Als wie ga je?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Helemaal klaar voor carnaval, al word ik gestenigd als ik dat dit weekend zo noem daar
Pik jij in de voetbalkantine wel eens een broodje bal mee? En welke saus heeft dan de voorkeur?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:38 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat ben jij een slap excuus voor een hoopje mens zeg.
100kg ruggengraatloos stuk vlees dat je er rond banjert.
Ja het was ook een open deur van heb ik jou daar. (bewust)quote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:37 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ja alleen hele domme mensen vinden dat niet eigenlijk.
Je gaat dus blijkbaar niet als iets in Limburg, anders word je op de trein naar Brabant gezet door de politie (heb ik van horen zeggen)quote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:39 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Als wie ga je?
Ik ga voor het 16e jaar op rij als Maverick uit Top Gun naar carnaval.
Bij mij wel, ontzettende carnavalvierder.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is geen mosterd, ontzettende debiel
Aan de hand van dit antwoord heb ik besloten geen mosterd op mijn broodje bal te doen.quote:Is mosterd gezond?
Mosterd bevat per 100 gram bijna 3,5 gram zout, dat is relatief veel. Het advies voor volwassenen is om niet meer dan 6 gram per dag binnen te krijgen.
In mosterd zit veel zout
Omdat er veel zout in zit, is mosterd een minder gezonde keuze. Een theelepeltje bij je maaltijd kan niet gelijk kwaad, hiermee krijg je ongeveer 160 milligram zout binnen. Een theelepel mosterd is een dagkeuze buiten de Schijf van Vijf.
Als je eet volgens de Schijf van Vijf, kun je 3 tot 5 keer per dag voor een dagkeuze kiezen.
quote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:38 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat ben jij een slap excuus voor een hoopje mens zeg.
100kg ruggengraatloos stuk vlees dat je er rond banjert.
Er zitten juist relatief weinig calorieën in mosterd, helemaal in vergelijking met ongeveer elke andere sausquote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:41 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Mensen die mosterd lusten zijn dus zonder uitzondering mokerdik en geven niks om zichzelf.
Nooit. Ik heb een ruggengraat. Na de voetbal van Onlo jr. maak ik steevast whey havermout pannenkoekenquote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:39 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Pik jij in de voetbalkantine wel eens een broodje bal mee? En welke saus heeft dan de voorkeur?
Het wordt nu allemaal wel heel ingewikkeld.quote:Meeste calorieën in mayonaise, rode sauzen bevatten veel suiker
Het zal geen verrassing zijn dat mayonaise qua calorieën en vet bovenaan staat. De saus bevat 14.3 gram vet op een eetlepel van 20 gram - waarmee bijna driekwart van het product uit vet bestaat - en komt daardoor op een hoog calorie-aantal. Met name het verzadigde vet maakt mayonaise ongezond.
Het valt op dat de andere witte sauzen, zoals knoflooksaus en joppiesaus, qua calorieën op de plekken twee en drie staan. Dit komt doordat ook hier een hoog vetpercentage in zit. In rode sauzen zoals ketchup, barbecuesaus en chilisaus zit amper vet, waardoor ze onderaan staan qua calorie-aantal. Deze sauzen bevatten dan weer relatief veel suiker, waardoor deze ook niet gezond zijn.
Mosterd bevat minder suiker dan de rode sauzen en minder vet dan de witte sauzen. Het product staat qua calorieën ook onderaan, dus deze saus zien wij op basis van de vergelijking als minst ongezond. Helaas is ook mosterd niet goed om elke dag te eten, omdat hier dan weer relatief veel zout in zit.
Correct. Het is meer iets voor het koken.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:42 schreef fetX het volgende:
Mosterd is prima.
Maar niet voor los bij een broodje bal (overigens wel lekker om door het gehakt heen te doen als je zelf je bal maakt).
Dit heb ik reeds besprokenquote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:43 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Het wordt nu allemaal wel heel ingewikkeld.
Eet dan gewoon dat vette hompje vlees niet.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:40 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Aan de hand van dit antwoord heb ik besloten geen mosterd op mijn broodje bal te doen.
Ik vind op een broodje bal mayo het lekkerstequote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:44 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Dan vraag ik maar aan jou welke saus ik op mijn broodje bal moet doen.
Bij kroketten of bitterballen ook wel genotquote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Correct. Het is meer iets voor het koken.
Verder vind ik mosterd wel lekker bij blokjes oude of jonge kaas op de borrel. Maar verder eet ik het niet zo veel.
Dat ga ik zeker doen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind op een broodje bal mayo het lekkerste
Bij een losse bal pak ik mosterd
Doe ermee wat je wil
Dat vind ik ook. Maar iedere keuze buiten pindasaus+sambal vind ik wel heel vreemd.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:46 schreef GGMM het volgende:
Ik vind dat je na een bepaalde leeftijd zelf sterk genoeg in je schoenen moet staan om te bepalen wat voor saus je bij je gehaktbal neemt.
Dombo het olifantje is ook voor kinderen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:48 schreef maxi-mus het volgende:
Saus over iets heen pleuren omdat je het anders niet lekker vindt is voor kinderen.
Ik eet nooit frikandel, maar m'n moeder wel en die doet altijd speciaal (met curry dus)quote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:47 schreef fetX het volgende:
Zijn er hier ook mensen die -als ze het ooit eten- frikandel speciaal met ketchup nemen?
Ja echt, er zijn snackbars die frikandel speciaal met ketchup serveren![]()
Speciaal is met curry, en daar doen jullie het maar mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |