abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212417927
Iedereen maar 'ja huh huh slecht zus zo'... Wat is vreemdgaan dan?
pi_212417986
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 22:22 schreef Pendule het volgende:

[..]
Kosteloze scheiding voor de benadeelde, tijdelijk (meerjarig verbod) op het in het huwelijk treden Voor de aanrichter? Een geldboete van ten minste 2x het maandinkomen van de aanrichter? Betalen van de kosten van het verhuizen van de benadeelde partij?

Zomaar wat ideetjes.
Meerjarig verbod op het in het huwelijk treden....misschien met het verplicht dragen van een kuisheidgordel erbij? Is tongen met de buurman vreemdgaan en hoe zit dat eigenlijk met voetjevrijen?

Nee hoor, je controle ideetjes slaan allemaal he-le-maal nergens op. Het doet verder ook totaal geen recht aan de veel ingewikkelder dynamiek van een relatie dan het 'vreemdgaan' op zich.
  woensdag 14 februari 2024 @ 07:56:24 #150
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_212419350
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 16:55 schreef De_Pel het volgende:

[..]
:D !

Bron?
Feesboek.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_212420119
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 22:23 schreef Pendule het volgende:

[..]
Tegen een vreemdganger kan jij jou toch ook niet verdedigen? Wat ga jij doen dan?

DOE HET NIET!! GA NIET VREEMD!! ?

De geestelijke schade zal hoe dan ook optreden. Net als bij het kleindochtertje.

Er wordt met twee maten gemeten in dit land.
Ik vind dat wel van een iets andere orde dan aan je kleinkind zitten.

Maar het zou wel consequenties mogen hebben. Bijvoorbeeld voor eventuele partneralimentatie.
pi_212422661
Niet van mijn belastingcenten.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_212427067
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 22:25 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
WAT IS VREEMDGAAN?!?!?!?
:')

Vreemdgaan is heel simpel; een ander op zijn bek pakken, een ander neuken, allerhande seksuele handelingen met een ander uitvoeren.

Het is best simpel.
pi_212427101
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 22:31 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Meerjarig verbod op het in het huwelijk treden....misschien met het verplicht dragen van een kuisheidgordel erbij? Is tongen met de buurman vreemdgaan en hoe zit dat eigenlijk met voetjevrijen?

Nee hoor, je controle ideetjes slaan allemaal he-le-maal nergens op. Het doet verder ook totaal geen recht aan de veel ingewikkelder dynamiek van een relatie dan het 'vreemdgaan' op zich.
Een huwelijk is een heel oud traditioneel verbond tussen twee personen. Als jij de regels van het huwelijk aan jouw laars wilt lappen moet jij niet trouwen.

Trouwen moet eigenlijk een soort stok achter de deur zijn tegen het vreemdgaan. Overspel is namelijk niet mogelijk als jij niet getrouwd bent.

Overspel is de wettelijke definitie van het vreemdgaan terwijl men in een huwelijk verkeerd.

Als jij een hypotheek aan gaat zit jij ook verbonden aan regels die jij anders niet zou hebben.
pi_212427115
Als mijn vriend zou vreemdgaan is het direct klaar. Het is gewoon moreel verwerpelijk en het brengt geestelijke schade met zich mee.

Geestelijke mishandeling = misdrijf.
pi_212427122
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:24 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik vind dat wel van een iets andere orde dan aan je kleinkind zitten.

Maar het zou wel consequenties mogen hebben. Bijvoorbeeld voor eventuele partneralimentatie.
Het is ook wat anders. Alleen de uitwerking is kort door de bocht hetzelfde: geestelijke schade.
pi_212427173
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 18:51 schreef Pendule het volgende:

[..]
Een huwelijk is een heel oud traditioneel verbond tussen twee personen. Als jij de regels van het huwelijk aan jouw laars wilt lappen moet jij niet trouwen.

Trouwen moet eigenlijk een soort stok achter de deur zijn tegen het vreemdgaan. Overspel is namelijk niet mogelijk als jij niet getrouwd bent.

Overspel is de wettelijke definitie van het vreemdgaan terwijl men in een huwelijk verkeerd.

Als jij een hypotheek aan gaat zit jij ook verbonden aan regels die jij anders niet zou hebben.
Trouwen is wat geleuter voor de wet en verder wat mensen er zelf onderling over afspreken. Wat voor het ene stel overspel is, is dat voor een ander stel niet.
  woensdag 14 februari 2024 @ 18:59:58 #158
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212427198
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 18:51 schreef Pendule het volgende:

[..]

Wie dit leest is een lezer van dit
pi_212427200
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 18:52 schreef Pendule het volgende:
Als mijn vriend zou vreemdgaan is het direct klaar. Het is gewoon moreel verwerpelijk en het brengt geestelijke schade met zich mee.

Geestelijke mishandeling = misdrijf.
Ik denk zelf al langer dat mensen met jouw mening, en ik bedoel het niet eens persoonlijk, vaak het hardst bedrogen worden.

Er blijft met zo'n houding namelijk zo weinig ruimte over om over gevoelens en verlangens te praten, als er al bij voorbaat gedreigd wordt in zo'n geval de relatie te beëindigen.
  woensdag 14 februari 2024 @ 19:03:56 #160
438527 MissButterflyy
pi_212427231
Gelukkig bepaald de wet wat een misdrijf is, en niet Pendule.
pi_212428453
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:00 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ik denk zelf al langer dat mensen met jouw mening, en ik bedoel het niet eens persoonlijk, vaak het hardst bedrogen worden.

Er blijft met zo'n houding namelijk zo weinig ruimte over om over gevoelens en verlangens te praten, als er al bij voorbaat gedreigd wordt in zo'n geval de relatie te beëindigen.
In mijn persoonlijke geval sla jij de plank mis. Ik sta er altijd voor open om over alles te praten zonder daar gelijk een wedervraag of waarde-oordeel aan te koppelen.

Vreemdgaan is een keuze en als jij daar voor kiest is er in mijn geval geen relatie mogelijk.

Vroeg of laat gebeurd het weer. Het zit in de aard van die persoon.

Als mijn vriend zou vreemdgaan is dat helemaal aan hem zelf te wijten. Smoesjes als niet hebben kunnen krijgen wat hij wil gaan er bij mij niet in gezien het eerste verhaal in deze reactie.

Ik sta er altijd voor open om over van alles en nog wat hypothetisch te praten.

Ik kom misschien heel dom en naïef over op dit forum en daarbuiten, maar mijn kop werkt anders dan veel mensen denken.
pi_212428487
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:03 schreef MissButterflyy het volgende:
Gelukkig bepaald de wet wat een misdrijf is, en niet Pendule.
Geestelijke mishandeling is gewoon rustig een strafverzwaring bij een gerechtelijke uitspraak die voortkomt uit die mishandeling.

Het is helaas niet op zichzelfstaand strafbaar, maar dat komt hopelijk nog.
  woensdag 14 februari 2024 @ 20:25:06 #163
438527 MissButterflyy
pi_212428509
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:23 schreef Pendule het volgende:

[..]
Geestelijke mishandeling is gewoon rustig een strafverzwaring bij een gerechtelijke uitspraak die voortkomt uit die mishandeling.

Het is helaas niet op zichzelfstaand strafbaar, maar dat komt hopelijk nog.
Gaat niet gebeuren.
pi_212428541
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:25 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Gaat niet gebeuren.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom jij denkt dat geestelijke mishandeling nooit strafbaar gesteld zal gaan worden.

De schade is in veel gevallen zelfs aantoonbaar.
pi_212428558
Stel je mag niet vreemdgaan, brengt dat andersom dan ook plichten op seksueel gebied mee? Hoe vaak moet er geleverd worden?
pi_212428621
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 18:57 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Trouwen is wat geleuter voor de wet en verder wat mensen er zelf onderling over afspreken. Wat voor het ene stel overspel is, is dat voor een ander stel niet.
Dat klopt, maar het zou in het vervolg een contract kunnen zijn ter verkoming van vreemdgaan.
pi_212428637
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:32 schreef Pendule het volgende:

[..]
Dat klopt, maar het zou in het vervolg een contract kunnen zijn ter verkoming van vreemdgaan.
Wat is vreemdgaan precies?
pi_212428664
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:28 schreef Hatseflats22 het volgende:
Stel je mag niet vreemdgaan, brengt dat andersom dan ook plichten op seksueel gebied mee? Hoe vaak moet er geleverd worden?
Interessant idee. Los van het vreemdgaan, de verplichting stellen dat er geneukt moet worden.

Overigens hoeft het vreemdgaan natuurlijk helemaal niet voort te komen uit een gebrek aan seks.

Een gemiddelde opmaken uit onderzoek en dat als richtlijn gebruiken?

Overigens denk ik niet dat dat gaat werken. Er zijn stellen die 30 jaar getrouwd zijn en 1x per maand neuken.
  woensdag 14 februari 2024 @ 20:36:02 #169
438527 MissButterflyy
pi_212428672
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:27 schreef Pendule het volgende:

[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom jij denkt dat geestelijke mishandeling nooit strafbaar gesteld zal gaan worden.

De schade is in veel gevallen zelfs aantoonbaar.
Vreemdgaan valt niet onder geestelijke mishandeling. Daarom.
Een vreemdganger is meestal niet bezig met de partner op het moment van vreemdgaan. ‘Zo, ik ga lekker vreemd om mijn partner geestelijk te mishandelen. ‘

En je moet er ook maar net achter komen hè. Wat niet weet wat niet deert. Er wordt nog steeds vreemd gegaan en de partner weet van niks, hoe kun je je dan geestelijk mishandelt voelen? :')

Als we het zo stellen als jij het ziet: zou eerlijk uitkomen voor vreemdgaan en betrapt worden op vreemdgaan dan geestelijke mishandeling zijn.
En anders heeft vooral de vreemdganger zelf er dan diep van binnen misschien last van. Mishandelt die zichzelf dan geestelijk? :')
pi_212428687
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:33 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Wat is vreemdgaan precies?
intimiteit bij een ander zoeken? Neuken, zoenen, seksuele handelingen aanrakingen anders dan de gebruikelijke 3 maal zoenen en een knuffel?
  woensdag 14 februari 2024 @ 20:38:04 #171
438527 MissButterflyy
pi_212428704
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:36 schreef Pendule het volgende:

[..]
intimiteit bij een ander zoeken? Neuken, zoenen, seksuele handelingen aanrakingen anders dan de gebruikelijke 3 maal zoenen en een knuffel?
Je kunt ook emotioneel vreemdgaan.
pi_212428730
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:36 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Vreemdgaan valt niet onder geestelijke mishandeling. Daarom.
Een vreemdganger is meestal niet bezig met de partner op het moment van vreemdgaan. ‘Zo, ik ga lekker vreemd om mijn partner geestelijk te mishandelen. ‘

En je moet er ook maar net achter komen hè. Wat niet weet wat niet deert. Er wordt nog steeds vreemd gegaan en de partner weet van niks, hoe kun je je dan geestelijk mishandelt voelen? :')

Als we het zo stellen als jij het ziet: zou eerlijk uitkomen voor vreemdgaan en betrapt worden op vreemdgaan dan geestelijke mishandeling zijn.
En anders heeft vooral de vreemdganger zelf er dan diep van binnen misschien last van. Mishandelt die zichzelf dan geestelijk? :')
Dan ga ik toch ook nog de casus aanhalen waarbij de opa de kleindochter aanraakt. Die opa is op dat moment toch ook niet bezig met ‘ik ga mijn kleindochter geestelijke schade toebrengen’, neen die opa denkt op dat moment aan klaarkomen en niet aan de gevolgen van zijn acties.

En toch is het strafbaar omdat het kind zwaar mentaal letsel wordt toegebracht. In zekere zin is geestelijke mishandeling dus toch een mogelijke strafbaarheid.

Ik denk dat een vreemdganger donders goed weet wat hij aan het doen is, anders ga jij het niet bewust proberen te verbergen.
pi_212428763
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:38 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Je kunt ook emotioneel vreemdgaan.
En dat is?
  woensdag 14 februari 2024 @ 20:41:29 #174
438527 MissButterflyy
pi_212428764
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:39 schreef Pendule het volgende:

[..]
Dan ga ik toch ook nog de casus aanhalen waarbij de opa de kleindochter aanraakt. Die opa is op dat moment toch ook niet bezig met ‘ik ga mijn kleindochter geestelijke schade toebrengen’, neen die opa denkt op dat moment aan klaarkomen en niet aan de gevolgen van zijn acties.

Ik denk dat een vreemdganger donders goed weet wat hij aan het doen is, anders ga jij het niet bewust proberen te verbergen.
Wtf ga je nu incest vergelijken met vreemdgaan? :')

Je bent in het verkeerde land geboren. Of de verkeerde tijd!
  woensdag 14 februari 2024 @ 20:41:57 #175
438527 MissButterflyy
pi_212428773
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:41 schreef Pendule het volgende:

[..]
En dat is?
Google maar, geen zin om uit te leggen.
pi_212428774
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 18:48 schreef Pendule het volgende:

[..]

Vreemdgaan is heel simpel; een ander op zijn bek pakken, een ander neuken, allerhande seksuele handelingen met een ander uitvoeren.

Het is best simpel.
Dus als ik als vrijgezel een ander zoen dan ben ik vreemd aan het gaan?
pi_212428812
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:41 schreef Pendule het volgende:

[..]
En dat is?
Als je bijvoorbeeld een partner hebt maar eigenlijk geen partner bent. Bijvoorbeeld door alcoholgebruik jezelf erg afsluit, dat ze alleen 's avonds in de huiskamer zit GTST te kijken. Je gaat niet vreemd met seks maar je zit dan wel haar leven te beroven doordat je haar niet geeft wat ze verdient. Ze zit daar dan treurig alleen terwijl ze iemand om haar heen zou moeten hebben
pi_212429128
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:41 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wtf ga je nu incest vergelijken met vreemdgaan? :')

Je bent in het verkeerde land geboren. Of de verkeerde tijd!
Het gaat er niet om wat of wie het doet.

Het gaat erom dat het geestelijke schade oplevert.
pi_212429146
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:42 schreef Masberum het volgende:

[..]
Dus als ik als vrijgezel een ander zoen dan ben ik vreemd aan het gaan?
Hoe kom jij hierbij? Dit gaat over overspel. Vreemdgaan als jij bent getrouwd.
pi_212429177
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:45 schreef Masberum het volgende:

[..]
Als je bijvoorbeeld een partner hebt maar eigenlijk geen partner bent. Bijvoorbeeld door alcoholgebruik jezelf erg afsluit, dat ze alleen 's avonds in de huiskamer zit GTST te kijken. Je gaat niet vreemd met seks maar je zit dan wel haar leven te beroven doordat je haar niet geeft wat ze verdient. Ze zit daar dan treurig alleen terwijl ze iemand om haar heen zou moeten hebben
Dat klinkt er meer naar als een laag empathisch vermogen hebben.

En dan nog ben jij daar zelf bij en heb jij de mogelijkheid om de relatie te beëindigen in plaats van buiten de deur eten.
pi_212429624
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 21:09 schreef Pendule het volgende:

[..]
Hoe kom jij hierbij? Dit gaat over overspel. Vreemdgaan als jij bent getrouwd.
Ik reageer gewoon exact op wat jij stelde. Zo simpel.

Kijk als je iets wil beweren zorg dan ervoor dat wat je stelt klopt. Wees precies met je bewoordingen. Anders kunnen andere mensen er alles van maken wat ze willen en kan jij elke keer zeggen 'ja maar zo bedoelde ik het niet'. Dat is geen manier van een discussie voeren als je serieus bent met wat je stelt
pi_212429645
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 21:12 schreef Pendule het volgende:

[..]
Dat klinkt er meer naar als een laag empathisch vermogen hebben.

En dan nog ben jij daar zelf bij en heb jij de mogelijkheid om de relatie te beëindigen in plaats van buiten de deur eten.
Ik heb het daar niet over buiten de deur eten. Ben je op dit moment niet onder de invloed van middelen? Of zit je niet in een heel stressvolle situatie op dit moment die ervoor zorgt dat je niet echt kan begrijpen wat de reacties zijn van andere mensen?
pi_212429873
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 22:16 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Wat zou een gepaste straf zijn?
Pik eraf / kut dichtlassen
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_212430217
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 21:48 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik reageer gewoon exact op wat jij stelde. Zo simpel.

Kijk als je iets wil beweren zorg dan ervoor dat wat je stelt klopt. Wees precies met je bewoordingen. Anders kunnen andere mensen er alles van maken wat ze willen en kan jij elke keer zeggen 'ja maar zo bedoelde ik het niet'. Dat is geen manier van een discussie voeren als je serieus bent met wat je stelt
Ik spreek nog maar 10 jaar Nederlands hè, even rustig met die ingewikkelde taal van jullie 8)7 :')
pi_212430234
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 21:50 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik heb het daar niet over buiten de deur eten. Ben je op dit moment niet onder de invloed van middelen? Of zit je niet in een heel stressvolle situatie op dit moment die ervoor zorgt dat je niet echt kan begrijpen wat de reacties zijn van andere mensen?
Hoe bedoel jij? Is alcohol op hebben een excuus om maar niet te hoeven reageren op een correcte manier?
pi_212498209
Ik ben voorstander.

Niet dat er een gevangenisstraf zou moeten zijn ofzo, maar geen allimentatie of ouderlijk gezag meer zou wel goed zijn.

Je gaat toch geen allimentatie betalen voor een partner die vreemd ging? En de kinderen neem ik ook per definitie mee.
pi_212499220
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 15:41 schreef Fushia2 het volgende:
Ik ben voorstander.

Niet dat er een gevangenisstraf zou moeten zijn ofzo, maar geen allimentatie of ouderlijk gezag meer zou wel goed zijn.

Je gaat toch geen allimentatie betalen voor een partner die vreemd ging? En de kinderen neem ik ook per definitie mee.
En als je ex jou gaat negeren en zelfs wat treiteren en jij komt een keer een uiterst sympathieke man tegen die een arm om je schouder legt, na een paar keer diepzinnig praten en je hart uitstorten komt het er per ongeluk toch van. Dan ga jij dus nooit meer je kinderen zien begrijp ik.

Of je bent feitelijk al uit elkaar maar het moet nog voor de rechter. Dan mag je dus ook niet een keer stoom afblazen?

Nee, als er een of twee vreemd gaan dan was de relatie al niet zo tof meer. Dan kunnen dingen zomaar in een stroomversnelling komen.
  donderdag 22 februari 2024 @ 09:42:44 #188
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_212533162
Zijn we nou nog niet klaar met het voeden van het ideaalbeeld van TS?
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
  donderdag 22 februari 2024 @ 10:03:02 #189
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_212533372
Volgens mij is een relatie of huwelijk of partnerschap een verbintenis tussen 2 mensen en heeft de Staat met haar Strafwetboeken er niets mee te maken. Wie ben jij om te bepalen dat je mensen in een huwelijk niet gewoon met anderen moeten vrijen? Dat is toch aan de mensen in het huwelijk? Hoe men een huwelijk invult, moet men zelf weten.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  donderdag 22 februari 2024 @ 11:20:37 #190
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_212534728
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 15:41 schreef Fushia2 het volgende:
[..]

Je gaat toch geen allimentatie betalen voor een partner [..]
Inderdaad: waarom zou je überhaupt allimentatie aan een partner moeten betalen?
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_212604210
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 11:20 schreef Rostrup het volgende:

[..]
Inderdaad: waarom zou je überhaupt allimentatie aan een partner moeten betalen?
De grootste belanghebber van partneralimentatie is de Staat.

Veel gescheiden echtgenoten die lange tijd in een relatie financieel afhankelijk van hun partner waren, zouden zonder partneralimentatie vooral een bijstandsuitkering aanvragen en kosten dan de gemeenschap geld.

Partner-alimentatie is vooral een middel minder bijstandsuitkeringen te hoeven uitkeren.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_212605818
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 07:02 schreef RM-rf het volgende:

[..]
De grootste belanghebber van partneralimentatie is de Staat.

Veel gescheiden echtgenoten die lange tijd in een relatie financieel afhankelijk van hun partner waren, zouden zonder partneralimentatie vooral een bijstandsuitkering aanvragen en kosten dan de gemeenschap geld.

Partner-alimentatie is vooral een middel minder bijstandsuitkeringen te hoeven uitkeren.
Voor de ontvanger is alimentatie over het algemeen financieel voordeliger maar emotioneel weer belastend omdat je elke maand weer de stress hebt of het wel betaald wordt.
pi_212605996
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 10:55 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Voor de ontvanger is alimentatie over het algemeen financieel voordeliger maar emotioneel weer belastend omdat je elke maand weer de stress hebt of het wel betaald wordt.
Heb je gelezen dat ik aangeef waarom de Staat de grootste belanghebber is?

begrijp je wat dat betekent?

De 'Ontvanger' is hierin niet de bepaler.... Belangrijk is vooral dat als deze ex-partner inkomstenproblemen heeft omdat deze altijd dankzij de onderhoudsplicht die in een huwelijk geld rondkwam, de Belastingbetaler dat plots zou moeten opvangen, doordat die ex-partner dan de bijstand in zou gaan en een beroep op een uitkering zal doen.

Om die reden is het gewoon praktisch om te stellen dat het beeindigen van het Huwelijk niet ook per direkt het beeindigen van de onderhoudsplicht betekent, en als de partner geen eigen inkomen heeft, ze niet direkt aanspraak kan maken op een bijstandsuitkering.

verdere emotionaliserende argumenten zijn leuk maar niet zo heel interssant..
Afschaffen van de partner-alimentatie zal vooral extra kosten voor de belastingbetaler opleveren.

De partner-alimentatie volgt gewoon uit de onderhoudsplicht die tijdens het huwelijk bestaat en of een partner zelf geen eigen inkomen hoeft te verdienen... heeft de partner dat wel gewoon een eigen inkomen, bestaat ook geen alimentatieplicht.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_212623082
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 10:03 schreef ieniminimuis het volgende:
Volgens mij is een relatie of huwelijk of partnerschap een verbintenis tussen 2 mensen en heeft de Staat met haar Strafwetboeken er niets mee te maken. Wie ben jij om te bepalen dat je mensen in een huwelijk niet gewoon met anderen moeten vrijen? Dat is toch aan de mensen in het huwelijk? Hoe men een huwelijk invult, moet men zelf weten.
Huwelijk is een juridische verbintenis tussen twee personen. Als jij daar van af wilt wijken, dan wordt er maar niet getrouwd.
  zondag 3 maart 2024 @ 19:09:16 #195
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_212679844
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 19:11 schreef Pendule het volgende:

Huwelijk is een juridische verbintenis tussen twee personen. Als jij daar van af wilt wijken, dan wordt er maar niet getrouwd.
Bemoei je gvd met je eigen zaken
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 3 maart 2024 @ 21:17:34 #196
470649 Pendule
FOK! Nicht
pi_212682111
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 19:09 schreef Ringo het volgende:

[..]
Bemoei je gvd met je eigen zaken
zegt u dat ook als u in februari weer een brief op de mat krijgt over de schijtbelasting?

Gewoon alles en iedereen die een ander schade berokkend, danwel geestelijk danwel fysiek, keihard aanpakken. Dus ook vreemdgangers. Flinke celstraf geven.

Dat het maar een keer klaar is met die softe niet meer doen foei aanpak in Nederland.

Zo wordt dit walgelijke gedrag alleen maar in de hand gewerkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')