 crew  maily
pi_212458967
Die oorbel van Harrie.

Dat ene Kraantje dat met haar vinger tussen de deur had gezeten.
Er gebeurt eerst nog vanalles, plus een potje warmmaken voor de kleinste, en dan komt Linda even iets op die vinger smeren.

Ik ben zeer benieuwd hoe dat straks gaat met de Kraantjes als de camping vol is ...... :+

Gek genoeg maak ik me daar bij de Jelies (nog) niet zo druk om :D
pi_212459012
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 22:28 schreef maily het volgende:
Die oorbel van Harrie.

Dat ene Kraantje dat met haar vinger tussen de deur had gezeten.
Er gebeurt eerst nog vanalles, plus een potje warmmaken voor de kleinste, en dan komt Linda even iets op die vinger smeren.

Ik ben zeer benieuwd hoe dat straks gaat met de Kraantjes als de camping vol is ...... :+

Gek genoeg maak ik me daar bij de Jelies (nog) niet zo druk om :D
Met zoveel kinderen zie je dat aandacht verdelen wel een ding is.
Vaak wordt je dan genegeerd als je vinger tussen de deur had omdat er een ander net ff wat harder schreeuwt of een flesje mot :D
pi_212459056
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 22:30 schreef Blues het volgende:

[..]
Met zoveel kinderen zie je dat aandacht verdelen wel een ding is.
Vaak wordt je dan genegeerd als je vinger tussen de deur had omdat er een ander net ff wat harder schreeuwt of een flesje mot :D
Volgens mij is dat al bij meer dan twee het geval. Hier iig ooit wel met drie :@
pi_212459122
Als kleinste win je dan ook altijd nog door je schattige looks |:)
pi_212459154
Een vallei voor Johan. Hoelang gaat die verbouwing duren en waar gaan ze tot die tijd wonen...
Ik vind Moe Jelies zoveel liever en meer aandacht hebben voor de kinderen dan Moe Kraan.
pi_212459174
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 22:35 schreef Blues het volgende:
Als kleinste win je dan ook altijd nog door je schattige looks |:)
Eerlijk is eerlijk, heb een zwak voor mijn jongste kind, dus wel herkenning. ;)
pi_212459315
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 22:36 schreef Blues het volgende:
Een vallei voor Johan. Hoelang gaat die verbouwing duren en waar gaan ze tot die tijd wonen...
Ik vind Moe Jelies zoveel liever en meer aandacht hebben voor de kinderen dan Moe Kraan.

Vond ik ook, moe Kraan lijkt alsof ze bezig is met een onderneming (kinderen moeten zich aanpassen) en moe Jelies is bezig om haar man eerst te pleasen en daarna haar kinderen.
pi_212459670
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 22:36 schreef Blues het volgende:

Een lievere moeder dan Janneke Jelies bestaat er volgens mij niet.
pi_212460211
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 22:55 schreef lily het volgende:

[..]
Volgens mij wel, die had haar kinderen nooit zo in het diepe gegooid met een vent met een vallei.
pi_212460246
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 23:19 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Volgens mij wel, die had haar kinderen nooit zo in het diepe gegooid met een vent met een vallei.
Ja mee eens...
pi_212460443
En bovendien zat er al een aardige zelfoverschatting in bij VA Jelies sinds deelname aan EHV, die waande zich een BN-er sindsdien en zag zichzelf als een Martien Meiland, een kijkcijfercanon.

Allemaal supertriest dit. En het kan mij geen moer schelen of ik nu zit te spoileren voor die ranzige lui die alleen maar leedvernaak live willen meemaken, en ja. Golfer is daar eentje van om even namen te noemen.

Het is gotnondeju verschrikkelijk dat je als leedvermaak doodsbenauwd bent dat je iets mist wat een ander al gezien heeft?

Kijk eens naar jezelf, zou ik zeggen.

SPOILER
Mod edit:
Bericht verwijderd, niet persoonlijk worden
En er is een topic vooruitkijken

Dat is pas ranzig!

[ Bericht 28% gewijzigd door Dotteke op 17-02-2024 06:47:06 ]
pi_212460771
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 22:55 schreef lily het volgende:

[..]
Lief maar geen ruggengraat. Als ze echt voor haar kinderen of zichzelf had gekozen, waren ze in Nederland gebleven.Dit plan is ondoordacht en Johan smacht naar de fame. Hij dacht een 2e Martien Meiland te kunnen worden.

De verhalen op social en in de interviews kloppen ook niet met de uitzendingen. Janneke heeft al aangegeven dat Jennie terug gaat/wil.
pi_212460823
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 23:49 schreef SterreKaatje het volgende:

[..]
Lief maar geen ruggengraat. Als ze echt voor haar kinderen of zichzelf had gekozen, waren ze in Nederland gebleven.Dit plan is ondoordacht en Johan smacht naar de fame. Hij dacht een 2e Martien Meiland te kunnen worden.

De verhalen op social en in de interviews kloppen ook niet met de uitzendingen. Janneke heeft al aangegeven dat Jennie terug gaat/wil.
Dat is toch triest!
  Spellchecker vrijdag 16 februari 2024 @ 23:58:58 #118
197773 crew  maily
pi_212460881
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 23:31 schreef Firuze60 het volgende:
En bovendien zat er al een aardige zelfoverschatting in bij VA Jelies sinds deelname aan EHV, die waande zich een BN-er sindsdien en zag zichzelf als een Martien Meiland, een kijkcijfercanon.

Allemaal supertriest dit. En het kan mij geen moer schelen of ik nu zit te spoileren voor die ranzige lui die alleen maar leedvernaak live willen meemaken, en ja. Golfer is daar eentje van om even namen te noemen.

Het is gotnondeju verschrikkelijk dat je als leedvermaak doodsbenauwd bent dat je iets mist wat een ander al gezien heeft?

Kijk eens naar jezelf, zou ik zeggen.

Wat ga je nu doen, Golfer? Weer mekkeren over spoilers?

Dat is pas ranzig!
We kijken allemaal voor het (leed-)vermaak hoor.
pi_212460919
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 23:58 schreef maily het volgende:

[..]
We kijken allemaal voor het (leed-)vermaak hoor.
Eens, maar dat gehaat op spoileren hangt mij driewerf de keel uit en zeker met dit soort uitzendingen, alsof je nondedju het plot verklapt van een super detective, waar hebben we het over? Het leedvermaak uitstellen?
  Spellchecker zaterdag 17 februari 2024 @ 00:03:07 #120
197773 crew  maily
pi_212460930
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 00:02 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Eens, maar dat gehaat op spoileren hangt mij driewerf de keel uit en zeker met dit soort uitzendingen, alsof je nondedju het plot verklapt van een super detective, waar hebben we het over? Het leedvermaak uitstellen?
Dan ga je lekker naar het andere topic.

RLS / [Voortuitkijken] Een Huis Vol #1

:W
pi_212461113
Spoileren interesseert mij persoonlijk niks, maar deze manier van posten wel.
Ik ken deze mensen niet persoonlijk. Ik ben maar een tv kijker, geen kennis en ook geen social media volger.

Ben wel klaar met dit topic (of dat andere). Ik kijk wel alleen en post niks. Ook goed :)
pi_212461157
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 00:14 schreef lily het volgende:
Spoileren interesseert mij persoonlijk niks, maar deze manier van posten wel.
Ik ken deze mensen niet persoonlijk. Ik ben maar een tv kijker, geen kennis en ook geen social media volger.

Ben wel klaar met dit topic (of dat andere). Ik kijk wel alleen en post niks. Ook goed :)
Dit snap ik oprecht even niet. Waarom lees je dan topics die over dat programma gaan?
pi_212461236
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 00:17 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dit snap ik oprecht even niet. Waarom lees je dan topics die over dat programma gaan?
Omdat ik niet zo negatief ingesteld ben als jij blijkbaar.
Omdat jij in mijn ogen heel heftig reageert op alle reacties.
Ik zit daar niet op te wachten iedere keer dus kijk ik liever gewoon verder en post ik verder niks hier. Ook prima voor mij.
pi_212461304
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 00:22 schreef lily het volgende:

[..]
Omdat ik niet zo negatief ingesteld ben als jij blijkbaar.
Omdat jij in mijn ogen heel heftig reageert op alle reacties.
Ik zit daar niet op te wachten iedere keer dus kijk ik liever gewoon verder en post ik verder niks hier. Ook prima voor mij.
ok, mee eens, wind mij op over wat ik kijk en lees en kan mij dan soms niet inhouden. Maar zal strak op mijn handen gaan zitten hier ivm spoileren van een irl-vlog-instagram toestand.
pi_212461815
Lekker weer zo'n avondje chaos kijken bij de Kraantjes *O*
Kinderen halen het bloed onder de nagels van Ivan door belletje lellen, worden weggestuurd, stuk van de tand af, daarna Linda weer over de zeik :D
Wat een toestanden, kijkt wel lekker weg vanaf de bank :7
pi_212461884
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 01:10 schreef Dutch_view het volgende:
Lekker weer zo'n avondje chaos kijken bij de Kraantjes *O*
Die vader is echt enorm chagrijnig altijd toch. Waarom heeft hij zo veel kinderen als ie er geen plezier uit lijkt te halen. Met zijn vrouw heeft ie ook eerder een verstandhouding dan relatie.
pi_212461904
quote:
9s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 01:17 schreef pfefferkatze het volgende:

[..]
Die vader is echt enorm chagrijnig altijd toch. Waarom heeft hij zo veel kinderen als ie er geen plezier uit lijkt te halen. Met zijn vrouw heeft ie ook eerder een verstandhouding dan relatie.
Klopt, een hechte band zoals bij de Jelies lijkt het niet te zijn
pi_212461908
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 01:21 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Klopt, een hechte band zoals bij de Jelies lijkt het niet te zijn
Maar zaten die Kraan lui nou al eerder in het programma? Ik kijk het pas een jaar of twee.
Was ie toen minder zuur?
pi_212461931
Qua woning is het een flinke downgrade geworden bij de Jelies :P
Van een gewenst huis met 4 badkamers naar een oude finca met tl-buis verlichting binnen. ;(
Wel een leuke veranda, oke en ook met zwembad/ algenbad.
pi_212461962
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 01:22 schreef pfefferkatze het volgende:

[..]
Maar zaten die Kraan lui nou al eerder in het programma? Ik kijk het pas een jaar of twee.
Was ie toen minder zuur?
Ja klopt hebben een paar seizoenen meegedaan, daarna zijn ze overgestapt op Youtube. En nu weer op tv.
Mijn mening is dat ze nog steeds ongeveer hetzelfde zijn.
Ivan kan geen orde houden met de kinderen is mijn idee. Linda kan ik lastiger typeren, probeert de koters ook in het gareel te houden met woorden die geen effect sorteren.
pi_212461984
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 01:31 schreef Dutch_view het volgende:
Linda kan ik lastiger typeren, probeert de koters ook in het gareel te houden met woorden die geen effect sorteren.
haar tongval alleen is al niet serieus te nemen
pi_212462644
-never mind-

[ Bericht 86% gewijzigd door bloempjuh op 18-02-2024 22:18:53 ]
Mon 'en!
  Moderator zaterdag 17 februari 2024 @ 08:32:02 #133
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212462697
quote:
9s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 01:17 schreef pfefferkatze het volgende:

[..]
Nou ja Linda houdt van dikke worst weten we nu :+
pi_212463282
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 01:22 schreef pfefferkatze het volgende:

[..]
Was ie toen minder zuur?
Ten tijde van Een huis vol kwam hij op mij over alsof hij al tegen een zenuwinzinking/burn out aan zat,
de aflevering van gister in Luxemburg deed nou niet bepaald overkomen alsof dat veranderd was...
Tuurlijk komt er vooral in het begin heel veel kijken bij een immigratie, maar als je voor de rust verhuizen gaat (hun eigen woorden, zijn baan gaf hem veel stress), waarom neem je dan in hemelsnaam een camping over?!(in combinatie met een enorm gezin)
pi_212463311
De Kraantjes maken ook consequent de verkeerde keuzes met hun kinderen. Een kleuter/peuter meenemen naar een belangrijk gesprek zonder dat ze iets bij zich heeft waarmee ze zich kan vermaken. Idem voor de kinderen die Ivan meenam naar het huis waar hij de bedden in elkaar ging zetten. Geef ze een taakje en/of zorg voor iets van speelgoed. Je kunt van kinderen op die leeftijd niet verwachten dat zij stil in een hoekje zich met niks gaan vermaken en dat zij inzien dat je niet gestoord wilt worden. Logisch dat de kinderen dan (op een negatieve manier) aandacht gaan vragen.

Wel mooi hoe hij Stan complimenteerde :Y

En Johan Jelies is gewoon een flapdrol, met z'n eigen vallei :')
pi_212463415
Ik krijg bij Ivan Kraan altijd het gevoel alsof dat grote gezin niet zijn keuze is.
  zaterdag 17 februari 2024 @ 11:31:56 #137
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_212464432
Ik ben aflevering 2 aan het kijken. Wat bezielt je om na een autorit van meer dan 5 uur, een test waar die kinderen heel gespannen voor zijn, allemaal nieuwe indrukken als aller, allerlaatste naar dat huis te gaan.

Doe dat lekker de volgende dag, dan heb je een keer of 100 meer kans dat het niet eindigt in een huilbui.

Ik heb 0 kinderen, ik vraag me oprecht af waarom ik de spanningsboog van die kinderen beter in kan schatten
Laffe huichelaar
pi_212464471
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 11:31 schreef timmmmm het volgende:
Ik ben aflevering 2 aan het kijken. Wat bezielt je om na een autorit van meer dan 5 uur, een test waar die kinderen heel gespannen voor zijn, allemaal nieuwe indrukken als aller, allerlaatste naar dat huis te gaan.

Doe dat lekker de volgende dag, dan heb je een keer of 100 meer kans dat het niet eindigt in een huilbui.

Ik heb 0 kinderen, ik vraag me oprecht af waarom ik de spanningsboog van die kinderen beter in kan schatten
Omdat dat voor Linda het hoogtepunt van de dag was.
  zaterdag 17 februari 2024 @ 11:36:20 #139
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_212464502
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 11:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Omdat dat voor Linda het hoogtepunt van de dag was.
Dan wacht je even tot de jongere kinderen slapen en laat je de wat oudere bij de oudste dochter en doe je met zijn tweeën even een rondleiding en doe je morgen een rondleiding met de kinderen.

Zo ingewikkeld is het allemaal niet
Laffe huichelaar
  zaterdag 17 februari 2024 @ 11:37:04 #140
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_212464519
Tot welke uitzending mag ik er hier over praten?
Laffe huichelaar
pi_212464534
quote:
9s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 11:36 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dan wacht je even tot de jongere kinderen slapen en laat je de wat oudere bij de oudste dochter en doe je met zijn tweeën even een rondleiding en doe je morgen een rondleiding met de kinderen.

Zo ingewikkeld is het allemaal niet
Ja, maar de kinderen moesten toch direct toen ze aan kwamen die test doen? Oudste dochter kwam toch ook wat later? Dat met die test was ook net kantje boord volgens mij, omdat Linda nog heel de boel moest schoonmaken voordat ze weggingen. Waarom ze dat dan niet de avond ervoor deed, mij een raadsel.
pi_212464559
Dubbel
  Spellchecker zaterdag 17 februari 2024 @ 11:39:45 #143
197773 crew  maily
pi_212464571
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 11:37 schreef timmmmm het volgende:
Tot en met gisteravond.
pi_212464598
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 11:37 schreef timmmmm het volgende:
T/m die van gisteravond. Afl. 3.
Ik vind het leuker kijken als ik niet alles tevoren weet :)
  zaterdag 17 februari 2024 @ 11:51:51 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212464731
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 11:41 schreef Blues het volgende:

[..]
T/m die van gisteravond. Afl. 3.
Ik vind het leuker kijken als ik niet alles tevoren weet :)
En verder: RLS / [Voortuitkijken] Een Huis Vol #1
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212464736
quote:
Ooh wat goed! Wist niet dat dit topic bestond
  zaterdag 17 februari 2024 @ 11:53:25 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212464747
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 11:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ja, maar de kinderen moesten toch direct toen ze aan kwamen die test doen? Oudste dochter kwam toch ook wat later? Dat met die test was ook net kantje boord volgens mij, omdat Linda nog heel de boel moest schoonmaken voordat ze weggingen. Waarom ze dat dan niet de avond ervoor deed, mij een raadsel.
Volgens mij hadden die kinderen niet eens gegeten voor de test.
Nou ja, behalve de boterham die ze nagenoeg direct na vertrek in hun handen geduwd kregen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Spellchecker zaterdag 17 februari 2024 @ 11:57:42 #148
197773 crew  maily
pi_212464814
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 11:53 schreef Leandra het volgende:

[..]
Volgens mij hadden die kinderen niet eens gegeten voor de test.
Nou ja, behalve de boterham die ze nagenoeg direct na vertrek in hun handen geduwd kregen.
Eerst de tablets, toen de boterhammen. :+
pi_212464836
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 11:57 schreef maily het volgende:

[..]
Goede volgorde van levensbehoeften _O-
  zaterdag 17 februari 2024 @ 12:00:41 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212464855
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 11:57 schreef maily het volgende:

[..]
Ja, maar beide volgens mij voor ze NL uit waren (of Bodegraven zelfs).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212464867
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
Boskoop 😉
  Spellchecker zaterdag 17 februari 2024 @ 12:07:06 #152
197773 crew  maily
pi_212464943
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja _O-
  zaterdag 17 februari 2024 @ 12:21:27 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212465090
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:01 schreef Earring het volgende:

[..]
Boskoop 😉
Ja, zie je wel, ik dacht al, er klopt iets niet aan Bodegraven, maar ik wist wel dat het niet Boxtel of Boxmeer was omdat dat de verkeerde regio is :@
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 17 februari 2024 @ 14:32:47 #154
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_212466722
De hoofdvraag is of moeder Kraan het lukt om élke aflevering in tranen uit te barsten, wat een labiel mens
Laffe huichelaar
pi_212477737
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 14:32 schreef timmmmm het volgende:
De hoofdvraag is of moeder Kraan het lukt om élke aflevering in tranen uit te barsten, wat een labiel mens
Vind je het gek met zn 10en in een stacaravan en een chagrijnig hompje man aan je zijde.
pi_212478617
Ik heb het vermoeden dat het Luxemburgse leven Linda goed doet. Nederland is druk en gejaagd en daar is dat toch wel (veel) minder. Ik zou het ook absoluut niet trekken met tig kinderen (en daarom blijven het er twee) :P
  zondag 18 februari 2024 @ 09:50:22 #157
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_212478949
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 09:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb het vermoeden dat het Luxemburgse leven Linda goed doet. Nederland is druk en gejaagd en daar is dat toch wel (veel) minder. Ik zou het ook absoluut niet trekken met tig kinderen (en daarom blijven het er twee) :P
Ze werkte in Nederland niet, dus dat scheelt al een hoop qua druk en gejaagd leven. Dat zit bij haar toch vooral in haar gezin en dat heeft ze dan juist meegenomen naar Luxemburg. Ik zou verwachten dat het voor Linda nu nog hectischer is, met zoveel veranderingen.
pi_212479687
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 09:50 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ze werkte in Nederland niet, dus dat scheelt al een hoop qua druk en gejaagd leven. Dat zit bij haar toch vooral in haar gezin en dat heeft ze dan juist meegenomen naar Luxemburg. Ik zou verwachten dat het voor Linda nu nog hectischer is, met zoveel veranderingen.
True, maar je kan je ook opgejaagd voelen door de omgeving waar je in woont. Ik weet niet of je ooit in Luxemburg geweest bent, maar het is vergeleken met hier rust. Je ziet en hoort hier van alles. Daar zie en hoor je vooral een hoop natuur. Toegegeven, je zal daar ook wel drukke plekken hebben, maar niet vergeleken met hier. Alleen dat kan al heel wat doen voor een mens die een stresskip is.
  zondag 18 februari 2024 @ 11:40:49 #159
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_212480380
Heb nu de aflevering van vrijdag gezien. Ja was weer bijzonder.
De stapelbedden. De huizenjacht.
Bijzonder.
  zondag 18 februari 2024 @ 12:16:03 #160
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_212480783
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 10:53 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
True, maar je kan je ook opgejaagd voelen door de omgeving waar je in woont. Ik weet niet of je ooit in Luxemburg geweest bent, maar het is vergeleken met hier rust. Je ziet en hoort hier van alles. Daar zie en hoor je vooral een hoop natuur. Toegegeven, je zal daar ook wel drukke plekken hebben, maar niet vergeleken met hier. Alleen dat kan al heel wat doen voor een mens die een stresskip is.
Ja dat is waar, in de natuur ervaar je natuurlijk al meer rust :)
pi_212481613
Maar even he...die huizenjacht van de fam Jelies is toch gewoon een grote show?
pi_212484031
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 13:16 schreef SterreKaatje het volgende:
Maar even he...die huizenjacht van de fam Jelies is toch gewoon een grote show?
Volgens mij zijn er over een langere tijd (bijna een jaar ofso) opnames gemaakt, ten tijde van de eerste bezichtigingen van huizen was er nog sprake van een investeerder.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 21:39:43 #163
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212558039
Paspoorten voor de Jelies.
126 euro alleen voor de pasfoto's.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 23 februari 2024 @ 21:48:12 #164
459912 FlippingCoin
pi_212558212
Komt de trouwjurk weer eens van stal
  vrijdag 23 februari 2024 @ 21:48:53 #165
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212558220
Plus 685 euro voor de paspoorten. 8)7
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 23 februari 2024 @ 22:02:02 #166
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212558380
quote:
16s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 21:48 schreef FlippingCoin het volgende:
Heeft een van die andere kinderen hem niet ook een keer aangehad in de reguliere uitzendingen?
pi_212558393
quote:
16s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 21:48 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vond het een apart stukje met hoe Johan daar op reageerde 😏 maar ik vind dat sowieso een glad mannetje, dus misschien daarom 🫣
  vrijdag 23 februari 2024 @ 22:04:01 #168
459912 FlippingCoin
pi_212558408
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 22:02 schreef amaranta het volgende:

[..]
Heeft een van die andere kinderen hem niet ook een keer aangehad in de reguliere uitzendingen?
Yep :+
  vrijdag 23 februari 2024 @ 22:04:34 #169
459912 FlippingCoin
pi_212558414
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 22:02 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:

[..]
Ik vond het een apart stukje met hoe Johan daar op reageerde 😏 maar ik vind dat sowieso een glad mannetje, dus misschien daarom 🫣
Ja en daarom wist ik dat nog van een vorige keer toen vond ik het ook wat... bijzonder overkomen
  vrijdag 23 februari 2024 @ 22:05:12 #170
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212558424
Jonge ouders heeft Linda.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 23 februari 2024 @ 22:06:36 #171
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212558440
Bij de fam Kraan is het gewoon een herhaling van de aflevering van vorige week?
  vrijdag 23 februari 2024 @ 22:08:06 #172
459912 FlippingCoin
pi_212558467
Beetje raar dat ze nu pas achter die zaken komen bij de kraantjes

Dat zoek je toch uit voor je gaat
  vrijdag 23 februari 2024 @ 22:15:12 #173
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212558561
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 22:06 schreef amaranta het volgende:
Bij de fam Kraan is het gewoon een herhaling van de aflevering van vorige week?
Bijna wel. Belletje trekken, bedden in elkaar zetten en Linda die alleen maar wil poetsen en schoonmaken.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 23 februari 2024 @ 22:16:45 #174
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212558582
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 22:15 schreef golfer het volgende:

[..]
Bijna wel. Belletje trekken, bedden in elkaar zetten en Linda die alleen maar wil poetsen en schoonmaken.
En dat ze Quinten en Sam gaat missen.
Ik heb nauwelijks iets nieuws gezien.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 22:36:55 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212558882
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 22:15 schreef golfer het volgende:

[..]
En dat niet kan doen met de kinderen erbij, maar Ivan kan kennelijk wel 34 Ikea-pakketten in elkaar zetten met de kinderen erbij...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212559135
Je ziet ook echt in iedere aflevering Linda huilen _O- :')
pi_212559185
Janneke dumpt zakken vol kleding in de kledingbak "gaat allemaal naar Ethiopië" , ik weet niet of ze op haar kleding zitten te wachten :D
pi_212563671
Linda eerst over het huis: veel te groot huis, veel schoonmaakwerk. Ivan: ik heb nooit wat met dit huis gehad.

Later bij de kopers: We hebben echt met heel veel plezier in dit huis gewoond.

:+
pi_212564574
Linda krijgt wel snel "veel stress" van de simpelste dingen... Veel succes op de camping dan ^O^ :D
pi_212570125
"en nou is klaar, Julia Kraan!" Moet er toch om lachen en is ook herkenbaar. Vind de familie Kraan iets authentieker overkomen dan de familie Jelies. De schone schijn zit voornamelijk in die Johan (manoman, hij zal het allemaal best goed bedoelen, maar de dommigheid straalt zijn ogen uit).
  zaterdag 24 februari 2024 @ 20:59:50 #181
459912 FlippingCoin
pi_212571185
Ik moest ook wel lachen hoe die kinderen die ouders aan het pesten waren, en ik snap dat heel goed zoals ze reageerden. Lekker veel reactie. :+
pi_212571227
quote:
16s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 20:59 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik moest ook wel lachen hoe die kinderen die ouders aan het pesten waren, en ik snap dat heel goed zoals ze reageerden. Lekker veel reactie. :+
Ja en volgens mij vervelen die kinderen zich enorm en geen RRR en speelgoed..?
  zaterdag 24 februari 2024 @ 21:02:39 #183
459912 FlippingCoin
pi_212571277
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 21:00 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja en volgens mij vervelen die kinderen zich enorm en geen RRR en speelgoed..?
RRR? :o

Ze hebben iig broertjes en zusjes zat dat scheelt. :P
pi_212571326
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 20:24 schreef Firuze60 het volgende:
"en nou is klaar, Julia Kraan!" Moet er toch om lachen en is ook herkenbaar. Vind de familie Kraan iets authentieker overkomen dan de familie Jelies. De schone schijn zit voornamelijk in die Johan (manoman, hij zal het allemaal best goed bedoelen, maar de dommigheid straalt zijn ogen uit).
Vind van alle gezinnen in een huis vol de familie Kraan sowieso het meeste doorsnee en herkenbaar. Het is dat ze zoveel kinderen hebben maar ik denk dat dat een afspiegeling is van 50% van de Nederlandse gezinnen.
  zaterdag 24 februari 2024 @ 21:04:03 #185
78498 classpc
I don't like change
pi_212571328
quote:
16s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 22:08 schreef FlippingCoin het volgende:
Beetje raar dat ze nu pas achter die zaken komen bij de kraantjes

Dat zoek je toch uit voor je gaat
Dat vraag ik me bij het programma Ik Vertrek nou ook altijd af. Zijn mensen werkelijk zo naïef?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_212571378
quote:
16s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 21:02 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
RRR? :o

Ze hebben iig broertjes en zusjes zat dat scheelt. :P
Rust Reinheid en Regelmaat ;)

Hahahaha ja, lekker samen klieren
  zaterdag 24 februari 2024 @ 21:07:38 #187
459912 FlippingCoin
pi_212571416
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 21:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Rust Reinheid en Regelmaat ;)

Hahahaha ja, lekker samen klieren
Oh zo, ja zal best wel even een stressvolle periode voor ze zijn, nieuw land, nieuwe school, aardig wat onduidelijkheid op deze manier.
pi_212571437
quote:
16s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 21:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Oh zo, ja zal best wel even een stressvolle periode voor ze zijn, nieuw land, nieuwe school, aardig wat onduidelijkheid op deze manier.
Ja zeker, maar alsnog vind ik ze ook voor de situatie erg chaotisch.
  zaterdag 24 februari 2024 @ 21:10:12 #189
459912 FlippingCoin
pi_212571470
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 21:08 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja zeker, maar alsnog vind ik ze ook voor de situatie erg chaotisch.
Ja precies, meer dan je standaard zou verwachten denk ik. Nog de vraag wanneer die knul nou naar school moet en zo, die twijfel kan je beter weghouden bij zo'n kind als die er al is.
pi_212571557
quote:
16s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 21:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja precies, meer dan je standaard zou verwachten denk ik. Nog de vraag wanneer die knul nou naar school moet en zo, die twijfel kan je beter weghouden bij zo'n kind als die er al is.
En het overal net (niet) op tijd komen, te dicht op elkaar zitten, geen speelgoed (behalve tablet)...
En ik vind die ouders gewoon ongezellig naar elkaar toe, veel spanning.

maar goed, de beste stuurman staat aan wal natuurlijk
  Spellchecker zaterdag 24 februari 2024 @ 22:36:05 #191
197773 crew  maily
pi_212573646
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 21:12 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
En het overal net (niet) op tijd komen, te dicht op elkaar zitten, geen speelgoed (behalve tablet)...

Gezellig 's morgens al aan de prosecco *O*
  Spellchecker zaterdag 24 februari 2024 @ 22:38:20 #192
197773 crew  maily
pi_212573696
quote:
Hij zag potentie in dat huis, en vooral geld.
Staan ze bij het gemeentehuis voor die paspoorten, kan hij nog voor 'n paar kinderen voor (goedkopere) ID-kaarten kiezen, maar nee. *)
  Spellchecker zaterdag 24 februari 2024 @ 22:38:49 #193
197773 crew  maily
pi_212573704
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 12:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Linda eerst over het huis: veel te groot huis, veel schoonmaakwerk. Ivan: ik heb nooit wat met dit huis gehad.

Later bij de kopers: We hebben echt met heel veel plezier in dit huis gewoond.

:+
Ja viel mij ook op _O-
  Spellchecker zaterdag 24 februari 2024 @ 22:39:31 #194
197773 crew  maily
pi_212573726
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 22:52 schreef Dutch_view het volgende:
Je ziet ook echt in iedere aflevering Linda huilen _O- :')
Die Kraan gaat telkens (l)open :'(
  zaterdag 24 februari 2024 @ 22:51:25 #195
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_212574031
quote:
Ik denk dat de Jelies ook wel authentiek zijn, maar ze zijn wel heel anders dan ik en wat ik gewend ben.

Je ziet hoe het zit, va bepaalt en moeder en kinderen vinden het best en proberen er het best van te maken. Kraan is veel chaotischer en de ouders hebben ook gewoon veel minder gezag maar ze lijken we meer op een 'normaal' gezin. Ik denk dat het meer herkenbaarheid is
Laffe huichelaar
  zaterdag 24 februari 2024 @ 22:55:20 #196
78498 classpc
I don't like change
pi_212574115
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 21:12 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik denk dat Ivan en Linda gewoon geweldige seks hebben. Je krijgt niet zomaar zoveel kinderen. En ik zag bij het afscheidsfeestje nog gegrapt worden hoe Ivan van kaas houdt en Linda van worst, waarop Linda moest lachen.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_212582820
Wellicht een onpopulaire mening, maar ik vind de Kraantjes echt. (ze hebben het plan goed doordacht, hebben gesolliciteerd enz. - Dan weet je wat je doet want men vraagt naar je -) De emoties zijn onbeholpen maar puur. De krach van dit gezin denk ik.

De Jelies vind ik daarentegen één grote façade.
pi_212582868
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 15:07 schreef SterreKaatje het volgende:
Wellicht een onpopulaire mening, maar ik vind de Kraantjes echt. (ze hebben het plan goed doordacht, hebben gesolliciteerd enz. - Dan weet je wat je doet want men vraagt naar je -) De emoties zijn onbeholpen maar puur. De krach van dit gezin denk ik.

Dat ze echt zijn geloof ik ook wel hoor :) en elke mening mag, niks mis of impopulair aan.
Alleen ben ik de beste stuurman aan wal ;)
pi_212586220
Harrie met zijn oorbel vind ik er niet uitzien, voor de rest vind ik de Jelies wel leuk om te volgen ^O^
pi_212586821
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 15:07 schreef SterreKaatje het volgende:

Wat vind je aan de Jelies één grote façade dan?

Ik had toch wel een beetje met de meiden te doen in die Spaanse winkels hoor. Toen kwam wel naar voren dat Spaans gewoon een moeilijke taal is. Losse woordjes prima, maar er moeten op een gegeven moment ook zinnen gemaakt worden en dat lijkt me lastig. De Kraan kinderen kennen de omgeving al van vakanties en dat lijkt me dan toch net wat makkelijker ofzo.

Ja, die drie zussen van Jelies, ik vind het zielig. De jongere kinderen kunnen makkelijker hun draai vinden denk ik.
pi_212586910
Lijkt nogal of het vooral Johan's droom is.

Hoe lang gaan we dan in Spanje wonen?

"maar mam zei dat we in Urk gaan wonen als pa het in Spanje niet leuk heeft"

En de Kraantjes alleen is ook niet zat om een hele realityserie te vullen.
pi_212586937
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 18:52 schreef StephanL het volgende:
Harrie met zijn oorbel vind ik er niet uitzien, voor de rest vind ik de Jelies wel leuk om te volgen ^O^
Eens... het is eerder oorbel met een Harry eraan
  Spellchecker zondag 25 februari 2024 @ 19:50:56 #203
197773 crew  maily
pi_212586956
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:49 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
_O-
pi_212587101
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:49 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Och, dat arme jongetje moet dan in het Spaans op school gaan uitleggen waarom hij dat kreng ooit in zijn oor heeft gekregen.

"Ja, va."
pi_212587139
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:58 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Och, dat arme jongetje moet dan in het Spaans op school gaan uitleggen waarom hij dat kreng ooit in zijn oor heeft gekregen.

"Ja, va."
... ja idd
pi_212587210
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:00 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
... ja idd
Maar als ie maar een klein beetje op va lijkt, trekt ie zich daar geen moer van aan en hangt een heel verhaal op die hem nog meer populair maakt op school. _O-
  zondag 25 februari 2024 @ 20:31:51 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212587791
Als ik op insta kijk dan lijkt die oorbel bij Harrie een maand geleden (eindelijk) uit te zijn gegaan.
De post van 20 januari had hij hem nog in, de post van 25 januari niet meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212588117
Die oorbel betekent iets op Urk. Toevallig was er laatst een Urks jochie in dat taartenbak programma die had ook 1 oorbel.
  zondag 25 februari 2024 @ 20:49:16 #209
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212588217
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:44 schreef Remco het volgende:
Die oorbel betekent iets op Urk. Toevallig was er laatst een Urks jochie in dat taartenbak programma die had ook 1 oorbel.
Ik heb geleerd dat de vissers op Urk in het verleden allemaal een gouden oorbel droegen om, als hun schip verging en ze verdronken, de familie van de overledene dan toch voldoende geld had om de uitvaartkosten te kunnen betalen.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 25 februari 2024 @ 20:49:23 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212588220
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:44 schreef Remco het volgende:
Het is van oorsprong een vissers/zeeman ding, en op Urk heb je nou eenmaal veel vissers.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212589169
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:31 schreef Leandra het volgende:
Als ik op insta kijk dan lijkt die oorbel bij Harrie een maand geleden (eindelijk) uit te zijn gegaan.
De post van 20 januari had hij hem nog in, de post van 25 januari niet meer.
Volgens mij was hij stuk gegaan, dacht dat Janneke dat op fb gezegd had. (Of insta)
pi_212592943
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:49 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het is van oorsprong een vissers/zeeman ding, en op Urk heb je nou eenmaal veel vissers.
Maar ze wonen niet op Urk. En Harry heeft daar ook nooit gewoond
  Spellchecker maandag 26 februari 2024 @ 10:17:46 #213
197773 crew  maily
pi_212593034
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:49 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik heb geleerd dat de vissers op Urk in het verleden allemaal een gouden oorbel droegen om, als hun schip verging en ze verdronken, de familie van de overledene dan toch voldoende geld had om de uitvaartkosten te kunnen betalen.
En een tattoo om beter geïdentificeerd te kunnen worden.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 23:00:44 #214
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212654241
Linda maar klagen, want ze 'zit met de kinderen'.
Ja, dan moet je er maar niet zoveel maken.

En de Jelies lusten dat buitenlandse eten in Spanje niet.
Maar de meiden hebben meteen wel aandacht van de locale jongens.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 1 maart 2024 @ 23:05:20 #215
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212654274
Johan Jelies: "vrouwen...je kunt beter kippen houwen." _O-
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 1 maart 2024 @ 23:12:49 #216
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212654348
Maar gelukkig kon Linda na haar negatieve gedoe dan toch eindelijk schoonmaken in het nieuwe appartement. Maar dan wel weer klagen over de verkeerde schoonmaakspullen en vindt ze het toch wel allemaal heel veel.
Dat mens is eeuwig aan het klagen. :{w
Poef.....gone! ©golfer
pi_212654360
Die oorbel van Harrie kan echt niet.
  Spellchecker vrijdag 1 maart 2024 @ 23:20:14 #218
197773 crew  maily
pi_212654449
Johan; "kijk een salamander".

Kijk Johan; asbest!
pi_212654494
Zou dat huis wat de Jelies gekocht hebben een moetje zijn geweest? Ik vraag me dat af, want dit was het laatste huis wat ze konden bezichtigen toch?
pi_212654833
Dat wordt echt niets met Linda op die camping. Als ze al gestresst wordt van een huis schoon maken.
pi_212655277
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 23:13 schreef Remco het volgende:
Die oorbel van Harrie kan echt niet.
op urk wel. als je op zee de pijp uit gaat dan kunnen ze die oorbel verpatsen voor de kosten van je uitvaart. da's het idee er achter. let je niet op bij vorige seizoenen?
  zaterdag 2 maart 2024 @ 07:56:49 #222
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_212655848
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 23:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zou dat huis wat de Jelies gekocht hebben een moetje zijn geweest? Ik vraag me dat af, want dit was het laatste huis wat ze konden bezichtigen toch?
Ik kan me echt geen andere reden bedenken waarom je een huis met twee slaapkamers koopt terwijl je met z’n 11en bent.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 08:36:04 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212655988
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 01:42 schreef pfefferkatze het volgende:

[..]
op urk wel. als je op zee de pijp uit gaat dan kunnen ze die oorbel verpatsen voor de kosten van je uitvaart. da's het idee er achter. let je niet op bij vorige seizoenen?
Tegenwoordig kosten de kist meer dan de oorbel waard is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 2 maart 2024 @ 08:39:48 #224
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_212655995
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 08:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Tegenwoordig kosten de kist meer dan de oorbel waard is.
Hij heeft nog maar een klein kistje nodig en het is een grote oorbel
Laffe huichelaar
pi_212656005
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:10 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:

[..]
Maar ze wonen niet op Urk. En Harry heeft daar ook nooit gewoond
Tollebeek is een “voorstad”😉 van Urk 😂
  zaterdag 2 maart 2024 @ 08:48:01 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212656029
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 08:41 schreef IlseMarije het volgende:

[..]
Tollebeek is een “voorstad”😉 van Urk 😂
Tollebeek is van Urk wat Almere van Amsterdam is.

Dat verklaart ook wel wat Teun Föhn er ooit over zei:
Urkers komen nog bij je op de koffie als je in Spanje gaat wonen, maar Tollebeek vinden ze te ver.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 02-03-2024 08:55:10 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 2 maart 2024 @ 08:59:15 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212656086
Maar goed, Johan is kennelijk een geboren Tollebeker, en hij zal van 1976 of 1977 zijn, toen bestond Tollebeek net 20 jaar, geen idee hoeveel inwoners er toen waren maar in 1985 waren het er 579.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212656166
Janneke is van Urk, toch?
  zaterdag 2 maart 2024 @ 09:16:29 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212656170
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 09:16 schreef lily het volgende:
Janneke is van Urk, toch?
Ja.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212656297
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 23:12 schreef golfer het volgende:
Maar gelukkig kon Linda na haar negatieve gedoe dan toch eindelijk schoonmaken in het nieuwe appartement. Maar dan wel weer klagen over de verkeerde schoonmaakspullen en vindt ze het toch wel allemaal heel veel.
Dat mens is eeuwig aan het klagen. :{w
Nouja eerlijk is eerlijk, ik zou ook gil-lend gek worden om dagenlang met tig kinderen hutjemutje in een camper te zitten. Ze kon geen kant op. Ik denk dat meer mensen daar niet echt heel vrolijk van worden.
  Spellchecker zaterdag 2 maart 2024 @ 09:43:42 #231
197773 crew  maily
pi_212656370
Dappere mama van Janneke; dat hele gezin (zonder Johan) in huis nemen :o _O_

En Janneke die echt boos werd op Aïda .....
  Spellchecker zaterdag 2 maart 2024 @ 09:44:33 #232
197773 crew  maily
pi_212656377
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 09:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nouja eerlijk is eerlijk, ik zou ook gil-lend gek worden om dagenlang met tig kinderen hutjemutje in een camper te zitten. Ze kon geen kant op. Ik denk dat meer mensen daar niet echt heel vrolijk van worden.
Ik zou sowieso gillend gek worden met zoveel kinderen ..... :X
pi_212656402
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 09:44 schreef maily het volgende:

[..]
Ik zou sowieso gillend gek worden met zoveel kinderen ..... :X
Da's een ding wat zeker is :Y
pi_212656492
Ik snap haar frustratie denk ik wel, maar vind ik wel dat Linda zich een beetje moet vermannen waar de kinderen bij zijn. Olaf kreeg bijna een deur hard tegen zich aan toen ze deur achter zich dicht smeet.
pi_212658206
Linda maakt op mij een overspannen/burnout indruk. Ze legt zichzelf veel te veel op.
Dat hele schoonmaken.. bedjes waren opgemaakt, trek er een stofzuiger door en klaar.
Rest in etappes, elke dag wat.
Het ís natuurlijk ook allemaal heel veel, maar (of het is eruit geknipt) een beetje blij zijn met wat Ivan allemaal doet en daar ook wat van zeggen horen we niet terwijl hij heel veel rekening met haar houdt.
pi_212658311
Ze flipt al als haar favoriete poetsdoek er niet is.
  Spellchecker zaterdag 2 maart 2024 @ 12:45:36 #237
197773 crew  maily
pi_212658457
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 12:18 schreef Blues het volgende:
Linda maakt op mij een overspannen/burnout indruk. Ze legt zichzelf veel te veel op.
Dat hele schoonmaken.. bedjes waren opgemaakt, trek er een stofzuiger door en klaar.
Rest in etappes, elke dag wat.
Het ís natuurlijk ook allemaal heel veel, maar (of het is eruit geknipt) een beetje blij zijn met wat Ivan allemaal doet en daar ook wat van zeggen horen we niet terwijl hij heel veel rekening met haar houdt.
Dat stukje waar ze gaat huilen en zegt dat ze even niet zo gezellig is hebben we al 10 keer voorbij zien komen onderhand.
pi_212658895
Wat ik wel kan waarderen is dat Linda en Ivan zich niet anders voordoen voor de camera dan dat ze zijn (tenminste, zo komt het op me over). What you see is what you get.
pi_212660450
[quote]0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 09:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja.

Zij is niet opgegroeid in Urk.

Negen kinderen telt het gezin en ook Janneke komt uit een gezin van negen. “Ik ben de vierde en geboren op Urk. Toen ik 1 jaar was, verhuisden we voor mijn vaders werk – hij was politieagent – naar Noord-Holland. Op mijn 16e verhuisden we weer terug naar Urk".
pi_212660485
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 13:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat ik wel kan waarderen is dat Linda en Ivan zich niet anders voordoen voor de camera dan dat ze zijn (tenminste, zo komt het op me over). What you see is what you get.
Vind ik ook. Fam. Jelies is deels nep. Alleen Johan vindt het wat in Spanje.
pi_212660638
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 15:46 schreef Beppie12345 het volgende:

[..]
Vind ik ook. Fam. Jelies is deels nep. Alleen Johan vindt het wat in Spanje.
Ik vind het toch knap, al die mensen die blijkbaar kunnen zien wat er in iemands hoofd om gaat.

Ik denk dat als je echt heimwee hebt, het daar niet lang vol houdt. En ze zijn er alweer een tijdje toch?
pi_212672726
Janneke durft niet tegen Johan in te gaan. Dat is toch overduidelijk. Ze staat totaal niet achter deze stap.
pi_212672753
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 10:47 schreef endrome het volgende:
Janneke durft niet tegen Johan in te gaan. Dat is toch overduidelijk. Ze staat totaal niet achter deze stap.
Daar zie ik echt niks van terug op tv. Althans, niet in de afleveringen die reeds uitgezonden zijn.

En het begint nou wel een beetje suf te worden, elke keer dat gezeur over Johan is de baas, hij is de enige die naar Spanje wilt, volgend jaar zijn ze terug blabla. Leuk voor het andere forum misschien, maar hier proberen we wat positiever te doen :Y
pi_212672947
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 10:51 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Daar zie ik echt niks van terug op tv. Althans, niet in de afleveringen die reeds uitgezonden zijn.

En het begint nou wel een beetje suf te worden, elke keer dat gezeur over Johan is de baas, hij is de enige die naar Spanje wilt, volgend jaar zijn ze terug blabla. Leuk voor het andere forum misschien, maar hier proberen we wat positiever te doen :Y
Kan ik me wel in vinden :)
pi_212672994
Ik vind die kinderen van de familie Jelies wel lief

En van dat andere gezin vind ik de kinderen minder. Al komt dat denk ik ook door alle drukte. Wennen. Etc.
pi_212673218
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind die kinderen van de familie Jelies wel lief

En van dat andere gezin vind ik de kinderen minder. Al komt dat denk ik ook door alle drukte. Wennen. Etc.
Kinderen zijn vaak een weerspiegeling van hun ouders en ik vind dat je dat bij de fam Jelies wel ziet. Janneke is de rust zelve. Kinderen zijn ook erg rustig. Janneke is een beetje het tegenovergestelde van Linda wat dat betreft :P Al vond ik het wel mooi om te zien hoe die jongen (namen van de kids ben ik nog steeds erg slecht in) Ivan hielp met het in elkaar zetten van de kasten. Samenwerking was top.
pi_212673427
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Kinderen zijn vaak een weerspiegeling van hun ouders en ik vind dat je dat bij de fam Jelies wel ziet. Janneke is de rust zelve. Kinderen zijn ook erg rustig. Janneke is een beetje het tegenovergestelde van Linda wat dat betreft :P Al vond ik het wel mooi om te zien hoe die jongen (namen van de kids ben ik nog steeds erg slecht in) Ivan hielp met het in elkaar zetten van de kasten. Samenwerking was top.
Ik ken al die namen ook niet. Ben daar bar slecht in. Ik ken zelfs de namen van WIDM niet, al weet ik wel wie ik verdenk. Dus helemaal prima O-)

Ja en dat was een mooi vader en zoon-moment. Ze hebben wel een goed plan. Ze werken hard. Alleen het geklier van de kinderen vind ik wel sneu. Ze hebben een pittige start
pi_212673477
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:42 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik ken al die namen ook niet. Ben daar bar slecht in. Ik ken zelfs de namen van WIDM niet, al weet ik wel wie ik verdenk. Dus helemaal prima O-)

Ja en dat was een mooi vader en zoon-moment. Ze hebben wel een goed plan. Ze werken hard. Alleen het geklier van de kinderen vind ik wel sneu. Ze hebben een pittige start
Wat dat betreft hebben de Jelies het wel wat slimmer aangepakt. Johan de eerste week alleen, dingetjes gereed maken en daarna de hele familie.
pi_212673486
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Wat dat betreft hebben de Jelies het wel wat slimmer aangepakt. Johan de eerste week alleen, dingetjes gereed maken en daarna de hele familie.
Mee eens. Ik denk dat alle klussen ook sneller zouden zijn gegaan zonder verveelde en hangerige kinderen
  zondag 3 maart 2024 @ 11:49:42 #250
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_212673499
Normaal kijk ik op vrijdag tijdens de lunch de aflevering op npo start maar afgelopen vrijdag stond die nog dicht......

Dus nu maandag pas kijken.

Ik vind beide gezinnen wel leuk, juist omdat er zoveel verschil in zit.
  maandag 4 maart 2024 @ 11:48:42 #251
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_212687133
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 12:31 schreef lily het volgende:
Ze flipt al als haar favoriete poetsdoek er niet is.
Ik zei tegen mn man; als je die zo hard nodig had had je hem in je handbagage moeten stoppen.
  maandag 4 maart 2024 @ 11:50:50 #252
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_212687169
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:47 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Mee eens. Ik denk dat alle klussen ook sneller zouden zijn gegaan zonder verveelde en hangerige kinderen
Ik vond het ook voor Linda wel zuur dat Quiten en Caressa kwamen. En dat Quiten zei; ik kom niet helpen, maar ondersteunen waar nodig. Als ik mn moeder zo zou zien zitten zou ik zeggen; hey mam. ga jij ff schoonmaken ga ik met dit zooitje drukke koters die nodig even uitgelaten moeten worden even naar de speeltuin.
maar ja.
pi_212687708
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:50 schreef J-net het volgende:

[..]
Ik vond het ook voor Linda wel zuur dat Quiten en Caressa kwamen. En dat Quiten zei; ik kom niet helpen, maar ondersteunen waar nodig. Als ik mn moeder zo zou zien zitten zou ik zeggen; hey mam. ga jij ff schoonmaken ga ik met dit zooitje drukke koters die nodig even uitgelaten moeten worden even naar de speeltuin.
maar ja.
Rare situatie inderdaad. Dit is een aanname, maar ik ga er vanuit dat ze gratis onderdak krijgen daar. Dan kun je je best wat meer hulpvaardig opstellen.
pi_212687729
Ik snap Quinten op zich wel, maar dan had hij niet net tijdens de verhuizing moeten komen.
  maandag 4 maart 2024 @ 15:54:29 #255
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_212690024
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 12:29 schreef Harper het volgende:
Ik snap Quinten op zich wel, maar dan had hij niet net tijdens de verhuizing moeten komen.
Ja dat dus. Je komt als ze nog er middenin zitten. Juist als ze die handjes echt wel even kunnen gebruiken. Voor een knuffel of voor een uurtje met 5 kids naar de speeltuin.
  Spellchecker maandag 4 maart 2024 @ 16:03:18 #256
197773 crew  maily
pi_212690127
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 12:27 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Rare situatie inderdaad. Dit is een aanname, maar ik ga er vanuit dat ze gratis onderdak krijgen daar. Dan kun je je best wat meer hulpvaardig opstellen.
Al zou hij ervoor moeten betalen.
Dan nog is met je vriendin bij moeders aanschuiven tijdens diens verhuizing geen "ondersteuning".
  maandag 4 maart 2024 @ 16:06:05 #257
459912 FlippingCoin
pi_212690149
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:50 schreef J-net het volgende:

[..]
maar ja.
Ik dacht direct, typische politiepraat. :@
  maandag 4 maart 2024 @ 16:29:29 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212690381
quote:
16s.gif Op maandag 4 maart 2024 16:06 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik dacht direct, typische politiepraat. :@
Dat.
Quinten is permanent de de-escalerende politieagent.

Het is een tactiek die hij geleerd heeft en bij zijn moeder uitstekend kan toepassen, en dat ook doet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 4 maart 2024 @ 16:31:25 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212690405
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 12:29 schreef Harper het volgende:
Tuurlijk wel joh, ze nemen die kinderen toch mee op stap enzo, prima dat hij dat juist nu komt doen.

Ik heb de ouders van Linda verder ook niet gezien, die waren er wel bij aankomst, maar waarom dan? Hadden ook mooi op (een deel van) de kinderen kunnen passen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Spellchecker maandag 4 maart 2024 @ 16:40:57 #260
197773 crew  maily
pi_212690509
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 16:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat.
Quinten is permanent de de-escalerende politieagent.

Het is een tactiek die hij geleerd heeft en bij zijn moeder uitstekend kan toepassen, en dat ook doet.
Mooie oefening voor zijn baan.
pi_212690530
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 16:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
Tuurlijk wel joh, ze nemen die kinderen toch mee op stap enzo, prima dat hij dat juist nu komt doen.

Ik heb de ouders van Linda verder ook niet gezien, die waren er wel bij aankomst, maar waarom dan? Hadden ook mooi op (een deel van) de kinderen kunnen passen.
Daar ging het nu net over. Dat hij de kinderen juist niet mee op stap nam, op het moment dat Linda er helemaal doorheen zat.
Waar haar ouders waren vroeg ik me ook al af.
pi_212697308
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 10:51 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Laten we het erop houden dat we signalen anders interpreteren. Mijn waarneming, geen gezeur. We gaan het wel horen als het seizoen is afgelopen.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 21:46:41 #263
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212747941
Pas laat op de avond in het Frans en Duits gaan leren voor een examen dat je de volgende ochtend hebt en dat dan in het Engels verpesten. :')
Poef.....gone! ©golfer
pi_212748016
Alles kant en klaar kopen :D blijft niks over voor die kok, behalve bakken _O-
pi_212748099
Die uitleg over die Cordon Bleu, je zag die kok kijken _O-
  vrijdag 8 maart 2024 @ 21:53:34 #266
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212748122
Die juf is echt juf. Met juffenhoofd en juffenkleren en juffenstem en juffenwoorden
  Spellchecker vrijdag 8 maart 2024 @ 21:54:07 #267
197773 crew  maily
pi_212748142
Nieuwe bus; voor 9 personen.
Linda; dan zou er nog een kindje bij kunnen ....
pi_212748169
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 21:54 schreef maily het volgende:
Nieuwe bus; voor 9 personen.
Linda; dan zou er nog een kindje bij kunnen ....
Janneke zit steeds exact dezelfde toespelingen te maken. Echt hoe werkt dat bij die mensen.
pi_212748376
Hoe kun je nu denken zo een restaurant te kunnen runnen :')
  vrijdag 8 maart 2024 @ 22:08:50 #270
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212748403
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 22:05 schreef Remco het volgende:
Hoe kun je nu denken zo een restaurant te kunnen runnen :')
Echt hè
  vrijdag 8 maart 2024 @ 22:10:31 #271
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212748428
Dat koffie-apparaat. Nooit gebruikt.
En geen idee hoe het werkt. _O-
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 8 maart 2024 @ 22:13:05 #272
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212748467
Johan is wel een harde werker.

Sisisisisisi. _O_
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 8 maart 2024 @ 22:13:49 #273
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212748480
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 22:10 schreef golfer het volgende:
Dat koffie-apparaat. Nooit gebruikt.
En geen idee hoe het werkt. _O-
Nou, dat zoek je toch op voorhand uit zou je zeggen
  vrijdag 8 maart 2024 @ 22:20:20 #274
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212748564
Die kok werkt heel erg onhygiënisch.
En niks staat klaar. :{w
Poef.....gone! ©golfer
pi_212748621
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 22:20 schreef golfer het volgende:
Inderdaad. Kinderen die rondrennen op de werkplek... Ik weet niet hoe het daar is, maar hier worden ze daar niet blij van.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 22:32:51 #276
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212748786
Die aan de buitenkant verbrande schnitzels die misschien van binnen nog bevroren zijn.
En die Mike noemt zich een kok. :{w
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 8 maart 2024 @ 22:34:31 #277
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212748801
Afscheid van de familie op Urk valt zwaar. ;(
Poef.....gone! ©golfer
  Spellchecker vrijdag 8 maart 2024 @ 23:22:34 #278
197773 crew  maily
pi_212749308
Linda met buikgriep in het restaurant.
Uiensoep.
Verbrande schnitzel.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 23:45:10 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212749510
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 23:22 schreef maily het volgende:
Linda met buikgriep in het restaurant.
Uiensoep.
Verbrande schnitzel.
Sowieso, "ik ben ziek, maar ik moet er de eerste dag wel bij zijn anders is het raar".
Nee, het is niet raar als je niet onnodig ziek ergens gaat rondlopen en andere mensen mogelijk besmetten.

Echt... of je bent ziek of je bent niet ziek, maar dat nutteloze met al die kinderen daan rondlopen met al die kinderen werkt niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212749567
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 23:45 schreef Leandra het volgende:

[..]
Sowieso, "ik ben ziek, maar ik moet er de eerste dag wel bij zijn anders is het raar".
Nee, het is niet raar als je niet onnodig ziek ergens gaat rondlopen en andere mensen mogelijk besmetten.

Echt... of je bent ziek of je bent niet ziek, maar dat nutteloze met al die kinderen daan rondlopen met al die kinderen werkt niet.
Er zijn altijd theedoeken die hoognodig opgevouwen moeten worden *O*
pi_212749929
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 22:32 schreef golfer het volgende:
Die aan de buitenkant verbrande schnitzels die misschien van binnen nog bevroren zijn.
En die Mike noemt zich een kok. :{w
Naja als kok zou je gewoon een vers stukje vlees paneren en dat bakken. Ik had wel de indruk dat dat zijn idee achter een schnitzel was.

Maar die kok valt onder het regime van Ivan die zegt dat ze een gaarkeuken worden en louter met diepvriesingrediënten werken. Terwijl eigenlijk Ivan zou moeten zeggen: jij bent de baas over de inkopen en het menu.
pi_212749934
Had wel te doen met die kok hoor. Maar goed, kunnen jullie niet even NPO Plus nemen zodat we over het heel seizoen kunnen praten? Is ¤2,95 per maand ****

[ Bericht 4% gewijzigd door Dotteke op 09-03-2024 08:56:28 (bericht gedeeltelijk verwijderd) ]
pi_212750550
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 01:18 schreef pfefferkatze het volgende:
Had wel te doen met die kok hoor. Maar goed, kunnen jullie niet even NPO Plus nemen zodat we over het heel seizoen kunnen praten? Is ¤2,95 per maand klaplopers
Ik heb het sindskort omdat ik Normal People wilde kijken :P EHV kijk ik gewoon op tv.

Er is volgens mij ook een topic waar je voor uit kan praten.
  Spellchecker zaterdag 9 maart 2024 @ 08:35:22 #284
197773 crew  maily
pi_212750816
quote:
Had wel te doen met die kok hoor. Maar goed, kunnen jullie niet even NPO Plus nemen zodat we over het heel seizoen kunnen praten? Is ¤2,95 per maand klaplopers
:')

Zie #120.
pi_212751025
Maar ik snap het niet, die schnitzels die de camping gasten hadden gekregen zagen er redelijk uit en die Linda erna had gehad was te hard gegaan. Had Ivan die dan gebakken?

Verder viel me op dat Janneke in een kamer van hun oude huis zei dat ze daar Johan voor het eerst heeft gezien. Dan zou je denken dat ze het huis van Janneke haar ouders hebben gekocht? Ik vond het huis er trouwens erg netjes uit zien met zoveel mensen/kinderen in huis en dat jarenlang.
  zaterdag 9 maart 2024 @ 09:11:02 #286
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212751081
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 09:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maar ik snap het niet, die schnitzels die de camping gasten hadden gekregen zagen er redelijk uit en die Linda erna had gehad was te hard gegaan. Had Ivan die dan gebakken?

Verder viel me op dat Janneke in een kamer van hun oude huis zei dat ze daar Johan voor het eerst heeft gezien. Dan zou je denken dat ze het huis van Janneke haar ouders hebben gekocht? Ik vond het huis er trouwens erg netjes uit zien met zoveel mensen/kinderen in huis en dat jarenlang.
Nee, Johan had dat huis geloof ik al toen ze elkaar leerden kennen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212751362
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 22:20 schreef golfer het volgende:
Geen koks-outfit is al een dikke -
Als we iets niet weten, zoeken we gewoon ff op met Google }:|
Het leek meer op schnitzel frituren dan op bakken. Druipend van de olie zo op het bord pleuren. Ook een dikke -
Bakken in een pan ipv de bakplaat, ook een - (je bent toch kok met ervaring??)
Saus uit een pakje, -
Rondrennende kinderen, ook een -

Verder te hopen dat ze het restaurant nog wat kunnen opfluffen want het zag er zeer sfeerloos uit. ;(

[ Bericht 5% gewijzigd door Dutch_view op 09-03-2024 10:09:17 ]
  zaterdag 9 maart 2024 @ 10:09:21 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212751728
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 09:43 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Geen koks-outfit is al een dikke -
Het leek meer op schnitzel frituren dan op bakken. Druipend van de olie zo op het bord pleuren. Ook een dikke -
Bakken in een pan ipv de bakplaat, ook een - (je bent toch kok met ervaring??)
Saus uit een pakje, -
Rondrennende kinderen, ook een -

Verder te hopen dat ze het restaurant nog wat kunnen opfluffen want het zag er zeer sfeerloos uit. ;(
Is er wel een bakplaat?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212751803
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 10:09 schreef Leandra het volgende:

[..]
Is er wel een bakplaat?
Nee alleen fornuis zo te zien ;( Maar je kunt gewoon een grillplaat kopen en op 2 branders plaatsen.
pi_212752092
Linda...controlfreak next level.

Restaurant zag eruit alsof het geen nieuwe meubels meer gehad heeft sinds begin jaren 90
En moest lachen om die foto van henzelf aan de verder kale muren :D
pi_212752214
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 10:40 schreef Poppejans1.4 het volgende:

Restaurant zag eruit alsof het geen nieuwe meubels meer gehad heeft sinds begin jaren 90
Ik vond het een beetje weg hebben van een ruimte waar je koffie en cake nuttigt na een uitvaart :@
  Moderator zaterdag 9 maart 2024 @ 12:18:24 #292
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212753486
Die kok zou ervaring hebben, maar weet niet hoe je een schnitzel bakt?
Sowieso vreemd dat ze zelf niet gaan paneren, is veel lekkerder. En bakken op een plaat is praktischer.

Linda doet ook nog even de was van de camping er bij? Dat besteed je toch uit?
  zaterdag 9 maart 2024 @ 12:28:36 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212753554
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 10:14 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Nee alleen fornuis zo te zien ;( Maar je kunt gewoon een grillplaat kopen en op 2 branders plaatsen.
De kok niet hè, en Ivan en Linda mogelijk ook niet, gezien zij de eigenaren niet zijn...
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 9 maart 2024 @ 12:46:25 #294
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_212753675
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 12:18 schreef derLudolf het volgende:

Linda doet ook nog even de was van de camping er bij? Dat besteed je toch uit?
Daar verdienen ze een extraatje mee.
pi_212753782
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 10:09 schreef Leandra het volgende:

[..]
Is er wel een bakplaat?
Nee joh alles in een dikke laag olie pleuren en zwart laten bakken :P
  zaterdag 9 maart 2024 @ 14:48:26 #296
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_212755080
Iemand reageerde op de Facebook van de kraantjes is de kok Mike er nog? Toen zei ivan we zijn zonder hem verder gegaan. Toen zei een ander persoon hij lijkt mij geen kok, en toen zei Ivan daar kwamen wij ook achter🤣
pi_212755168
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 10:40 schreef Poppejans1.4 het volgende:

Linda zit zwaar in mijn alergie pfff wat trek ik dat mens slecht, alleen maar klagen
  zondag 10 maart 2024 @ 11:30:52 #298
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_212768545
Regel 1 die ik gesteld zou hebben bij de kinderen is niet in de keuken. Gewoon een dikke nee.

Verder ja blijft bijzonder allemaal. Ik vind het top vermaak.
pi_212768654
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 14:48 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Iemand reageerde op de Facebook van de kraantjes is de kok Mike er nog? Toen zei ivan we zijn zonder hem verder gegaan. Toen zei een ander persoon hij lijkt mij geen kok, en toen zei Ivan daar kwamen wij ook achter🤣
Dan hebben ze niet zijn referenties gecheckt denk ik? Omdat hij zei dat hij wel wat ervaring had?
  zondag 10 maart 2024 @ 11:48:30 #300
459912 FlippingCoin
pi_212768709
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 14:48 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik vond het ook bijzonder dat Ivan zonder enige ervaring en enige moeite met het bakken van een eitje ging uitleggen hoe kokkie het moest doen, maar dat is achteraf wel logisch dus. :+
  zondag 10 maart 2024 @ 11:50:33 #301
459912 FlippingCoin
pi_212768729
quote:
Had wel te doen met die kok hoor. Maar goed, kunnen jullie niet even NPO Plus nemen zodat we over het heel seizoen kunnen praten? Is ¤2,95 per maand ****
tikkie per DM?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')