abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212331572
Almost every Gaza home has tunnel shafts, IDF commander says
https://www.jpost.com/israel-hamas-war/article-785335

quote:
There’s hardly a house that our troops go to that doesn’t have either an entrance to a tunnel, a shaft, or weapons that are stocked inside, or explosives, or where they are manufacturing weapons, or it’s a hideout for terrorist activity, or any of the above combined. And it’s pervasive all across the Gaza Strip.
De titel is uiteraard weer sensatie, want dat is niet wat die overste zegt. Maar wel dat in bijna elke woning(!) wel iets is van Hamas. En ook al is dit voor maar éénderde waar... dan toont dat alsnog aan dat Hamas en de Palestijnen toch wel erg verweven zijn. :{

[ Bericht 4% gewijzigd door Cuendillar op 07-02-2024 13:48:39 ]
Intolerant voor intolerantie
  woensdag 7 februari 2024 @ 13:44:09 #277
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212331585
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 13:43 schreef Cuendillar het volgende:
Almost every Gaza home has tunnel shafts, IDF commander says
https://www.jpost.com/israel-hamas-war/article-785335
[..]
Ook al is dit voor maar éénderde waar... dan toont dat alsnog aan dat Hamas en de Palestijnen toch wel erg verweven zijn. :{
Plus dat het niet zo heel vreemd is dat er weinig gebouwen blijven staan.
pi_212331598
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 13:44 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ja, daar draagt dit argument ook wel flink aan bij.
Intolerant voor intolerantie
pi_212331701
Als IDF t zegt dan zal t wel kloppen. Net zoals we vooraf te horen kregen dat die 8 ziekenhuizen ook aangesloten zouden zijn op dat tunnelnetwerk
  Moderator woensdag 7 februari 2024 @ 14:07:10 #280
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212331905
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 13:44 schreef Tarado het volgende:

[..]
Was toch ook al jaren en jaren bekend?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212332023
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 12:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dit conflict is al veel ouder dan het moment dat Hamas aan de macht kwam, dus die extreme focus daarop vind ik een afleiding eerlijk gezegd. Wat was het excuus voordat Hamas aan de macht kwam? Straks ga je me nog vertellen dat vóór Hamas alles koek en ei was. Hamas is een probleem maar niet hét probleem.
Islamitische Jihad - Hamas is Harakat al muqawamah al Islamiyya - dat is de Islamitische Jihad / via Moslimbroederschap verwante Handvest materiaal. Even daarvoor waren de autoriteiten in Gaza ook vóór de Islamitische Jihad: dat maakt de focus op Hamas/IJ - is het probleem in de Gazaanse maatschappij.

Nog ter verduidelijking - Fatah was en is voor een (zo zeggen ze) levendige Arabische staat, maar (zo was wel duidelijk in de besprekingen met Arafat en al-Wazir, dat mocht niet en koste gaan van wat hen verbindt (Islam) en uiteindelijk was het ook voor hen belangrijk dat dit een prominente rol zou spelen in de nieuwe maatschappij van het gewenste Palestina. Dat maakte hun afkeer naar het Zionistische idee van een Joodse staat zoals Groot-Britannië het weggaf als kolonie weer.

Fatah was dan ook een voorloper van de martyrbrigades die ontstonden in Egypte, Libanon, Koeweit en dergelijke. Nu zie je met Hamas het zelfde (Iran, Egypte Jordanië) en meeste van die landen beseffen inmiddels wel dat - willen ze hun geopolitieke status en koningschap/premierschap niet verspelen, het wellicht verstandig is nu koest te houden. (Zie de eerste en tweede Intifada menging en de naslagwerken die hierover beschikbaar zijn - echt heel college...)

Alleen Iran is nu een partner (in crime) die graag nog de Islamitische Jihad openlijk kan en wil steunen met grote steun van eigen bevolking - naar natuurlijk en vanzelfsprekend andere Moslimbroederschap / Jihadistische mogendheden en entiteiten.

Je kan mijn verdere reactie wegknippen maar dat maakt het niet minder waar van wat ik hier meegemaakt heb en aangehoord heb.

Natuurlijk is dit conflict groter en langerdurend - daarom haal ik ook eerdere oorlogen aan en mijn ervaring specifiek in de tweede intifada (in Gaza notabene).

Maargoed enfin, de focus ligt bij jou nu op één aspect van wat ik gedeeld heb - dus het is niet vreemd dat dit even ontgaan is.

[ Bericht 6% gewijzigd door HannahVrede op 07-02-2024 14:45:31 ]
pi_212332505
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 13:15 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
het gaat O.A. hierom: "Palestinian Authority textbooks used in UNRWA schools"
dat is iets anders dan dat het UNRWA is. als organisatie kunnen ze standaard boeken van de host country niet weigeren. die moeten gewoon onderwezen worden daar, net zoals je in nederland ook een bepaald onderwijs programma op een school moet volgen.
alleen is dat in palestijns gebied dan anti-semitisch..

maar ze hebben een enorme strijd met hamas en PA om het anders te doen. die ze wel verliezen trouwens. lees hun wiki maar even. de leidinggevende daar is al een paar keer aan moordaanslagen ontsnapt, bv.

ik ben niet tegen de UNRWA. ze zorgen voor onderwijs, social security en gezondheidszorg voor palestijnse vluchtelingen. maar ze moeten gewoon zorgen dat hamas en PA het niet over nemen. zo hou je ook een vinger in de pap als UN.
Maar natuurlijk vanzelfsprekend eerst voor de kinderen van Hamas-leden of vanuit een buurt die bekend staat als Hamas-sympatiek.

Het punt waar ik dus naartoe wil is dat het zo schokkend is om te bedenken dat zelfs de UNWRA keuze heeft gemaakt.ten positieve aan Hamas-aliantie en niet uit neutraliteit heeft gehandeld.

Niet in haar werkmateriaal. Niet in haar ethiek op management niveau en kennelijk meer dan vaak niet in haar uitgingen naar de eigen bevolking toe.

Net voor iets waartoe ze gevraagd zijn dus volledig transparantie te geven voor ál haar bevolkingsgroepen - ongeacht lidmaatschap of religie.

Je zou dan nog kunnen opperen: 'Ja, maar dat is lastig in Gaza want daar is de druk zo hoog dat je dus bijna geen keuze had om ook...' - dat is zeker waar, daarom vind ik het zo schokkend dat het zelfs de Verenigde Naties niet is gelukt om in een volledig onder sociale dictatuuronderworpen maatschappij goede zorg te verlenen aan de mensen. Eerlijke en gelijke zorg.

Hoe gaat we dat doen dan? Met deze hulporganisatie? In de maatschappij die Gaza nu heeft, met Hamas? Dat is dus mijn punt: wat nu met de UNWRA?
(Ik had eerder al geopperd wat te doen - UNRWA naar UNHCR, geen onderscheid meer maar wel zorg onder internationale pet.)
pi_212332717
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 12:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
1. Het woordje support is hier nogal essentieel. Support als in enige sympathie of actief meehelpen met?

2. Het belang zou moeten zijn of het geld goed terecht komt en of er goede dingen mee gedaan worden. Als Hamas in feite het UNRWA geïnfiltreerd heeft of in zijn macht heeft en daardoor geld niet goed terecht komt dan is dat een reden om de hulp (deels) te stoppen, maar het feit dat er mensen binnen het UNRWA pro-Palestijns zijn of sympathie hebben voor het verzet (gewapend of niet) zonder banden met Hamas is van ondergeschikt belang als dat vervolgens betekent dat je stopt met het helpen van de bevolking aldaar met basisbehoeften. Dát is nou juist belangen afwegen.
'Enige sympathie' voor "verzet" (lees: jihad) is in de taal van onafhankelijke hulporganisaties al 'af'.

Gewapend verzet is in het geval van een neutrale positie als die vanuit de Verenigde Naties zou moeten bestaan al 'af'.

Ik erken en herken dat beiden niet gebeurd - maar dat iets niet gebeurd dat wel zou moeten moet dat nog geen beleid worden, laat staan de norm gaat worden.

Natuurlijk zal er iets goeds gedaan zijn met het geld dat aan UNRWA gegeven is. Natuurlijk zullen er ook scholen, klinieken en andere instellingen mee gefinancierd zijn en ook mensen werken bij de organisatie die 'goed willen doen'.

Maar dat er schijnbaar op grote schaal geld in tekstboeken met zulk geweld-predikende materiaal is aangekocht, management technisch er actief 'gedachten van Islamitisch verzet' (lees dus: jihad) wordt gepropageerd en dat van Internationale Fondsen? Nee, dan ben je volledig 'af', in mijn ogen.

Ik zeg ook als persoonlijke noot: ik heb het er ongelooflijk moeilijk mee dat er door Hamas (de Islamitische Jihad) nog steeds eigen burgerbevolking wordt afgeschoten die hulp nodig hebben. Ik heb het er erg moeilijk mee dat ik nu niet meer automatisch er vanuit kan gaan dat iemand die loopt met een UN-uniform mij niet ook neer zou willen knallen (excuzes moi, voor de bewoordingen). :N
pi_212332804
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 13:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik negeerde die Hamas quote. We weten onderhand wel hoe ongelofelijk kut Hamas is.

Jij haalt nu een antwoord aan uit een peiling aan en alleen het antwoord wat in jouw straatje past. Dat de ondervraagden van die exact dezelfde peiling ook aangaven dat 90% niet gelooft in die slachting en dat 78% het onacceptabel vindt als vrouwen en kinderen in hun huizen worden aangevallen negeer je.

Ik sla geen bruggetje naar de Israëlische politiek. De techniek die jij gebruikt om iets over de hele groep te projecteren, dat probeerde ik je te laten zien alleen het lukt niet want die techniek wil je alleen gebruiken als het je uitkomt.
Het zijn duidelijke uitkomsten, of deze wel of niet in mijn straatje passen is niet relevant, ik benoem slechts de cijfers. Het lijkt er dan ook vooral op dat jij hier zelf redeneert op basis van wensdenken en het mij kwalijk neemt dat ik de feiten presenteer.

Het verschil tussen de Palestijnen en de Palestijnse terroristen is namelijk niet zo duidelijk als jij wellicht graag zou willen. Hamas is niet een of andere onbeduidende groepering die misschien wordt gesteund door een klein deel van de Palestijnen.

De voor sommigen 'ongemakkelijke' realiteit is dat er grote steun is voor Hamas en enorm veel Palestijnse burgers mede-schuldig zijn aan het terreur, dan wel het in stand houden van draagvlak voor dit terreur. En er zijn ook zoals we weten vele videos te vinden online, met beelden van 7 oktober, die dit voor de zoveelste keer weten te bevestigen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 7 februari 2024 @ 15:26:05 #285
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212332839
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 15:18 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
'Enige sympathie' voor "verzet" (lees: jihad) is in de taal van onafhankelijke hulporganisaties al 'af'.

Gewapend verzet is in het geval van een neutrale positie als die vanuit de Verenigde Naties zou moeten bestaan al 'af'.

Ik erken en herken dat beiden niet gebeurd - maar dat iets niet gebeurd dat wel zou moeten moet dat nog geen beleid worden, laat staan de norm gaat worden.

Natuurlijk zal er iets goeds gedaan zijn met het geld dat aan UNRWA gegeven is. Natuurlijk zullen er ook scholen, klinieken en andere instellingen mee gefinancierd zijn en ook mensen werken bij de organisatie die 'goed willen doen'.

Maar dat er schijnbaar op grote schaal geld in tekstboeken met zulk geweld-predikende materiaal is aangekocht, management technisch er actief 'gedachten van Islamitisch verzet' (lees dus: jihad) wordt gepropageerd en dat van Internationale Fondsen? Nee, dan ben je volledig 'af', in mijn ogen.

Ik zeg ook als persoonlijke noot: ik heb het er ongelooflijk moeilijk mee dat er door Hamas (de Islamitische Jihad) nog steeds eigen burgerbevolking wordt afgeschoten die hulp nodig hebben. Ik heb het er erg moeilijk mee dat ik nu niet meer automatisch er vanuit kan gaan dat iemand die loopt met een UN-uniform mij niet ook neer zou willen knallen (excuzes moi, voor de bewoordingen). :N
Wanneer je mensen decennialang in de positie van de Palestijnen plaatst, zonder uitzicht op verbetering, krijg je altijd verzet. Daarom is het platgooien van Gaza en het vermoorden van tienduizenden Palestijnen ook zinloos, want zolang de situatie ongewijzigd blijft zal er altijd weer nieuw verzet ontstaan. Jullie kweken nu de terroristen voor medio jaren 30 al.
The End Times are wild
pi_212332890
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 15:26 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wanneer je mensen decennialang in de positie van de Palestijnen plaatst, zonder uitzicht op verbetering, krijg je altijd verzet. Daarom is het platgooien van Gaza en het vermoorden van tienduizenden Palestijnen ook zinloos, want zolang de situatie ongewijzigd blijft zal er altijd weer nieuw verzet ontstaan. Jullie kweken nu de terroristen voor medio jaren 30 al.
De vermeende uitzichtloze situatie van de Palestijnen, hebben zij voor zichzelf gecreëerd met hun gedrag is het niet? Het is daarom belachelijk om te stellen dat met het keihard bestrijden van het Palestijnse terreur, je meer terroristen zou kweken.

Het is alsof men in de jaren veertig zou hebben gezegd: Ach, laten we Nazi-Duitsland maar niet te hard aanpakken, met elke bom op Duitsland creëren we allemaal maar meer nazi's.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212332896
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 15:26 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wie is 'jullie'?

Daarnaast, volgensmij lees jij mijn posts niet helemaal lekker, als je al wel zou weten wat ik voor werk doe en waar ik verblijf. Ik praat specifiek over de UNRWA omdat het mij aangaat, omdat ik er mee moet samenwerken. Dus alsjeblieft, probeer het op het onderwerp te houden?

Ik denk dat ik voldoende heb duidelijk gemaakt wat mijn motieven zijn en waarom, als Vredesduif (Hi, Aloulu)..
pi_212332937
quote:
14s.gif Op woensdag 7 februari 2024 15:31 schreef HowardRoark het volgende:
De vermeende uitzichtloze situatie van de Palestijnen, hebben zij voor zichzelf gecreëerd met hun gedrag is het niet? Het is daarom belachelijk om te stellen dat met het keihard bestrijden van het Palestijnse terreur, je meer terroristen zou kweken.

Het is alsof men in de jaren veertig zou hebben gezegd: Ach, laten we Nazi-Duitsland maar niet te hard aanpakken, met elke bom op Duitsland creëren we allemaal maar meer nazi's.
Precies dit inderdaad.

Ik denk niet dat mensen goed begrijpen hoe ernstig het is om voorzichtigheid te prediken wanneer je gewoon te maken hebt met een nazi-regime en veel sympathisanten er ook van in Gaza ja. En als ze niet met Hamas sympathiseren is het het wel met de 7 Oktober pogrom op joden.

En alsnog, ondanks dat, gaat Israel vrij humaan te werk. Het doel is Hamas, niet de burgerbevolking. Helaas is de bevolking wel "trapped" en daarmee onderdeel van de nevenschade. Maar het is nooit het doel ansich. En nee, oorlog is nooit plezant. Zeker niet in zo een dichtbevolkt stadstaatje. Maar zoals de IDF-generaal zei, er zit onder vrij élk huis een ingang van een tunnel of wat dan ook. Ga er maar aan staan als Israel zijnde...
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  Moderator woensdag 7 februari 2024 @ 15:42:46 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212333015
Nazi Duitsland is niet de beste vergelijking hier :')
pi_212333074
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 15:42 schreef sp3c het volgende:
Er zijn anders genoeg overeenkomsten tussen de Palestijnen en Nazi-Duitsland. De Palestijnse terroristen zijn zelfs nog meer open en trots op hun antisemitische gedachtegoed. En zo zijn er nog veel meer gelijkenissen te vinden. Denk aan het streven voor genocide van Joden of het idee dat de gebieden waar men zelf wil wonen, totaal vrij van Joden moeten zijn.
pi_212333089
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 15:42 schreef sp3c het volgende:
Daar ga je dus gruwelijk de mist in. 7 Oktober zal je vast ontgaan zijn. Of gaan we nu doen alsof men in Gaza niet blij daarmee is of was? Jij wil nog steeds het argument maken dat er echt een "groot verschil" is tussen Gazanen en Hamas in hun houding (lees jodenhaat) naar Israel en joden toe?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_212333096
quote:
14s.gif Op woensdag 7 februari 2024 15:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het zijn duidelijke uitkomsten, of deze wel of niet in mijn straatje passen is niet relevant, ik benoem slechts de cijfers. Het lijkt er dan ook vooral op dat jij hier zelf redeneert op basis van wensdenken en het mij kwalijk neemt dat ik de feiten presenteer.

Het verschil tussen de Palestijnen en de Palestijnse terroristen is namelijk niet zo duidelijk als jij wellicht graag zou willen. Hamas is niet een of andere onbeduidende groepering die misschien wordt gesteund door een klein deel van de Palestijnen.

De voor sommigen 'ongemakkelijke' realiteit is dat er grote steun is voor Hamas en enorm veel Palestijnse burgers mede-schuldig zijn aan het terreur, dan wel het in stand houden van draagvlak voor dit terreur. En er zijn ook zoals we weten vele videos te vinden online, met beelden van 7 oktober, die dit voor de zoveelste keer weten te bevestigen.
Je noemt 1 cijfer en ik leg daar twee cijfers bij van dezelfde ondervraagden die niet passen bij de conclusie dat die ondervraagde Palestijnen achter het aangerichte 7 oktober bloedbad staan. Er is inderdaad wel veel steun voor het gevaarlijke Hamas
pi_212333247
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 15:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je noemt 1 cijfer en ik leg daar twee cijfers bij van dezelfde ondervraagden die niet passen bij de conclusie dat die ondervraagde Palestijnen achter het aangerichte 7 oktober bloedbad staan. Er is inderdaad wel veel steun voor het gevaarlijke Hamas
De cijfers die jij aanhaalt benadrukken alleen het ontkennen van 7 oktober. En dat is raar want we hebben veel Palestijnen vierend in de straten kunnen zien staan en genoeg hebben er op de sociale media hun genoegen geuit over de aanslagen.

Je denkt toch niet echt dat aan de ene kant een overgrote meerderheid zijn genoeg uit over de aanslagen, maar tegelijkertijd diezelfde overgrote meerderheid denkt dat de aanslagen niet echt zijn gebeurd. Dat is namelijk compleet tegenstrijdig.
pi_212333440
quote:
14s.gif Op woensdag 7 februari 2024 16:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De cijfers die jij aanhaalt benadrukken alleen het ontkennen van 7 oktober. En dat is raar want we hebben veel Palestijnen vierend in de straten kunnen zien staan en genoeg hebben er op de sociale media hun genoegen geuit over de aanslagen.

Je denkt toch niet echt dat aan de ene kant een overgrote meerderheid zijn genoeg uit over de aanslagen, maar tegelijkertijd diezelfde overgrote meerderheid denkt dat de aanslagen niet echt zijn gebeurd. Dat is namelijk compleet tegenstrijdig.
Ik kan me niet voorstellen dat in Gaza waar Hamas volledige controle heeft en alles bepaalt, tot aan wie een kapper mag worden, de inwoners dezelfde beelden als ons ziet.

Als we Haaretz mogen geloven, dan ziet het Westen andere beelden van wat er in Gaza gebeurt sinds 7 oktober, in vergelijking met Israël. Zelfs in de vrije wereld is het al anders, hoe moet dat voor Palestijnen zijn die niet in ene vrije wereld leven. Wij hebben geen idee hoe t leven in Gaza is en was

Het westen wil 7 okt in een vacuüm zien terwijl voor de Palestijnen het iets is wat hoort bij de afgelopen 60 jaar
  woensdag 7 februari 2024 @ 16:30:12 #295
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212333548
quote:
14s.gif Op woensdag 7 februari 2024 15:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

De Duitsers bevonden zich in de jaren 30 helemaal niet in een vergelijkbaar uitzichtloze situatie als de Palestijnen tegenwoordig.
Het is echt belachelijk om de Palestijnen en de Gaza-strook telkens te vergelijken met nazi-Duitsland, de overeenkomsten zijn minimaal.
The End Times are wild
pi_212333672
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 12:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
1. Het woordje support is hier nogal essentieel. Support als in enige sympathie of actief meehelpen met?

2. Het belang zou moeten zijn of het geld goed terecht komt en of er goede dingen mee gedaan worden. Als Hamas in feite het UNRWA geïnfiltreerd heeft of in zijn macht heeft en daardoor geld niet goed terecht komt dan is dat een reden om de hulp (deels) te stoppen, maar het feit dat er mensen binnen het UNRWA pro-Palestijns zijn of sympathie hebben voor het verzet (gewapend of niet) zonder banden met Hamas is van ondergeschikt belang als dat vervolgens betekent dat je stopt met het helpen van de bevolking aldaar met basisbehoeften. Dát is nou juist belangen afwegen.
1: Beide. Maar zelfs al zou het enkel het eerste zijn...

2: Ja precies. Dus nu hebben landen als Nederland, Belgie, Britten , VS gezegd: wij vinden humanitaire hulp richting de Gazanen minder van belang dat gelinkt te worden met een organisatie dat Hamas support.
pi_212333707
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 12:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Stopzetten van het helpen met de basisbehoeften aldaar is gerechtvaardigd omdat een piepklein percentage van de mensen binnen het UNRWA sympathie (geen direct of indirect verband) hebben met Hamas? Is het niet veel belangrijker dat het geld goed terecht komt en dat die mensen niet corrupt handelen? Je weegt de verkeerde belangen af en kijkt naar de verkeerde factoren, zoveel is mij duidelijk.
De landen die het stop hebben gezet vonden dat blijkbaar te rechtvaardigen, ja. Ik heb er niet echt een sterke mening over.
pi_212334166
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 16:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het westen wil 7 okt in een vacuüm zien terwijl voor de Palestijnen het iets is wat hoort bij de afgelopen 60 jaar
Ik denk dat je de palestijnen niet los kan zien van de joden en die gaan wel tot 6000 jaar terug in de geschiedenis.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 07-02-2024 17:22:37 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212334390
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 16:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik kan me niet voorstellen dat in Gaza waar Hamas volledige controle heeft en alles bepaalt, tot aan wie een kapper mag worden, de inwoners dezelfde beelden als ons ziet.

Als we Haaretz mogen geloven, dan ziet het Westen andere beelden van wat er in Gaza gebeurt sinds 7 oktober, in vergelijking met Israël. Zelfs in de vrije wereld is het al anders, hoe moet dat voor Palestijnen zijn die niet in ene vrije wereld leven. Wij hebben geen idee hoe t leven in Gaza is en was

Je zegt het zelf al: jij kunt het je niet voorstellen.

En de laatste 60 jaar? De Palestijnen zijn al 100 jaar bezig met hun ongebreidelde antisemitisme. Het ging alleen goed tussen Joden en moslims in gebieden waar de Islam domineerde, Joden een kleine minderheid vormden en waren gedegradeerd tot tweederangsburgers in de vorm van 'dhimmi's'. Dit zegt ook weer genoeg over hoe de Islam in elkaar steekt.

Het is ook verder niet belangrijk is om te begrijpen hoe de Palestijnen dingen zien. Waarom moeten wij begrijpen hoe het leven in Gaza is? Het Westen zou het onophoudelijke terreur moeten afkeuren en totaal geen hulp meer aan deze mensen bieden.

De situatie in de Gazastrook hebben de Palestijnen zelf voor zichzelf gecreëerd, zij zijn hier als enige schuldig aan. Er is een reden dat niet alleen Israël, maar ook Egypte de grens op slot heeft gegooid.
  Moderator woensdag 7 februari 2024 @ 17:26:36 #300
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212334518
quote:
14s.gif Op woensdag 7 februari 2024 15:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er zijn anders genoeg overeenkomsten tussen de Palestijnen en Nazi-Duitsland. De Palestijnse terroristen zijn zelfs nog meer open en trots op hun antisemitische gedachtegoed. En zo zijn er nog veel meer gelijkenissen te vinden. Denk aan het streven voor genocide van Joden of het idee dat de gebieden waar men zelf wil wonen, totaal vrij van Joden moeten zijn.
Nazi Duitsland had half Europa ingenomen, reken maar dat er op een heleboel plekken heel behouden gebombardeerd werd, ja zelfs boven Duitsland zelf

Wat hier gebeurt is meer vergelijkbaar met Dresden en daar zijn de meningen nu nog over verdeeld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')