Populisten worden in het zadel geholpen door racisten en simpelen.quote:Op donderdag 8 februari 2024 00:46 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je bent nu wederom uitersten tegenover elkaar aan het zetten. Met dit dédain worden populisten juist in het zadel geholpen en wordt onze democratische rechtstaat afgebroken.
Kijk eens dom, ja ho maar.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:40 schreef Aether het volgende:
Oproep tot bevrijden boeren uit cel, Apeldoorn kondigt noodbevel af
https://nos.nl/l/2507968
De gemeente Apeldoorn heeft een noodbevel afgekondigd voor de hele stad. Burgemeester Heerts heeft deze maatregel genomen omdat op sociale media oproepen zijn verschenen om twee mannen uit een politiebureau te bevrijden.
De twee, een 39-jarige man uit Klarenbeek en een 35-jarige man uit Eerbeek, werden maandagavond aangehouden bij een boerenactie op de A50. Op die weg werd ter hoogte van Beekbergen afval gedumpt en in brand gestoken.
Het noodbevel is vanavond om 20.30 uur ingegaan. Het betekent dat de politie meer ruimte krijgt om in een gebied op te treden, bijvoorbeeld als er te veel mensen samenkomen. Ook kunnen wegen worden afgesloten. De politie is in groten getale in de stad aanwezig en er zijn onder meer busjes van de mobiele eenheid en een shovel.
Uiteraard net zo verwerpelijk.quote:Op donderdag 8 februari 2024 03:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Die bestormen een plaats delict om hun matties op te halen.
Die groep is te klein om het huidige aandeel van de populistische partijen te verklaren. Het zijn toch echt de politici die in sprookjes geloven die de stemmer naar de andere kant duwen.quote:Op donderdag 8 februari 2024 03:46 schreef Aberkullie het volgende:
Populisten worden in het zadel geholpen door racisten en simpelen.
'De boeren'quote:Op donderdag 8 februari 2024 11:34 schreef Elan het volgende:
De boeren hebben het positieve sentiment dat rondom ze ontstaan is aardig om zeep geholpen.
Normaal gesproken ben ik niet zo van alles op 1 hoop gooien maar het lijkt me toch redelijk veilig om te stellen dat een verdwaalde eenling daargelaten in welke mate dan ook alle boeren pro-protesten zijn?quote:
De meeste demonstraties zijn pro-burgers, net zoals dat boeren maar ook XR burgers zijn. Zullen we maar alles op één hoop gooien en dat met deze pro-burger demonstraties de burger zijn eigen glazen ingooit?quote:Op donderdag 8 februari 2024 12:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Normaal gesproken ben ik niet zo van alles op 1 hoop gooien maar het lijkt me toch redelijk veilig om te stellen dat een verdwaalde eenling daargelaten in welke mate dan ook alle boeren pro-protesten zijn?
Nope. We leven inmiddels in een tijd dat zij zich gedeisd houden. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen waaromquote:Op donderdag 8 februari 2024 12:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Normaal gesproken ben ik niet zo van alles op 1 hoop gooien maar het lijkt me toch redelijk veilig om te stellen dat een verdwaalde eenling daargelaten in welke mate dan ook alle boeren pro-protesten zijn?
Vrijwel alle boeren steunen de protesten. Vrijwel geen enkele boer steunt de huidige manier van protesteren buiten een groepje relschoppers.quote:Op donderdag 8 februari 2024 12:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Weet niet?quote:Op donderdag 8 februari 2024 12:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nope. We leven inmiddels in een tijd dat zij zich gedeisd houden. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen waarom
Heb je voorbeelden waarin boeren of bijvoorbeeld een prominent iemand als v/d Plas zich daar actief tegen uitspreken dan?quote:Op donderdag 8 februari 2024 12:20 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Vrijwel alle boeren steunen de protesten. Vrijwel geen enkele boer steunt de huidige manier van protesteren buiten een groepje relschoppers.
Neuh er is best een grote groep die zo denkt en doet..er is alleen ook een aanzienlijke groep die dat niet doet.quote:Op donderdag 8 februari 2024 12:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Weet niet?
Mijn zwager is een echte boer, altijd als ik daar op verjaardag zit gaan de filmpjes rond van protesten en alhoewel ze er niet allemaal actief aan deelnemen heb ik nog nooit één onvertogen woord gehoord en hebben ze eensgezind de grootste schik.
Maar kan ook groepsdruk zijn of toevallig mijn persoonlijke beleving. In de media hoor ik verder ook nooit kritiek van binnenuit. De algehele consensus onder boeren lijkt me toch dat men redelijk solidair is en er begrip voor de zaak is.
Maar misschien zie ik het helemaal verkeerd hoor....
Hoe weet je dan dat die groep bestaat als niemand zich uitspreekt?quote:Op donderdag 8 februari 2024 12:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Neuh er is best een grote groep die zo denkt en doet..er is alleen ook een aanzienlijke groep die dat niet doet.
En laatstgenoemde hoor je niet. Angst, groepsdynamiek, zeg het maar. Feit is wel dat ze niet achter bijvoorbeeld fdf of agractie staan. Ik heb het hier dan wel over de Achterhoek.
Ik ken er een aantal. Paar zakelijk, paar prive.quote:Op donderdag 8 februari 2024 12:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe weet je dan dat die groep bestaat als niemand zich uitspreekt?
Ik spreek ze dagelijks. Maar niet prominent tegen betekent niet automatisch voor.quote:Op donderdag 8 februari 2024 12:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je voorbeelden waarin boeren of bijvoorbeeld een prominent iemand als v/d Plas zich daar actief tegen uitspreken dan?
Dat mogen ze wel wat luider doen danquote:Op donderdag 8 februari 2024 12:39 schreef StateOfMind het volgende:
Ik woon op het platteland en de boeren die ik ken hier moeten ook helemaal niks van FDF hebben.
Spreken er ook schande van.
waarom zou boer jan uit de achterhoek zich moeten uitspreken daarover? Wie boeit dat? Als er Nederlandse jongeren de boel kort en klein slaan op mallorca ga ik toch ook niet meteen op social media lopen roepen dat ik daar niet achter sta?quote:Op donderdag 8 februari 2024 12:50 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dat mogen ze wel wat luider doen dan
Om een tegengeluid te creëren, niet zo'n gekke gedachte..quote:Op donderdag 8 februari 2024 12:52 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
waarom zou boer jan uit de achterhoek zich moeten uitspreken daarover? Wie boeit dat? Als er Nederlandse jongeren de boel kort en klein slaan op mallorca ga ik toch ook niet meteen op social media lopen roepen dat ik daar niet achter sta?
Mja snap ik wel maar dat zie ik dan liever van prominente personen met een groter bereik. Dat heeft verder weinig nut van boer jan en kees op een kringverjaardag.quote:Op donderdag 8 februari 2024 12:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Om een tegengeluid te creëren, niet zo'n gekke gedachte..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |