Ordinair stuk stront ben je!quote:Op maandag 5 februari 2024 17:50 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Gelijk een paar keer op je knietjes gegaan bij een partner? Big4 genot
Sorryquote:Op maandag 5 februari 2024 18:07 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Sodeju dit is niet zo aardig van jou
Ik wil bewijzen zien voor deze claimquote:Op maandag 5 februari 2024 17:45 schreef Pisces29 het volgende:
De edits van @:kingroland blijven doorgaan.
Afgekeken bij @:alpeko
Je hebt hem ook altijd een keer meequote:Op maandag 5 februari 2024 18:29 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik ga de strijd met de wind maar eens even aan
@DombohetOlifantje1 maakt onderdeel uit van de big fivequote:Op maandag 5 februari 2024 17:42 schreef KingRoland het volgende:
7 likes in het ajaxtopic vanochtend en vandaag beginnen bij een van de big 4
Ik ben even bezig.quote:Op maandag 5 februari 2024 19:07 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik wil bewijzen zien voor deze claim
Ik lees mijn post vaak wel pas na het posten na en haal er dan nog wel eens een typo uit. Of een rekenfoutje @Elanquote:
Nee je voegt details toe.quote:Op maandag 5 februari 2024 19:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik lees mijn post vaak wel pas na het posten na en haal er dan nog wel eens een typo uit. Of een rekenfoutje @:Elan
Edit: zoals nu
Open er een KLB topic overquote:Op maandag 5 februari 2024 19:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee je voegt details toe.
Zo van: Laurens Dassen is een grijze duif. Ik draag dit niet. Ik draag een kek printje.
-edit-
*insert 38 patronen*
Dit stukje mist een verwijzing naar de islamisering van Zaltbommel. Erg jammer, dat was op de kers op de taart geweest.quote:Op maandag 5 februari 2024 19:26 schreef tong80 het volgende:
Tot morgen. Nog even m'n column voor het plaatselijke sufferdje ingeleverd.....
Toen ik op mezelf ging wonen in 1989, wilde ik zo snel mogelijk terug naar "de stad." Geboren in het Sophiahofje en opgegroeid in de Vogelenzang. Vond het maar een dooie boel in de Buitentuin, en op de Steenweg. Weinig te beleven. Miste het echte Bommelse gevoel. De Buitentuin zou ook in Almere gebouwd kunnen zijn, en de Steenweg was iets te ver weg van de straat. Voor m'n gevoel was het echte Bommelse leven in "de stad" te vinden.
Inmiddels woon ik alweer 35 jaar in hartje Bommel. Niks geen klagen. Zie de Toren uit m'n raam, en als ik de deur uit ga kom ik geheid Chris van Brakel of Wilma van den Heuvel tegen in de Koningstraat. Suiker kan ik lenen bij buurman Mari van der Linden op de Jan Haeckenhof.
Wat ik wel jammer vind, is dat er verder weinig meer over is van waarom ik terug ging naar m'n roots. Geen slagerij meer in "de stad", geen groenteboer, geen lagere/kleuter-school, geen bibliotheek, geen gemeentehuis, geen politiebureau, geen Aldi, geen Albert Heijn, geen Boemel, geen frietje in de cafetaria's na het stappen etc. De nieuwe Poorterij komt 2 kilometer buiten "de stad." Dat is dan weer een pluspunt. Carnaval op een vertrouwde locatie. Lekker dichtbij ook.
Zelfs de dokterspraktijken zijn niet meer te belopen. Alsof gezondheid niet het grootste goed is, zit mijn dokter ergens naast de kraamzorg verstopt in een verzorgingstehuis. Altijd nog beter dan in de noodopvang op de Gisbert Schairtweg een paar jaar geleden. Daar wordt zelfs een voetbalveld voor de jeugd naar de klote geholpen, door bestuurders die er de ballen verstand van hebben.
Nadat Hans van den Bosch was gestopt als huisarts, kreeg ik ene Vollenberg. Die had het over het dorp Zaltbommel, en wist niet dat het gasthuis ooit een ziekenhuis was. Gelukkig zie ik af en toe Hans van den Bosch samen met Paul van Dijk, goed gemutst wandelen. Dan is m'n vertrouwen niet helemaal geschaad en weg.
Herman. Ex-straat schoffie. Tevens Steenweg.
wel een moskee in "de stad" wel een turkse supermarkt, een buurthuis voor moslimjongeren, een broodje kebab na het stappen etc. etc.quote:Geen slagerij meer in "de stad", geen groenteboer, geen lagere/kleuter-school, geen bibliotheek, geen gemeentehuis, geen politiebureau, geen Aldi, geen Albert Heijn, geen Boemel, geen frietje in de cafetaria's na het stappen etc.
Ten eerste, het is geen stukje. Het is een briljante column. Ten tweede malen. Trusten en big hug.quote:Op maandag 5 februari 2024 19:43 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit stukje mist een verwijzing naar de islamisering van Zaltbommel. Erg jammer, dat was op de kers op de taart geweest.
[..]
wel een moskee in "de stad" wel een turkse supermarkt, een buurthuis voor moslimjongeren, een broodje kebab na het stappen etc. etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |